- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 1 387
Alkuperäinen Hitachi laturi meni vaihtoon 170tkm kohdalla ja tilalle tuli Motonetin myymä kunnostettu laturi, sillä on nyt ajettu 190tkm.
No ei mene tasan arpaonni näköjään
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Alkuperäinen Hitachi laturi meni vaihtoon 170tkm kohdalla ja tilalle tuli Motonetin myymä kunnostettu laturi, sillä on nyt ajettu 190tkm.
Pienen peltikolarin takia joudun uusimaan vasemman etusumuvalon.
Tilasin sen jo Virosta erään nettikaupan sivuilta.
Vielä haluaisin varmistua että näissä Valeon etusumuvaloissa ja yleensäkin uusissa umpioissa on omaan autoon sopivat sähköliittimet. Onko näin pääsääntöisesti vai joutuuko tekemään omia virityksiä?
Olen tämän kesän aikana kunnostanut kahden 3B Passatin ilmastoinnit. Toiseen vaihdoin ainoastaan kuivaimen ja toiseen kuivaimen sekä kompressorin. Kummassakin kuivaimen alumiinikierteellä olevat liitokset olivat hapettuneet täysin jumiin. Toinen aukesi ehjänä lämmityksellä ja varovaisella edestakaisin nitkuttelulla. Toisesta korkkasi kierteet putken liitoksesta ja piti vaihtaa koko putki kuivaimelta raitisilmasuodatinkotelon alla olevalle höyrystimen kennolle. Onneksi oli purkuauto valmiina pihassa...Pitäisi 159 Alfan ilmastoinnin kenno vaihtaa. Kenno on jo melkein irti, mutta noiden liittimien kanssa jäin tappelemaan. Liekö tuo kierre-osa fuusioitunut alumiinisen reunuksen kanssa, mutta ei liikahda mihinkään. Tarjosin tuohon sopivaan rakoon meisseliä, mutta ei hievahda, eikä tuo alumiinikaan siitä oikein tykännyt.
Ehdotuksia irroitukseen? Moskalla mutterin päähän?
Käsittääkseni tuo kierre on osa kennoa, eli sen voisi tuhota tarvittaessa. Letkun ja liittimen pyrkisin säästämään, toinen ainakin on melko pitkä.
lukkopihdit (oikein päin!) niin kireälle kuin saa sinne nivelen puolelle
Ilmeisesti toisinpäin lukkopihdit pitää paremmin. Nehän voi pyöräyttää toisinpäin.Tätä en ymmärrä. Miten ne voi väärinpäin laittaa?
Siirtoleukapihdeissä kyllä, koska puristus esim. pulttiin tai mutteriin on sitä kovempi mitä kovempaa väännät, koska leuat menee ristiin. Lukkopihdeissä ihan sama miten päin ne on kunhan ne on kireellä.
Jos lukkopihti on sulla kädessä näin niin myötäpäivään pyörittämällä parempi pito. Sama juttu siirtoleukapihdeissä eli näillä pyöräyttäisit kohdetta myötäpäivään:
Ilmastoinnin kennon voi paikata aineella , aika hyvin pitää. Esim fixuksella onnistuu
Pitäisi 159 Alfan ilmastoinnin kenno vaihtaa. Kenno on jo melkein irti, mutta noiden liittimien kanssa jäin tappelemaan. Liekö tuo kierre-osa fuusioitunut alumiinisen reunuksen kanssa, mutta ei liikahda mihinkään. Tarjosin tuohon sopivaan rakoon meisseliä, mutta ei hievahda, eikä tuo alumiinikaan siitä oikein tykännyt.
Ehdotuksia irroitukseen? Moskalla mutterin päähän?
Käsittääkseni tuo kierre on osa kennoa, eli sen voisi tuhota tarvittaessa. Letkun ja liittimen pyrkisin säästämään, toinen ainakin on melko pitkä.
Vaihat ite sen, tuollasesta nyt selviää vähän tyhmempikin jannu kunhan malttaa rauhassa irrotella ovipahvit.
Evap venttiili naksuttaa toimiessaan ja saattaa kuulostaa hyvinkin häiritsevältä. Tosin en tiedä onko kyseistä venttiiliä diesel-vehkeissä ollenkaan, mutta ainakin bensavehkeissä on ja sen tehtävä on kierrättää bensanhöyryt pois.Mikä ristus mun autoa vaivaa lämpimänä? Pitkän matkan ajossa kuumana päivänä helposti alkaa kuulumaan tikittävä ääni moottoritilasta, ehkä venttiileistä tai jotain. Vetoihin ei vaikuta, mutta korvien väliin kyllä tekee pahaa sitä kuunnella.
Yrittääkö ihmiset korjailla omia autoja kun eivät ilman rekkarihakua ymmärrä mikä menopeli alla on? Kannattaa siinä tapauksessa viedä liikkeeseen.Se on noiden kanssa vähän tuurissaan. Kaverit saaneet myös joskus paskaa sieltä mutta jännästi kun kyselet tarkemmin niin tilaukset on ollu mallia "niiden rekkarihaku sano ettö pitäs sopia" kun ihan ite varmistumalla spekseistä osan sopivuudesta ois saanu oikean..
Evap venttiili naksuttaa toimiessaan ja saattaa kuulostaa hyvinkin häiritsevältä. Tosin en tiedä onko kyseistä venttiiliä diesel-vehkeissä ollenkaan, mutta ainakin bensavehkeissä on ja sen tehtävä on kierrättää bensanhöyryt pois.
On se helpompaa käyttää rekkarihakua kun kliksuttaa kolmeen eri kohtaan oikeat merkinnät (merkki, malli ja moottoriversio) ja jos soitan marmorille niin nekin kysyy rekisterinumeroa. Eikä mikään noista siltikään tarkoita, että saa oikean osan.Yrittääkö ihmiset korjailla omia autoja kun eivät ilman rekkarihakua ymmärrä mikä menopeli alla on? Kannattaa siinä tapauksessa viedä liikkeeseen.
Voi tarkistaa useammasta muusta paikasta kuin motonetistä että saat sen autonvalmistajan koodilla sen osan plus kuka on osan valmistaja. Pitäis mennä aika hyvin. Loppunut väärien osien hakua kun itse valinnut osat kuin rekkarilla terv. fixukselle ja motonetille.On se helpompaa käyttää rekkarihakua kun kliksuttaa kolmeen eri kohtaan oikeat merkinnät (merkki, malli ja moottoriversio) ja jos soitan marmorille niin nekin kysyy rekisterinumeroa. Eikä mikään noista siltikään tarkoita, että saa oikean osan.
Mä oon kaksi kertaa saanut väärät osat, kerran motonetistä mulle myytin meganeen vetonivel vaikka kyseiseen malliin koko akseli oli vaihdettava ja toisen kerran kun autodocista tilasin xsaraan alatukivarret joissa oli alapallossa liian pieni kartio (oma vika nappasin 50% mahdollisuudella ja väärin meni). Tilasin sitten uudet alapallot kun hinta jäi siltikin pienemmäksi vrt. Suomi hinnat.Voi tarkistaa useammasta muusta paikasta kuin motonetistä että saat sen autonvalmistajan koodilla sen osan plus kuka on osan valmistaja. Pitäis mennä aika hyvin. Loppunut väärien osien hakua kun itse valinnut osat kuin rekkarilla terv. fixukselle ja motonetille.
Osaako joku täällä sanoa, että pyörähtääkö 0.9/1.0kn jarru vielä käsivoimin?
Yrittääkö ihmiset korjailla omia autoja kun eivät ilman rekkarihakua ymmärrä mikä menopeli alla on? Kannattaa siinä tapauksessa viedä liikkeeseen.
Voi tarkistaa useammasta muusta paikasta kuin motonetistä että saat sen autonvalmistajan koodilla sen osan plus kuka on osan valmistaja. Pitäis mennä aika hyvin. Loppunut väärien osien hakua kun itse valinnut osat kuin rekkarilla terv. fixukselle ja motonetille.
Älä laita mitään vapaavirtaussuodattimia .Kiassa airbox täynnä hiekkaa. Otin koko boksin irti ja pesin astianpesukoneessa. Hyvä tuli.
Nyt mietin josko asentaisi vapaavirtaussuodattimen. Mutta miten se onnistuu kun ECU on kiinni airboxissa? Se on yhtenä seinänä siten että moottoriin menevä ilmavirta viilentää ecua samalla. Voiko kuitenkin laittaa jonnekin muualle killumaan?
Tämä on helppo. Älä laita. Mitään hyötyä et siitä saa, haittaa voi olla huonolla tuurilla tai osaamisella paljonkin.Nyt mietin josko asentaisi vapaavirtaussuodattimen.
Ottoputki moottoriin on paljon paremmin suojassa kuin normi ilmanotto. Siitä syystä tämä. En halua että nuo pienet kivet jää pyörimään ilmaboksiin.Ilmansuodatinkotelo täynnä moottorin tuhoavaa paskaa -> asennampa kalliin suodattimen, jotta em. paska pääsisi todennäköisemmin moottoriin, hajottaen sen Paperisuodatin on halvin eli paras, eikä aiheuta mitään ongelmia tai tehonhäviötä.
Tuo on kyllä käsittämättömän kätevä palvelu. Isosta osasta osia näkee suoraan hinnankin, ei tarvitse häiritä merkkihuoltoa hintakyselyillä.Pösöllä on kyllä hieno se Servicebox palvelu, mistä saa suoraan tietoon osanumerot yms, muut valmistajat sais ottaa oppia.