- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 1 245
Spede kertoo miten esim. vaimon autoon lisätään vain öljyä koska laatikossa ei ole täyttöproppua vaan joka tapauksessa öljyjen lisäys ja poisto tehdään laihduttimen letkun kautta...
Käytännössä siis joka tapauksessa joutuu irrottamaan letkuja jos haluaa edes laskea öljyä ulos.
Edelleen, tarkistin huoltovälin joka on vaimon autossa 110tkm, ja tarkoilla ohjeilla eli kierrättämällä uudet öljyt tilalle ja ainoastaan mineraaliöjlyllä koska pumppu/venttiilikoneisto ei tykkää synteettisiä.
Sama laatikko sitten esim. Volvolla ja valmistaja ilmoittaa vain öljyn lisäyksestä... Eli vaihto ei kuulu huolto-ohjelmassa.
Kumma juttu?
Vaimon romua ajettu nyt 146tkm ja laatikon öljyt oli jo lähes mustat ja haisevat jo ns.palaneelle ja ero uusiin öljyjen on kuin yöllä ja päivällä, se 200€ on pikkuraha pitkällä aikavälillä toimivasta laatikosta.
Varsinkin kun olen itse yhden Audin laatikon kosauttanut ja maksanut kovat oppirahat ns. Long life öljyjen kestävyydestä...suomessa olisi ko.laatikko maksanut reilut 5k€ mutta itse löysin Saksasta reilulla 1.5k€ vastaavan.
Audilla oli se 250tkm mittarissa kun loota antautui ja ihan arkiajossa rääkkäämättä, ja autolla toki huoltohistoria.
Oli se ainut auto mitä en käynyt ns.läpi kokonaan kun ostin....
Vaimokkeen romun laatikon huolto oli aiheellista jo sen takia että loota on väännönrajoittimesta huolimatta kovilla koska mennään tehojen puolesta laatikon kestävyyden ylärajoilla, reilut arviolta 320-340 kaakkia ja yli 450 Newtonin vääntö (rajattu 425 Newtoniin) on tuolle lootalle jo sen verran paljon että huolto kannattaa ennenkuin löysäkakka turahtaa lahkeeseen.
Käytännössä siis joka tapauksessa joutuu irrottamaan letkuja jos haluaa edes laskea öljyä ulos.
Edelleen, tarkistin huoltovälin joka on vaimon autossa 110tkm, ja tarkoilla ohjeilla eli kierrättämällä uudet öljyt tilalle ja ainoastaan mineraaliöjlyllä koska pumppu/venttiilikoneisto ei tykkää synteettisiä.
Sama laatikko sitten esim. Volvolla ja valmistaja ilmoittaa vain öljyn lisäyksestä... Eli vaihto ei kuulu huolto-ohjelmassa.
Kumma juttu?
Vaimon romua ajettu nyt 146tkm ja laatikon öljyt oli jo lähes mustat ja haisevat jo ns.palaneelle ja ero uusiin öljyjen on kuin yöllä ja päivällä, se 200€ on pikkuraha pitkällä aikavälillä toimivasta laatikosta.
Varsinkin kun olen itse yhden Audin laatikon kosauttanut ja maksanut kovat oppirahat ns. Long life öljyjen kestävyydestä...suomessa olisi ko.laatikko maksanut reilut 5k€ mutta itse löysin Saksasta reilulla 1.5k€ vastaavan.
Audilla oli se 250tkm mittarissa kun loota antautui ja ihan arkiajossa rääkkäämättä, ja autolla toki huoltohistoria.
Oli se ainut auto mitä en käynyt ns.läpi kokonaan kun ostin....
Vaimokkeen romun laatikon huolto oli aiheellista jo sen takia että loota on väännönrajoittimesta huolimatta kovilla koska mennään tehojen puolesta laatikon kestävyyden ylärajoilla, reilut arviolta 320-340 kaakkia ja yli 450 Newtonin vääntö (rajattu 425 Newtoniin) on tuolle lootalle jo sen verran paljon että huolto kannattaa ennenkuin löysäkakka turahtaa lahkeeseen.
Viimeksi muokattu: