Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Tuo on hyvä että säätö kuuluu samaan hintaan. Joskus siitä veloitetaan erikseen ja netissä ilmoitettava hinta on pelkkä tarkastus.
Hyvän säätöpajan löyty on monesti työn takana. Meillä säädettiin W202 meseä kahdessa eri liikkeessä. Ei siitä oikein hyvä tullut niin vein sitten kolmanteen mersuihin erikoistuneeseen liikkeeseen. Tuomio oli aika tyly, molemmat takajouset oli poikki ja etutukivarret väljänä! Sen jälkeen kun siellä säädettiin niin ajo alkoi olemaan ihan OK. Tästä on aika monta vuotta aikaa, ehkä tilanne on parempi.
Ehkä koomisin tilanne oli kuitenkin se, kun käytin eri autoa eri liikkeessä kuin nuo kaksi aiempaa. Menin sitten autoa hakemaan (josta ei ilmoitettu että on valmis) niin en saanut suuntausraporttia koska kuulemma tulostimesta oli muste loppunut! No jostain kumman syystä tuota liikettä ei enää ole :D
Nää "kulmansäätöpalvelut" on välillä ihan surkuhupaisia palveluita. Saatetaan säätää ihan läpeensä väljää alustaa ja vielä väärän auton arvoilla. Rattikin pitää jokakerta pyytää laittamaan suoraan ettei tarvitse viittä kertaa säätää.

Sen hyvän kun kerran löytää niin siellä kannattaa käydä.
 
Näköjään, koska missään vaiheessa tätä keskustelua ei ole ollut kyse maavarasta, vaan madalluksesta mitä renkaiden vaihtaminen ei ole.
Maavara tietysti hieman pienenee, mutta katsastuksen kanalta silä ei ole merkitystä jos autoa ei ole muuten madallettu liikaa.
Kyllä se auton omistajalle oli, kun valitteli keulan maavaraa turhan matalaksi, kun joku on vaihtanut pienemmät renkaat eteen. Sinä kommentoit vaikutukseksi pari milliä ja minä hieman korjasin.
 
Nää "kulmansäätöpalvelut" on välillä ihan surkuhupaisia palveluita. Saatetaan säätää ihan läpeensä väljää alustaa ja vielä väärän auton arvoilla. Rattikin pitää jokakerta pyytää laittamaan suoraan ettei tarvitse viittä kertaa säätää.

Sen hyvän kun kerran löytää niin siellä kannattaa käydä.
Ehdin varmistaa tuon ratin keskitys jutun, koska se nyt oli itsestäänselvyys että tehdään. Erittäin nopeasti vastailivat!

Ilmeisesti siis suorittavat lyhyen koeajon. Joka nyt minusta aika turha. Itsehän sen sitten heti huomaisin esim ratista, jos sitä ei olisikaan säädetty keskelle.


Kukaan ei pysty suuntaukselle antaan NS asennustakuuta (ei asenneta mitään).

Mikäli säädöt toimii ja liikkuu, niin auton ratti keskitetään keskelle ja renkaat säädetään tehtaan antamiin arvoihin ja siitä tuloste asiakkaalle.

Koeajo asentajan suorittama.

Kyllä se auton omistajalle oli, kun valitteli keulan maavaraa turhan matalaksi, kun joku on vaihtanut pienemmät renkaat eteen. Sinä kommentoit vaikutukseksi pari milliä ja minä hieman korjasin.
Joo, kyllä. Mulla oli tosiaan termit pielessä. Eli Tuota Model S autoa ei ole madallettu. Mutta koska eturenkaat on 245/35R20, niin auton maavara on pienempi. Oikea koko siis olisi 245/40R20.

Takarenkaat on nyt tarkalleen oikean kokoiset 275/35R20. Tosin taakse varmaan mahtuisi 275/40R20, kun takana on enemmän tilaa tietenkin, kuin edessä. Nekin kai olisi vielä täysin lailliset renkaat, mutta perä olisi ihan aavistuksen vakiota ylempänä.

Screenshot_2025-06-13-11-41-38-98_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4~2.jpg
 
Joo, aivan totta. Selviää sitten vika, kun saa nelipyöräsuuntauksen teetettyä.

Ratti kyllä on nyt suoraassa, eikä vetele urissa. Mutta voi siellä säädettävää löytyä tuostakin huolimatta.

Eturenkaiden sisäreunat huonot. Tavallaan se kriittisempi on vasen eturengas.

Takarenkaat taas on ainakin melkein ok kuluneet, mutta Michelin Pilot Sport 4S renkaiden kumiseos taitaa olla aika pehmeää ja siksi kuluvat melko nopeasti.

Tuonne korjaamolle on tarkoitus viedä auto, kunhan vaan vapaa aika varmistuu:

99-Motors

"Nelipyöräsuuntaus maksaa meillä 99€. Tarjouksen sisältö: Sisältää henkilöauton pyörien kulmien tarkastuksen ja tarvittavat säätötyöt max 1h."

Vaihdoin aikanaan alatukivarret omaan autoon ja auto ei vedellyt ja ratti oli suorassa, vein silti säädettäväksi, koska se vain kuuluu tehdä aina kun alustan osia vaihdetaan ja kappas, auraus oli aivan pielessä.
 
Pitää olla aika yksinkertainen ostaja jos auton maavara on sentistä kiinni.
Jo pelkkä ylimääräinen varominen haittaa toisia ja osa taas ajelee auto tontissa tyytyväisenä, vaikka välillä ottaa kiinni sieltä ja täältä. Vanhemmilla oli jokunen vuosi sitten täysin vakiolla maavaralla oleva Huihai i20, joka kerta sai varoa autotallin kynnyksen kanssa, että auton alla oleva lippa ei tarraa kiinni, laittoivat laudan kynnyksen eteen. Jos olisi ollut yhtään matalampi niin varmasti olisi haitannut vielä enemmän, mikään muu heidän auto ei ole ollut ongelmissa sen kynnyksen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Pitää olla aika yksinkertainen ostaja jos auton maavara on sentistä kiinni.
No joo. Tarkoitus oli vaan sanoa, että auton maavara on hieman vakiosta poikkeava, kun eturenkaat on /35.

Onhan siinä myös se, että lokasuojan kaareenkin jää ihan vähän isompi rako (ei merkitystä).

Mutta Model S on muutenkin matala auto (pieni maavara). Niin joskus jopa tuosta 1 sentin erosta voi olla haittaa? Esim hidastetöyssy, josta vielä puuttuu asfaltointi, niin tuolla ei pääse, vaan pitää ajaa siitä vinottain siitä yli.
 
No joo. Tarkoitus oli vaan sanoa, että auton maavara on hieman vakiosta poikkeava, kun eturenkaat on /35.

Onhan siinä myös se, että lokasuojan kaareenkin jää ihan vähän isompi rako (ei merkitystä).

Mutta Model S on muutenkin matala auto (pieni maavara). Niin joskus jopa tuosta 1 sentin erosta voi olla haittaa? Esim hidastetöyssy, josta vielä puuttuu asfaltointi, niin tuolla ei pääse, vaan pitää ajaa siitä vinottain siitä yli.
Vakioautoksi ehkä matala, mutta madalluksessa ei olekkaan kyse vakioauton maavarasta tai sen renkaista, S modeliin saa halutesasaan vaikka Minin 10" vanteet renkaineen.
 
Viimeksi muokattu:
Nää "kulmansäätöpalvelut" on välillä ihan surkuhupaisia palveluita. Saatetaan säätää ihan läpeensä väljää alustaa ja vielä väärän auton arvoilla. Rattikin pitää jokakerta pyytää laittamaan suoraan ettei tarvitse viittä kertaa säätää.

Sen hyvän kun kerran löytää niin siellä kannattaa käydä.
Väitteesi on kyllä 95%sti bullshittiä,. kun mikään väljä alusta ei mene leimasta läpi.
 
Vakioautoksi ehkä matala, mutta madalluksessa ei olekkaan kyse vakioauton maavarasta tai sen renkaista, S modeliin saa halutesasaan vaikka Minin 10" vanteet renkaineen.
Ehkä takakonttiin, minulla on omassa autossa 13" vanteet ja yhtään pienempää ei mene jarrujen takia. Sanotaan nyt vaikka, että vanteen saisi Teslaan jollakin sovitepalalla napaan kokonaan levyn viereen kiinni, jos edes niukasti renkaat yltäisi maahan asti niin kantavuus ei ainakaan riitä, jolloin pohja on kirjaimellisesti maassa kiinni.
 
Ehkä takakonttiin, minulla on omassa autossa 13" vanteet ja yhtään pienempää ei mene jarrujen takia. Sanotaan nyt vaikka, että vanteen saisi Teslaan jollakin sovitepalalla napaan kokonaan levyn viereen kiinni, jos edes niukasti renkaat yltäisi maahan asti niin kantavuus ei ainakaan riitä, jolloin pohja on kirjaimellisesti maassa kiinni.
Tarvitsee vain riittävän leveä offsetrinkuan vakojarruilla, että mahtuu alle ja nythän ei ollut kyse teslaromusta millän tavalla..
 
Viimeksi muokattu:
Tarvitsee vain riittävän leveä offsetrinkuan että mahtuu alle.
Älä nyt viiti jauhaa paskaa, se on jo melkein 11cm eroa vanteiden puolivälistä ja 145/80 renkaat painuu varmasti jonkin verran, kun ei ole sille kantavuudelle tehty.

Väitteesi on kyllä 95%sti bullshittiä,. kun mikään väljä alusta ei mene leimasta läpi.
Voin vahvistaa että on mennyt.
 
Älä nyt viiti jauhaa paskaa, se on jo melkein 11cm eroa vanteiden puolivälistä ja 145/80 renkaat painuu varmasti jonkin verran, kun ei ole sille kantavuudelle tehty.


Voin vahvistaa että on mennyt.
Sinä tässä shittiä väännät kun vaität renkaiden vaihtoa auton madallukseksi.
Renkaan kantavuus tietysti riippuu renkaasta eikä luonnollisesti saa alittaa aútolle määrättyä minimikantavuutta.
 
Viimeksi muokattu:
Jarrujen ilmaus on todennäköisesti edessä kohta ja yksin kun joutuu tekemään, niin onko millaisia kokemuksia esim. tästä

MTX Tools Basic jarrunesteen vaihto- ja ilmaustyökalu

Elikkästä, tuohan ottaa painetta esim vararenkaasta ja puskee ilmakuplat ulos. Osa väittää, että sellaiset halvemmat joissa on vain se takaiskuventtiili ei pidä vaan sitä ilmaa menis kuitenkin sinne järjestelmään ja sellaisella olen joskus parikymmentä vuotta sitten tainnutkin yhden vanhan koslan ilmata, muistissa olisi vähän samansuuntaisia ongelmia.
 
Sinä tässä shittiä väännät kun vaität renkaiden vaihtoa auton madallukseksi.
Renkaan kantavuus tietysti riippuu renkaasta eikä luonnollisesti saa alittaa aútolle määrättyä minimikantavuutta.
Se on yksi tapa madaltaa autoa ja muuttaa välityksiä, jos laitetaan pienempää rengasta tilalle, omassa tapauksessa 70 profiilin vaihto 60 profiilin renkaaseen tiputtaa autoa jo 1,75cm ja tuo mainitsemasi Mini perseily Teslaan vie kaiken maavaran.

Sanohan jos otteessa on muutoskatsastettu vaihtoehtoinen rengas niin saako siitä enää poiketa profiilin ja leveyden suhteen normaalisti vai verrataanko alkuperäisiin renkaisiin? Tietysti tuo pelkkä profiilin tiputus räpsäyttää jo prosentit...
 
Viimeksi muokattu:
Tuo alkaa olla jo aika hintava ja tosiaan vaarana, että hajottaa säiliön autosta. Tuolla ketjussa joku valitti noista alipaineella toimivista, että niissä ei näkis sitä ilmakuplaa hyvin, eli onko näistä nyt mikään sitten oikeasti toimiva??

korjaamotkin käyttää paineella toimivia mutta paine onkin yleensä luokkaa max 0.7bar eikä sillä säiliöt mene miksikään ellei ole jo valmiiksi rikki.

aivan ylivertainen systeemi verrattuna alipaineella ilmaamiseen. juuri siksi että selkeästi näkee milloin sieltä tulee ilmaa ja millon ei. Alipaineella vetää aina kierteistä ym jollon kuplaa tulee ikuisuuden eikä lopu koskaan.

Jonkun perus jarrunesteen vaihdon voi tehdä alipaineella koska lähtökohtaisesti sillon jarruissa ei mitään ilmaa ole mistään tullut poistettavaksi ni aivan se ja sama kun ei sitä letkua tarvitse edes katsoa.
 
Jarrujen ilmaus on todennäköisesti edessä kohta ja yksin kun joutuu tekemään, niin onko millaisia kokemuksia esim. tästä

MTX Tools Basic jarrunesteen vaihto- ja ilmaustyökalu

Elikkästä, tuohan ottaa painetta esim vararenkaasta ja puskee ilmakuplat ulos. Osa väittää, että sellaiset halvemmat joissa on vain se takaiskuventtiili ei pidä vaan sitä ilmaa menis kuitenkin sinne järjestelmään ja sellaisella olen joskus parikymmentä vuotta sitten tainnutkin yhden vanhan koslan ilmata, muistissa olisi vähän samansuuntaisia ongelmia.
Itsellä on tämä käytössä: MTX Automotive jarrujen ilmauslaite/jarrunesteen vaihtotyökalu | Motonet Oy

Tuolla tulee ilmailtua jarrut ja yhden auton kytkin, kun se jostain hitaasti hörppää ilmaa (vain pakkasella).
 
Kyllähän noita löytyy, mutta halvin tietysti on että saat jonkun polkemaan sitä jarrua.
Tuo alkaa olla jo aika hintava ja tosiaan vaarana, että hajottaa säiliön autosta. Tuolla ketjussa joku valitti noista alipaineella toimivista, että niissä ei näkis sitä ilmakuplaa hyvin, eli onko näistä nyt mikään sitten oikeasti toimiva??
Vaati vain kaksi ihmistä, niin ilmaus onnistuu.
 
Väitteesi on kyllä 95%sti bullshittiä,. kun mikään väljä alusta ei mene leimasta läpi.
Voi kuule... katsastus on yksi vitsi kun väljyyksistä puhutaan. Mulla on mennyt vuosien saatossa kymmeniä väljiä niveliä ja puslia leimalta läpi. Ja kuka edes puhui että leimatun auton kulmia säädetään taikka ettei välykset voi syntyä leimojen välillä?

Eiköhän 95% ongelmasta ole se rengasliikkeen/autohuollon kulmasäätöhessu joka ei edes ymmärrä mitä tekee ja minun kokemuksillaan ei myöskään osaa rekkarin perusteella etsiä tietokoneelta oikeaa automallia ja sen kulma-arvoja.
 
korjaamotkin käyttää paineella toimivia mutta paine onkin yleensä luokkaa max 0.7bar eikä sillä säiliöt mene miksikään ellei ole jo valmiiksi rikki.

aivan ylivertainen systeemi verrattuna alipaineella ilmaamiseen. juuri siksi että selkeästi näkee milloin sieltä tulee ilmaa ja millon ei. Alipaineella vetää aina kierteistä ym jollon kuplaa tulee ikuisuuden eikä lopu koskaan.

Jonkun perus jarrunesteen vaihdon voi tehdä alipaineella koska lähtökohtaisesti sillon jarruissa ei mitään ilmaa ole mistään tullut poistettavaksi ni aivan se ja sama kun ei sitä letkua tarvitse edes katsoa.
Niin eihän tuollakaan tietty mikään pakko ole pumpata 10bar enempää, en tiedä miten tuo käytännössä sitten toimii..mut kallis yhden ilmaamisen tekemiseen, kun ei noita jarruremppoja nyt liian usein tule tehtyä.

En tiedä saisko jotenkin palat ja levyt vaihdettua ilman ilmaamista. Eihän siinä muuta ongelmaa, kun todennäköisesti kuitenkin pitää sylinteriä saada sisäänpainumaan, että uudet osat mahtuu. Saako tätä tehtyä ilman nesteiden vajausta jostain kolosta, jolloin sitä ilmaakin sinne menee.
 
En tiedä saisko jotenkin palat ja levyt vaihdettua ilman ilmaamista. Eihän siinä muuta ongelmaa, kun todennäköisesti kuitenkin pitää sylinteriä saada sisäänpainumaan, että uudet osat mahtuu. Saako tätä tehtyä ilman nesteiden vajausta jostain kolosta, jolloin sitä ilmaakin sinne menee.
Siis täh? Ei sun tarvi mitään ilmailla, jos levyjä ja paloja vaihtelet. Kun painat männät sisään, niin nestetaso nousee hieman säiliössä.
 
Voi kuule... katsastus on yksi vitsi kun väljyyksistä puhutaan. Mulla on mennyt vuosien saatossa kymmeniä väljiä niveliä ja puslia leimalta läpi. Ja kuka edes puhui että leimatun auton kulmia säädetään taikka ettei välykset voi syntyä leimojen välillä?

Eiköhän 95% ongelmasta ole se rengasliikkeen/autohuollon kulmasäätöhessu joka ei edes ymmärrä mitä tekee ja minun kokemuksillaan ei myöskään osaa rekkarin perusteella etsiä tietokoneelta oikeaa automallia ja sen kulma-arvoja.
Väljyys on tietysti suhteellinen käsitys, mutta itselle tuli hylky raidetangon sisäpäästä, mutta en kyllä sen vaihdon jälkeen saanut mitään väljyyttä tuntumaan nivelessä vaikka kuinka kiskoin.
 
Siis täh? Ei sun tarvi mitään ilmailla, jos levyjä ja paloja vaihtelet. Kun painat männät sisään, niin nestetaso nousee hieman säiliössä.
Niin jos kaikki menee niinkuin pitäis..joka harvemmin näissä hommissa kuitenkaan näin menee. Noh, täytyy katsella.
 
Siis täh? Ei sun tarvi mitään ilmailla, jos levyjä ja paloja vaihtelet. Kun painat männät sisään, niin nestetaso nousee hieman säiliössä.
Suosittelen kyllä nesteen tyhjäystä satulasta, jos on kovin vanhat nesteet. Turha niitä ruosteisia muljuja on pääsylinteriin takaisin työntää, jos autolla on yhtään käyttöarvoa ja jarruneste halpaa.
 
Väljyys on tietysti suhteellinen käsitys, mutta itselle tuli hylky raidetangon sisäpäästä, mutta en kyllä sen vaihdon jälkeen saanut mitään väljyyttä tuntumaan nivelessä vaikka kuinka kiskoin.
Ei kai sitä pitäisi uusilla osilla väljää ollakaan. On minullakin ollut raidetangon sisäpäässä väljää ja leima tuli paperiin, vaikka katsuri sen huomasi.
 
Nyt on kyllä niin huonoa Suomea tai mitä sitten onkaan, niin viesti menewe kyllä ohi.
No. Rautalangasta.
Peugeot käyttää eolys nestettä, joka täytyy lisätä kun auto sitä pyytää. Lisäys kuitataan testerillä, auto ei tiedä kuinka paljon nestettä on.
Auto herjaa, jos neste on laskennallisesti loppu. Jos herjan vain kuittaa pois ja ajaa, niin menee pumppu rikki.
Jos nestettä lisää , niin täytyy kertoa autolle, että sitä on lisätty, niin auto saa taas alkaa laskemaan aikaa milloin säiliö on taas tyhjä.

En tiedä huonosta suomesta. Mutta, mitä menewe tarkoittaa?
 
Mittailin että etuvanteet on 8.5" ja takavanteet 10". Toki rullamitalla vaan, mutta tuollaiset ne myyjän mukaan kuului ollakin. Tuumakoko 20".

Noille siis menee hyvin eteen 245/40R20 ja taakse 275/40R20 (toinen vaihtoehto toki 275/35R20). Eturenkaat löytyykin jo. Autosta myös löytyy säätö, että voi käyttää erikokoisia renkaita edessä ja takana. Keskiviikoksi sain siis varailtua sen nelipyöräsuuntauksen.


Eturenkaat on jotkut keskieuroopan kitkat. Kotiin pääsin. Tänään lähes 400km ajoa. Tosi pahan näköinen kyllä tuo renkaan sisäreuna.

Itse epäilin, että kankaat sieltä jo paistaa, mutta ei ihan aivan. Nyt ei onneksi tarvitse autolla ajaakaan.
IMG20250613191930~2.jpg
 
Mittailin että etuvanteet on 8.5" ja takavanteet 10". Toki rullamitalla vaan, mutta tuollaiset ne myyjän mukaan kuului ollakin. Tuumakoko 20".

Noille siis menee hyvin eteen 245/40R20 ja taakse 275/40R20 (toinen vaihtoehto toki 275/35R20). Eturenkaat löytyykin jo. Autosta myös löytyy säätö, että voi käyttää erikokoisia renkaita edessä ja takana. Keskiviikoksi sain siis varailtua sen nelipyöräsuuntauksen.


Eturenkaat on jotkut keskieuroopan kitkat. Kotiin pääsin. Tänään lähes 400km ajoa. Tosi pahan näköinen kyllä tuo renkaan sisäreuna.

Itse epäilin, että kankaat sieltä jo paistaa, mutta ei ihan aivan. Nyt ei onneksi tarvitse autolla ajaakaan.
IMG20250613191930~2.jpg
Tesla S taisi olla vakioalusta? Muistelen et kolleega joskus puhui et se oli huono pitämään kulmia taisi vaihtaa ison kasan osia, mut edelleen ajelee 8v ässällään.

Mitä muuten tarkoitat tuolla "autossa on säätö, että voi käyttää erikokoisia renkaita"? Alustan pneumaattinen korkeudensäätö?
En vaan ole itse vielä törmännyt ettei autolla voisi ajaa vaikka taka-akselilla olisi 5cm isommalla halkaisijalla rengastus. Enyaqissa on myös 235/55r19 ja 275/50r19 rengastus, mitä olen naureskellut mut tuli auton mukana
 
Tesla S taisi olla vakioalusta? Muistelen et kolleega joskus puhui et se oli huono pitämään kulmia taisi vaihtaa ison kasan osia, mut edelleen ajelee 8v ässällään.

Mitä muuten tarkoitat tuolla "autossa on säätö, että voi käyttää erikokoisia renkaita"? Alustan pneumaattinen korkeudensäätö?
En vaan ole itse vielä törmännyt ettei autolla voisi ajaa vaikka taka-akselilla olisi 5cm isommalla halkaisijalla rengastus. Enyaqissa on myös 235/55r19 ja 275/50r19 rengastus, mitä olen naureskellut mut tuli auton mukana
Nelivedot voivat vaatia säätöjä, jos muuttaa renkaiden kokoja akseleiden välillä. Ainakin jos hurjasti muuttaa. Tai no, kaipa senkin voi auto automaattisesti tehdä, mutta periaatteessa voi olla ongelma.
 
Tesla S taisi olla vakioalusta? Muistelen et kolleega joskus puhui et se oli huono pitämään kulmia taisi vaihtaa ison kasan osia, mut edelleen ajelee 8v ässällään.

Mitä muuten tarkoitat tuolla "autossa on säätö, että voi käyttää erikokoisia renkaita"? Alustan pneumaattinen korkeudensäätö?
En vaan ole itse vielä törmännyt ettei autolla voisi ajaa vaikka taka-akselilla olisi 5cm isommalla halkaisijalla rengastus. Enyaqissa on myös 235/55r19 ja 275/50r19 rengastus, mitä olen naureskellut mut tuli auton mukana
On joo vakioalusta ja rautajousilla (Model S).

Renkaisiin löytyy "staggered" valinta. Pitää kyllä valita 21" vanteet, mutta toki toimii myös, vaikka olisi 19" tai 20" tuuman vanteet oikeasti.

Eli siis 245/35R21 ja 265/35R21. Takarenkaat on hieman korkeammat.
Screenshot_2025-06-13-23-22-23-60_4641ebc0df1485bf6b47ebd018b5ee76.jpg
 
Väljyys on tietysti suhteellinen käsitys, mutta itselle tuli hylky raidetangon sisäpäästä, mutta en kyllä sen vaihdon jälkeen saanut mitään väljyyttä tuntumaan nivelessä vaikka kuinka kiskoin.
Harvoin ne nivelet väljiltä kädessä tuntuu irrallaan. On mullakin ollut leimalla kuulemma sisempi rtpää väljyyttä. Vaihdoin ulomman ja ongelma hävisi. Ainiin ja sama kaveri ei huomannut horoa alapalloa samaisella puolella.

Ihan tähtien asennosta noi nivelhommat on kiinni huomaavatko jotain, mutta kulmia säädellessä välykset (varsinkin isommat) haittaa fiksun lopputuloksen saavuttamista.
 
Harvoin ne nivelet väljiltä kädessä tuntuu irrallaan. On mullakin ollut leimalla kuulemma sisempi rtpää väljyyttä. Vaihdoin ulomman ja ongelma hävisi. Ainiin ja sama kaveri ei huomannut horoa alapalloa samaisella puolella.

Ihan tähtien asennosta noi nivelhommat on kiinni huomaavatko jotain, mutta kulmia säädellessä välykset (varsinkin isommat) haittaa fiksun lopputuloksen saavuttamista.
Mulla oli joskus Audi A6 ja siinähän on aika monimutkainen etujousitus. Katsastaja löysi kyllä vikaa. Mutta harmillisesti yksi vika jäi silti huomaamatta. Eli uusintanäytöllä löytyi vielä toinenkin pusla, joka oli rikki.

Tuossahan on periaatteessa se ongelma, että tuota eka kerralla huomaamatta jäänyttä vikaa ei tarvitse lain mukaan korjata ollenkaan? Tai sitten toki seuraavalle katsastuskerralle täytyy, eli esim 1 vuoden päästä vasta.

Olisi siis hyvä, että katsastaja olisi tarkka, mutta virheitä voi silti sattua. Ja joskus saattaa olla kiire, kun seuraava auto jo odottaa "linjalla".

Itse olen yrittänyt "vahtia" katsastajaa vierestä, että mitä se tekee. Vaikka en toki itse tiedä, että mitä se siinä touhuaa. Ja joskus on ollut kaksikin katsastajaa auton kimpussa, että se oikea rikkinäinen osa on osattu paikallistaa.
 
Mulla oli joskus Audi A6 ja siinähän on aika monimutkainen etujousitus. Katsastaja löysi kyllä vikaa. Mutta harmillisesti yksi vika jäi silti huomaamatta. Eli uusintanäytöllä löytyi vielä toinenkin pusla, joka oli rikki.

Tuossahan on periaatteessa se ongelma, että tuota eka kerralla huomaamatta jäänyttä vikaa ei tarvitse lain mukaan korjata ollenkaan? Tai sitten toki seuraavalle katsastuskerralle täytyy, eli esim 1 vuoden päästä vasta.

Olisi siis hyvä, että katsastaja olisi tarkka, mutta virheitä voi silti sattua. Ja joskus saattaa olla kiire, kun seuraava auto jo odottaa "linjalla".

Itse olen yrittänyt "vahtia" katsastajaa vierestä, että mitä se tekee. Vaikka en toki itse tiedä, että mitä se siinä touhuaa. Ja joskus on ollut kaksikin katsastajaa auton kimpussa, että se oikea rikkinäinen osa on osattu paikallistaa.
Joo uusintanäyttöön tarvii korjata vaan se mitä lapussa on, yleensä just jää yhden välyksen jäljiltä toinen huomaamatta.

Itsekin yleensä hallissa mukana kattelemassa ja rupattelemassa, samalla näkee jos on sanomista niin ei tarvitse sitten lapulta arpoa mikä on pielessä, joskus kun ne merkinnät lappuunkin on tehty virheellisesti.

Esim. nyt viimeksi käytin autoa leimalla ja etuparkki oli palanut, no lappuun tuli kehotus että etuvalo, ei toimi. Sinänsä hyvä jos ratsiassa ihmetteleevät jotain niin voi vaan huikata että kyllä mulla etuvalot pelittää. Tolta parkilta on kanta sulanut eikä ole saanut aikaiseksi näperrellä uutta kantaa sinne vielä.
 
Ei se mikään monimutkainen ole, ihan normaali pyöränripustus missä ylätukivarsia ja alatukivarsi.
Mulla on C6 mallin A6 ja kyllä se minusta on aika monimutkainen moneen muuhun verrattuna :D Nyt alkoi keula narisemaan oikealta puolelta, pitää jossain välissä tunkata mikä noista nivelistä narisee. Itse epäilen alapalloa eli kuvassa osa numero 1. Onkohan näissä joku tyypillinen narinapaikka? Narisee melkein koko ajan, kuopissa ja kääntäessä.

1749888845148.png
 
Mulla on C6 mallin A6 ja kyllä se minusta on aika monimutkainen moneen muuhun verrattuna :D Nyt alkoi keula narisemaan oikealta puolelta, pitää jossain välissä tunkata mikä noista nivelistä narisee. Itse epäilen alapalloa eli kuvassa osa numero 1. Onkohan näissä joku tyypillinen narinapaikka? Narisee melkein koko ajan, kuopissa ja kääntäessä.

1749888845148.png
Narina viittaa siihen että nivel on kuiva, ja kannattaa katsoa että suojakumit on ehjät.
Tuossa on myös aika paljon kumipuslia mitkä vanhemmiten menee väljäksi.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
279 808
Viestejä
4 813 567
Jäsenet
77 980
Uusin jäsen
Sultsu_13

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom