Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Yleensä noi tulpanvaihdot on turhia, jos ei oikeasti ole ylitetty vaihtoväliä. Oliko katti ajettu kunnolla lämpöiseksi? Imuvuodot voi myös olla syynä.Kiitos videosta. Kommentien perusteella taidan vaihtaa tulpat ja ajella sen 15km ennen katsastusta, nyt ajoin 3. Tekis myös mieli käydä ST1:sellä tankkaa vähän RE85 varmuuden vuoksi
Mä oon ajelluttannu 4afe värkkiä motarilla jotain 30min, käyn naapurikaupungissa katsastamassa. Muutoin saa katsastusukko huudattaa iha liikaakatti ei ollu ajettu lämpimäksi, katsastuskonttori sattui olemaan taloni vieressä tällä kertaa, ennen uusintakatsastusta aion sen 15km ajella
Auton vinin laitat niin joku voi sen kenties kaivella starin takaa.Tarvitaan NOPEASTI APUJA ANNAN ISON KUMARRUKSEN auttajalle.
![]()
Katkesikaula ja tarvitsen uuden ja auto pitäs saada ajoon huomenna, motonetisa ostin vajaa vuosi sitte ja koodattiin autoon w211 om646, ja nyt en ole varma ja tilasin tämän menikö oikein?
![]()
Ahtopainetunnistin 28-00096 | Motonet Oy
www.motonet.fi
vai tuliko väärä?
![]()
Ahtopainetunnistin 28-00078 | Motonet Oy
www.motonet.fi
sielä myös tuo.
![]()
Imusarjan painetunnistin 28-4103 | Motonet Oy
Aito Bosch 0261230439 ahtopaine-/MAP-tunnistin. Vastaa Mercedes-Benz OE-numeroita: A0101537228 (Bosch 0261230439/0261230440) A0071530028 (Bosch...www.motonet.fi
tuo onse oikea?
Koska oot kuitenkin Motonetin kanta-aasiakas ni kirjaudut niiden sivuille ja katsot sieltä, minkä osan oot vajaa vuosi sitten ostanut.motonetisa ostin vajaa vuosi sitte
en ole kanttis.Koska oot kuitenkin Motonetin kanta-aasiakas ni kirjaudut niiden sivuille ja katsot sieltä, minkä osan oot vajaa vuosi sitten ostanut.
Kantsis ollaen ole kanttis.
joo tuo on oikea tilasin väärä aluks no onneks noita hyllyssä heti aamulla hakemaan kiitos teikäläiselle onkohan tuo nyt 3b vai 4baarii mappi.Väittäisin, että tämä on oikea. Ainakin tuolla kuvan boschin numerolla löysin tämän.
Vaihtelee autokohtaisesti paljon.Laitetaan sama kysymys tännekin,
eli onko jotain sellaista android-pohjaista obd 2 lukusovellusta, jolla saisi ABS-vikakoodit luettua ELM327 palikalla?
ABS-valo jää satunnaisesti palamaan, joskus se sammuu itsekseen ja joskus taas ei.
Kia Cerato vm. 2005Vaihtelee autokohtaisesti paljon.
Kerro auton tiedot. Niin joku ehkä osaa tähdentää.
Viisaammat olivat pitkälle oikeassa. Ei ollut asennus pitävä kuin hetken (näköjään 2 vuorokautta). Huomattavasti huonommin kuin viimekertainen 2 vuotta. Ei kyseinen Bilteman tiivistemateriaali kestä jäähdytysnestettä, eikä muuten kestänyt Hylomarikaan. Oli mennyt kahdessa vuodessa tumman ruskeaksi kuraksi. Nyt on kasattu pelkällä silikonilla (Permatex Supra Black), mutta uuden termostaatin kotelon laitan silti tilaukseen. Ennen ruuvien kiristystä heittoa pintojen välillä oli noin 0,5mm. En osaa sanoa, minkä verran on, kun ruuvit on kiristetty. Saattaa pienentyä tai kasvaa.Onko kokemuksia tästä?
Kestääkö jäähdytysnestettä?![]()
Tiiviste, 1000 x 500 x 0,5 mm
Kestää öljyä, bensiiniä, kuumuutta ja useimpia liuotinaineita. Leikataan haluttuun muotoon. Venttiilikotelon, öljypohjan, kaasuttimen, vaihteiston ym. tiivis...www.biltema.fi
Termostaatin kotelon tasopinta ei ole suora. Alkuperäinen tiiviste on metallia, jossa on molemmilla puolilla kumia. Laitoin kaksi vuotta sitten molemmille puolille lisäksi Hylomar Blueta. Hylomar ei näköjään kestänyt jäähdytysnestettä. Nyt leikkasin tuon näköisestä 25v sitten Biltemasta hankitusta arkista uuden tiivisteen ja laitoin molemmille puolille silikonia. Kuinka kauan nyt kestää? Jos ei pidä kauaa, onko parempia ideoita, kuin hankkia uuso termostaatin kotelo?
Alavesiletkusta on tullut valutettua, kun noi muoviset roput yleensä hajoaa, jos yrittää avata.Mikä on paras keino irroittaa jumittunut jäähdytysnesteen valutusnuppi? Muoviahan tämä on. Laitoin hieman wd40 niin ei vielä auttanut.
Mikä on paras keino irroittaa jumittunut jäähdytysnesteen valutusnuppi? Muoviahan tämä on. Laitoin hieman wd40 niin ei vielä auttanut.
Tähän voisi lisätä sen, että kuumana nitkuttelee sitä korkkia edestakas ja lisäilee liukastetta väliin aika kun edistystä tapahtuu. Samahan toimii myös vaikka mutterien ja pulttienkin kanssa.Jos mahdollista, kannattaa kokeilla vääntää auki (vähän matkaa) kun on nesteet (ja se syyläri) kuumana. Aika usein kyllä vanhemmiten niitä ei edes kovasti kannata yrittää vääntää auki, hajoavat hyvin herkästi. Mieluummin letku irti jostakin kohtaa tai sitten joku muu työtapa, riippuen sitten siitä mitä ollaan ylipäätänsä tekemässä ja mikä auto kyseessä.
Tuo latausjännite on hyvin heikko. Se saisi mielellään olla jossakin 14-14,4V nurkilla. Noin pieni jännite ei oikein häävisti sitä akkua lataa missään järjellisessä ajassa ajossa.Mazda 6 GH, 2008. Auton akku antoi jatkuvasti 12,24V lepojännitteeksi. Latausjännite muistaakseni 13,5V. Oli viime talvena mennyt tyhjäksi kovilla pakkasilla niin ajattelin että huonoksi mennyt, vaihdetaan uusi. Eilen uusi akku kiinni, ajoa puoli tuntia, tunnin odotus, lepojännite 12,70V. Ajoa 45min, ja nyt yön yli levänneenä... Lepojännite 12,24V taas! Ei varmaan ihan normaalia ole?
Muokkaus: Mittasin vielä nyt uudestaan, tunti edellisestä mittauksesta. Nyt oli 12,44V. Mitäköhän kummaa.
Eipä taida ladata riittävästi. Ehkä uusi laturi tai säädin, miten tuossa sitten onkinMazda 6 GH, 2008. Auton akku antoi jatkuvasti 12,24V lepojännitteeksi. Latausjännite muistaakseni 13,5V. Oli viime talvena mennyt tyhjäksi kovilla pakkasilla niin ajattelin että huonoksi mennyt, vaihdetaan uusi. Eilen uusi akku kiinni, ajoa puoli tuntia, tunnin odotus, lepojännite 12,70V. Ajoa 45min, ja nyt yön yli levänneenä... Lepojännite 12,24V taas! Ei varmaan ihan normaalia ole?
Muokkaus: Mittasin vielä nyt uudestaan, tunti edellisestä mittauksesta. Nyt oli 12,44V. Mitäköhän kummaa.
Olisi hyvä pudota sinne 13.5 jos on lämmintä. Muuten voi keittää akkuvesiä kivasti ellei ole lämpötilakompensaatiota, se vissiin löytyy vanhemmistakin kärryistä.Kylmällä moottorilla/akulla voipi ladata 14.1 mutta jos lämpösenäkin 13.5 niin se on vähän laimea ellei autossa tosiaan ole jotain latausjännitteen erillistä kontrollointia.
Höpöhöpö. Autoissa on ollut 12V lyijyakkuja noin 50-luvulta eteenpäin ja se normaali latausjännite on keikkunut siellä 14,4V tuntumassa kyllä koko ajan. Ei siellä mitään lämpötilakompensaatiota ole vanhemmissa ollut tai muutakaan "älyä" ja laturi pyörii koko ajan samaa tahtia kun moottori on käynnissä. Nykyautot on sitten asia erikseen, niissä voi olla ties mitä kompensaatioita ja muuttujia.Olisi hyvä pudota sinne 13.5 jos on lämmintä. Muuten voi keittää akkuvesiä kivasti ellei ole lämpötilakompensaatiota, se vissiin löytyy vanhemmistakin kärryistä.
Niissä vanhoissa autoissa oli myös nestekenno akut ja akkunesteen tasojen tarkastus kuului normaaleihin ylläpitotoimiin.Höpöhöpö. Autoissa on ollut 12V lyijyakkuja noin 50-luvulta eteenpäin ja se normaali latausjännite on keikkunut siellä 14,4V tuntumassa kyllä koko ajan. Ei siellä mitään lämpötilakompensaatiota ole vanhemmissa ollut tai muutakaan "älyä" ja laturi pyörii koko ajan samaa tahtia kun moottori on käynnissä. Nykyautot on sitten asia erikseen, niissä voi olla ties mitä kompensaatioita ja muuttujia.
On ne suljetut akut helpompia, jos vertaa vaikka työmaan uudehkoon sähkötrukkiin, jota saa täyttää akkuvedellä viikoittain. Ei siis vuoda, vaan haihduttaa veden lyijyakustosta.Niissä vanhoissa autoissa oli myös nestekenno akut ja akkunesteen tasojen tarkastus kuului normaaleihin ylläpitotoimiin.
Eikä kerry. 13,5 V on aivan ok float jännite jos akun varaus on kunnossa.13.5v jännitteellä kertyy sulfaattia akkuihin aika nopsaan.
Jep, sulfaattia muodostuu, kun akku purkautuu ja 13.5 V:lla akku latautuu ei purkaudu.Eikä kerry. 13,5 V on aivan ok float jännite jos akun varaus on kunnossa.
Ei sitä ladatessa kerry mutta purkaessa/tyhjentyessä syntynyt sulfaatti ei poistu 13.5 jännitteellä. Terve auto lataa sen 14v ja pysyy akut kunnossa talvellakin ja napakka latausjännite tappaa kiteymät jos niitä on.Eikä kerry. 13,5 V on aivan ok float jännite jos akun varaus on kunnossa.
Nimenomaan. Ja 13.5v ei riitä poistamaan sitä kun ladataan laiskalla jännitteellä. Kylmä akku ei sano talvella mitään jos sitä lataillaan alle 14v jännitteillä.Jep, sulfaattia muodostuu, kun akku purkautuu ja 13.5 V:lla akku latautuu ei purkaudu.
Kyllä se yleensä on satula mikä jumittaa, tai sitten pala. Hyvin usein uusikaan jarrupala ei kunnolla mahdu olemaan ja liikkumaan uudessakaan satulassa vaan vaatii vähän viilausta jos hyvän haluaa, yleensä riittää kun hioo liukujen kohdilta maalit pois siitä jarrupalasta. Voi se tietysti olla väärin asennettu käsijarruvaijerikin.5008 2010, toinen takajarru kuuma. Noin 10 km maantieajon jälkeen tuo yksi levy noin 20 C lämpimämpi kuin muut. Vaihdoin jo satulan kun ajattelin että se varmaan jumittaa mutta ei suurta vaikutusta. Saakohan tällaisessa jostain säädettyä käsijarrua vähän löysemmälle?
Tässä sähköinen käsijarru jossa vaijeri vetää satulan takana olevaa vipua.
Olen yhdellä vagilla ajanut samoilla tulpilla yli 300tkm ja sen jälkeen jatkui ajot seuraavalla omistajalla. 100tkm menee melkein millä vaan ehjällä autolla.Auto (Kia Optima PHEV sedan 2016, aj. 99tkm) käväisi isommassa vuosihuollossa ja vaihdettiin muun muassa tulpat ekaa(!) kertaa. Hieman yllätti että 100tkm kestää yks satsi kun saabissa maksimi oli 20tkm...
Voisikohan pidikeosan(carrier) liukupinnat jumittaa ruosteen takia? Mulla oli 307:ssa laahausta ja pidikeosan ruosteiden puhdistus auttoi. Palathan liukuu sitä pidikettä vasten. Minulla vanha jarrupala piti hakata pois kumivasaralla, mutta puhdistuksen jälkeen uudet sai asennettua kevyesti käsin. 5008 takajarruissa voisi olla sama rakenne. Ainakin 3008:ssa on tämän videon mukaan: .5008 2010, toinen takajarru kuuma. Noin 10 km maantieajon jälkeen tuo yksi levy noin 20 C lämpimämpi kuin muut. Vaihdoin jo satulan kun ajattelin että se varmaan jumittaa mutta ei suurta vaikutusta. Saakohan tällaisessa jostain säädettyä käsijarrua vähän löysemmälle?
Tässä sähköinen käsijarru jossa vaijeri vetää satulan takana olevaa vipua.
Kohdassa 5:24 puhdistetaan niitä pintoja.
Vanhat renkaat on 215/65 R16 ja peltivanteilla.
Näyttävästi myynnissä olisi vähän käytetty 225 / 70 / 16 kokoset renkaat vanteineen. Jako olisi passeli, mutta mahtaakohan mahtua kunnolla? Ei ole tietoa minkälainen ET on näissä alkuperäis vanteissa, mutta noissa "uusissa" ET olisi 45.
Aina käyttänyt saman kokoisia renkaita, joten ei tietoa mitenkä noita pitäisi mittailla tarkemmin.
Kyllä se yleensä on satula mikä jumittaa, tai sitten pala. Hyvin usein uusikaan jarrupala ei kunnolla mahdu olemaan ja liikkumaan uudessakaan satulassa vaan vaatii vähän viilausta jos hyvän haluaa, yleensä riittää kun hioo liukujen kohdilta maalit pois siitä jarrupalasta. Voi se tietysti olla väärin asennettu käsijarruvaijerikin.
20c lämpötilaero on kyllä myös aika pieni, menee kyllä ihan normaaliin vaihteluun. Jos jarrussa joku laahaa, lämpötila on yleensä ihan toisenlaisissa lukemissa.
Voisikohan pidikeosan(carrier) liukupinnat jumittaa ruosteen takia? Mulla oli 307:ssa laahausta ja pidikeosan ruosteiden puhdistus auttoi. Palathan liukuu sitä pidikettä vasten. Minulla vanha jarrupala piti hakata pois kumivasaralla, mutta puhdistuksen jälkeen uudet sai asennettua kevyesti käsin. 5008 takajarruissa voisi olla sama rakenne. Ainakin 3008:ssa on tämän videon mukaan: .
Kohdassa 5:24 puhdistetaan niitä pintoja. Uudet metallikikkareet eli jarrupalojen asennussarja vielä puhdistuksen jälkeen.
Samanlainen rakenne kuin tuossa videolla. Viimekesänä vaihdoin kaiken muun paitsi satulat ja pidikkeet. Eli liukutapit, palat, levyt, kitinälevyt. Kyllä sillon jo tehtyä kaikki perusjutut että palat liikkuu ja kevyesti ne tuntui nytkin liikkuvat. En voi uskoa että olisi palojen jumittamisesta kyse. Pitää se kuitenkin vielä tarkastaa uudestaan.Ihan perusjuttu jonka jokaisen jarruja joskus ropanneen pitäis ymmärtää tehdä ja jos ne palat tuntuu vähänkin tiukoilla niin jo mainittu maalien poisto liukujen kohdilta, ei oo iso homma tehdä vaikka viilalla.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.