Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Startatessa ihme ääntä pitää jonkin aikaa ja loppuu äkkiä kun vähän aikaa kone käynyt. Jos heti uudestaan käynnistää niin ääntä ei kuulu. Videossa käynnistys. Jakoketju? Auto mb vito -09 365000km
 

Liitteet

Aikalailla ketjultahan tuo kuulostaa ja youtubessa näytti olevan pari samankaltaista ääninäytettä joissa mainittiin että aika vaihtaa jakoketju/kiristin.
Taitaa about noissa kilometreissä alkaa olemaan jakoketjuremppa ajankohtainen kaikissa jakoketjullisissa mersuissa, muissakin kuin vitossa.
Ja lienee muidenkin merkkien jakoketjut aika loppu kun alkaa 400 000 kilometriä lähestymään.
 
peugeot 107:aan pitäs etupyörän laakeri vaihtaa kun on kuultavissa jonkun verran jurinaa ja välystä on tuntuvasti että pomppaa leimalta varmasti....onko kellään kokemusta paljon korjaamot suunnilleen ottaa jos itse vie irrotetun etupyörän navan jossa laakeri kiinni eli tarviis vain prässin että entinen pois ja uus tilalle....itse pystysin muun purkamis ja kasausprosessin tekemään paitsi ton itse laakerin vaihdon
 
peugeot 107:aan pitäs etupyörän laakeri vaihtaa kun on kuultavissa jonkun verran jurinaa ja välystä on tuntuvasti että pomppaa leimalta varmasti....onko kellään kokemusta paljon korjaamot suunnilleen ottaa jos itse vie irrotetun etupyörän navan jossa laakeri kiinni eli tarviis vain prässin että entinen pois ja uus tilalle....itse pystysin muun purkamis ja kasausprosessin tekemään paitsi ton itse laakerin vaihdon

Pari-kolme kymppiä maksoin itse samasta hommasta pari vuotta sitten
 
Sanokaapa miten helvetissä saisin puristesovitteella kiinni tulevan ohjaustehostimen hihnapyörän kiinni pumpun akselille suoraan. Nyt on jo kahteen eri pumppuun koitettu kahta eri hihnapyörää, ainainen lopputulos on se, että kun pyörää pyörittää näkee sen pyörivän hieman vongertaen, ts. pyörä on enemmän tai vähemmän vinossa akselilla.
Ja tässä keississä oli molemmat pyörät, uus ja vanha kieroja. Nyt on suora paikallaan.

Chevyyn pitäis uusia kanssa nippu pyörän laakereita. Viimekesänä alkoi kuulua ulinoita ja jurinoita... no eihän klappia ollut kun kolmessa pyörässä neljästä. :D En meinannut uskoa ennekuin jarrutestillä varmistin klapin laakeriin..

Ja siihen yhteen ei väljään vaihtui laakeri pari vuotta sitten.
 
Pitäisi korjata tai vaihtaa 2016 malliseen Opel Movanoon ( eli Renault Masteriin ) välijäähyltä koneelle menevän ahtoputken kiinnikkeet, nyt putki roikkuu pelkästään kumisten kulmaliitosten varassa ja pitää pientä mutta ärsyttävää kilkutusta.

Ovat kyllä tehneet Rellulla onnettomat peltikiinnikkeet, kun tuon ikäisestä hajoavat.
Ensimmäissä määräaikaishuollossa ( 40 tkm ) 2017 sanoivat, että yksi korvake on poikki ja toisessa määräaikaishuollossa ( 80 tkm ) 2018 sanoivat, että nyt molemmat ovat poikki, vaihdetaanko uusi putki n. 400 € + työt 200 € ?

Molemmilla kerroilla kysyin, kuuluuko vika takuun piiriin, kun oli kuitenkin viime vuoden marraskuuhun asti GM:n takuun alainen auto, mutta vastausta en koskaan Länsiautolta saanut.

Nyt ajattelin korjata putken itse, joko hitsaamalla alkuperäiset kiinnikkeet kasaan tai vaihtamalla tilalle paremmat kumipannalla varustetusta putkikannakkeesta ja pienestä lattaraudasta tehdyt versiot.
En viitsi maksaa yli 400 euroa noin puolen metrin pituisesta sinkitystä putken pätkästä ja siihen hepatuista kahdesta pellin palasta.

Täytyy vielä kerran kysyä Länsiautolta, josko tuon saisi takuuseen, kun vika on kuitenkin raportoitu takuuaikana, mutta jos ei mene takuuseen niin pitää tyhjentää hallia sen verran että saa auton sisälle ja ruveta askartelemaan.
 
Pitäisi korjata tai vaihtaa 2016 malliseen Opel Movanoon ( eli Renault Masteriin ) välijäähyltä koneelle menevän ahtoputken kiinnikkeet, nyt putki roikkuu pelkästään kumisten kulmaliitosten varassa ja pitää pientä mutta ärsyttävää kilkutusta.

Ovat kyllä tehneet Rellulla onnettomat peltikiinnikkeet, kun tuon ikäisestä hajoavat.
Ensimmäissä määräaikaishuollossa ( 40 tkm ) 2017 sanoivat, että yksi korvake on poikki ja toisessa määräaikaishuollossa ( 80 tkm ) 2018 sanoivat, että nyt molemmat ovat poikki, vaihdetaanko uusi putki n. 400 € + työt 200 € ?

Molemmilla kerroilla kysyin, kuuluuko vika takuun piiriin, kun oli kuitenkin viime vuoden marraskuuhun asti GM:n takuun alainen auto, mutta vastausta en koskaan Länsiautolta saanut.

Nyt ajattelin korjata putken itse, joko hitsaamalla alkuperäiset kiinnikkeet kasaan tai vaihtamalla tilalle paremmat kumipannalla varustetusta putkikannakkeesta ja pienestä lattaraudasta tehdyt versiot.
En viitsi maksaa yli 400 euroa noin puolen metrin pituisesta sinkitystä putken pätkästä ja siihen hepatuista kahdesta pellin palasta.

Täytyy vielä kerran kysyä Länsiautolta, josko tuon saisi takuuseen, kun vika on kuitenkin raportoitu takuuaikana, mutta jos ei mene takuuseen niin pitää tyhjentää hallia sen verran että saa auton sisälle ja ruveta askartelemaan.

Tämä mua ihmetyttää, vuoden iässä huomattu vika eikä viety takuukorjaukseen, 2v kohdalla toinen vika eikä vieläkään viety takuukorjaukseen? Sitten aletaan itse tekemään purkkavirityksiä:facepalm:
 
kyllähän nyt tollaset pitäs takuuseen mennä ihan helposti. Käytännössä kaikki epänormaali, sekä tyyppiviat menee. Vai onko Rellulla muka noin tiukkaa...
 
kyllähän nyt tollaset pitäs takuuseen mennä ihan helposti. Käytännössä kaikki epänormaali, sekä tyyppiviat menee. Vai onko Rellulla muka noin tiukkaa...

No ei tasan ole, toi menee ihan takuuseen kunhan vain tekee jotain asian eteen! Toki helpompi ulista netissä kuinka paska palvelu ja auto.:facepalm:
 
Eikä valmistajan omalla takuulla ole mitään väliä kun kyse on virhevastuusta.
 
Voi US Parts hinnat sentään. Stratuksesta hajosi laturin hihnan ohjainrulla. Rockautossa rulla maksaa 11,95€, Nimarkilla 16,50€ ja US Partsilla 42,10€. Ihan hyvä kate.
Kun nyt kyseessä ei kuitenkaan tuon kalliimpi osa ole niin ajattelin kuitenkin tukea paikallista ja tilata sen sieltä, eli tulee US partsilta kuitenkin tuo osa.
Onneksi mitään muuta ei hajonnut, jopa hihna näyttää olevan ihan ehjä. Voipa tuolla ajella ilman laturia pari päivää.
 
Voi US Parts hinnat sentään. Stratuksesta hajosi laturin hihnan ohjainrulla. Rockautossa rulla maksaa 11,95€, Nimarkilla 16,50€ ja US Partsilla 42,10€. Ihan hyvä kate.
Kun nyt kyseessä ei kuitenkaan tuon kalliimpi osa ole niin ajattelin kuitenkin tukea paikallista ja tilata sen sieltä, eli tulee US partsilta kuitenkin tuo osa.
Onneksi mitään muuta ei hajonnut, jopa hihna näyttää olevan ihan ehjä. Voipa tuolla ajella ilman laturia pari päivää.

Ota huomioon, että tuolta Rockautosta kun sen lähettävät niin taitaa olla loppukustannus jossain 30-40e hujakoilla. Parit kerrat jotain pientä tilannut sieltä, yleensä toki useampia osia kerralla, mutta loppujen lopuksi jäänyt paikalliseen jenkkivaraosaliikkeeseen hyvin pieni hintaero ja ois saanut nopeampaa sieltä :D
 
Kyseessä GOLF IV vm- 2002. Kerran näytti vikavaloa ja ajotietokoneessa luki Emission Workshop. Sitten katosi ja ajattelin huvikseen OBD2 lukijalla katsella niin siellä ainoastaan koodi P0171, mutta kojetaulussa ei näy mitään. Pienen googlailun tuloksena kone käy laihalla. Mistäs tätä lähtisi katselemaan. Imuvuotoa en korvakuulolla tai käsillä tunnistelemalla ainakaan löytänyt. Onko tuo EGR karstan puhdistus isokin homma?

Ja tosiaan muuta oiretta ei ole kuin se, että tyhjäkäynti heijaa välillä. Ei aina.
 
Kyseessä GOLF IV vm- 2002. Kerran näytti vikavaloa ja ajotietokoneessa luki Emission Workshop. Sitten katosi ja ajattelin huvikseen OBD2 lukijalla katsella niin siellä ainoastaan koodi P0171, mutta kojetaulussa ei näy mitään. Pienen googlailun tuloksena kone käy laihalla. Mistäs tätä lähtisi katselemaan. Imuvuotoa en korvakuulolla tai käsillä tunnistelemalla ainakaan löytänyt. Onko tuo EGR karstan puhdistus isokin homma?

Ja tosiaan muuta oiretta ei ole kuin se, että tyhjäkäynti heijaa välillä. Ei aina.

reaaliaikaloggaus päälle ja katsomaan vaikka miten fuel trimmit käyttäytyy kierroslukemien suhteen. lambdojen toiminta hyvä katsoa samalla.
 
Ota huomioon, että tuolta Rockautosta kun sen lähettävät niin taitaa olla loppukustannus jossain 30-40e hujakoilla. Parit kerrat jotain pientä tilannut sieltä, yleensä toki useampia osia kerralla, mutta loppujen lopuksi jäänyt paikalliseen jenkkivaraosaliikkeeseen hyvin pieni hintaero ja ois saanut nopeampaa sieltä :D
Tuttu juttu, hinnat ovat yleensä kuitenkin niin paljon halvempia että kustannus jää silti selvästi alle suomen hintojen.
Tuolle kyseiselle rullalle kokonaiskustannukset ovat 30.24€.
 
Tämä mua ihmetyttää, vuoden iässä huomattu vika eikä viety takuukorjaukseen, 2v kohdalla toinen vika eikä vieläkään viety takuukorjaukseen? Sitten aletaan itse tekemään purkkavirityksiä:facepalm:

Vian takuukorjauksesta on tiedusteltu suullisesti sekä kirjallisesti Länsiautolta useampaan kertaan kummankin vuosihuollon jälkeen, mutta useista sähköposteista ja puhelinsoitoista huolimatta selvää päätöstä vian korjaamisesta takuun piikkiin ei ole kuulunut, vaan asia on aina päättynyt joko jälkimarkkinointipäällikön toteamukseen "tuo se tänne, niin laitetaan kuntoon ja katsotaan takuuasioita ja maksupolitiikkaa sitten" tai siihen, että takuukorjauksesta on jääty odottamaan GM:n takuuosaston päätöstä.

Eli ainakaan Länsiautolla ei ole ollut hirveää hinkua suorittaa takuukorjausta.

Syynä saattaa olla se, että olen itse tuonut auton saksasta noin vuoden vanhana ja siinä on ollut voimassa GM:n euroopan laajuinen takuu vuoden 2018 marraskuuhun asti.

Renaultin alkuperäinen millin peltipannoilla tehty kiinnitys on varsinainen purkkaviritys, kun taivuttelen siihen itse 3 millin latasta korvakkeet ja kiinnitän putken niihin kunnon eristetyillä pannoilla, tulee siitä sellainen, kun sen olisi pitänyt olla jo tehtaalta lähtiessään.
 
No ei tasan ole, toi menee ihan takuuseen kunhan vain tekee jotain asian eteen! Toki helpompi ulista netissä kuinka paska palvelu ja auto.:facepalm:

Länsiauton mielestä kyseesä ei ole selvästi takuun alainen vika ja takuukorjauksen eteen on tehty kaikki mahdollinen, paitsi väkivallalla uhkailu.

Palvelun laadusta en ole valittanut, palvelu on ollut asiallista, vaikka en takuukorjausta olekkaan saanut tai asiaa ei ole Länsiauton puolelta kovin aktiivisesti edistetty.

Auto itsessään on hintaansa nähden mainio, vaikka siinä muutamia ranskalaisia ominaispiirteitä onkin ja minua ei haittaa vaikka siitä muutaman huonosti suunnitellun kohdan joudunkin parantelemaan.
Tätäkin Rellua koskee sama kuin kiinalaisia mönkijöitä, ne ovat ihan hyviä aihioita ja niistä saa muutaman illan puuhastelulla autotallissa ihan kelpoja käyttöpelejä.
 
Voi US Parts hinnat sentään. Stratuksesta hajosi laturin hihnan ohjainrulla. Rockautossa rulla maksaa 11,95€, Nimarkilla 16,50€ ja US Partsilla 42,10€. Ihan hyvä kate.
Kun nyt kyseessä ei kuitenkaan tuon kalliimpi osa ole niin ajattelin kuitenkin tukea paikallista ja tilata sen sieltä, eli tulee US partsilta kuitenkin tuo osa.
Onneksi mitään muuta ei hajonnut, jopa hihna näyttää olevan ihan ehjä. Voipa tuolla ajella ilman laturia pari päivää.
Paras kate oli aikanaan sw tradella kun kyselin corsicaan raidetankojen säätöruuvia (se mikä tulee sisemmän ja ulomman väliin). Sw tradella taisi olla ~80€, rockauto 5e. Posteineen reilu kymppi. Siinä ihmetteli ukko jo itsekin että mikä järki on kys. hinnassa.

Ota huomioon, että tuolta Rockautosta kun sen lähettävät niin taitaa olla loppukustannus jossain 30-40e hujakoilla. Parit kerrat jotain pientä tilannut sieltä, yleensä toki useampia osia kerralla, mutta loppujen lopuksi jäänyt paikalliseen jenkkivaraosaliikkeeseen hyvin pieni hintaero ja ois saanut nopeampaa sieltä :D
Joo mutta rokista saakin sitten laatuosaa eikä mitään kiinapaskaa, mitä on suurin osa kotimaisten tarjonnassa. Toki takuu kotimaahan helppo vaikka paskaa saakin, mutta kuinka monta kertaa jaksaa jonkun osan vaihtaa. :)

Corsicaan asensin viimekesänä uuden syylärin, OSZ merkkisen tilasin riskillä rokkiautosta. No, jouluna hulautti vedet työpaikan parkkikselle, proppu oli auennut itsekseen eikä pysy enää kiinni. Konekin keitti vielä kaiken kunniaksi tuolloin. Ois pitänyt vissiin satsata kunnon osaan. Spectra premiumiin tms.

Taidan purkaa varaosa autosta ehjän syylärin ja lätkästä paikalleen.
 
Kyseessä GOLF IV vm- 2002. Kerran näytti vikavaloa ja ajotietokoneessa luki Emission Workshop. Sitten katosi ja ajattelin huvikseen OBD2 lukijalla katsella niin siellä ainoastaan koodi P0171, mutta kojetaulussa ei näy mitään. Pienen googlailun tuloksena kone käy laihalla. Mistäs tätä lähtisi katselemaan. Imuvuotoa en korvakuulolla tai käsillä tunnistelemalla ainakaan löytänyt. Onko tuo EGR karstan puhdistus isokin homma?

Ja tosiaan muuta oiretta ei ole kuin se, että tyhjäkäynti heijaa välillä. Ei aina.
Kannattaa vilkaista bensanpaine ainakin ennen kuin ostelet mitään jos laihalla. Jos suodatin tukossa tai pumppu menossa.

Ei toki saata päteä mutta yleisenä vinkkinä tietää ensin mistä johtuu ja sit vasta tekee töitä.
 
Kyseessä GOLF IV vm- 2002. Kerran näytti vikavaloa ja ajotietokoneessa luki Emission Workshop. Sitten katosi ja ajattelin huvikseen OBD2 lukijalla katsella niin siellä ainoastaan koodi P0171, mutta kojetaulussa ei näy mitään. Pienen googlailun tuloksena kone käy laihalla. Mistäs tätä lähtisi katselemaan. Imuvuotoa en korvakuulolla tai käsillä tunnistelemalla ainakaan löytänyt. Onko tuo EGR karstan puhdistus isokin homma?

Ja tosiaan muuta oiretta ei ole kuin se, että tyhjäkäynti heijaa välillä. Ei aina.
2 mutteria egr:tä alhaalta ja 2 ruuvia kaasuläpästä siitä putkesta.Kaasuläppä olis kans hyvä puhdistaa, mutta voi olla että tarvii sopeutuksen, vaikka akunkenkä on ollut irti.
 
Viimeksi muokattu:
Joo mutta rokista saakin sitten laatuosaa eikä mitään kiinapaskaa, mitä on suurin osa kotimaisten tarjonnassa. Toki takuu kotimaahan helppo vaikka paskaa saakin, mutta kuinka monta kertaa jaksaa jonkun osan vaihtaa. :)
Tuo onkin Rockauton parhaita puolia että niitä osia on tilattavana kiinapaskasta laatuun. Joskus kun oikein piheys iskee niin voi tilata sen halvimman kiinaosan, ja sitten myöhemmin sen oikean :D
 
Puolan hattukin voi aiheuttaa tyhjäkäynti häikkää jos on menossa rikki.
 
Tuossa ainakin muutama vaihtoehto viasta.. Melko yleisluontoinen vikakoodi näyttäs olevan. Taisiis, monta mahdollista aiheuttajaa :beye:

P0171 VOLKSWAGEN System Too Lean Bank 1
Kaikki tuolla koodilla mitä itsellä tullut vastaan on korjaantunut maffin vaihdolla jos on äärimmäisen varmaa ettei mitään vuotoja ole. Maffin putsauskin voi auttaa mutta aika harvinaista että se oikeasti mitään korjaa. Yleensä maffin pitäisi antaa samoja grammalukemia täydellä kaasulla kuin autossa on kilowatteja, jos tuosta hirveästi poikkeaa niin syyllinen on löytynyt.
 
2 vuotta ollu nykynen tuulilasi tojossa ja viime viikon maanantaina 2 nastaa (?) kilahti siihen. Helvetti ton auton kanssa ole ollu ku harmia :grumpy:
Saattais olla korjauskitti jossakin mutta ei tuolla pakkasessa oikein innosta tehdä mitään.
Helvetti kun ois se talli...
 
Kaikki tuolla koodilla mitä itsellä tullut vastaan on korjaantunut maffin vaihdolla jos on äärimmäisen varmaa ettei mitään vuotoja ole. Maffin putsauskin voi auttaa mutta aika harvinaista että se oikeasti mitään korjaa. Yleensä maffin pitäisi antaa samoja grammalukemia täydellä kaasulla kuin autossa on kilowatteja, jos tuosta hirveästi poikkeaa niin syyllinen on löytynyt.
Mä olen luullut, että kyse on lambda-anturista, ja nimenomaan siitä lämmityksestä.. Omasta 1.6 bensagolffista tuota on kuittailtu noin pari vuotta aina sillointällöin.. Ei uusi kovin usein. Siksi en ole viitsinyt tehdä asialle mitään.

Edit, kun ei lainauksessa näy, niin kyse oli siis p171 emissions workshop -vikakoodista.
 
Mä olen luullut, että kyse on lambda-anturista, ja nimenomaan siitä lämmityksestä.. Omasta 1.6 bensagolffista tuota on kuittailtu noin pari vuotta aina sillointällöin.. Ei uusi kovin usein. Siksi en ole viitsinyt tehdä asialle mitään.

Edit, kun ei lainauksessa näy, niin kyse oli siis p171 emissions workshop -vikakoodista.
Jos lambdan lämmitys on rikki niin sille on oma vikakoodi, P0030. Yleensä se vastus on kuitenkin aika simppeli, joko se toimii tai ei.
 
Voi olla kaukaa haettua, mutta oli eräässä autossa ongelmia ihan tavallisen automankan suhteen, että oli kaikenlaista rätinää äänessä. Muistelisin, että laturiin liittyvästä konkasta oli johto irronnut ja juottelin sen paikalleen niin rätinät loppui. Veikkaan, että se konkka oli jonkinlainen häiriönpoistokonkka.

Ottaa kellosta häiriötä.
Muissa autoissa toimii ja esim hf toimii, mutta vitossa ei toimi jos kello on yhteydessä puhelimeen :think:
 
2 vuotta ollu nykynen tuulilasi tojossa ja viime viikon maanantaina 2 nastaa (?) kilahti siihen. Helvetti ton auton kanssa ole ollu ku harmia :grumpy:
Saattais olla korjauskitti jossakin mutta ei tuolla pakkasessa oikein innosta tehdä mitään.
Helvetti kun ois se talli...

Kiviä ne on kyllä enimmäkseen mitä tuolla lentelee ja sen pystyy monesti toteamaan siitä vauriokohdasta, kun sinne on jäänyt kivestä jäämiä.
 
Voi US Parts hinnat sentään. Stratuksesta hajosi laturin hihnan ohjainrulla. Rockautossa rulla maksaa 11,95€, Nimarkilla 16,50€ ja US Partsilla 42,10€. Ihan hyvä kate.
Kun nyt kyseessä ei kuitenkaan tuon kalliimpi osa ole niin ajattelin kuitenkin tukea paikallista ja tilata sen sieltä, eli tulee US partsilta kuitenkin tuo osa.
Onneksi mitään muuta ei hajonnut, jopa hihna näyttää olevan ihan ehjä. Voipa tuolla ajella ilman laturia pari päivää.
Uspartsin hinnat on lähtenyt ihan käsistä. Toki jollain se uus Ford GT on maksettava...
Tilasin erään tiivisteen ja kuluineen Uspartsista 97€. Laittoivat sitten väärän vuosimallin tiivisteen vielä.
Tilasin sitten Rockautosta saman Felpron tiivisteen, mutta oikean vuosimallin ja kuluineen se maksoi 44€. Rockautosta yleensä osat tulee alle viikossa.
 
Eli ainakaan Länsiautolla ei ole ollut hirveää hinkua suorittaa takuukorjausta.

Eivät varmaan mielellään takuukorjauksia tee, kun eivät varsinaisesti niillä taida tienata vaan päinvastoin, koska tehtaan määrittämät ohjeajat ovat aika tiukat.

Tutullakin oli yksi takuukorjauskeissi Länsiauton kanssa. Alkuun väittivät, että autossa on vain 2 vuoden takuu vaikka oikeasti oli 3 vuotta voimassa. Pienen väännön jälkeen homma kuitenkin onnistui eli noissa täytyy oikeasti pitää omista oikeuksistaan kiinni, jos haluaa jotain tapahtuvan.
 
Eivät varmaan mielellään takuukorjauksia tee, kun eivät varsinaisesti niillä taida tienata vaan päinvastoin, koska tehtaan määrittämät ohjeajat ovat aika tiukat.

Tutullakin oli yksi takuukorjauskeissi Länsiauton kanssa. Alkuun väittivät, että autossa on vain 2 vuoden takuu vaikka oikeasti oli 3 vuotta voimassa. Pienen väännön jälkeen homma kuitenkin onnistui eli noissa täytyy oikeasti pitää omista oikeuksistaan kiinni, jos haluaa jotain tapahtuvan.

Tässä intoa varmaan vielä jarruttaa se, että kyseessä on itse saksalaisesta Opel-liikkeestä hankittu auto, jolle on myönnetty GM:n euroopan laajuinen takuu.

Olen asiaa hoitanut korjaamopäällikön ja jälkimarkkinointipäällikön kanssa, sekä työnantajani runsaan leasing kaluston korjauksista vastaavan hyötyauto puolen työnjohtajan kanssa, mutta jotenkin tuntuu vaikealta saada tuota takuukorjaukseen.
 
Saabi keksi pudottaa kuskin puolen ikkunan. No tämähän nyt ei ole mikään ongelma. Pari vihreää rullaa motonetistä, ovipahvi irti. Rullat vaihtoon ja kovaa ajoa taas.
Paitsi että vitun motonetin rulla paukahti paskaksi kiinnittäessä. *ttu.
 
Koitin katsella lukijalla noita fuel trimmejä ja heitti kyllä ihan häränpyllyä molemmat :rofl: tiedä sitten johtuuko halpislukijasta vai mistä, mutta näytti -70% - 0%. Tämä siis kone lämpimänä tyhjäkäynnillä. Vähän parani kun nosti kierroksia 2000rpm, mutta ei huomattavasti. Yli 3000 kierroksilla jo nollissa molemmat. Eikös nuo arvot kuuluisi olla juurikin positiivisia jos kone käy laihalla.
 
Fuel trimmien maksimi on yleensä +-25%, en tiedä mitä se halpislukija on sitten arponut näkyville.

Jälleen kerran, VCDS auttaisi eteenpäin...
 
Koitin katsella lukijalla noita fuel trimmejä ja heitti kyllä ihan häränpyllyä molemmat :rofl: tiedä sitten johtuuko halpislukijasta vai mistä, mutta näytti -70% - 0%. Tämä siis kone lämpimänä tyhjäkäynnillä. Vähän parani kun nosti kierroksia 2000rpm, mutta ei huomattavasti. Yli 3000 kierroksilla jo nollissa molemmat. Eikös nuo arvot kuuluisi olla juurikin positiivisia jos kone käy laihalla.

Jos meinaat tuota autoa pitää pitempäänkin ja tykkäät itse puuhastella, niin voisi olla kannattava hankinta hommata siihen sopiva lukija. Parillakympillä saat kaapelin ja läppäriin laitat ilmaisen VCDS-liten, niin saat kaivettua paljon luotettavammin noita tietoja. Toinen vaihtoehto onkin käyttää se jonkun aidon VCDS kaapelin omaavan tyypin luona. Yleensä oikean lisenssin omaavilla on myös pelisilmää niihin saatuihin lukemiin. Vaihtoehtoja tuon auton nykimiseen tai muuhun oireiluun löytyy sen verran useita, että olisi hyvä saada lukijalla edes osa poissuljettua.
 


Vaihdettu männänrenkaat + kk-laakerit + runkolaakerit + kampuran pään tiivisteet jakopään puolelta

Joku aikaisempi idiootti vaihtanu runkolaakerit, mutta laitellu niitä liuskoja vähän väärin kun osassa oli umpinaiset sielä puolella jossa pitäs olla reiälliset versiot, eli öljy ei niissä sitten kulkenu :D
 


Vaihdettu männänrenkaat + kk-laakerit + runkolaakerit + kampuran pään tiivisteet jakopään puolelta

Joku aikaisempi idiootti vaihtanu runkolaakerit, mutta laitellu niitä liuskoja vähän väärin kun osassa oli umpinaiset sielä puolella jossa pitäs olla reiälliset versiot, eli öljy ei niissä sitten kulkenu :D

Kampura kuitenkin kunnossa?
 
Jälleen kerran, VCDS auttaisi eteenpäin...

Jos meinaat tuota autoa pitää pitempäänkin ja tykkäät itse puuhastella, niin voisi olla kannattava hankinta hommata siihen sopiva lukija. Parillakympillä saat kaapelin ja läppäriin laitat ilmaisen VCDS-liten, niin saat kaivettua paljon luotettavammin noita tietoja. Toinen vaihtoehto onkin käyttää se jonkun aidon VCDS kaapelin omaavan tyypin luona.

Jees, Lähtee hankintaan. Edelliset autot ollut vanhempia japseja ja niitä oli helppo itse lähinnä väkivalloin fiksailla :vihellys:
 
Uspartsin hinnat on lähtenyt ihan käsistä. Toki jollain se uus Ford GT on maksettava...
Tilasin erään tiivisteen ja kuluineen Uspartsista 97€. Laittoivat sitten väärän vuosimallin tiivisteen vielä.
Tilasin sitten Rockautosta saman Felpron tiivisteen, mutta oikean vuosimallin ja kuluineen se maksoi 44€. Rockautosta yleensä osat tulee alle viikossa.

Ei sieltä kannata ostaa yhtään mitään nykyään ellei ole helvetin moinen kiire. Rockautosta SBM tiivistesarja jotain 70e kuluineen, USParts 140e+.
Aivan järetöntä riistoo, nivelet kans ihan tolkuttoman hintasia kun maksaa ykköseuroja parhaassa tapauksessa Rockauto, ja on mistä valita.
 
Tulispa itellekin, yleensä saa kolmatta viikkoa odotella.
Aika hyvin ne toimitusarviot ovat minulla pitäneet paikkaansa. Tuossa esimerkiksi yhdelle iskarille vaihtoehdot:
upload_2019-3-14_9-32-43.png
 
Onkohan sijainnilla jokin merkitys tämän asian suhteen? Aina on tullut romut Hämeenlinna Tampere akselille aikarajan puitteissa.

Voi olla, mutta tässä duunissa kun mietin niin Furyn syyläri tuli noin viikossa, mutta sillä kertaa ei ollut jääkaappimagneettia mukana :(
 

Statistiikka

Viestiketjuista
267 114
Viestejä
4 619 174
Jäsenet
75 992
Uusin jäsen
Dodoo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom