Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei ne ikuisuuksia kestä. Uutta laatuosaa vaan tilalle ja matka jatkuu, kun eihän skf/fag omaisuuksia maksa työmäärään verrattunaJoku laakeri on taas mennyt mamman saabista kun huutaa niin pirusti kuskinpuolella. Renkaiden laakerit tosin on vaihdettu 4 vuotta sitten, mutta tarvike osalla, joten voi olla seikin.
Katotaan mikä on huomenna korjaamolla tuomio.
Just kun saatiin vetonivelet kuntoon niin taas joitain. Reilu puoli vuotta kun tämä nyt vielä kestäisi niin sitten haetaan uus ruotsista tilalle.
Mä lähtisin ensin jäähdytysjärjestelmän huuhtelulla ja termostaatin vaihdolla liikenteeseen.Jaa pääseeköhän tässä vielä ennen talvea tekemään kansirempan Stratukseen. Ajelin tänään pyörien suuntaukseen auton etuiskareiden ja jousien vaihdon jälkeen niin ei tullut lämmintä kabiiniin ja moottorin lämpötila oli pykälän tavallista korkeampi. Tuskin on niin hyvä tuuri että olisi vain neste vähänäEi tuota tosin varmaan pariin kolmeen vuoteen ole lisätty.
Joo näitähän minäkin kokeilen, mutta varaudun aina pahimpaan. Neste oli vähänä, lisäsin vettä varmaankin yli litran. Vielä kuplii säiliössä mutta saattaa olla (toivottavasti) ilmaa kierrossa. Eipä tuo yli 200 tkm menneellä bensalla olisi ihme jos pahvi olisi mennyt. Noh, yläpään tiivistesarja ja kannen pultit ~150€ Rockautosta ettei tuo nyt maailmaa kaada.Mä lähtisin ensin jäähdytysjärjestelmän huuhtelulla ja termostaatin vaihdolla liikenteeseen.
Useasti kansiongelmat saa moottorinlämpötilan heittelemään, öljy harmaantuu ja öljymäärä lisääntyy (jäähdytysneste), jäähdytysnestettä kuluu ilman ulkoista näkyvää vuotoa(tosin sisäkennon vuoto saattaa tehdä saman kunnes lattiamatto on ihan märkä jolloin vuodon huomaa), öljyä kuluu kun moottori polttaa sen tai vuotaa pitkin lohkoa.
Näinpä juuri, odottelen josko tuo kuplinta loppuisi. Säiliö ei ainakaan haise pakokaasulle.Jos säiliössä oikeasti kuplii ihan loputtomiin eikä kupliminen lopu niin kyllä se yleensä tarkottaa et kansipahvi vuotaa.
päästömittarilla näkyy aika nopeasti. jos säiliöstä tulee ulos hiilivetyjä niin selvä homma.
Joku laakeri on taas mennyt mamman saabista kun huutaa niin pirusti kuskinpuolella. Renkaiden laakerit tosin on vaihdettu 4 vuotta sitten, mutta tarvike osalla, joten voi olla seikin.
Katotaan mikä on huomenna korjaamolla tuomio.
Just kun saatiin vetonivelet kuntoon niin taas joitain. Reilu puoli vuotta kun tämä nyt vielä kestäisi niin sitten haetaan uus ruotsista tilalle.
Lukkosulaa voiteluun?No joku sentään onnistui kerralla. Purin takakontin lukon Stratuksesta atomeiksi ja putsasin lukkopesänkin. Tuli kuin uusi! Voitelin lukkosulalla, eiköhän tuo jonkun vuoden toimi.
Kuvaa ei tullut otettua mutta ei tuossa mitään ihmeellistä ollut. Neljä pulttia ja kaksi sokkaa irti niin lukkopesä purkautui.
Voiteleva lukkosula. Jos jumittaa niin pian tuon putsaa uudelleen.Lukkosulaa voiteluun?
Aseöljyä on moni käyttänyt lukkojen voiteluun.
...ja moni käskee välttämään aseöljyä koska irroittaa paskan ja jumittaa lukon![]()
CRC Aseöljy paras voiteluaine lukkopesälle mutta jotain vivustoja kannattaa voidella ehkä jollain toisella ainella esim WURTH HHS 2000.Aseöljyä on moni käyttänyt lukkojen voiteluun.
Onko se imuvuoto tarkistettu? Starttipilottia suihkii koneeseen päin niin löytyy noin 30s jos sellainen on.M54b22 koneiseen E46 'hovimekaanikko' vaihteli separaattorin letkuineen, jonka jälkeen suuria tyhjäkäyntiongelmia ja kasa vikakoodeja laihalla käymisestä, sytytyskatkoksista ja o2 antureiden virtapiiristä. Ajossa toimii hienosti, mutta tyhjäkäynnillä käynti seilaa pahasti ja välillä meinaa sammua.
Nyt on vaihdettu ccv letkuineen, imusarjan tiivisteet, maf ja maf-kaasuläpän väliset letkut. Liitokset kuulemma tarkistettu ja näyttäisi ok. Kuullostaa omaan korvaan ilmavuodolle, mutta mitään näkyvää vikaa ei ole löytänyt.
Hieman ahdistaa mikä tuolle kolmikirjaimiselle saksan ihmeelle tuli.
Ultraäänipesuri kanssa on käynyt mielessä jos hommaisi vaan ei ole vielä tullut ostettua. Olisi aika näppärä nakata lukko sinne peseytymään. HHS 2000 on hyvää esimerkiksi ovien saranoille. Pitää napata CRC aseöljy purkki jemmaan, kiitos vinkistäCRC Aseöljy paras voiteluaine lukkopesälle mutta jotain vivustoja kannattaa voidella ehkä jollain toisella ainella esim WURTH HHS 2000.
Ja tuo lukkosula ei kannata käyttää muutoin jos lukko on jäässä kun se sisältää niin pienen määrän öljyä että se enemmän kuivattaa lukon kun voitelee.
Myös jos iroittaa koko lukon ovesta eikä ole kiirettä niin voi vaikka pistää makamaan vuorokauden poltoöljyssä/diesel kylvyssä se iroittaa tehokkaasti kaikki lian.
Hyvä tapa talvella on jos pesee auton niin voitelee lukot ensin ennen pesua niin ei jäädy yhtä helposti.
Ultraäänipesuri kanssa on käynyt mielessä jos hommaisi vaan ei ole vielä tullut ostettua. Olisi aika näppärä nakata lukko sinne peseytymään. HHS 2000 on hyvää esimerkiksi ovien saranoille. Pitää napata CRC aseöljy purkki jemmaan, kiitos vinkistäNyt ei sattunut olemaan mitään järkevämpää lukkoon kuin tuo voiteleva lukkosula.
Uskoakseni on tarkistettu. Aamulla oli käynyt kuulemma 15min nätisti, ja sitten oli alkanut taas käymään huonosti. Eli viittaisi sittenkin sytytysvikaan, joista olikin vikakoodeja. Ilmavuodon takia olisi tietääkseni alkanut lähes heti käynnistyksen jälkeen käymään huonosti.Onko se imuvuoto tarkistettu? Starttipilottia suihkii koneeseen päin niin löytyy noin 30s jos sellainen on.
Periaatteessa jos on kylmästartti ulkona niin "ryypyn" kanssa voi ilmavuodollinenkin kone käydä nätisti kun on enemmän bensaa liikenteessä.Uskoakseni on tarkistettu. Aamulla oli käynyt kuulemma 15min nätisti, ja sitten oli alkanut taas käymään huonosti. Eli viittaisi sittenkin sytytysvikaan, joista olikin vikakoodeja. Ilmavuodon takia olisi tietääkseni alkanut lähes heti käynnistyksen jälkeen käymään huonosti.
nyt on linkki.
Tämä, näin toimi mun mondeo missä oli yksi alipaineletku melkein poikki. Toimi 10-15min hyvin ja sit alkoi sekoilu.Periaatteessa jos on kylmästartti ulkona niin "ryypyn" kanssa voi ilmavuodollinenkin kone käydä nätisti kun on enemmän bensaa liikenteessä.
Jos on mahdollista niin kannattaa ottaa toimivasta autosta puola ja johdot/sytytyskasetti ja koittaa ennen kuin ostaa turhaan osia.
Itse olen kans miettinyt audin ovenlukon puhdistamista ultraäänipesurilla koska sattuu töissä olemaan moinen. Lukko on suht helppo irroittaa, mutta oon vaan miettinyt et mitä kaikkea se pitää sisällään kun pääsääntöisesti meillä on emäksinen liuos tuossa pesurissa... Eli alumiini ainakin tummuu, sinkki sulaa jne..
CAVITECHD PROVahvasti emäksinen pesuaine (neste, tiiviste)13,5Muottien, työkalujen ja koneenosien huoltopesuun. Kiinni palaneiden polymeerien, öljyn ja lian poistoon. Emäksinen ruosteenpoistaja.Läppäys-ja kiillotusaineiden puhdistamiseen. Tehokas myösgrafiitilleja MoS2-rasvalle.Sopii rautametalleille.Rajallinen soveltuvuuskuparille ja messingille, testaa ennen käyttöä. Syövyttääalumiinia ja sinkkiä. Demulgoiva. Sopii myössuihkupesuun. Suuri dispersio-jakompleksointikyky.Huoltopesu:10 –40 %,60 -80°CTuotantopesu:2-10%, 40-60°C
Melko normaalilta elämältä kuulostaa 13 vuotta vanhan auton kanssa jos edelliset omistajat on vielä nuukailleet kunnossapidossa.Laitetaas oman Audin tarinaa, nyt ollut omistuksessa 2 vuotta ja 2 kuukautta, ostin siis Audi A4 2.0 tfsi quattron -06 yksityiseltä (tässä se suurin moka tuli tehtyä) kesällä 2017, Kaikki toimi hyvin ensimmäiset 4000tkm, sen jälkeen syksyllä alkoi ongelmia ja korjattavaa tulla, tähän mennessä vaihdettuja osia:
-Nokkien välinen ketju ja kiristin
-Pakoputki murtui jostain kohtaa, muutaman kympin korjaus pajalla
-vvt korjaussarja, + muut kulut ennen kuin vika löytyi
-pvc ja toinen siitä lähtevä huohotinputki
-Kannen vesilaippa
-Vetarin suojakumi
-Lambda anturi
-Takajarrusatula
-Viimesin hajoaminen oli kaksoismassavauhtipyörä, koko paska vaihtoon, kytkin painelaakeri ja kaksoismassa, nyt ajettu 3000tkm kytkinremontin jälkeen ja näyttäis painelaakeri nakuttavan.
Tähän päälle vielä huollot
-Täydellinen jakopäänremontti mielenrauhan vuoksi, jonkun aikaisemman omistajan tekemään remonttiin kuului vissiin vaan hihna ja vesipumppu.
-Perä ja laatikkoöljyt, laatikko öljyt kahteen kertaan, (castrolit ei tykänny toimia audin laatikossa)
-Brembon levyt ja palat joka nurkkaan
-jarrunesteet
öljyt + suodatin x 2, ilmansuodatin, bensansuodatin, raitisilmasuodatin
Pyöränkulmien säätö
-ilmastointihuolto
-Jotain varmaan vielä unohtui
Rahaa palanut 2 vuoden aikana osiin ja töihin yli 4k€, tais olla ensimmäinen ja viimenen Audi tässä taloudessa.![]()
Laitetaas oman Audin tarinaa, nyt ollut omistuksessa 2 vuotta ja 2 kuukautta, ostin siis Audi A4 2.0 tfsi quattron -06 yksityiseltä (tässä se suurin moka tuli tehtyä) kesällä 2017, Kaikki toimi hyvin ensimmäiset 4000tkm, sen jälkeen syksyllä alkoi ongelmia ja korjattavaa tulla, tähän mennessä vaihdettuja osia:
-Nokkien välinen ketju ja kiristin
-Pakoputki murtui jostain kohtaa, muutaman kympin korjaus pajalla
-vvt korjaussarja, + muut kulut ennen kuin vika löytyi
-pvc ja toinen siitä lähtevä huohotinputki
-Kannen vesilaippa
-Vetarin suojakumi
-Lambda anturi
-Takajarrusatula
-Viimesin hajoaminen oli kaksoismassavauhtipyörä, koko paska vaihtoon, kytkin painelaakeri ja kaksoismassa, nyt ajettu 3000tkm kytkinremontin jälkeen ja näyttäis painelaakeri nakuttavan.
Tähän päälle vielä huollot
-Täydellinen jakopäänremontti mielenrauhan vuoksi, jonkun aikaisemman omistajan tekemään remonttiin kuului vissiin vaan hihna ja vesipumppu.
-Perä ja laatikkoöljyt, laatikko öljyt kahteen kertaan, (castrolit ei tykänny toimia audin laatikossa)
-Brembon levyt ja palat joka nurkkaan
-jarrunesteet
öljyt + suodatin x 2, ilmansuodatin, bensansuodatin, raitisilmasuodatin
Pyöränkulmien säätö
-ilmastointihuolto
-Jotain varmaan vielä unohtui
Rahaa palanut 2 vuoden aikana osiin ja töihin yli 4k€, tais olla ensimmäinen ja viimenen Audi tässä taloudessa.![]()
Kyllähän sitä premium merkiltä odotti vähä enemmän ku 200tkm kun alkaa joka paikka lahoomaan. Edellinen G-astra kesti hienosti 220tkm —> 290tkm, auto oli mulla 5 vuotta ja huoltoihin ja korjauksiin taisi mennä päälle 1000€ tuona aikana. Kestävin auto mitä mulla on ollut, mitä nyt lopussa öljyä kului aika reippaasti.Melko normaalilta elämältä kuulostaa 13 vuotta vanhan auton kanssa jos edelliset omistajat on vielä nuukailleet kunnossapidossa.
Ei tuossa listassa ole silti mitään epänormaaleja vikoja noille vuosille ja metreille.Kyllähän sitä premium merkiltä odotti vähä enemmän ku 200tkm kun alkaa joka paikka lahoomaan. Edellinen G-astra kesti hienosti 220tkm —> 290tkm, auto oli mulla 5 vuotta ja huoltoihin ja korjauksiin taisi mennä päälle 1000€ tuona aikana. Kestävin auto mitä mulla on ollut, mitä nyt lopussa öljyä kului aika reippaasti.
Tuli luettuakin autosi kommelluksia eilen ja edellispäivänä kun ketjua tuli luettua 50 sivun verran.Itellä tosiaan tää C6 A6 -05 ja yksityiseltä. Omistajahistorian mukaan oikein kunnon kiertopalkinto ja ostaessa kilsoja mittarissa 340tkm
Vaihdettu/korjattu:
Uudet Hellan umpiot 770€ (vanhat xenon-polttimot vaihdettu näihin) Ennen todellista vikaa vaihdettu myös uusi xenon control module 45e romuttamosta.
Start/stop -nappimoduuli n. 45e ebaysta
Takajarrulevyt zimmerman levyt ja ferodon palat n. 150e
Puolat ja tulpat n. 300e
Öljyt ja suodatin muutaman kerran, n. 300e
VCDS-kaapeli 10VIN-versio 300e.. erikseen tätä autoa varten että pääsee diagnosoimaan vikoja
Mitä öljyä laitoit perään ja laatikkoon että toimii?
Joo maksaahan tähän sen tuplat enemmän osat ku esim ooppeliin. Ooppelissa varsinaisia vikoja oli viiden vuoden aikana puolapaketti ja pakoputki. Laadukkaampi siis opeli on ollut kun Audi.Ei tuossa listassa ole silti mitään epänormaaleja vikoja noille vuosille ja metreille.
Preemium autoissa ne vain maksaa enempi laittaa kuntoon![]()
Tuon ajan opelit on muutenkin ihan eri luokan autoja kuin tuo audisi. Opelin minkä tahansa rempan tekee about mopon korjaus työkaluilla eikä ole kaksoismassoja eikä mitään muutakaan särkyvää.Joo maksaahan tähän sen tuplat enemmän osat ku esim ooppeliin. Ooppelissa varsinaisia vikoja oli viiden vuoden aikana puolapaketti ja pakoputki. Laadukkaampi siis opeli on ollut kun Audi.![]()
Kyllähän sitä premium merkiltä odotti vähä enemmän ku 200tkm kun alkaa joka paikka lahoomaan.
Mitä tarkoitat kun puhut "premium" merkistä? Premium ei tarkoita että auto olisi huoltovapaa ja vailla vikoja. Noin vanha auto voi vaatia isojakin huoltoja ja paljon riippuu edellisistä omistajista mitä sinulla on edessä.Kyllähän sitä premium merkiltä odotti vähä enemmän ku 200tkm kun alkaa joka paikka lahoomaan. Edellinen G-astra kesti hienosti 220tkm —> 290tkm, auto oli mulla 5 vuotta ja huoltoihin ja korjauksiin taisi mennä päälle 1000€ tuona aikana. Kestävin auto mitä mulla on ollut, mitä nyt lopussa öljyä kului aika reippaasti.
Eli sitä parempaa seppälää, osat laadukkaampia ja kestävempiä kuin halvemmissa automerkeissä, tiedossa kyllä oli että vaativat hyvää huoltoa että pysyy hyvässä kunnossa ja näin on tehtykin, mutta ei sitä kyllä vielä 220tkm jälkeen osannut odottaa näitä isompia hajoomisia vielä tulevan.Mitä tarkoitat kun puhut "premium" merkistä? Premium ei tarkoita että auto olisi huoltovapaa ja vailla vikoja. Noin vanha auto voi vaatia isojakin huoltoja ja paljon riippuu edellisistä omistajista mitä sinulla on edessä.
Eli sitä parempaa seppälää, osat laadukkaampia ja kestävempiä kuin halvemmissa automerkeissä, tiedossa kyllä oli että vaativat hyvää huoltoa että pysyy hyvässä kunnossa ja näin on tehtykin, mutta ei sitä kyllä vielä 220tkm jälkeen osannut odottaa näitä isompia hajoomisia vielä tulevan.
Ketjurempat on nykyään perus settiä valmistajalla ku valmistajalla, on kyllä todella erikoista ettei noille oo laitettu vaihtoväliä, vaan mainostetaan huoltovapaana. Taitaa toyota olla harvoja valmistajia kenellä nuo oikeesti kestää enemmän ku 100-200tkm, itsekkin vaihdatin tuon melkein saman tien ku auton ostin.No ketjuremppa on ihan normaali 200tkm kohdalla se pitää ottaa huomioon kun ostaa paljon ajetun auton.
Vanhemmissa vm80-90 luvun autoissa oli hieman korkeammat kilometrimäärät mutta mottorit olivat silloin myös hieman yksinkertaisemman ja suunniteltu.
Nykyään joutuvat autonvalmistajat tekemään kompromisseja päästöjen ja korotetun tehon takia.
Ketjurempat on nykyään perus settiä valmistajalla ku valmistajalla, on kyllä todella erikoista ettei noille oo laitettu vaihtoväliä, vaan mainostetaan huoltovapaana. Taitaa toyota olla harvoja valmistajia kenellä nuo oikeesti kestää enemmän ku 100-200tkm, itsekkin vaihdatin tuon melkein saman tien ku auton ostin.