Näyttää 200 000 km ajetulta sylinterit.
Hoonausjälet näkyy vieläkin eikä rappua yhtään. Eipä nuo paljoo paremmat vois olla enää.
Lohkostaki selvästi koneistettu tasopinnat suoriks.
Jos sais vielä ennen vknloppua kansista 2mm pois...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näyttää 200 000 km ajetulta sylinterit.
Hoonausjälet näkyy vieläkin eikä rappua yhtään. Eipä nuo paljoo paremmat vois olla enää.
Lohkostaki selvästi koneistettu tasopinnat suoriks.
Jos sais vielä ennen vknloppua kansista 2mm pois...
Kuvastahan se on helppo sanoa paljonko sillä on ajettu
Tuommoista karsta olaketta ei ole 4000km ajetussa. Männätkin näyttää samalta kuin mun 200 000 km ajetussa V8 koneessa. Ehkä kuva valehtelee.Jeps. Vielä jos putkikone niin putkien iästä ei aavistustakaan muuhun lohkoon nähden.
Mut joo näkihän kuvasta jo sen ettei kiiltänyt peilin lailla ja eikä hirveitä karstajäämiäkään ollut.
Joku kyllästynyt ostelemaan niitä GM tuotteissa pyöriviä sivunapa-akkuja ja kiskassut reikänauhalla?Höhöh, tutun näköinen viritelmä akun kiinnitykseen
T. Beretassani samanlainen ratkaisu
Furyssa oli vielä karumpi laudanpätkä härdelli pitämässä akkua paikollaan, mutta siihen tuli tehtyä vähän edes alkuperäistä kiinnitystapaa muistuttava ratkaisu.
Joku kyllästynyt ostelemaan niitä GM tuotteissa pyöriviä sivunapa-akkuja ja kiskassut reikänauhalla?
Tosin ei sitä akkua silti vakiotelineessä saa pystyyn, niin että kengät mahtuisi paikalleen pellin ollessa kiinni...
Siihen akun etureunan kohalle tulee 13mm pultilla semmonen palikka jolla se kiilataan sinne telineeseen kiinni.Joku sivunapa-akku siinä oli alunperin, se rupes kuolemaan, ostin tilalle YellowTopin ja sama reikänauha viritelmä takaisin(joka on muuten nykyisin päällystetty mustalla kumilla!)
Nyt kun mietin niin työkaverin jäljiltä se reikänauhaviritelmä onkin, siltähän sen ruoskan ostin.
Minkälainen Beretassa/Corsicassa muuten on se alkuperäinen akun kiinnitys? Ei mitään muistikuvaa, liekköhän koskaan nähnytkään tahi ajatellut asiaa..
Siihen akun etureunan kohalle tulee 13mm pultilla semmonen palikka jolla se kiilataan sinne telineeseen kiinni.
Mites tommonen normaaliakku siihen menee patentilla? Sivuttainko se siihen tuupataan?
On muuten vittumainen tommonen sivunapa-akku... mulla kaks noita corsicoja nyt, toinen sivunapa atlas ei pidä virtaa, otin sen mukaan autosta ja koitin laturiin, mutta eihän ne saatanan bentonin laturin hauenleuat meinaa millään pysyä kiinni siinä.
Muutenkin tuli taas mutkia matkaan kun miinusleuasta oli taas väljistynyt se johdon puristinkohta ja ei mennyt laturi päälle
Jollei jo H putkea ole niin laita ihmeessä jollet pelkkiä tehoja hae. Mukavampi ääni ja parempi alavääntö helposti tehden.
Heikosti noita on suomesta saatavilla hlöautoihin suoraan sopivia, mutta esim. joku hydrauliikkaliike varmasti tekee sopivan.Onko täällä kukaan vaihtanut öljypropun tilalle öljynvaihtoventtiiliä? Kokemuksia kaipailisin ja suosituksia ostopaikasta. Öljynvaihto olisi siistimpää ja vähän nopeampaa, jos öljyt saisi valutettua letkua pitkin suoraan jäteöljyastiaan.
Tässä Googlella pikaiset hakutulokset:
The stahlbus® oil drain valve
En halua, menee ihan tylsäks saundit noilla X/H putkilla ja ero ei nyt ihan älytön ole.
Pitää sen kasin kuulostaa kasilta vielä.
Jospa nuo kannet huomenna sais vihdoin sit, niitä melkein odottaa seuraavat kasaukset, ei kehtaa pelkkää lohkoo tiputtaa laatikon kanssa autoon kun paljon helpompi irrallaan kansi ja imusarja laittaa. Apulaitteita (lue: laturia) ei saa edes kiinni ilman kantta kun tulee siihen kiinni.
Laatikko sai uuden suodattimen ja säädin pannat samalla, jospa siellä kylmänä menis nyt pakkikin "heti" päälle eikä miettien.
Pitää aamulla purkaa nuo vanhat pakosarjat pois tieltä ja näyttää rälläkkää vanhoille putkille ni saa äkkiä ne sieltä alta pois.
Peltisarjoista rälläköin laippaliitoksen vittuun ja muhvi tilalle, koskaan tykänny noista laippaliitoksista. Putkien alussa tietty joustopätkät, loput joutuukin soveltamaan auton alla sit.
Näillä olisin kasannut kaiken mutta koot loppu kesken 70mm tjsp
Itse tykännyt laipoista eniten kun lähtee aina helposti auki jollei muuten niin pultit poikki. Myös se kova kartiorengastiiviste on ikuinen eli pelkästään uudet pultit ja mutterit ilman taistelus. Toki jos se kierre on laipas voi olla taistelua mieluusti poraten pois ja pultti+mutteri tilalle jos mahdollista. Myöhemmin sitä on paikallaan hankala jos pultti katkeaa.
Noita klemmareita viimeks sain taltalla hakata poikkihalki kun niin ruostuneet kiinni. Ja toisaalla sinkityt U-lenkeille tarkoitetut holkit sama juttu tosin isommal hommal kun ovat paksumpaa tavaraa.
Itse tykännyt laipoista eniten kun lähtee aina helposti auki jollei muuten niin pultit poikki. Myös se kova kartiorengastiiviste on ikuinen eli pelkästään uudet pultit ja mutterit ilman taistelus. Toki jos se kierre on laipas voi olla taistelua mieluusti poraten pois ja pultti+mutteri tilalle jos mahdollista. Myöhemmin sitä on paikallaan hankala jos pultti katkeaa.
Noita klemmareita viimeks sain taltalla hakata poikkihalki kun niin ruostuneet kiinni. Ja toisaalla sinkityt U-lenkeille tarkoitetut holkit sama juttu tosin isommal hommal kun ovat paksumpaa tavaraa.
Kyllä se rosterikin ruostuu kun on 10 vuotta ruostuvan ja ruosteen kanssa tekemisis. Haponkestävät olis oma juttunsa.
Omis Audeis -94 ja -96 on alkuperäinen rosteriputkisto. Kun kattien poistaja oli käyttänyt noita sinkittyjä niin oli aivan järjettömän tiukassa ja syönyt paksun rosterinkin ohueksi. Lopulta totesin etten jaksa enempää leikkiä ja puolen metriä taempaa molemmat putket poikki ja toisesta terveet kuin uudet palat tilalle H-putkineen. Homman perimmäine syy oli että laitoin katalysaattorit takaisin paikalleen. Kun vähän kyllästyin ajossa murinoihin. Liekö H putki vaiko yhdessä kattien kanssa niin 1000 kierroksen vääntö teki selvän parannuksen. Eli isoimman vaihteen 60km/h vauhti.
Käsittäkseni sinkityt holkit oli olleet 7 vuotta paikallaan..
Ebaysta katselin ja totesin rosterilevy, plasmaleikkuri, sorvi ja putken levitin/kartiotyökalu on mieleisempi tapa kun noi työkalut on kerran.
Muhviliitoksista juu puhuin. Toi malli joku sulla on se helpommin irroitettava myös ruostuneena, mutta jollei ole rosterinen niin ruostuu sekin ja ruostuttaa rosteria. Toki jos parin vuoden välein tarvii aukoa ja uusia niin pysyy helposti avattavana.
Ne todellä äsyttävät tiukkaan menevät ja rosterin ruostuttavat on näitä U-kiristimellä asennettavia.
3-yhdysputki 15cm ø76mm | Motonet Oy
Noita paljon helpompia on ne kolmen pultin laipat kartiotiivisteellä. Ei siis ne jois on litteä tiiviste vaan ne joissa metallinen rengas hoitaa tiivistymisen. Ne saa myös aina asentoon jossa mikään ei väännä mitään mihinkään suuntaan.
Eihän tuo nyt pahalta vielä kuulosta, kun lämpiää kuitenkin. Motarilla varmaan nousisi ihan normilämpöihinkin? Ja voihan sitä lämpiämistä jelppiä pahveilla (jos ei jo ole).Saatana. Piti se arvata että näillä pakkasilla se termari sitten pettää.
14km työmatkalla kerkisi 78 astetta keräämään koneeseen -18 pakkasessa. Ja auto ei ole mikään 1.2tsi kuppakikkare vaan 2.3t Saab 9-5 joka kuuluisi lämmetä paljon nopeammin.
Aiemmin viikolla pyöritti kaupungissa -20 pakkasessa niin termari kyllä aukesi 85 asteen kohilla ja sen jälkeen lämmöt notkui 75 asteen tienoolla.
Eikait se auta kuin vaihtaa... tosin saa luvan odottaa pidemmälle kevääseen, kerran kabiini lämpeää ja pidemmällä matkalla nousee lämmöt 82 asteeseen sentään.
Ihmiset ovat itsekkäitä paskiasia, etenkin lomalle lähtiessä.Mikä helvetti saa ihmisen ajattelemaan että juuri se sun auto on maailman tärkein ja kiirreellisin homma korjaamolla? Tulette perjantaina korjaamolle ja suututte kun ei ole aikaa heti korjata webastoa. Pitäs lappiin lähteä tunnin päästä ja ennen sitä pitäs webasto korjata kun siellähän on kylmä. Vittu oikeesti? 3kk olet tiennyt reissusta ja että webasto ei toimi. Eikä pakkanen lapissa ole sekään mikään uusi juttu.... Joskus samassa tilanteessa venyttänyt ja korjannut sen webaston ja kiitokseksi saa vittuilut kun kesti kauan ja oli kallistakin.. Nykyään keskityn pelkkään raskaaseen kalustoon koska siellä ei vinguta hinnasta ja asiakkaat jopa kiittää. Mielellään käy työmailla pakkasessa korjaamassa kaivureita kun tietää että työtä arvostetaan. Siellä kun alkaa tulla aika tuntuvia tappioita jos koneet seisoo pidempään ja työmaat odottaa.
Ihmiset ovat itsekkäitä paskiasia, etenkin lomalle lähtiessä.
Mutta aiheeseen, mitä -03 C5 2.0 HDi:n jakorempassa kannattaa vaihtaa jakopään lisäksi? Apulaitehihnapaketti ja kampuran hihnapyörä?
Kesällä on vaihto edessä. Todennäköisesti tämän auton viimeinen jakohihnan vaihto
Sitrosella kommentti:
"HDI -moottoreissa moottorivaurioita on aiheuttanut kampiakselin päässä oleva hihnapyörä, joka lauettuaan saattaa syöttää kumikiekaleita jakopäähän."
Golffi pitää täysin vastaavaa nakutusta kuin tuossa yllä olevassa videossa. Mihin vikaan nakutus viittaisi? Mahtaako tuossa olla joku aktiivihiilen pönttö tms ja sen venttiili joka nakuttaa jostain syystä.
Koita nypätä tuo videossakin näkyvä liitin irti.
Noi paikkausaineet on erittäin suositeltavia juuri tuon takia. Nyt vaan nesteet pihalle, ja jotkut pesuaineet sisään, ja yrittämään tuon mössön poispesua. Jos onnistuu, eikä ala vuotamaan muualta, niin alkuperäisen vian korjaus.Bmw E46 323.
Toissapäivänä katsoin että paisuntasäiliön pohjassa oleva o-rengas vuotaa nestettä.
Suosituksesta kokeilin helppoa tapaa, eli jotain paikkausainetta. Ja paikkasisihan se, vuoto korjaantui mutta lopetti myös puhaltamasta lämmintä sisälle, haaleaa tulee jos kierrokset yli 4000rpm.
Ilmasin pariin kertaan, ei auttanut, nyt pitäisi keksiä mitä seuraavaksi.
-onko enemmän kuin yksi ilmausruuvi?
-venttiili jumissa?
-lämppärin kenno tukossa?
Voi vitun vittu...
Hyvin mahdollisesti kenno tukossa, nuo paikkausaineet on kyllä se viiminen vaihtoehto... Jossai 100€ paaliromussa ok mut muuten pitäis kiertää kaukaa. Jos ei kenno tukossa niin sitten on tarttunu siihe venttiiliin.Bmw E46 323.
Toissapäivänä katsoin että paisuntasäiliön pohjassa oleva o-rengas vuotaa nestettä.
Suosituksesta kokeilin helppoa tapaa, eli jotain paikkausainetta. Ja paikkasisihan se, vuoto korjaantui mutta lopetti myös puhaltamasta lämmintä sisälle, haaleaa tulee jos kierrokset yli 4000rpm.
Ilmasin pariin kertaan, ei auttanut, nyt pitäisi keksiä mitä seuraavaksi.
-onko enemmän kuin yksi ilmausruuvi?
-venttiili jumissa?
-lämppärin kenno tukossa?
Voi vitun vittu...
Tuli just käytettyä omaa koslaa huollossa.. Tuntuu olevan vakio, et aina toimintatonni menee kerran vuodessa
Vaihtoon meni:
- laatikkoöljyt
- jarrunesteet
- takajarrulevyt
- 1 x alapallo eteen
- nelipyöräsuuntaus
800e riitti. Seuraavaksi leimalle… Hitto kun olis lämpimät tilat missä ropailla, niin säästäis pitkän pennin noissa perusjutuissa :/