Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Kannattaa niitä marmorinkin hintoja tosiaan kysellä, itse olen useamman kerran yllättynyt kun on ollutkin huomattavasti halvemmat kuin tarvikeliikkeessä.
 
Kaipa se riippuu merkistä. Audilla ei ainakaan näin ole. Ainoa oli S8:n 150A laturi, joka oli tarvikkeena 420€ ja marmorilta 500€. Muuten on tarvikkeet selvästi halvempia, paitsi niiden osien kohdalla, joita ei saa tarvikkeena.
 
EGR:n poistaminen käytöstä bensavehkeissä? Onkohan tuosta niin suurta hyötä kuin diesel-vehkeissä?
Osakuormallahan tuo ilmeisesti laskee jopa polttoaineen kulutusta ollessaan kunnossa? Yleinen luulo taitaa olla, että se nostaa tarpettomasti kulutusta?

Omassa autossa on se vanhanmallinen egr, jossa ei ole ecu pohjaista säätöä vaan pelkkä letku kaasuläppäkoteloon. Purin sen ja totesin, ettei karstaa ollut muodostunut juurikaan.
 
Kysyminen on halpaa. Taannoin oli haussa joku Subarun varaosa ja halvin mitä suomalaisilta tarvikemyyjiltä oli tyyliin 350 euroa. Ihan mielenkiinnosta sitten kysyin että mitä marmoritiskihinta olisi - jäi satasta halvemmaksi.

Onhan sitä kyselty aina silloin tällöin mutta tähän päivään mennessä ainakaan Nissan/mitsu akselilla ei ole onnistanut.

Ehkä paras tapaus oli tämä viimeaikaisin intercoolerin vaihto. Vuosia sitten kyselin marmorilta että paljonko maksaa coolerin kiinnitysten kumipuslat kun olivat täysin kaput. Hinta oli yli 40€ kpl ja niitä menee 4kpl. Meinasin saada sydänkohtauksen :) Tein lopulta sopivasta kumimatosta omat versiot :D

Nyt kun vajaa 200tkm myöhemmin vaihdoin koko coolerin, niin sen mukana tuli kumipuslat kaupan päälle ja koko komeus kustansi rahteineen 230€ ebaystä ja koko laitoksen laatu on alkuperäiseen verrattuna aivan eri tasolla, positiivisessa mielessä siis :cigar2:
 
Koneen heiluntaan ei oo itellä tullu vastaan kuin ne tukikumit/kiinnikkeet tai sitten tasapainoakseli(t) sellaisissa koneissa joissa sellaset löytyy. Ootko nyt varmasti kattonu kaikki ne kumekset ja niiden kiinnitykset ihan kunnolla?
 
Sanokaas mikä aiheuttaa moottorin liikettä auton akselin suunnassa?

2000-luvun octavia (pohjautuu mk4 golfiin yms) kyseessä.

kyselin fb:ssäkin ja ehdotettiin jotain vetoakselin nivelen kuivuutta, en ihan sitä selitystä niele kyllä. Otin ne irti ulkopäistä, että pyörii vapaammin, ei mitään vaikutusta.

Mitäs mieltä ootte?

MEGA

Muuten ei haittaisi mutta kun tuo heilunta tuntuu kuskin paikalle asti.

Onko varmasti tarkistettu moottorin taainmainen tukikumi. Se tuntuu sitten mielenkiintoiselta ajaa autoa kun kyseinen osa on rikki. Moottori pysyy paikallaan tyhjäkäynnillä mutta kun laittaa vaihdetta päälle kytkintä nostaen niin moottori heilahtaa kunnolla.




 
Viimeksi muokattu:
Onhan sitä kyselty aina silloin tällöin mutta tähän päivään mennessä ainakaan Nissan/mitsu akselilla ei ole onnistanut.

Tämä tosiaan riippuu paljon mallistakin, kysyin joskus Sigman ylätukivartta taakse ja Japanista tilaamalla ois saanu 500e toimitusaika pari viikkoa. Onneksi löytyi Dodge Stealth kirjaimellisesti huitsin Nevadasta purkaamolta ja ruosteeton hyväkuntoinen osa rahteineen reilu 100e ja mukana tuli vielä alatukivarren osat samaan hintaan.
 
Noniin, tänään korjailin korjaamon jälkiä (oli ABS anturi irti) ja huomasin samalla seuraavanlaisen vekin renkaassa, joka piti irroittaa korjaamokäynnin yhteydessä.

En keksi miten tuollaisen vekin saisi ajamalla tehtyä. Jos kolhii rengasta johonkin kiveen tai kanttariin niin eikö vekin pitäisi olla renkaan pyörimissuunnan mukainen? Tuo vekki on aivan kohtisuorassa. Syvyyttäkin yli 2mm eli ei tuota millään ihan pikkuiskulla saa aikaan.

Tuli lähinnä mieleen että jollain sorkkaraudan terävällä reunalla tmv isketty tuohon? Ajattelin nyt olla ainakin yhteydessä korjaamoon. En oikein usko ilkivaltaankaan.

Jännästi ei päivänvalossa ei iskenyt silmään mutta kun alkoi hämärässä keinovalon turvin aloin laittaa rengasta takaisin niin huomasin tuon varjon.

20190720_223449.jpg 20190720_224331.jpg
 
Saattaa olla väärä ketju, mut en parempaakaan löytäny :):
renkaat.JPG


Jäin miettimään et miten metalliverstaan, 2 rengasliikettä, 3 autokorjaamoa ja noin 15 eri miestä saa sovitettua yhteen :hmm:? Teija siinä onnistu, mut mulla ei riitä mielikuvitus...
 
Saattaa olla väärä ketju, mut en parempaakaan löytäny :):
renkaat.JPG


Jäin miettimään et miten metalliverstaan, 2 rengasliikettä, 3 autokorjaamoa ja noin 15 eri miestä saa sovitettua yhteen :hmm:? Teija siinä onnistu, mut mulla ei riitä mielikuvitus...
Oisko lukkopultti tai useampi korkannut tai napa vaurioitunut.
 
Premium Mitsu jakohihnan vaihdossa, kiristi en pultti katkesi kun oli niin tiukas.. Että sellasta
 
Nyt tuomio siis sellainen, että menee osa tosta motista purkuun, ei onneksi kuin pieni osa ja koneistamolle, jotta saadaan pultti pois ja kierteet uusiksi.
 
Noniin, tänään korjailin korjaamon jälkiä (oli ABS anturi irti) ja huomasin samalla seuraavanlaisen vekin renkaassa, joka piti irroittaa korjaamokäynnin yhteydessä.

En keksi miten tuollaisen vekin saisi ajamalla tehtyä. Jos kolhii rengasta johonkin kiveen tai kanttariin niin eikö vekin pitäisi olla renkaan pyörimissuunnan mukainen? Tuo vekki on aivan kohtisuorassa. Syvyyttäkin yli 2mm eli ei tuota millään ihan pikkuiskulla saa aikaan.

Tuli lähinnä mieleen että jollain sorkkaraudan terävällä reunalla tmv isketty tuohon? Ajattelin nyt olla ainakin yhteydessä korjaamoon. En oikein usko ilkivaltaankaan.

Jännästi ei päivänvalossa ei iskenyt silmään mutta kun alkoi hämärässä keinovalon turvin aloin laittaa rengasta takaisin niin huomasin tuon varjon.

Kyllä toi vekki teoriassa on kai mahdollista tulla jos vaikka joku rauta tai kova oksa törröttää maasta ja siihen ajaa renkaan sivun. Tommonen pistekosketus ei tee koko renkaan matkalle jälkeä vaan se voi näkyä yhdessä kohtaa.
 
Noniin, tänään sain auton korjaamolta ja tosiaan 490e kaikkineen tuli maksamaan.

Jakopäänremppa, jossa katkennut kiristimen pultti täytyi saada pois. Kone purkuun ja tuo osa, jossa kiristin kiinni koneistamolle. Öljypohjaa myöten kaikki täytyi purkaa jne.

Sitten öljynvaihto

Ei mielestäni paha hinta ottaen huomioon, että niillä kesti siinä aika pitkään.
 
Honda n22a2 diesel...ei syö öljyjä/nesteitä mutta pöläyttää siniset savut muutaman tunnin seisottuaan käynnistäessä...savu EI haise öljylle, pitemmän matkaa maantieajoa ajettuaan polkaistessa pöläyttää reilusti mustaa.

Suihkuvikaan viittaisi, suihkut käyneet tarkistettavana penkissä, pitäisi olla kaikki ok ja lähtee hyvin käyntiin.

Ei viitsisi huvikseen ruveta uusiilla suihkuilla kokeilemaan, ei anna rahapussi myöten.
 
Honda n22a2 diesel...ei syö öljyjä/nesteitä mutta pöläyttää siniset savut muutaman tunnin seisottuaan käynnistäessä...savu EI haise öljylle, pitemmän matkaa maantieajoa ajettuaan polkaistessa pöläyttää reilusti mustaa.

Suihkuvikaan viittaisi, suihkut käyneet tarkistettavana penkissä, pitäisi olla kaikki ok ja lähtee hyvin käyntiin.

Ei viitsisi huvikseen ruveta uusiilla suihkuilla kokeilemaan, ei anna rahapussi myöten.

Sininen savu käynnistettäessä nimenomaan viittaa siihen, että siellä lepää aavistus öljyä jossain, joka sitten käynnistyksen yhteydessä palaa nopeasti pois.Voi olla myös turbon puolella, jossa öljy myös kiertää. Venttiiliongelma voi myös olla tai PCV tukossa/ei toimi. Myös hehkutulppien kunto. En tiedä mistä tuon suihkuvian oikein repäisit.

Kuinka paljon ajettu kone ja turbo?

Sitäpaitsi tuo "kokeileminen" uusilla suihkuilla on täysin järjetön ajatus. Kannattaa tutkia huolella itse nuo kaikki muut kohteet. Mittaa puristukset nyt vaikka ensin, koska kertoo venttiilienkin kunnosta. Ja katso se turbon seutu.
 
Niinhän se viittaa, mutta jos suihku(t) vuotavat polttoainetta pyttyyn tulee myös sinistä, savu ei haise öljylle.

265tkm ajettu.

Venttiilivarsien tai turbon kautta jos tuo tulisi niin pitäisi näkyä öljytikussa mutta kun ei 15tkm aikana vaju lainkaan.

Joskus reilu vuosi sitten oli sama ongelma, poistui tuolloin suihkunpuhdistusaineella, nyt pari kuukautta sitten aloitti uudelleen ja pistin suihkut testattavaksi, kokeilin taas myös puhdistusainetta ilman tuloksia.
 
Niinhän se viittaa, mutta jos suihku(t) vuotavat polttoainetta pyttyyn tulee myös sinistä, savu ei haise öljylle.

265tkm ajettu.

Venttiilivarsien tai turbon kautta jos tuo tulisi niin pitäisi näkyä öljytikussa mutta kun ei 15tkm aikana vaju lainkaan.

Joskus reilu vuosi sitten oli sama ongelma, poistui tuolloin suihkunpuhdistusaineella, nyt pari kuukautta sitten aloitti uudelleen ja pistin suihkut testattavaksi, kokeilin taas myös puhdistusainetta ilman tuloksia.

Onko mitään muita oireita? Ei varmaankaan veikkaisin, olisithan jo nekin maininnut.

Savun täytyisi olla enemmän valkoista - ei sinistä tuossa tapauksessa.
 
Juuri olin tulossa muokkaamaan viestiäni savun väristä n. 50-50 sinistä ja vaaleanharmaata.

Hehkutkin mittailin, samat lukemat kaikissa ja irtojohdolla kipinätestissä kaikki kipinöi samalla lailla.

Ulkomaan foorumeilla samoja ongelmia ilman vastauksia...
 
Juuri olin tulossa muokkaamaan viestiäni savun väristä n. 50-50 sinistä ja vaaleanharmaata.

Hehkutkin mittailin, samat lukemat kaikissa ja irtojohdolla kipinätestissä kaikki kipinöi samalla lailla.

Ulkomaan foorumeilla samoja ongelmia ilman vastauksia...

No - tässä vaiheessa vielä puristukset voi mitata jos saa halvalla tehtyä. Ei kannata liikaa miettiä asiaa jos muuten toimii hyvin. Kovaa ajoa. Kyllä se luonteensa näyttää ennemmin tai myöhemmin.
 
Hyvin se pelaa tuosta pöläytyksestä huolimatta, tarkoituksena olisi myydä tämä pois ja arvelin jos tuon tupsauttelun saisi järkikustannuksilla aisoihin.

Jos jotakuta kiinnostaa webastollinen siisti 265tkm ajettu -05 cr-v pikku savuntupsauksella niin täältä saa 3500€;)
 
Niinhän se viittaa, mutta jos suihku(t) vuotavat polttoainetta pyttyyn tulee myös sinistä, savu ei haise öljylle.

265tkm ajettu.

Venttiilivarsien tai turbon kautta jos tuo tulisi niin pitäisi näkyä öljytikussa mutta kun ei 15tkm aikana vaju lainkaan.

Joskus reilu vuosi sitten oli sama ongelma, poistui tuolloin suihkunpuhdistusaineella, nyt pari kuukautta sitten aloitti uudelleen ja pistin suihkut testattavaksi, kokeilin taas myös puhdistusainetta ilman tuloksia.

Kannattaa muistaa, että enemmän ajetuissa (/suutinvikaisissa) diisseleissä öljyn määrä ei öljynkulutuksesta huolimatta välttämättä muutu mihinkään, koska polttoainetta päätyy aina enemmän tai vähemmän öljyn sekaan. Pahimmissa tapauksissa koneethan tulvivat, kun diisseli täyttää kampikammion :beye:.
 
Moottorilla lievää nuhaa, että tiputtelee öljyä silloin tällöin. Onko jotain ihmeainetta lääkkeeksi?
 
Öh? Vaihda vuotavat tiivisteet. Tai männänrenkaat. Riippuu siitä hikoileeko kainalot vai perärööri. Vaihtoehtoisesti vaikka Liqui Molyltä jotain Oil Additivea, Cera Tecia tai jotain muuta käärmeöljyä
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä ne tiivisteitä elvyttävät litkut toimi, jos vuoto kumista johtuu. Venakopan tiivisteelle tuskin mitään tekee, jos se vuotaa.
 
Honda Accord 2012 sedan kontti ei aukea kuskin oven napista eikä kontin avausnapista. Kaukosäätimellä toimii. Mahdollisesti samassa virtapiirissä nuo molemmat oven sekä kontin napit ja jossain välillä kosketushäikkää? Tosi hankala alkaa tuota vikaa etsimään :dead:
 
Honda Accord 2012 sedan kontti ei aukea kuskin oven napista eikä kontin avausnapista. Kaukosäätimellä toimii. Mahdollisesti samassa virtapiirissä nuo molemmat oven sekä kontin napit ja jossain välillä kosketushäikkää? Tosi hankala alkaa tuota vikaa etsimään :dead:
Aukeaako se mistään? Sulake nyt vaikka ensimmäisenä tarkastukseen.
 
Honda Accord 2012 sedan kontti ei aukea kuskin oven napista eikä kontin avausnapista. Kaukosäätimellä toimii. Mahdollisesti samassa virtapiirissä nuo molemmat oven sekä kontin napit ja jossain välillä kosketushäikkää? Tosi hankala alkaa tuota vikaa etsimään :dead:

Aukeaako se mistään? Sulake nyt vaikka ensimmäisenä tarkastukseen.
 
Honda Accord 2012 sedan kontti ei aukea kuskin oven napista eikä kontin avausnapista. Kaukosäätimellä toimii. Mahdollisesti samassa virtapiirissä nuo molemmat oven sekä kontin napit ja jossain välillä kosketushäikkää? Tosi hankala alkaa tuota vikaa etsimään :dead:
Katos johtosarjat kuskin ovesta ja takaluukusta.
 
Mikähän mahtaa -06vm Ford Focuksessa (1.6 bensa) olla, kun jostain oikealta edestä kuuluu omituisia kolahduksia. Kolahduksia saattaa saada aikaan mm.

- tiputtaa pienemmälle vaihteelle "vauhdikkaasti" ohitukseen lähtiessä
- sutiminen hiekkatiellä

Ei viitsisi viedä taas valohoitoon, itsellä ei mahdollisuutta korjata.
 
Mikähän mahtaa -06vm Ford Focuksessa (1.6 bensa) olla, kun jostain oikealta edestä kuuluu omituisia kolahduksia. Kolahduksia saattaa saada aikaan mm.

- tiputtaa pienemmälle vaihteelle "vauhdikkaasti" ohitukseen lähtiessä
- sutiminen hiekkatiellä

Ei viitsisi viedä taas valohoitoon, itsellä ei mahdollisuutta korjata.
Mahdollisesti alatukivarren pusla väljä, moottorin kannake.
 
Onkos tietoo mistä tiputtaa?

En ole vielä edes katsonut kun hurjat helteet ollut, mutta tosiaan ihmeaineilla voisi kumitiivisteitä elvyttää ja 95:sta tullut käytettyä niin siinä oleva 10% etanoli ei myöskään ole hyvä tiivisteille. Vaihdoin 98:siin.
 
Vähän tätäkin eteenpäin muun työn ohessa ku pitää flunssan takia välistä huilia ni kevyitä hommia välissä.. Eli kyseessä 360 alakerta ton nykysen 318 tilalle Satelliteen, tän jälkeen voikin ruveta kahtelee missä välissä ton ahtimen sais sinne paikalleen ton kaveriks, jos sais jotain menohaluja tohon.

Männät käytin ultraäänipesurin kautta ni onpahan renkaitten urat puhtaat, renkaat uuet paikalleen (moly) ja toinen puoli lohkosta betonoitu. Pari tuntia tuolla pesurissa ni lähti kyllä kaikki karsta pois männistä, paksumpiki kerros männän laelta.

V9z8pCY.jpg

J0detOK.jpg

jOM26ke.jpg

7bpCoLi.jpg
 
Tyhmä kysymys. Mut mis puolikas lohkoa betonoidaan?
 
No se on juurikin sitä, lohkon vesitila täytetään osaks betonilla jotta se kestäis ne tulevat 3 baarin paineet ja 10000 kierrosta..
 
Hondan SRS valo syttyi, käytin Käyttöautolla lukemassa vikakoodin. SRS keskusyksikkö vika. Ei mtn, vikakoodin nollaus 30e.

Pysyi poissa valo n. 2kk nyt syttyi uudestaan. Autona Honda Stream 2002.

Tilasin ebaystä käytetyn yksikön.

-Pystyykö tuollaisen irrallaan olevan SRS yksikön käyttämään testerissä autosta irrallaan? V: Ei pysty, käyttöauto.

-Kun vaihtaa kys. yksikön niin akun kengät irti ja yksiköiden vaihto.

-Mitä kannattaa huomioida?

SRS = Airbag
 
Viimeksi muokattu:
Viddu kun ei tarkkaan muista miten kaverin S40:n kanssa meni... Toki asennus auto virrattomana, mutta vaati volvon alkuperäisen ohjelmointikoneen(vikakoodilukijan), että sai naittettua autoon. Kaveri oli toisen merkin marmorilla töissä ja niiden yleiskoneella ei saatu hommaa hoidettua.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
267 084
Viestejä
4 618 315
Jäsenet
75 991
Uusin jäsen
Fimapaperit

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom