Kyseessä on siis vajaa vuoden vanha osa. Toki, onhan tarvikeosissa paljon sutta ja sekundaa, kuten nyt näkyy. Mitä olen paperilla kuivannut noita, niin kyllä vuotaa molemmista. Tihkuu tosiaan vain kuumana/paineessa. Vaikea kuvitella, että molemmista päistä olisi tuo muovikappale murtunut/haljennut. Luulisin siis, että klemmarit ovat vaan löystyneet/olleet löysällä alunpitäenkin. Tai jotain.
Periaatteellisesti ei
a) kiinnosta viedä taas korjaamolle tuon takia ja maksaa paria sataa (jäähdytinnestettäkin menee se 8l, jos kokonaan tyhjennetään) ja tulos on ihan yhtä epävarma kuin jos itse "raneilee"
b) ole mahdollisuutta itse irrottaa noita kotona katsoakseni halkeamaa, jota ei välttämättä edes näe. Koska asutaan pohjavesialueella, enkä halua että maahan menee glykolia (yhtään enempää kuin mitä tuo pieni tihkuminen, jonka vasta huomasin)
c) kiinnostaa ajaa lähimpään TI-halliin (johon iso paku mahtuu), joka sijaitsee luokkaa 50km päässä, tämän takia; tutkiakseni, raneillakseni tai vaihtaakseni taas ylävesiletkun
Tämän vuoksi ajattelin itse kokeilla "raneilla" jotain. Jos ei pidä, niin sitten harkitaan uutta letkua (taas).
Mikä olisi esimerkki hyvästä ruuvattavasta klemmarista?
En nyt oikein kuitenkaan ymmärrä mikä "mönjäämisessä" nyt niin kovasti vastustaa? Tuo siis myydään kokonaisuutena, jos siihen tulee vikaa/reikä se vaihdetaan kokonaisuutena. Ei silloin ole mitään väliä vaikka nuo kaksi letkua olisi liimattu sentin paksulla sikaflex -kerroksella tuohon muoviin.