- Liittynyt
- 08.04.2017
- Viestejä
- 308
No auton kylmälaitteilla taas ei toimintaperiaatteen lisäksi ole juurikaan tekemistä kiinteiden kylmälaitteiden kanssa.
Auton kylmälaitteet on sen verran kovassa rääkissä / olosuhteissa, että meidän pohjolassa ei uudessakaan autossa tahdo kylmäaineet pysyä sisässä juuri sitä 2-3v pidempään. Valskailee käytännössä sieltä täältä pienesti ja sitten ihmetellään kun ei ilmastointi toimi...Tuohon päälle vielä talven aikaiset stefavuodot kun kompuran akseli makaa 6kk samassa asennossa ennenkuin lämpötila taas sallii automaatti-ilmastoinnin käynnistyä. Jossain espanjan etelärannikolla taas voi hyvinkin olla autoja joihin ei ole puoleen vuosikymmeneen lisätty ainetta ja hyvin pelaa.
Ja kun se auto kylmäainehuoltoon saapuu niin automaattilaitteet hoitaa sen alipaineistuksen kosteuden poistamiseksi kaiken varalta. Alipaineistusajalla ei käytännössä ole muuta merkitystä kuin tarkistaa järjestelmän tiiviys simppeleimmällä mahdollisella tavalla.
Painemittareilla ei autopuolella tee yhtään mitään, koska auton valmistajakin ilmoittaa vain kylmäaineen määrän. Asentaja voi paineita mittailla, mutta ei sillä tiedolla mitään tee ellei tiedä ennakkoon juuri sen auton täyden järjestelmän paineita, joita ei mistään saatavilla ellei ole kertaalleen juuri ko. mallista niitä itse mitannut.
Pitää talon kakkosautolle 95vm mallin mersulle kertoa että pitää mennä ilmastointihuoltoon kun ei ole ainakaan viimeisen 20 vuodenaikana kertaakaan käyty ilmastointihuollossa kun näiden huoltoliikeiden mukaan pitäisi ilmastointi olla jo aivan romuna,mutta kummasti vaan puskoo niin perkeleen kylmää ilmaa.