Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
peugeot 107:aan pitäs etupyörän laakeri vaihtaa kun on kuultavissa jonkun verran jurinaa ja välystä on tuntuvasti että pomppaa leimalta varmasti....onko kellään kokemusta paljon korjaamot suunnilleen ottaa jos itse vie irrotetun etupyörän navan jossa laakeri kiinni eli tarviis vain prässin että entinen pois ja uus tilalle....itse pystysin muun purkamis ja kasausprosessin tekemään paitsi ton itse laakerin vaihdon
Ja tässä keississä oli molemmat pyörät, uus ja vanha kieroja. Nyt on suora paikallaan.Sanokaapa miten helvetissä saisin puristesovitteella kiinni tulevan ohjaustehostimen hihnapyörän kiinni pumpun akselille suoraan. Nyt on jo kahteen eri pumppuun koitettu kahta eri hihnapyörää, ainainen lopputulos on se, että kun pyörää pyörittää näkee sen pyörivän hieman vongertaen, ts. pyörä on enemmän tai vähemmän vinossa akselilla.
Pitäisi korjata tai vaihtaa 2016 malliseen Opel Movanoon ( eli Renault Masteriin ) välijäähyltä koneelle menevän ahtoputken kiinnikkeet, nyt putki roikkuu pelkästään kumisten kulmaliitosten varassa ja pitää pientä mutta ärsyttävää kilkutusta.
Ovat kyllä tehneet Rellulla onnettomat peltikiinnikkeet, kun tuon ikäisestä hajoavat.
Ensimmäissä määräaikaishuollossa ( 40 tkm ) 2017 sanoivat, että yksi korvake on poikki ja toisessa määräaikaishuollossa ( 80 tkm ) 2018 sanoivat, että nyt molemmat ovat poikki, vaihdetaanko uusi putki n. 400 € + työt 200 € ?
Molemmilla kerroilla kysyin, kuuluuko vika takuun piiriin, kun oli kuitenkin viime vuoden marraskuuhun asti GM:n takuun alainen auto, mutta vastausta en koskaan Länsiautolta saanut.
Nyt ajattelin korjata putken itse, joko hitsaamalla alkuperäiset kiinnikkeet kasaan tai vaihtamalla tilalle paremmat kumipannalla varustetusta putkikannakkeesta ja pienestä lattaraudasta tehdyt versiot.
En viitsi maksaa yli 400 euroa noin puolen metrin pituisesta sinkitystä putken pätkästä ja siihen hepatuista kahdesta pellin palasta.
Täytyy vielä kerran kysyä Länsiautolta, josko tuon saisi takuuseen, kun vika on kuitenkin raportoitu takuuaikana, mutta jos ei mene takuuseen niin pitää tyhjentää hallia sen verran että saa auton sisälle ja ruveta askartelemaan.
kyllähän nyt tollaset pitäs takuuseen mennä ihan helposti. Käytännössä kaikki epänormaali, sekä tyyppiviat menee. Vai onko Rellulla muka noin tiukkaa...
Voi US Parts hinnat sentään. Stratuksesta hajosi laturin hihnan ohjainrulla. Rockautossa rulla maksaa 11,95€, Nimarkilla 16,50€ ja US Partsilla 42,10€. Ihan hyvä kate.
Kun nyt kyseessä ei kuitenkaan tuon kalliimpi osa ole niin ajattelin kuitenkin tukea paikallista ja tilata sen sieltä, eli tulee US partsilta kuitenkin tuo osa.
Onneksi mitään muuta ei hajonnut, jopa hihna näyttää olevan ihan ehjä. Voipa tuolla ajella ilman laturia pari päivää.
Kyseessä GOLF IV vm- 2002. Kerran näytti vikavaloa ja ajotietokoneessa luki Emission Workshop. Sitten katosi ja ajattelin huvikseen OBD2 lukijalla katsella niin siellä ainoastaan koodi P0171, mutta kojetaulussa ei näy mitään. Pienen googlailun tuloksena kone käy laihalla. Mistäs tätä lähtisi katselemaan. Imuvuotoa en korvakuulolla tai käsillä tunnistelemalla ainakaan löytänyt. Onko tuo EGR karstan puhdistus isokin homma?
Ja tosiaan muuta oiretta ei ole kuin se, että tyhjäkäynti heijaa välillä. Ei aina.
Tuttu juttu, hinnat ovat yleensä kuitenkin niin paljon halvempia että kustannus jää silti selvästi alle suomen hintojen.Ota huomioon, että tuolta Rockautosta kun sen lähettävät niin taitaa olla loppukustannus jossain 30-40e hujakoilla. Parit kerrat jotain pientä tilannut sieltä, yleensä toki useampia osia kerralla, mutta loppujen lopuksi jäänyt paikalliseen jenkkivaraosaliikkeeseen hyvin pieni hintaero ja ois saanut nopeampaa sieltä
E: Ja Nimarkilla oli postit 19,90€ eli tuo jäi senkin alle.Tuttu juttu, hinnat ovat yleensä kuitenkin niin paljon halvempia että kustannus jää silti selvästi alle suomen hintojen.
Tuolle kyseiselle rullalle kokonaiskustannukset ovat 30.24€.
Tämä mua ihmetyttää, vuoden iässä huomattu vika eikä viety takuukorjaukseen, 2v kohdalla toinen vika eikä vieläkään viety takuukorjaukseen? Sitten aletaan itse tekemään purkkavirityksiä
No ei tasan ole, toi menee ihan takuuseen kunhan vain tekee jotain asian eteen! Toki helpompi ulista netissä kuinka paska palvelu ja auto.
Paras kate oli aikanaan sw tradella kun kyselin corsicaan raidetankojen säätöruuvia (se mikä tulee sisemmän ja ulomman väliin). Sw tradella taisi olla ~80€, rockauto 5e. Posteineen reilu kymppi. Siinä ihmetteli ukko jo itsekin että mikä järki on kys. hinnassa.Voi US Parts hinnat sentään. Stratuksesta hajosi laturin hihnan ohjainrulla. Rockautossa rulla maksaa 11,95€, Nimarkilla 16,50€ ja US Partsilla 42,10€. Ihan hyvä kate.
Kun nyt kyseessä ei kuitenkaan tuon kalliimpi osa ole niin ajattelin kuitenkin tukea paikallista ja tilata sen sieltä, eli tulee US partsilta kuitenkin tuo osa.
Onneksi mitään muuta ei hajonnut, jopa hihna näyttää olevan ihan ehjä. Voipa tuolla ajella ilman laturia pari päivää.
Joo mutta rokista saakin sitten laatuosaa eikä mitään kiinapaskaa, mitä on suurin osa kotimaisten tarjonnassa. Toki takuu kotimaahan helppo vaikka paskaa saakin, mutta kuinka monta kertaa jaksaa jonkun osan vaihtaa.Ota huomioon, että tuolta Rockautosta kun sen lähettävät niin taitaa olla loppukustannus jossain 30-40e hujakoilla. Parit kerrat jotain pientä tilannut sieltä, yleensä toki useampia osia kerralla, mutta loppujen lopuksi jäänyt paikalliseen jenkkivaraosaliikkeeseen hyvin pieni hintaero ja ois saanut nopeampaa sieltä
Kannattaa vilkaista bensanpaine ainakin ennen kuin ostelet mitään jos laihalla. Jos suodatin tukossa tai pumppu menossa.Kyseessä GOLF IV vm- 2002. Kerran näytti vikavaloa ja ajotietokoneessa luki Emission Workshop. Sitten katosi ja ajattelin huvikseen OBD2 lukijalla katsella niin siellä ainoastaan koodi P0171, mutta kojetaulussa ei näy mitään. Pienen googlailun tuloksena kone käy laihalla. Mistäs tätä lähtisi katselemaan. Imuvuotoa en korvakuulolla tai käsillä tunnistelemalla ainakaan löytänyt. Onko tuo EGR karstan puhdistus isokin homma?
Ja tosiaan muuta oiretta ei ole kuin se, että tyhjäkäynti heijaa välillä. Ei aina.
Ei mitään.reaaliaikaloggaus päälle ja katsomaan vaikka miten fuel trimmit käyttäytyy kierroslukemien suhteen. lambdojen toiminta hyvä katsoa samalla.
2 mutteria egr:tä alhaalta ja 2 ruuvia kaasuläpästä siitä putkesta.Kaasuläppä olis kans hyvä puhdistaa, mutta voi olla että tarvii sopeutuksen, vaikka akunkenkä on ollut irti.Kyseessä GOLF IV vm- 2002. Kerran näytti vikavaloa ja ajotietokoneessa luki Emission Workshop. Sitten katosi ja ajattelin huvikseen OBD2 lukijalla katsella niin siellä ainoastaan koodi P0171, mutta kojetaulussa ei näy mitään. Pienen googlailun tuloksena kone käy laihalla. Mistäs tätä lähtisi katselemaan. Imuvuotoa en korvakuulolla tai käsillä tunnistelemalla ainakaan löytänyt. Onko tuo EGR karstan puhdistus isokin homma?
Ja tosiaan muuta oiretta ei ole kuin se, että tyhjäkäynti heijaa välillä. Ei aina.
Tuo onkin Rockauton parhaita puolia että niitä osia on tilattavana kiinapaskasta laatuun. Joskus kun oikein piheys iskee niin voi tilata sen halvimman kiinaosan, ja sitten myöhemmin sen oikeanJoo mutta rokista saakin sitten laatuosaa eikä mitään kiinapaskaa, mitä on suurin osa kotimaisten tarjonnassa. Toki takuu kotimaahan helppo vaikka paskaa saakin, mutta kuinka monta kertaa jaksaa jonkun osan vaihtaa.
Kaikki tuolla koodilla mitä itsellä tullut vastaan on korjaantunut maffin vaihdolla jos on äärimmäisen varmaa ettei mitään vuotoja ole. Maffin putsauskin voi auttaa mutta aika harvinaista että se oikeasti mitään korjaa. Yleensä maffin pitäisi antaa samoja grammalukemia täydellä kaasulla kuin autossa on kilowatteja, jos tuosta hirveästi poikkeaa niin syyllinen on löytynyt.Tuossa ainakin muutama vaihtoehto viasta.. Melko yleisluontoinen vikakoodi näyttäs olevan. Taisiis, monta mahdollista aiheuttajaa
P0171 VOLKSWAGEN System Too Lean Bank 1
Mä olen luullut, että kyse on lambda-anturista, ja nimenomaan siitä lämmityksestä.. Omasta 1.6 bensagolffista tuota on kuittailtu noin pari vuotta aina sillointällöin.. Ei uusi kovin usein. Siksi en ole viitsinyt tehdä asialle mitään.Kaikki tuolla koodilla mitä itsellä tullut vastaan on korjaantunut maffin vaihdolla jos on äärimmäisen varmaa ettei mitään vuotoja ole. Maffin putsauskin voi auttaa mutta aika harvinaista että se oikeasti mitään korjaa. Yleensä maffin pitäisi antaa samoja grammalukemia täydellä kaasulla kuin autossa on kilowatteja, jos tuosta hirveästi poikkeaa niin syyllinen on löytynyt.
Jos lambdan lämmitys on rikki niin sille on oma vikakoodi, P0030. Yleensä se vastus on kuitenkin aika simppeli, joko se toimii tai ei.Mä olen luullut, että kyse on lambda-anturista, ja nimenomaan siitä lämmityksestä.. Omasta 1.6 bensagolffista tuota on kuittailtu noin pari vuotta aina sillointällöin.. Ei uusi kovin usein. Siksi en ole viitsinyt tehdä asialle mitään.
Edit, kun ei lainauksessa näy, niin kyse oli siis p171 emissions workshop -vikakoodista.
Voi olla kaukaa haettua, mutta oli eräässä autossa ongelmia ihan tavallisen automankan suhteen, että oli kaikenlaista rätinää äänessä. Muistelisin, että laturiin liittyvästä konkasta oli johto irronnut ja juottelin sen paikalleen niin rätinät loppui. Veikkaan, että se konkka oli jonkinlainen häiriönpoistokonkka.
2 vuotta ollu nykynen tuulilasi tojossa ja viime viikon maanantaina 2 nastaa (?) kilahti siihen. Helvetti ton auton kanssa ole ollu ku harmia
Saattais olla korjauskitti jossakin mutta ei tuolla pakkasessa oikein innosta tehdä mitään.
Helvetti kun ois se talli...
Uspartsin hinnat on lähtenyt ihan käsistä. Toki jollain se uus Ford GT on maksettava...Voi US Parts hinnat sentään. Stratuksesta hajosi laturin hihnan ohjainrulla. Rockautossa rulla maksaa 11,95€, Nimarkilla 16,50€ ja US Partsilla 42,10€. Ihan hyvä kate.
Kun nyt kyseessä ei kuitenkaan tuon kalliimpi osa ole niin ajattelin kuitenkin tukea paikallista ja tilata sen sieltä, eli tulee US partsilta kuitenkin tuo osa.
Onneksi mitään muuta ei hajonnut, jopa hihna näyttää olevan ihan ehjä. Voipa tuolla ajella ilman laturia pari päivää.
Eli ainakaan Länsiautolla ei ole ollut hirveää hinkua suorittaa takuukorjausta.
Eivät varmaan mielellään takuukorjauksia tee, kun eivät varsinaisesti niillä taida tienata vaan päinvastoin, koska tehtaan määrittämät ohjeajat ovat aika tiukat.
Tutullakin oli yksi takuukorjauskeissi Länsiauton kanssa. Alkuun väittivät, että autossa on vain 2 vuoden takuu vaikka oikeasti oli 3 vuotta voimassa. Pienen väännön jälkeen homma kuitenkin onnistui eli noissa täytyy oikeasti pitää omista oikeuksistaan kiinni, jos haluaa jotain tapahtuvan.
Koitin katsella lukijalla noita fuel trimmejä ja heitti kyllä ihan häränpyllyä molemmat tiedä sitten johtuuko halpislukijasta vai mistä, mutta näytti -70% - 0%. Tämä siis kone lämpimänä tyhjäkäynnillä. Vähän parani kun nosti kierroksia 2000rpm, mutta ei huomattavasti. Yli 3000 kierroksilla jo nollissa molemmat. Eikös nuo arvot kuuluisi olla juurikin positiivisia jos kone käy laihalla.
Vaihdettu männänrenkaat + kk-laakerit + runkolaakerit + kampuran pään tiivisteet jakopään puolelta
Joku aikaisempi idiootti vaihtanu runkolaakerit, mutta laitellu niitä liuskoja vähän väärin kun osassa oli umpinaiset sielä puolella jossa pitäs olla reiälliset versiot, eli öljy ei niissä sitten kulkenu
Kampura kuitenkin kunnossa?
Jälleen kerran, VCDS auttaisi eteenpäin...
Jos meinaat tuota autoa pitää pitempäänkin ja tykkäät itse puuhastella, niin voisi olla kannattava hankinta hommata siihen sopiva lukija. Parillakympillä saat kaapelin ja läppäriin laitat ilmaisen VCDS-liten, niin saat kaivettua paljon luotettavammin noita tietoja. Toinen vaihtoehto onkin käyttää se jonkun aidon VCDS kaapelin omaavan tyypin luona.
Uspartsin hinnat on lähtenyt ihan käsistä. Toki jollain se uus Ford GT on maksettava...
Tilasin erään tiivisteen ja kuluineen Uspartsista 97€. Laittoivat sitten väärän vuosimallin tiivisteen vielä.
Tilasin sitten Rockautosta saman Felpron tiivisteen, mutta oikean vuosimallin ja kuluineen se maksoi 44€. Rockautosta yleensä osat tulee alle viikossa.
Rockautosta yleensä osat tulee alle viikossa.
Aika hyvin ne toimitusarviot ovat minulla pitäneet paikkaansa. Tuossa esimerkiksi yhdelle iskarille vaihtoehdot:Tulispa itellekin, yleensä saa kolmatta viikkoa odotella.
Onkohan sijainnilla jokin merkitys tämän asian suhteen? Aina on tullut romut Hämeenlinna Tampere akselille aikarajan puitteissa.Tulispa itellekin, yleensä saa kolmatta viikkoa odotella.
Onkohan sijainnilla jokin merkitys tämän asian suhteen? Aina on tullut romut Hämeenlinna Tampere akselille aikarajan puitteissa.