Ilmeisesti toisinpäin lukkopihdit pitää paremmin. Nehän voi pyöräyttää toisinpäin.Tätä en ymmärrä. Miten ne voi väärinpäin laittaa?
Kumminpäin ne sitten kuuluukaan olla? Kiristää vasemmalle, niin lukko vasemmalla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ilmeisesti toisinpäin lukkopihdit pitää paremmin. Nehän voi pyöräyttää toisinpäin.Tätä en ymmärrä. Miten ne voi väärinpäin laittaa?
Siirtoleukapihdeissä kyllä, koska puristus esim. pulttiin tai mutteriin on sitä kovempi mitä kovempaa väännät, koska leuat menee ristiin. Lukkopihdeissä ihan sama miten päin ne on kunhan ne on kireellä.![]()
Jos lukkopihti on sulla kädessä näin niin myötäpäivään pyörittämällä parempi pito. Sama juttu siirtoleukapihdeissä eli näillä pyöräyttäisit kohdetta myötäpäivään:
![]()
Ilmastoinnin kennon voi paikata aineella , aika hyvin pitää. Esim fixuksella onnistuu
Pitäisi 159 Alfan ilmastoinnin kenno vaihtaa. Kenno on jo melkein irti, mutta noiden liittimien kanssa jäin tappelemaan. Liekö tuo kierre-osa fuusioitunut alumiinisen reunuksen kanssa, mutta ei liikahda mihinkään. Tarjosin tuohon sopivaan rakoon meisseliä, mutta ei hievahda, eikä tuo alumiinikaan siitä oikein tykännyt.
Ehdotuksia irroitukseen? Moskalla mutterin päähän?
Käsittääkseni tuo kierre on osa kennoa, eli sen voisi tuhota tarvittaessa. Letkun ja liittimen pyrkisin säästämään, toinen ainakin on melko pitkä.
![]()
Vaihat ite sen, tuollasesta nyt selviää vähän tyhmempikin jannu kunhan malttaa rauhassa irrotella ovipahvit.
Evap venttiili naksuttaa toimiessaan ja saattaa kuulostaa hyvinkin häiritsevältä. Tosin en tiedä onko kyseistä venttiiliä diesel-vehkeissä ollenkaan, mutta ainakin bensavehkeissä on ja sen tehtävä on kierrättää bensanhöyryt pois.Mikä ristus mun autoa vaivaa lämpimänä? Pitkän matkan ajossa kuumana päivänä helposti alkaa kuulumaan tikittävä ääni moottoritilasta, ehkä venttiileistä tai jotain. Vetoihin ei vaikuta, mutta korvien väliin kyllä tekee pahaa sitä kuunnella.
Yrittääkö ihmiset korjailla omia autoja kun eivät ilman rekkarihakua ymmärrä mikä menopeli alla on? Kannattaa siinä tapauksessa viedä liikkeeseen.Se on noiden kanssa vähän tuurissaan. Kaverit saaneet myös joskus paskaa sieltä mutta jännästi kun kyselet tarkemmin niin tilaukset on ollu mallia "niiden rekkarihaku sano ettö pitäs sopia" kun ihan ite varmistumalla spekseistä osan sopivuudesta ois saanu oikean..
Evap venttiili naksuttaa toimiessaan ja saattaa kuulostaa hyvinkin häiritsevältä. Tosin en tiedä onko kyseistä venttiiliä diesel-vehkeissä ollenkaan, mutta ainakin bensavehkeissä on ja sen tehtävä on kierrättää bensanhöyryt pois.
On se helpompaa käyttää rekkarihakua kun kliksuttaa kolmeen eri kohtaan oikeat merkinnät (merkki, malli ja moottoriversio) ja jos soitan marmorille niin nekin kysyy rekisterinumeroa. Eikä mikään noista siltikään tarkoita, että saa oikean osan.Yrittääkö ihmiset korjailla omia autoja kun eivät ilman rekkarihakua ymmärrä mikä menopeli alla on? Kannattaa siinä tapauksessa viedä liikkeeseen.
Voi tarkistaa useammasta muusta paikasta kuin motonetistä että saat sen autonvalmistajan koodilla sen osan plus kuka on osan valmistaja. Pitäis mennä aika hyvin. Loppunut väärien osien hakua kun itse valinnut osat kuin rekkarilla terv. fixukselle ja motonetille.On se helpompaa käyttää rekkarihakua kun kliksuttaa kolmeen eri kohtaan oikeat merkinnät (merkki, malli ja moottoriversio) ja jos soitan marmorille niin nekin kysyy rekisterinumeroa. Eikä mikään noista siltikään tarkoita, että saa oikean osan.
Mä oon kaksi kertaa saanut väärät osat, kerran motonetistä mulle myytin meganeen vetonivel vaikka kyseiseen malliin koko akseli oli vaihdettava ja toisen kerran kun autodocista tilasin xsaraan alatukivarret joissa oli alapallossa liian pieni kartio (oma vika nappasin 50% mahdollisuudella ja väärin meni). Tilasin sitten uudet alapallot kun hinta jäi siltikin pienemmäksi vrt. Suomi hinnat.Voi tarkistaa useammasta muusta paikasta kuin motonetistä että saat sen autonvalmistajan koodilla sen osan plus kuka on osan valmistaja. Pitäis mennä aika hyvin. Loppunut väärien osien hakua kun itse valinnut osat kuin rekkarilla terv. fixukselle ja motonetille.
Osaako joku täällä sanoa, että pyörähtääkö 0.9/1.0kn jarru vielä käsivoimin?
Yrittääkö ihmiset korjailla omia autoja kun eivät ilman rekkarihakua ymmärrä mikä menopeli alla on? Kannattaa siinä tapauksessa viedä liikkeeseen.
Voi tarkistaa useammasta muusta paikasta kuin motonetistä että saat sen autonvalmistajan koodilla sen osan plus kuka on osan valmistaja. Pitäis mennä aika hyvin. Loppunut väärien osien hakua kun itse valinnut osat kuin rekkarilla terv. fixukselle ja motonetille.
Älä laita mitään vapaavirtaussuodattimia .Kiassa airbox täynnä hiekkaa. Otin koko boksin irti ja pesin astianpesukoneessa. Hyvä tuli.
Nyt mietin josko asentaisi vapaavirtaussuodattimen. Mutta miten se onnistuu kun ECU on kiinni airboxissa? Se on yhtenä seinänä siten että moottoriin menevä ilmavirta viilentää ecua samalla. Voiko kuitenkin laittaa jonnekin muualle killumaan?
Tämä on helppo. Älä laita. Mitään hyötyä et siitä saa, haittaa voi olla huonolla tuurilla tai osaamisella paljonkin.Nyt mietin josko asentaisi vapaavirtaussuodattimen.
Ottoputki moottoriin on paljon paremmin suojassa kuin normi ilmanotto. Siitä syystä tämä. En halua että nuo pienet kivet jää pyörimään ilmaboksiin.Ilmansuodatinkotelo täynnä moottorin tuhoavaa paskaa -> asennampa kalliin suodattimen, jotta em. paska pääsisi todennäköisemmin moottoriin, hajottaen senPaperisuodatin on halvin eli paras, eikä aiheuta mitään ongelmia tai tehonhäviötä.
Tuo on kyllä käsittämättömän kätevä palvelu. Isosta osasta osia näkee suoraan hinnankin, ei tarvitse häiritä merkkihuoltoa hintakyselyillä.Pösöllä on kyllä hieno se Servicebox palvelu, mistä saa suoraan tietoon osanumerot yms, muut valmistajat sais ottaa oppia.
Tuohan on jo aika hyvin, ensin meni omasta laturista kaikki kannakkeet poikki ja seuraava hajosi reilussa vuodessa, nykyisestä piti vaihtaa hihnapyörä kapeampaan, kun oli hieman leveämpi. Nykyisessä piuhojen laitto on ihan saatanasta, käsikopelolla ja säkällä taisi viimeeksi mennä vartti, etukäteen ei voi laittaa, koska liitin menee poikki.Ei nyt mitään katastrofia mutta jokseenkin turhaa työtä on tullut harrastettua säästämällä tietyissä varaosissaOlen kuitenkin oppinut läksyni; mikäli auton pitoaika on pitkä ja kilometrejä tulee, niin ehkä on parempi jättää ne tarvikepakoputket hyllyyn. Nyt on kaikki kolme putkea vaihdettu omasta toimesta kahteen kertaan tarvikkeina. Vai menikö se takaputki jo kolmatta kierrosta. Taisi muuten mennä. Kestoikä vaihdellut siinä 80-160tkm.
Sitten en taida enää koskaan ostaa näitä tarvike tai "huollettuja" latureita. Alkuperäinen Hitachi kesti +300tkm (ja siitäkin meni vain rulla mutta oli pakko reissun päällä vaihtaa koko höskä). Sen jälkeen onkin jo kaksi pilipalilaturia levinnyt 100tkm sisään. Viimeisin menee sentään takuuseen.
Nivelissä yms. on paljon helpompi ostaa laatua tarvikkeena.
Rekisterihaku ei toimi ikinä missään paikassa, koska rekkari on mallia xxx-xx, monessa paikassa myös auton malli puuttuu listasta. Öljysuodattimen joutuu aina ettimään Opel:n puolelta, vaikka auto on Ford. Samana vuonna on myös valmistettu ykkös- ja kakkoskoppaa, joten pitää välillä myös tarkistaa, että saa tiskillä sen oikean osan. Sitten on niitä osia, joiden kanssa pitää olla Sherlock, että löytää ne edes Suomesta, mutta itse olen autoni valinnut.Voi tarkistaa useammasta muusta paikasta kuin motonetistä että saat sen autonvalmistajan koodilla sen osan plus kuka on osan valmistaja. Pitäis mennä aika hyvin. Loppunut väärien osien hakua kun itse valinnut osat kuin rekkarilla terv. fixukselle ja motonetille.
Pösöllä on kyllä hieno se Servicebox palvelu, mistä saa suoraan tietoon osanumerot yms, muut valmistajat sais ottaa oppia.
Onkos opelilla vastaavaa?
Dodii, 3.0 TDI puhissee taas vanhaan malliin, eikä maksanutkaan kuin 570 euroa...
Uusi (=ohjelmaton) VDO VNT-siipien säädin: 350€, ohjelmointi erikois-laitteella (VCDS:llä ei tee tässä yhteydessä mitään): ~80€ + työt.
Vituttaisi ellei homma olisi ainoa vika mitä on viimeiseen ~90tkm / yli 5 vuoteen on ollut koko autossa. Muuten on mennyt vain kulutusosia (1x jarrut, perus öljyt ja suodattimet -> vuosikustannukset jotain satasia)...
Ja kaiken päälle mulla keskikulutus jotain kymppi ja maantiellä pääsee alle seiskan helposti...Omaa diudia huoltanut/korjannut nyt tässä 15kk aikana lähes 3000 eurolla![]()
Ja kaiken päälle mulla keskikulutus jotain kymppi ja maantiellä pääsee alle seiskan helposti...![]()
90% taajamaa täällä kanssa; vanhalla 2.8 V6 Passatilla meni keppanasti tuo 14L satasella 98:ia manuaalillakin samassa ajossa.No itsellä nurkka-ajoa ja raskas kaasujalka ;D
90% taajamaa täällä kanssa; vanhalla 2.8 V6 Passatilla meni keppanasti tuo 14L satasella 98:ia manuaalillakin samassa ajossa.![]()
^^parillinen määrä virheitä.Juu ei. Metrin vipuvarrellakin tuo ois 100kg massalla runnomista. Pyörä kun on 50-60cm niin tarkoittaa noin 200kg massaa..
No pyöriikö tommonen jo miesvoimin kun ottaa klo21 ja 15 kiinni kunnolla hanskat kädessä?^^parillinen määrä virheitä.
Kilonewtonit tarkoittaa suoraan sitä voimaa, jolla rengas hidastaa menoa eli tuo voima on renkaan ulkokehältä ja 1 kN vastaa noin 100 kg:n voimaa (metrin varrella suunnilleen 30 kg:n riippuen renkaan halkaisijasta).
Laita erillinen töötti nappi kojelautaanSaka pesi kätensä, kun -16 vuoden Ceedissä ei torvi toiminut. Kuulemma ei mene myyjän vastuuseen, koska kilometrejäkin oli ostohetkellä 230 000 (auto ostettu toukokuun alussa). Alustava korjauskustannus Ad:lla oli ~50€. Vein auton huoltoon ja torvi toimi, kun syötti suoraa virtaa töötille. Tämän jälkeen tutkittiin ratin alla olevat liittimet, jotka olivat kunnossa. Kahden tunnin työn jälkeen sitä ei saatu toimimaan. Vika kuulemma jossain johdossa tai soittorenkaassa. Soittorengasta ei kuulemma saa tarvikkeena ja se maksaa 200-300€ huoltoliikkeen mukaan, eikä se takaa, että torvi alkaa toimimaan. En tiedä mitähän sitä tekisi. Seuraavaan katsastukseen on onneksi aikaa kaksi vuotta. Rahaa meni jo 85€ sinällään mitättömään vikaan.![]()