Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Jos ei jatkuvasti tärisytä, niin veikkaisin kieroja jarrulevyjä.
Wheeler dealerssissa näin kerran työkalun noiden oikomiseen siten ettei tarvinnut levyä irrottaa.
Mutta muuten pitää ottaa levy irti ja sorviin, missä voi mittailla heitot.

En vielä pois sulje tätä mahdollisuutta, mutta eikös kierot jarrulevyt aiheuttaisi myös tärinää jarruttaessa? Tällä hetkellä ei ainakaan jarruttaessa tärisytä, ainoastaan ajaessa.
 
En vielä pois sulje tätä mahdollisuutta, mutta eikös kierot jarrulevyt aiheuttaisi myös tärinää jarruttaessa? Tällä hetkellä ei ainakaan jarruttaessa tärisytä, ainoastaan ajaessa.

Totta, näin ne tekisivät.
En tiedä sitte kuinka takalevy tärisyttäisi, ne kun ei paljoa jarruta mutta saattaisi tärisyttää ajaessa.
 
Mahtaakohan olla kierot vanteet vai tasapainoitus pielessä, ku auto satunnaisesti tärisee / tutisee ajaessa?

Tätä kun ei tapahdu jatkuvasti nopeuksilla 80-120km/h, vaan välillä tärisyttää rattia ja penkkiä ja välillä ei mitään.
Auto oli telakalla kevään ( purettu ja kasattu enemmän ja vähemmän) ja ajossa ollut vasta reilun viikon. Syksyllä ei samoilla vanteilla ollut mitään ongelmia.

Pulttien kireys on tarkastettu ja tarkoitus varata aika jollekkin rengastohtorille.
Renkaissa runkovikaa? Kierot vanteet vipattais kyllä jatkuvasti.
 
Noin, audiin vaihdettu uusi MAP-anturi ja samaan syssyyn uudet Liqui Molyn 0-30 koneeseen suodattimen kera. Oli kiva ku tuli sata kaakkia takas koneeseen ja kulutus tippui :p
 
En vielä pois sulje tätä mahdollisuutta, mutta eikös kierot jarrulevyt aiheuttaisi myös tärinää jarruttaessa? Tällä hetkellä ei ainakaan jarruttaessa tärisytä, ainoastaan ajaessa.

Ittellä joskus jarrurempan jäljiltä syystä tai toisesta toisen etusatulan liukutapit jäivät jumimaan ja aiheuttivat tärinää mitä ihmeellisimmissä paikoissa mm. suoraan ajaessa silloin tällöin. Vikaa etsittiin todella pitkään kaikista nivelistä, renkaista jne. ja aina kun jotain tekin niin hetken oli parempi, viimein se sitten löytyi, kun alkoi täristämään myös jarrutuksessa ja availin jarruja uudelleen.
 
Kesäautoa käytin leimalla, hylky tuli. Liikaa eroa takajarruissa. Rumpujarrut kyseessä. Kotona otin rummun auki ja tsekkasin huonomman puolen sylinterin, kaikki OK. Automaattisäätö ei enää täysin automaattisesti toiminut mutta jotenkin kuitenkin. Huomasin myös että konehuoneesta vuoti jarruputki liitoksesta? En ole aikaisemmin tuollaiseen törmännyt :confused: Putki oli aika löysällä joten kiristys auttoi.
No pikainen koeajo niin eihän se näytä toimivan. Pitänee ilmata huomenna lisää, josko sinne johonkin kupla olisi jäänyt.
Positiivista oli se että sylkystä lähti jarruputki katkeamatta irti :tup: Ilmausnippa teetti enemmän töitä mutta aukesi sekin.
 
Renkaissa runkovikaa? Kierot vanteet vipattais kyllä jatkuvasti.

Tänään käytin rengastohtorilla ja tämähän se paljastui ongelmaksi. Molemmat takarenkaat ottaneet osumaa (?) ja molemmat runkovikaisia.
Toista rengasta pystyi tekohengittämään paineen lisäyksellä, mutta toista ei.

Eikun renkaita metsästämään
 
Tänään käytin rengastohtorilla ja tämähän se paljastui ongelmaksi. Molemmat takarenkaat ottaneet osumaa (?) ja molemmat runkovikaisia.
Toista rengasta pystyi tekohengittämään paineen lisäyksellä, mutta toista ei.

Eikun renkaita metsästämään

Mitä niitä metsästämään, senku lähimpään rengasliikkeeseen ja uudet alle, miksei samalla koko kierros?
 
Tänään käytin rengastohtorilla ja tämähän se paljastui ongelmaksi. Molemmat takarenkaat ottaneet osumaa (?) ja molemmat runkovikaisia.
Toista rengasta pystyi tekohengittämään paineen lisäyksellä, mutta toista ei.

Eikun renkaita metsästämään

Mikä on renkaiden valmistaja ja malli?
 
Mua kinostelis merkkiä enemmän tää runkovian korjaus painetta lisäämällä, mihin se perustuu?
 
Tietääkö kukaan onko nuo motonetin contit nyt halvempia kuin muualla? Luulisi ainakin jos koko ketjuun pistävät hankkien
 
Tarkoittanet renkaita. Katso vaikka vertailua rengasonline.com vannetukku.fi tms?
 
Pitänee ilmata huomenna lisää, josko sinne johonkin kupla olisi jäänyt.
Eipä toimi ei. No tilasin uudet rummut ja käsijarrun vaijerit, josko se sillä. Just tän toimimattoman puolen käsijarruvaijeri on paljon tiukemmalla kuin toimivan kun kattoo käsijarrun juuresta keinusta. Saattaa olla niin venynyt vaijeri että haittaa jo normi jarrun toimintaa.
Käsijarru lisäksi säädetty kepin juuresta niin tiukalle kuin menee eli häikkää noissa on. Taitaa olla orkkis rummut niin ehkä se onkin jo aika vaihtaa, auto on vuosimallia -94.
Eipä ole IKINÄ teettänyt jarrut näin paljon töitä. Yleensä olen saanut kohtuudella toimimaan mutta nyt ei vain toimi.
Jaa jos jotakuta kiinnostaa niin Hyundai Pony kyseessä. Olihan mulla kuvakin takajarrusta.
Takajarrut.jpg
 
Eipä toimi ei. No tilasin uudet rummut ja käsijarrun vaijerit, josko se sillä. Just tän toimimattoman puolen käsijarruvaijeri on paljon tiukemmalla kuin toimivan kun kattoo käsijarrun juuresta keinusta. Saattaa olla niin venynyt vaijeri että haittaa jo normi jarrun toimintaa.
Käsijarru lisäksi säädetty kepin juuresta niin tiukalle kuin menee eli häikkää noissa on. Taitaa olla orkkis rummut niin ehkä se onkin jo aika vaihtaa, auto on vuosimallia -94.
Eipä ole IKINÄ teettänyt jarrut näin paljon töitä. Yleensä olen saanut kohtuudella toimimaan mutta nyt ei vain toimi.
Jaa jos jotakuta kiinnostaa niin Hyundai Pony kyseessä. Olihan mulla kuvakin takajarrusta.
Takajarrut.jpg

No eiköhän tuosta helpoimmalla pääse, kun uusi rummut ja ne käsijarrun vaijjerit.. Sekä öljyää ja herkistää sen jakovivun käsijarrulle taka-akselilla :)
 
Siellä kun etsit lasinkorjaus sarjaa niin edullisin hinta postikuluineen. Löytyy liuta erin myyjillä niitä missä tulee musta pullo paikka-ainetta, ruisku, ruiskulle jalka, jalalle kaksi liimattavaa tyynyä, leikkuuterä ja muovilätkiä. Kännykällä en jaksanut edes halvinta hakea nyt esimerkiksi.
81fb5502b4972e2dca276a47d7a6a42d.jpg

Hyvin tuommoiset tuntuvat toimivan. Pakkauksen mukana on yleensä pari tarrarengasta, semmoista ihmeellistä elastista ainetta. Sitä ei voi oikein kai uudelleen käyttää kun siihen tulee jäämiä täyteaineesta. Millä nuo tarrat voisi korvata jos ylijäävää ainetta haluaisi käyttää tuon jalan kanssa?
 
Millä saa takalasinpyyhkimen pyyhkimään paremmin, kun nyt keskelle jää läntti, jota sulka ei pyyhi? Uusi takalasinpyyhin auttoi hieman ja olen koittanut taivutella koko pyyhintä, mutta silti jää tuo yksi alue.
 
Millä saa takalasinpyyhkimen pyyhkimään paremmin, kun nyt keskelle jää läntti, jota sulka ei pyyhi? Uusi takalasinpyyhin auttoi hieman ja olen koittanut taivutella koko pyyhintä, mutta silti jää tuo yksi alue.
Onko tuo pyyhkimen varsi kuinka herkkä liikkumaan ylös alas suunnassa? Tuonne saranakohtaan kertyy likaa ja saattaa sen vuoksi painattaa sulkaa lasia vasten huonosti. Itselläni oli yhdessä autossa juuri se vikana ja puhdistaminen, sekä notkistaminen tipalla öljyä saranakohtaan auttoi.
 
Millä saa takalasinpyyhkimen pyyhkimään paremmin, kun nyt keskelle jää läntti, jota sulka ei pyyhi? Uusi takalasinpyyhin auttoi hieman ja olen koittanut taivutella koko pyyhintä, mutta silti jää tuo yksi alue.

Laita rungoton sulka.
 
Täytyy kokeilla tuota saranan öljyämistä ja herkistämistä. Jos ei auta, niin sitten uutta sulkaa.

Mikähän voisi aiheuttaa kuivan kumimaisen vingahduksen vasemmassa eturenkaassa isoissa töyssyissä? Vaihdan huomenna koiranluut eteen ja ajattelin tutkia asiaa ja testailla sprayvaseliinin avulla. Aluksi ajattelin, että kallistuksenvakaajan hela vinkuu, mutta en äkkiseltään tunkin avulla löytänyt edestä sitä. Motonetistä taas en löytänyt eteen pelkkää puslaa erikseen ollenkaan. Takaa löytyi puslat heti ja oli sen verran karmean näköiset, että taidan vaihtaa nekin samalla, kun autoa nostelee. Juuri katsastettu Skoda Octavia, eli tuskin ainakaan mitään isommin rikki ja iskarit pärjäsivät testissä hyvin.

EDIT: Tuommoinen löytyi, mutta asennus näyttää paljon vaikeammalta kuin keskeltä halkinaisten takavakajaan puslissa.

TEDGUM Vakaajan hela Etuakseli, Sisempi (00724685)
 
Eipä toimi ei. No tilasin uudet rummut ja käsijarrun vaijerit, josko se sillä. Just tän toimimattoman puolen käsijarruvaijeri on paljon tiukemmalla kuin toimivan kun kattoo käsijarrun juuresta keinusta. Saattaa olla niin venynyt vaijeri että haittaa jo normi jarrun toimintaa.
Käsijarru lisäksi säädetty kepin juuresta niin tiukalle kuin menee eli häikkää noissa on. Taitaa olla orkkis rummut niin ehkä se onkin jo aika vaihtaa, auto on vuosimallia -94.
Eipä ole IKINÄ teettänyt jarrut näin paljon töitä. Yleensä olen saanut kohtuudella toimimaan mutta nyt ei vain toimi.
Jaa jos jotakuta kiinnostaa niin Hyundai Pony kyseessä. Olihan mulla kuvakin takajarrusta.
Takajarrut.jpg
Olet kuvan varmaan vain jossakin vaiheessa ottanut, pisti vain silmään tuo irrallaan oleva jousi alhaalla.
 
Tänään tuli tehtyä vuosihuolto uusimmalle ajokilleni. Öljyt, suodatin, ilmansuodatin ja raitisilmansuodatin. Ajattelinkin jo loppuvaiheella, että menipäs helposti (helppo homma onkin) mutta niin se muutaman ärräpään sai aikaan tuon pohjapanssarin takaisinlaitto. Voisiko joku keksiä tuohon jonkun järkevämmän systeemin. Luovutin kiinnikkeiden kanssa ja laitoin nippusiteillä keskeltä kiinni. Edestä meni perus kiinnikkeillä, mutta tuosta keskeltä kun kaksiosaisen panssarin pitäisi yhdistyä, niin ei toivoakaan, että olisin niillä kiinnikkeillä (jolla se oli kiinni) sen kiinnittänyt.
 
Näin puolentoista vuoden jälkeen hyvä vilkasta ekaa kertaa vararenkaan kolo. Siellähän oli reikä :D Ei nyt onneksi mikään paikattava mutta oli toisesta tyhjennys reiästä tippunu tulppa matkanvarrella. Mutta vararenkaan vannekkin mukavassa ruosteessa tuon takia. Pitää kyllä seuraava auto kattoa tarkkaan läpi ettei vastaavia yllätyksiä tule eteen.
 
Tänään tuli tehtyä vuosihuolto uusimmalle ajokilleni. Öljyt, suodatin, ilmansuodatin ja raitisilmansuodatin. Ajattelinkin jo loppuvaiheella, että menipäs helposti (helppo homma onkin) mutta niin se muutaman ärräpään sai aikaan tuon pohjapanssarin takaisinlaitto. Voisiko joku keksiä tuohon jonkun järkevämmän systeemin. Luovutin kiinnikkeiden kanssa ja laitoin nippusiteillä keskeltä kiinni. Edestä meni perus kiinnikkeillä, mutta tuosta keskeltä kun kaksiosaisen panssarin pitäisi yhdistyä, niin ei toivoakaan, että olisin niillä kiinnikkeillä (jolla se oli kiinni) sen kiinnittänyt.

Onhan se jo keksitty, mutta eikai niitä autoja silloin saa pajalle huoltoihin jos se käy liian helposti itse?

Esim. jo vanhassa e39 baijerilaisessa on öljynvaihtoa ajatellen panssarissa luukku joka on yhdellä ruuvilla avattavissa, ja raikkaritkin aukeavat metalliklipseillä joten vaihtoon menee aikaa noin 1min. e36 m52b25/28 ilmansuodattimen vaihtaa alle 15 sekunnissa. En ole tuoreimpia BMW/MB päässyt ropaamaan, mutta voisin vaikka vannoa että huoltohelppoudessa on menty monta askelta taaksepäin.
 
Omassa audi a6 -05 3.2 FSI quattrossa öljynsuodatin sijaitsee koneen takaosassa yläpuolella :)

https://i.ytimg.com/vi/ZCG4bfkOGIQ/maxresdefault.jpg

Lähes keskellä kuvaa, musta pönttö :)

Aivan samanlainen pönttö kuin esim. 530Dssä (-02), mutta siinä edempänä niin ei tarvitse edes kurkotella niin paljoa :) Olikohan joku 36-41 hylsy vai muistanko väärin :vihellys:

Tosin tuo e39 korinen taitaa olla viimeisimpiä "helppohuoltoisia", kun käsittääkseni sen seuraajan e60 koppaisen ajovalokin vaihdetaan sisälokasuojan kautta :facepalm: Ei tosin ole itsellä ollut (eikä tule, *kop kop*) niin saa korjata jos olen jostain väärän tiedon saanut.
 
Aivan samanlainen pönttö kuin esim. 530Dssä (-02), mutta siinä edempänä niin ei tarvitse edes kurkotella niin paljoa :) Olikohan joku 36-41 hylsy vai muistanko väärin :vihellys:

Tosin tuo e39 korinen taitaa olla viimeisimpiä "helppohuoltoisia", kun käsittääkseni sen seuraajan e60 koppaisen ajovalokin vaihdetaan sisälokasuojan kautta :facepalm: Ei tosin ole itsellä ollut (eikä tule, *kop kop*) niin saa korjata jos olen jostain väärän tiedon saanut.

Joku sellanen 36-40mm hylsy joo, tosin jakarilla menee kätsästi :D

Tollaset on helppoja, mut melkein mitä tahansa vaatiavampaa ku tarvii alkaa moottorille tekee, niin aikalailla on purkuhommia :D
 
Onhan se jo keksitty, mutta eikai niitä autoja silloin saa pajalle huoltoihin jos se käy liian helposti itse?

Esim. jo vanhassa e39 baijerilaisessa on öljynvaihtoa ajatellen panssarissa luukku joka on yhdellä ruuvilla avattavissa, ja raikkaritkin aukeavat metalliklipseillä joten vaihtoon menee aikaa noin 1min. e36 m52b25/28 ilmansuodattimen vaihtaa alle 15 sekunnissa. En ole tuoreimpia BMW/MB päässyt ropaamaan, mutta voisin vaikka vannoa että huoltohelppoudessa on menty monta askelta taaksepäin.
204-koppaisessa mersussa (kone 646) ilmansuodattimen vaihto on kanssa helppo homma, klipsit auki ja kansi pois, vanha ulos ja uusi paikalleen. Pohjaproppua ei ole kaivattu kun öljynvaihdot on tehty imuvaihtajalla, mutta öljynsuodatinkin on mukavasti koneen etuosassa tyrkyllä.
 
Omassa pääsee aikalailla pyyhkimättä kun suosiolla vaan tunkee rättiä sinne alle ja väliin mitä mahtuu, sit vielä kunnon rätti käteen ku vetäsee kannen patruunan kera ulos :)
 
Nätti homma oli siis tuossa omassa 2.0 tdissä nuo suodattimet. Pohjapanssari piti poistaa, että pääsi öljyproppuun käsiksi. Öljynsuodatin oli lähes yhtä helpossa kuin tuossa @H0rna n omassa, mutta vähän syvemmällä. Ilmansuodattimeen piti avata 4 ruuvia ristipäällä ja yksi klemmari, raitisilma vaihtui täysin ilman työkaluja.
 
@heyrst Tuo pösö näyttää tutulta. 1.6HDi? Löytyykö vielä ilmansuodatin tuolta tuulilasin "alta" koneen takaa mahdollisimman v-mäisestä ja pienestä tilasta? Ja kotelon kansi 4 ruuvilla kiinni, eikä semmoista suoraa meisseliä saa sinne väliin? Tällainen oli omassa 207:ssa.
 
Näin puolentoista vuoden jälkeen hyvä vilkasta ekaa kertaa vararenkaan kolo. Siellähän oli reikä :D Ei nyt onneksi mikään paikattava mutta oli toisesta tyhjennys reiästä tippunu tulppa matkanvarrella. Mutta vararenkaan vannekkin mukavassa ruosteessa tuon takia. Pitää kyllä seuraava auto kattoa tarkkaan läpi ettei vastaavia yllätyksiä tule eteen.

Mulla löyty kuollut päästäinen sieltä. Siinä on kaukalomatto, kovempi pohja, muovinen ruuvattava taso ja rengas välissä. Siellä se oli siitä huolimatta. Onneksi huomasin... Olis voinut helteillä haista hyvältä.
 
Saahan ne huoltokohteet näinkin esiin: ;)

passat2.jpeg passat1.jpeg

Oli mielestäni yllättävän työläs purettava. Moottorin johtosarja haarautuu ympäri konehuonetta ja kiemurtelee ahtaissa väliköissä. Johtosarjan pidikkeet olivat joistakin kohdista aika rapsakassa kunnossa, eikä niiden aukominen ehjänä onnistunut. Samoin joidenkin sähköliittimien kanssa oli ongelmaa. Miten tällaiset liittimet kuuluisi irrottaa oikeaoppisesti:

passat3.jpeg
(Ylläolevassa kuvassa joku lämpöanturi kiinni tuossa liittimen jatkona)

Liittimen etuosasta näyttäisi aukeavan hakanen, kun pihdeillä puristaa ja vetää samanaikaisesti kuvan mukaisesti takareunasta. Toisinaan liittin lähti kuvan mukaisesti irrotettuna hyvin helposti, mutta muutamat olivat niin tiukassa tai kovettuneet, että tuo hahlon vapautussysteemi hajosi.

Moottori (1.9TDI AJM) mahtui tulemaan helpohkosti vaihdelaatikkoineen ja apulaitteineen etukautta. Tosin käynnistysmoottori irrotettiin etukäteen. Sen sähköt olivat hankalasti moottorikorvakkeen alla ja olivat kiinteästi kiinni koko moottorin muussa sähkönipussa. Samoin ilmastoinnin kompura oli helpointa irrottaa moottorista ja sitoa runkoaisoihin, jotta kylmäaineet eivät karkaisi.

Moottoria nostettiin noin 10cm ketjutaljalla ja kaveri ohjasi samalla kun itse hinasin auton alta pois.
 
@heyrst Tuo pösö näyttää tutulta. 1.6HDi? Löytyykö vielä ilmansuodatin tuolta tuulilasin "alta" koneen takaa mahdollisimman v-mäisestä ja pienestä tilasta? Ja kotelon kansi 4 ruuvilla kiinni, eikä semmoista suoraa meisseliä saa sinne väliin? Tällainen oli omassa 207:ssa.
Mulla se ilmansuodattimen kotelo on vähän irti, joten mahtuu hyvin räikkä väliin. On se toki ärsyttävä vaihtaa. Lisäksi öljyjä valuu pitkin moottoritilaa, kun öljynsuodantinta vaihtaa.
 
@heyrst Tuo pösö näyttää tutulta. 1.6HDi? Löytyykö vielä ilmansuodatin tuolta tuulilasin "alta" koneen takaa mahdollisimman v-mäisestä ja pienestä tilasta? Ja kotelon kansi 4 ruuvilla kiinni, eikä semmoista suoraa meisseliä saa sinne väliin? Tällainen oli omassa 207:ssa.
Jos ilmansuodatin on vittumaisessa paikassa niin tiedätkö mitä sen kotelon alla on? Hehkut. Joista yksi pimeenä.

Innolla keräillään rohkeutta tuohon proggikseen... Varmasti viimeinen hehku katkeaa :tup:
 
Jos ilmansuodatin on vittumaisessa paikassa niin tiedätkö mitä sen kotelon alla on? Hehkut. Joista yksi pimeenä.

Innolla keräillään rohkeutta tuohon proggikseen... Varmasti viimeinen hehku katkeaa :tup:

Hehkut tuli myös uusittua ko. menopeliin. Tosin vein suosiolla ammattilaiselle. EDIT: Paljonko on ajettu sulla? Itsellä vaihtu siinä 300k kohdalla. Oli 3 pimeenä ja viimeinen vikatilassa, eikä lähtenyt enää käyntiin vaikka kuinka yritti.
 
Jos ilmansuodatin on vittumaisessa paikassa niin tiedätkö mitä sen kotelon alla on? Hehkut. Joista yksi pimeenä.

Innolla keräillään rohkeutta tuohon proggikseen... Varmasti viimeinen hehku katkeaa :tup:
Jos on pienikin epäilys että katkeaa niin veisin kyllä korjaamolle missä on kunnon vehkeet. Tosin tämän varmaan tiesitkin :tup:
Joskus lueskelin mersujen katkenneista hehkuista, ei ole mukavaa hommaa :dead:
 
Hehkut tuli myös uusittua ko. menopeliin. Tosin vein suosiolla ammattilaiselle. EDIT: Paljonko on ajettu sulla? Itsellä vaihtu siinä 300k kohdalla. Oli 3 pimeenä ja viimeinen vikatilassa, eikä lähtenyt enää käyntiin vaikka kuinka yritti.

Reilu 130tkm. Muut antoi järkeviä ohmiarvoja mutta yks näytti vain ääretöntä kun mittailin hehkureleen johdoista. Ei käynnistysvaikeuksia mutta kylmänä tyhjäkäynti aika rankkaa eikä esim. pakotettu hiukkaspoltto onnistu.


Jos on pienikin epäilys että katkeaa niin veisin kyllä korjaamolle missä on kunnon vehkeet. Tosin tämän varmaan tiesitkin :tup:
Joskus lueskelin mersujen katkenneista hehkuista, ei ole mukavaa hommaa :dead:

Mietin tuota, mutta toisaalta tuskin se korjaamokaan ottaa vastuuta ylimääräisestä hommasta. Jos katkeaa niin lisää €€€ saa latoa tiskiin. Luotan enemmän siihen että kun kaikessa rauhassa tuhertaa niin saa sitten syyttää vain itteensä, riuhtomallahan se rikki menee. Pienehkö momenttiavain hommattu niin voi sitä löysytellä hellemmin, injektoricleanerit tankissa atm ja reippaasti sitten CRC:tä yms väliin. Kiva kun kaikki yleiset ohjeet neuvoo ajamaan moottorin mahdollisimman kuumaksi... Sen verran purkamista että voi olla hankala ehtiä käsiksi hehkuihin ennen kuin kone on taas jäähtynyt.
 
Volvossa (D4164T) ilmanputsari ei ole tiellä vaihdettaessa hehkuja mutta on siellä esim commonrailin tukki ja EGR jäähdytystörppö tiellä. Pitäisi itsekkin vaihtaa..

Talvella tuli hehkut vaihdettua 650tkm ajettuun D5252T (V70 TDI) eikä yksikään katkennut vaan lähtivät helposti pois.
 
-06 Peugeot 206

Viime kesänä meni katsastuksesta läpi, mutta tuli huomautus oikeanpuolen takaiskarista (käski tarkistamaan rengaspaineet).

Alkanut kolisemaan oikea puoli sen verran, että välttänyt kaikkia kaivon kansia ja ajanut hidasteet vasen puoli edellä.

Saako tuohon vaihdettua pelkästeen toisen puolen taka-akselin tuennan? Virolaiset kauppasivat keväällä koko taka-akselia 600e hintaan, kun on kuulemma vääntynyt (renkaiden vaihdon yhteydessä). Luulisi tuon kolisevan kokoajan jos se akseli on vääntynyt.
 
Ei mitään muistikuvaa. Siirtänyt könttinä muovipurkkiin aikanaan ettei kuivu ja siitä aikaa yli vuosikymmen. Tiedä mitä myrkkyä verrattuna nykyisiin :)

Alkuperäinen jalustan osa näyttää ihan samalta kuin 3M ulkokäyttöön tarkoitettu 2-puolinen harmaa teippi.

Offtopic, mutta on aivan timanttista 2puolista teippiä tuo 3M:n versio, töissä siirryttiin käyttämään sitä vuosi pari sitten, edellinen oli vissiin myös 3M mutta sellaisella punaisella suojamuovilla, todella veemäinen saada irtoamaan siittä. Äärimmäisen törkeä varkaus, mutta pitihän tuota harmaata versiota lipastaa yks jämärulla kotio :P
 
Ei jumalauta. 1kk itselläni ollut 2010 Octavia ja nyt meni vuorostaan laturi. Juuri kun pääsin pahimmasta vitutuksesta yli, niin huomasin, että öljy aivan mittatikun alaosassa, eli 1000 kilometrissä hörpännyt kunnolla öljyä. Tuon koneen ei pitäisi kärsiä öljynkulutusongelmista ja vanhalla omistajalla ei ole ollut kuulemma ongelmia.

140tkm ajettu ja kuukauden ja 1,5tkm itselläni ollut ja siinä ajassa mennyt jarrusatula, moniurahihna, koiranluu ja laturi ja nyt tuli ongelmaksi, että öljyä menee reilusti. Alkaa vitutus olla korkealla ja pitää taas soitella Kamuxille. Käskivät mennä öljynkulutusmittaukseen, mutta rikkinäisellä laturilla ei noin vain lähetä 1000km matkaa ajamaan ja huoltoaikaa ei saanut edes ensi viikolle... :D
 
Ei jumalauta. 1kk itselläni ollut 2010 Octavia ja nyt meni vuorostaan laturi. Juuri kun pääsin pahimmasta vitutuksesta yli, niin huomasin, että öljy aivan mittatikun alaosassa, eli 1000 kilometrissä hörpännyt kunnolla öljyä. Tuon koneen ei pitäisi kärsiä öljynkulutusongelmista ja vanhalla omistajalla ei ole ollut kuulemma ongelmia.

140tkm ajettu ja kuukauden ja 1,5tkm itselläni ollut ja siinä ajassa mennyt jarrusatula, moniurahihna, koiranluu ja laturi ja nyt tuli ongelmaksi, että öljyä menee reilusti. Alkaa vitutus olla korkealla ja pitää taas soitella Kamuxille. Käskivät mennä öljynkulutusmittaukseen, mutta rikkinäisellä laturilla ei noin vain lähetä 1000km matkaa ajamaan ja huoltoaikaa ei saanut edes ensi viikolle... :D
Öljynkulutus koskee 1.8 ja 2.0 TSI koneita. Sattuisko sellanen olemaan?
 
Ei jumalauta. 1kk itselläni ollut 2010 Octavia ja nyt meni vuorostaan laturi. Juuri kun pääsin pahimmasta vitutuksesta yli, niin huomasin, että öljy aivan mittatikun alaosassa, eli 1000 kilometrissä hörpännyt kunnolla öljyä. Tuon koneen ei pitäisi kärsiä öljynkulutusongelmista ja vanhalla omistajalla ei ole ollut kuulemma ongelmia.

140tkm ajettu ja kuukauden ja 1,5tkm itselläni ollut ja siinä ajassa mennyt jarrusatula, moniurahihna, koiranluu ja laturi ja nyt tuli ongelmaksi, että öljyä menee reilusti. Alkaa vitutus olla korkealla ja pitää taas soitella Kamuxille. Käskivät mennä öljynkulutusmittaukseen, mutta rikkinäisellä laturilla ei noin vain lähetä 1000km matkaa ajamaan ja huoltoaikaa ei saanut edes ensi viikolle... :D

Mielummin mä siihen ranskalaiseen vaihtelen niitä 20€ niveliä kun teen "saksalaiseen" remppaa tuhansien eurojen edestä!:rofl: (kun puhuttiin niistä katsastustilastoissa toisessa keskustelussa)

Toki noi kaikki on kulutusosia, paitsi ehkä toi öljynkulutus, jos vain paikka niin kaikki saa tehtyä/korjattua itse.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
254 655
Viestejä
4 428 359
Jäsenet
73 392
Uusin jäsen
RautiainenAaro

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom