Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oho, hinnathan on melkein kuin Audilla; 6 litraa LL-öljyä ja suodatin 580 euroa.Ei saatana, kyselin hintoja käyttölintan vuosihuoltoon
"Määräaikaishuolto A+B, öljynvaihtohuolto + tarkistushuolto. Lisäksi raitisilmasuodattimen, ilmansuodattimen ja sytytystulppien vaihto
Yhteensä 492 €"
Juuh, pyytävä 26€/kpl tulpasta, en mä köyhä ole mutta en varmasti tyhmäkään!
Oho, hinnathan on melkein kuin Audilla; 6 litraa LL-öljyä ja suodatin 580 euroa.
Oho, hinnathan on melkein kuin Audilla; 6 litraa LL-öljyä ja suodatin 580 euroa.
Juu, eipä tuo Castrolinkaan paljoa kalliimmaksi tullut kun viimeksi tilasin 7 vai 8 litraa saksasta ja kiikutin "hovikorjaamoon".
Tein itse ja säästin. 8 litraa Liqui Molyn 0-30 LL-öljyä ja suodatin 150e 2l jäi vielä lisäysöljyä siis
Juu, eipä tuo Castrolinkaan paljoa kalliimmaksi tullut kun viimeksi tilasin 7 vai 8 litraa saksasta ja kiikutin "hovikorjaamoon".
Oma ei syö 2v välillä (n. 25tkm) öljyä "yhtään" (eli se mikä menee about korvaantuu naftalla, jne paskalla ).
Edit: ei ollutkaan Amazon, vaan joku muu varaosapulju.
Juu, LL-litkujen hinta on tullut alas siitä monen vuoden takaisesta 30+eur/litra.Jaa, ite ostin ihan tosta kylältä varaosaliikkeestä kaikki
Ei, romu ei ole taas hajalla vaan se vittu toimii taas! 408 lähti jatkojalostukseen muualle kun kampura oli 8 kymppiä kiero...
Nyt on sit tommonen pikkuruinen 318 noilla samasilla kansilla mitkä mulla oli 408 ja XE284 nokkana, ja sen kyllä huomaa saundista voi vittu että kuulostaa namulta.
Tossa nyt vähän ääntäkin.
Voihan ne olla kierot jo uutenakin, varsinkin halvat levyt. Etkai ole lätäköissä ajanut jarruja sisään? Voi siellä mäntäkin jumia.Syyskuussa kävin vaihdattamassa E91:seen joka kulmaan uudet levyt ja palat. Heti remontin jälkeen oli havaittavissa pientä epätasaisuutta kevyesti jarruttamalla. Silloin ajattelin, että palat/levyt vielä hakeutuvat keskenään. Nyt oireet ovat kuitenkin pahentuneet ja ilmeisesti etupään levyt ovat aika pahasti kierot. Eipä ole vastaavaa tullut itselle vastaan. Vaikea nähdä, että olisin omalla toiminnalla nuo jotenkin pilannut.
Remonttia ei tehty marmorilla, vaan Atoy-autohuollossa. Tiedä sitten mitä osia ovat käyttäneet. Laitoin juuri huoltoon viestiä. Mielenkiinnolla jään odottamaan mitä sieltä vastataan.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Voihan ne olla kierot jo uutenakin, varsinkin halvat levyt. Etkai ole lätäköissä ajanut jarruja sisään? Voi siellä mäntäkin jumia.
"Darrasiko" vanhatkin jarrut vaiko vain uudet? Jos vanhatkin täristeli niin myös etualatukivarsien sisähelat voi olla syylliset.
No kyllä sitten lähtisin sieltä huollosta kyselemään miksi ravistaa, pakosti melkein joku levy kierossa.Vanhoilla ei ollut mitään ongelmaa, vaan se tuli vaihdon jälkeen.
En mielestäni pahemmin ole lätäkössä päästellyt ja ylipäänsä ajoa ollut vähän vaihdon jälkeen.
Kysyin jo Jarilta, hommia on lähes kevääseen asti.Eikös sitä kannattaisi miltei jo tässä tapauksessa Jamantin puoleen kääntyä, kerran Espoossakin ollaan.
Kysyin jo Jarilta, hommia on lähes kevääseen asti.
-Ajattelin saada nopeammin tehtyä jossain....?
Levy kierossa tai asennettu väärin levy ja siten kieroutunut. Esim huonosti putsatut pinnat. Vanteen kireys kannattaa kattoo ennen seuraavaa ajoa, jos vaikka löystynyt.
Halvimmat levyt tosiaan saattaa olla uutenaki vähän kieroja, laatu on joskus hintansa arvoista.
muijan 2002 golffista oli takavalot pimeänä ja sisältä lämpötilansäätimen polttimo. Aluksi epäiltiin sulaketta kun takavalot oli aika yhtäaikaa ilmeisesti menneet, kun pari viikkoa sitten leima haettiin. Räpelsin sitten sulakkeita ja niistä en mitään löytänyt, pintoja vähän raapisin puhtaammiksi ja pistin takaisin.
No takavalot irti ja olihan siellä sitten lamput vaan palaneet. Motonetistä uudet ja homma jees. Nyt ei toimi sisällä enään mikään kattovalo, ikkuna ei mene enään kiinni/aukeakkaan & keskuslukituksen valo sökö, se välkkyvä punainen + takakontin valo. Viikonloppuna meen kattomaan paikalle, mutta jos jotain idistä olisi mikä voisi aiheuttaa moisen... Liekö sitten se sulakkeiden räpeltäminen..
Ketjusta tuttu Kia Cee'd 2007. Vasen takarengas ei pyöri.
Tein sillee tymästi että ennen kolmen viikon lomaa käytin auton pesussa ja ajoin suoraan parkkiin, jotta naapureille jäisi puhdas auto. Taisipa myös käsijarru jäädä päälle. Tuli pakkanen ja hämähäkin vei.
Kokeiltu on lämmittämiset, naputtelut ja puolisen kilsaa ajoakin. Rengas on täysin lukossa. Käsijarruvaijeri ja vipu (taka-akselilla) näyttää liikkuvan ihan ok, joskin heiluu vähän myös ylösalaisin. Kuuluuko asiaan? Laittamalla renkaan paikalleen, saan välillä liikuteltua pyörää n. 1/4 kierrosta edestakas, jolloin peruutussuuntaan pyörittäessä nappaa todella äkillisesti kiinni johonkin metalliseen, eteenpäin pyörittäessä hiljalleen jumittaen kunnes ei millään voimalla enää etene. Jotakin taitaa olla rikki? Vai vieläkö kannattaa yrittää itse nitkutella auki?
Lisäbonuksena ESP ja ABS valot palaa, eli sieltäkin täytynee jotakin kuittailla. Ja juu, ei ollut kauhean fiksua laittaa käkkäriä päälle pakkasilla.
Rengas ja mekanismit on varmasti sulia. Sen verran monta kilowattia töhötetty peitettynä. Ulkolämpötilakin sopivasti plussan puolella. Vipu liikkuu molempiin suuntiin hyvin, mutta heiluu epäilyttävästi.Mutta ongelman ilmaantuminen kyllä vaikuttaisi ennemmin jarruista jotka on umpijäässä tai sopivasti laakeri on antanut periksi? Tarvisi varmaan saada auto sisätiloihin sulamaan kunnolla. Liikkuuhan se vipu varmasti ihan loppuun asti.
Rengas ja mekanismit on varmasti sulia. Sen verran monta kilowattia töhötetty peitettynä. Ulkolämpötilakin sopivasti plussan puolella. Vipu liikkuu molempiin suuntiin hyvin, mutta heiluu epäilyttävästi.
Onkohan tuossa käsijarru toteutettu rummulla? Jos siellä on kitkapinnat tippuneet pois, niin voivat jumittaa koko renkaan. Tuo että joskus pyörii viittaisi siihen.
On tosiaan, rummulla käsijarru. Tuo tuntuu ulkoapäin tunnustelemalla hyvin todennäköiseltä. Onko kuinka iso homma vaihtaa itse? Jarrusatulan saan irti, mutta rumpua en ole koskaan avannut.Onkohan tuossa käsijarru toteutettu rummulla? Jos siellä on kitkapinnat tippuneet pois, niin voivat jumittaa koko renkaan. Tuo että joskus pyörii viittaisi siihen.
On tosiaan, rummulla käsijarru. Tuo tuntuu ulkoapäin tunnustelemalla hyvin todennäköiseltä. Onko kuinka iso homma vaihtaa itse? Jarrusatulan saan irti, mutta rumpua en ole koskaan avannut.
Kiitos! Sattuupa tuo kielikin taipumaan eli täydellinen löytö!Tuossa taitaa olla videoituna, saksalaisen horinoilla säestettynä.
Muistaakseni tuossa on rummussa iso ruuvi ja pari pienempää ,ne irti ,reikä kello kuuteen niin tasapää meisselillä saa vivuttua säädön löysälle ja rumpu irti.Tuolla ainakin lukee että satulan ja levy irti niin pääsee käsiksi, mutta ei tietoa kuinka hankala.
Kia Ceed 2008 takajarrut - Masinistit.com
Tämäpä se kaikki johtolangat yhdistäen on syynä. Sen verran kova napsaus kuului kun ekaa kertaa yritin ruudusta ulos. Kiireessä piti vielä koittaa lähteä.Edit: ja kyllä ne voi silti olla jäässä vaikka kuinka ois sulatellut tai sitten jumineet ihan säästä riippumatta. Tai sitten ne pinnat on läksiny kun on jäisenä ryykitty liikkeelle.
Ketjusta tuttu Kia Cee'd 2007. Vasen takarengas ei pyöri.
Tein sillee tymästi että ennen kolmen viikon lomaa käytin auton pesussa ja ajoin suoraan parkkiin, jotta naapureille jäisi puhdas auto. Taisipa myös käsijarru jäädä päälle. Tuli pakkanen ja hämähäkin vei.
Kokeiltu on lämmittämiset, naputtelut ja puolisen kilsaa ajoakin. Rengas on täysin lukossa. Käsijarruvaijeri ja vipu (taka-akselilla) näyttää liikkuvan ihan ok, joskin heiluu vähän myös ylösalaisin. Kuuluuko asiaan? Laittamalla renkaan paikalleen, saan välillä liikuteltua pyörää n. 1/4 kierrosta edestakas, jolloin peruutussuuntaan pyörittäessä nappaa todella äkillisesti kiinni johonkin metalliseen, eteenpäin pyörittäessä hiljalleen jumittaen kunnes ei millään voimalla enää etene. Jotakin taitaa olla rikki? Vai vieläkö kannattaa yrittää itse nitkutella auki?
Lisäbonuksena ESP ja ABS valot palaa, eli sieltäkin täytynee jotakin kuittailla. Ja juu, ei ollut kauhean fiksua laittaa käkkäriä päälle pakkasilla.
Chevrolet Kalossissa oli vähän vastaava vika ja korjautui muutamaksi kuukaudeksi releen vaihtamalla. Takaluukun lukko oli ilmeisesti vähän jumissa ja hajotti releen.Primera P12 autona ja keskuslukitus on avattaessa alkanut pitämään kovaa "pärinää". Kauko-ohjaimella ensimmäisen kerran painaessa avautuu vain kuskin ovi ja toisella muut ovet. Pärähdys kuuluu molemmilla kerroilla, joten lukituksen moottori ei liene hajoamassa vaan jotain muuta siellä on metelöimässä. Rele? Kovasta äänestä huolimatta ovet aukeavat ongelmitta.