Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Jep, kaverin E30:n öljypohjan vaihtoon meni nosturilla aikaa sen viitisen tuntia ja nyt on tässä kohta pari päivää ruuvattu uudehkoon C-meseen vetokoukkua, että harvemmin nää menee ihan tosta vaan :D

ja mulla meni ex.autossa 12v ja 300tkm ajetun pakoputken jousto osan kanssa 30min, vanha irti ja uusi tilalle, kaikki pultit totta kai poikki kun yritti avata, mutta mitäs se haittas kun jäi reijät tilalle ja löi vanhan palan välistä pois ja uusilla pulteilla ja muttereilla kiinni.

Takanavan vaihdossa sama 30min vaikka se siellä oli 5v ja 100tkm pyörinyt, joskus pääsee helpolla:tup:
 
Ainahan se autojen kans menee ropatessa näin: "Helppo homma, puoltuntia!" =" Vai puoltuntia... 4h myöhemmin rystyset ruvella ja naama erinäisissä nesteissä ja rasvoissa.." :D

Allekirjoitan, ja myös sama toisinpäin. Välillä netistä etukäteen "opiskeltuna" pitää tehdä erikoisavaimia eikä ilman onnistu, mutta omilla vehkeillä onkin helppo homma. Mitä kattavampi työkaluvalikoima sitä helpommin se yleensä sujuu, kun tulee se ensimmäinen mutka vastaan kun ei avain sovikaan tmv. :)
 
Allekirjoitan, ja myös sama toisinpäin. Välillä netistä etukäteen "opiskeltuna" pitää tehdä erikoisavaimia eikä ilman onnistu, mutta omilla vehkeillä onkin helppo homma. Mitä kattavampi työkaluvalikoima sitä helpommin se yleensä sujuu, kun tulee se ensimmäinen mutka vastaan kun ei avain sovikaan tmv. :)

On tullut kans muutamat erikoisavaimet tehtyä/teetettyä :D Viimeisin oli mutsin -98 A-mersuun tehty 2 kpl 15mm lenkkiä hitsattuna toisiinsa, että ylettyi avaamaan hyvin ahtaassa tilassa moniurahihnan rullan pultin... ja olihan paska homma :dead:
 
Juu, tuohan on silleen teoriassa ihan helppo homma.
Konepellin lukkopelti irti, niin tuo koko jäähdytinkompleksi pääsee taittumaan eteenpäin ja sen kun nyppää tuulettimen veke.
Itsellä varmaan vaan se joku heavyduty erikoisversio missä normaalia suurempi välijäähdytin joka ottaa puskurin tukirautoihin kiinni niin ettei pääse aukeamaan riittävästi.
Ja välijäähdyttimen kiinnitysruuvit sitten kätevästi sitten puskurin sisuksissa, niin että tarvitsisi koko puskuri irroittaa.

Laturin vaihto -00 Golf IV V6 4 Motioniin....

IMAG0214muoks.jpg
 
Laturin vaihto -00 Golf IV V6 4 Motioniin....

IMAG0214muoks.jpg

Flektien vaihto vastaavaan 03':
Flektienvaihto.png

Vähän piti vielä samalla tavalla raottaa yläosasta tuota etukehikkoa ennen kuin mahtui kunnolla vaihtamaan.
Ei ollut todellakaan tilava tuo konehuone tuossa, jostain syystä siirryin tuon jälkeen takaisin pitkittäismoottorisiin autoihin :rofl:
 
Flektien vaihto vastaavaan 03':
Flektienvaihto.png

Vähän piti vielä samalla tavalla raottaa yläosasta tuota etukehikkoa ennen kuin mahtui kunnolla vaihtamaan.
Ei ollut todellakaan tilava tuo konehuone tuossa, jostain syystä siirryin tuon jälkeen takaisin pitkittäismoottorisiin autoihin :rofl:

Pitkittäismoottorinen A6 3.2 FSI Quattro tuli golffin jälkeen itselle :)
 
Mahtaakohan olla kierot vanteet vai tasapainoitus pielessä, ku auto satunnaisesti tärisee / tutisee ajaessa?

Tätä kun ei tapahdu jatkuvasti nopeuksilla 80-120km/h, vaan välillä tärisyttää rattia ja penkkiä ja välillä ei mitään.
Auto oli telakalla kevään ( purettu ja kasattu enemmän ja vähemmän) ja ajossa ollut vasta reilun viikon. Syksyllä ei samoilla vanteilla ollut mitään ongelmia.

Pulttien kireys on tarkastettu ja tarkoitus varata aika jollekkin rengastohtorille.
Mikähän auto kyseessä? :think:
-Jos on takavetoinen niin kardaani voi täristää...o_O
-Mitä on "purettu ja kasattu" ja onko kasattu oikein...? ;)
 
Joillekkin se on niin häpeällistä myöntää että auto kuluttaa öljyä, vaikka oliskin entinen auto, eikä edes oma enää. Tollasia ihmisiä on olemassa, tunnen ainakin pari. Toinen on että jos tulee ruostetäplä johonkin niin auto menee vaihtoon heti.. Siitä ei myöskään puhuta vaan auto on vaihdettu ihan muista syistä.

Minäkin tunnen miehen, joka pisti auton vaihtoon kun alkoi öljyä ja jäähytinnesteitä viemään(surullinen D4D), eikä sitten silti voinut kertoa totuttaa kun seuraava auton ostanut soitti ja kyseli että oliko mitään tälläisiä ongelmia.
 
Minäkin tunnen miehen, joka pisti auton vaihtoon kun alkoi öljyä ja jäähytinnesteitä viemään(surullinen D4D), eikä sitten silti voinut kertoa totuttaa kun seuraava auton ostanut soitti ja kyseli että oliko mitään tälläisiä ongelmia.
Eikös tossa ole teoriassa jonkin sorttiseen petokseen syyllistytty, jos tietää auton syövän kaikkia nesteitään eikä kerro siitä? Kaikkihan sitä siis tekee, ettei kerro kaikkia autonsa vikoja, mutta en minäkään uskaltaisi jälkikäteen myöntää että olihan siinä tämmöistä.
 
Eikös tossa ole teoriassa jonkin sorttiseen petokseen syyllistytty, jos tietää auton syövän kaikkia nesteitään eikä kerro siitä? Kaikkihan sitä siis tekee, ettei kerro kaikkia autonsa vikoja, mutta en minäkään uskaltaisi jälkikäteen myöntää että olihan siinä tämmöistä.
Noinhan se myöskin menee, jos tosiaan on tietoinen itse. Onkohan yhtään esimerkkitapausta missä autoliike olisi vaatinut jotain jälkikäteen? Liikehän kuitenkin tarkistaa auton ja tuskin kukaan on joutunut allekirjoittamaan jotain vakuutuspaperia missä vakuutan kautta kiven ja kannon...
 
Käytännössä tuo yksityisen myyjän vastuu on kyllä aika teoreettista, kun se tarkoittaa melkein oikeuteen menemistä ja siinä on myös riski ostajan hävitä.
 
Jaahas, keväällä vaihdoin Stratukseen etupyörän laakerin. No samalta puolelta mennyt näköjään takalaakerikin :cigar2: Onneksi ei ole kallis, 75 egeä Rockautosta.
 
Pitäis venttiilivarrenkumit vaihtaa irrottamatta kansia. Mitä työkalusarjaa suosittelette hommaan? Pitäisi joku hankkia.

Potilas ois Audi A6 2.8 (AAH)
 
Kestihän tuo c4 quattron halpatarvike kytkinpääsylinteri pari viikkoa ennen kuin meni tuo tanko poikki. Nyt on saschia tilalla, toivottavasti paremmalla onnella.

20180713_173515.jpg
 
Kaikkien itse autoja ropaavien tärkein työkalu on kakkosauto. Mikään ei vituta niin paljoa, kuin purkaminen vian takia ja huomata, että ei perkele mullahan ei ole tuota työkalua tai joku muu osa hajoaa remontin yhteydessä ja tämän jälkeen kasata romut uudelleen kasaan ja hakemaan ongelmaan ratkaisua. Jälkeen päin se naurattaa :).
 
Mitähän ihmettä... Se hehkujen vaihto 1.6HDI pösöönhän meni pelottavan hyvin. Yksikään hehku ei edes meinannut tehdä tiukkaa, pikku kääntö 10Nm kiinnipäin, sitten auki eikä mitään ongelmaa. Eniten aikaa meni rojujen purkamiseen tieltä. Ilmansuodattimen kotelon kiinnitysmuovi oli kyllä ärsyttävässä kohdassa. Sopivasti tiellä ja ei saanut irroitettua kun oli samassa kierretangossa kuin katalysaattorin? kiinnitys ja tietysti sen takana.

Yksi oli pimeänä, lopuista oli vastus tippunut ~0,3-0,5 ohm luokkaan. Yhtään karstaa ei ollut yhdessäkään hehkussa, ei edes rikkinäisessä.

Joko a) injektoricleaner auttoi (motulin litku motonetistä) b) tarpeeksi vähän ajettu (135tkm) c) tarpeeksi vähän ajettu pimeällä hehkulla. Uusista kaikista mitattu 0.8ohm releen liittimestä.

Samalla liimailtiin vähän ilmansuodattimen koteloa paremmin kasaan kun oli tilaa touhuta. Tuli myös huomattua että se moottoritilan äänenvaimennusmatto on aika outoa tavaraa. Mureni täysin irroittaessa. Mitähän maksaa uudet marmorilla vai pitääkö kursia jotain kasaan bitumista tmv.
 
Samalla liimailtiin vähän ilmansuodattimen koteloa paremmin kasaan kun oli tilaa touhuta. Tuli myös huomattua että se moottoritilan äänenvaimennusmatto on aika outoa tavaraa. Mureni täysin irroittaessa. Mitähän maksaa uudet marmorilla vai pitääkö kursia jotain kasaan bitumista tmv.

Pösöjen ja sitikoitten marmorihinnathan näkee suoraan netistä valmistenumerolla.
 
Pösöjen ja sitikoitten marmorihinnathan näkee suoraan netistä valmistenumerolla.
Ei nää nykyään ihan kaikkea jostain syystä:
upload_2018-7-15_14-1-4.png

Nää on C5:n osia, onkohan jo liian vanha auto 2003 :D Ensimmäinen rivi on monitoimiviikset, kolmas rivi on takajousisylinteri.
 
Korjaamot myös mielellään avaa ne ronskisti, jotta ne katkeaa ja pääsee tekemään kalliin kansirempan.

Kunnon irrotusöljyä sinne mielellään useita kertoja käy ruiskimassa ja sitten hyvällä pitkällä hylsyllä tasainen suorassa kulmassa tapahtuva vääntö aukipäin ja heti, kun löystyy, niin lisää irrotusöljyä. Jos vähänkinm ahdistaa, niin öljyä ja kiinnipäin jne.

Uudet hehkut alumiini tai kuparipastan kanssa kiinni. Tuota ei korjaamot jostain syystä tunnu tekevän.
Niin no olisi pitänyt lisätä että HYVÄLLE korjaamolle jossa on kunnon vehkeet :D
Eihän katkennut hehku vielä kansiremppaa tarkoita hyvällä korjaamolla. Siihenkin löytyy työkalut.
 
Skoda Octavian kytkin alkoi kesken ohituksen varoittamatta luistamaan niin perkeleesti, että en meinannut päästä eteenpäin. Autolla hissukseen takaisin kotiin ja lähdin toisella Skodalla reissuun. 2 päivän päästä palattua kytkin toimiikin aivan normaalisti. Ajoin ihan kunnon lenkin ja oikein yritin vedättää ylimäkiin kaasu pohjassa isolla vaihteella, mutta ei luista.

Mistä ihmeestä tuo voi johtua? 145tkm ja ajettu enimmäkseen 160km työmatkaa päivässä maantietä, eli luulisi kestävän ja muutenkin hyväkuntoiselta tuntunut kytkin ja tuntuu nytkin. Lattiamatto ei ollut kytkimen edessä, eli oisiko jotkut öljyt lentänyt levylle? Pitää nostaa auto jossain ylös.
 
Skoda Octavian kytkin alkoi kesken ohituksen varoittamatta luistamaan niin perkeleesti, että en meinannut päästä eteenpäin. Autolla hissukseen takaisin kotiin ja lähdin toisella Skodalla reissuun. 2 päivän päästä palattua kytkin toimiikin aivan normaalisti. Ajoin ihan kunnon lenkin ja oikein yritin vedättää ylimäkiin kaasu pohjassa isolla vaihteella, mutta ei luista.

Mistä ihmeestä tuo voi johtua? 145tkm ja ajettu enimmäkseen 160km työmatkaa päivässä maantietä, eli luulisi kestävän ja muutenkin hyväkuntoiselta tuntunut kytkin ja tuntuu nytkin. Lattiamatto ei ollut kytkimen edessä, eli oisiko jotkut öljyt lentänyt levylle? Pitää nostaa auto jossain ylös.
Yhdessä autossa kytkinpoljin ei noussut aivan ylös asti. Kun nosti polkimen käsin ylös, niin toimi taas aivan normaalisti. Siinä oli kait neste toiminen kytkin ja +500tkm ajettu. Tuo voisi olla yksi mahdollisuus, jos autossa ei enää mitään vikaa ole.
 
Skoda Octavian kytkin alkoi kesken ohituksen varoittamatta luistamaan niin perkeleesti, että en meinannut päästä eteenpäin. Autolla hissukseen takaisin kotiin ja lähdin toisella Skodalla reissuun. 2 päivän päästä palattua kytkin toimiikin aivan normaalisti. Ajoin ihan kunnon lenkin ja oikein yritin vedättää ylimäkiin kaasu pohjassa isolla vaihteella, mutta ei luista.

Mistä ihmeestä tuo voi johtua? 145tkm ja ajettu enimmäkseen 160km työmatkaa päivässä maantietä, eli luulisi kestävän ja muutenkin hyväkuntoiselta tuntunut kytkin ja tuntuu nytkin. Lattiamatto ei ollut kytkimen edessä, eli oisiko jotkut öljyt lentänyt levylle? Pitää nostaa auto jossain ylös.

Nesteethän voisi tosiaan katsoa.

Itsellä omassa laatikossa oli akseli päässyt ruostumaan kunnolla, eli vaseliini oli päässyt loppumaan ja tämä aiheutti painelaakerin tahmoamista akselilla. Ei meinannut kytkin kunnolla irroittaa.Tämä huomattiin kytkinremppaa tehdessä. Liukasteet kun viskas väliin, niin oli poljin tuntuma muuttui huomattavasti.

Mikähän auto kyseessä? :think:
-Jos on takavetoinen niin kardaani voi täristää...o_O

-Mitsun Outlander neliveto. Kardaania itsekkin epäilen ehkä mahdolliseksi. Kuitenkin vähän syitäkin löytyi. Yksi vanteista ottanut osumaa ja ei pyöri ihan symmetrisesti. Lisäksi toisen etujarrun liukutapit oli kasvattaneet juuret ja jumiutuneet. Tuon ku purki, niin hävisi jo puolet tärinästä.

-Mitä on "purettu ja kasattu" ja onko kasattu oikein...? ;)

-Vaihdelaatikko purettiin ja kasattiin. Luonnollisesti työohessa myös vetarit kävivät ulkoilmassa. Toivotaan, että ollaan saatu kasaan oikein :D
 
Ei näköjään kannata kauas lähteä tuolla. Kauppareissulla ylämäki ei meinannut nousta kakkosvaihteella ja äkkiä bussipysäkille ja kytkimen käryjä ikkunat auki pois. Taas ihan varoittamatta, kun sitä ennen toimi hyvin. Nyt katsoin, että kytkin oli aivan ylhällä ja kokeilin vielä nostaa jalalla, mutta ei vaikutusta ja nesteet näyttivät olevan tallella. Ylihuomenna lähtee pajalle.
 
k3Q1y2B.jpg

Tuommoinen ylläri oli omalla parkkipaikalla auton alla. Eli kampiakselin stefa vuotanut varmaan öljyt kytkimen päälle ja kytkin meni pilalle. Ihmettelinkin hiljattain, mihin öljyä oli kadonnut ja autoliikkeen mukaan ei vaadi välittömiä toimenpiteitä. Ja nyt on sitten kytkinlevy entinen :D Täytyy vaatia koko kytkinremontti ilmaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
k3Q1y2B.jpg

Tuommoinen ylläri oli omalla parkkipaikalla auton alla. Eli kampiakselin stefa vuotanut varmaan öljyt kytkimen päälle ja kytkin meni pilalle. Ihmettelinkin hiljattain, mihin öljyä oli kadonnut ja autoliikkeen mukaan ei vaadi välittömiä toimenpiteitä. Ja nyt on sitten kytkinlevy entinen :D Täytyy vaatia koko kytkinremontti ilmaiseksi.

~150tkm ajettu, niin ei tule myyjä maksamaan koko rempaa, koska auto tulee parempaan kuntoon remontin jälkeen.
 
~150tkm ajettu, niin ei tule myyjä maksamaan koko rempaa, koska auto tulee parempaan kuntoon remontin jälkeen.
Saa nähdä, miten käy. Ei ole kyllä ainoa murhe, kun ESP-valo palaa ja yksi jarrusatula kolisee (liukutapit kunnossa). Ylihuomenna lähtee liikkeen piikkiin tutkittavaksi. Viime perjantaina vaihdettiin laturi... :D

Lähellä ollaan sitä tilannetta, että vaadin kaupanpurkua tai toista autoa. Mutta jos tuo nyt laitetaan kuntoon viidennellä korjaamokeikalla, niin sitten on niin pirusti uutta osaa, että luulisi toimivan. Jakopää, öljyt, suodattimet, jarrulevyt ja palat, moniurahihna, kiristin, laturi, vakaajatanko puslineen ja molemmat renkaat tuossa uusia ja muutenkin sekä ulkoa ja sisältä siisti.
 
Saa nähdä, miten käy. Ei ole kyllä ainoa murhe, kun ESP-valo palaa ja yksi jarrusatula kolisee (liukutapit kunnossa). Ylihuomenna lähtee liikkeen piikkiin tutkittavaksi. Viime perjantaina vaihdettiin laturi... :D

Lähellä ollaan sitä tilannetta, että vaadin kaupanpurkua tai toista autoa. Mutta jos tuo nyt laitetaan kuntoon viidennellä korjaamokeikalla, niin sitten on niin pirusti uutta osaa, että luulisi toimivan. Jakopää, öljyt, suodattimet, jarrulevyt ja palat, moniurahihna, kiristin, laturi, vakaajatanko puslineen ja molemmat renkaat tuossa uusia ja muutenkin sekä ulkoa ja sisältä siisti.


No jo on melkoinen pommi osunut kohdalle. :D
 
No jo on melkoinen pommi osunut kohdalle. :D
Toki iso osa noista oli ennen ostoa vaihdettu. Vähän yli kuukauden itselläni ollut ja viides huoltokerta tiedossa. Omaa rahaa korjauksiin ja huoltoihin mennyt 420€, mutta tuossa on öljyjen ja suodattimien vaihto, joka alkoi olla ajankohtainen.
 
Toki iso osa noista oli ennen ostoa vaihdettu. Vähän yli kuukauden itselläni ollut ja viides huoltokerta tiedossa. Omaa rahaa korjauksiin ja huoltoihin mennyt 420€, mutta tuossa on öljyjen ja suodattimien vaihto, joka alkoi olla ajankohtainen.

Viisi kertaa huollossa kuukauden omistamisaikana on kyllä melkoinen pommi, jos minulta kysytään. Ellei liike olisi osallistunut, niin olisi varmaan tullut myös melko kalliiksi. Öljyt ja suodatin nyt ei paljon maksa muualla kuin marmorilla.
 
Viisi kertaa huollossa kuukauden omistamisaikana on kyllä melkoinen pommi, jos minulta kysytään. Ellei liike olisi osallistunut, niin olisi varmaan tullut myös melko kalliiksi. Öljyt ja suodatin nyt ei paljon maksa muualla kuin marmorilla.
Jep, öljyt ja suodattimet vaihdoin itse takapihalla, mutta kyllä nuokin sen 70€ maksoi, kun ei viitsinyt Motonetin halvinta ostaa. Auto on nyt huollossa ja huomenna tutkitaan, mikä mättää. Oma arvio on, että täysi kytkinremontti, ESP:n kiihtyvyysanturi uusiksi penkin alta (vikakoodit luin itse, helvetin kallis osa) ja yksi jarrusatula uusiksi, eli lähemmäs kahta tonnia mennään.

Itse olen sen verran kypsä autoon, että joko autoliike pistää nyt kerralla kaiken kuntoon tai sitten katsellaan toista autoa tilalle tai rahoja takaisin. Tosiaan viime perjantain oli pajalla laturin vaihdossa. Pakkasin tavarat autoon ja lähdin reissuun ja noin 10km pääsin kunnes auto ei enää kiihtynytkään ja siinä sitten pikkuteitä takaisin. Muutenkin stressaavaa järkätä autoa jatkuvasti huoltoon, kun semmoinen työ, josta ei noin vain olla pois ja ei oikein puhelimeen ehdi vastailemaan. Noh, toistaiseksi hyvässä sovussa menty ja autoliike sanoi heti perjantain episodin jälkeen, että vie auto korjaamolle heidän piikkiinsä tutkittavaksi ja sanoivat, että voin hakea jonkun vaihtoauton sijaisautoksi.
 
Jep, öljyt ja suodattimet vaihdoin itse takapihalla, mutta kyllä nuokin sen 70€ maksoi, kun ei viitsinyt Motonetin halvinta ostaa. Auto on nyt huollossa ja huomenna tutkitaan, mikä mättää. Oma arvio on, että täysi kytkinremontti, ESP:n kiihtyvyysanturi uusiksi penkin alta (vikakoodit luin itse, helvetin kallis osa) ja yksi jarrusatula uusiksi, eli lähemmäs kahta tonnia mennään.

Itse olen sen verran kypsä autoon, että joko autoliike pistää nyt kerralla kaiken kuntoon tai sitten katsellaan toista autoa tilalle tai rahoja takaisin. Tosiaan viime perjantain oli pajalla laturin vaihdossa. Pakkasin tavarat autoon ja lähdin reissuun ja noin 10km pääsin kunnes auto ei enää kiihtynytkään ja siinä sitten pikkuteitä takaisin. Muutenkin stressaavaa järkätä autoa jatkuvasti huoltoon, kun semmoinen työ, josta ei noin vain olla pois ja ei oikein puhelimeen ehdi vastailemaan. Noh, toistaiseksi hyvässä sovussa menty ja autoliike sanoi heti perjantain episodin jälkeen, että vie auto korjaamolle heidän piikkiinsä tutkittavaksi ja sanoivat, että voin hakea jonkun vaihtoauton sijaisautoksi.

Sehän se juuri on, että tuo auton vieminen/hakeminen pajalta ei monelta onnistu heidän aukiolo aikoinaan ilman erillisjärjestelyjä. Alkaisi monella muullakin homma kypsyttämään. Pelkkien vikakoodien perusteella korjaaminen on melkoista lottoa. Viimeksi tänään diagnosoin yhdestä auton näyttövian, joka johtui hapettuneesta sulakkeesta. Vikakoodien perusteella olisi vaihdettu näyttö.
 
Noniiin, vähän pikku huoltoa tarjolla taas audissa... eli..Hanttarin puolelta alkaa hetken ajon jälkeen puhaltaa niin kuumaa ku vain näillä keleillä täysin lämmenneestä motista irti saa :darra:

 
Muistuu mieleen ajat, jolloin ajelin nissan sunny -88. Siinähän oli kaikenlaista pikku vikaa, mm. paikallaan meinasi kesällä keittää. Satuin sillä sitten motarille joka oli poikkastu onnettomuuden johdosta ja kiertotie toi ruuhkaa siihen malliin että siinähän sit seisottiin tunti. Ei se onneksi keittäny, kun puhalsi koko ajan kuumaa sisälle. Ulkona maltilliset 28. Oli varmaan elämäni kuumin tunti, muutenkin se katiska oli ku sauna ja siihen jatkuva lämpimän puhaltaminen kaveriksi..

Kävin ruuvaamassa siitä kaikki maholliset ikkunat auki ja aiheutin huvittuneita ilmeitä, kun vetäisin jonotellessa auton vieressä bokserisilleen :vihellys:
 
Muistuu mieleen ajat, jolloin ajelin nissan sunny -88. Siinähän oli kaikenlaista pikku vikaa, mm. paikallaan meinasi kesällä keittää. Satuin sillä sitten motarille joka oli poikkastu onnettomuuden johdosta ja kiertotie toi ruuhkaa siihen malliin että siinähän sit seisottiin tunti. Ei se onneksi keittäny, kun puhalsi koko ajan kuumaa sisälle. Ulkona maltilliset 28. Oli varmaan elämäni kuumin tunti, muutenkin se katiska oli ku sauna ja siihen jatkuva lämpimän puhaltaminen kaveriksi..

Kävin ruuvaamassa siitä kaikki maholliset ikkunat auki ja aiheutin huvittuneita ilmeitä, kun vetäisin jonotellessa auton vieressä bokserisilleen :vihellys:

Varmasti mahtava kokemus :D

Itsellä vähän vastaava joidenkin vuosien takaa, kun paikallisen mopojengin tallille eksyin jatkoille vielä baarin jälkeen yhden tyypin kans. Sitten seuraavana aamuna vähemmän hauska herätys kun kaveri soittaa, et nyt lähdetään Forssan piknikkiin. Makasin puolikuolleena rapulassa jenkin takapenkillä ku ajettiin ympäri sitä kirottua hornankattilaa joka kulkee nimellä forssan ravirata... ikkunat toki auki, mutta kun tuulenvirekkään ei kulkeutunut sinne kuumana kesäpäivänä niin...:darra::darra::beye:
 
Skodan tuomio tuli ja meni juuri, miten arvelin. Täysi kytkinremontti, ESP-anturi sökönä ja yksi jarrusatula pitää vaihtaa. Lähemmäs paria tonnia nousee kustannukset. Varmaan vaihtuu auto toiseen ja seuraavaan otan tuon 499€ vuoden lisäturvan joka korvaa kaiken.
 
Skodan tuomio tuli ja meni juuri, miten arvelin. Täysi kytkinremontti, ESP-anturi sökönä ja yksi jarrusatula pitää vaihtaa. Lähemmäs paria tonnia nousee kustannukset. Varmaan vaihtuu auto toiseen ja seuraavaan otan tuon 499€ vuoden lisäturvan joka korvaa kaiken.

Kuka nuo nyt sitten maksaa?
Hupaisaa laittaa auto kiertoon sen jälkeen kun se on laitettu monilta osin kuntoon, mutta asiahan ei minulle kuulu.
 
Kuka nuo nyt sitten maksaa?
Hupaisaa laittaa auto kiertoon sen jälkeen kun se on laitettu monilta osin kuntoon, mutta asiahan ei minulle kuulu.
Saa nähdä, mutta liike ainakin tuntui suostuvan helposti vaihtoon. Luotto mennyt kyllä autoon, kun tähän asti yhden vian korjaamalla tullut aina kaksi uutta ja kalliimpaa. Ja noilta osilta autoa ei ole vielä laitettu kuntoon, vaan on ajokelvoton.
 
Skodan tuomio tuli ja meni juuri, miten arvelin. Täysi kytkinremontti, ESP-anturi sökönä ja yksi jarrusatula pitää vaihtaa. Lähemmäs paria tonnia nousee kustannukset. Varmaan vaihtuu auto toiseen ja seuraavaan otan tuon 499€ vuoden lisäturvan joka korvaa kaiken.
Ehkä tämä on autokaupan juoni, jolla saadaan asiakas ostamaan maksullinen lisäturva :D
 
Auris -14 jossa vasta reilut 20k km mittariss huollon aikaan. Kävi Toyotalla huollossa huhtikuun alussa(määräaikais). Nyt ollaan auton kanssa lapissa ja takajarrusta lähti liukutapit kävelemään. Ketuttaa nyt kevyesti kun loma kusee ja ajappa tolla nyt sitte ku vanteeseen tulee jälkiä.
Nuo tapit on kyllä sellasia, ettei ne lähe kävelemään ellei niitä ole jätetty löysälle.
Saa nähä mitä sitä huomenna keksii huoltoliikkeen kanssa, kyllä aion penätä huollon vastuuta tähän väliin.

Huoh kun pitäs vaan ite tehä niin tietäs mitä on tehty ja miten.
 
Auris -14 jossa vasta reilut 20k km mittariss huollon aikaan. Kävi Toyotalla huollossa huhtikuun alussa(määräaikais). Nyt ollaan auton kanssa lapissa ja takajarrusta lähti liukutapit kävelemään. Ketuttaa nyt kevyesti kun loma kusee ja ajappa tolla nyt sitte ku vanteeseen tulee jälkiä.
Nuo tapit on kyllä sellasia, ettei ne lähe kävelemään ellei niitä ole jätetty löysälle.
Saa nähä mitä sitä huomenna keksii huoltoliikkeen kanssa, kyllä aion penätä huollon vastuuta tähän väliin.

Huoh kun pitäs vaan ite tehä niin tietäs mitä on tehty ja miten.
No eihän tuosta tule kuin vaivaa sulle, se on varma, mutta lomalla toisen töppäilyn takia ylimääräinen jumppa vituttaa aina.

Toki kaikille sattuu virheitä.
 
No eipä tuo lopulta onneksi ollut paha, liukutappien pultit olivat vain tippuneet, tunnin ajomatkan päästä löytyi fiksus ja sieltä pultit. Pihassa sitten pultit paikoilleen.
Toyota huoltokin osasi asiallisesti ottaa palautetta ja myönti asennusvirheen. Kuittia vastaan lupasivat hyvitellä.
 
No eipä tuo lopulta onneksi ollut paha, liukutappien pultit olivat vain tippuneet, tunnin ajomatkan päästä löytyi fiksus ja sieltä pultit. Pihassa sitten pultit paikoilleen.
Toyota huoltokin osasi asiallisesti ottaa palautetta ja myönti asennusvirheen. Kuittia vastaan lupasivat hyvitellä.
Kuuluukohan 20 tkm huoltoon liukutappien voitelu? Tuskin niitä muuten löysäillään. Hyvä kuitenkin että tuli kuntoon eikä vahinkoa tullut. Olisihan tuossa voinut käydä vaikka mitä jos jarrut katoaa vaikka motarilla.
 
Kuuluukohan 20 tkm huoltoon liukutappien voitelu? Tuskin niitä muuten löysäillään. Hyvä kuitenkin että tuli kuntoon eikä vahinkoa tullut. Olisihan tuossa voinut käydä vaikka mitä jos jarrut katoaa vaikka motarilla.

Mun mielestä jokaiseen huoltoon pitäisi sisältyä jarrujen putsaus ja voitelu, harvoin näin vain on.
 
Kuuluukohan 20 tkm huoltoon liukutappien voitelu? Tuskin niitä muuten löysäillään. Hyvä kuitenkin että tuli kuntoon eikä vahinkoa tullut. Olisihan tuossa voinut käydä vaikka mitä jos jarrut katoaa vaikka motarilla.
Saattavat noissa toyotan hybrideissä voidella niitä aina huolloissa kun jarrujen käyttö on niin vähäistä(vaikkakin liikkuuhan ne aina vaikka regen jarruttelee).

Ja oishan tuo pitäny ajaa sit johki rovaniemelle asti toyota huoltoon jos ei ois kuntoon tullut. En ois istuttanu perhettäni yli 1000km matkalle autoon missä on puutteelliset jarrut.
 
Viimeksi muokattu:
Saattavat noissa toyotan hybrideissä voidella niitä aina huolloissa kun jarrujen käyttö on niin vähäistä(vaikkakin liikkuuhan me aina vaikka regen jarruttelee).

Ja oishan tuo pitäny ajaa sit johti rovaniemelle asti toyota huoltoon jos ei ois kuntoon tullut. En ois istuttanu perhettäny yli 1000km matkalle autoon missä on puutteelliset jarrut.

Rellussa kuuluu myös jarrujen putsaus jos mennään ihan määräaikaishuollon sääntöjen mukaan. Usein vaan todetaan, vaihda vaan öljyt niin tulee leima kirjaan ja sitten ihmetellään 5v päästä kun on paska auto kun jarrut laahaa.:facepalm:

Toinen on se kun vingutaan käsijarrusta, ei käytetä ja sitten ihmetellään kun leimalla ei toimi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 403
Viestejä
4 494 522
Jäsenet
74 205
Uusin jäsen
tuhkaluukku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom