Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Halvemmalla kokeilis vaihtaa ihan vaan uudet tulpat, ne kun _pitäisi_ kuitenkin puolakasetin kanssa vaihtaa...
Tulpat on vaihdettu edellisessä huollossa. Minunkaan kokemukseni mukaan tulpat eivät ole syy misfire vikakoodiin, vaan aina se on ollut puola.

Tässä opelissa voi netin juttujen mukaan syynä misfire -vikakoodiin voi olla myös polttoainepuolen vika (bensapumppu) tai nokka-akselin asentotunnistin. Että mikään 100% diagnoosi tuo puola ei ole, mutta kyllä se varmasti yleisin syy on.
 
Harvoin tulppien takia alkaa ampumaan jossei sielä oikeasti ole yksi tai useampi kokonaan hajalla.
Ei alakkaan ampumaan, vaan nimenomaan jättää ampumatta //nusnus

Noissa aavistuksen venttiili/suutinvikaisissa opelin pensoissa kyllä hyvin yleistä että sopivasti karstoittunut tulppa niin ei kipinä menekkään enää läpi ihan joka kerta Jos sillä on nyt ajeltu vielä pari satkua niin ompa se puolakin vaihtokunnossa, että sinänsä se ja sama.
 
Ei alakkaan ampumaan, vaan nimenomaan jättää ampumatta //nusnus

Noissa aavistuksen venttiili/suutinvikaisissa opelin pensoissa kyllä hyvin yleistä että sopivasti karstoittunut tulppa niin ei kipinä menekkään enää läpi ihan joka kerta Jos sillä on nyt ajeltu vielä pari satkua niin ompa se puolakin vaihtokunnossa, että sinänsä se ja sama.
Niin no, sitten kun alkaa taas lyödä niin lyö senkin edestä. Nusnus :D

Muttajoo, montaa syytä voi löytyä. Itellä tippu pytyt vuoden (15tkm) ajettujen merkkitulpanjohtojen takia. Johdot oli tottakai viimenen paikka mistä vikaa etsittiin.
 
Noni, 10v ikäisestä paska(C)mersusta hajosi sitten abs - ohjausyksikkö.
2200€ ja auton arvo about 10ke :beye:
Onneksi huollosta kuitenkin löysivät purkuosan takuulla 350€ ja about 2h työmaa.
 
Eikö tuo ollut ohjelmallinen juttu voiden ohittaa.

Hmm, miten?
Kyllä se kovasti testaili kaikkea, esim pumpun pyörittämistä suoralla virralla poissulkien hiilet.
Tyhjenteli muistin pariin kertaan ja testaili eli skenaarioita.
 
En suoraan tuosta löytänyt mutta tämä lähinnä



Jos toi systeemi niin jollei purkuosalle tuota nollausta tehty niin voi olla että sama asia toistuu millä hetkellä vaan. Tai sitten ostit oman osasi purkuosana ja 2h nollaustyönä.
C-kopassa ei ole SBC-jarruja. Eiköhän tässä ole kyse perinteisistä abs-pumpun hiilistä, kirjaimellisesti markan vika.
 
C-kopassa ei ole SBC-jarruja. Eiköhän tässä ole kyse perinteisistä abs-pumpun hiilistä, kirjaimellisesti markan vika.

Juu ei noita ole onneksi enää laitettu tuohon malliin.
Hiilet oli ok, kun koitti sitä käyttää suoralla virralla. Ohjausyksikkö ei vaan käskytä sitä.
 
Niin no, sitten kun alkaa taas lyödä niin lyö senkin edestä. Nusnus :D

Muttajoo, montaa syytä voi löytyä. Itellä tippu pytyt vuoden (15tkm) ajettujen merkkitulpanjohtojen takia. Johdot oli tottakai viimenen paikka mistä vikaa etsittiin.

Ja se johtosarja suositellaan vaihdettavaksi aina yhtä aikaa tulppien kanssa
 
Mitähän mahtaa maksaa konepellin maalauttaminen? Ostin "uuden" auton ja sen konepelti on aivan täynnä peltiin asti ulottuvia kiveniskemiä. Paras tapa saada se siistiksi on ymmärtääkseni koko pellin maalaus.
 
Mitähän mahtaa maksaa konepellin maalauttaminen? Ostin "uuden" auton ja sen konepelti on aivan täynnä peltiin asti ulottuvia kiveniskemiä. Paras tapa saada se siistiksi on ymmärtääkseni koko pellin maalaus.
Itse havainnut hyväksi kilpailuttaa autojerry.fi, kun on jotain isompaa. Pikkuhuoltoja ei tietenkään jaksa alkaa. En nyt varsinaisesti yritä mainostaa mutta itse olen hyväksi havainnut. Tuulilasistakin sain tarjouksen firmalta, jonka olemassa olosta en edes tiennyt mutta hyvin tekivät työt.
 
Mitähän mahtaa maksaa konepellin maalauttaminen? Ostin "uuden" auton ja sen konepelti on aivan täynnä peltiin asti ulottuvia kiveniskemiä. Paras tapa saada se siistiksi on ymmärtääkseni koko pellin maalaus.

Muutamia satasia, varautuisin noin 500€ kustannukseen ja helpommin vielä yli kuin alle 500.
Aika nopeasti maalaamosta osaavat heittää kustannusarvion tuollaiselle.
Vaatii kuitenkin monta maalauskertaa ja aikaa menee.
 
Mitähän mahtaa maksaa konepellin maalauttaminen? Ostin "uuden" auton ja sen konepelti on aivan täynnä peltiin asti ulottuvia kiveniskemiä. Paras tapa saada se siistiksi on ymmärtääkseni koko pellin maalaus.

Todennäköisesti useamman satkun, kun ne joutuu tekemään pohjatyöt konepeliin
 
Sentään vielä kolminumeroisissa luvuissa liikutaan... Kiitokset asiantuntija-avusta.
 
Kertokaas gurummat!!! Painin oman Mazda 6 2.3gt vm 06 kanssa sellaisen onkelman kanssa kun ajelen talvella meneen autolla ja kun ei tule autoja vastaan/lumi ei pöllyä - auto toimii ihan normaalisti. Auto/rekka/bussi kun tulee vastaan ja JOS vanavedessä pöllyää irtoavaa lunta niin auto tekee sellasen pikaisen töksähdyksen (veto pois veto päälle). Kuukausi takapäin ajeltiin 100km matka-ajoa ja lunta tuli kokoajan taivaan täydeltä ja jouduin ajeleen rekan takana pitkän matkaa niin moottori pätki melkein kokoajan.

Nettiä selatessani huomasin vinkkiä tuohon pätkimiseen että ilmanputsarin kotelosta kun peittää alimmaisen putken esm pahvimukilla niin se saattaisi auttaa ja samalla huomasin että ilmanputsarin kansi oli edellisessä moottorinvaihto-operaatiossa jätetty huonosti paikoilleen/toisesta reunasta särjetty kiinnitysklipsit kokonaan eli raosta mahdollisesti on voinut päästä pöllyävää lunta suodattimen ohi...

Kysynkin että voisiko tuo pätkiminen johtua tuosta??? Tallin olen jo varannu ja ajattelin käyttää koko hökötyksen irti ja köyttää sen nippareilla kunnolla väliaikaisesti kiinni.
 
Ja vielä jatkoa tarinaan.

Oli tänään soittaneet huollosta ja kuten itsekin epäilin, niin nokka-akselin asentotunnistinhan (vai onko kampiakselin virallinen nimitys?) siellä oli rikki. Ja jarru jäässä.

millaista kustannusarviota korjauksesta?
 
Kertokaas gurummat!!! Painin oman Mazda 6 2.3gt vm 06 kanssa sellaisen onkelman kanssa kun ajelen talvella meneen autolla ja kun ei tule autoja vastaan/lumi ei pöllyä - auto toimii ihan normaalisti. Auto/rekka/bussi kun tulee vastaan ja JOS vanavedessä pöllyää irtoavaa lunta niin auto tekee sellasen pikaisen töksähdyksen (veto pois veto päälle). Kuukausi takapäin ajeltiin 100km matka-ajoa ja lunta tuli kokoajan taivaan täydeltä ja jouduin ajeleen rekan takana pitkän matkaa niin moottori pätki melkein kokoajan.

Nettiä selatessani huomasin vinkkiä tuohon pätkimiseen että ilmanputsarin kotelosta kun peittää alimmaisen putken esm pahvimukilla niin se saattaisi auttaa ja samalla huomasin että ilmanputsarin kansi oli edellisessä moottorinvaihto-operaatiossa jätetty huonosti paikoilleen/toisesta reunasta särjetty kiinnitysklipsit kokonaan eli raosta mahdollisesti on voinut päästä pöllyävää lunta suodattimen ohi...

Kysynkin että voisiko tuo pätkiminen johtua tuosta??? Tallin olen jo varannu ja ajattelin käyttää koko hökötyksen irti ja köyttää sen nippareilla kunnolla väliaikaisesti kiinni.

Koskas autoon on vaihdettu myös nuo sytytyksen osat? Eli tulpat, johdot kuin puolat/puklanjakaja.
 
tulpat vaihdoin kesäkuussa mutta muita ei ole vielä vaihdettu... ja vika siis ilmenee ainoastaan silloin kun se lumi pöllähtää!!!
Luulisi että kyseessä on jokin ongelma ilmanotossa, eli imuvuoto jossain ja saa pölläyksestä lunta (aka.vettä) koneeseen tms. Oletko tarkistanut että ilmansuodattimen kotelo on ehjä, kansi kiinni, ilmanoton putket päällisin puolin ehjännäköisiä/ ei kuulu suhinoita mistään ja myös, että putkien liitokset tukevasti paikoillaan?
 
Tulpat, puola, imusarja tiiviste? kaikki letkut varmasti kunnolla kiinni ? tsekkaa se imuilman letku kunnolla että on kiinni ja ehjä.siellä voi olla halkeama mikä ei näy muuta kun kunnolla tsekkaamalla.
 
Tulpat, puola, imusarja tiiviste? kaikki letkut varmasti kunnolla kiinni ? tsekkaa se imuilman letku kunnolla että on kiinni ja ehjä.siellä voi olla halkeama mikä ei näy muuta kun kunnolla tsekkaamalla.

Mitä itse olen nyt parista autosa vaihtanu puolanjakajan, niin siellä on ollut ihan selvää halkeamaa muutamassa kohdassa. Yhdessä vanhemmassa -80 luvun autossa virranjakajan kannessakin oli pikku halkeama
 
Luulisi että kyseessä on jokin ongelma ilmanotossa, eli imuvuoto jossain ja saa pölläyksestä lunta (aka.vettä) koneeseen tms. Oletko tarkistanut että ilmansuodattimen kotelo on ehjä, kansi kiinni, ilmanoton putket päällisin puolin ehjännäköisiä/ ei kuulu suhinoita mistään ja myös, että putkien liitokset tukevasti paikoillaan?

kotelo on ehjä mutta kun onkelmaa esiinty niin kuten tuossa yllä sanoin niin toisen puolen klipsit oli basana ja näin ollen siinä oli pikku rako ja tuota itse epäilin ensimmäisenä mutta kun tietämys auton moottoreista on luokkaa hatara niin sillä kysyin että voisiko olla tuo syynä...

pitää käyttää koko kotelo pois paikoiltaan ja nippareilla laittaa se enshätään kunnolla kiinni ja katsoa poistaako tuo onkelmaa. Samalla käyn läpi nuo putket tarkemmin et sieltä ei onkelmaa löydy.
 
kotelo on ehjä mutta kun onkelmaa esiinty niin kuten tuossa yllä sanoin niin toisen puolen klipsit oli basana ja näin ollen siinä oli pikku rako ja tuota itse epäilin ensimmäisenä mutta kun tietämys auton moottoreista on luokkaa hatara niin sillä kysyin että voisiko olla tuo syynä...

pitää käyttää koko kotelo pois paikoiltaan ja nippareilla laittaa se enshätään kunnolla kiinni ja katsoa poistaako tuo onkelmaa. Samalla käyn läpi nuo putket tarkemmin et sieltä ei onkelmaa löydy.

Kokeile myös laittaa auto tyhjäkäynnille ja jarrukliineriä suihkuttaa imupuolen letkuihin koteloihin liittimiin yms. Jos kiekat nousee suihkutuksen seurauksena, nii vuoto on 100% varma siinä kohdassa mihin suihkutit jarrukliineriä.
 
Aika useinhan autoissa on just siinä imuboxin läheisyydessä anturi...jos ei maffi niin lämpöanturi ja jos boxi on raollaan niin ilmaa vuotaa putsarin ohi suoraan anturiin...(ja kosteus)
Näin siis muutamissa jspseissa ollut mitä omistanut...ja euroissa myös.
 
Kokeile myös laittaa auto tyhjäkäynnille ja jarrukliineriä suihkuttaa imupuolen letkuihin koteloihin liittimiin yms. Jos kiekat nousee suihkutuksen seurauksena, nii vuoto on 100% varma siinä kohdassa mihin suihkutit jarrukliineriä.

kiitos vinkistä
 
Ei vissiin osanneet tarkkaan sanoa, mutta veikkaisin että osa ~90€ + työt eli varmaan jossain 130-150€ välillä? Huomenna varmaan selviää kun hakee auton.

ite vaihoin tähän nykyseen matukkaan noi molemmat ja saksasta tilatessani niille jäi hintaa jotain about 20€ kpl, heleppo ainakin nykyseen oli ne vaihtaa ku toisen sai vaihettua ku otti toisen eturenkaan pois ja toinen löyty moottorin yläosasta ku otti sen moottorin muovisuojan pois...
 
Onko uudet jarrupalat tuon näköiset vai lähettikö autodoc mulle jotkut käytetyt palautetut palat, kun eivät tulleet edes zimmermann omassa laatikossa vaan jossain autodocin pahvilaatikossa?
Paloista kyllä löytyy zimmermann logo ynnä muut tiedot, mutta tuo pakkaus ei ole kyllä alkuperäinen.


 
Ihan normaalilta näyttävät minusta.

Hyvä homma sitten, kun lisäksi ihmettelin sitä miten ne uudet palat oli jostain kohdista pölyiset myös, mutta kai ne sitten on jossain hyllyssä niin kauan seisoneet. Ensimmäinen kerta, kun katson omin käsin uutta palaa livenä.

Pääsee sitten kohtapuolin paloja ja levyjä vaihtamaan.
 
Hyvä homma sitten, kun lisäksi ihmettelin sitä miten ne uudet palat oli jostain kohdista pölyiset myös, mutta kai ne sitten on jossain hyllyssä niin kauan seisoneet. Ensimmäinen kerta, kun katson omin käsin uutta palaa livenä.

Pääsee sitten kohtapuolin paloja ja levyjä vaihtamaan.
Saattaa olla bulkkina ostettu vaikka 50kpl erä, jolloin yksittäisiä pakkauksia ole.
 
Satellitelle vähän perushuoltoo kun rupes vituttaa tuo vuotava taka stefa...
Samalla vaihoin jakoketjun sit kun senkim sai melkeen käsin pois paikaltaan ja imusarjan tiivisteet kanssa kun näytti vähän mehivän läpi.
Vielä raidetanko irti ja vaihtaa idler arm ja samalla irrotta öljypohja ja vaihtaa se takastefa sit.

Loppuupahan rallatuskin kun uus ketju, ja double roller vielä ni pitäs ees vähä kestää.

toabXRX.jpg

FmmeiWP.jpg

mb3LlHA.jpg

bSCk27H.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Auton (Chevrolet Kalos hatcback vm. -08) keskuslukitus napsuttaa, jos ovet ei ole lukossa. Ovet ei kuitenkaan mene lukkoon vaikka naksutus kuuluu. Vika esiintyy useammin kostealla kuin kuivalla kelillä. Mikähän mahtaa olla vikana? Onkohan vika keskuslukituksen ohjausmoduulissa vai johdoissa? Tuota ohjausmoduulia on vaikea löytää mistään. Purkuosana tosin näyttää löytyvän.
 
Ne lukkopesät varmaan jäässä ja moottori ei jaksa kääntää.

Sisälle lämpiämään.
 
Tähän lukko-ongelmaan liittyen, ainakin itselläni, vanhemmassa autossa jossa lukitukset ja avaamiset tulee aina hoidettua "sähköisesti", käy ajan saatossa niin, että itse fyysinen avain ei mene enää lukkopesään kun ovat niin jumissa. Juuri toissapäivänä vetreytin noita pesiä voitelemalla ja rumppaamalla avainta sisään ja ulos. Yksi lukko on vielä täysin jumi, onko vinkkejä miten ton saisi auki?
 
Lukkovika se oli tämäkin. Oma käyttöpaska. VolkSWAGen life, se hetki kun lukkolaite hajoaa mekaanisesti niin ettei ovi aukea enää hyvällä eikä kovin pahallakaan ennen kuin työkaluiksi ottaa rälläkän, taltan ja vasaran. Suurin osa lukkolaitteesta poistui aika pieninä palasina :D

2018-02-03 21.42.56.jpg
 
Jälleen kerran osoitus siitä, että valtaosa autoista on tosiaan koottu tuon lämppärin kennon ympärille :lol:
Leppoisa video :tup:
 
Veljen s90:stä ei otettu kojelautaa pois, totesin että vie korjaamolle ei se enää paljoa voi maksaa kun päivän ollaan purettu tavaraa edestä pois.
Ja sitä veden määrää pelkääjän puolella... Penkki ja matot pois että pääsi äyskäröimään.
Mukava video katsella ;)
 
960 volvon lämppärinkennon vaihto oli mieltäylentävä pikkuhomma.

Toisessa ruotsalaisessa 9-5 saappaassa kun katkeaa lämmönsäädön akseli niin saa kanssa poistaa koko kojelaudan kaikkineen romuineen, lämmönjakolaatikko on siellä alimpana keskellä. :D

Oliko se 36h labour workkia tolle operaatiolle.
 
Juuh, puolituttu heitti pari vuotta sitten rellun volvoautolle kennon vaihtoon, osti vielä itse uuden lämppärinkennon mukaan.

Vaihtotyö volvoautolla 900€....

Yritin sanoa että tehdään itse kun 2000€ rellun kyseessä...
 
Tota kennoa purettiin esille joku 5tuntia.
Toki ei todellakaan pidetty kiirettä, ja jekkua+ keskiolutta kului sopiva määrä.
Siitä mukava homma, että lähes kaikki on kiinni t25 torxeilla. Ei tarvinnut juuri työkalua vaihtaa.
Mitään tietoa tuon purusta ei ollut kuten videosta huomaa, niin tuli vain purettua kaikki eteentuleva irti, ja keskikonsolista eteenpäinhän tuosta joutuu kaiken purkamaan.

Jos noita kanavia ei olisi leikellyt, niin ilmeisesti olisi joutunut etupenkitkin purkamaan pois.:dead:
 
Ne lukkopesät varmaan jäässä ja moottori ei jaksa kääntää.

Sisälle lämpiämään.

Ei ole lukot jäässä. Tuota napsutusta tapahtuu siis eniten kesällä kostealla ilmalla. Kyllä lukot toimii hyvin eli menee lukkoon ja aukeaa ihan kaukosäädöllä. Lukkojen ollessa auki kuuluu napsutusta, mutta ei koskaan ole mennyt itsestään lukkoon.
 
Ei ole lukot jäässä. Tuota napsutusta tapahtuu siis eniten kesällä kostealla ilmalla. Kyllä lukot toimii hyvin eli menee lukkoon ja aukeaa ihan kaukosäädöllä. Lukkojen ollessa auki kuuluu napsutusta, mutta ei koskaan ole mennyt itsestään lukkoon.
Joo no sitten voi jotenkin olla boksi jumissa tai rele jne.

En ole noita kauheasti purkanut niin en enempää osaa sanoa.
 
Ei ole lukot jäässä. Tuota napsutusta tapahtuu siis eniten kesällä kostealla ilmalla. Kyllä lukot toimii hyvin eli menee lukkoon ja aukeaa ihan kaukosäädöllä. Lukkojen ollessa auki kuuluu napsutusta, mutta ei koskaan ole mennyt itsestään lukkoon.
Kannattaa katsoa ovien sähköpistokkeet ja suihkia elektroniikkaspraytä tms. sinne. Tuo että kostealla naksuttaa kuulosta maa vialta.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
254 551
Viestejä
4 422 343
Jäsenet
73 400
Uusin jäsen
Tepukka

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom