- Liittynyt
- 21.11.2017
- Viestejä
- 178
Juuh tälläkertaa oli nimenomaan ne palatVÄÄRIN, ei palat ole olleet jumissa, vaan se satula ei pääse liikkumaan, siksi kuluu vain se pala mitä mäntä painaa.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juuh tälläkertaa oli nimenomaan ne palatVÄÄRIN, ei palat ole olleet jumissa, vaan se satula ei pääse liikkumaan, siksi kuluu vain se pala mitä mäntä painaa.
Selitä sitten miten on mahdollista, että vain toinen pala kuluu?Juuh tälläkertaa oli nimenomaan ne palatliut oli vielä kirkkaassa rasvassa ja likuvat ku isä äitii
Ihan daily on, palojen päädyissä on vaihdettavat pellit joide alle muodostuva ruoste/muupaska painavat paloja kiinni = ei liiku enääSelitä sitten miten on mahdollista, että vain toinen pala kuluu?
Vai onko auto seissyt pitkääääään.
Miten pyöränpulteista voi kierteet saada paskaksi.Sitten toinen kysymys. Kun tuossa autossa on pinnapultit (oikea sana? ne mihin pyöränmutterit kiinnittyy) osin paskana kierteiltään, niin miten iso työ niiden vaihto on? Meneekö melkein samalla vaivalla, jos ja kun korjaamo avaa jarrut? Ainakin yksi kun on siihen kuntoon saatu edellisten toimesta, että edellisessä renkaiden kausivaihdossa en saanut mutteria kiristymään, vaan se jäi pyörimään tyhjää. Hain sitten Motonetistä uuden mutterin ja aloin sovittaa sitä, niin eihän se mennyt mitenkään pultinsuuntaisesti... vaikka kuinka pyöritteli. Lopulta annoin sen mennä suosiolla vinoon ja väänsin pakolla kiinni.
Miten pyöränpulteista voi kierteet saada paskaksi.
Yksi kysymys tähän Focukseni jarruongelmaan vielä...
Jos nuo etuakselin jarrut nyt laittaisi kuntoon ja samalla ne pyöräpultit vaihtoon ja myös mutterit, niin onko jokin suositeltava tapa lähteä hoitamaan asiaa? "Selvittäkää ja fiksatkaa" on ilmeisesti sieltä huonoimmasta päästä ratkaisuja, mutta kun ei tiedä, mikä siellä on paskana... joten jos laittaisi kokonaisvaltaisen tarjouspyynnön useampaan paikkaan, niin mitä pitäisi pyytää vaihtamaan vikakuvauksen lisäksi? Molemmat jarrulevyt, kaikki neljä jarrupalaa, ja uudet jarrusatulat plus kahdeksan pyöräpulttia uusine muttereineen? Onko OK speksata tarjouspyyntöön laadusta varmistuakseen esim. jotkin tietyt Brembon jarrulevyt ("näytti olevan Motonetissä 70€ kpl") ja jarrupalat (sporttilevyt urineen on aika helppo varmistaa visuaalisesti, että laitettiin oikeaa tavaraa eikä jotain halvinta kuraa) ja laittaa ehdotusta työtunneista ("varmaan kahdessa tunnissa saatte purettua vanhat osat pois ja koottua uudet tilalle")? Merkkari tietysti käyttää Fordin omia osia eikä muita suostu laittamaankaan, jos niiltä kysyy, mutta näiden monimerkkikorjaamoiden kanssa kun ei aina tiedä...
Ei ole mahdollista, että vain toinen pala jumittuisi niin tiukkaan.Ihan daily on, palojen päädyissä on vaihdettavat pellit joide alle muodostuva ruoste/muupaska painavat paloja kiinni = ei liiku enää
Luotettavalle korjaajalle tämä voi olla hyväkin "tilaus", jos tietää että korjataan tai vaihdetaan vaan aidosti tarpeellinen, mutta aika herkästi tulee kyllä ryöstetyksi, eikä siltikään ole varmaa, että tulee kerralla hyvä."Selvittäkää ja fiksatkaa" on ilmeisesti sieltä huonoimmasta päästä ratkaisuja, mutta kun ei tiedä, mikä siellä on paskana...
Sittenhän siinä on kaikki uutta tuon jälkeen, jarruletkun pätkät ehkä mahdollisesti siinä vaiheessa kannattaisi laittaa samalla. Ainakin itse asentaessa on uudet jarrusatulat nykyään niin edullisia, että ei oikein maksa enää vaivaa kunnostaa ja tekohengittää vanhoja.joten jos laittaisi kokonaisvaltaisen tarjouspyynnön useampaan paikkaan, niin mitä pitäisi pyytää vaihtamaan vikakuvauksen lisäksi? Molemmat jarrulevyt, kaikki neljä jarrupalaa, ja uudet jarrusatulat plus kahdeksan pyöräpulttia uusine muttereineen?
Kyllä voi kertoa mitä haluaa sinne laitettavan ihan kuinka tarkasti vaan haluaa, samoin siitä ajasta ja kokonaiskustannuksista pitäisi saada aktuaalinen hinta euroina. Mitä tarkemmin on tilaus/tarjouspyyntö speksattu, sitä tarkemmin saa sitä mitä haluaa ja jälkikäteen on kenenkään vaikeampi venkoilla.Onko OK speksata tarjouspyyntöön laadusta varmistuakseen esim. jotkin tietyt Brembon jarrulevyt ("näytti olevan Motonetissä 70€ kpl") ja jarrupalat (sporttilevyt urineen on aika helppo varmistaa visuaalisesti, että laitettiin oikeaa tavaraa eikä jotain halvinta kuraa) ja laittaa ehdotusta työtunneista ("varmaan kahdessa tunnissa saatte purettua vanhat osat pois ja koottua uudet tilalle")?
Kyllä tietää, sitä laitetaan missä on paras kate, tai paras vuosialennus toimittajalta tms. jos ei erikseen muuta ole sovittu...näiden monimerkkikorjaamoiden kanssa kun ei aina tiedä...
Miten tämä liittyy asiaan " Ole kausityöntekijä rengasliikkeessä. Laita mutteri kiinni pulttipistooliin, pistä kohdalleen ja ammu paikalleen. Toista yli neljäkymmentä kertaa"Ole kausityöntekijä rengasliikkeessä. Laita mutteri kiinni pulttipistooliin, pistä kohdalleen ja ammu paikalleen. Toista yli neljäkymmentä kertaa.
Ja olivat siis paskana jo valmiiksi. Mutta kukapa autoa ostaessa koeajolla alkaa tekemään renkaanvaihtoa asiasta varmistuakseen.
Mutteri ei käänny, väännän silti. Pyöränpultteja oon taasen rikkonut kiristämällä liikaa (menivät poikki)Miten pyöränpulteista voi kierteet saada paskaksi.
Sittenhän siinä on kaikki uutta tuon jälkeen, jarruletkun pätkät ehkä mahdollisesti siinä vaiheessa kannattaisi laittaa samalla.
Tolla osaamisella kannattaa jättää homman tekeminen jollekkin joka sen osaa.Mutteri ei käänny, väännän silti. Pyöränpultteja oon taasen rikkonut kiristämällä liikaa (menivät poikki)
Miten tämä liittyy asiaan " Ole kausityöntekijä rengasliikkeessä. Laita mutteri kiinni pulttipistooliin, pistä kohdalleen ja ammu paikalleen. Toista yli neljäkymmentä kertaa"
Aijai... kai muistit nyt sipaista kuparirasvaa siihen navan laippaan? Helpottuu seuraava jarruremppa, kun rumpu lähes tippuu käsille ja sama toimii myös levyille. Mutta vain ohut rasvapinta, ettei lennä jarrupinnoille.Lisäihanuutena hirvee vasarointi että napaan ruostunnu rumpu irtosi
TodellakinAijai... kai muistit nyt sipaista kuparirasvaa siihen navan laippaan? Helpottuu seuraava jarruremppa, kun rumpu lähes tippuu käsille ja sama toimii myös levyille. Mutta vain ohut rasvapinta, ettei lennä jarrupinnoille.
Ei jarruissa ikinä yhdistetä putkea letkua keskenään.Etuvasemmalle on tehty jarruletku ja putki, öö, puolitoista vuotta sitten, kun alkoi vuotaa siitä putken ja letkun saumasta.
Etuoikeasta... eikös tuossa ole riski, että rikkovat putken puoleisen pään ja sitten lähdetään vetämään uutta putkea pääsylinteristä (tai jostain)? Tämä lysti etuvasemmalle kun maksoi viimeksi 392€ euroa...
Sen takia ne laitetaankin AINA alkuun käsin.Käsittääkseni jos mutterin ei ole varmistettu olevan kierteillä käsipelillä, niin silloin se on mahdollista pakottaa kiinni väärin. Vai tarkoitatko, että kaikki vahinko tuossa tilanteessa kohdistuisi vain mutteriin eikä lainkaan pinnapulttiin?
Mitähän ihmettä nyt taas! About joka autossa on putki yhdistettynä letkuun.Ei jarruissa ikinä yhdistetä putkea letkua keskenään.
Ei niitä suoraan yhdistetä, siinä letkussa metalliset päät, esim. banjoliitin satulaan jne. Eli ltkussa on liittimet päässä.Mitähän ihmettä nyt taas! About joka autossa on putki yhdistettynä letkuun.
Ei niitä suoraan yhdistetä, siinä letkussa metalliset päät, esim. banjoliitin satulaan jne.
Kun näitä juttuja lukeen, niin tulee väkisinkin mieleen, että ollaan tunkemassa putkea letkun sisään ja klemmareilla kiinni ja sitten ihmetellään kun se vuotaa.
Kun näitä juttuja lukeen, niin tulee väkisinkin mieleen, että ollaan tunkemassa putkea letkun sisään ja klemmareilla kiinni ja sitten ihmetellään kun se vuotaa.![]()
Sehän oli just sellanen viritys mitä jutuista päätellen epäilinkin. PALJON ONNE UUSIIN KORJAUKSIIN.
Varsinkin epdm kumiset osat kuten liukutappien suojakumit, satulan mäntien pölysuojat ym. voivat turvota nopeastikin pilalle tuollaisella mineraaliöljypohjaisella rasvalla, silikonirasvoja ne liukutappeihin tarkoitetut tuotteet ihan syystä yleensä ovat.Kerro mikä menee rikki jos käyttää molybdeenisulfidi rasvaa ja mitä noissa on eroa, ei sitten mikään mene rikki.
40 vuotta käyttänyt molybdeenisulfidi rasvaa, eikä ole koskaan mikään turvonnut ja mäntien suojakumin alle pitää laittaa luonnollisestä notkeampaa tavaraa, joten käytä sinä mitä haluat, mutta minä käytä molybdeenisulfidi rasvaa.Varsinkin epdm kumiset osat kuten liukutappien suojakumit, satulan mäntien pölysuojat ym. voivat turvota nopeastikin pilalle tuollaisella mineraaliöljypohjaisella rasvalla, silikonirasvoja ne liukutappeihin tarkoitetut tuotteet ihan syystä yleensä ovat.
![]()
Tämän tyylisissä aten satuloissa jos tuollaisella väärällä rasvalla rasvaa liukutapit niin kumi turpoaa reiässään ja tarttuu liukutappiin kiinni. Nähty X + Y kertaa kun jarrut laahaa ja liukutappia irroittaessa näkee että siihen on jäänyt kumia kiinni.
Toivottavasti et muihin kuin omiin laitteisiin tee jarruremontteja jos noinkin yksinkertainen asia pitää tehdä vuosikymmeniä väärin.40 vuotta käyttänyt molybdeenisulfidi rasvaa, eikä ole koskaan mikään turvonnut ja mäntien suojakumin alle pitää laittaa luonnollisestä notkeampaa tavaraa, joten käytä sinä mitä haluat, mutta minä käytä molybdeenisulfidi rasvaa.
Et kyllä paljon tiedä jos luulet että noita joka rakoon vähän erillaista rasvaa jarruhin on ollut pitkään.Toivottavasti et muihin kuin omiin laitteisiin tee jarruremontteja jos noinkin yksinkertainen asia pitää tehdä vuosikymmeniä väärin.
Ford on kyllä laiffia, Fiesta 1.0 2016
Palat jumissa edessä joista sisemmät kuluneet metallille, takana rumpujen säätömekanimsi jumissa ja ne ei pitäny sitten yhtään. Lisäihanuutena hirvee vasarointi että napaan ruostunnu rumpu irtosi
Mikä on tämä "normaali" rasva jota kuuluu jarruosiin laittaa joka ei ole silikonipohjaista, saisko vaikka linkkejä?Et kyllä paljon tiedä jos luulet että noita joka rakoon vähän erillaista rasvaa jarruhin on ollut pitkään.
Etkä ilmeisesti tiedä että suurimpaan osaan jarrusatuloista noita erikoisrasvoja ei edes tarvita.
Jarruille laitetaan jarruille tarkoitettua rasvaa, ei mitään pilipali silikoonirasvoja.
Ei ole mahdollista, että vain toinen pala jumittuisi niin tiukkaan.
Ja aivan loistavaa tavaraa vielä tänä päivänäkin...CRC oli kova juttu 70 ja 80 luvulla.
Vaihdoin katsastusasemaa, kun entisessä kulttuuri muuttui tiukemmaksi ison ketjun ostettua sen ja mainetta alkoi kertyä.
Tän toisen aseman iskaritesteri antaa paljon pienempiä arvoja. Ajossa ei huomaa mitään eroa. Paitsi takaiskareissa oli yhtäkkiä tullut 40% ero ja varmaan paikkansa pitää se heitto. Ajossa ei huomannut muuta, ku voimakkaasti jarruttaessa joutu vähän vastaohjaamaan. Jarrut kuitenkin tasaiset. No takaiskarit vaihtoon. Kaipa ne osaa väsyä ikääntyessä yhtäkkiä ja menee taas ensi vuonna heittämällä leimalle.
Vähän arveluttaa nuo iskaritesterit. Olin vielä laskenut rengaspaineet kohdilleen.
En löytänyt minäkään mistään, voi olla ettei tuota myydä irrallaan. Katsoitko Aeromotorsilta napoja? JPN napa 42,32€ TOYOTA AVENSIS SEDAN (_T25_) 2.0 D-4D (CDT250_, CDT250R) (2003 - 2008) malliin:Mistähän sais toyota avensis -05 takapään abs anturin sisälle ton kehän.
Oikeelta takaa hajos, kun ei millää lähtenyt irti ja pakko oli meisseli lyyä läpi ja hakata irti.
Koko laakeripaketti tarvikkeena maksaa yli satasen.
Millä nimellä tätä englanniksi kutsutaa jos löytyis ebay.co.uk tai aliexpressistä?
Vai onko jollain muuta tietoa tai nähny myynnissä jostain romu-autosta. Olen kysyny fiksussesta, motonetistä sekä neljästä eri purkaamosta joissa näkyny avensikseja olevan..
Mistähän sais toyota avensis -05 takapään abs anturin sisälle ton kehän.
Oikeelta takaa hajos, kun ei millää lähtenyt irti ja pakko oli meisseli lyyä läpi ja hakata irti.
Koko laakeripaketti tarvikkeena maksaa yli satasen.
Millä nimellä tätä englanniksi kutsutaa jos löytyis ebay.co.uk tai aliexpressistä?
Vai onko jollain muuta tietoa tai nähny myynnissä jostain romu-autosta. Olen kysyny fiksussesta, motonetistä sekä neljästä eri purkaamosta joissa näkyny avensikseja olevan..
V50 Volvon ostin tossa kuukausi takaperin. Ei palanut vikavalot ja kaikki ok ostohetkellä. Viikon jälkeen sytty srs valo ja aattelin tänään tutkia mikä sillä on hätänä.
No tämmönen viritys sieltä löyty katonreunasta. Bägi ei edes kytkettynä ja pistetty vastus väliin....kaikkee siitä näkee.
Purkaamolta mennä etsimään verhoa ja liitintä tuohon.
![]()
Tuo viritys jo riittäisi kaupanpurun perusteeksi. Ei tuo ole oikeasti edes tieliikennekelpoinen tuommoisena.V50 Volvon ostin tossa kuukausi takaperin. Ei palanut vikavalot ja kaikki ok ostohetkellä. Viikon jälkeen sytty srs valo ja aattelin tänään tutkia mikä sillä on hätänä.
No tämmönen viritys sieltä löyty katonreunasta. Bägi ei edes kytkettynä ja pistetty vastus väliin....kaikkee siitä näkee.
Purkaamolta mennä etsimään verhoa ja liitintä tuohon.
![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.