- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 598
Ja samalla näkee onko vika paskaisessa löpössä vai jossain muualla.Pa-suodatin on vuoden vanha. Eli ei vielä pitäisi aiheuttaa mitään.
Toki aika halpa tuo suodatin, eli siksi voisin sen mahdollisesti vaihtaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja samalla näkee onko vika paskaisessa löpössä vai jossain muualla.Pa-suodatin on vuoden vanha. Eli ei vielä pitäisi aiheuttaa mitään.
Toki aika halpa tuo suodatin, eli siksi voisin sen mahdollisesti vaihtaa.
Näitä saa toyota kaupasta aitona, eikä edes kalliita.Muuten kyllä, mutta kun kyseessä on vähän harvinaisempi Toyota (Prius gen 1). Tämän vaijerin pituus on noin 160cm ja Prius gen 2 vaijeri on yli kymmenen senttiä liian pitkä.
v70 mk2. Takapenkin lukitusmekanismi hajosi molemmista selkänojista noin kolmen päivän sisään (vissiin käyttökerrat tuli täyteen). Torista halvalla uusi takapenkkisarja. Kolariautosta. Hakiessa vyöt ei pelittäneet, mutta oletin sen johtuvan asennosta. No, eipä pelitä paikalleen asennettunakaan. Ennenkuin alan purkamaan vöitä penkin uumenista tutkittavaksi, mitä niille voi yrittää tehdä? Vai pitäisikö vaan purkaa pois ja asentaa vanhassa penkissä olleet tilalle.
Ok, purkaahan ne pitää joka tapauksessa, niin sama siirtää vanhasta varmasti toimivat paikalleen. SRS-koodinkin sain aikaiseksi kun unohdin irrottaa akun operaation ajaksi. Nyt se on se ja sama pitää kiinni, niin ei tarvitse säätää mankan asetuksia. Nollaa sitten kun on vyötkin vaihdettu.Kolarin jälkeen vyöt jää yleensä lukkoon, eli vaatii vaihdon uuteen tai kolarittomaan.
Erikoinen vika 2012 megane farkussa. Voi olla joku ei mallikohtanenkin häiriö joten vinkkejä saa esittää.
Eli ajaessa ilmavirta ohjattuna niille matkustajan yläräppänöille ilmastointi päällä (manuaali ilmastointi) alkaa ilmavirran virtaus jonkun ajan päästä hidastua siten ettei räppänistä juuri enää tule ilmaa. Kun ac napin painaa pois päältä menee muutama minuutti kun ilmavirta palautuu ja sitten taas ac päällä tulee kylmää aikansa kunnes toistuu.
Tuli mieleen voisiko kondenssin poisto olla tukossa ja kastelisi raitisilmasuodatinta tms mutta käytin suodattimen irti ja oli kuiva. Mikähän voisi vaivata.
Erikoinen vika 2012 megane farkussa. Voi olla joku ei mallikohtanenkin häiriö joten vinkkejä saa esittää.
Eli ajaessa ilmavirta ohjattuna niille matkustajan yläräppänöille ilmastointi päällä (manuaali ilmastointi) alkaa ilmavirran virtaus jonkun ajan päästä hidastua siten ettei räppänistä juuri enää tule ilmaa. Kun ac napin painaa pois päältä menee muutama minuutti kun ilmavirta palautuu ja sitten taas ac päällä tulee kylmää aikansa kunnes toistuu.
Tuli mieleen voisiko kondenssin poisto olla tukossa ja kastelisi raitisilmasuodatinta tms mutta käytin suodattimen irti ja oli kuiva. Mikähän voisi vaivata.
Kuljettajan puolen jaloista löytyy lämpöanturi ilmakanavasta. Varmaan jotain sontaa anturissa tai anturi rikki. Aiheuttaa juurikin tuota edellä kerrottua jäätymistä jolloin kylmän tulo lakkaa ja sulamisen jälkeen taas toimimista.Erikoinen vika 2012 megane farkussa. Voi olla joku ei mallikohtanenkin häiriö joten vinkkejä saa esittää.
Eli ajaessa ilmavirta ohjattuna niille matkustajan yläräppänöille ilmastointi päällä (manuaali ilmastointi) alkaa ilmavirran virtaus jonkun ajan päästä hidastua siten ettei räppänistä juuri enää tule ilmaa. Kun ac napin painaa pois päältä menee muutama minuutti kun ilmavirta palautuu ja sitten taas ac päällä tulee kylmää aikansa kunnes toistuu.
Tuli mieleen voisiko kondenssin poisto olla tukossa ja kastelisi raitisilmasuodatinta tms mutta käytin suodattimen irti ja oli kuiva. Mikähän voisi vaivata.
Millon viimeksi pa-suodatin uusittu? "Tankki hyvä olla aina melko täynnä" voisi viitata siihen, että tankin pohjalla jotain skeidaa, joka nyt sitten mahdollisesti lähtenyt liikkeelle?
Pa-suodatin on vuoden vanha. Eli ei vielä pitäisi aiheuttaa mitään.
Toki aika halpa tuo suodatin, eli siksi voisin sen mahdollisesti vaihtaa.
Pa-suodatin on vielä vaihtamatta.Ja samalla näkee onko vika paskaisessa löpössä vai jossain muualla.
Pa-suodatin on vielä vaihtamatta.
Mutta auto lähti käyntiin, kun tankkasin 10L uutta dieseliä ja sitten siitä auton omasta käsipumpusta pumppailin.
Viittaa vähän polttoaineen loppumiseen, vaikka ajotietokone kyllä näytti vielä jotain 65km ajomatkaksi. Honda Civicissä on varmaan myös tankkivalo, mutta ei se ei kyllä palanut.
On siis vähän mysteeri vielä, että mikä vika? Voi olla toki jotain kökköä tankin pohjalla?
Näihin auton antamiin arvioihin nyt ei häävisti voi luottaa missään autossa, vaikkakaan tässä tuskin nyt siitä on kysymys. Vaikka voi siihen anturiinkin vikaa tulla ja se näyttää mitä sattuu sen takia.Viittaa vähän polttoaineen loppumiseen, vaikka ajotietokone kyllä näytti vielä jotain 65km ajomatkaksi.
Pa-suodatin on vielä vaihtamatta.
Mutta auto lähti käyntiin, kun tankkasin 10L uutta dieseliä ja sitten siitä auton omasta käsipumpusta pumppailin.
Viittaa vähän polttoaineen loppumiseen, vaikka ajotietokone kyllä näytti vielä jotain 65km ajomatkaksi. Honda Civicissä on varmaan myös tankkivalo, mutta ei se ei kyllä palanut.
On siis vähän mysteeri vielä, että mikä vika? Voi olla toki jotain kökköä tankin pohjalla?
Helvetti. Juuri luin resistentistä sairaalabakteerista.![]()
Dieselbakteeri
Dieselbakteeri info. Ohjeet ja neuvot dieselbakteerin torjuntaan ja ennaltaehkäisyyn.www.dieselbakteeri.fi
Korjauskehotus ois tullut, jos en ois omaani taakse uusia laittanut. Viime kesänä tämä siis tapahtui.Oliko se uusien katsastussääntöjen mukaan nyt niin, että jos autossa on alunperin ollut jarrukilvet, niin ne pitää olla myös jatkossakin vaikka entiset ruostuisi pois? Ja ilmeisesti toispuoleisesti ei myöskään sannut olla, että vain yhdellä puolella olisi jarrukilpi?
Katsastuksen arvosteluperusteista löytyy katsastuksia koskevat säännöt.Oliko se uusien katsastussääntöjen mukaan nyt niin, että jos autossa on alunperin ollut jarrukilvet, niin ne pitää olla myös jatkossakin vaikka entiset ruostuisi pois? Ja ilmeisesti toispuoleisesti ei myöskään sannut olla, että vain yhdellä puolella olisi jarrukilpi?
Mielenkiintoinen tosiaan koska puuttuva ei ole puhkisyöpynyt eikä putoamisvaarassa.Katsastuksen arvosteluperusteista löytyy katsastuksia koskevat säännöt.
![]()
Ajoneuvojen määräaikaiskatsastuksen arvosteluperusteet 1.11.2022 | Traficom
Liikenne- ja viestintävirasto Traficom on liikenteen ja viestinnän lupa-, rekisteröinti- ja hyväksyntä- sekä turvallisuusviranomainen.www.traficom.fi
![]()
Ensisijaisesti korjauskehotus ja toissijaisesti hylky. Putoamisvaara nyt varmastikin on hylky, mutta jää ainakin itselle epäselväksi, että onko puuttuminen korjauskehotus vai hylky.
No löytämäsi osa oli Prius gen 2 vaijeri, mikä on liian pitkä. 46430-47040 koodilla löytyy oikea, mutta ainakin ebayssä posteineen yli 50€Pointti oli, että jos mulle sanotaan, että mukamas harvinainen osa ja löysin tuon osan 10s googletuksella, niin ihmettelen vain miksi alkaa elvyttämään vanhaa
Näitä saa toyota kaupasta aitona, eikä edes kalliita.
Onko tässä sitten se toispuoleisuusperiaate, että pitää olla sama tilanne akselin molemminpuolin eli joko kummassakin on kilvet tai ei ollenkaan kilpiä kummassakaan.Mielenkiintoinen tosiaan koska puuttuva ei ole puhkisyöpynyt eikä putoamisvaarassa.
Enpäs osaa sanoa mutta jos joku tietää niin mielenkiinnolla odottelen vastausta.Onko tässä sitten se toispuoleisuusperiaate, että pitää olla sama tilanne akselin molemminpuolin eli joko kummassakin on kilvet tai ei ollenkaan kilpiä kummassakaan.
Hyvä käärmeöljymainos.![]()
Dieselbakteeri
Dieselbakteeri info. Ohjeet ja neuvot dieselbakteerin torjuntaan ja ennaltaehkäisyyn.www.dieselbakteeri.fi
Hyvä käärmeöljymainos.
Onko 50€ liian kallis, jos vastaus on kyllä, niin suosittelen auton myyntiä.No löytämäsi osa oli Prius gen 2 vaijeri, mikä on liian pitkä. 46430-47040 koodilla löytyy oikea, mutta ainakin ebayssä posteineen yli 50€
Aeromotorsilta saisi reilulla parilla kympillä + postit. Tilaan mahdollisesti sieltä sitten kun selviää mitä muita jarruosia vielä tarvitsee. Varmaan ainakin ne käsijarrukengät.
Voisit laittaa linkkiä / hintaa osalle.
Mielenkiintoinen tosiaan koska puuttuva ei ole puhkisyöpynyt eikä putoamisvaarassa.
Oliko se uusien katsastussääntöjen mukaan nyt niin, että jos autossa on alunperin ollut jarrukilvet, niin ne pitää olla myös jatkossakin vaikka entiset ruostuisi pois? Ja ilmeisesti toispuoleisesti ei myöskään sannut olla, että vain yhdellä puolella olisi jarrukilpi?
Edellissä autossa oli ruostuneet toiselta puolelta. Joten korjaamo repi kummatkin helvettiin. Viisi vuotta taisin katsastaa autoa ilman jarrukilpiä, ilman että kukaan sanoi mitään. Paitsi viimeisin katsastus, niin johan tuli sanomista että ruostuneet. Siihen sanoin että varmasti on jossain ruostumassa kun on vuosia sitten poistettu. Lässyn lässyn ja korjauskehoitus. Muutenkin omituinen katsuri.
Netistä ei löytynyt mistään puljusta, marmorilta olisi tilaamalla saanut yhden, ja ruotsista tilaamalla toisen - ehkä jos tai sitten ei. Eikä ole katsastusvaruste edes. Joihinkin uusiin autoihin on lisävarusteena saatavana. Vieläkin vituttaa vaikkei koko autoa enää ole.
Omaan kulkineeseen tuli jarrukilvet vaihdettua muutama kuukausi sitten, kun toiselta puolelta kilpi oli jo niin ruostunut, että joku lärpäke siitä ehti hieroa vanteesta maalit. Osat ei maksaneet "mitään", mutta pyörän navat piti ottaa irti. Samalla vaihdoin muutakin osaa sille alueelle.Joo kyllä se vaikuttaa nyt sille, että oltava ne on katsastuksessa. Tuo tosiaan, että moneenkaan autoon niitä ei välttämättä enää ole edes saatavilla! Nyt tässä omassakin, pitää purkaa todella paljon, että sen saa edes vaihdettua! Ei riitä edes levyjen poisotto, kun pitää koko napa-asetelma rykiä irti, että melkoinen homma pelkän läpyskän vaihtoon.