Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Teräspultti alumiinissa on typerin idea ingenjöriltä heti Titanicin ja Hindenburgin jälkeen, tuossa jo mainittu lämpö/nitkutus/manaaja/hyvä tuuri siinä voi auttaa, mut se hyvä puoli siinä on että sitten kun lopulta turvaudutaan raakaan voimaan niin se alumiini on se joka antaa periksi.
 
yleispihdit.png


Jos lukkopihti on sulla kädessä näin niin myötäpäivään pyörittämällä parempi pito. Sama juttu siirtoleukapihdeissä eli näillä pyöräyttäisit kohdetta myötäpäivään:

knipex8701250_00aa749f-a2ef-4a47-adf3-95b493100479_620x.jpg
 
yleispihdit.png


Jos lukkopihti on sulla kädessä näin niin myötäpäivään pyörittämällä parempi pito. Sama juttu siirtoleukapihdeissä eli näillä pyöräyttäisit kohdetta myötäpäivään:

knipex8701250_00aa749f-a2ef-4a47-adf3-95b493100479_620x.jpg
Siirtoleukapihdeissä kyllä, koska puristus esim. pulttiin tai mutteriin on sitä kovempi mitä kovempaa väännät, koska leuat menee ristiin. Lukkopihdeissä ihan sama miten päin ne on kunhan ne on kireellä.
 
Onhan tuo hammastus hivenen kenossa siirtoleuoissa jolloin ns. vastahakaan nuo pitänevät pikkuisen paremmin, ainakin siis jos kappale ei ole täysin sileä ja pyöreä.
 
Ilmastoinnin kennon voi paikata aineella , aika hyvin pitää. Esim fixuksella onnistuu

Jos on erittäin pieni reikä, niin saattaa onnistua ja ei se pitkäikäinen korjaus ole. Huonona puolena on, että ne paikkatöhnät jää kiertoon ja seuraavan kerran, kun piiri tyhjenee, niin ne voi kovettua väärään paikkaan tukkien koko systeemin. Jos auto pitää myyntikuntoon laittaa tai muuten vain yksi kesä päästä eteenpäib, niin silloin ok, muuten kannattaa vuotavat kompnentit vaihtaa.
 
Noniin, huomaa että kesäaikaa eletään kun auton laittoa on tullut viestitolkulla lisää. hyvä niin.

Palatakseni alkuperäiseen asiaan - tiedustelisin onko kellään täällä omistuksessa vuoden 2003-2007 Lanceria. Jos on niin minkälaisia kulutuksia on porukalla ollut?

Itselläni meni auton hankinnan jälkeen vakiorengastuksella jopa 5,4L/100km useita kertoja matka ajossa. Nyt tosiaan tuntuu, että kulutus on ollut usean kuukauden jo päälle kuuden. Lisäksi autossa esiintyi/esiintyy aivan hienoista nykimistä hellästi kiihdytettäessä. Se nykiminen on aivan sellaista pientä, mutta sen huomaa. Antoi pari kuukautta sitten vikakoodia p0125 ja p0xxx(sytytyskatkos 1 sylinteri)

175tkm ajettu 1,6 litranen 4G18.

- Puolat vaihdettu
- Puolan johdot vaihdettu
- Lämpöanturi vaihdettu
-Ilmanputsari vaihdettu
- Tulpat vaihdettu
- Kaasuläppäkotelo putsatu
- Imuletkut tarkistettu
- Kaasuläpän asentotunnistin tarkistettu
-Päästöt ihanteelliset
- rengaspaineet yms kunnossa

Jakopään remppa edessä vielä ja tuli mieleen että voisiko siellä piillä vika nousseelle kulutukselle ja hienoiselle nykimiselle?

Jarruttaessa huomaa välillä että on epätasainen tuo palojen ja levyjen kontakti aavistuksen eli ravistaa ihan vähän. Voisiko sitten olla niin, että kiihdytettäessä tuo hienoinen nyky johtuu tuostakin? Täytyy vaihtaa levyt taakse ja eteen vielä.

Vikakoodia ei ole herjannut sen kummemmin kun vaihdoin osat.

Toinen kysymys koskee egr venttiiliä. Se on tuossa mallissa alipaineella toimiva ja päätin ottaa pois käytöstä. Eli käytännössä imuletku irti egr:stä ja sen tulppaus, ettei saa imuvuotoa imupuolelle.
Mitä haittaa voi olla? Käytännössä palotilan lämpö voi kasvaa?
 
Jos jarrut jumittaa, niin se ainakin näkyy kulutuksessa samantien. Ilmeisesti et ole niille tehnyt mitään, itse ainakin aloittaisin jarruista. Oliko katsastuksessa yhtään heittoa?
 
Ja jos jarrut jumittaa, levyt kuumenevat erittäin kuumiksi ja vaarana on jopa navan laakerien rikkoutuminen.

Jos löytyy infrapuna lämpömittari, niin voit mitata levyjen lämmöt. Löytyy heti sillä laahaava levy.
 
Pitäisi 159 Alfan ilmastoinnin kenno vaihtaa. Kenno on jo melkein irti, mutta noiden liittimien kanssa jäin tappelemaan. Liekö tuo kierre-osa fuusioitunut alumiinisen reunuksen kanssa, mutta ei liikahda mihinkään. Tarjosin tuohon sopivaan rakoon meisseliä, mutta ei hievahda, eikä tuo alumiinikaan siitä oikein tykännyt.

Ehdotuksia irroitukseen? Moskalla mutterin päähän?
Käsittääkseni tuo kierre on osa kennoa, eli sen voisi tuhota tarvittaessa. Letkun ja liittimen pyrkisin säästämään, toinen ainakin on melko pitkä.

IMG_20190628_201108.jpg

Päivitystä tähän.
Ei auttanut lämpö tahi nitkutus. Päädyin leikkaamaan lauhduttimesta tuon kulman irti, jotta olisi helpompi noita nitkutella irti. Jouduin lopulta palastelemaan loputkin tuosta liittimen ympäriltä, jotta tuohon pinnapulttiin pääsee käsiksi. Toinen tuli vasta ulosvetäjällä, ja toisen sai pyöriteltyä irti.

Pinnapultti tosiaan teräksinen, ja molemmissa päissä alumiinia :facepalm:

Säästyi nyt ainakin letkujen vaihdolta.

IMG-20190630-WA0003.jpeg
 
Jaahas.. Kattelin etukäteen että Statuksen etuiskarin vaihto ei ole paha rasti, tekasempa äkkiä. Kyllä taas ruoste oli tehnyt tehtävänsä, vähän joka pultti oli jumissa. Lisäksi kun sain iskarin eli joustintuen penkkiin ja irrotin jousen niin eiköhän jousi ollut poikki :facepalm:
No löin läjään vanhalla jousella, ihmeen hyvin tuntuu toimivan tuollakin yhdistelmällä. Edessä kuskin puolella siis uusi iskari ja jousi poikki, oikealla puolella vanha paketti :D
Jännästi toisessa iskarissa oli pieni valmistusvirhe, tuo oikealla näkyvä stopparirengas oli liian ylhäälle kiinnitetty. Iskarin kiinnitys ei tullut ihan tuota vasten kun iskari leveni ennen tuota stopparia.
upload_2019-6-30_19-43-31.png
 
Voihan vittu, mystinen alipainevuoto 1.2TDI vaggineessa. Ei aukea VNT-siivikko eikä ahda kuin hätäiseen 0.2bar yläkierroksilla. Pääsyöttö tandemilta ok, imee kunnon fritsun iholle. Alipaineletkutkin on kaikki vaihdettu viime syksynä uusiin. Ei jää paljoa muita vaihtoehtoja kuin että jonkun toimilaitteen kalvo vuotanee, toivottavasti ei ole turbon kello koska poikittaiskonstruktiosta johtuen siihen ei pääse käsiksi moottoria irroittamatta.

Tilailin juuri paikallisesta nettikaupasta tuollaisen käsikäyttöisen alipainepumpun, jahka se saapuu keskiviikkoon mennessä niin aletaan metsästämään sitä rikkinäistä linjastoa.

21pcs HandHeld Vacuum Pump Set Tester for Automotive Brake Bleeder Test Kit 711221789970 | eBay


s-l1600.jpg
 
Hiilet näyttivät olevan jännitteen säätimestä lopussa. Golfilla (1.9 TDI -08) nyt 204t km mittarissa.

Lakkasi latauksen merkkivalo palamasta kun vaihdoin uuden jännitteen säätimen.


Vanhassa (IV 1.9 TDI -99) golfissa laturi luovutti 260t km kohdalla. Vapaakytkin hajosi ja hihna pyörä irtosi. Koko laturi väljä ja vaihtokunnossa.

Josko tässä kestäisi itse laturi edes hieman pidempään.

IMG_20190628_221705.jpg
 
Hahhahhaaa! Hyundain korjaaminen on halpaa ja mukavaa. Autojerryn halvin tarjous kuskin oven sisäkahvan vaijerin vaihdolle (osat ja työt): 250€. Merkkiliikkeessä 350€.

Pitää kuulema vaihtaa koko lukkomekanismi (parisataa), vaikka jossain Euroopassa jotkut onnekkaat ovat onnistuneet neuvottelemaan itselle pelkän vaijerin (10€) vaihdon. Voi vittu. Täällä ketään kaljapalkka-harrastajia? Vaijerin varaosanumero minulla on uskoakseni tiedossa.
 
Vaihat ite sen, tuollasesta nyt selviää vähän tyhmempikin jannu kunhan malttaa rauhassa irrotella ovipahvit.
 
Mikä ristus mun autoa vaivaa lämpimänä? Pitkän matkan ajossa kuumana päivänä helposti alkaa kuulumaan tikittävä ääni moottoritilasta, ehkä venttiileistä tai jotain. Vetoihin ei vaikuta, mutta korvien väliin kyllä tekee pahaa sitä kuunnella.

Sitten huolestuttavampi juttu, mikä kanssa tapahtuu pitkän matkan ajossa, että auto alkaa vedätettäessä (esim. kiihdyttäessä voimakkaasti 80-120km/h) humppaamaan, eli koko voimalinja elää kun painaa kaasua. Kylmänä ei tunnu mitään outoa. Voi olla, että kyseessä on kaksi eri vikaa.

Auto vm. 2010 1.6 HDi 110 perinteisellä vauhtipyörällä ja manuaaliaskilla. 260tkm mittarissa, että toki ei yllätä että jotain remppatarvetta näillä kilometreillä tulee perushuoltojen lisäksi.
 
Ehkä tuo Hyundai homma on sellainen, että kukaan ei halua sitä tehdä, sen takia ko. hintalappu. Vähän sama kuin kysyttiin aikoinaan Rellu Laguna II:sen ikkunalasin vaijerin vaihtoa ja tavallinen peruspaja halusi 1000e. Ei tainnut homma kinnostaa, niin pistetään sellainen hintalappu että asiakas tajuaa mennä muualle. Merkkihuolto sen loppujen lopuksi teki, en kyllä tiedä hintaa.
 
Mikä ristus mun autoa vaivaa lämpimänä? Pitkän matkan ajossa kuumana päivänä helposti alkaa kuulumaan tikittävä ääni moottoritilasta, ehkä venttiileistä tai jotain. Vetoihin ei vaikuta, mutta korvien väliin kyllä tekee pahaa sitä kuunnella.
Evap venttiili naksuttaa toimiessaan ja saattaa kuulostaa hyvinkin häiritsevältä. Tosin en tiedä onko kyseistä venttiiliä diesel-vehkeissä ollenkaan, mutta ainakin bensavehkeissä on ja sen tehtävä on kierrättää bensanhöyryt pois.
 
Se on noiden kanssa vähän tuurissaan. Kaverit saaneet myös joskus paskaa sieltä mutta jännästi kun kyselet tarkemmin niin tilaukset on ollu mallia "niiden rekkarihaku sano ettö pitäs sopia" kun ihan ite varmistumalla spekseistä osan sopivuudesta ois saanu oikean..
Yrittääkö ihmiset korjailla omia autoja kun eivät ilman rekkarihakua ymmärrä mikä menopeli alla on? Kannattaa siinä tapauksessa viedä liikkeeseen.
 
Evap venttiili naksuttaa toimiessaan ja saattaa kuulostaa hyvinkin häiritsevältä. Tosin en tiedä onko kyseistä venttiiliä diesel-vehkeissä ollenkaan, mutta ainakin bensavehkeissä on ja sen tehtävä on kierrättää bensanhöyryt pois.

EGR on varmaan lähin termi ja kyllä, oon sitäkin epäillyt. Toisaalta voisi kuulostaa joltain ketjun venymiseltä tai nostajien ongelmalta.
 
Yrittääkö ihmiset korjailla omia autoja kun eivät ilman rekkarihakua ymmärrä mikä menopeli alla on? Kannattaa siinä tapauksessa viedä liikkeeseen.
On se helpompaa käyttää rekkarihakua kun kliksuttaa kolmeen eri kohtaan oikeat merkinnät (merkki, malli ja moottoriversio) ja jos soitan marmorille niin nekin kysyy rekisterinumeroa. Eikä mikään noista siltikään tarkoita, että saa oikean osan.
 
On se helpompaa käyttää rekkarihakua kun kliksuttaa kolmeen eri kohtaan oikeat merkinnät (merkki, malli ja moottoriversio) ja jos soitan marmorille niin nekin kysyy rekisterinumeroa. Eikä mikään noista siltikään tarkoita, että saa oikean osan.
Voi tarkistaa useammasta muusta paikasta kuin motonetistä että saat sen autonvalmistajan koodilla sen osan plus kuka on osan valmistaja. Pitäis mennä aika hyvin. Loppunut väärien osien hakua kun itse valinnut osat kuin rekkarilla terv. fixukselle ja motonetille.
 
Voi tarkistaa useammasta muusta paikasta kuin motonetistä että saat sen autonvalmistajan koodilla sen osan plus kuka on osan valmistaja. Pitäis mennä aika hyvin. Loppunut väärien osien hakua kun itse valinnut osat kuin rekkarilla terv. fixukselle ja motonetille.
Mä oon kaksi kertaa saanut väärät osat, kerran motonetistä mulle myytin meganeen vetonivel vaikka kyseiseen malliin koko akseli oli vaihdettava ja toisen kerran kun autodocista tilasin xsaraan alatukivarret joissa oli alapallossa liian pieni kartio (oma vika nappasin 50% mahdollisuudella ja väärin meni). Tilasin sitten uudet alapallot kun hinta jäi siltikin pienemmäksi vrt. Suomi hinnat.
Kaksi kertaa Tojotan osia hakiessa olen joutunut myyjää opastamaan että saan oikeat osat (1s sytytysjohdot motonet ja 5s virrajakakansi motormarket).
 
No tulipahan räpellettyä tuota meidän toistakin Corsicaa, missä niin ikään oli hieman herkisteltävää takajarruissa. Yllätys oli aika iso, kun tuossakin pyörän saa pyörimään käsin kun nappaa klo21 ja 15 kohdilta kiinni ja vääntää käyttöjarru pohjassa. Osaako joku täällä sanoa, että pyörähtääkö 0.9/1.0kn jarru vielä käsivoimin? Kässäristä tulee molemmissa niin paljon tehoa ettei tule kysymykseenkään pyörän pyörittely käsin.

Edelleen epäilen, etten nyt osaa säätää jotakin oikein tuolta.
 
Yrittääkö ihmiset korjailla omia autoja kun eivät ilman rekkarihakua ymmärrä mikä menopeli alla on? Kannattaa siinä tapauksessa viedä liikkeeseen.

Voi tarkistaa useammasta muusta paikasta kuin motonetistä että saat sen autonvalmistajan koodilla sen osan plus kuka on osan valmistaja. Pitäis mennä aika hyvin. Loppunut väärien osien hakua kun itse valinnut osat kuin rekkarilla terv. fixukselle ja motonetille.

Niinno, sehän se juuri on kun tuo rekkarihaku voi tarjota vaikka laakereissa tai jarruissa useampaa vaihtoehtoa niin ihmiset yleensä luottaa siihen sen yhden kerran eli ensimmäisen ja viimeisen. Ja voi olla väärä vaikka kuinka joku autodoc sen olisi merkannut sopimaan just siihen.

Toki moniim vanhempiin romuihin on välillä vähän vaikea löytää osanumeroita jos niitä ei itse osastakaan löydy..
 
Pösöllä on kyllä hieno se Servicebox palvelu, mistä saa suoraan tietoon osanumerot yms, muut valmistajat sais ottaa oppia.
 
Kiassa airbox täynnä hiekkaa. Otin koko boksin irti ja pesin astianpesukoneessa. Hyvä tuli.

Nyt mietin josko asentaisi vapaavirtaussuodattimen. Mutta miten se onnistuu kun ECU on kiinni airboxissa? Se on yhtenä seinänä siten että moottoriin menevä ilmavirta viilentää ecua samalla. Voiko kuitenkin laittaa jonnekin muualle killumaan?
 
Kiassa airbox täynnä hiekkaa. Otin koko boksin irti ja pesin astianpesukoneessa. Hyvä tuli.

Nyt mietin josko asentaisi vapaavirtaussuodattimen. Mutta miten se onnistuu kun ECU on kiinni airboxissa? Se on yhtenä seinänä siten että moottoriin menevä ilmavirta viilentää ecua samalla. Voiko kuitenkin laittaa jonnekin muualle killumaan?
Älä laita mitään vapaavirtaussuodattimia .

Laita korkeintaan joku alkuperäiseen koteloon tuleva paremmin virtaava.
 
Ilmansuodatinkotelo täynnä moottorin tuhoavaa paskaa -> asennampa kalliin suodattimen, jotta em. paska pääsisi todennäköisemmin moottoriin, hajottaen sen :confused: Paperisuodatin on halvin eli paras, eikä aiheuta mitään ongelmia tai tehonhäviötä.
 
Ilmansuodatinkotelo täynnä moottorin tuhoavaa paskaa -> asennampa kalliin suodattimen, jotta em. paska pääsisi todennäköisemmin moottoriin, hajottaen sen :confused: Paperisuodatin on halvin eli paras, eikä aiheuta mitään ongelmia tai tehonhäviötä.
Ottoputki moottoriin on paljon paremmin suojassa kuin normi ilmanotto. Siitä syystä tämä. En halua että nuo pienet kivet jää pyörimään ilmaboksiin.

E: toinen ajatus oli väkerrellä jokin esisuodatin ilmanoton huulille.
 
Viimeksi muokattu:
Pösöllä on kyllä hieno se Servicebox palvelu, mistä saa suoraan tietoon osanumerot yms, muut valmistajat sais ottaa oppia.
Tuo on kyllä käsittämättömän kätevä palvelu. Isosta osasta osia näkee suoraan hinnankin, ei tarvitse häiritä merkkihuoltoa hintakyselyillä.
Lisäksi tuolta saa Peugeotin ja Citroënin viralliset korjausohjeet ja huoltotiedottet maksua vastaan.
E: Oli melko kätevä katsoa tuolta vaihdelaatikon irrotus- ja takaisinlaitto ohjeet kun kytkinremppaa tein.
 
Myös VAG-konsernin autoihin löytyy vastaava palvelu kuin tuo pösön servicebox, kannattaa googlata erwin jos niitä joutuu rassaamaan.

Pikkurahalla saa kaikki viralliset tehdasmanuaalit yms. Ja silti eri foorumit täyttyy ihmettelystä kun ei löydy kytkentäkaavioita tai ei löydy sulakelistoja tai kiristysmomentteja tai mitä milloinkin...
 
Ei nyt mitään katastrofia mutta jokseenkin turhaa työtä on tullut harrastettua säästämällä tietyissä varaosissa :dead: Olen kuitenkin oppinut läksyni; mikäli auton pitoaika on pitkä ja kilometrejä tulee, niin ehkä on parempi jättää ne tarvikepakoputket hyllyyn. Nyt on kaikki kolme putkea vaihdettu omasta toimesta kahteen kertaan tarvikkeina. Vai menikö se takaputki jo kolmatta kierrosta. Taisi muuten mennä. Kestoikä vaihdellut siinä 80-160tkm.

Sitten en taida enää koskaan ostaa näitä tarvike tai "huollettuja" latureita. Alkuperäinen Hitachi kesti +300tkm (ja siitäkin meni vain rulla mutta oli pakko reissun päällä vaihtaa koko höskä). Sen jälkeen onkin jo kaksi pilipalilaturia levinnyt 100tkm sisään. Viimeisin menee sentään takuuseen.

Nivelissä yms. on paljon helpompi ostaa laatua tarvikkeena.
Tuohan on jo aika hyvin, ensin meni omasta laturista kaikki kannakkeet poikki ja seuraava hajosi reilussa vuodessa, nykyisestä piti vaihtaa hihnapyörä kapeampaan, kun oli hieman leveämpi. Nykyisessä piuhojen laitto on ihan saatanasta, käsikopelolla ja säkällä taisi viimeeksi mennä vartti, etukäteen ei voi laittaa, koska liitin menee poikki.

Voi tarkistaa useammasta muusta paikasta kuin motonetistä että saat sen autonvalmistajan koodilla sen osan plus kuka on osan valmistaja. Pitäis mennä aika hyvin. Loppunut väärien osien hakua kun itse valinnut osat kuin rekkarilla terv. fixukselle ja motonetille.
Rekisterihaku ei toimi ikinä missään paikassa, koska rekkari on mallia xxx-xx, monessa paikassa myös auton malli puuttuu listasta. Öljysuodattimen joutuu aina ettimään Opel:n puolelta, vaikka auto on Ford. Samana vuonna on myös valmistettu ykkös- ja kakkoskoppaa, joten pitää välillä myös tarkistaa, että saa tiskillä sen oikean osan. Sitten on niitä osia, joiden kanssa pitää olla Sherlock, että löytää ne edes Suomesta, mutta itse olen autoni valinnut.
 
Dodii, 3.0 TDI puhissee taas vanhaan malliin, eikä maksanutkaan kuin 570 euroa... :P

Uusi (=ohjelmaton) VDO VNT-siipien säädin: 350€, ohjelmointi erikois-laitteella (VCDS:llä ei tee tässä yhteydessä mitään): ~80€ + työt.

Vituttaisi ellei homma olisi ainoa vika mitä on viimeiseen ~90tkm / yli 5 vuoteen on ollut koko autossa. Muuten on mennyt vain kulutusosia (1x jarrut, perus öljyt ja suodattimet -> vuosikustannukset jotain satasia)...
 
Dodii, 3.0 TDI puhissee taas vanhaan malliin, eikä maksanutkaan kuin 570 euroa... :p

Uusi (=ohjelmaton) VDO VNT-siipien säädin: 350€, ohjelmointi erikois-laitteella (VCDS:llä ei tee tässä yhteydessä mitään): ~80€ + työt.

Vituttaisi ellei homma olisi ainoa vika mitä on viimeiseen ~90tkm / yli 5 vuoteen on ollut koko autossa. Muuten on mennyt vain kulutusosia (1x jarrut, perus öljyt ja suodattimet -> vuosikustannukset jotain satasia)...

Omaa diudia huoltanut/korjannut nyt tässä 15kk aikana lähes 3000 eurolla :D
 
Toiseen ketjuun vastaus mutta liittyy ylläolevaan.

"
Itsellä -05 Audi A6 3.2FSI Quattro. Auto ostettu viime keväänä ja tiedossa oli joitain remontteja, sekä ajettu ostettettaessa 340tkm, nyt 350tkm 15kk jälkeen.

Tähän mennessä:

-Uudet Bi-Xenon umpiot 770€/pari
-Takajarrulevyt ja palat 170€
-Uusi Start/stop moduuli 70€
-Uudet kesärenkaat 330€ kierros sekä käytetyt talvivanteet ja renkaat 250€
-2x Öljynvaihto 180€ suodattimineen
-Tätä autoa varten hommattu VCDS-kaapeli 329€
-Tuulilasinpyyhkijät 50€
-MAP-anturi 59€
-Sytytystulpat 100€
-Puolat 292€
-Uusi akku 230€
-Käytetty xenon-ohjausyksikkö (tod. näk. turhaan) 35€

Halpaa on ku saippua sano :vihellys:

edit. tietty tähän vielä 14 litraa satkulla 98-bentsiiniä päälle :rolleyes:
 
90% taajamaa täällä kanssa; vanhalla 2.8 V6 Passatilla meni keppanasti tuo 14L satasella 98:ia manuaalillakin samassa ajossa. ;)

Varmaan samaa tasoa kahdella edellisellä VR6 golffilla. Eka Mk3 etuveto ja toinen Mk4 4Motion :D
 
Vittu kusi saatana paska. Eipä tarvinnutkaan paljoa vasta ostettua alipainepumppua kun eka letkunpätkä mitä kurotin mittaamaan roikkuikin ilmassa. Se kiinni takaisin ahtimen alipainekelloon ja taas on kaikki 60 hevosta tallella. Ei sillä että noitakaan tehoja tarvisi, mutta tuon 15hp nilkutusmoodin kanssa piti vain "vähän" suunnitella aina motareille liittymistä.
 
Juu ei. Metrin vipuvarrellakin tuo ois 100kg massalla runnomista. Pyörä kun on 50-60cm niin tarkoittaa noin 200kg massaa..
^^parillinen määrä virheitä.

Kilonewtonit tarkoittaa suoraan sitä voimaa, jolla rengas hidastaa menoa eli tuo voima on renkaan ulkokehältä ja 1 kN vastaa noin 100 kg:n voimaa (metrin varrella suunnilleen 30 kg:n riippuen renkaan halkaisijasta).
 
^^parillinen määrä virheitä.

Kilonewtonit tarkoittaa suoraan sitä voimaa, jolla rengas hidastaa menoa eli tuo voima on renkaan ulkokehältä ja 1 kN vastaa noin 100 kg:n voimaa (metrin varrella suunnilleen 30 kg:n riippuen renkaan halkaisijasta).
No pyöriikö tommonen jo miesvoimin kun ottaa klo21 ja 15 kiinni kunnolla hanskat kädessä?

En ole mikään fysiikan mallioppilas. Joku oli micran kanssa tapellut saman ongelman kanssa, kuntoon saatuaan 0.8kn kuulemma pyöri juuri ja juuri käsin.

Helpoin kai se on tuon toisenkin kanssa hakea hylkylappu konttorilta niin näkee sitten mitä niitä tehoja on.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
267 080
Viestejä
4 618 204
Jäsenet
75 990
Uusin jäsen
Sandaali

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom