Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Voi noihin vaihtaa klemmarit letkuja irroittamattakin. Kylmänä&paineettomana katkaisee vanhat klemmarit, ruuvaa uudet kokonaan auki, "vetää yli" ja kiristää kiinni. Klemmareiksi käy vaikka jokaisesta tarviketalosta löytyvä "aba". Katsoo vain sopivan kokoisen. Kun ei mene letkuja vääntelemään niin pitäisi selvitä ilman minkäänlaista sotkua.
aba-klemmari_38-50-scaled.jpg
Kotoa löytyi kaiveluiden jälkeen yksi tällainen ja toinen "ties mikä". Kiristin tehdasklemmareita hohtimilla (kiitos @asentaja1 vinkistä, ei käynyt mielessäkään), ei kyllä vaikuttanut oikeasti kiristyvän yhtään, tai sitten en uskaltanut pistää tarpeeksi voimaa. Lisäsin toiset klemmarit rinnalle. Nyt vaikuttaa tihkuminen loppuneen, noin 1tkm perusteella.
 
Osaisiko joku sanoa värikoodin Volvo V60 2015 hopeisesta mallista. Pitäisi prkl ruosteita vähän paikkailla ja omasta autosta tuo värikoodi tarra repeytynyt pois. Kuvan värinen auto kyseessä.

IMG_20250310_122739.jpg
 
Osaisiko joku sanoa värikoodin Volvo V60 2015 hopeisesta mallista. Pitäisi prkl ruosteita vähän paikkailla ja omasta autosta tuo värikoodi tarra repeytynyt pois. Kuvan värinen auto kyseessä.
Vedän hatusta, 426 Mystic silver metallic
Kyllähän se kyltti kannattaisi autosta jostakin kaivaa esille, tai kysyä marmorilta. Usein löytyy myös auton papereista tuo oikea koodi.
 
Tyhmä kysymys, oon ostanut Corradoon vuosia sitten rosterisen polttoaine kiskon, siinä tuli jotkut letkukarat mukana ja olin jossain vaiheessa etsinyt sopivan NPT -> AN6 adapterin. Tarviiko tuohon muuta tiivistettä kuin tuon mukana tulleen kuparisen ja AN liittimet ei vissiin tarvitse tiivistettä ollenkaan kun niissä on tuo kartio puristus?

20250310_193214.JPG
 
Tyhmä kysymys, oon ostanut Corradoon vuosia sitten rosterisen polttoaine kiskon, siinä tuli jotkut letkukarat mukana ja olin jossain vaiheessa etsinyt sopivan NPT -> AN6 adapterin. Tarviiko tuohon muuta tiivistettä kuin tuon mukana tulleen kuparisen ja AN liittimet ei vissiin tarvitse tiivistettä ollenkaan kun niissä on tuo kartio puristus?

20250310_193214.JPG
AN-liittimet kiristyy ja tiivistyy tosiaan tuolla kartiolla ja niihin ei tarvitse mitään tiivistettä. Kannattaa vielä varmistaa minkätyyppinen kierre tuossa kiskossa on, jos se on tosiaan NPT eli kartiokierre niin silloin tuo kupariprikka ei toimi tuossa halutulla tavalla. Veikkaanpa kyllä että siinä on ihan suora G-kierre jolloin kupariprikka on oikea tiivistystapa :)
 
AN-liittimet kiristyy ja tiivistyy tosiaan tuolla kartiolla ja niihin ei tarvitse mitään tiivistettä. Kannattaa vielä varmistaa minkätyyppinen kierre tuossa kiskossa on, jos se on tosiaan NPT eli kartiokierre niin silloin tuo kupariprikka ei toimi tuossa halutulla tavalla. Veikkaanpa kyllä että siinä on ihan suora G-kierre jolloin kupariprikka on oikea tiivistystapa :)
Eiku joo vanhojen kuittien perusteella se olikin 1/4G - AN6 adapteri eikä NPT. Oikea kireys noille on ilmeisesti 20nm luokkaa jottei tule väännettyä kierteitä hajalle?
 
Sitä kyllä tunsi itsensä tyhmäksi kun paksiin piti kaasujouset uusia, vanhat kosahti kerralla et sai paksin päähän toissa viikolla. Ensin kuvittelin et uusissa on jokin vika, kun ei saanut jousta liikkumaan edes maahan painettuna. Mutta asennettaessa nehän pelasikin.

Viikonloppuna pitäs uusia takalaakeri, tuli samalla tilauksella meyle:n osana. Tilasin vielä toisenkin, josko toinenkin sivu pettää tässä joskus. Onhan tuota laakerin jurinaa kuunneltu jo reilu 800km ja ikävää pystyklappia on jo. 4v sitte tuokin on paperien mukaan vaihdettu ad-korjaamolla, mitähän "skf-uutta laatua" ne on sinne silloin asentan.
 
Samassa pisteessä vielä ollaan, mutta on tullut vain paljon uusia vikoja. Tänään sitten aamulla jo ajattelin, että kuinka romulla autolla voikaan olla mahdollista ajella ylipäätään :D
Moottorin vikavalo eli jokin imuvuoto ehkä/lambda anturit/ilmamassamittari/, jarrupalat ilmeisesti meni, ajotietokone/radio ei toimi ja lisäksi töissä huomasin, että pakoputki on kokonaan poikki.

Sitten tapahtuikin todella yllättävä käänne, löysin yhtäkkiä kokonaisen varaosa-auton työmatkalla :D
Nyt on sitten osia ja aika korjaamolle, saa nähdä mitä saadaan aikaan. Paljon tuli myös oppia taas lisää mm. lambda-anturille voi itse tehdä kiintoavaimesta sopivan avaimen niin, että leikkaa palan pois, jolloin avaimella pääsee johtojen läpi :D
 
2000 luvun autojen kanssa kannattanee kyllä joku vikakoodien lukija olla niin ei tarvii arvailla yhden valon perusteella mikä voisi olla.
 
2000 luvun autojen kanssa kannattanee kyllä joku vikakoodien lukija olla niin ei tarvii arvailla yhden valon perusteella mikä voisi olla.
Niillä markan lukijoilla vaan ei monesti tee mitään.
Toki ei piraatteihinkaan kallis ole satsata. Joku autocom Kiinasta on semmoinen jolla pärjää melkein kaikessa.

Just koodasin ja tein ratin ohjauskulma anturin sopeutuksen/mikä lie suomeksi. Volkkariin.
Toki on itellä myös Vida volvolle, forscan fordiin, joku mikäliä oli vanhempiin volvoihin, vagcom ja ihan Boschin testeri.

Toi autocom on vaan niin simppeli käyttää, että sillä tulee ensin kokeiltua. Paitsi tiesti volvoihin heti vidalla.
Boschin testeri on ollut se viimeinen vaihtoehto, esim jossain nissaneissa ihan oma protokolla tms. Mihin tuolla ehkä saattaa päästä käsiksi.(Yleensä ei)Mutta tuo on niin kivikautinen käyttää.
 
Niillä markan lukijoilla vaan ei monesti tee mitään.
Toki ei piraatteihinkaan kallis ole satsata. Joku autocom Kiinasta on semmoinen jolla pärjää melkein kaikessa.

Satasen ODBElevenillä kyllä saanut hyvin koodit volkkarista ulos, toki se koodaus/nollaus maksoi jonkun 50e/v. En ole tosin kokeillut vielä sen vaativampaa kuin akun tyypin ja koon vaihto.
 
Satasen ODBElevenillä kyllä saanut hyvin koodit volkkarista ulos, toki se koodaus/nollaus maksoi jonkun 50e/v. En ole tosin kokeillut vielä sen vaativampaa kuin akun tyypin ja koon vaihto.
Autocom on siinä 50€ molemmin puolin kun kerran hankkii, eikä tarvi miettiä muita maksuja, toimii melkein joka merkkiin... Oikeen muuta ei tule käytettyä.(Paitsi niinkuin sanoin joissain poikkeustapauksissa bochin testeriä)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
271 152
Viestejä
4 682 671
Jäsenet
76 727
Uusin jäsen
TommyGavin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom