Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Yllättäen Skoda päätti kauppareissulla pyytää lisää öljyä koneeseen ja öljyt olivat aivan alarajoilla. Takakontin öljypullolle tuli käyttöä. Hyvä, että tuo sentään osaa varoittaa öljyn vähyydestä, kun joissakin vageissa valo syttyy vasta, kun öljynpaineet liian alhaiset. Auto kävi jakoketjun venymän ja öljynpaineiden tarkastuksessa hiljattain ja jakopääkopan alapuolella on oikein kunnolla öljyjäämiä. Olisikohan tuon tarkastuksen aikana päässyt öljyä valumaan, kun ei tuo muuten syö juurikaan öljyä :think:

Pitää vielä varmistaa, ettei tuo koppa nyt sitten vuoda. Aika vanhalta öljyltä kyllä näytti.
 
Puuhastelua tiedossa parin viikon lomalla :vihellys: 48406499_1931395137155612_2601254592159154176_n.jpg 48393674_501188623622672_2845208249240649728_n.jpg 48926372_271183880190971_4517544299553882112_n.jpg 49153977_1263902100408139_6888097867324456960_n.jpg
 
Ei, romu ei ole taas hajalla vaan se vittu toimii taas! 408 lähti jatkojalostukseen muualle kun kampura oli 8 kymppiä kiero...

Nyt on sit tommonen pikkuruinen 318 noilla samasilla kansilla mitkä mulla oli 408 ja XE284 nokkana, ja sen kyllä huomaa saundista voi vittu että kuulostaa namulta.
KqCMKhw.jpg


Tossa nyt vähän ääntäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Olisikohan Espoossa tai lähiympäristössä autosähköasentajaa...? o_O
Jeepissä kaukosäädin ei aukaise ovia, vika ehkä oven ja korinvälisissä johdoissa.. :confused2:
Joku johdoista murtunut niin ei kakella aukaise ovia, vanhojen Jeeppien tyyppivika, kuulemma...:vihellys:
Ovet ja ajoneston saan kikkailemalla kyllä päälle ja pois mutta olisi helpompaa sillä kakella... :cool:
-Itse en pysty kykenemään, tarviis näppäriä sormia, kolvia yms. ja sähköistä ammattitaitoa... ;)
 
hyundai i30:ssä 128hp diesel moottorilla ollut ongelmia ihanan egr kanssa ja sytyttää vikakoodia p0406 eli egr jumittaa. :sdarra: Otin tänään sen irti ja puhdistin mutta neiti egr ei tykännyt tuosta ja nyt sitten heittää samantien p0406 vikakoodin pending tilaan eli on täysin paskana egr. Osana kaikkineen on semmoinen 200e kun itse asentaa paikalleen ja ohjelmointi pois + lastutus 550e. Onko muilla ollut kokemuksia egr poistamisesta ohjelmallisesti? Ei nyt oikeastaan kiinnostaisi ollenkaan tuon venttiilin vaihtaminen, kun ihanaa mössöä nyt jo 175 000 ajetussa auton ilmanotossa. :sdarra:


Kuvissa jo osaksi puhdistettu egr. Ei kuitenkaan paljoa mitään ollut siellä sitä mössöä.

805ce557-fc68-4613-be60-75fcd4ef9025.jpg 73fa18dc-7c59-4227-8a35-c66fd3799deb.jpg IMG_20181228_112632.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ei, romu ei ole taas hajalla vaan se vittu toimii taas! 408 lähti jatkojalostukseen muualle kun kampura oli 8 kymppiä kiero...

Nyt on sit tommonen pikkuruinen 318 noilla samasilla kansilla mitkä mulla oli 408 ja XE284 nokkana, ja sen kyllä huomaa saundista voi vittu että kuulostaa namulta.
KqCMKhw.jpg


Tossa nyt vähän ääntäkin.


No nyt on vuos ajoaikaakin taas ilman huomautuksia ni mukavempi kurvailla.
 
Noniin, umpiot audiin vaihdettu. Aikaa meni tasa 2 tuntia VCDS-säätöineen :happy: Vanhat olivat kyllä parhaat päivät jo nähneet eivätkä tosiaan säätyneet automaattisesti. Nyt voikin sitten vanhoja tutkailla oikein rauhassa pöydällä, josko noista vielä ehjät sais :)

kilvetön.jpg 49652608_1718635211574220_7580485975994793984_n.jpg katso liitettä 181191
 
Syyskuussa kävin vaihdattamassa E91:seen joka kulmaan uudet levyt ja palat. Heti remontin jälkeen oli havaittavissa pientä epätasaisuutta kevyesti jarruttamalla. Silloin ajattelin, että palat/levyt vielä hakeutuvat keskenään. Nyt oireet ovat kuitenkin pahentuneet ja ilmeisesti etupään levyt ovat aika pahasti kierot. Eipä ole vastaavaa tullut itselle vastaan. Vaikea nähdä, että olisin omalla toiminnalla nuo jotenkin pilannut.

Remonttia ei tehty marmorilla, vaan Atoy-autohuollossa. Tiedä sitten mitä osia ovat käyttäneet. Laitoin juuri huoltoon viestiä. Mielenkiinnolla jään odottamaan mitä sieltä vastataan.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?
 
Syyskuussa kävin vaihdattamassa E91:seen joka kulmaan uudet levyt ja palat. Heti remontin jälkeen oli havaittavissa pientä epätasaisuutta kevyesti jarruttamalla. Silloin ajattelin, että palat/levyt vielä hakeutuvat keskenään. Nyt oireet ovat kuitenkin pahentuneet ja ilmeisesti etupään levyt ovat aika pahasti kierot. Eipä ole vastaavaa tullut itselle vastaan. Vaikea nähdä, että olisin omalla toiminnalla nuo jotenkin pilannut.

Remonttia ei tehty marmorilla, vaan Atoy-autohuollossa. Tiedä sitten mitä osia ovat käyttäneet. Laitoin juuri huoltoon viestiä. Mielenkiinnolla jään odottamaan mitä sieltä vastataan.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Voihan ne olla kierot jo uutenakin, varsinkin halvat levyt. Etkai ole lätäköissä ajanut jarruja sisään? Voi siellä mäntäkin jumia.

"Darrasiko" vanhatkin jarrut vaiko vain uudet? Jos vanhatkin täristeli niin myös etualatukivarsien sisähelat voi olla syylliset.
 
Voihan ne olla kierot jo uutenakin, varsinkin halvat levyt. Etkai ole lätäköissä ajanut jarruja sisään? Voi siellä mäntäkin jumia.

"Darrasiko" vanhatkin jarrut vaiko vain uudet? Jos vanhatkin täristeli niin myös etualatukivarsien sisähelat voi olla syylliset.

Vanhoilla ei ollut mitään ongelmaa, vaan se tuli vaihdon jälkeen.

En mielestäni pahemmin ole lätäkössä päästellyt ja ylipäänsä ajoa ollut vähän vaihdon jälkeen.
 
Vanhoilla ei ollut mitään ongelmaa, vaan se tuli vaihdon jälkeen.

En mielestäni pahemmin ole lätäkössä päästellyt ja ylipäänsä ajoa ollut vähän vaihdon jälkeen.
No kyllä sitten lähtisin sieltä huollosta kyselemään miksi ravistaa, pakosti melkein joku levy kierossa.
 
Levy kierossa tai asennettu väärin levy ja siten kieroutunut. Esim huonosti putsatut pinnat. Vanteen kireys kannattaa kattoo ennen seuraavaa ajoa, jos vaikka löystynyt.

Halvimmat levyt tosiaan saattaa olla uutenaki vähän kieroja, laatu on joskus hintansa arvoista.
 
Levy kierossa tai asennettu väärin levy ja siten kieroutunut. Esim huonosti putsatut pinnat. Vanteen kireys kannattaa kattoo ennen seuraavaa ajoa, jos vaikka löystynyt.

Halvimmat levyt tosiaan saattaa olla uutenaki vähän kieroja, laatu on joskus hintansa arvoista.

Osien osuus remontista oli 590 €, joten oletettavaa oli, että osat olisivat kohtalaisen laadukkaita.

Aamulla soittivat Atoyltä ja varasivat ajan ensi maanantaille. Takuun piikkiin menee tuo korjaus, joten vaikuttaisi menevän hyvin siltä osin.
 
muijan 2002 golffista oli takavalot pimeänä ja sisältä lämpötilansäätimen polttimo. Aluksi epäiltiin sulaketta kun takavalot oli aika yhtäaikaa ilmeisesti menneet, kun pari viikkoa sitten leima haettiin. Räpelsin sitten sulakkeita ja niistä en mitään löytänyt, pintoja vähän raapisin puhtaammiksi ja pistin takaisin.

No takavalot irti ja olihan siellä sitten lamput vaan palaneet. Motonetistä uudet ja homma jees. Nyt ei toimi sisällä enään mikään kattovalo, ikkuna ei mene enään kiinni/aukeakkaan & keskuslukituksen valo sökö, se välkkyvä punainen :D + takakontin valo. Viikonloppuna meen kattomaan paikalle, mutta jos jotain idistä olisi mikä voisi aiheuttaa moisen... Liekö sitten se sulakkeiden räpeltäminen..
 
muijan 2002 golffista oli takavalot pimeänä ja sisältä lämpötilansäätimen polttimo. Aluksi epäiltiin sulaketta kun takavalot oli aika yhtäaikaa ilmeisesti menneet, kun pari viikkoa sitten leima haettiin. Räpelsin sitten sulakkeita ja niistä en mitään löytänyt, pintoja vähän raapisin puhtaammiksi ja pistin takaisin.

No takavalot irti ja olihan siellä sitten lamput vaan palaneet. Motonetistä uudet ja homma jees. Nyt ei toimi sisällä enään mikään kattovalo, ikkuna ei mene enään kiinni/aukeakkaan & keskuslukituksen valo sökö, se välkkyvä punainen :D + takakontin valo. Viikonloppuna meen kattomaan paikalle, mutta jos jotain idistä olisi mikä voisi aiheuttaa moisen... Liekö sitten se sulakkeiden räpeltäminen..

Ensimmäisenä tarkistaisin akun alta maadoituspisteet. Tai ehkä aivan ekana akunkenkien kontaktit :)
 
Ketjusta tuttu Kia Cee'd 2007. Vasen takarengas ei pyöri.

Tein sillee tymästi että ennen kolmen viikon lomaa käytin auton pesussa ja ajoin suoraan parkkiin, jotta naapureille jäisi puhdas auto. Taisipa myös käsijarru jäädä päälle. Tuli pakkanen ja hämähäkin vei.

Kokeiltu on lämmittämiset, naputtelut ja puolisen kilsaa ajoakin. Rengas on täysin lukossa. Käsijarruvaijeri ja vipu (taka-akselilla) näyttää liikkuvan ihan ok, joskin heiluu vähän myös ylösalaisin. Kuuluuko asiaan? Laittamalla renkaan paikalleen, saan välillä liikuteltua pyörää n. 1/4 kierrosta edestakas, jolloin peruutussuuntaan pyörittäessä nappaa todella äkillisesti kiinni johonkin metalliseen, eteenpäin pyörittäessä hiljalleen jumittaen kunnes ei millään voimalla enää etene. Jotakin taitaa olla rikki? Vai vieläkö kannattaa yrittää itse nitkutella auki?

Lisäbonuksena ESP ja ABS valot palaa, eli sieltäkin täytynee jotakin kuittailla. Ja juu, ei ollut kauhean fiksua laittaa käkkäriä päälle pakkasilla. :facepalm:
 
Ketjusta tuttu Kia Cee'd 2007. Vasen takarengas ei pyöri.

Tein sillee tymästi että ennen kolmen viikon lomaa käytin auton pesussa ja ajoin suoraan parkkiin, jotta naapureille jäisi puhdas auto. Taisipa myös käsijarru jäädä päälle. Tuli pakkanen ja hämähäkin vei.

Kokeiltu on lämmittämiset, naputtelut ja puolisen kilsaa ajoakin. Rengas on täysin lukossa. Käsijarruvaijeri ja vipu (taka-akselilla) näyttää liikkuvan ihan ok, joskin heiluu vähän myös ylösalaisin. Kuuluuko asiaan? Laittamalla renkaan paikalleen, saan välillä liikuteltua pyörää n. 1/4 kierrosta edestakas, jolloin peruutussuuntaan pyörittäessä nappaa todella äkillisesti kiinni johonkin metalliseen, eteenpäin pyörittäessä hiljalleen jumittaen kunnes ei millään voimalla enää etene. Jotakin taitaa olla rikki? Vai vieläkö kannattaa yrittää itse nitkutella auki?

Lisäbonuksena ESP ja ABS valot palaa, eli sieltäkin täytynee jotakin kuittailla. Ja juu, ei ollut kauhean fiksua laittaa käkkäriä päälle pakkasilla. :facepalm:

Esp ja abs valot tottakai palaa jos pyörä ei pyöri todennäköisesti ei mitään tarttd kuittailla kunhan pyörä taas pyörii.

Mutta ongelman ilmaantuminen kyllä vaikuttaisi ennemmin jarruista jotka on umpijäässä tai sopivasti laakeri on antanut periksi? Tarvisi varmaan saada auto sisätiloihin sulamaan kunnolla. Liikkuuhan se vipu varmasti ihan loppuun asti.
 
Mutta ongelman ilmaantuminen kyllä vaikuttaisi ennemmin jarruista jotka on umpijäässä tai sopivasti laakeri on antanut periksi? Tarvisi varmaan saada auto sisätiloihin sulamaan kunnolla. Liikkuuhan se vipu varmasti ihan loppuun asti.
Rengas ja mekanismit on varmasti sulia. Sen verran monta kilowattia töhötetty peitettynä. Ulkolämpötilakin sopivasti plussan puolella. Vipu liikkuu molempiin suuntiin hyvin, mutta heiluu epäilyttävästi.
 
Onkohan tuossa käsijarru toteutettu rummulla? Jos siellä on kitkapinnat tippuneet pois, niin voivat jumittaa koko renkaan. Tuo että joskus pyörii viittaisi siihen.
 
Rengas ja mekanismit on varmasti sulia. Sen verran monta kilowattia töhötetty peitettynä. Ulkolämpötilakin sopivasti plussan puolella. Vipu liikkuu molempiin suuntiin hyvin, mutta heiluu epäilyttävästi.

Tuo dakyyn selitys voisi kyllä olla se oikea toi oirekin sopisi että toiseen suuntaan pyöritys helpaisi ne palat. Nopee google kertois että on rummulla.

Onkohan tuossa käsijarru toteutettu rummulla? Jos siellä on kitkapinnat tippuneet pois, niin voivat jumittaa koko renkaan. Tuo että joskus pyörii viittaisi siihen.
 
Onkohan tuossa käsijarru toteutettu rummulla? Jos siellä on kitkapinnat tippuneet pois, niin voivat jumittaa koko renkaan. Tuo että joskus pyörii viittaisi siihen.
On tosiaan, rummulla käsijarru. Tuo tuntuu ulkoapäin tunnustelemalla hyvin todennäköiseltä. Onko kuinka iso homma vaihtaa itse? Jarrusatulan saan irti, mutta rumpua en ole koskaan avannut.
 
Tuolla ainakin lukee että satulan ja levy irti niin pääsee käsiksi, mutta ei tietoa kuinka hankala.

Kia Ceed 2008 takajarrut - Masinistit.com
Muistaakseni tuossa on rummussa iso ruuvi ja pari pienempää ,ne irti ,reikä kello kuuteen niin tasapää meisselillä saa vivuttua säädön löysälle ja rumpu irti.
Myöhässä taas,itse asiassa taitaa olla sama video mistä itsekkin tuota opiskelin.
 
Ei noi rumpujarrut niin monimutkaisia ole ettei normaalijärjellä varustettu itse tekis. Vittumaisia yleensä jousineen jne, on hyvä olla lisäkädet tarvittaessa.

Ota vaikka kuva miten ne kaikki siellä on ennenku purat.

Toki kun kerran video löyty niin voihan sitä siitäkin katella.

Edit: ja kyllä ne voi silti olla jäässä vaikka kuinka ois sulatellut tai sitten jumineet ihan säästä riippumatta. Tai sitten ne pinnat on läksiny kun on jäisenä ryykitty liikkeelle.

No, siinähän se selviää kun purat mikä siellä jumii
 
Edit: ja kyllä ne voi silti olla jäässä vaikka kuinka ois sulatellut tai sitten jumineet ihan säästä riippumatta. Tai sitten ne pinnat on läksiny kun on jäisenä ryykitty liikkeelle.
Tämäpä se kaikki johtolangat yhdistäen on syynä. Sen verran kova napsaus kuului kun ekaa kertaa yritin ruudusta ulos. Kiireessä piti vielä koittaa lähteä.

Raportoin tänne huomenna miten kävi ja jos ei onnistu niin ostan uuden auton.
 
Ketjusta tuttu Kia Cee'd 2007. Vasen takarengas ei pyöri.

Tein sillee tymästi että ennen kolmen viikon lomaa käytin auton pesussa ja ajoin suoraan parkkiin, jotta naapureille jäisi puhdas auto. Taisipa myös käsijarru jäädä päälle. Tuli pakkanen ja hämähäkin vei.

Kokeiltu on lämmittämiset, naputtelut ja puolisen kilsaa ajoakin. Rengas on täysin lukossa. Käsijarruvaijeri ja vipu (taka-akselilla) näyttää liikkuvan ihan ok, joskin heiluu vähän myös ylösalaisin. Kuuluuko asiaan? Laittamalla renkaan paikalleen, saan välillä liikuteltua pyörää n. 1/4 kierrosta edestakas, jolloin peruutussuuntaan pyörittäessä nappaa todella äkillisesti kiinni johonkin metalliseen, eteenpäin pyörittäessä hiljalleen jumittaen kunnes ei millään voimalla enää etene. Jotakin taitaa olla rikki? Vai vieläkö kannattaa yrittää itse nitkutella auki?

Lisäbonuksena ESP ja ABS valot palaa, eli sieltäkin täytynee jotakin kuittailla. Ja juu, ei ollut kauhean fiksua laittaa käkkäriä päälle pakkasilla. :facepalm:


Ei se pakkanen ole ainostaan syyllinen vaan on siellä alunperin jo jotain muutakin ollut vikana. Kyllä itse käytän käsijarrua aina säästä riippumatta ja eipä ole ongelmia ollut. Käsijarru tykkää siitä, että sitä käytetään aina pysäköitäessä. Yleensä ongelmien syynä on juurikin se ettei sitä käsijarrua käytetä, kuin joskus harvoin vain.
 
Viimeksi muokattu:
Primera P12 autona ja keskuslukitus on avattaessa alkanut pitämään kovaa "pärinää". Kauko-ohjaimella ensimmäisen kerran painaessa avautuu vain kuskin ovi ja toisella muut ovet. Pärähdys kuuluu molemmilla kerroilla, joten lukituksen moottori ei liene hajoamassa vaan jotain muuta siellä on metelöimässä. Rele? Kovasta äänestä huolimatta ovet aukeavat ongelmitta.
 
Primera P12 autona ja keskuslukitus on avattaessa alkanut pitämään kovaa "pärinää". Kauko-ohjaimella ensimmäisen kerran painaessa avautuu vain kuskin ovi ja toisella muut ovet. Pärähdys kuuluu molemmilla kerroilla, joten lukituksen moottori ei liene hajoamassa vaan jotain muuta siellä on metelöimässä. Rele? Kovasta äänestä huolimatta ovet aukeavat ongelmitta.
Chevrolet Kalossissa oli vähän vastaava vika ja korjautui muutamaksi kuukaudeksi releen vaihtamalla. Takaluukun lukko oli ilmeisesti vähän jumissa ja hajotti releen.
 
Ei se pakkanen ole ainostaan syyllinen vaan on siellä alunperin jo jotain muutakin ollut vikana. Kyllä itse käytän käsijarrua aina säästä riippumatta ja eipä ole ongelmia ollut. Käsijarru tykkää siitä, että sitä käytetään aina pysäköitäessä.
Sama juttu, ei koskaan ole ongelmia ollut. Auto täyttää 12 vuotta joten johan se on aikakin.

Jarrusatulan irrottaminen meni hienosti (vakaajakin piti sitä varten irroittaa), mutta näinhän siinä kävi kuin pelkäsinkin levy/rumpu ei vain lähde irti enkä saa sitä pyöriterryä säätöruuvin kohdille.

Väkivalloin repiminen taitaa olla ainoa vaihtoehto? Sitäkin kyllä jo kokeiltu. Tein työkalun jolla väänsin säätöreiästä ja levyn reunasta yhtä aikaa. Puoli milliä liikkuu suuntaansa mutta sen enempää ei millään voimalla.
 
Jos pääsee isolla kumivasaralla lyömääm tai vaikka makuultaan potkimaan niin vois irrota. Väkivalta on varmaan ainoa vaihtoehto. Toki jollain muulla voi olla parempikin niksi
 
Kyllä sitä rumpua voi paukuttaa ihan rautavasarallakin. Samalla vääntöä ulospäin. Jos kengät ovat pinnassa rantin takana, niin väkisinhän tuo sitten tulee, milli kerrallaan..

Vanhoissa japseissa rummussa oli aina kierteelliset reiät, joista sai pulteilla vedätettyä rummun irti väkisin. Tuossa ei ainakan videon perusteella tainnut olla?

Rautakangella pyöränpulttien välistä kääntämällä voisi yrittää saada rummun pyörähtämään taaksepäin? Varo, ettei auto putoa tunkilta ja pukilta (aina paikallaan tunkin lisänä..) (eli käännä alaspäin, älä sivulle)+ ettet riko jenkoja..
 
Joo mullakin vasta pari päivää sitten päästi 2v vanha tunkki öljyt lattialle, onneksi oli myös pukit alla. Siis oli laskettu ns. Huulille tunkilla kun tuli syystä x liikuteltua ylös alas sitä..
 
Kyllä sitä rumpua voi paukuttaa ihan rautavasarallakin. Samalla vääntöä ulospäin. Jos kengät ovat pinnassa rantin takana, niin väkisinhän tuo sitten tulee, milli kerrallaan..

Vanhoissa japseissa rummussa oli aina kierteelliset reiät, joista sai pulteilla vedätettyä rummun irti väkisin. Tuossa ei ainakan videon perusteella tainnut olla?

Rautakangella pyöränpulttien välistä kääntämällä voisi yrittää saada rummun pyörähtämään taaksepäin? Varo, ettei auto putoa tunkilta ja pukilta (aina paikallaan tunkin lisänä..) (eli käännä alaspäin, älä sivulle)+ ettet riko jenkoja..
Paiskoin ja hakkasin verenmaku suussa. Koko ripustus vääntyili ja kääntyili mutta rumpu vaan pysyi paikallaan. Eikä asiaa auttanut jarrun suojapelti joka salli vain yhdestä suunnasta vääntämisen. Ja juu CRC:tä oli ruikittu ihan joka puolelle.

Mutta sitten.

Laitoin ristikkoavaimen satulanpidikkeen ja levyn väliin ja leukapihdit pitämään sitä paikallaan. Samalla tein pitkästä kierretangosta työkalun, jonka väänsin ja työnsin säätöreikään. Tästä sain voimaa päinvastaiseen suuntaan. Väänsin niin perkeleesti ristikkoavaimesta, ja alkoihan se siitä vääntyä. Sitten hakkasin vasaralla takaisin, ja uudelleen sama juttu. Tätä n. 10 kertaa edestakaisin, niin sain keskiön ja rummun väliin hakattua vasaralla metallinpätkän. Hakkaamalla sitä sisään samalla keskiötä kiertäen sain n. 1/10 millin verran eteenpäin joka kierroksella. Sitten hakkasin taas takaisin sisään ja uudelleen sama rutiini. Kun oli tullut sentin ulos, oli jo selvää ettei jarrut tule antamaan periksi. Piti vetää palat mukana.

Syy oli juuri se j1m2:n ennakoima: toisesta palasta oli kitkapinta irronnut ja pyörinyt toisen palan väliin jumittaen koko paskan. Sen diagnoosin perusteella tilasin jo eilen Motonetistä uudet osat ja sattumoisin tuli ennakoitua vaihtotarve täsmällisen oikein: mitään ei tullut liikaa eikä mitään ylimääräistä.

Vaihtoon menee siis käsijarrupalat sisältä, kaikki jouset, pidikkeet ja prikat, jarrulevy ja jarrupalat klipseineen. Satulaa en ajatellut vaihtaa vaan putsata ja laittaa takaisin. Koontiprosessista ei ole vielä kuvia kun valoisan aika loppui. Otin koko käsijarrumekanismin pois, levyn takaisin ja jarrusatulan ilman paloja. Rengas paikalleen ja pientä testiä. Eihän siitä mitään tullut kun yksi käyttöjarrukin oli poissa. Poljin painui (kovin ennakoidusti) lattian läpi. Toiveikkaana ajattelin, että voisi ajaa pajalle, mutta eipä taida uskaltaa. Huomenna palat paikalle ja uusi yritys.

Tässä vielä kuvitusta.

Vakaaja irti ja satula pois.

Metallipalaa väliin ja vääntöä

Success!

Jumiutunut kitkapinta.
 
Pitikö se muuten olla joku maksettu jäsenyys että sai suoraan forkalle liitettyä kuvia
 
Lainaukset on ainakin parissa kohdassa mennyt väärälle nimimerkille ,mutta pääasia on kuitenkin että homma onnistui.Itsellekkin on kerran käynyt sama,taka rumpujarruista oli pinta irronnut ja kiilautui jumiin,rumpu irtosi kylläkin ihan helposti.
 
Vaihtoon menee siis käsijarrupalat sisältä, kaikki jouset, pidikkeet ja prikat, jarrulevy ja jarrupalat klipseineen. Satulaa en ajatellut vaihtaa vaan putsata ja laittaa takaisin. Koontiprosessista ei ole vielä kuvia kun valoisan aika loppui. Otin koko käsijarrumekanismin pois, levyn takaisin ja jarrusatulan ilman paloja. Rengas paikalleen ja pientä testiä. Eihän siitä mitään tullut kun yksi käyttöjarrukin oli poissa. Poljin painui (kovin ennakoidusti) lattian läpi. Toiveikkaana ajattelin, että voisi ajaa pajalle, mutta eipä taida uskaltaa. Huomenna palat paikalle ja uusi yritys.
Olisit vaan laittanut palat takaisin, niin sulla olis jarrut.. ilman käsijarrua voi ajaa huoletta. Tossa voi huonolla säkällä käydä niin, että menee satulakin vielä vaihtoon, jos jarrua käytät.
 
Otin koko käsijarrumekanismin pois, levyn takaisin ja jarrusatulan ilman paloja. Rengas paikalleen ja pientä testiä. Eihän siitä mitään tullut kun yksi käyttöjarrukin oli poissa. Poljin painui (kovin ennakoidusti) lattian läpi. Toiveikkaana ajattelin, että voisi ajaa pajalle, mutta eipä taida uskaltaa. Huomenna palat paikalle ja uusi yritys.

Kuvittelit oikeastin ajavasi tuolla johonkin?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
267 159
Viestejä
4 620 543
Jäsenet
75 995
Uusin jäsen
Keilos

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom