Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Mutterimopoa hommatessa kannattaa ottaa huomioon se vanha kompura jos semmosen omistaa. Mopojen ilmankulutusvaatimuksissa on isojakin eroja, joten vertailua kannattaa tehdä ja nimenomaan sitte verrata siihen oman kompuran ilmantuottoon. Liian isoilla vaatimuksilla oleva mopo ei pelitä huonostikaan köpömmän kompuran kans.

Ite ostin tän mopon ja on omasta mielestä tarpeeksi hyvä harrastekäyttöön, lähtee vittuilematta isotki pultit. Kohtuu kevyt ja näppäränkokoinenki.
Bahco BP815 mutterinväännin 1/2 | Motonet Oy

Kompurana on tämä. Hyvin passaa yhteen.
KOMPRESSORI NUAIR KOMBI 2,2KW/50L 230V | K-rauta.fi

Sillon ku ostin tuon mutterimopon ni piti ettiä kaikista isoimmat ja jumissa olevat mutterit testaukseen. Vanhasta rattorista löyty sopiva ehdokas, sen takapyöränmutterit mallia ISOT. Eka kokeilin käsin kahen metrin varrella ja vitut ne lähteny mihinkään. Bahcolla pari sekkaa hakkas per mutteri ni auki läx. Totesin ettei tarvii enää enempää testailla.

Ei näissä mutterimopoissa ole oikeata ja väärää olemassa. Toinen sopii paremmin toisen tarpeisiin. Harrastekäyttöön on mun mielestä aivan turhaa ostaa tonnin Ingersolia jos selviää 150€ Bahcollaki. Sen Ingersolin kaveriksi joutuu nimittäin ostaa melkoisen paljon isomman kompuran ilmantuotoltaan että saa sen edes toimii kunnolla.
 
Itseltä löytyy Hazetin 9012el-spc ja täytyy todeta, että olen ollut todella tyytyväinen. Voimaa löytyy enemmän kuin IR IR2135qtimax (ainakin paperilla), mutta painoakin on sitten hieman enemmän. Tilasin saksasta muutoma vuosi sitten tarjouksesta niin hintaa 150€. Avaussuuntaan valmistaja ilmoittaa 1700nm. Hieman kyllä epäilen tuota lukemaa, mutta kaikki pultit sillä on auenneet tai katkenneet. Tuolla on tullut availtua todella ruosteisiakin alustanpultteja eikä ole vielä jäänyt avaamatta. Pulttipyssyä varten pitää olla vähintää se 1/2" sisähalkaisijalla oleva letku ja kompurassa kunnon paineensäädin, josta virtaa riittävästi ilmaa. Kaikki pulttipyssyt kuluttaa paljon ilmaa, kun ne avaavat tiukassa olevaa pulttia. Sen sekunnin tms. kun pulttia avataan kone vaatii todella paljon ilmaa. IR2135qtimax kuluttaa 24 CFM ~700l/h. Yleensä sitä pulttia ei tosin kovin montaa sekunttia tarvitse tehokkaalla pyssyllä hakata.

Mitä tuohon iskarin mutterin avaamiseen tulee, niin riittävän ruosteinen kun osuu kohdalle, niin ei välttämättä aukea sillä pulttipyssyllä, jos ei saa pidettyä kiinni varresta. Kokemusta löytyy, silloin on saatava varresta kiinni tai sitten hajotettava mutteri. Lukkomutteri ruosteisissa kierteissä osaa vastustaa kummasti.

Mopojen ilmankulutuksia on melko turha vertailla, kun kovin moni valmista ei kerro todellsita kulutusta, vaan jonkun keskiarvon tms. Tuon IR 2135qtimax keskiarvo on 4.4cfm eli ~120l/h. Tuo lukema auttaa korjaamoita mitoittamaan kompuran koon.
 

Tuo pikkuhazetti 9012M on kyllä yllättävän tehokas peli ja sillä mahtuu vielä tekemään töitäkin. Mikään ei harmita enempää kuin hyvä pulttipyssy, joka ei mahdu siihen juuri sopivassa välissä olevan pultin eteen :D. Irroitusta luvataan se 1100 Nm ja "suositeltu irroitusmomentti" 610 Nm. Tuolla ja gernin pikkukompuralla (jossa ahdistava säädin) lähti pösöstä alapallonivelkin irti pienen hakkaamisen jälkeen. Kyseessä on kuitenkin 18v sitten 250 Nm momenttiin vedetty ~35-40mm halkaisijan hienokierre.

8n9SOAQ.jpg

Aiheeseen liittyen: oman pökötin (406, -98 1.8l 8v, 263 tkm) koneesta on jo pidempään (ainakin monta tkm) kuulunut satunnaisesti kolkuttelua vain tyhjäkäynnillä ja kone lämpimänä. Olen yrittänyt letkulla kuulostella äänen alkuperää; tuloksena kuulostaa tulevan yläkerrasta ei-jakohihnan puoleisesta päädystä, jossa ei ole mitään "toimintaa" tai apulaitteita.

Aluksi epäilin kiertokankien alapäitä/runkolaakereita, mutta tulpanjohtojen irroitus ei vaikuta ääneen millään tavalla, eikä kuulosta tulevan alakerrasta. Koneessa on palasäädettävät nostimet. Ääni katoaa myös välittömästi, jos antaa yhtään kierroksia. Paikallaan seistessä kuuluu juuri ja juuri ohjaamoon, jos pistää puhaltimen pois ja ei ole muuta liikennettä ympärillä.

Venttiilikopan tiiviste pitää vaihtaa, joten aion kurkata kopan alle muutenkin. Samalla voisi tarkastaa venttiilien välykset ja katsoa, kuinka pahasti nokkakeppi on sorvaantunut :vihellys:.

Muutama päivä sitten kolkutteli erityisen selvästi, joten nappasin videopätkän:


Osaisiko joku enemmän kokemusta omaava kaveri veikata mikä voisi olla pielessä?
 
Videoilta aina paha sanoa, mutta jos se tuo "ajoittain" toistuva isompi kolkotus on niin ei lähde koneen laakereista ainakaan minun mutulla. Ne tykkää kolista koko ajan. Nostajat taas yleensä pitää jatkuvaa ääntä varsinkin tyhjäkäynnillä. Ettei joku resonoisi johonkin tjsp? Jotenkin tutun oloinen ääni oli kyllä, en vain saa päähäni mistä :D

En väitä itseäni sitten miksikään ääniexpertiksi.

Miten muuten tulpanjohtojen irroittelu vaikuttaisi kk-laakereiden tai runkolaakereiden ääniin? Kyllä siellä kaikki hilut pyörii siellä jos kone pyörii..
 
Nokkapyörä? oliko tossa koneessa säätyvä imunokka-akseli?
Yhteen pössöön tuli vaihdettua se vct-mötikkä sinne nokan päähän ja kalkutus loppu mutta kun ei ranskikset ole omaa lajia niin edes tiedä onko tossa 1.8 koneessa edes tuota.
 
Sanotaan nyt sitten itse (tulee taas kuitenkin paskaa niskaan)
Ostakaa kunnon voimahylsyt jos käytätte ilmapyssyä, tulee halvemmaksi ostaa kunnon kuuskantti voimahylsyt kun rikkoa halpoja hylsyjä jumipultteihin.

Jo tarpeeksi tiukatut pyöränpultit ja varsinkin keveytmetallivanteet + tiukalle kiskotut pultit menee niin tiukalle että kun ei meinaa edes metrin jatkovarrella aueta , puhumattakaan että hakkaat ilmapyssyllä ja perus "drop forget" kiinanpaskahylsyllä...
 
Paskaa niskaan tulee @Kosamiitti n asenteesta. Ei täällä kaikki ole sua vastaan niin voit vähän löysätä sitä pantaa.. Aijemmin monikin oli samaa mieltä niistä iskareista ettei aina lähde pyssyllä auki. Mullakin ollut useampi yksilö missä joutunut varresta pitämään kiini.. Ja kukaan ei pysty väittämään että voimahylsyt on rahan haaskausta. Puolet pyssyn voimasta häviää hylsyyn kun antaa periksi joka suuntaan. Monta kertaa itse todennut että kirkkaalla hylsyllä saa paukuttaa vaikka aamuun asti kun voimahylsyllä ei edes huomaa että on tiukassa. Sama kun jatkot ja kaikki muu ylimääräinen pyssyn ja hylsyn välissä.
 
On kyllä niin monet kerrat tullut todettua tässä 40v vuoden ikään mennessä, et halvoilla työkaluilla ei tee mitään, varsinkaan autoremonttia tehdessä. Yleisimpien kokojen lenkit ja hylsyt kyllä uusittu kalliimmilla järjestäen, sen jälkeen ei enää oo paljon hajoillut :D Mutterimopoa en omista, muutakuin sähköllä toimivan bilteman mutterimopon, jolla just ja just saa renkaat vaihdettua :DD Jos sit taas on tiedossa jotain pyöränlaakerin vaihtoa, suosiolla joko pajalle tai jos itseä kinostaa vaihtaa, niin siskon miehen verstaalle jossa sitten on isoja ja hyviä vehkeitä.. koska maajussi ja metsäkonemies.. :)
 
Itsekkään en ole koskaan saanut "käsi"hylsyjä hajoamaan mopolla, mutta sitäkin enemmän on jäänyt pultteja avaamatta kun ei ole ollut sopivaa konehylsää tarjolla. (Vai oonko ainut?)
Ihan huomion arvoinen seikka ettei ne perus hylsät toimi kunnolla koneen kanssa, vaan syövät sitä iskuvoimaa pois. Kannattaa siis panostaa oikeisiin hylsyihin jos lähtee jotain tuhannen newtonin mopoa ostamaan...
 
Mä puolestani olen käsihylsyjä saanut kyllä hajoamaan useitakin... Tosin jatkovarren kera kyllä yleensä. Halpis lenkkiavaimia sitten on ihan käsivoimin kyllä tullut väännettyä auki/halki/väärään..
 
Videoilta aina paha sanoa, mutta jos se tuo "ajoittain" toistuva isompi kolkotus on niin ei lähde koneen laakereista ainakaan minun mutulla. Ne tykkää kolista koko ajan. Nostajat taas yleensä pitää jatkuvaa ääntä varsinkin tyhjäkäynnillä. Ettei joku resonoisi johonkin tjsp? Jotenkin tutun oloinen ääni oli kyllä, en vain saa päähäni mistä :D

En väitä itseäni sitten miksikään ääniexpertiksi.

Miten muuten tulpanjohtojen irroittelu vaikuttaisi kk-laakereiden tai runkolaakereiden ääniin? Kyllä siellä kaikki hilut pyörii siellä jos kone pyörii..

Monella foorumilla käskettiin diagnosoimaan alakerran laakerivikaa irroittamalla tulpanjohtoja pytty kerrallaan. Ideana kai se, että laakerikuorma on kovimmillaan työtahdilla, jolloin myös kolahtaa. Jos pytty ei tee töitä, niin kolina voi vaimentua/lakata kokonaan.

Mutta tosiaan myös oma käsitys alakerran vioista on se, että pitäisi kolista jatkuvasti ja isommalla kuormalla kovemmin. Ja ei kai koliseva kone kestäisi tuhansia kilometrejä, ihan normaalisti on tullut otettua kaikki 90 hv irti tarvittaessa :D.

Nokkapyörä? oliko tossa koneessa säätyvä imunokka-akseli?
Yhteen pössöön tuli vaihdettua se vct-mötikkä sinne nokan päähän ja kalkutus loppu mutta kun ei ranskikset ole omaa lajia niin edes tiedä onko tossa 1.8 koneessa edes tuota.

Ei ole, tuo on 8-tappinen xu-kone (xu7jb), eli yhdellä kiinteällä nokalla. Vaihteiston päässä nokka-akselissa pyörii vieläkin ylimääräisenä nokka bensapumpulle ja lovi päässä virranjakajalle, vaikka koneessa on nelipisteruisku ja ihan kärjetön sytytys :vihellys:.
 
Monella foorumilla käskettiin diagnosoimaan alakerran laakerivikaa irroittamalla tulpanjohtoja pytty kerrallaan. Ideana kai se, että laakerikuorma on kovimmillaan työtahdilla, jolloin myös kolahtaa. Jos pytty ei tee töitä, niin kolina voi vaimentua/lakata kokonaan.

Mutta tosiaan myös oma käsitys alakerran vioista on se, että pitäisi kolista jatkuvasti ja isommalla kuormalla kovemmin. Ja ei kai koliseva kone kestäisi tuhansia kilometrejä, ihan normaalisti on tullut otettua kaikki 90 hv irti tarvittaessa :D.



Ei ole, tuo on 8-tappinen xu-kone (xu7jb), eli yhdellä kiinteällä nokalla. Vaihteiston päässä nokka-akselissa pyörii vieläkin ylimääräisenä nokka bensapumpulle ja lovi päässä virranjakajalle, vaikka koneessa on nelipisteruisku ja ihan kärjetön sytytys :vihellys:.

Jaa eipä ole tuollaisesta hassuttelusta tullut ennen kuultuakaan ja imo kk-laakerit kyllä kolisee siihen malliin ettei niitä tartte alkaa tolleen diagnosoimaan. Siinä kyllä hyvin nopeasti kuulee missä vika on tai ainakin sen että vikaa on. Kerran ajoin 60km kk-laakerivikasella kolinan alettua, ihme kyllä kävi vielä kotona vaikka ääni oli lievästisanoen helvetillinen :beye:
 
Eiköhän nämä jutut syö konevoimaa ole tuulesta temmattuja. Tavallinen hylsä on vaan vaarallinen voimakkaan koneen kanssa. Ohuempana ja kovempana materiaalinan pahimmillaan räjähtää silmille. Kirjaimellisesti pirstaleina lähteä joka suuntaan. Konehylsät on pehmeämpiä ja paksumpia niin ne ei räjähdä kappaleiks.

Toki noit käsihylsyjäkin on niin pehmeitä että voi puristimella uuteen muotoon puristaa kuten konehylsän.
Tuollainen käsihylsä venyy koneen kanssa liian isoksi ja menettää tehonsa sitä kautta. Mutta nämä nyt jostai alelaarista muutenkin tuhoten pultit/mutterit. Kuten ne halvat lenkit joiden lenkki muuttaa vääntäessä muotoaan.
No eipä ne ainakaan minusta ole. Viimeksi ei ihan tavan volvon pyöränpultit lähteneet mopolla ja räikkähylsällä auki ennenkuin vaihdoin oikean hylsyn tilalle. Edellisenä päivänä oli samalla mopolla isketty momenttivarren kanssa aluihin kiinni, eli eivät järjettömän tiukassa olleet.
Raskaalla puolella tuli monesti tykitettyä tuumaisella koneella vaikka mitä auki ja siellä sama homma, ei monestikkaan auenneet jos oli seoshylsy koneessa. Konehylsyllä heti auki. En kyllä noissakaan hommissa saanut kuin yhden "väärän" hylsyn halkeamaan nätisti, mutta tiedän kyllä että ne voi ihan oikeasti sirpaloitua. Itse en vaan ole niitä saanut poksumaan, sitäkin useammasta on kyllä saatu sutattua jompikumoi pää pilalle, joka sekin harvinaista kun yleensä se on se avauskohde joka antautuu...:D
 
IMG_20171218_112921.jpg


Citroen c5 kuljettajan puoleisen lämmönsäätö moottorin vaihdon taisteluarvet. Vittu mikä homma.
 
IMG_20171218_112921.jpg


Citroen c5 kuljettajan puoleisen lämmönsäätö moottorin vaihdon taisteluarvet. Vittu mikä homma.
Tuttu homma. Käsittämätön moka tehdä kojelauta yhdeksi palaseksi. Olisi pikkasen nätti homma jos kuskin puolelta saisi kojelaudan alaosan erikseen irti.
Uusi moottori odottaisi mullakin asennusmotivaatiota. Vanhakin toimii joten kuten kun liimasin puutapin jatkoksi :D
XDdNYc8.jpg


HHHBcac.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Peugeot 407:ssa sai alaosan sivun helposti irti. Jos nyt on samasta asiasta kyse.

Siirsin lämpötilan säätömoottorin vasemmalta puolelta oikealle puolelle ja kytkin johdot uudelleen, että moottori pyörii oikein päin. Vähän piti jatkaa sähköjohtoja.
Sai korjattua tuollatapaa koska automaatti-ilmastointi oli tuossa autossa vain yksialueinen. Ei siis ollut erikseen säätöä vasemmalle ja oikealle puolelle. Akseli on siis poikki vasemmasta päästä, mutta se ei tässä tapauksessa haittaa mitään, koska säätöläpät toimii.
 
Kiva maata polkimien seassa ja änkeä kokoa 11 oleva käsi tuntemattomaan :shifty: ja kaikki vaan sen takia kun psa-yhtymä on viisaudessaan päättänyt laittaa n.5 milliä liian lyhyen tapin :rage:.
Sekä ekaks tietenkin otin sen puhallussuunta moottorin pois.
Otin sen ratin alapuolella olevan läpän pois ja vuolin oikealta puolelta konsulia niin sai vähän enempi tilaa työkaluille.
 
Saapissa kanssa nuo lämmönsäätöläpät ovat ihan perseestä vedettyjä. Viikon sai kesällä kulumaan iltoja kun korjailin säätömoottorin akselia omavirityksellä eikä vieläkään toimi kunnolla, joko kuumaa tai kylmää kunhan nyt saakeli toimii.

Lämmöjakoboksin vaihto (läpänsäätöyksikön oikeaoppinen korjaus) 30h työtä ammattilaiselta eli viikko menee tavikselta ja koko auton etupään saa laittaa atomeiksi. Kai tuo joskus pitää tehdä.
 
Vaimon Saab on runkonumeron mukaan 2005 vuoden malli.Myyty joulukuussa 2004 mutta toimituspäivää ei auton papereista löydy...2004 vuotisena sen ostin koska se on Ruotsin myyjältä joulukuussa 2004 lisätty ruotsin aken järjestelmään.

Auto on vielä jostain syystä myyty Ruotsiin uutena vaikka ko.mallit tuolla varustuksella piti olla lähes kaikki Eurooppaan tarkoitettu.

Tosin auton ainut omistaja oli Ruotsin Saab klubilainen joten Kait aikanaan vetänyt välistä tutun autoliikkeen myyjän kanssa koska ko.auton väri ja varustus ei löydy kun muutamasta hassusta autosta muistaakseni reilut 50kpl. kaiken kaikkiaan tuolla värillä.

Ahaa, nyt tuossa alunperin 250 heppaisessa Aerossa on 340 heppaa. Dynokäppyrää ei varmaan ole laittaa?
Asia kiinnostaa, kun Saabin T7 -koneiden männät on jo ihan rajoilla siinä Hirsch 305hv -tehdasvirissä.

Sulla on siis vissiin takokamat ja ahdintakin päivitelty? 3" downpipe kisakatilla, isommat suuttimet vai 5bar paineensäädin? King cobra? Kun se Aeron Mitsu TD04HL-15t hyytyy etanolillakin noin 300 hepassa, varsinkin sillä pre -06 cobralla.

Mää ihan sillä vaan kyselen, kun tuonne saabbiklubin foorumille tulee noita Jonneja, jotka on netistä lukenu, että 9-5 saabeista saa pikkurahalla 400 heppaa :facepalm:
Voit varmaan valaista, että millä konsteilla 340 heppaa saa helposti ja luotettavasti irti?
 
T7 ei tosiaan montaa heppaa yli kolmensadan mene, jos oikeasti yli 320 hevosta niin haluan kyllä nähdä mitä koneen sisällä on ja missä kunnossa... mitsusta saisi ruoskittua vähän enemmän vääntöä vielä (~500nm muistaakseni) kuin mitä kosamiitilla kestää autossa loota.
 
Se 305 heppaa menee vielä luotettavasti, mutta ei vakioahtimella. Siinä Hirsch virissä on Garrett TB28 -ahdin ja 4bar bensaregu.

500Nm vakioahtimella vaatii kyllä rautapäivityksiä, suuttimet vähintään. Mulla on -06 Aerossa 3" downpipe kisakatilla, 2,5" rosteriputkisto, 4bar polttoaineregu ja AEM suurtehopumppu. JC teki näille softan, 285Hv/450Nm etanolilla.

5bar regu tai kohtuulliset EV-14 -suuttimet, niin ois se 300 heppaa vakiomitsulla. Käyttökulkine kuitenkin kyseessä, niin olkoon näin :cigar2:
 
Viimeksi muokattu:
Halpuuden raja taitaa olla siinä 250 vai 260hv kohdalla mihin pääsi vielä mitsulla, vakisuuttimilla, peruspumpulla ja vakioputkistolla. Eli suomeksi sanoen softa sisään ja jalka suoraksi. :)

Oma femmani on vm.99 2.3, vesan softalla mennään viinalla 240hv 370nm (täysin vakiokalustus paitsi turbo, olisihan garretillakin nuo lukemat saanut), se nelipykäläinen automaatti niin vähän jätettiin ekstra varaa sinne ja mitsukin jo iäkäs. Ihan tarpeeksi käyttöautolle ja halpa ajoinenkin vielä. Ei tuolla ole jalkoihin vielä jääty.

Kaverilla -02 femma 300hv ja oliko 420nm vääntö, isommat suuttimet, isompi dp ja putkisto muutenkin. Hyvin se kyllä lähtee, tosin kys. auto on muuten täysi maanantai kappale, kohta uusittu vuoden sisään pellin alle kaikki vaihdelaatikkoa lukuunottamatta.
 
Niinhän se Volvo jätti eilen tien päälle, meno rupesi hyytymään ja loppujen lopuksi ei enää ottanut kierroksia kuin reilu tonnin. Auto hinurilla pajalle ja minä taksilla töihin. Epäilin pa-suodatinta ja oikein veikkasin koska oli vettä täynnä mutta pelkkä suodattimen vaihtopa ei auttanutkaan. Aamupäivällä laittoivat viestiä että auto valmis, voi noutaa ja töistä lähtiessä soittikin että laittoi auton käymään ja sammui eikä enää mitenkään käyntiin. Lie tankin pohjalta imeny kaikki paskat kiertoon koska tankissa oli noin 5l kun kävin tankkaamassa.

Varmaan pumpun hihna ja/tai sen kiristin menossa kanssa ja ajoitus karannut.

V70 2.5Tdi -97
 
Ahaa, nyt tuossa alunperin 250 heppaisessa Aerossa on 340 heppaa. Dynokäppyrää ei varmaan ole laittaa?
Asia kiinnostaa, kun Saabin T7 -koneiden männät on jo ihan rajoilla siinä Hirsch 305hv -tehdasvirissä.

Sulla on siis vissiin takokamat ja ahdintakin päivitelty? 3" downpipe kisakatilla, isommat suuttimet vai 5bar paineensäädin? King cobra? Kun se Aeron Mitsu TD04HL-15t hyytyy etanolillakin noin 300 hepassa, varsinkin sillä pre -06 cobralla.

Mää ihan sillä vaan kyselen, kun tuonne saabbiklubin foorumille tulee noita Jonneja, jotka on netistä lukenu, että 9-5 saabeista saa pikkurahalla 400 heppaa :facepalm:
Voit varmaan valaista, että millä konsteilla 340 heppaa saa helposti ja luotettavasti irti?


Tulet tänne haukkumaan jonneksi vanhaa setää ja samalla rahalla meinasit että oikeasti aloitan kanssasi jankaamisen? Mee nyt oikeasti...
Dynolaput löytyy syksyltä turbon päivittämisen jälkeen ja välijäähyn vaihtamisen jälkeen mutta oletko oikeasti sen arvoinen yksilö että täällä foorumilla saisi millään tasolla rakentavaa keskustelua auton rakennuksesta?
Ei kiitos.Opin edellisestä edisodista mikä päättyi 3pv. bänneihin että io-techin autopalsta on täysin väärä paikka.Liikaa "ammattilaisia".


Ps. hybriditurbo löytyy päivitettynä eli 15T avarrettuna 18T viuhkalle.
 
Öö @Kosamiitti ei se kyllä sua tossa jonneksi tuuminu minun ymmärryksen mukaan vaan halusi aitoa tietoa niiden "jonnejen" sijasta.

Edit: Mietin hetken ja lievensin ilmaisuani.
 
Juu. Mutta läpi paistaa niin selvästi tuo vittumainen ylimielisyys.

Samaten kun viittaukset johonkin vitun 300€ imuputkeen millä on max 10hp vaikutus ja sekin vasta +4500 kierroksilla....

Ja varsinkin kun maailmasta löytyy muitakin viri-viri palikoitten myyjiä kun joku maptuningin ylihintainen "cobra" mamman projektissa ei ole tarkoitus repiä maksimitehoja vaan saada matalalta vääntävä kone arkikäyttöön, reserviä riittää kyllä(nyt sen 425nm/325hp jonka jälkeen on välijäähy vaihdettu ja bensalinjaa rukattu koska vaihdettiin vieläkin enemmän tuottoa suuttimiin koska E85 käytössä) mutta automaatti itsessään lyö rajat järkeville tehoille ,jo nyt on automaatin kanssa ongelmia kun ei kierrä tarpeeksi ylös ja luistonesto mitä on jo rukattu että ei estä pyhää kiihtyvyyttä.linkitin taannoin sadekelin videon 40-160 repäsystä missä l.estoa oli rukattu vähän lievempään suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:
No, sinusta paistaa kyllä läpi vittumainen uhriutuminen ja sama ylimielisyys.

Ei siinä, jatka toki valitsemallasi tiellä. Tosin ei kannata ihmetellä jos kanssasi ei halua "vittuilijat" sen enempiä keskustella.

Edit: Joo, luin nuo viestit nyt vielä ajatuksella läpi pariin kertaan. No joo, voi ne ottaa vittuilunakin jos sille tielle haluaa lähteä. Toki helpommalla pääsis kun iskis vaihdetut kamat ja dynokäppyrät pöytään. Mutta myönnän oman mahdollisen virheeni tulkinnassa.
 
Viimeksi muokattu:
Kosamiitilla ei männät kyllä mitään 320hv+ kestä siinä mutta mitäs se haittaa kunhan kulkee. Ainakin jonkun aikaa. Wössnerit jos on laitettu niin sittenhän ei mitään.

Pakopesän avarruksista ja bensanmäärien rukkailusta paljoa apua jos männät antautuu.
 
Ai että wossnerit? samalla rahalla saa keraamisesti pinnatut JE:t ....
Ei siinä mitään, onneksi olette "ammattilaisia"

Hyvästi.
 
Viimeksi muokattu:
Minä kun olen alunperin alkanut lukemaan tätä threadia sillä, että täällä korjattaisiin autoja. Varmaan viimeiset kolme sivua täällä on kilpailtu vain siitä kuka on paras ja tietää "eniten". Voisko tommoset unohtaa ja antaa ketjun palata uomiinsa?
 
No ei ole auto rikki, vaan keskuslukituksen kaukosäädin. Jostain syystä syö paristoa ihan urakalla, hyvä jos viikon kestää. Ja virta loppuu laakista, yhtäkkiä vaan lakkaa toimimasta, ei edes se pikkuinen ledi välähdä. Uusi patteri (kyllä, on oikeanlainen) sisään ja taas toimii. Sen viikon. Mitä kautta tuota ongelmaa lähtisi purkamaan? Autona Seat Toledo -16.
 
No ei ole auto rikki, vaan keskuslukituksen kaukosäädin. Jostain syystä syö paristoa ihan urakalla, hyvä jos viikon kestää. Ja virta loppuu laakista, yhtäkkiä vaan lakkaa toimimasta, ei edes se pikkuinen ledi välähdä. Uusi patteri (kyllä, on oikeanlainen) sisään ja taas toimii. Sen viikon. Mitä kautta tuota ongelmaa lähtisi purkamaan? Autona Seat Toledo -16.
Oliskohan säädin vainaa vain?

Oma kävi pesussa torstaina, uuden saan huomenna.
 
Säädin kyllä toimii ihan ok silloin kun patterissa on eloa. Mietin vaan että voisiko siellä olla joku oikosulku joka syö patteria. Vaan kuinkas sellaisen kotikonstein toteat...
 
Säädin kyllä toimii ihan ok silloin kun patterissa on eloa. Mietin vaan että voisiko siellä olla joku oikosulku joka syö patteria. Vaan kuinkas sellaisen kotikonstein toteat...
Periaatteessa voisi verrata toimivan ja ei toimivan kulutusta, jos on kaksi kaukosäädin tää ja yleismittari. En tiedä tuosta mutta saisiko paristoa sen verran kikkailtua että saa ampeerit vedettyä välistä?
 
Saahan siihen paristokoteloon varmaan johdot jotenkin laitettua, ja siihen patteri ja yleismittari väliin. Ainoa vaan kun ei ole kuin yksi säädin... Pitääpä joku päivä kokeilla jahka näiltä prkln jouluhössötyksiltä kerkeää.
 
Eiköhän nämä jutut syö konevoimaa ole tuulesta temmattuja. Tavallinen hylsä on vaan vaarallinen voimakkaan koneen kanssa. Ohuempana ja kovempana materiaalinan pahimmillaan räjähtää silmille. Kirjaimellisesti pirstaleina lähteä joka suuntaan. Konehylsät on pehmeämpiä ja paksumpia niin ne ei räjähdä kappaleiks.

Ihan teoreettisesti ajatellen konehylsyn paremmuudelle voi olla muutakin syytä. Samalla momentilla ohutseinäisen hylsyn (elastiset ts. palautuvat) muodonmuutokset on suuremmat kuin paksuseinäisellä, kun terästen kimmokerroin on suunnilleen sama. Iskun energiaa hukkuu enemmän ohuen hylsyn elastisuuteen, mutta iskuenergia menee jäykästä konehylsystä paremmin suoraan läpi? Tätä voisi varmaan mallintaa sopivilla laskentatyökaluilla... :comp:
 
Saahan siihen paristokoteloon varmaan johdot jotenkin laitettua, ja siihen patteri ja yleismittari väliin. Ainoa vaan kun ei ole kuin yksi säädin... Pitääpä joku päivä kokeilla jahka näiltä prkln jouluhössötyksiltä kerkeää.
Eikös tuossa ole vielä takuu voimassa,ei kun marmorilta kyselemään.
 
No ei ole auto rikki, vaan keskuslukituksen kaukosäädin. Jostain syystä syö paristoa ihan urakalla, hyvä jos viikon kestää. Ja virta loppuu laakista, yhtäkkiä vaan lakkaa toimimasta, ei edes se pikkuinen ledi välähdä. Uusi patteri (kyllä, on oikeanlainen) sisään ja taas toimii. Sen viikon. Mitä kautta tuota ongelmaa lähtisi purkamaan? Autona Seat Toledo -16.
Takuu voimassa -> marmorille.
 
Marmoritiskillä käyty ja uusi tulee ensi vuoden puolella (vasta), ja takuuseen meni.
Laitoin tuohon kuiteskin mittarin kiinni ja napin painallus ottaa virtaa keskimäärin 11,4 mA. Tosin kun laite oli pöydällä käyttämättömänä niin silloin virtaa kului noin 0,9 mA. Kuuluukos sen tehdä noin vai onko kyseessä
A) 5€ yleismittarin epätarkkuus
vai
B) "Vuotaako" johonkin?
 
Marmoritiskillä käyty ja uusi tulee ensi vuoden puolella (vasta), ja takuuseen meni.
Laitoin tuohon kuiteskin mittarin kiinni ja napin painallus ottaa virtaa keskimäärin 11,4 mA. Tosin kun laite oli pöydällä käyttämättömänä niin silloin virtaa kului noin 0,9 mA. Kuuluukos sen tehdä noin vai onko kyseessä
A) 5€ yleismittarin epätarkkuus
vai
B) "Vuotaako" johonkin?
Kyllä se varmasti vuotaa, jos vetää pariston viikossa. Hyvä, että meni takuuseen. Meni itseltä ihan ohi olevan kyse noinkin uudesta autosta.
 
CR 2032 kapasiteetti on speksien mukaan 225 mAh. Jos jatkuva kulutus on 0,9 mA niin silloinhan kestoksi tulee 225 mAh/0,9mA=250 tuntia, eli päivissä se tekee 250h/24h =~10 päivää. Jos mää nyt oikein laskin. Lähelle menee kuiteskin.
 
Kaukosäätimessä ei ole ulkoisesti mitään vikaa: Kuori on ehyt samoin kuin kuminapit. Säädin ei ole myöskään kastunut eikä tippunut koskaan. Jahka uusi tulee ja vanhan saa muistoksi niin avaan ja katson mikä vialla. Tai ainaskin yritän.
 
Siellähän voi olla vaikka keraaminen SMD konkka haljenneena pelkästä lämpötilan vaihtelusta. Tosin turhapa sitä on etänä arvailla.
 
Äiti soitteli ettei auto lähde käyntiin, nytkö se Euroglobe tuli tiensä päähän. Noh kesti se ainakin takuun tuplaten. Kiinnostaa kyllä kympillä lähtee ropaamaa mitään näin joulun alla :beye:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 511
Viestejä
4 498 548
Jäsenet
74 216
Uusin jäsen
TTeuras

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom