Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

98 Lexuksessakin oli tuollainen solenodivika, tosin korjauksessa tais mennä jotain 8h kun startti on niin hankalassa paikassa. Tasaista Toyota laatua näköjään.
 
Corollasta lähti tosiaan vaihtoon koko starttimoottori, nyt taas wanha rouwa kehrää kuin kissa. Onpa muuten havainnollinen esitys tuo Rassoojan video. Täytyykin ottaa kanava seurantaan.
 
Joku laakeri on taas mennyt mamman saabista kun huutaa niin pirusti kuskinpuolella. Renkaiden laakerit tosin on vaihdettu 4 vuotta sitten, mutta tarvike osalla, joten voi olla seikin.
Katotaan mikä on huomenna korjaamolla tuomio.
Just kun saatiin vetonivelet kuntoon niin taas joitain. Reilu puoli vuotta kun tämä nyt vielä kestäisi niin sitten haetaan uus ruotsista tilalle.
 
Tuollainen A4 B6 1.9TDI manuaali vähän kuin vahingossa tuli hankittua. Jyrisee jonkin verran moottorijarrulla tai tasakaasulla mutta kun veto on päällä niin menee tasaisen hiljaisesti. Mistä lähteä liikenteeseen?
 
Joku laakeri on taas mennyt mamman saabista kun huutaa niin pirusti kuskinpuolella. Renkaiden laakerit tosin on vaihdettu 4 vuotta sitten, mutta tarvike osalla, joten voi olla seikin.
Katotaan mikä on huomenna korjaamolla tuomio.
Just kun saatiin vetonivelet kuntoon niin taas joitain. Reilu puoli vuotta kun tämä nyt vielä kestäisi niin sitten haetaan uus ruotsista tilalle.
Ei ne ikuisuuksia kestä. Uutta laatuosaa vaan tilalle ja matka jatkuu, kun eihän skf/fag omaisuuksia maksa työmäärään verrattuna:)
 
Jaa pääseeköhän tässä vielä ennen talvea tekemään kansirempan Stratukseen. Ajelin tänään pyörien suuntaukseen auton etuiskareiden ja jousien vaihdon jälkeen niin ei tullut lämmintä kabiiniin ja moottorin lämpötila oli pykälän tavallista korkeampi. Tuskin on niin hyvä tuuri että olisi vain neste vähänä :dead: Ei tuota tosin varmaan pariin kolmeen vuoteen ole lisätty.
 
Jaa pääseeköhän tässä vielä ennen talvea tekemään kansirempan Stratukseen. Ajelin tänään pyörien suuntaukseen auton etuiskareiden ja jousien vaihdon jälkeen niin ei tullut lämmintä kabiiniin ja moottorin lämpötila oli pykälän tavallista korkeampi. Tuskin on niin hyvä tuuri että olisi vain neste vähänä :dead: Ei tuota tosin varmaan pariin kolmeen vuoteen ole lisätty.
Mä lähtisin ensin jäähdytysjärjestelmän huuhtelulla ja termostaatin vaihdolla liikenteeseen.
Useasti kansiongelmat saa moottorinlämpötilan heittelemään, öljy harmaantuu ja öljymäärä lisääntyy (jäähdytysneste), jäähdytysnestettä kuluu ilman ulkoista näkyvää vuotoa(tosin sisäkennon vuoto saattaa tehdä saman kunnes lattiamatto on ihan märkä jolloin vuodon huomaa), öljyä kuluu kun moottori polttaa sen tai vuotaa pitkin lohkoa.
 
Mä lähtisin ensin jäähdytysjärjestelmän huuhtelulla ja termostaatin vaihdolla liikenteeseen.
Useasti kansiongelmat saa moottorinlämpötilan heittelemään, öljy harmaantuu ja öljymäärä lisääntyy (jäähdytysneste), jäähdytysnestettä kuluu ilman ulkoista näkyvää vuotoa(tosin sisäkennon vuoto saattaa tehdä saman kunnes lattiamatto on ihan märkä jolloin vuodon huomaa), öljyä kuluu kun moottori polttaa sen tai vuotaa pitkin lohkoa.
Joo näitähän minäkin kokeilen, mutta varaudun aina pahimpaan. Neste oli vähänä, lisäsin vettä varmaankin yli litran. Vielä kuplii säiliössä mutta saattaa olla (toivottavasti) ilmaa kierrossa. Eipä tuo yli 200 tkm menneellä bensalla olisi ihme jos pahvi olisi mennyt. Noh, yläpään tiivistesarja ja kannen pultit ~150€ Rockautosta ettei tuo nyt maailmaa kaada.
Toki pyörienn suuntauskaan ei mennyt putkeen, edestä vasemman puolen raidetangon päät olivat hitsautuneet (lue ruostuneet) yhteen joten sitä puolta ei sitten säädetty.
 
Jos säiliössä oikeasti kuplii ihan loputtomiin eikä kupliminen lopu niin kyllä se yleensä tarkottaa et kansipahvi vuotaa.

päästömittarilla näkyy aika nopeasti. jos säiliöstä tulee ulos hiilivetyjä niin selvä homma.
 
Jos säiliössä oikeasti kuplii ihan loputtomiin eikä kupliminen lopu niin kyllä se yleensä tarkottaa et kansipahvi vuotaa.

päästömittarilla näkyy aika nopeasti. jos säiliöstä tulee ulos hiilivetyjä niin selvä homma.
Näinpä juuri, odottelen josko tuo kuplinta loppuisi. Säiliö ei ainakaan haise pakokaasulle.
 
Joku laakeri on taas mennyt mamman saabista kun huutaa niin pirusti kuskinpuolella. Renkaiden laakerit tosin on vaihdettu 4 vuotta sitten, mutta tarvike osalla, joten voi olla seikin.
Katotaan mikä on huomenna korjaamolla tuomio.
Just kun saatiin vetonivelet kuntoon niin taas joitain. Reilu puoli vuotta kun tämä nyt vielä kestäisi niin sitten haetaan uus ruotsista tilalle.

Kuskin puolen laakerihan se oli ihan vainaa ja klenkkaava koiranluu vaihdettiin samalla.
Alipainepumpusta oli stefat kyrvähtäneet ja laski alleen, nekin vaihdettiin.
Ohjaustehostimen pumppu (kun oli vähän kuivana käynyt) vähän röpröttää, ei kuitenkaan pahasti, katotaan jaksaako sen vielä vaihtaa.
Briteistä saa huolletun käytetyn sopuhintaan, uusi maksaa maltaita kotimaassa.
 
No joku sentään onnistui kerralla. Purin takakontin lukon Stratuksesta atomeiksi ja putsasin lukkopesänkin. Tuli kuin uusi! Voitelin lukkosulalla, eiköhän tuo jonkun vuoden toimi.
Kuvaa ei tullut otettua mutta ei tuossa mitään ihmeellistä ollut. Neljä pulttia ja kaksi sokkaa irti niin lukkopesä purkautui.
 
No joku sentään onnistui kerralla. Purin takakontin lukon Stratuksesta atomeiksi ja putsasin lukkopesänkin. Tuli kuin uusi! Voitelin lukkosulalla, eiköhän tuo jonkun vuoden toimi.
Kuvaa ei tullut otettua mutta ei tuossa mitään ihmeellistä ollut. Neljä pulttia ja kaksi sokkaa irti niin lukkopesä purkautui.
Lukkosulaa voiteluun?
 
Tuo ”aseöljy” on aika laaja käsite. Niitäkin on erilaisia. Tyypilliset markettiöljyt on niitä pienissä spraykannuissa olevia litkuja jotka eivät voitele kuin pienen hetken. Lähinnä käyvät puhdistukseen. Voitelumielessä siis täyttä kuraa.
 
M54b22 koneiseen E46 'hovimekaanikko' vaihteli separaattorin letkuineen, jonka jälkeen suuria tyhjäkäyntiongelmia ja kasa vikakoodeja laihalla käymisestä, sytytyskatkoksista ja o2 antureiden virtapiiristä. Ajossa toimii hienosti, mutta tyhjäkäynnillä käynti seilaa pahasti ja välillä meinaa sammua.
Nyt on vaihdettu ccv letkuineen, imusarjan tiivisteet, maf ja maf-kaasuläpän väliset letkut. Liitokset kuulemma tarkistettu ja näyttäisi ok. Kuullostaa omaan korvaan ilmavuodolle, mutta mitään näkyvää vikaa ei ole löytänyt.
Hieman ahdistaa mikä tuolle kolmikirjaimiselle saksan ihmeelle tuli.
 
Aseöljyä on moni käyttänyt lukkojen voiteluun.
CRC Aseöljy paras voiteluaine lukkopesälle mutta jotain vivustoja kannattaa voidella ehkä jollain toisella ainella esim WURTH HHS 2000.
Ja tuo lukkosula ei kannata käyttää muutoin jos lukko on jäässä kun se sisältää niin pienen määrän öljyä että se enemmän kuivattaa lukon kun voitelee.
Myös jos iroittaa koko lukon ovesta eikä ole kiirettä niin voi vaikka pistää makamaan vuorokauden poltoöljyssä/diesel kylvyssä se iroittaa tehokkaasti kaikki lian.
Hyvä tapa talvella on jos pesee auton niin voitelee lukot ensin ennen pesua niin ei jäädy yhtä helposti.
 
M54b22 koneiseen E46 'hovimekaanikko' vaihteli separaattorin letkuineen, jonka jälkeen suuria tyhjäkäyntiongelmia ja kasa vikakoodeja laihalla käymisestä, sytytyskatkoksista ja o2 antureiden virtapiiristä. Ajossa toimii hienosti, mutta tyhjäkäynnillä käynti seilaa pahasti ja välillä meinaa sammua.
Nyt on vaihdettu ccv letkuineen, imusarjan tiivisteet, maf ja maf-kaasuläpän väliset letkut. Liitokset kuulemma tarkistettu ja näyttäisi ok. Kuullostaa omaan korvaan ilmavuodolle, mutta mitään näkyvää vikaa ei ole löytänyt.
Hieman ahdistaa mikä tuolle kolmikirjaimiselle saksan ihmeelle tuli.
Onko se imuvuoto tarkistettu? Starttipilottia suihkii koneeseen päin niin löytyy noin 30s jos sellainen on.
 
CRC Aseöljy paras voiteluaine lukkopesälle mutta jotain vivustoja kannattaa voidella ehkä jollain toisella ainella esim WURTH HHS 2000.
Ja tuo lukkosula ei kannata käyttää muutoin jos lukko on jäässä kun se sisältää niin pienen määrän öljyä että se enemmän kuivattaa lukon kun voitelee.
Myös jos iroittaa koko lukon ovesta eikä ole kiirettä niin voi vaikka pistää makamaan vuorokauden poltoöljyssä/diesel kylvyssä se iroittaa tehokkaasti kaikki lian.
Hyvä tapa talvella on jos pesee auton niin voitelee lukot ensin ennen pesua niin ei jäädy yhtä helposti.
Ultraäänipesuri kanssa on käynyt mielessä jos hommaisi vaan ei ole vielä tullut ostettua. Olisi aika näppärä nakata lukko sinne peseytymään. HHS 2000 on hyvää esimerkiksi ovien saranoille. Pitää napata CRC aseöljy purkki jemmaan, kiitos vinkistä :tup: Nyt ei sattunut olemaan mitään järkevämpää lukkoon kuin tuo voiteleva lukkosula.
 
Ultraäänipesuri kanssa on käynyt mielessä jos hommaisi vaan ei ole vielä tullut ostettua. Olisi aika näppärä nakata lukko sinne peseytymään. HHS 2000 on hyvää esimerkiksi ovien saranoille. Pitää napata CRC aseöljy purkki jemmaan, kiitos vinkistä :tup: Nyt ei sattunut olemaan mitään järkevämpää lukkoon kuin tuo voiteleva lukkosula.

Itse olen kans miettinyt audin ovenlukon puhdistamista ultraäänipesurilla koska sattuu töissä olemaan moinen. Lukko on suht helppo irroittaa, mutta oon vaan miettinyt et mitä kaikkea se pitää sisällään kun pääsääntöisesti meillä on emäksinen liuos tuossa pesurissa... Eli alumiini ainakin tummuu, sinkki sulaa jne..



CAVITECHD PROVahvasti emäksinen pesuaine (neste, tiiviste)13,5Muottien, työkalujen ja koneenosien huoltopesuun. Kiinni palaneiden polymeerien, öljyn ja lian poistoon. Emäksinen ruosteenpoistaja.Läppäys-ja kiillotusaineiden puhdistamiseen. Tehokas myösgrafiitilleja MoS2-rasvalle.Sopii rautametalleille.Rajallinen soveltuvuuskuparille ja messingille, testaa ennen käyttöä. Syövyttääalumiinia ja sinkkiä. Demulgoiva. Sopii myössuihkupesuun. Suuri dispersio-jakompleksointikyky.Huoltopesu:10 –40 %,60 -80°CTuotantopesu:2-10%, 40-60°C
 
Viimeksi muokattu:
Onko se imuvuoto tarkistettu? Starttipilottia suihkii koneeseen päin niin löytyy noin 30s jos sellainen on.
Uskoakseni on tarkistettu. Aamulla oli käynyt kuulemma 15min nätisti, ja sitten oli alkanut taas käymään huonosti. Eli viittaisi sittenkin sytytysvikaan, joista olikin vikakoodeja. Ilmavuodon takia olisi tietääkseni alkanut lähes heti käynnistyksen jälkeen käymään huonosti.
 
Uskoakseni on tarkistettu. Aamulla oli käynyt kuulemma 15min nätisti, ja sitten oli alkanut taas käymään huonosti. Eli viittaisi sittenkin sytytysvikaan, joista olikin vikakoodeja. Ilmavuodon takia olisi tietääkseni alkanut lähes heti käynnistyksen jälkeen käymään huonosti.
Periaatteessa jos on kylmästartti ulkona niin "ryypyn" kanssa voi ilmavuodollinenkin kone käydä nätisti kun on enemmän bensaa liikenteessä.
Jos on mahdollista niin kannattaa ottaa toimivasta autosta puola ja johdot/sytytyskasetti ja koittaa ennen kuin ostaa turhaan osia.
 
Periaatteessa jos on kylmästartti ulkona niin "ryypyn" kanssa voi ilmavuodollinenkin kone käydä nätisti kun on enemmän bensaa liikenteessä.
Jos on mahdollista niin kannattaa ottaa toimivasta autosta puola ja johdot/sytytyskasetti ja koittaa ennen kuin ostaa turhaan osia.
Tämä, näin toimi mun mondeo missä oli yksi alipaineletku melkein poikki. Toimi 10-15min hyvin ja sit alkoi sekoilu.
 
Noi CRC yms. ”Aseöljyt” on pelkkää propaani/butaani/teollisuusbensaa. Ostakaa vaikka sitten Bilteman lukkoöljyä jos voidella pitää. Jos oikeita aseöljyjä taas etsii niin voi katsella vaikka Slipin tai Boretechin tuotteita. Ne maksaa sitten enemmän kuin vitosen purkki kun niissä on muutakin kun liuottimia..
 
Itse olen kans miettinyt audin ovenlukon puhdistamista ultraäänipesurilla koska sattuu töissä olemaan moinen. Lukko on suht helppo irroittaa, mutta oon vaan miettinyt et mitä kaikkea se pitää sisällään kun pääsääntöisesti meillä on emäksinen liuos tuossa pesurissa... Eli alumiini ainakin tummuu, sinkki sulaa jne..



CAVITECHD PROVahvasti emäksinen pesuaine (neste, tiiviste)13,5Muottien, työkalujen ja koneenosien huoltopesuun. Kiinni palaneiden polymeerien, öljyn ja lian poistoon. Emäksinen ruosteenpoistaja.Läppäys-ja kiillotusaineiden puhdistamiseen. Tehokas myösgrafiitilleja MoS2-rasvalle.Sopii rautametalleille.Rajallinen soveltuvuuskuparille ja messingille, testaa ennen käyttöä. Syövyttääalumiinia ja sinkkiä. Demulgoiva. Sopii myössuihkupesuun. Suuri dispersio-jakompleksointikyky.Huoltopesu:10 –40 %,60 -80°CTuotantopesu:2-10%, 40-60°C


Ehkä itse itselleni vastaten, tuskin on muutakuin muovia ja ruostumatonta terästä noissa lukoissa...?
 
Laitetaas oman Audin tarinaa, nyt ollut omistuksessa 2 vuotta ja 2 kuukautta, ostin siis Audi A4 2.0 tfsi quattron -06 yksityiseltä (tässä se suurin moka tuli tehtyä) kesällä 2017, Kaikki toimi hyvin ensimmäiset 4000tkm, sen jälkeen syksyllä alkoi ongelmia ja korjattavaa tulla, tähän mennessä vaihdettuja osia:

-Nokkien välinen ketju ja kiristin
-Pakoputki murtui jostain kohtaa, muutaman kympin korjaus pajalla
-vvt korjaussarja, + muut kulut ennen kuin vika löytyi
-pvc ja toinen siitä lähtevä huohotinputki
-Kannen vesilaippa
-Vetarin suojakumi
-Lambda anturi
-Takajarrusatula
-Viimesin hajoaminen oli kaksoismassavauhtipyörä, koko paska vaihtoon, kytkin painelaakeri ja kaksoismassa, nyt ajettu 3000tkm kytkinremontin jälkeen ja näyttäis painelaakeri nakuttavan. :facepalm:

Tähän päälle vielä huollot

-Täydellinen jakopäänremontti mielenrauhan vuoksi, jonkun aikaisemman omistajan tekemään remonttiin kuului vissiin vaan hihna ja vesipumppu. :facepalm:
-Perä ja laatikkoöljyt, laatikko öljyt kahteen kertaan, (castrolit ei tykänny toimia audin laatikossa)
-Brembon levyt ja palat joka nurkkaan
-jarrunesteet
öljyt + suodatin x 2, ilmansuodatin, bensansuodatin, raitisilmasuodatin
Pyöränkulmien säätö
-ilmastointihuolto
-Jotain varmaan vielä unohtui

Rahaa palanut 2 vuoden aikana osiin ja töihin yli 4k€, tais olla ensimmäinen ja viimenen Audi tässä taloudessa. :dead:
 
Laitetaas oman Audin tarinaa, nyt ollut omistuksessa 2 vuotta ja 2 kuukautta, ostin siis Audi A4 2.0 tfsi quattron -06 yksityiseltä (tässä se suurin moka tuli tehtyä) kesällä 2017, Kaikki toimi hyvin ensimmäiset 4000tkm, sen jälkeen syksyllä alkoi ongelmia ja korjattavaa tulla, tähän mennessä vaihdettuja osia:

-Nokkien välinen ketju ja kiristin
-Pakoputki murtui jostain kohtaa, muutaman kympin korjaus pajalla
-vvt korjaussarja, + muut kulut ennen kuin vika löytyi
-pvc ja toinen siitä lähtevä huohotinputki
-Kannen vesilaippa
-Vetarin suojakumi
-Lambda anturi
-Takajarrusatula
-Viimesin hajoaminen oli kaksoismassavauhtipyörä, koko paska vaihtoon, kytkin painelaakeri ja kaksoismassa, nyt ajettu 3000tkm kytkinremontin jälkeen ja näyttäis painelaakeri nakuttavan. :facepalm:

Tähän päälle vielä huollot

-Täydellinen jakopäänremontti mielenrauhan vuoksi, jonkun aikaisemman omistajan tekemään remonttiin kuului vissiin vaan hihna ja vesipumppu. :facepalm:
-Perä ja laatikkoöljyt, laatikko öljyt kahteen kertaan, (castrolit ei tykänny toimia audin laatikossa)
-Brembon levyt ja palat joka nurkkaan
-jarrunesteet
öljyt + suodatin x 2, ilmansuodatin, bensansuodatin, raitisilmasuodatin
Pyöränkulmien säätö
-ilmastointihuolto
-Jotain varmaan vielä unohtui

Rahaa palanut 2 vuoden aikana osiin ja töihin yli 4k€, tais olla ensimmäinen ja viimenen Audi tässä taloudessa. :dead:
Melko normaalilta elämältä kuulostaa 13 vuotta vanhan auton kanssa jos edelliset omistajat on vielä nuukailleet kunnossapidossa.
 
Laitetaas oman Audin tarinaa, nyt ollut omistuksessa 2 vuotta ja 2 kuukautta, ostin siis Audi A4 2.0 tfsi quattron -06 yksityiseltä (tässä se suurin moka tuli tehtyä) kesällä 2017, Kaikki toimi hyvin ensimmäiset 4000tkm, sen jälkeen syksyllä alkoi ongelmia ja korjattavaa tulla, tähän mennessä vaihdettuja osia:

-Nokkien välinen ketju ja kiristin
-Pakoputki murtui jostain kohtaa, muutaman kympin korjaus pajalla
-vvt korjaussarja, + muut kulut ennen kuin vika löytyi
-pvc ja toinen siitä lähtevä huohotinputki
-Kannen vesilaippa
-Vetarin suojakumi
-Lambda anturi
-Takajarrusatula
-Viimesin hajoaminen oli kaksoismassavauhtipyörä, koko paska vaihtoon, kytkin painelaakeri ja kaksoismassa, nyt ajettu 3000tkm kytkinremontin jälkeen ja näyttäis painelaakeri nakuttavan. :facepalm:

Tähän päälle vielä huollot

-Täydellinen jakopäänremontti mielenrauhan vuoksi, jonkun aikaisemman omistajan tekemään remonttiin kuului vissiin vaan hihna ja vesipumppu. :facepalm:
-Perä ja laatikkoöljyt, laatikko öljyt kahteen kertaan, (castrolit ei tykänny toimia audin laatikossa)
-Brembon levyt ja palat joka nurkkaan
-jarrunesteet
öljyt + suodatin x 2, ilmansuodatin, bensansuodatin, raitisilmasuodatin
Pyöränkulmien säätö
-ilmastointihuolto
-Jotain varmaan vielä unohtui

Rahaa palanut 2 vuoden aikana osiin ja töihin yli 4k€, tais olla ensimmäinen ja viimenen Audi tässä taloudessa. :dead:

Itellä tosiaan tää C6 A6 -05 ja yksityiseltä. Omistajahistorian mukaan oikein kunnon kiertopalkinto ja ostaessa kilsoja mittarissa 340tkm :D

Vaihdettu/korjattu:

Uudet Hellan umpiot 770€ (vanhat xenon-polttimot vaihdettu näihin) Ennen todellista vikaa vaihdettu myös uusi xenon control module 45e romuttamosta.
Start/stop -nappimoduuli n. 45e ebaysta
Takajarrulevyt zimmerman levyt ja ferodon palat n. 150e
Puolat ja tulpat n. 300e
Öljyt ja suodatin muutaman kerran, n. 300e
VCDS-kaapeli 10VIN-versio 300e.. erikseen tätä autoa varten että pääsee diagnosoimaan vikoja :D

Mitä öljyä laitoit perään ja laatikkoon että toimii?
 
Melko normaalilta elämältä kuulostaa 13 vuotta vanhan auton kanssa jos edelliset omistajat on vielä nuukailleet kunnossapidossa.
Kyllähän sitä premium merkiltä odotti vähä enemmän ku 200tkm kun alkaa joka paikka lahoomaan. Edellinen G-astra kesti hienosti 220tkm —> 290tkm, auto oli mulla 5 vuotta ja huoltoihin ja korjauksiin taisi mennä päälle 1000€ tuona aikana. Kestävin auto mitä mulla on ollut, mitä nyt lopussa öljyä kului aika reippaasti.
 
Kyllähän sitä premium merkiltä odotti vähä enemmän ku 200tkm kun alkaa joka paikka lahoomaan. Edellinen G-astra kesti hienosti 220tkm —> 290tkm, auto oli mulla 5 vuotta ja huoltoihin ja korjauksiin taisi mennä päälle 1000€ tuona aikana. Kestävin auto mitä mulla on ollut, mitä nyt lopussa öljyä kului aika reippaasti.
Ei tuossa listassa ole silti mitään epänormaaleja vikoja noille vuosille ja metreille.

Preemium autoissa ne vain maksaa enempi laittaa kuntoon :D
 
Itellä tosiaan tää C6 A6 -05 ja yksityiseltä. Omistajahistorian mukaan oikein kunnon kiertopalkinto ja ostaessa kilsoja mittarissa 340tkm :D

Vaihdettu/korjattu:

Uudet Hellan umpiot 770€ (vanhat xenon-polttimot vaihdettu näihin) Ennen todellista vikaa vaihdettu myös uusi xenon control module 45e romuttamosta.
Start/stop -nappimoduuli n. 45e ebaysta
Takajarrulevyt zimmerman levyt ja ferodon palat n. 150e
Puolat ja tulpat n. 300e
Öljyt ja suodatin muutaman kerran, n. 300e
VCDS-kaapeli 10VIN-versio 300e.. erikseen tätä autoa varten että pääsee diagnosoimaan vikoja :D

Mitä öljyä laitoit perään ja laatikkoon että toimii?
Tuli luettuakin autosi kommelluksia eilen ja edellispäivänä kun ketjua tuli luettua 50 sivun verran. :D

Castrolit on edelleen perässä, mallia syntrax longlife 75w-90

Laatikossa oli ensin castrol syntrans transaxle 75w-90, nuo toimi TODELLA huonosti koko talven, riitti että meni mittari nollaan niin vaihteita oli jo vaikea saada päälle, nyt käytössä speedin suosittelemat sveitsiläiset Midland synqron 75w-90 gl-4/5

Nää on ihan 5/5 öljyt audiin, ei voi ku suositella, vaihteet menee todella kevyesti ja hienosti päälle, ainaki itsellä toimii tässä 6v manuaalissa.

Synqron 75W-90 GL-4/5 vaihteisto/peräöljy
 
lootaöljyissä on kyllä eroja. ite tunkenu shell spiraxia kaikkiin autoihin ja hyvin toiminu sekin talvella.
 
Ei tuossa listassa ole silti mitään epänormaaleja vikoja noille vuosille ja metreille.

Preemium autoissa ne vain maksaa enempi laittaa kuntoon :D
Joo maksaahan tähän sen tuplat enemmän osat ku esim ooppeliin. Ooppelissa varsinaisia vikoja oli viiden vuoden aikana puolapaketti ja pakoputki. Laadukkaampi siis opeli on ollut kun Audi. :D
 
Joo maksaahan tähän sen tuplat enemmän osat ku esim ooppeliin. Ooppelissa varsinaisia vikoja oli viiden vuoden aikana puolapaketti ja pakoputki. Laadukkaampi siis opeli on ollut kun Audi. :D
Tuon ajan opelit on muutenkin ihan eri luokan autoja kuin tuo audisi. Opelin minkä tahansa rempan tekee about mopon korjaus työkaluilla eikä ole kaksoismassoja eikä mitään muutakaan särkyvää.

Itse olen sitä mieltä että tommoset 10+ vuotta vanhat hi-end preemiumit on järkeviä autoja vain jos ne voi korjata ja huoltaa itse.

Jos taas ainut mahdollisuus on korjaamo niin todellinen km hinta vs uudempi takuullinen auto kaventuu kummasti :D

Itse ylläpitämällä bang for buck on sitten taas todella korkea.
 
Kyllähän sitä premium merkiltä odotti vähä enemmän ku 200tkm kun alkaa joka paikka lahoomaan. Edellinen G-astra kesti hienosti 220tkm —> 290tkm, auto oli mulla 5 vuotta ja huoltoihin ja korjauksiin taisi mennä päälle 1000€ tuona aikana. Kestävin auto mitä mulla on ollut, mitä nyt lopussa öljyä kului aika reippaasti.
Mitä tarkoitat kun puhut "premium" merkistä? Premium ei tarkoita että auto olisi huoltovapaa ja vailla vikoja. Noin vanha auto voi vaatia isojakin huoltoja ja paljon riippuu edellisistä omistajista mitä sinulla on edessä.
 
Mitä tarkoitat kun puhut "premium" merkistä? Premium ei tarkoita että auto olisi huoltovapaa ja vailla vikoja. Noin vanha auto voi vaatia isojakin huoltoja ja paljon riippuu edellisistä omistajista mitä sinulla on edessä.
Eli sitä parempaa seppälää, osat laadukkaampia ja kestävempiä kuin halvemmissa automerkeissä, tiedossa kyllä oli että vaativat hyvää huoltoa että pysyy hyvässä kunnossa ja näin on tehtykin, mutta ei sitä kyllä vielä 220tkm jälkeen osannut odottaa näitä isompia hajoomisia vielä tulevan.
 
Eli sitä parempaa seppälää, osat laadukkaampia ja kestävempiä kuin halvemmissa automerkeissä, tiedossa kyllä oli että vaativat hyvää huoltoa että pysyy hyvässä kunnossa ja näin on tehtykin, mutta ei sitä kyllä vielä 220tkm jälkeen osannut odottaa näitä isompia hajoomisia vielä tulevan.

VAG ei käytä yhtään sen laadukkaampia osia kuin esim PSA.

Se nyt vain on fakta että 200tkm jälkeen ne isoimmat remontit alkaa ja jos ei itse korjauksia pysty tekemään niin lompakossa näkyy oli merkki mikä tahansa.
 
No esim. tähän mun audiin on pitänyt n. 200tkm kohdalla tehdä jakopääremppa vaikka ketjukone. Vittumainen ja kallis homma tehdä kun pitää koko motti ottaa pois :D Hintaa sellasen 3000-5000e..

edit. Mystisesti on nettiautossa näitä c4 3.2 koneellisia siinä karvan alle 200tkm ajettuja myynnissä aika monta :D
 
No ketjuremppa on ihan normaali 200tkm kohdalla se pitää ottaa huomioon kun ostaa paljon ajetun auton.
Vanhemmissa vm80-90 luvun autoissa oli hieman korkeammat kilometrimäärät mutta mottorit olivat silloin myös hieman yksinkertaisemman ja suunniteltu.
Nykyään joutuvat autonvalmistajat tekemään kompromisseja päästöjen ja korotetun tehon takia.
 
No ketjuremppa on ihan normaali 200tkm kohdalla se pitää ottaa huomioon kun ostaa paljon ajetun auton.
Vanhemmissa vm80-90 luvun autoissa oli hieman korkeammat kilometrimäärät mutta mottorit olivat silloin myös hieman yksinkertaisemman ja suunniteltu.
Nykyään joutuvat autonvalmistajat tekemään kompromisseja päästöjen ja korotetun tehon takia.
Ketjurempat on nykyään perus settiä valmistajalla ku valmistajalla, on kyllä todella erikoista ettei noille oo laitettu vaihtoväliä, vaan mainostetaan huoltovapaana. Taitaa toyota olla harvoja valmistajia kenellä nuo oikeesti kestää enemmän ku 100-200tkm, itsekkin vaihdatin tuon melkein saman tien ku auton ostin.
 
Ketjurempat on nykyään perus settiä valmistajalla ku valmistajalla, on kyllä todella erikoista ettei noille oo laitettu vaihtoväliä, vaan mainostetaan huoltovapaana. Taitaa toyota olla harvoja valmistajia kenellä nuo oikeesti kestää enemmän ku 100-200tkm, itsekkin vaihdatin tuon melkein saman tien ku auton ostin.

Edellinen w203 200cdi merssu, ostettaessa ~350tkm ajettu ja kun pistin eteenpäin ~700tkm ja orkkis ketjulla. Kansi oli pöydällä ~550tkm kohdalla tiivistevuodon takia ja ketjussa/ajoituksessa ei juurikaan näkynyt mitään erikoista noinkin paljon ajetuksi. Sen verran oli venymää ketjussa, että ajoitus oli puolenhammasta sivussa. Nykyisellä e61 diesel penarilla menty ~320tkm, ketjun kuntoa ei ole tarvinnut tarkastaa, mutta mitään ylimääräisiä ääniä tms ei kuulu. En ole istalla kurkkinut, että löytyykö jostain livedataa ajoituksista mistä voisi jotain päätellä, mutta luultavasti tämäkin osaa sytyttää vikavaloa, jos ajoitus heittää riittävästi. Toki katkeamista ei tämäkään osaa ennustaa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
267 092
Viestejä
4 618 477
Jäsenet
75 992
Uusin jäsen
Dodoo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom