Starglazer
Tukijäsen
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 3 577
Ja siinä menee äkkiä katti. Ja satasia.Jos auto heiluu, niin tuntuu ettei käy kaikilla sylintereillä, eli voipi olla ihan puola/sytytystulppa vika.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina poikkeuksellisesti noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Ja siinä menee äkkiä katti. Ja satasia.Jos auto heiluu, niin tuntuu ettei käy kaikilla sylintereillä, eli voipi olla ihan puola/sytytystulppa vika.
Aika reippaan matkan saat ajella vajailla että katti kärsii. Itse aikanaan ajelin chevyllä 4 pytyllä menemään (v6) melkein 50km korjaamolle.Ja siinä menee äkkiä katti. Ja satasia.
Eikös tässä ollut kuitenkin kyseessä bensakone? EDC on käsittääkseni Diesel-ecu. Muuten kyllä samaa mieltä, että rikkinäinen MAF on pahempi kuin ei maffia lainkaan.MAF irroittamalla Boschin EDC15/16 ohjainlaite menee varakartalle. Vauriot syntyy todennäköisemmin väärää ilmamassaa näyttävällä MAF:illa, kuin johto kokonaan irti.
.
Enköhän minä huoltoon vie. Kakspyörästen kanssa tullut touhuttua enemmän ja aiempiin autoihin saanut vaihdettua oikeestaan kaiken ja kaasaritkin huollettua, mutta se oli silloin kun ajelin vielä 80-luvun autolla. Sen jälkeiset autot on käyneet aina merkkihuollossa ja viat korjattu takuun piikkiin. Nyt on kolmas vuosi menossa ilman takuuta ja kauheasti ei huvittaisi enää investoida tähän yksilöön, joten itse tekemällä mieluiten yrittäisin.J
Mutta Herra Imodium nyt kokeilee sen maffin, jos ei parane niin tuumi päissänsä sitten että meneekö huoltoon vai rupiaako repimään tulpanjohtoja yksitellen irti jos se vajailla käy, mahdollisen puola/johtovian perässä.
Mikä se on herra imodiumilla tarkoitus, korjata itse vai viedä jollekkin hoitoon? Pysyykö lenkkiavain ja meisseli kädessä? Vähän pohjaa niin tietää alkaako mitä neuvomaan.
En ehkä käyttäisi sanaa "edes yhtä liitintä". Muuten kyllä kaikki irtoavaksi tarkoitetut osat lähtee mutta nuo klipsut nyt on sen verran jumissa että tuntuu menevän rikki ennen kuin aukeaa. Tai no joo, ehkä minun tekniikan tuntemukseni on jäänyt sinne 80-luvun tekniikkaan. En olisi ilman apua osannut yhdistää oireita ilmamassa-anturiin tai imupuolen vuotoihin.Noh, noista taavetin viesteistä huokuu keskivaikea osaamattomuus, jos ei edes saa yhtä liitintä irti.
Koko ajan olen ehdottanut jos vaan veis korjaamolle saatesanoilla "laittakaa kuntoon makso mitä makso".
Olikos se niin että tämä on näissä autoissa normaalia kalliimpi remppa?Jos se kone ei käy kunnolla niin bensapumppu...
Tyyppivika kioissa, mutta yleensä +100tkm ajetuissa...
Aiheuttaa huonoa ja vaeltavaa tyhjäkäyntiä ja vedon puutetta ajossa kun ei riitä kakku...
Käyntivikainen Kia nyt huoltamolla. Huoltomies soitti heti perään, että "kuis kauan tää on tällai hörissy". Kuulemma isompi moottoriremppa tulossa.Jakopään ketjua epäili ensimmäiseksi syyksi ja nyt täytyy kovasti toivoa ettei ole paljoa lisävahinkoa ehtinyt tulla.
Jotenkin kuvittelin tän auton kestävän about ikuisesti kun aina on niin kiltisti ollut. Oli tyhmästi luultu.
Joo, nokka-akselille on ketju. Miltäs se kopsuttelu voisi kuulostaa? Kylmänä käynnistäessä meinaan hörisi kuin traktori ja heilutti koko konetta.Eikö sen pitäny olla hihnakone? Vai onko nokkien välissä ketju?
Äärimmilläänhän (tai jos tosiaan kunnolla rikki se ketju niin varmasti) siellä on venat kopsutellu mäntiin..
Kiitti, jo sanat "älä huoli" helpottaa tuskaa.Elä huoli noissa G4FC -moottoreissa on todella paljon ketjuvikoja. Isoisän Ceratoon vaihdettiin 110tkm uus ketju, toki 12vuotta vanha ja ei antanut mitään vikakoodeja mutta kävi huonosti kylmänä, kuumana ok.
Ketjun kuluneisuudet on tätä päivää, mutta ei jatketa tässä threadissä sitä.
Anteeksi nyt kun olin huolimattomasti katsonut. Moottorivarianteissa on eri tekniikat käytössä ja jakopäitä löytyy sekä hihnallisina että ketjullisina.Aha, nyt se hihnakone muuttuikin ketjulliseksi.
Aha, nyt se hihnakone muuttuikin ketjulliseksi.
Jos budjetti sallii niin vaihda kesällä kummallekin puolelle satula ja vaijeri. Toimii sitten vuosia ilman oireitaTurkanen!
Eilen pakkasten tultua meni kuskin puolen käsijarru jumiin. Vasaralla joutui takomaan ja vapauttamaan käsijarrun. Nyt käsijarru menee kyllä päälle mutta ei palauta. Taidan ajaa talven ilman käsijarrua, auto parkissa olleessaan pakki päälle. Ensi keväänä otan homman työn alle ja sitten ensi töikseni uusin käsijarrukaapelin kun sekin on hangannut renkaaseen. Sen jälkeen jos ei vielä toimi niin satula uusiksi.
Itse olen vaihtanut neljään autoon vaijerit jumiutumisen vuoksi. Ei jumittuminen kovin harvinaisia ole ja lisäksi ne eivät maksa juuri mitään. Vaihdossa on toki oma jumppansa. Onneksi ne on helppo testata samalla kun tekee muuta jarruremppaa.Vaijeri ollut todella harvinaista et olis joutunut vaihtaan nekin ylensä jonkun ulkoisen vaurioin takia jolloin säikeitä mennyt poikki.
Itse käytin mutta edellisistä omistajista en tiedäSit se olennainen kysymys mihin toi vaijerien vaihdon harvinaisuus perustu.. Käytitkö sitä käsijarrua?
Käyttämättömäs tietenkin voi joutua kaiken vaihtaan ennenkuin alkaa pelaan ja pysyy kunnossa.
Pösön huolto-ohjelmassa on vaihtoväli 30 tkm, johtuukohan siitä että puolakansi ampuu aina kaksi kipinää jolloin tulppa leimahtaa kahdesti työkierroksen aikana.Yksikärkitulpan vaihtovälihän on 60000km mutta kuinka kauan mahtaa nelikärkitulpat kestää? Laitoin omaan autooni syksyllä nelikärkitulpat.
Itse olen nykyään käyttänyt jarrurasvaa.älkää käyttäkö sitä kuparitahnaa pojjaat ! kerää paskat sun muut, löytyy parempiakin rasvoja jarrujen liikkuviin osiin kun se kaikkien "ammattilaisten" kuparitahna
Voi hyvinkin olla että se satulan vivusto jumittaa koska sitä piti voimalla hakata vasaralla. Olen käyttänyt käsijarrua käytännössä lähes aina kun auto on parkkeerattu. Mutta joka tapauksessa pitäisi myös se vaijeri uusia koska se on hangannut renkaaseen ja vaijerista jo näkyy metalliosat. Ei tee hyvää jos metalli hankaa renkaaseen.
Eipä siinä vaikeaa ymmärttää kuin että ei se ulkoinen kuoren kuluminen joka tapauksessa vaadi vaihtoa. Mikä tuntuu sinulle olevan vaikea ymmärtää. Jos teflonputkellisen ulkokuori hajoaa ei kyse ole kuin kosmeettisesta seikasta. Kannattais katsoa tilalle varaosa joka ei ihan halvin jos joku tyrkyttää vaijeria jossa ei tuota putkea ole.
Teet miten teet ja ei voisi vähempää kiinnostaa piste.
Yksikärkitulpan vaihtovälihän on 60000km mutta kuinka kauan mahtaa nelikärkitulpat kestää? Laitoin omaan autooni syksyllä nelikärkitulpat.
Hitusen vajaa 130tkm vaikka täytti juuri 10 vuotta.Paljon tuolla Kia:lla on ajettu muuten? Tuntuu että noita ketjuvikoja on monessakin nykyautossa, mahtaa olla viimeisen päälle tingitty osien kestosta kun asiakas maksaa.
Elä huoli noissa G4FC -moottoreissa on todella paljon ketjuvikoja. Isoisän Ceratoon vaihdettiin 110tkm uus ketju, toki 12vuotta vanha ja ei antanut mitään vikakoodeja mutta kävi huonosti kylmänä, kuumana ok.
Ketjun kuluneisuudet on tätä päivää, mutta ei jatketa tässä threadissä sitä.
Onko siellä laatikossa öljyä?Avensis 08 1.8 bensa automaatti ja vaihteet ei mene päälle, vaihdekeppi liikkuu, mutta ei anna vaihtaa tilaa. Vaihdelaatikkoon vaihdettu öljyt 30k km sitten. Voiko olla, että ainoastaan vaihteenvalitsimen "vaijeri" irronnut/katkennut? Ei ainakaan mitään erikoisia ääniä ole kuulunut ajettaessa. Vähän aikaa ollut vikana ennen hajoamista, että vaihteenvalitsin ei kylmänä pysy paikoillaan, vaan pitää kädellä pitää drive moodissa, että ei tiputa vapaalle. Kone lämpimänä pysyy vaihteenvalitsin pysyy oikeassa asennossa.
Onko siellä laatikossa öljyä?
Konepelti auki tai auton alle ja ettimään se vaihteiston pään vipstaaki. Sitte toinen kopissa heiluttelee vaihdekeppiä ja kattoo miten se siellä laatikon päässä liikkuu jos liikkuu. Jos siellä vaijeri on ni kyllä niissä jonku verran säätövaraa voi olla. Voihan se vaijeri poikkikin olla tai muuten vaan jumissa. Tai jos siellä lootan päässä on vielä joku vivusto ni sekin voi olla jumissa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.