Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Tuohan on jo aika hyvin, ensin meni omasta laturista kaikki kannakkeet poikki ja seuraava hajosi reilussa vuodessa, nykyisestä piti vaihtaa hihnapyörä kapeampaan, kun oli hieman leveämpi. Nykyisessä piuhojen laitto on ihan saatanasta, käsikopelolla ja säkällä taisi viimeeksi mennä vartti, etukäteen ei voi laittaa, koska liitin menee poikki.Ei nyt mitään katastrofia mutta jokseenkin turhaa työtä on tullut harrastettua säästämällä tietyissä varaosissa Olen kuitenkin oppinut läksyni; mikäli auton pitoaika on pitkä ja kilometrejä tulee, niin ehkä on parempi jättää ne tarvikepakoputket hyllyyn. Nyt on kaikki kolme putkea vaihdettu omasta toimesta kahteen kertaan tarvikkeina. Vai menikö se takaputki jo kolmatta kierrosta. Taisi muuten mennä. Kestoikä vaihdellut siinä 80-160tkm.
Sitten en taida enää koskaan ostaa näitä tarvike tai "huollettuja" latureita. Alkuperäinen Hitachi kesti +300tkm (ja siitäkin meni vain rulla mutta oli pakko reissun päällä vaihtaa koko höskä). Sen jälkeen onkin jo kaksi pilipalilaturia levinnyt 100tkm sisään. Viimeisin menee sentään takuuseen.
Nivelissä yms. on paljon helpompi ostaa laatua tarvikkeena.
Rekisterihaku ei toimi ikinä missään paikassa, koska rekkari on mallia xxx-xx, monessa paikassa myös auton malli puuttuu listasta. Öljysuodattimen joutuu aina ettimään Opel:n puolelta, vaikka auto on Ford. Samana vuonna on myös valmistettu ykkös- ja kakkoskoppaa, joten pitää välillä myös tarkistaa, että saa tiskillä sen oikean osan. Sitten on niitä osia, joiden kanssa pitää olla Sherlock, että löytää ne edes Suomesta, mutta itse olen autoni valinnut.Voi tarkistaa useammasta muusta paikasta kuin motonetistä että saat sen autonvalmistajan koodilla sen osan plus kuka on osan valmistaja. Pitäis mennä aika hyvin. Loppunut väärien osien hakua kun itse valinnut osat kuin rekkarilla terv. fixukselle ja motonetille.
Pösöllä on kyllä hieno se Servicebox palvelu, mistä saa suoraan tietoon osanumerot yms, muut valmistajat sais ottaa oppia.
Onkos opelilla vastaavaa?
Dodii, 3.0 TDI puhissee taas vanhaan malliin, eikä maksanutkaan kuin 570 euroa...
Uusi (=ohjelmaton) VDO VNT-siipien säädin: 350€, ohjelmointi erikois-laitteella (VCDS:llä ei tee tässä yhteydessä mitään): ~80€ + työt.
Vituttaisi ellei homma olisi ainoa vika mitä on viimeiseen ~90tkm / yli 5 vuoteen on ollut koko autossa. Muuten on mennyt vain kulutusosia (1x jarrut, perus öljyt ja suodattimet -> vuosikustannukset jotain satasia)...
Ja kaiken päälle mulla keskikulutus jotain kymppi ja maantiellä pääsee alle seiskan helposti...Omaa diudia huoltanut/korjannut nyt tässä 15kk aikana lähes 3000 eurolla
Ja kaiken päälle mulla keskikulutus jotain kymppi ja maantiellä pääsee alle seiskan helposti...
90% taajamaa täällä kanssa; vanhalla 2.8 V6 Passatilla meni keppanasti tuo 14L satasella 98:ia manuaalillakin samassa ajossa.No itsellä nurkka-ajoa ja raskas kaasujalka ;D
90% taajamaa täällä kanssa; vanhalla 2.8 V6 Passatilla meni keppanasti tuo 14L satasella 98:ia manuaalillakin samassa ajossa.
^^parillinen määrä virheitä.Juu ei. Metrin vipuvarrellakin tuo ois 100kg massalla runnomista. Pyörä kun on 50-60cm niin tarkoittaa noin 200kg massaa..
No pyöriikö tommonen jo miesvoimin kun ottaa klo21 ja 15 kiinni kunnolla hanskat kädessä?^^parillinen määrä virheitä.
Kilonewtonit tarkoittaa suoraan sitä voimaa, jolla rengas hidastaa menoa eli tuo voima on renkaan ulkokehältä ja 1 kN vastaa noin 100 kg:n voimaa (metrin varrella suunnilleen 30 kg:n riippuen renkaan halkaisijasta).
Laita erillinen töötti nappi kojelautaanSaka pesi kätensä, kun -16 vuoden Ceedissä ei torvi toiminut. Kuulemma ei mene myyjän vastuuseen, koska kilometrejäkin oli ostohetkellä 230 000 (auto ostettu toukokuun alussa). Alustava korjauskustannus Ad:lla oli ~50€. Vein auton huoltoon ja torvi toimi, kun syötti suoraa virtaa töötille. Tämän jälkeen tutkittiin ratin alla olevat liittimet, jotka olivat kunnossa. Kahden tunnin työn jälkeen sitä ei saatu toimimaan. Vika kuulemma jossain johdossa tai soittorenkaassa. Soittorengasta ei kuulemma saa tarvikkeena ja se maksaa 200-300€ huoltoliikkeen mukaan, eikä se takaa, että torvi alkaa toimimaan. En tiedä mitähän sitä tekisi. Seuraavaan katsastukseen on onneksi aikaa kaksi vuotta. Rahaa meni jo 85€ sinällään mitättömään vikaan.
Laita erillinen töötti nappi kojelautaan
Omaa diudia huoltanut/korjannut nyt tässä 15kk aikana lähes 3000 eurolla
Edellinen Ford mondeo meni 190 -> 300tkm ja 6v melkein samalla rahalla (noin 3500€) ja mä vaihdoin siihen kerran kesärenkaat ja kytkimen+vauhtipyörän.
Oli kyllä uskomattoman luotettava laite noihin kilometreihin
Nojoo sellastahan se aina on. Caldinaan mennyt nyt vuodessa joku 2ke pelkkiin osiin kun taas sen edeltäjään eli samalla tekniikalla jne olevaan Celikaan meni kahdessa vuodessa ehkä 500e. Eikä kumpikaan erityisen huonolla pidolla ainakaan näyttäneet olleen, vanhoja vehkeitä niin tuurissaan milloin niitä romuja joutuu uusimaan.
Mutta täytyy sanoa että tuo dacia on kyllä ollut halpa vehje, 7v ja 50tkm-->160tkm huoltoineen ehkä tonnin luokkaa. Silloin kun ostin sen niin aattelin että jos muutaman vuoden pääsis ennen paalia mutta ei tuo saatana suostu hajoamaan kunnolla.
Toki kaikkiin autoihin tehty kaikki itse, muilla teettämällä ois jo palanutkin eri lailla rahulia
Saattaa sen liikahtamaan saada, mutta tuskin sitä pyörimiseksi kutsuisi. Jotenkin vaikea hahmottaa miten paljon 100 kg renkaan kehällä on.No pyöriikö tommonen jo miesvoimin kun ottaa klo21 ja 15 kiinni kunnolla hanskat kädessä?
En ole mikään fysiikan mallioppilas. Joku oli micran kanssa tapellut saman ongelman kanssa, kuntoon saatuaan 0.8kn kuulemma pyöri juuri ja juuri käsin.
Helpoin kai se on tuon toisenkin kanssa hakea hylkylappu konttorilta niin näkee sitten mitä niitä tehoja on.
Mulla 10 vuotta vanhempi ceed, jossa oli neljäntenä vuotena sama vika. Se korjaantui itsestään oltuaan vuoden mykkänä. Ja on toiminut siitä lähtien.Saka pesi kätensä, kun -16 vuoden Ceedissä ei torvi toiminut. Kuulemma ei mene myyjän vastuuseen, koska kilometrejäkin oli ostohetkellä 230 000 (auto ostettu toukokuun alussa). Alustava korjauskustannus Ad:lla oli ~50€. Vein auton huoltoon ja torvi toimi, kun syötti suoraa virtaa töötille. Tämän jälkeen tutkittiin ratin alla olevat liittimet, jotka olivat kunnossa. Kahden tunnin työn jälkeen sitä ei saatu toimimaan. Vika kuulemma jossain johdossa tai soittorenkaassa. Soittorengasta ei kuulemma saa tarvikkeena ja se maksaa 200-300€ huoltoliikkeen mukaan, eikä se takaa, että torvi alkaa toimimaan. En tiedä mitähän sitä tekisi. Seuraavaan katsastukseen on onneksi aikaa kaksi vuotta. Rahaa meni jo 85€ sinällään mitättömään vikaan.
Ajattelin itsekin kokeilla vastaavaa korjauskeinoa.Mulla 10 vuotta vanhempi ceed, jossa oli neljäntenä vuotena sama vika. Se korjaantui itsestään oltuaan vuoden mykkänä. Ja on toiminut siitä lähtien.
Me ollaan jo ajat sitten tultu siihen tulokseen että volkkarin suurin vika on sen edellinen omistaja.Audi on kyllä luotettava ollut, ei siinä. Mutta ikä ja kilsat sekä huolimaton pito edellisiltä omistajilta aiheuttanut nyt sitten vähän kalliimpia korjauksia mm. nuo umpiot. Ja koska ylemmän premiumluokan auto, niin varaosien hinta sen mukainen...
Täytyy pitkän pidättelyn jälkeen sanoa, että mä oon tämän ketjun myötä löytänyt motivaation ja itseluottamuksen rompata omaa romua.
Halusin vain tulla kiittämään. Se lämmin miehinen vittuilukin on paikallaan. Myöhemmin voi sitten saunassa naureskella mitä kaikkea tyhmää tuli aiempien autojen kanssa tehtyä.
No tulipahan räpellettyä tuota meidän toistakin Corsicaa, missä niin ikään oli hieman herkisteltävää takajarruissa. Yllätys oli aika iso, kun tuossakin pyörän saa pyörimään käsin kun nappaa klo21 ja 15 kohdilta kiinni ja vääntää käyttöjarru pohjassa. Osaako joku täällä sanoa, että pyörähtääkö 0.9/1.0kn jarru vielä käsivoimin? Kässäristä tulee molemmissa niin paljon tehoa ettei tule kysymykseenkään pyörän pyörittely käsin.
Edelleen epäilen, etten nyt osaa säätää jotakin oikein tuolta.
Täytyy pitkän pidättelyn jälkeen sanoa, että mä oon tämän ketjun myötä löytänyt motivaation ja itseluottamuksen rompata omaa romua.
Halusin vain tulla kiittämään. Se lämmin miehinen vittuilukin on paikallaan. Myöhemmin voi sitten saunassa naureskella mitä kaikkea tyhmää tuli aiempien autojen kanssa tehtyä.
Joo pitäis melkein nypätä abs boksilta piuha irti jos haluaa lukkojarruja testailla.ei kyllä. itse testaan käsijarrun aian niin että jos rengas ei käsin millään ilvellä pyöri niin kässäri on kyllä kuunnassa. Vapautettana rengas pyörii ihan hyvin. Varmistaa vielä hiekkatiellä että pistää nopesti lukkoon niin jos jää kantsi tasaista rantua = no problem.
Aika hyvä jo unohtaa ohjausvaihteen kiinnitys apurunkoon.Ittellä oli joskus vähä hektisempi elämänvaihe, tainnu kestää alun 20vuotta tosin jo , Mutta muistan omia "tähtihetkiä" ropaamisessa olleen -
Apurungon sain kiinnitettyä autoon, uuden, mutta ohjausakselin kiinnityksessä hajos pikkuräikkä - ei sinne mikään muukaan mahtunut. Vittupäissäni menin sisälle kiukuttelemaan ja unohdin koko homman. Aamulla kun lähdin ajamaan, auto muistutti nopeasti että olis vielä pari pulttia vailla valmis - ohjaus oli hivenen kankea.
Joku auto tuli vaihdettua iskarit äkkiväkkiä sydänyönä ja aamulla seittemältä lähtö töihin. Takaiskarit oli jääny kiristämättä momenttiin, olivat 50km ajon jälkeen vain hieman löysällä Onneks oli työkalut mukana.
Mitä tahdon sanoa, kämmejä käy itsellekin. Parasta on jos niille pääsee jälkikäteen nauramaan
Hyvin kesti ooppelin (astra g 1.6 16v) jakohihna kun oli 170tkm&11v ajettu edellisen vaihdon jälkeen (60tkm/4v vaihtoväli)
Tuli Accordiin vaihdettua uudet xsenonit vanhojen lopetettua toimintansa ja kuskin puoleinen oli hajonnut umpion sisälle. Olisikos kellään hyviä neuvoja millä saisi lasinpalat umpion sisältä? Tilaa on tietysti vähän ja polttimon aukko kolmisen senttiä.
Ei imuri mahdu.Imuri? Suosittelen laatupolttimoiden käyttöä. Ne ei räjähtele.
Ei imuri mahdu.
Nuo polttimot kestivät minulla 7 vuotta eli olivat autossa sen ostaessani.
7 vuotta ei välttämättä tarkoita tolkutonta määrää kilometrejä ja siten käyttötunteja polttimoille. Varsinkin kun tuon ikäisessä on jo päivävalot säästämässä ajovalojen polttimoita.Ei sitä sinne umpion sisään tarvitse saada ja imuriin saa myös ohuempia päitä mitkä menee sinne umpionkin sisään. Mahtoi olla tehottomat lamput jos mukamas 7v olleet käytössä. Xenon menettää jo parissa vuodessa paljon valotehoa.
7 vuotta ei välttämättä tarkoita tolkutonta määrää kilometrejä ja siten käyttötunteja polttimoille. Varsinkin kun tuon ikäisessä on jo päivävalot säästämässä ajovalojen polttimoita.
Jos vika sattuu olemaan liian kallis korjata noin vanhaan autoon, niin kävisi lähes viimeisenä tai viimeisenä päivänä katsastamassa, niin siitä pitäisi saada jotain 2kk lisää ajoaikaa.Honda civic 1995 abs valo palaa. OBD2 paikkaahan tossa ei ole ollenkaan niin paikallinen paja sai kuitenkin jotenkin siitä sellasen vikakoodin ulos että herjaa abs hydrauliikkapumppua.. Voi vitja mä herättelin toiveita että olis ollut vaan joku abs anturi rikki mutta että toi pumppu olis sökö ei kuullosta halvalta.. Nopealla katsauksella ei tunnu oikein edes löytyvän kyseistä osaa käytettynä eikä uutena.
Kohta pitäis katsastaakkin joten jotenkin toi valo pitäisi saada pois, ei kuittaannu akkua irrottamalla
Onko Boschin pumppu?Honda civic 1995 abs valo palaa. OBD2 paikkaahan tossa ei ole ollenkaan niin paikallinen paja sai kuitenkin jotenkin siitä sellasen vikakoodin ulos että herjaa abs hydrauliikkapumppua.. Voi vitja mä herättelin toiveita että olis ollut vaan joku abs anturi rikki mutta että toi pumppu olis sökö ei kuullosta halvalta.. Nopealla katsauksella ei tunnu oikein edes löytyvän kyseistä osaa käytettynä eikä uutena.
Kohta pitäis katsastaakkin joten jotenkin toi valo pitäisi saada pois, ei kuittaannu akkua irrottamalla
Onko Boschin pumppu?
Hyvällä tuurilla, mikäli on, niin tuon ikäisissä oli vikana emokortin siltaukset; jos kolvi pysyy kädessä niin voi korjata itse, ellei niin ~200€ maksaa lähetellä korjattavaksi.
Jaa, kyllä minä juotin Volvon ABS boxin, youtube ohjeilla ja hyvin pelitti.5.3 ?
Eipä noita taida kovinkaan moni kotikorjailija juotella sillä 10e bilteman kolvilla ja ilman skooppia.
Jaa, kyllä minä juotin Volvon ABS boxin, youtube ohjeilla ja hyvin pelitti.