Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Skoda kävi pajalla ja naputti ilman apulaitehihnaakin. Korjaamolla epäili, ettei voi oikein olla enää muu kuin nokka-akselin säädin. Osat eivät näyttäneet olevan kalliita, mutta työtä varmaan riittää:think:
 
Noniin, vein auton huollon pojille kun ei itellä enää tietotaito riittänyt. Huomasin, että jäähdytysnesteen lämpötila näyttää ihan omiaan, joten aattelin että joku anturivika. Huollosta kuitenkin sanottiin että egr olisi jäänyt auki ja pakokaasut virtaa suoraan imusarjaan. Onkohan tämä nyt sitten oikea diagnoosi? Voiko lämpötila näyttää mitä sattuu jos egr jumissa? Maksaa kuulemma uus venttiili 750€ Ja auton arvo enää alta 2 tonnia...
Jatketaanpas sitten vielä tätä tarinaa. Huollosta soittivat että uusi venttiili asennettu, mutta ei käy vieläkään kunnolla. Sanoin sitten että olisiko se nyt sitten kuitenkin lämpöanturi kun näyttää lämpöistä vaikka kylmä kone. Sanoivat tarkistavansa ja toden totta se oli 15€ osa joka oli mennyt. Loppulasku oli reilut 300 mutta halvempi tuo anturi olisi ollut laittaa heti aluksi. Toisaalta onpa nyt kuitenkin uusi egr ettei tarvii vaihtaa sitä ihan heti.
 
Jatketaanpas sitten vielä tätä tarinaa. Huollosta soittivat että uusi venttiili asennettu, mutta ei käy vieläkään kunnolla. Sanoin sitten että olisiko se nyt sitten kuitenkin lämpöanturi kun näyttää lämpöistä vaikka kylmä kone. Sanoivat tarkistavansa ja toden totta se oli 15€ osa joka oli mennyt. Loppulasku oli reilut 300 mutta halvempi tuo anturi olisi ollut laittaa heti aluksi. Toisaalta onpa nyt kuitenkin uusi egr ettei tarvii vaihtaa sitä ihan heti.

Käytännössä siis sittenkin oli oma tietotaitosi parempi kuin korjaamoiden joille siitä hyvästä maksoit. :eek:Tämmöistä se monesti on. Hienoa kuitenkin että tuli kuntoon. Ja onneksi et maksanut kalliisti sille ensimmäiselle korjaamolle joka diagnoosin teki.(?) :D
 
Vanha bensa corolla vm -97 toiminut viime ajat taas kuin buikki kunnes tänään.. Ensimmäisellä käynnistyksellä huomasin, että kesti sekunnin pari normaalia pidempään ja moottori merkkivalo välkähti ennen kuin hörähti käyntiin. No, sen jälkeen ajossa kaikki normaalia, joten en jäänyt miettimään asiaa. Seuraavalla käynnistyksellä sitten ei lähtenytkään käyntiin. Akku näyttäisi olevan vähintään suunnilleen kunnossa, ainakin tuuletin ja valot toimii ja vihreätä näyttää tarkistuspiste. Startti sen sijaan ei tunnu pyörivän lainkaan. Ei edes kuulosta yrittävän, jotain releen napsahtelun kuuloista kuuluu kun moottoria yrittää käynnistää.

Mikähän tuossa on näillä oireilla todennäköisin vika..? VOiko olla kuitenkin pelkkä akku, jos jännite on laskenut, vaikkakin valot ja tuulettin toimii? Tai jos starttimoottorissa itsessään ongelma, niin mikähän siellä on ongelma, meneekö koko startti uusiksi? Toki voi olla joku kosketushäiriö.
 
Mulla oli joskus junnuna Saab 900:ssa vastaavaa, virtalukonpohja piti vaihtaa. Se tosin ei generoinut mitään vikavaloa. Voihan siellä olla myös joku maavika, solenoidi tai ihan vain startille menevien kaapeleiden hapettuminen.
 
Vanha bensa corolla vm -97 toiminut viime ajat taas kuin buikki kunnes tänään.. Ensimmäisellä käynnistyksellä huomasin, että kesti sekunnin pari normaalia pidempään ja moottori merkkivalo välkähti ennen kuin hörähti käyntiin. No, sen jälkeen ajossa kaikki normaalia, joten en jäänyt miettimään asiaa. Seuraavalla käynnistyksellä sitten ei lähtenytkään käyntiin. Akku näyttäisi olevan vähintään suunnilleen kunnossa, ainakin tuuletin ja valot toimii ja vihreätä näyttää tarkistuspiste. Startti sen sijaan ei tunnu pyörivän lainkaan. Ei edes kuulosta yrittävän, jotain releen napsahtelun kuuloista kuuluu kun moottoria yrittää käynnistää.

Mikähän tuossa on näillä oireilla todennäköisin vika..? VOiko olla kuitenkin pelkkä akku, jos jännite on laskenut, vaikkakin valot ja tuulettin toimii? Tai jos starttimoottorissa itsessään ongelma, niin mikähän siellä on ongelma, meneekö koko startti uusiksi? Toki voi olla joku kosketushäiriö.

Kopauta sitä starttia, jos siitä on vain solenoidi jumissa.
 
Vanha bensa corolla vm -97 toiminut viime ajat taas kuin buikki kunnes tänään.. Ensimmäisellä käynnistyksellä huomasin, että kesti sekunnin pari normaalia pidempään ja moottori merkkivalo välkähti ennen kuin hörähti käyntiin. No, sen jälkeen ajossa kaikki normaalia, joten en jäänyt miettimään asiaa. Seuraavalla käynnistyksellä sitten ei lähtenytkään käyntiin. Akku näyttäisi olevan vähintään suunnilleen kunnossa, ainakin tuuletin ja valot toimii ja vihreätä näyttää tarkistuspiste. Startti sen sijaan ei tunnu pyörivän lainkaan. Ei edes kuulosta yrittävän, jotain releen napsahtelun kuuloista kuuluu kun moottoria yrittää käynnistää.

Mikähän tuossa on näillä oireilla todennäköisin vika..? VOiko olla kuitenkin pelkkä akku, jos jännite on laskenut, vaikkakin valot ja tuulettin toimii? Tai jos starttimoottorissa itsessään ongelma, niin mikähän siellä on ongelma, meneekö koko startti uusiksi? Toki voi olla joku kosketushäiriö.
Naksahtelu voi kuulua startin solenoidista. Silloin vaikuttaa, että solenoidille tulee virta ja se olisi kunnossa. Vikana voisi olla kuluneet hiilet.
 
Lambdan vaihto. 15655366330137698224701223763675.jpg
 
Ensin mittaisin sen akun jännitteen tai kokeilisin jopa varmasti toimivalla akulla. Jos ei starttaa niin sitten startti kaput. Tai hyvällä tuurilla joku liitäntä hapettunut.

Ensin hyvällä akulla tai starttibuusterilla, jos pyörii ja käynnistyy vika akussa (tai laturissa kun ei lataa). Jos ei apua, kannattaa tutkia startille menevät kaapelit. Mulla teki 406:ssa solenoidin herätteennliitin, ettei startannut. Liitin irti, puts, vaseliinia väliin ja rok!
 
Turhake 207 (about 230tkm) 1,6diisseli:n jako sanoi sitten itsensä irti tai tarkalleen tiedä mikä siinä alkusyy oli, mutta nokka-akselin ketju söi/hankasi venttiilikopasta läpi (startatessa kotipihalta sylkäisi öljyä pihalle äänen kera). Kyllähän siinä taas pääsee korjailemaan. Arvoa ei tuolla ns kakkosautolla ei ole juuri nimeksikään, mutta ompahan tekemistä. Kone jo purettu atomeiksi ja silmämääräisesti näytti että venttiilit olisi säästynyt.
 
Vanha bensa corolla vm -97 toiminut viime ajat taas kuin buikki kunnes tänään.. Ensimmäisellä käynnistyksellä huomasin, että kesti sekunnin pari normaalia pidempään ja moottori merkkivalo välkähti ennen kuin hörähti käyntiin. No, sen jälkeen ajossa kaikki normaalia, joten en jäänyt miettimään asiaa. Seuraavalla käynnistyksellä sitten ei lähtenytkään käyntiin. Akku näyttäisi olevan vähintään suunnilleen kunnossa, ainakin tuuletin ja valot toimii ja vihreätä näyttää tarkistuspiste. Startti sen sijaan ei tunnu pyörivän lainkaan. Ei edes kuulosta yrittävän, jotain releen napsahtelun kuuloista kuuluu kun moottoria yrittää käynnistää.

Mikähän tuossa on näillä oireilla todennäköisin vika..? VOiko olla kuitenkin pelkkä akku, jos jännite on laskenut, vaikkakin valot ja tuulettin toimii? Tai jos starttimoottorissa itsessään ongelma, niin mikähän siellä on ongelma, meneekö koko startti uusiksi? Toki voi olla joku kosketushäiriö.

Tojotoiden tyyppivika on startin solenoidin kuluvat kupariliuskat, jotka yhdistyvät, kun solenoidi vetää. Montaa vanhaa tojotaa on pitänyt naksutella avaimella (siis kääntää avaimesta startille, pois, startille, pois, kunnes pyörittää). Starttia voi tosiaa myös kolauttaa jollakin.. Kuparit voi korjata itse, jos on matskua, tai sitten uusii solenoidin/startin. Tietenkään en voi taata kyse olevan juuri tästä, mutta kuulostaa tyypilliseltä.
 
98 Lexuksessakin oli tuollainen solenodivika, tosin korjauksessa tais mennä jotain 8h kun startti on niin hankalassa paikassa. Tasaista Toyota laatua näköjään.
 
Corollasta lähti tosiaan vaihtoon koko starttimoottori, nyt taas wanha rouwa kehrää kuin kissa. Onpa muuten havainnollinen esitys tuo Rassoojan video. Täytyykin ottaa kanava seurantaan.
 
Joku laakeri on taas mennyt mamman saabista kun huutaa niin pirusti kuskinpuolella. Renkaiden laakerit tosin on vaihdettu 4 vuotta sitten, mutta tarvike osalla, joten voi olla seikin.
Katotaan mikä on huomenna korjaamolla tuomio.
Just kun saatiin vetonivelet kuntoon niin taas joitain. Reilu puoli vuotta kun tämä nyt vielä kestäisi niin sitten haetaan uus ruotsista tilalle.
 
Tuollainen A4 B6 1.9TDI manuaali vähän kuin vahingossa tuli hankittua. Jyrisee jonkin verran moottorijarrulla tai tasakaasulla mutta kun veto on päällä niin menee tasaisen hiljaisesti. Mistä lähteä liikenteeseen?
 
Joku laakeri on taas mennyt mamman saabista kun huutaa niin pirusti kuskinpuolella. Renkaiden laakerit tosin on vaihdettu 4 vuotta sitten, mutta tarvike osalla, joten voi olla seikin.
Katotaan mikä on huomenna korjaamolla tuomio.
Just kun saatiin vetonivelet kuntoon niin taas joitain. Reilu puoli vuotta kun tämä nyt vielä kestäisi niin sitten haetaan uus ruotsista tilalle.
Ei ne ikuisuuksia kestä. Uutta laatuosaa vaan tilalle ja matka jatkuu, kun eihän skf/fag omaisuuksia maksa työmäärään verrattuna:)
 
Jaa pääseeköhän tässä vielä ennen talvea tekemään kansirempan Stratukseen. Ajelin tänään pyörien suuntaukseen auton etuiskareiden ja jousien vaihdon jälkeen niin ei tullut lämmintä kabiiniin ja moottorin lämpötila oli pykälän tavallista korkeampi. Tuskin on niin hyvä tuuri että olisi vain neste vähänä :dead: Ei tuota tosin varmaan pariin kolmeen vuoteen ole lisätty.
 
Jaa pääseeköhän tässä vielä ennen talvea tekemään kansirempan Stratukseen. Ajelin tänään pyörien suuntaukseen auton etuiskareiden ja jousien vaihdon jälkeen niin ei tullut lämmintä kabiiniin ja moottorin lämpötila oli pykälän tavallista korkeampi. Tuskin on niin hyvä tuuri että olisi vain neste vähänä :dead: Ei tuota tosin varmaan pariin kolmeen vuoteen ole lisätty.
Mä lähtisin ensin jäähdytysjärjestelmän huuhtelulla ja termostaatin vaihdolla liikenteeseen.
Useasti kansiongelmat saa moottorinlämpötilan heittelemään, öljy harmaantuu ja öljymäärä lisääntyy (jäähdytysneste), jäähdytysnestettä kuluu ilman ulkoista näkyvää vuotoa(tosin sisäkennon vuoto saattaa tehdä saman kunnes lattiamatto on ihan märkä jolloin vuodon huomaa), öljyä kuluu kun moottori polttaa sen tai vuotaa pitkin lohkoa.
 
Mä lähtisin ensin jäähdytysjärjestelmän huuhtelulla ja termostaatin vaihdolla liikenteeseen.
Useasti kansiongelmat saa moottorinlämpötilan heittelemään, öljy harmaantuu ja öljymäärä lisääntyy (jäähdytysneste), jäähdytysnestettä kuluu ilman ulkoista näkyvää vuotoa(tosin sisäkennon vuoto saattaa tehdä saman kunnes lattiamatto on ihan märkä jolloin vuodon huomaa), öljyä kuluu kun moottori polttaa sen tai vuotaa pitkin lohkoa.
Joo näitähän minäkin kokeilen, mutta varaudun aina pahimpaan. Neste oli vähänä, lisäsin vettä varmaankin yli litran. Vielä kuplii säiliössä mutta saattaa olla (toivottavasti) ilmaa kierrossa. Eipä tuo yli 200 tkm menneellä bensalla olisi ihme jos pahvi olisi mennyt. Noh, yläpään tiivistesarja ja kannen pultit ~150€ Rockautosta ettei tuo nyt maailmaa kaada.
Toki pyörienn suuntauskaan ei mennyt putkeen, edestä vasemman puolen raidetangon päät olivat hitsautuneet (lue ruostuneet) yhteen joten sitä puolta ei sitten säädetty.
 
Jos säiliössä oikeasti kuplii ihan loputtomiin eikä kupliminen lopu niin kyllä se yleensä tarkottaa et kansipahvi vuotaa.

päästömittarilla näkyy aika nopeasti. jos säiliöstä tulee ulos hiilivetyjä niin selvä homma.
 
Jos säiliössä oikeasti kuplii ihan loputtomiin eikä kupliminen lopu niin kyllä se yleensä tarkottaa et kansipahvi vuotaa.

päästömittarilla näkyy aika nopeasti. jos säiliöstä tulee ulos hiilivetyjä niin selvä homma.
Näinpä juuri, odottelen josko tuo kuplinta loppuisi. Säiliö ei ainakaan haise pakokaasulle.
 
Joku laakeri on taas mennyt mamman saabista kun huutaa niin pirusti kuskinpuolella. Renkaiden laakerit tosin on vaihdettu 4 vuotta sitten, mutta tarvike osalla, joten voi olla seikin.
Katotaan mikä on huomenna korjaamolla tuomio.
Just kun saatiin vetonivelet kuntoon niin taas joitain. Reilu puoli vuotta kun tämä nyt vielä kestäisi niin sitten haetaan uus ruotsista tilalle.

Kuskin puolen laakerihan se oli ihan vainaa ja klenkkaava koiranluu vaihdettiin samalla.
Alipainepumpusta oli stefat kyrvähtäneet ja laski alleen, nekin vaihdettiin.
Ohjaustehostimen pumppu (kun oli vähän kuivana käynyt) vähän röpröttää, ei kuitenkaan pahasti, katotaan jaksaako sen vielä vaihtaa.
Briteistä saa huolletun käytetyn sopuhintaan, uusi maksaa maltaita kotimaassa.
 
No joku sentään onnistui kerralla. Purin takakontin lukon Stratuksesta atomeiksi ja putsasin lukkopesänkin. Tuli kuin uusi! Voitelin lukkosulalla, eiköhän tuo jonkun vuoden toimi.
Kuvaa ei tullut otettua mutta ei tuossa mitään ihmeellistä ollut. Neljä pulttia ja kaksi sokkaa irti niin lukkopesä purkautui.
 
No joku sentään onnistui kerralla. Purin takakontin lukon Stratuksesta atomeiksi ja putsasin lukkopesänkin. Tuli kuin uusi! Voitelin lukkosulalla, eiköhän tuo jonkun vuoden toimi.
Kuvaa ei tullut otettua mutta ei tuossa mitään ihmeellistä ollut. Neljä pulttia ja kaksi sokkaa irti niin lukkopesä purkautui.
Lukkosulaa voiteluun?
 
Tuo ”aseöljy” on aika laaja käsite. Niitäkin on erilaisia. Tyypilliset markettiöljyt on niitä pienissä spraykannuissa olevia litkuja jotka eivät voitele kuin pienen hetken. Lähinnä käyvät puhdistukseen. Voitelumielessä siis täyttä kuraa.
 
M54b22 koneiseen E46 'hovimekaanikko' vaihteli separaattorin letkuineen, jonka jälkeen suuria tyhjäkäyntiongelmia ja kasa vikakoodeja laihalla käymisestä, sytytyskatkoksista ja o2 antureiden virtapiiristä. Ajossa toimii hienosti, mutta tyhjäkäynnillä käynti seilaa pahasti ja välillä meinaa sammua.
Nyt on vaihdettu ccv letkuineen, imusarjan tiivisteet, maf ja maf-kaasuläpän väliset letkut. Liitokset kuulemma tarkistettu ja näyttäisi ok. Kuullostaa omaan korvaan ilmavuodolle, mutta mitään näkyvää vikaa ei ole löytänyt.
Hieman ahdistaa mikä tuolle kolmikirjaimiselle saksan ihmeelle tuli.
 
Aseöljyä on moni käyttänyt lukkojen voiteluun.
CRC Aseöljy paras voiteluaine lukkopesälle mutta jotain vivustoja kannattaa voidella ehkä jollain toisella ainella esim WURTH HHS 2000.
Ja tuo lukkosula ei kannata käyttää muutoin jos lukko on jäässä kun se sisältää niin pienen määrän öljyä että se enemmän kuivattaa lukon kun voitelee.
Myös jos iroittaa koko lukon ovesta eikä ole kiirettä niin voi vaikka pistää makamaan vuorokauden poltoöljyssä/diesel kylvyssä se iroittaa tehokkaasti kaikki lian.
Hyvä tapa talvella on jos pesee auton niin voitelee lukot ensin ennen pesua niin ei jäädy yhtä helposti.
 
M54b22 koneiseen E46 'hovimekaanikko' vaihteli separaattorin letkuineen, jonka jälkeen suuria tyhjäkäyntiongelmia ja kasa vikakoodeja laihalla käymisestä, sytytyskatkoksista ja o2 antureiden virtapiiristä. Ajossa toimii hienosti, mutta tyhjäkäynnillä käynti seilaa pahasti ja välillä meinaa sammua.
Nyt on vaihdettu ccv letkuineen, imusarjan tiivisteet, maf ja maf-kaasuläpän väliset letkut. Liitokset kuulemma tarkistettu ja näyttäisi ok. Kuullostaa omaan korvaan ilmavuodolle, mutta mitään näkyvää vikaa ei ole löytänyt.
Hieman ahdistaa mikä tuolle kolmikirjaimiselle saksan ihmeelle tuli.
Onko se imuvuoto tarkistettu? Starttipilottia suihkii koneeseen päin niin löytyy noin 30s jos sellainen on.
 
CRC Aseöljy paras voiteluaine lukkopesälle mutta jotain vivustoja kannattaa voidella ehkä jollain toisella ainella esim WURTH HHS 2000.
Ja tuo lukkosula ei kannata käyttää muutoin jos lukko on jäässä kun se sisältää niin pienen määrän öljyä että se enemmän kuivattaa lukon kun voitelee.
Myös jos iroittaa koko lukon ovesta eikä ole kiirettä niin voi vaikka pistää makamaan vuorokauden poltoöljyssä/diesel kylvyssä se iroittaa tehokkaasti kaikki lian.
Hyvä tapa talvella on jos pesee auton niin voitelee lukot ensin ennen pesua niin ei jäädy yhtä helposti.
Ultraäänipesuri kanssa on käynyt mielessä jos hommaisi vaan ei ole vielä tullut ostettua. Olisi aika näppärä nakata lukko sinne peseytymään. HHS 2000 on hyvää esimerkiksi ovien saranoille. Pitää napata CRC aseöljy purkki jemmaan, kiitos vinkistä :tup: Nyt ei sattunut olemaan mitään järkevämpää lukkoon kuin tuo voiteleva lukkosula.
 
Ultraäänipesuri kanssa on käynyt mielessä jos hommaisi vaan ei ole vielä tullut ostettua. Olisi aika näppärä nakata lukko sinne peseytymään. HHS 2000 on hyvää esimerkiksi ovien saranoille. Pitää napata CRC aseöljy purkki jemmaan, kiitos vinkistä :tup: Nyt ei sattunut olemaan mitään järkevämpää lukkoon kuin tuo voiteleva lukkosula.

Itse olen kans miettinyt audin ovenlukon puhdistamista ultraäänipesurilla koska sattuu töissä olemaan moinen. Lukko on suht helppo irroittaa, mutta oon vaan miettinyt et mitä kaikkea se pitää sisällään kun pääsääntöisesti meillä on emäksinen liuos tuossa pesurissa... Eli alumiini ainakin tummuu, sinkki sulaa jne..



CAVITECHD PROVahvasti emäksinen pesuaine (neste, tiiviste)13,5Muottien, työkalujen ja koneenosien huoltopesuun. Kiinni palaneiden polymeerien, öljyn ja lian poistoon. Emäksinen ruosteenpoistaja.Läppäys-ja kiillotusaineiden puhdistamiseen. Tehokas myösgrafiitilleja MoS2-rasvalle.Sopii rautametalleille.Rajallinen soveltuvuuskuparille ja messingille, testaa ennen käyttöä. Syövyttääalumiinia ja sinkkiä. Demulgoiva. Sopii myössuihkupesuun. Suuri dispersio-jakompleksointikyky.Huoltopesu:10 –40 %,60 -80°CTuotantopesu:2-10%, 40-60°C
 
Viimeksi muokattu:
Onko se imuvuoto tarkistettu? Starttipilottia suihkii koneeseen päin niin löytyy noin 30s jos sellainen on.
Uskoakseni on tarkistettu. Aamulla oli käynyt kuulemma 15min nätisti, ja sitten oli alkanut taas käymään huonosti. Eli viittaisi sittenkin sytytysvikaan, joista olikin vikakoodeja. Ilmavuodon takia olisi tietääkseni alkanut lähes heti käynnistyksen jälkeen käymään huonosti.
 
Uskoakseni on tarkistettu. Aamulla oli käynyt kuulemma 15min nätisti, ja sitten oli alkanut taas käymään huonosti. Eli viittaisi sittenkin sytytysvikaan, joista olikin vikakoodeja. Ilmavuodon takia olisi tietääkseni alkanut lähes heti käynnistyksen jälkeen käymään huonosti.
Periaatteessa jos on kylmästartti ulkona niin "ryypyn" kanssa voi ilmavuodollinenkin kone käydä nätisti kun on enemmän bensaa liikenteessä.
Jos on mahdollista niin kannattaa ottaa toimivasta autosta puola ja johdot/sytytyskasetti ja koittaa ennen kuin ostaa turhaan osia.
 
Periaatteessa jos on kylmästartti ulkona niin "ryypyn" kanssa voi ilmavuodollinenkin kone käydä nätisti kun on enemmän bensaa liikenteessä.
Jos on mahdollista niin kannattaa ottaa toimivasta autosta puola ja johdot/sytytyskasetti ja koittaa ennen kuin ostaa turhaan osia.
Tämä, näin toimi mun mondeo missä oli yksi alipaineletku melkein poikki. Toimi 10-15min hyvin ja sit alkoi sekoilu.
 
Noi CRC yms. ”Aseöljyt” on pelkkää propaani/butaani/teollisuusbensaa. Ostakaa vaikka sitten Bilteman lukkoöljyä jos voidella pitää. Jos oikeita aseöljyjä taas etsii niin voi katsella vaikka Slipin tai Boretechin tuotteita. Ne maksaa sitten enemmän kuin vitosen purkki kun niissä on muutakin kun liuottimia..
 
Itse olen kans miettinyt audin ovenlukon puhdistamista ultraäänipesurilla koska sattuu töissä olemaan moinen. Lukko on suht helppo irroittaa, mutta oon vaan miettinyt et mitä kaikkea se pitää sisällään kun pääsääntöisesti meillä on emäksinen liuos tuossa pesurissa... Eli alumiini ainakin tummuu, sinkki sulaa jne..



CAVITECHD PROVahvasti emäksinen pesuaine (neste, tiiviste)13,5Muottien, työkalujen ja koneenosien huoltopesuun. Kiinni palaneiden polymeerien, öljyn ja lian poistoon. Emäksinen ruosteenpoistaja.Läppäys-ja kiillotusaineiden puhdistamiseen. Tehokas myösgrafiitilleja MoS2-rasvalle.Sopii rautametalleille.Rajallinen soveltuvuuskuparille ja messingille, testaa ennen käyttöä. Syövyttääalumiinia ja sinkkiä. Demulgoiva. Sopii myössuihkupesuun. Suuri dispersio-jakompleksointikyky.Huoltopesu:10 –40 %,60 -80°CTuotantopesu:2-10%, 40-60°C


Ehkä itse itselleni vastaten, tuskin on muutakuin muovia ja ruostumatonta terästä noissa lukoissa...?
 
Laitetaas oman Audin tarinaa, nyt ollut omistuksessa 2 vuotta ja 2 kuukautta, ostin siis Audi A4 2.0 tfsi quattron -06 yksityiseltä (tässä se suurin moka tuli tehtyä) kesällä 2017, Kaikki toimi hyvin ensimmäiset 4000tkm, sen jälkeen syksyllä alkoi ongelmia ja korjattavaa tulla, tähän mennessä vaihdettuja osia:

-Nokkien välinen ketju ja kiristin
-Pakoputki murtui jostain kohtaa, muutaman kympin korjaus pajalla
-vvt korjaussarja, + muut kulut ennen kuin vika löytyi
-pvc ja toinen siitä lähtevä huohotinputki
-Kannen vesilaippa
-Vetarin suojakumi
-Lambda anturi
-Takajarrusatula
-Viimesin hajoaminen oli kaksoismassavauhtipyörä, koko paska vaihtoon, kytkin painelaakeri ja kaksoismassa, nyt ajettu 3000tkm kytkinremontin jälkeen ja näyttäis painelaakeri nakuttavan. :facepalm:

Tähän päälle vielä huollot

-Täydellinen jakopäänremontti mielenrauhan vuoksi, jonkun aikaisemman omistajan tekemään remonttiin kuului vissiin vaan hihna ja vesipumppu. :facepalm:
-Perä ja laatikkoöljyt, laatikko öljyt kahteen kertaan, (castrolit ei tykänny toimia audin laatikossa)
-Brembon levyt ja palat joka nurkkaan
-jarrunesteet
öljyt + suodatin x 2, ilmansuodatin, bensansuodatin, raitisilmasuodatin
Pyöränkulmien säätö
-ilmastointihuolto
-Jotain varmaan vielä unohtui

Rahaa palanut 2 vuoden aikana osiin ja töihin yli 4k€, tais olla ensimmäinen ja viimenen Audi tässä taloudessa. :dead:
 
Laitetaas oman Audin tarinaa, nyt ollut omistuksessa 2 vuotta ja 2 kuukautta, ostin siis Audi A4 2.0 tfsi quattron -06 yksityiseltä (tässä se suurin moka tuli tehtyä) kesällä 2017, Kaikki toimi hyvin ensimmäiset 4000tkm, sen jälkeen syksyllä alkoi ongelmia ja korjattavaa tulla, tähän mennessä vaihdettuja osia:

-Nokkien välinen ketju ja kiristin
-Pakoputki murtui jostain kohtaa, muutaman kympin korjaus pajalla
-vvt korjaussarja, + muut kulut ennen kuin vika löytyi
-pvc ja toinen siitä lähtevä huohotinputki
-Kannen vesilaippa
-Vetarin suojakumi
-Lambda anturi
-Takajarrusatula
-Viimesin hajoaminen oli kaksoismassavauhtipyörä, koko paska vaihtoon, kytkin painelaakeri ja kaksoismassa, nyt ajettu 3000tkm kytkinremontin jälkeen ja näyttäis painelaakeri nakuttavan. :facepalm:

Tähän päälle vielä huollot

-Täydellinen jakopäänremontti mielenrauhan vuoksi, jonkun aikaisemman omistajan tekemään remonttiin kuului vissiin vaan hihna ja vesipumppu. :facepalm:
-Perä ja laatikkoöljyt, laatikko öljyt kahteen kertaan, (castrolit ei tykänny toimia audin laatikossa)
-Brembon levyt ja palat joka nurkkaan
-jarrunesteet
öljyt + suodatin x 2, ilmansuodatin, bensansuodatin, raitisilmasuodatin
Pyöränkulmien säätö
-ilmastointihuolto
-Jotain varmaan vielä unohtui

Rahaa palanut 2 vuoden aikana osiin ja töihin yli 4k€, tais olla ensimmäinen ja viimenen Audi tässä taloudessa. :dead:
Melko normaalilta elämältä kuulostaa 13 vuotta vanhan auton kanssa jos edelliset omistajat on vielä nuukailleet kunnossapidossa.
 
Laitetaas oman Audin tarinaa, nyt ollut omistuksessa 2 vuotta ja 2 kuukautta, ostin siis Audi A4 2.0 tfsi quattron -06 yksityiseltä (tässä se suurin moka tuli tehtyä) kesällä 2017, Kaikki toimi hyvin ensimmäiset 4000tkm, sen jälkeen syksyllä alkoi ongelmia ja korjattavaa tulla, tähän mennessä vaihdettuja osia:

-Nokkien välinen ketju ja kiristin
-Pakoputki murtui jostain kohtaa, muutaman kympin korjaus pajalla
-vvt korjaussarja, + muut kulut ennen kuin vika löytyi
-pvc ja toinen siitä lähtevä huohotinputki
-Kannen vesilaippa
-Vetarin suojakumi
-Lambda anturi
-Takajarrusatula
-Viimesin hajoaminen oli kaksoismassavauhtipyörä, koko paska vaihtoon, kytkin painelaakeri ja kaksoismassa, nyt ajettu 3000tkm kytkinremontin jälkeen ja näyttäis painelaakeri nakuttavan. :facepalm:

Tähän päälle vielä huollot

-Täydellinen jakopäänremontti mielenrauhan vuoksi, jonkun aikaisemman omistajan tekemään remonttiin kuului vissiin vaan hihna ja vesipumppu. :facepalm:
-Perä ja laatikkoöljyt, laatikko öljyt kahteen kertaan, (castrolit ei tykänny toimia audin laatikossa)
-Brembon levyt ja palat joka nurkkaan
-jarrunesteet
öljyt + suodatin x 2, ilmansuodatin, bensansuodatin, raitisilmasuodatin
Pyöränkulmien säätö
-ilmastointihuolto
-Jotain varmaan vielä unohtui

Rahaa palanut 2 vuoden aikana osiin ja töihin yli 4k€, tais olla ensimmäinen ja viimenen Audi tässä taloudessa. :dead:

Itellä tosiaan tää C6 A6 -05 ja yksityiseltä. Omistajahistorian mukaan oikein kunnon kiertopalkinto ja ostaessa kilsoja mittarissa 340tkm :D

Vaihdettu/korjattu:

Uudet Hellan umpiot 770€ (vanhat xenon-polttimot vaihdettu näihin) Ennen todellista vikaa vaihdettu myös uusi xenon control module 45e romuttamosta.
Start/stop -nappimoduuli n. 45e ebaysta
Takajarrulevyt zimmerman levyt ja ferodon palat n. 150e
Puolat ja tulpat n. 300e
Öljyt ja suodatin muutaman kerran, n. 300e
VCDS-kaapeli 10VIN-versio 300e.. erikseen tätä autoa varten että pääsee diagnosoimaan vikoja :D

Mitä öljyä laitoit perään ja laatikkoon että toimii?
 
Melko normaalilta elämältä kuulostaa 13 vuotta vanhan auton kanssa jos edelliset omistajat on vielä nuukailleet kunnossapidossa.
Kyllähän sitä premium merkiltä odotti vähä enemmän ku 200tkm kun alkaa joka paikka lahoomaan. Edellinen G-astra kesti hienosti 220tkm —> 290tkm, auto oli mulla 5 vuotta ja huoltoihin ja korjauksiin taisi mennä päälle 1000€ tuona aikana. Kestävin auto mitä mulla on ollut, mitä nyt lopussa öljyä kului aika reippaasti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 387
Viestejä
4 493 847
Jäsenet
74 199
Uusin jäsen
trajanie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom