Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei, romu ei ole taas hajalla vaan se vittu toimii taas! 408 lähti jatkojalostukseen muualle kun kampura oli 8 kymppiä kiero...
Nyt on sit tommonen pikkuruinen 318 noilla samasilla kansilla mitkä mulla oli 408 ja XE284 nokkana, ja sen kyllä huomaa saundista voi vittu että kuulostaa namulta.
Tossa nyt vähän ääntäkin.
Voihan ne olla kierot jo uutenakin, varsinkin halvat levyt. Etkai ole lätäköissä ajanut jarruja sisään? Voi siellä mäntäkin jumia.Syyskuussa kävin vaihdattamassa E91:seen joka kulmaan uudet levyt ja palat. Heti remontin jälkeen oli havaittavissa pientä epätasaisuutta kevyesti jarruttamalla. Silloin ajattelin, että palat/levyt vielä hakeutuvat keskenään. Nyt oireet ovat kuitenkin pahentuneet ja ilmeisesti etupään levyt ovat aika pahasti kierot. Eipä ole vastaavaa tullut itselle vastaan. Vaikea nähdä, että olisin omalla toiminnalla nuo jotenkin pilannut.
Remonttia ei tehty marmorilla, vaan Atoy-autohuollossa. Tiedä sitten mitä osia ovat käyttäneet. Laitoin juuri huoltoon viestiä. Mielenkiinnolla jään odottamaan mitä sieltä vastataan.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Voihan ne olla kierot jo uutenakin, varsinkin halvat levyt. Etkai ole lätäköissä ajanut jarruja sisään? Voi siellä mäntäkin jumia.
"Darrasiko" vanhatkin jarrut vaiko vain uudet? Jos vanhatkin täristeli niin myös etualatukivarsien sisähelat voi olla syylliset.
No kyllä sitten lähtisin sieltä huollosta kyselemään miksi ravistaa, pakosti melkein joku levy kierossa.Vanhoilla ei ollut mitään ongelmaa, vaan se tuli vaihdon jälkeen.
En mielestäni pahemmin ole lätäkössä päästellyt ja ylipäänsä ajoa ollut vähän vaihdon jälkeen.
Kysyin jo Jarilta, hommia on lähes kevääseen asti.Eikös sitä kannattaisi miltei jo tässä tapauksessa Jamantin puoleen kääntyä, kerran Espoossakin ollaan.
Kysyin jo Jarilta, hommia on lähes kevääseen asti.
-Ajattelin saada nopeammin tehtyä jossain....?
Levy kierossa tai asennettu väärin levy ja siten kieroutunut. Esim huonosti putsatut pinnat. Vanteen kireys kannattaa kattoo ennen seuraavaa ajoa, jos vaikka löystynyt.
Halvimmat levyt tosiaan saattaa olla uutenaki vähän kieroja, laatu on joskus hintansa arvoista.
muijan 2002 golffista oli takavalot pimeänä ja sisältä lämpötilansäätimen polttimo. Aluksi epäiltiin sulaketta kun takavalot oli aika yhtäaikaa ilmeisesti menneet, kun pari viikkoa sitten leima haettiin. Räpelsin sitten sulakkeita ja niistä en mitään löytänyt, pintoja vähän raapisin puhtaammiksi ja pistin takaisin.
No takavalot irti ja olihan siellä sitten lamput vaan palaneet. Motonetistä uudet ja homma jees. Nyt ei toimi sisällä enään mikään kattovalo, ikkuna ei mene enään kiinni/aukeakkaan & keskuslukituksen valo sökö, se välkkyvä punainen + takakontin valo. Viikonloppuna meen kattomaan paikalle, mutta jos jotain idistä olisi mikä voisi aiheuttaa moisen... Liekö sitten se sulakkeiden räpeltäminen..
Ketjusta tuttu Kia Cee'd 2007. Vasen takarengas ei pyöri.
Tein sillee tymästi että ennen kolmen viikon lomaa käytin auton pesussa ja ajoin suoraan parkkiin, jotta naapureille jäisi puhdas auto. Taisipa myös käsijarru jäädä päälle. Tuli pakkanen ja hämähäkin vei.
Kokeiltu on lämmittämiset, naputtelut ja puolisen kilsaa ajoakin. Rengas on täysin lukossa. Käsijarruvaijeri ja vipu (taka-akselilla) näyttää liikkuvan ihan ok, joskin heiluu vähän myös ylösalaisin. Kuuluuko asiaan? Laittamalla renkaan paikalleen, saan välillä liikuteltua pyörää n. 1/4 kierrosta edestakas, jolloin peruutussuuntaan pyörittäessä nappaa todella äkillisesti kiinni johonkin metalliseen, eteenpäin pyörittäessä hiljalleen jumittaen kunnes ei millään voimalla enää etene. Jotakin taitaa olla rikki? Vai vieläkö kannattaa yrittää itse nitkutella auki?
Lisäbonuksena ESP ja ABS valot palaa, eli sieltäkin täytynee jotakin kuittailla. Ja juu, ei ollut kauhean fiksua laittaa käkkäriä päälle pakkasilla.
Rengas ja mekanismit on varmasti sulia. Sen verran monta kilowattia töhötetty peitettynä. Ulkolämpötilakin sopivasti plussan puolella. Vipu liikkuu molempiin suuntiin hyvin, mutta heiluu epäilyttävästi.Mutta ongelman ilmaantuminen kyllä vaikuttaisi ennemmin jarruista jotka on umpijäässä tai sopivasti laakeri on antanut periksi? Tarvisi varmaan saada auto sisätiloihin sulamaan kunnolla. Liikkuuhan se vipu varmasti ihan loppuun asti.
Rengas ja mekanismit on varmasti sulia. Sen verran monta kilowattia töhötetty peitettynä. Ulkolämpötilakin sopivasti plussan puolella. Vipu liikkuu molempiin suuntiin hyvin, mutta heiluu epäilyttävästi.
Onkohan tuossa käsijarru toteutettu rummulla? Jos siellä on kitkapinnat tippuneet pois, niin voivat jumittaa koko renkaan. Tuo että joskus pyörii viittaisi siihen.
On tosiaan, rummulla käsijarru. Tuo tuntuu ulkoapäin tunnustelemalla hyvin todennäköiseltä. Onko kuinka iso homma vaihtaa itse? Jarrusatulan saan irti, mutta rumpua en ole koskaan avannut.Onkohan tuossa käsijarru toteutettu rummulla? Jos siellä on kitkapinnat tippuneet pois, niin voivat jumittaa koko renkaan. Tuo että joskus pyörii viittaisi siihen.
On tosiaan, rummulla käsijarru. Tuo tuntuu ulkoapäin tunnustelemalla hyvin todennäköiseltä. Onko kuinka iso homma vaihtaa itse? Jarrusatulan saan irti, mutta rumpua en ole koskaan avannut.
Kiitos! Sattuupa tuo kielikin taipumaan eli täydellinen löytö!Tuossa taitaa olla videoituna, saksalaisen horinoilla säestettynä.
Muistaakseni tuossa on rummussa iso ruuvi ja pari pienempää ,ne irti ,reikä kello kuuteen niin tasapää meisselillä saa vivuttua säädön löysälle ja rumpu irti.Tuolla ainakin lukee että satulan ja levy irti niin pääsee käsiksi, mutta ei tietoa kuinka hankala.
Kia Ceed 2008 takajarrut - Masinistit.com
Tämäpä se kaikki johtolangat yhdistäen on syynä. Sen verran kova napsaus kuului kun ekaa kertaa yritin ruudusta ulos. Kiireessä piti vielä koittaa lähteä.Edit: ja kyllä ne voi silti olla jäässä vaikka kuinka ois sulatellut tai sitten jumineet ihan säästä riippumatta. Tai sitten ne pinnat on läksiny kun on jäisenä ryykitty liikkeelle.
Ketjusta tuttu Kia Cee'd 2007. Vasen takarengas ei pyöri.
Tein sillee tymästi että ennen kolmen viikon lomaa käytin auton pesussa ja ajoin suoraan parkkiin, jotta naapureille jäisi puhdas auto. Taisipa myös käsijarru jäädä päälle. Tuli pakkanen ja hämähäkin vei.
Kokeiltu on lämmittämiset, naputtelut ja puolisen kilsaa ajoakin. Rengas on täysin lukossa. Käsijarruvaijeri ja vipu (taka-akselilla) näyttää liikkuvan ihan ok, joskin heiluu vähän myös ylösalaisin. Kuuluuko asiaan? Laittamalla renkaan paikalleen, saan välillä liikuteltua pyörää n. 1/4 kierrosta edestakas, jolloin peruutussuuntaan pyörittäessä nappaa todella äkillisesti kiinni johonkin metalliseen, eteenpäin pyörittäessä hiljalleen jumittaen kunnes ei millään voimalla enää etene. Jotakin taitaa olla rikki? Vai vieläkö kannattaa yrittää itse nitkutella auki?
Lisäbonuksena ESP ja ABS valot palaa, eli sieltäkin täytynee jotakin kuittailla. Ja juu, ei ollut kauhean fiksua laittaa käkkäriä päälle pakkasilla.
Chevrolet Kalossissa oli vähän vastaava vika ja korjautui muutamaksi kuukaudeksi releen vaihtamalla. Takaluukun lukko oli ilmeisesti vähän jumissa ja hajotti releen.Primera P12 autona ja keskuslukitus on avattaessa alkanut pitämään kovaa "pärinää". Kauko-ohjaimella ensimmäisen kerran painaessa avautuu vain kuskin ovi ja toisella muut ovet. Pärähdys kuuluu molemmilla kerroilla, joten lukituksen moottori ei liene hajoamassa vaan jotain muuta siellä on metelöimässä. Rele? Kovasta äänestä huolimatta ovet aukeavat ongelmitta.
Sama juttu, ei koskaan ole ongelmia ollut. Auto täyttää 12 vuotta joten johan se on aikakin.Ei se pakkanen ole ainostaan syyllinen vaan on siellä alunperin jo jotain muutakin ollut vikana. Kyllä itse käytän käsijarrua aina säästä riippumatta ja eipä ole ongelmia ollut. Käsijarru tykkää siitä, että sitä käytetään aina pysäköitäessä.
Paiskoin ja hakkasin verenmaku suussa. Koko ripustus vääntyili ja kääntyili mutta rumpu vaan pysyi paikallaan. Eikä asiaa auttanut jarrun suojapelti joka salli vain yhdestä suunnasta vääntämisen. Ja juu CRC:tä oli ruikittu ihan joka puolelle.Kyllä sitä rumpua voi paukuttaa ihan rautavasarallakin. Samalla vääntöä ulospäin. Jos kengät ovat pinnassa rantin takana, niin väkisinhän tuo sitten tulee, milli kerrallaan..
Vanhoissa japseissa rummussa oli aina kierteelliset reiät, joista sai pulteilla vedätettyä rummun irti väkisin. Tuossa ei ainakan videon perusteella tainnut olla?
Rautakangella pyöränpulttien välistä kääntämällä voisi yrittää saada rummun pyörähtämään taaksepäin? Varo, ettei auto putoa tunkilta ja pukilta (aina paikallaan tunkin lisänä..) (eli käännä alaspäin, älä sivulle)+ ettet riko jenkoja..
Ne aukee klikkaamalla. Jostain syystä editorissa ei näy noiden kohdalla mitään joten en saa korjattua.Img näkyy vain tänne suoraan liitettynä
Ne aukee klikkaamalla. Jostain syystä editorissa ei näy noiden kohdalla mitään joten en saa korjattua.
Lähetä -napista oikealle: Ensin esikatsellaa, sitten - badabumm - LIITÄ KUVA/TIEDOSTOPitikö se muuten olla joku maksettu jäsenyys että sai suoraan forkalle liitettyä kuvia
Olisit vaan laittanut palat takaisin, niin sulla olis jarrut.. ilman käsijarrua voi ajaa huoletta. Tossa voi huonolla säkällä käydä niin, että menee satulakin vielä vaihtoon, jos jarrua käytät.Vaihtoon menee siis käsijarrupalat sisältä, kaikki jouset, pidikkeet ja prikat, jarrulevy ja jarrupalat klipseineen. Satulaa en ajatellut vaihtaa vaan putsata ja laittaa takaisin. Koontiprosessista ei ole vielä kuvia kun valoisan aika loppui. Otin koko käsijarrumekanismin pois, levyn takaisin ja jarrusatulan ilman paloja. Rengas paikalleen ja pientä testiä. Eihän siitä mitään tullut kun yksi käyttöjarrukin oli poissa. Poljin painui (kovin ennakoidusti) lattian läpi. Toiveikkaana ajattelin, että voisi ajaa pajalle, mutta eipä taida uskaltaa. Huomenna palat paikalle ja uusi yritys.
Otin koko käsijarrumekanismin pois, levyn takaisin ja jarrusatulan ilman paloja. Rengas paikalleen ja pientä testiä. Eihän siitä mitään tullut kun yksi käyttöjarrukin oli poissa. Poljin painui (kovin ennakoidusti) lattian läpi. Toiveikkaana ajattelin, että voisi ajaa pajalle, mutta eipä taida uskaltaa. Huomenna palat paikalle ja uusi yritys.