Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Saka pesi kätensä, kun -16 vuoden Ceedissä ei torvi toiminut. Kuulemma ei mene myyjän vastuuseen, koska kilometrejäkin oli ostohetkellä 230 000 (auto ostettu toukokuun alussa). Alustava korjauskustannus Ad:lla oli ~50€. Vein auton huoltoon ja torvi toimi, kun syötti suoraa virtaa töötille. Tämän jälkeen tutkittiin ratin alla olevat liittimet, jotka olivat kunnossa. Kahden tunnin työn jälkeen sitä ei saatu toimimaan. Vika kuulemma jossain johdossa tai soittorenkaassa. Soittorengasta ei kuulemma saa tarvikkeena ja se maksaa 200-300€ huoltoliikkeen mukaan, eikä se takaa, että torvi alkaa toimimaan. En tiedä mitähän sitä tekisi. Seuraavaan katsastukseen on onneksi aikaa kaksi vuotta. Rahaa meni jo 85€ sinällään mitättömään vikaan. :tdown:
 
Saka pesi kätensä, kun -16 vuoden Ceedissä ei torvi toiminut. Kuulemma ei mene myyjän vastuuseen, koska kilometrejäkin oli ostohetkellä 230 000 (auto ostettu toukokuun alussa). Alustava korjauskustannus Ad:lla oli ~50€. Vein auton huoltoon ja torvi toimi, kun syötti suoraa virtaa töötille. Tämän jälkeen tutkittiin ratin alla olevat liittimet, jotka olivat kunnossa. Kahden tunnin työn jälkeen sitä ei saatu toimimaan. Vika kuulemma jossain johdossa tai soittorenkaassa. Soittorengasta ei kuulemma saa tarvikkeena ja se maksaa 200-300€ huoltoliikkeen mukaan, eikä se takaa, että torvi alkaa toimimaan. En tiedä mitähän sitä tekisi. Seuraavaan katsastukseen on onneksi aikaa kaksi vuotta. Rahaa meni jo 85€ sinällään mitättömään vikaan. :tdown:
Laita erillinen töötti nappi kojelautaan :tup:
 
Itselläni oli sama vika. Ratti toimi, rattiakselin johdoista töötti toimi, mutta näiden välillä ei yhteys pelannut. Rattihan pyörittäisi johdot mutkalle, joten rattiakselin ja ratin välistä kommunikaatiota hoitaa "kellojousi". Marmorilla uusi osa 500€, kaveri möi 2kpl 20€:llä Audiin. Luulisi että korean ihmeeseen ei montaa euroa maksaisi jostain käytetty mutta toimvia osa. 10min homma vaihtaa oli omaan autoonm jos tietää mitä tekee. Nysväykseen sitten sai toki kulutettua paljon pidempään ;-)

Tuon näköinen mokkula meni omaan autoon siis: 01-05 Audi ALLROAD C5 4.2L Clock Spring 1J0959654AL - 169261

Edit: oisko toi 93490 osa? MULTIFUNCTION SWITCH CEED 16 (SLOVAKIA PLANT-EUR) (2015-) SEDAN - 5DR 5P, 1600 CC - U2, 2016

Lämmitetylle ratille tai normi.. esim CONTACT ASSY-CLOCK SPRING 934903R115 FOR KIA K5 2014-15 CADENZA | eBay ?

Laita erillinen töötti nappi kojelautaan :tup:

Ei siinä ole samaa tunnetta kun ratin hakkaamisessa kyrpä otsalla :vihellys:
 
Viimeksi muokattu:
Omaa diudia huoltanut/korjannut nyt tässä 15kk aikana lähes 3000 eurolla :D

Edellinen Ford mondeo meni 190 -> 300tkm ja 6v melkein samalla rahalla (noin 3500€) ja mä vaihdoin siihen kerran kesärenkaat ja kytkimen+vauhtipyörän.:tup:

Oli kyllä uskomattoman luotettava laite noihin kilometreihin
 
Edellinen Ford mondeo meni 190 -> 300tkm ja 6v melkein samalla rahalla (noin 3500€) ja mä vaihdoin siihen kerran kesärenkaat ja kytkimen+vauhtipyörän.:tup:

Oli kyllä uskomattoman luotettava laite noihin kilometreihin

Audi on kyllä luotettava ollut, ei siinä. Mutta ikä ja kilsat sekä huolimaton pito edellisiltä omistajilta aiheuttanut nyt sitten vähän kalliimpia korjauksia mm. nuo umpiot. Ja koska ylemmän premiumluokan auto, niin varaosien hinta sen mukainen... :btooth:
 
Nojoo sellastahan se aina on. Caldinaan mennyt nyt vuodessa joku 2ke pelkkiin osiin kun taas sen edeltäjään eli samalla tekniikalla jne olevaan Celikaan meni kahdessa vuodessa ehkä 500e. Eikä kumpikaan erityisen huonolla pidolla ainakaan näyttäneet olleen, vanhoja vehkeitä niin tuurissaan milloin niitä romuja joutuu uusimaan.

Mutta täytyy sanoa että tuo dacia on kyllä ollut halpa vehje, 7v ja 50tkm-->160tkm huoltoineen ehkä tonnin luokkaa. Silloin kun ostin sen niin aattelin että jos muutaman vuoden pääsis ennen paalia mutta ei tuo saatana suostu hajoamaan kunnolla.

Toki kaikkiin autoihin tehty kaikki itse, muilla teettämällä ois jo palanutkin eri lailla rahulia
 
Nojoo sellastahan se aina on. Caldinaan mennyt nyt vuodessa joku 2ke pelkkiin osiin kun taas sen edeltäjään eli samalla tekniikalla jne olevaan Celikaan meni kahdessa vuodessa ehkä 500e. Eikä kumpikaan erityisen huonolla pidolla ainakaan näyttäneet olleen, vanhoja vehkeitä niin tuurissaan milloin niitä romuja joutuu uusimaan.

Mutta täytyy sanoa että tuo dacia on kyllä ollut halpa vehje, 7v ja 50tkm-->160tkm huoltoineen ehkä tonnin luokkaa. Silloin kun ostin sen niin aattelin että jos muutaman vuoden pääsis ennen paalia mutta ei tuo saatana suostu hajoamaan kunnolla.

Toki kaikkiin autoihin tehty kaikki itse, muilla teettämällä ois jo palanutkin eri lailla rahulia

Itse kans pyrin tekee kaikki rempat itse autoon. Aina ei toki huvita koska ei kunnon tiloja/ei huvita/tms. :D

Mut tässä itsetehty umpioiden vaihto kuvana:

kilvetön.jpg
 
No pyöriikö tommonen jo miesvoimin kun ottaa klo21 ja 15 kiinni kunnolla hanskat kädessä?

En ole mikään fysiikan mallioppilas. Joku oli micran kanssa tapellut saman ongelman kanssa, kuntoon saatuaan 0.8kn kuulemma pyöri juuri ja juuri käsin.

Helpoin kai se on tuon toisenkin kanssa hakea hylkylappu konttorilta niin näkee sitten mitä niitä tehoja on.
Saattaa sen liikahtamaan saada, mutta tuskin sitä pyörimiseksi kutsuisi. Jotenkin vaikea hahmottaa miten paljon 100 kg renkaan kehällä on.

Ehkä konttorilla on liukkaat rulla ja renkaat menee lukkoon ja auto menee läpi.
 
Saka pesi kätensä, kun -16 vuoden Ceedissä ei torvi toiminut. Kuulemma ei mene myyjän vastuuseen, koska kilometrejäkin oli ostohetkellä 230 000 (auto ostettu toukokuun alussa). Alustava korjauskustannus Ad:lla oli ~50€. Vein auton huoltoon ja torvi toimi, kun syötti suoraa virtaa töötille. Tämän jälkeen tutkittiin ratin alla olevat liittimet, jotka olivat kunnossa. Kahden tunnin työn jälkeen sitä ei saatu toimimaan. Vika kuulemma jossain johdossa tai soittorenkaassa. Soittorengasta ei kuulemma saa tarvikkeena ja se maksaa 200-300€ huoltoliikkeen mukaan, eikä se takaa, että torvi alkaa toimimaan. En tiedä mitähän sitä tekisi. Seuraavaan katsastukseen on onneksi aikaa kaksi vuotta. Rahaa meni jo 85€ sinällään mitättömään vikaan. :tdown:
Mulla 10 vuotta vanhempi ceed, jossa oli neljäntenä vuotena sama vika. Se korjaantui itsestään oltuaan vuoden mykkänä. Ja on toiminut siitä lähtien.
 
Audi on kyllä luotettava ollut, ei siinä. Mutta ikä ja kilsat sekä huolimaton pito edellisiltä omistajilta aiheuttanut nyt sitten vähän kalliimpia korjauksia mm. nuo umpiot. Ja koska ylemmän premiumluokan auto, niin varaosien hinta sen mukainen... :btooth:
Me ollaan jo ajat sitten tultu siihen tulokseen että volkkarin suurin vika on sen edellinen omistaja.

Tutulla oli hiljattain diisseli volkkarissa edellisen rassaajan jäljiltä naftasuodatin väärinpäin. Kukapa noita nuolia nyt huomaisi :D

65296163_10156087431386956_165144937094971392_n.jpg
 
Täytyy pitkän pidättelyn jälkeen sanoa, että mä oon tämän ketjun myötä löytänyt motivaation ja itseluottamuksen rompata omaa romua.

Halusin vain tulla kiittämään. Se lämmin miehinen vittuilukin on paikallaan. Myöhemmin voi sitten saunassa naureskella mitä kaikkea tyhmää tuli aiempien autojen kanssa tehtyä.
 
Täytyy pitkän pidättelyn jälkeen sanoa, että mä oon tämän ketjun myötä löytänyt motivaation ja itseluottamuksen rompata omaa romua.

Halusin vain tulla kiittämään. Se lämmin miehinen vittuilukin on paikallaan. Myöhemmin voi sitten saunassa naureskella mitä kaikkea tyhmää tuli aiempien autojen kanssa tehtyä.

Ei taida sellasta teeseitseremppamiestä löytyä joka ei välillä kiipiäis itsepäisyyttään perse edellä puuhun :vihellys: Joskus se voi kannattaakkin, useammin taas ei.

Eli ei muutako leuka rintaan, kohti uusia pettymyksiä ja pitää kirkkaana mielessä että ihmisten rakentamia vehkeitä nuo romut on.
 
No tulipahan räpellettyä tuota meidän toistakin Corsicaa, missä niin ikään oli hieman herkisteltävää takajarruissa. Yllätys oli aika iso, kun tuossakin pyörän saa pyörimään käsin kun nappaa klo21 ja 15 kohdilta kiinni ja vääntää käyttöjarru pohjassa. Osaako joku täällä sanoa, että pyörähtääkö 0.9/1.0kn jarru vielä käsivoimin? Kässäristä tulee molemmissa niin paljon tehoa ettei tule kysymykseenkään pyörän pyörittely käsin.

Edelleen epäilen, etten nyt osaa säätää jotakin oikein tuolta.

ei kyllä. itse testaan käsijarrun aian niin että jos rengas ei käsin millään ilvellä pyöri niin kässäri on kyllä kuunnassa. Vapautettana rengas pyörii ihan hyvin. Varmistaa vielä hiekkatiellä että pistää nopesti lukkoon niin jos jää kantsi tasaista rantua = no problem.
 
Täytyy pitkän pidättelyn jälkeen sanoa, että mä oon tämän ketjun myötä löytänyt motivaation ja itseluottamuksen rompata omaa romua.

Halusin vain tulla kiittämään. Se lämmin miehinen vittuilukin on paikallaan. Myöhemmin voi sitten saunassa naureskella mitä kaikkea tyhmää tuli aiempien autojen kanssa tehtyä.

Ittellä oli joskus vähä hektisempi elämänvaihe, tainnu kestää alun 20vuotta tosin jo :bored:, Mutta muistan omia "tähtihetkiä" ropaamisessa olleen -

Apurungon sain kiinnitettyä autoon, uuden, mutta ohjausakselin kiinnityksessä hajos pikkuräikkä - ei sinne mikään muukaan mahtunut. Vittupäissäni menin sisälle kiukuttelemaan ja unohdin koko homman. Aamulla kun lähdin ajamaan, auto muistutti nopeasti että olis vielä pari pulttia vailla valmis - ohjaus oli hivenen kankea. :D

Joku auto tuli vaihdettua iskarit äkkiväkkiä sydänyönä ja aamulla seittemältä lähtö töihin. Takaiskarit oli jääny kiristämättä momenttiin, olivat 50km ajon jälkeen vain hieman löysällä :dead: Onneks oli työkalut mukana.

Mitä tahdon sanoa, kämmejä käy itsellekin. Parasta on jos niille pääsee jälkikäteen nauramaan ;)
 
ei kyllä. itse testaan käsijarrun aian niin että jos rengas ei käsin millään ilvellä pyöri niin kässäri on kyllä kuunnassa. Vapautettana rengas pyörii ihan hyvin. Varmistaa vielä hiekkatiellä että pistää nopesti lukkoon niin jos jää kantsi tasaista rantua = no problem.
Joo pitäis melkein nypätä abs boksilta piuha irti jos haluaa lukkojarruja testailla.

Ja jalkajarrusta puhuin nyt, kässäri tuossa pitää kyllä siihen malliin ettei tarvitse miettiä onko pyörä lukossa vai ei.

Ittellä oli joskus vähä hektisempi elämänvaihe, tainnu kestää alun 20vuotta tosin jo :bored:, Mutta muistan omia "tähtihetkiä" ropaamisessa olleen -

Apurungon sain kiinnitettyä autoon, uuden, mutta ohjausakselin kiinnityksessä hajos pikkuräikkä - ei sinne mikään muukaan mahtunut. Vittupäissäni menin sisälle kiukuttelemaan ja unohdin koko homman. Aamulla kun lähdin ajamaan, auto muistutti nopeasti että olis vielä pari pulttia vailla valmis - ohjaus oli hivenen kankea. :D

Joku auto tuli vaihdettua iskarit äkkiväkkiä sydänyönä ja aamulla seittemältä lähtö töihin. Takaiskarit oli jääny kiristämättä momenttiin, olivat 50km ajon jälkeen vain hieman löysällä :dead: Onneks oli työkalut mukana.

Mitä tahdon sanoa, kämmejä käy itsellekin. Parasta on jos niille pääsee jälkikäteen nauramaan ;)
Aika hyvä jo unohtaa ohjausvaihteen kiinnitys apurunkoon. :D

Onhan sitä itsellekin kaikenlaista, ihan siitä lähtien, että alkaa työntää uutta öljyä koneeseen kun proppu oli vielä auki. Renkaita on jäänyt auki välillä ja onnistuimpa kerran kiilaamaan jarrulevynkin väärään asentoon satulalla, levy jäi vinoon koska jarrupala ei mennyt kunnolla paikalleen. Tästä huolimatta satula paikalleen ja pyörä kiinni. Mielenkiintoista kyllä rengas ei oikein pyörinyt ja autokaan liikkunut kun koko roska oli jumissa. :)
 
Ite joskus kunnolla väsyneenä sovittelin peltivannetta väärin päin paikoilleen ja ihmettelin miksi ei mutterit oikein istu..
 
Hyvin kesti ooppelin (astra g 1.6 16v) jakohihna kun oli 170tkm&11v ajettu edellisen vaihdon jälkeen (60tkm/4v vaihtoväli)

Vw tdi vesipumppu kesti 500tkm&20v ennen kun alkoi vuotaan.
 
Hyvin kesti ooppelin (astra g 1.6 16v) jakohihna kun oli 170tkm&11v ajettu edellisen vaihdon jälkeen (60tkm/4v vaihtoväli)

Jos en väärin muista, niin alunperin oli 120tkm vaihtoväli jota tiputettiin kun noita petti ennen vaihtoa. Se on kyllä autoissa kun ei koskaan tiedä mikä leviää. Joku laakeri voi kestää 50tkm tai 300tkm niin tuuripeliä auton valinta :)
 
Tuli Accordiin vaihdettua uudet xsenonit vanhojen lopetettua toimintansa ja kuskin puoleinen oli hajonnut umpion sisälle. Olisikos kellään hyviä neuvoja millä saisi lasinpalat umpion sisältä? Tilaa on tietysti vähän ja polttimon aukko kolmisen senttiä.
 
Tuli Accordiin vaihdettua uudet xsenonit vanhojen lopetettua toimintansa ja kuskin puoleinen oli hajonnut umpion sisälle. Olisikos kellään hyviä neuvoja millä saisi lasinpalat umpion sisältä? Tilaa on tietysti vähän ja polttimon aukko kolmisen senttiä.

Imuri? Suosittelen laatupolttimoiden käyttöä. Ne ei räjähtele.
 
Ei imuri mahdu.
Nuo polttimot kestivät minulla 7 vuotta eli olivat autossa sen ostaessani.

Ei sitä sinne umpion sisään tarvitse saada ja imuriin saa myös ohuempia päitä mitkä menee sinne umpionkin sisään. Mahtoi olla tehottomat lamput jos mukamas 7v olleet käytössä. Xenon menettää jo parissa vuodessa paljon valotehoa.
 
Ei sitä sinne umpion sisään tarvitse saada ja imuriin saa myös ohuempia päitä mitkä menee sinne umpionkin sisään. Mahtoi olla tehottomat lamput jos mukamas 7v olleet käytössä. Xenon menettää jo parissa vuodessa paljon valotehoa.
7 vuotta ei välttämättä tarkoita tolkutonta määrää kilometrejä ja siten käyttötunteja polttimoille. Varsinkin kun tuon ikäisessä on jo päivävalot säästämässä ajovalojen polttimoita.
 
7 vuotta ei välttämättä tarkoita tolkutonta määrää kilometrejä ja siten käyttötunteja polttimoille. Varsinkin kun tuon ikäisessä on jo päivävalot säästämässä ajovalojen polttimoita.

Eihän missään sanota, että auto olisi 7v vanha vaan sen ajan auto on kirjoittajalla ollut käytössä. Eli jos on käytettynä ostettu niin voi olla iältään ihan mitä tahansa. Xenonit on ollut accordiin saatavilla olevana varusteena ainakin 12v.
 
Honda civic 1995 abs valo palaa. OBD2 paikkaahan tossa ei ole ollenkaan niin paikallinen paja sai kuitenkin jotenkin siitä sellasen vikakoodin ulos että herjaa abs hydrauliikkapumppua.. Voi vitja mä herättelin toiveita että olis ollut vaan joku abs anturi rikki mutta että toi pumppu olis sökö ei kuullosta halvalta.. Nopealla katsauksella ei tunnu oikein edes löytyvän kyseistä osaa käytettynä eikä uutena.

Kohta pitäis katsastaakkin joten jotenkin toi valo pitäisi saada pois, ei kuittaannu akkua irrottamalla
 
Nollasiko ne myös koodit ja tuo tuli heti takaisin?

Abs-purnukan Sulakkeet ja liitokset tarkisteluun ensiksi.
 
Honda civic 1995 abs valo palaa. OBD2 paikkaahan tossa ei ole ollenkaan niin paikallinen paja sai kuitenkin jotenkin siitä sellasen vikakoodin ulos että herjaa abs hydrauliikkapumppua.. Voi vitja mä herättelin toiveita että olis ollut vaan joku abs anturi rikki mutta että toi pumppu olis sökö ei kuullosta halvalta.. Nopealla katsauksella ei tunnu oikein edes löytyvän kyseistä osaa käytettynä eikä uutena.

Kohta pitäis katsastaakkin joten jotenkin toi valo pitäisi saada pois, ei kuittaannu akkua irrottamalla
Jos vika sattuu olemaan liian kallis korjata noin vanhaan autoon, niin kävisi lähes viimeisenä tai viimeisenä päivänä katsastamassa, niin siitä pitäisi saada jotain 2kk lisää ajoaikaa.
 
Honda civic 1995 abs valo palaa. OBD2 paikkaahan tossa ei ole ollenkaan niin paikallinen paja sai kuitenkin jotenkin siitä sellasen vikakoodin ulos että herjaa abs hydrauliikkapumppua.. Voi vitja mä herättelin toiveita että olis ollut vaan joku abs anturi rikki mutta että toi pumppu olis sökö ei kuullosta halvalta.. Nopealla katsauksella ei tunnu oikein edes löytyvän kyseistä osaa käytettynä eikä uutena.

Kohta pitäis katsastaakkin joten jotenkin toi valo pitäisi saada pois, ei kuittaannu akkua irrottamalla
Onko Boschin pumppu?

Hyvällä tuurilla, mikäli on, niin tuon ikäisissä oli vikana emokortin siltaukset; jos kolvi pysyy kädessä niin voi korjata itse, ellei niin ~200€ maksaa lähetellä korjattavaksi.
 
Onko Boschin pumppu?

Hyvällä tuurilla, mikäli on, niin tuon ikäisissä oli vikana emokortin siltaukset; jos kolvi pysyy kädessä niin voi korjata itse, ellei niin ~200€ maksaa lähetellä korjattavaksi.

5.3 ?

Eipä noita taida kovinkaan moni kotikorjailija juotella sillä 10e bilteman kolvilla ja ilman skooppia.
 
Eilen sain jumpattua kuskin puolen jousen ja iskarin Stratukseen. Omanlaista värkkäämistä, kahdet jousipuristimet joista kummatkaan eivät oikein sopineet :mad:
Pituuseroa jousilla ei juuri ole, vanha jousi todennäköisesti alkuperäinen eli ajettu noin 200 tkm.
pUXC7HZ.jpg
 
Lisää säätöä, mites kaikki kasaantuu aina yhteen läjään. Ensin ajellaan vuosi-puoltoista ilman mitään ja sitten hommat kasaantuu. Pakoputken ja laturin takuuvaihdokin jälkeen kiinnitin huomiota lisääntyneeseen vihellykseen. Välijäähdytin ilmeisesti saumoistaan lopullisesti sökö, rivasto on huohotusilman mukana tulevasta öljysumusta kauttaltaan tummunut. Pari vuotta sitten alkoi tumma läiskä tulemaan yhteen kulmaan, nyt musta kiertää koko kennon ja tulee mielenkiintoinen vislaus kun ahdot nousee... Hohhoijaa.

Noh ystävämme Ebaystä myivät posteineen uuden 230€ joten kuulostaa varsin sopuisalta hinnalta. Nettivaraosapuljut tarjos 350€. Marmotiskiltä en uskaltanut edes kysyä :cigar2: Työnä ehkä 30min mutta katsotaan ensin mitä sieltä tulee...ehkä ensi viikolla.

On myös alkanut hieman epäilyttämään mikä on turbon kestoikä näin 400tkm jälkeen mutta ilokseni ebay tarjoaa sisuskaluja alle 100€ ja uusia 200€ molemmin puolin joten hätääkös tässä...
 
Mä juotin joskus Fordin abs-boksin kuntoon, aika simppeli löytää vika kun antoi koodia virransyötöstä.
 
Pakko tulla avautumaan Rellun takajarruremontista! Avokki osti vuosi sitten 3-korimallin Meganen ja huomasin keväällä, että takajarrut alkavat olla uusinnan tarpeessa. Tilasin kamppeet Autodocilta ja boksissa oli (yllätys) ehtaa tavaraa pyydetyn merkkisenä. Tunkkasin auton ylös ja aloin purkamaan. Ehdin ottaa jarrusatulan irti ja huomasin, että sen teline onkin napa-asetelmassa kiinni isoilla torx-ruuveilla, eikä normipulteilla youtube-ohjeiden mukaan. Otin fillarin alle ja kävin ostamassa paikallisesta motonetista T60-avaimen ja homma lähti taas rullaamaan. Seuraava ongelma olikin jarrulevyn irroittaminen. Meganessa levy napoineen on kiinni yhdellä isolla mutterilla, eikä työkaluista sitten löytynytkään 36-millistä hylsyä -> takaisin Motonetiin. Onneksi sieltä löytyi niin iso hylsy ja sain homman jatkoon. Napamutteri oli toki kiristetty aivan helvetin tiukalle ja sain ihan tosissani vääntää pitkän jatkovarren kanssa mutterin auki. Uusien osien kanssa homma rullasikin oikein mukavasti.

Toiselta puolelta ei mennyt yhtä hyvin, sillä napamutterin avaamisen kanssa sai tehdä loppuun asti hartiavoimin töitä. Edellinen jarruremontoija oli nimittäin lyönyt mutterin kaulan kolmesta kohtaa lyttyyn (toiseltakin puolelta joo, mutta kierteet olivat ehjät) ja kierteet ottivat damagea sitä ulos kiertäessä. Oikea tapa olisi ollut kiristää mutteri 220Nm ja jättää homma siihen. Uuden mutterin kiertäminen paikalleen oli kierteiden putsaamisesta huolimatta aivan helvetinmoinen työmaa ja hylsy lämpeni melkoisen lämpimäksi hommassa. Sain kuitenkin sen kierrettyä loppuun saakka ja nyt on oikealla momentilla.

Seuraavalla kerralla pitääkin sitten vaihtaa kokonaan uusi napa, sillä tuota tuskin ehjänä auki saa.
 
Tänään kun lähdin töistä, niin Volvo V70 (2.0D 2010) herjasi moottorin ohjausjärjestelmän vaativan huollon. Moottorin vikavalo ei kuitenkaan syttynyt eikä tuntunut vaikuttavan ajo-ominaisuuksiin, vakionopeudensäädin toimi eikä kierroksia rajoitettu. Jos tuo vielä herjaa samaa, niin käyn huomenna luetuttamassa koodit.
 
Tänään kun lähdin töistä, niin Volvo V70 (2.0D 2010) herjasi moottorin ohjausjärjestelmän vaativan huollon. Moottorin vikavalo ei kuitenkaan syttynyt eikä tuntunut vaikuttavan ajo-ominaisuuksiin, vakionopeudensäädin toimi eikä kierroksia rajoitettu. Jos tuo vielä herjaa samaa, niin käyn huomenna luetuttamassa koodit.

Onko tuo vielä sillä peugeotin DW10-diisselikoneella?
 
Tänään kun lähdin töistä, niin Volvo V70 (2.0D 2010) herjasi moottorin ohjausjärjestelmän vaativan huollon. Moottorin vikavalo ei kuitenkaan syttynyt eikä tuntunut vaikuttavan ajo-ominaisuuksiin, vakionopeudensäädin toimi eikä kierroksia rajoitettu. Jos tuo vielä herjaa samaa, niin käyn huomenna luetuttamassa koodit.

Pk seudulla jos asustat niin vantaalta löytyy volvon lukija ja et halua siniselle maksaa :)
 
Taannoin oli puhetta volkkarin konerikosta, tänään innostuin irroittelemaan loppu lohkon irti niin pääsee katsomaan millaista tuhoa tuli. :D
9av56.jpg
 
Olikos tämä se 2.0TDI josta tuli kanki läpi hakemaan lisää elintilaa ?
1.9tdi, tässä ei tullut mitään ulkoisia merkkejä pihalle, heitti vaan koneen seis ajosta. Hajoamisen jälkeen nostin kannen pois, kun ajattelin venttiilin menneen poikki jumittaen koneen.
 
Missä määrin välys vanteessa on normaalia?

Olin aivan varma, että Skodasta meni laakeri, kun vanne heiluu väännettäessä. Noh, kokeilin toista takavannetta ja sama juttu. Sitten tunkkasin toisen uudemman Skodan ylös ja siinäkin takana vanteet heiluu, mutta edessä ei :think:
 
Varmista nyt se vielä että se nitkuna tapahtuu laakerissa eikä missään tukivarren puslassa.

Laakereissa klappi on aina pahasta.
 
Hyviä arvauksia, mikä voisi nostaa VW:n 1,9 tdi:n kulutusta kahdella litralla sataselle vielä sen jälkeen, kun seuraavat toimenpiteet on tehty:

-Ilmamassamittari
-Kaikki ahtoletkut uusiin ja tiivistetty
-Alipaineletkut
-Kansipahvi
-Ilmansuodatin
-Lämpöanturi
-Katti tyhjätty
-Termostaatti
-Jakopää
-Egr tulpattu
-Naftasuodatin

Vetoja on, eikä yksikään ahtoletku vuoda enää korvakuulolla. Lambda hyvässä kunnossa, joten ei vaihdettu.
 
Varmista nyt se vielä että se nitkuna tapahtuu laakerissa eikä missään tukivarren puslassa.

Laakereissa klappi on aina pahasta.
Käsijarrua vetämällä välys häviää, minkä takia aluksi epäilin laakeria. Jonkun verran voimaa saa kyllä käyttää heilutteluun. Täytyy varmaan käyttää jossain nosturilla ja varmistaa. Aika epätodennäköistä, että kahdessa Skodassa molemmissa väljät pyöränlaakerit ja toinen vielä uudehko ja vähän ajettu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
267 080
Viestejä
4 618 194
Jäsenet
75 988
Uusin jäsen
Sandaali

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom