Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Pakoputki ilmeisesti vuotaa edestä jousto-osan saumasta. Mitenhän sitä kannattaisi lähteä korjaamaan? Hitsaaminen itse ei ole vaihtoehto, kun ei ole välineitä. Oliskohan mitään toivoa yrittää tiivistää sauma pakoputkikitillä tai -teipillä? Uusi pakoputken etupätkä maksaa 120e, joka ei sinänsä ole iso raha auton laitossa, mutta en mielellään niin paljon maksaisi yhden sauman takia ja 14 vuotta vanhat putken pultit on varmaan aika vittumaisia irroitella.
Kilpailuta autojerryllä hitsaus. Ei muistaakseni paljon maksanut uuden jousto-osan vaihto omaan passattiin.
 
Voihan perse. I30:stä ulos noustessa painoin vahingossa auton kakesta nappulaa ja samaan aikaan avasin ovea kuskin oven kahvasta. Nyt ei sitten ovi enää aukea kuin ulkokahvasta. No, ovipahvi irti ja ihmettelemään... Huoh.
 
Jaahas. Kaapeli poikki. Snadisti ärsyttää. No, autojerrylle tuli taas sitten asiaa.
 
Sain C5 HDi sitikkaan kytkinrempan tehtyä. Lopussa huomasin että olin saanut kampiakselin asentotunnistimen hajalle :dead: Eipä tullut juhannukseksi auto kuntoon.
Oli tuossa muutama muukin muuttuja matkassa. Luulin jo että sain paineasetelman hajalle kun vaihelaatikkoa takaisin punnertaessa sieltä lensi pari osaa. Paineasetelman keskellä on systeemi johon painelaakeri lukittuu. No onneksi se näytti kuitenkin pysyvän kun vääntelin lukitusjousen ja lukkorenkaan suoraksi ja laitoin takaisin paikalleen.
Jos olisin heti ottanut kuskin vetoakselin irti niin olisin säästänyt vähintään pari tuntia. Ohjeessa oli ettei vetareita tarvitse kokonaan irrottaa. Oli se niin paljon edessä että lopulta otin pois, ja sen jälkeen laatikko menikin kohtuullisen helposti paikalleen.
Kuskinpuolen sisempi vetarin suojakumi oli kanssa vaihtokunnossa. Onneksi sen sai seuraavaksi päiväksi varaosaliikeeseen.
Webaston vesiputki oli syöpynyt puhki. Korjasin letkulla ja klemmareilla, saa nähdä pitääkö.
Tänään kun aloitin ottamaan vanhaa asentoanturia irti niin tuumailin ettei se mahdu tulemaan muuten kuin ottamalla irti termostaattikotelohässäkän. Kyseiseen laitokseen tulee noin 10 letkua ja se on vielä muovia. No sitten kun olin sen jo melkein irrottanut eli nesteet veks ja kaikki letkut ja pultit irti niin huomasinkin ettei sitä olisi kuitenkaan tarvinnut irrottaa :rage: Saapa nähdä pitääkö tiivisteet enää kun ehdin jo raottaa kapistusta kannesta irti.
Ensi viikolla selviää kun saa jostain tuon tunnistimen että mikä on lopputulos. Tieteellisellä stetson-harrison menetelmällä päättelin että kaksoismassape*kele on vielä käypäinen.
 
Mikähän pusla on menossa, jos eturengasta potkiessa kuuluu kuivaa kumimaista rutinaa? Skoda Octavia kyseessä. Varsinaista väljää ei vääntelemällä löydy.

Välillä liikkeellelähdöissä rutissut myös ja satunnaisesti töyssyissä kolahtanut. Viime syksystä alkaen kuulunut satunnaisia ääniä, mutta mikään korjaamo ei ole löytänyt mitään, niin pakko ajaa vikaa ulos. Tuo potkimalla kuuluva ääni on uusi, niin mietin, jos joku keksii sen avulla vian :D

EDIT: Myös toista eturengasta potkiessa saa äänen aikaan, mutta kuuluu toiselta puolelta autoa silloin. Eli vasemman eturenkaan tuennassa joku varmaan menossa.
 
Viimeksi muokattu:
Vakaajan yhdystangot.
Molemmat vaihdettu ja tuolta rutisevalta puolelta ihan hiljattain vielä. Rutina kuuluu välillä hitaissa liikkeellelähdöissä ja vetoa päälle pois ottaessa ja välillä voi olla pari kuukautta hiljaa. Voisi melkein ruikkia rasvaa yksi kerrallaan kaikille kumeille ja katsoa, milloin ääni häviää.
 
Nyt se vika löytyi :D

Avasin konepellin ja käsillä moottoria heiluttaessa kuuluu rutinaa. Joku moottorin tukikumeista on siis entinen. Tuo selittää myös vaihdekepissä tuntuvat rutinat ja väljät vetoa päälle lyödessä. Nyt pitää vain selvittää, mikä tukikumi on lopussa. Perkele viime syksystä ihmetellyt noita ääniä ja rampannut korjaamolla.

Edit: Vaihdelaatikon ylempi tukikumi aivan löysä ja narisee. Onneksi ei kallis osa ja nyt täytyy miettiä, rupeanko itse vaihtamaan vai vienkö liikkeeseen. Juuri tuon tukikumin alueelta kuulunut myös kolahduksia töyssyissä ja toivotaan, että nekin lakkaavat.
 
Viimeksi muokattu:
Ostin hiljattain 2016 Kia Ceedin. Huomasin, että kumpikaan tupakansytytin ei toimi. Liitin antaa tupakansytyttimelle hieman virtaa, kun kokeilin sytyttää paperia. Sytytin ei kuitenkaan lämmennyt hehkuvan kuumaksi. Puhelimen lataus ei kuitenkaan onnistu, kuten ei onnistu auton Usb väylässäkään. Lataus katkeaa sekunnissa.

Tänään yksi autoilija ajoi melkein kylkeeni ja huomasin, että töötti ei myöskään toimi. Tarkistin torven sulakkeen, joka oli ehjä. Osaisiko joku sanoa missä vika voisi olla? Takuu on kilometrien puolesta päättynyt.
 
Täältä löytyy 2006 Focus, joka pitää suht kovaa korkeaa ääntä, kun kääntyy vasemmalle. Suurinpiirtein 1/4 kierrosta ratti käännettynä, mutta myös liikkeellelähdössä tai taakse päin valuessa (vino parkkipaikka) kuuluu sama ääni. Vähän matalampi ääni, kuin jarrujen kitinä ennen pysähdystä, mikä sekin on läsnä.

E. Etupaloissa hyvin pintaa. Taakse ei vielä kurkattu. Kk sitten katsastettu ja läpi meni

E2. Takajarruthan ne oli rasvauksen tarpeessa. Pikku ajon jälkeen vaikuttaa toimivan kuten pitää.
 
Viimeksi muokattu:
Sitikan kytkinremppa näyttää alustavasti onnistuneen.. Tänään vaihdoin kampiakselin asentotunnistimen (35€ marmorilta). Reilu 10 km ajoin ja auto toimii hyvin. Sitten kun takana on muutama tuhat km niin voi sanoa varmasti onnistuneen.
On tuossa kuitenkin aika monta paikkaa mikä olisi voinut jäädä huonosti kiinni niin vielä ei ihan uskalla sanoa että remontti olisi täysin onnistunut.
Kohtuu kustannuksilla taisin selvitä, kytkinpaketti, öljyt, holkki 222€, vetarin suojakumi 29,90€ ja kampuran tunnistin 35€.
Ihan kivasti tuossa säästi kun itse teki, jos vaikka kuudessa tunnissa korjaamo tekisi niin tulisi siitäkin jo noin 70€ x 6 = 420€.
 
Sitikan kytkinremppa näyttää alustavasti onnistuneen.. Tänään vaihdoin kampiakselin asentotunnistimen (35€ marmorilta). Reilu 10 km ajoin ja auto toimii hyvin. Sitten kun takana on muutama tuhat km niin voi sanoa varmasti onnistuneen.
On tuossa kuitenkin aika monta paikkaa mikä olisi voinut jäädä huonosti kiinni niin vielä ei ihan uskalla sanoa että remontti olisi täysin onnistunut.
Kohtuu kustannuksilla taisin selvitä, kytkinpaketti, öljyt, holkki 222€, vetarin suojakumi 29,90€ ja kampuran tunnistin 35€.
Ihan kivasti tuossa säästi kun itse teki, jos vaikka kuudessa tunnissa korjaamo tekisi niin tulisi siitäkin jo noin 70€ x 6 = 420€.

Ammattimies :cool:
 
Cadillacissa pamahti takana poikittain olevaan jarruputkeen vuotoreikä kun oli katsastuksessa dynossa, aika mielenkiintonen oli ajella kotio :D

Näytti ne liitokset vähän siltä, ettei mulla oo nyt mielenkiintoa ruveta tunkkailemaan, asettelemaan pukkeille ja kirota umpiruosteisten liitosten kanssa. Joten pitäneepä kysellä eri pajoilta vähän hintoja. Kaikenlaista sitä.

Seuraavaksi koettaa mitä ne Furysta sanoo.
 
Meni, ja oli se kyllä muutenkin kun unohtui koko katsastus, viime viikon torstaina oli viimeinen päivä :D
Onneksi katsastukseen sai ajaa täysin laillisesti, kun vaan varasi sinne ajan (jos muisti).

Pois ajaminen olikin sitten vähän laittomampaa. :D
 
Onneksi katsastukseen sai ajaa täysin laillisesti, kun vaan varasi sinne ajan (jos muisti).

Pois ajaminen olikin sitten vähän laittomampaa. :D

Joo, näinhän se menee, onneksi matkaa muutama sata metriä. Sitten kun saa korjaamolle ajan niin taidanpa varalta ottaa siirtokilvet, ei sinnekään ole kuin 10km matkaa mutta vituttaa se jos sattuukin, että pysäytetään.
 
Joo, näinhän se menee, onneksi matkaa muutama sata metriä. Sitten kun saa korjaamolle ajan niin taidanpa varalta ottaa siirtokilvet, ei sinnekään ole kuin 10km matkaa mutta vituttaa se jos sattuukin, että pysäytetään.
Iteltä meni samoin 92 eldoradosta keväällä katsastuksessa takaa poikittainen jarruputki poikki, oli loppujenlopuksi helppo homma vaikka aluksi näytti pahalta.
 
Mulle ne on joskus kirjoittaneet niinkin että saa ajaa saman päivän aikana korjattavaksi. Toki varmaan toi jarruputki on vähän sellanen että traileri hommiksi. Siirtokilvethän ei sinänsä auta jos autossa on tollanen vika joka tekee autosta vaarallisen ajaa.
 
Täältä löytyy 2006 Focus, joka pitää suht kovaa korkeaa ääntä, kun kääntyy vasemmalle. Suurinpiirtein 1/4 kierrosta ratti käännettynä, mutta myös liikkeellelähdössä tai taakse päin valuessa (vino parkkipaikka) kuuluu sama ääni. Vähän matalampi ääni, kuin jarrujen kitinä ennen pysähdystä, mikä sekin on läsnä.

E. Etupaloissa hyvin pintaa. Taakse ei vielä kurkattu. Kk sitten katsastettu ja läpi meni

E2. Takajarruthan ne oli rasvauksen tarpeessa. Pikku ajon jälkeen vaikuttaa toimivan kuten pitää.
Huomasin itse muutama päivä sitten vm. 2005 focuksessa vähän samaa.
Oliko näin että vinkuminen kuului liikkeelle lähdettäessä aina kun renkaan pyörähdys on tietyssä kohtaa eli ei ihan jatkuva ääni. Jospa sitä itsekin selviäisi yhtä vähällä
 
Mulle ne on joskus kirjoittaneet niinkin että saa ajaa saman päivän aikana korjattavaksi. Toki varmaan toi jarruputki on vähän sellanen että traileri hommiksi. Siirtokilvethän ei sinänsä auta jos autossa on tollanen vika joka tekee autosta vaarallisen ajaa.

Kyllä kaksipiirijarrut on ihan tuossakin, eli kyllä sieltä vielä toimivat etujarrut löytyy, pitää vaan ajella sievästi ja ennakoivasti, ei tarvi traileria.
 
Iteltä meni samoin 92 eldoradosta keväällä katsastuksessa takaa poikittainen jarruputki poikki, oli loppujenlopuksi helppo homma vaikka aluksi näytti pahalta.

Tänään ajattelin aamusta tahi aamupäivästä soitella yhteen paikkaan, toki ensin pitää tilata samalla myös muuta jarruosaa itse (huomattavasti halvemmalla kuin suomihinnat) ja pyytää sitten könttähinta koko operaatiolle.
 
Kyllä kaksipiirijarrut on ihan tuossakin, eli kyllä sieltä vielä toimivat etujarrut löytyy, pitää vaan ajella sievästi ja ennakoivasti, ei tarvi traileria.

Tarkotin polisi sedän kanssa siis.

Edit: Toki se nyt on melko epätodennäköistä että ne poliisit jaksaa kiinnostua mutta noin laillisuusnäkökulmasta.
 
Huomasin itse muutama päivä sitten vm. 2005 focuksessa vähän samaa.
Oliko näin että vinkuminen kuului liikkeelle lähdettäessä aina kun renkaan pyörähdys on tietyssä kohtaa eli ei ihan jatkuva ääni. Jospa sitä itsekin selviäisi yhtä vähällä

Juu. Vian pahentuessa kuuli selvästi, että ääni tuli ja meni renkaan pyörimisen tahdissa, myös suoraan ajaessa. Aiemmin kuului vain yksittäisiä 1-2s ääniä. Kylmänä ei vikaa ollut, eli ilmeisesti osat lämpenevät ja laajenevat sen verran, että nappasi kiinni. Eilen illalla kun pääsin kotia muutaman kymmenen kilsan ajosta, alkoi ininä palaamaan. Ei kovin tuntunut satula liikkuvan käsipelillä. Ehkä sentin maksimissaan. Liukutapit ovat ehkä puolisen senttiä paljaana keräämässä kaiken paskan mukaansa. Ilmeisesti ihan normaali Fordismi? Ainakaan Bilteman liukutappisarjassa ei ko. väliin tullut suojaa; liukutapit, hatut ja kumikaulus. Takana oli tapeissa vielä vanhaa rasvaa jonkin verran jäljellä, edessä melkolailla kuivat. Luultavasti takapäätä ei ole käytetty auki ihan hetkeen, sillä ne tärinänestoraudat olivat täysin jumissa. Pikku vääntelyllä satula lähti irti raudat kiinnitettyinä. Kaikkien takapalojen ”selkä” oli möhnäinen ja merkkitarrat kuluneet kosketuksissa olevista kohdista. Kevyt hionta, bräkleeniä ja jarrurasvaa perään. Tulipas tekstiä.

Millä/miten mäntää kehtaisi putsata/huoltaa, jos sillä lähtisi?
 
Mikäs mun mk1 -95 mondeeon mahtoi iskeä yön aikana? Tyhjäkäynnillä kierrokset hyppii 500-1500, varsinkin lämpimänä ja moottorin liikkeen tuntee autoon sisällekin kun vatkaa, myös vaihde päällä ilman kaasua, varsinkin kolmosella, on meno "kenguru bensaista" ja jarruttaessa kierrokset tippuu niin alas että meinaa sammua. Muuten tuo kyllä kulkee ihan hyvin kunhan ei tarvitse pysähtyä. Koitin googletella niin vastaan tuli imusarja vuotoa ja tulppia, mitä mieltä raati, mistä lähteä tutkimaan?
 
Aattelin jo että ois päässy edes vähän helpolla autoista tietämättömänä mutta kyllähän tuollainenkin ongelma googlella löytyi. Onkohan miten iso työ? Jokin haynes repair manual mulla onkin pdf:änä, eikä siinä ainakaan ole isona vaikeustasona tuota luokiteltu mutta kertoo että käsiksi pääsee auton alta... Tuota mahdollisuutta ei itsellä ole. Ei jollakin sattuis olemaan kyseinen kone valokuvamuistissa että pääseeköhän tuohon käsiksi yläkautta?
 
Onneksi katsastukseen sai ajaa täysin laillisesti, kun vaan varasi sinne ajan (jos muisti).

Pois ajaminen olikin sitten vähän laittomampaa. :D
Eikös sekin ole ihan laillista, jos ajaa korjaamolle suoraan? Näin asian olen ainakin käsittänyt. Toki se on eri asia, jos korjaamo tarkoittaa omaa tallia, mutta voisi kuitenkin kuvitella senverran poliiseiltakin löytyvän myötätuntoa. Tai sitten ei.
 
Eikös sekin ole ihan laillista, jos ajaa korjaamolle suoraan? Näin asian olen ainakin käsittänyt. Toki se on eri asia, jos korjaamo tarkoittaa omaa tallia, mutta voisi kuitenkin kuvitella senverran poliiseiltakin löytyvän myötätuntoa. Tai sitten ei.
Korjaamollekin saa tosiaan ajaa. Mutta jos auto on mennyt katsastuksessa ajokieltoon, niin sitten luultavasti ei saa ajaa ollenkaan? Jos siis on niin paha vika autossa, että se estää turvallisen ajamisen.
 
Ei nyt mitään katastrofia mutta jokseenkin turhaa työtä on tullut harrastettua säästämällä tietyissä varaosissa :dead: Olen kuitenkin oppinut läksyni; mikäli auton pitoaika on pitkä ja kilometrejä tulee, niin ehkä on parempi jättää ne tarvikepakoputket hyllyyn. Nyt on kaikki kolme putkea vaihdettu omasta toimesta kahteen kertaan tarvikkeina. Vai menikö se takaputki jo kolmatta kierrosta. Taisi muuten mennä. Kestoikä vaihdellut siinä 80-160tkm.

Sitten en taida enää koskaan ostaa näitä tarvike tai "huollettuja" latureita. Alkuperäinen Hitachi kesti +300tkm (ja siitäkin meni vain rulla mutta oli pakko reissun päällä vaihtaa koko höskä). Sen jälkeen onkin jo kaksi pilipalilaturia levinnyt 100tkm sisään. Viimeisin menee sentään takuuseen.

Nivelissä yms. on paljon helpompi ostaa laatua tarvikkeena.
 
Skodan etupään rutinoiden syyksi selvisi väljä vaihteiston tukikumi, joka pitää vaihtaa viikonloppuna. Oikean takarenkaan kolahtelut yhä mysteeri.

Joskus auto paikallaan käsijarru päällä rattia kääntäessä takana kolahtaa. Välillä ekassa töyssyssä pihan jälkeen kolahtaa ja sitten on hiljaista. Joskus liikkeelle lähtemisen jälkeen suoralla tiellä kuuluu sarja kopsahduksia, eli aivan kuin takarengas ampuisi kiviä pohjaan.

Väljää ei äkkiseltään missä tuntunut ja vanteen pultit kireällä. Mistähän lähden tuota vikaa etsimään :think:
 
Ei nyt mitään katastrofia mutta jokseenkin turhaa työtä on tullut harrastettua säästämällä tietyissä varaosissa :dead: Olen kuitenkin oppinut läksyni; mikäli auton pitoaika on pitkä ja kilometrejä tulee, niin ehkä on parempi jättää ne tarvikepakoputket hyllyyn. Nyt on kaikki kolme putkea vaihdettu omasta toimesta kahteen kertaan tarvikkeina. Vai menikö se takaputki jo kolmatta kierrosta. Taisi muuten mennä. Kestoikä vaihdellut siinä 80-160tkm.

Sitten en taida enää koskaan ostaa näitä tarvike tai "huollettuja" latureita. Alkuperäinen Hitachi kesti +300tkm (ja siitäkin meni vain rulla mutta oli pakko reissun päällä vaihtaa koko höskä). Sen jälkeen onkin jo kaksi pilipalilaturia levinnyt 100tkm sisään. Viimeisin menee sentään takuuseen.

Nivelissä yms. on paljon helpompi ostaa laatua tarvikkeena.


Alkuperäinen Hitachi laturi meni vaihtoon 170tkm kohdalla ja tilalle tuli Motonetin myymä kunnostettu laturi, sillä on nyt ajettu 190tkm. :eek:
 
Ei auto vaan moottoripyörä.
Eilen vaihdoin venttiilikopan tiivisteen kun vuosi. Remontin jälkeen käyntiin ja alko vesipumppu vuotamaan. Tähän pumppuun ei voi vaihtaa sisäisiä tiivisteitä joten pitää vaihtaa kokonaan toiseen. Helvetin vittu...
 
Ööö eikai sillä väliä aukeaako se katkeamalla vai aukasemalla kun poishan sä sitä oot ottamassa vai onko t22 avessa joku omituinen rakenne. Isompi ongelma yleensä noiden kanssa on sen kuusiokolon tai torxin pyörähtäminen sileeksi jolloin se vaan pyörii ympäri ja katkaisuhommiksi menee.

Sellaset joissa pidetään vastaan lenkillä tai vastaavalla "juuresta" on paljonpaljonpaljon kivenpia irroitella kuin nuo kuusiokolohelvetit
 
Hyvin harvoin nuo koiranluut niin hankalissa paikoissa on, etteikö pikkurälläkkä mahtuisi. Jos vähänkään on tiukassa niin turha tapella yhtään ylimääräistä vaan samantien poikki / mutteri halki.
 
Itse olen ottanut noita aika hyvällä success ratella niin, että ensin teräsharjalla kierre niin puhtaaksi kuin saa, sitten WD40 tai jotain vastaavaa, lukkopihdit (oikein päin!) niin kireälle kuin saa sinne nivelen puolelle ja lopuksi pulttipyssyllä päräyttää auki. Tai miksei käsivoiminkin, mutta pyssyn iskuvoima helpottaa elämää.

Ei jaksa mitään rälläkkää kuunnella ja kipinäsuihkua ottaa vastaan, kun tuolla tavalla hoituu homma yleensä nopeammin ja siistimmin.
 
Ja taas akku latautuu kun sain takuuvaihdokkina uuden laturin. Olipas vaan jotenkin turhaa työtä ja piti vielä maksaa vaihdokista täysi hinta. Lähettävät tarkastettavaksi ja jahka valmistaja todennut rikkinäiseksi, niin saan rahat takaisin :beye:

Uusi etuputkikin on asennettu. Kohta leimalle ja keula kohti puolta miljoonaa :rofl:
 
Pienen peltikolarin takia joudun uusimaan vasemman etusumuvalon.
Tilasin sen jo Virosta erään nettikaupan sivuilta.
Vielä haluaisin varmistua että näissä Valeon etusumuvaloissa ja yleensäkin uusissa umpioissa on omaan autoon sopivat sähköliittimet. Onko näin pääsääntöisesti vai joutuuko tekemään omia virityksiä?

Ei suurimmassa osassa sumuvaloja tule, kuin se itse umpio ostettaessa. Se johtosarja otetaan siitä vanhasta.
 
Pitäisi 159 Alfan ilmastoinnin kenno vaihtaa. Kenno on jo melkein irti, mutta noiden liittimien kanssa jäin tappelemaan. Liekö tuo kierre-osa fuusioitunut alumiinisen reunuksen kanssa, mutta ei liikahda mihinkään. Tarjosin tuohon sopivaan rakoon meisseliä, mutta ei hievahda, eikä tuo alumiinikaan siitä oikein tykännyt.

Ehdotuksia irroitukseen? Moskalla mutterin päähän?
Käsittääkseni tuo kierre on osa kennoa, eli sen voisi tuhota tarvittaessa. Letkun ja liittimen pyrkisin säästämään, toinen ainakin on melko pitkä.

IMG_20190628_201108.jpg
 
Meikäläisellä alkoi viitos golffi motarilla polttelemaan laturin merkkivaloa. Ongelma ilmenee vain kun ajaa pidempään tasaista nopeutta. Valo sammuu aina kun laskee tai nostaa kierroksia hieman reilummin. Enään satasen vauhdissa valo ei ole syttynyt.

Hain motonetistä uuden jännitteen säätimen jossa hiilet. Saa nähdä pääsisikö näin helpolla tällä kertaa.

Katsastukselle sai kuukausi sitten laittaa taakse levyt, palat, satulat ja käsijarrun vaijerit sekä jouset...
 
Pitäisi 159 Alfan ilmastoinnin kenno vaihtaa. Kenno on jo melkein irti, mutta noiden liittimien kanssa jäin tappelemaan. Liekö tuo kierre-osa fuusioitunut alumiinisen reunuksen kanssa, mutta ei liikahda mihinkään. Tarjosin tuohon sopivaan rakoon meisseliä, mutta ei hievahda, eikä tuo alumiinikaan siitä oikein tykännyt.

Ehdotuksia irroitukseen? Moskalla mutterin päähän?
Käsittääkseni tuo kierre on osa kennoa, eli sen voisi tuhota tarvittaessa. Letkun ja liittimen pyrkisin säästämään, toinen ainakin on melko pitkä.

IMG_20190628_201108.jpg
Olen tämän kesän aikana kunnostanut kahden 3B Passatin ilmastoinnit. Toiseen vaihdoin ainoastaan kuivaimen ja toiseen kuivaimen sekä kompressorin. Kummassakin kuivaimen alumiinikierteellä olevat liitokset olivat hapettuneet täysin jumiin. Toinen aukesi ehjänä lämmityksellä ja varovaisella edestakaisin nitkuttelulla. Toisesta korkkasi kierteet putken liitoksesta ja piti vaihtaa koko putki kuivaimelta raitisilmasuodatinkotelon alla olevalle höyrystimen kennolle. Onneksi oli purkuauto valmiina pihassa...

Edit.
Kummatkin autot ostettu viime syksynä, ilmastoinnit rikkinäisenä. Toisessa oli kompressorin hihnapyörä sekä lauhduttimen sähköpuhallin rikki. Toisessa ainoastaan magneettikytkimen piuha poikki.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
267 068
Viestejä
4 617 627
Jäsenet
75 983
Uusin jäsen
Nonanna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom