- Liittynyt
- 13.11.2016
- Viestejä
- 7 132
Empäs ollu tommosesta työkalusta ennen kuullu. Eli poralla reikä ja tolla avarretaan kunnes riittävä?kalvaimella
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Empäs ollu tommosesta työkalusta ennen kuullu. Eli poralla reikä ja tolla avarretaan kunnes riittävä?kalvaimella
itsehän irrotin kiinnijuuttuneen jarruletkun Biltema-dremelillä ja pikkusella rälläkkälaikalla hiomalla sitä pois niin kauan että lukkopiheillä sai pyörähtämään. Eli siis tämä olisi ollut oikeampi työkalu tuommoiseen.Eli sellainen "aikuisen" kokoinen burri, tai siis vastaava kun joku dremeli mutta vähän eri tehoinen.
Eikö sulla oikeasti ole muuta tekemistä kuin käydä kahdelle eri foorumille aukomassa päätä ja pätemässä, vaikka oma tietotaito (ja näemmä henkinen kypsyys) on mitä ilmeisemmin esikoululaisen tasoa?Imaiseppa meisseliä, ei se iskarin varsi ennenkään ole tarvinnut kiinni pitämistä. Et vaan osaa, siitä se johtuu.
Lopetatko vielä siitä kalvaimesta sönkötyksen, kiitos.
Sinä selvästikään et ole, eikä lukutaitokaan tunnu olevan hallussa. Sinne iskarin yläpäähän kun ei monessakaan vehkeessä pääse viereenkään pyssyn kanssa (ainakaan akselia tiputtamatta), kuten jo mainitusti tässäkin tapauksessa ollut tilanne...Etkö tosiaan ole koskaan avannut iskarin pään mutteria pulttipyssyllä?
En, koska ei sitä mainittu? Mutta muokkasin tekstini helpompaan muotoon niin voit nyt tavata sen uudelleenNäytätkö missä kohdin mainittiin koko akselin tiputus?
No niimpä näyttää, meni itseltä ohi kun rölli varasti huomion.Nyt olikin kyse tästä tapauksesta eikä "joistain vehkeistä". Herrallahan oli jo "perssoni" sylissä eikä siitä saanut mutteria irti.
Sinulle on annettu huomautuksia ja varoituksia ties kuinka monessa ketjussa asiattomasta käytöksestä. Tuollainen jatkuva päänaukominen on hyvin kaukana keskustelusta, joten turha ihmetellä jos joutuu olemaan banneissa.No niin, siirrynpä tästä sitten tuonne kabinetin puolelle juhlimaan triidivoittoani.
Yllättävää, että täällä joskus saa keskustella asioista ilman jatkuvia bannauksia.
Hitausmomentti tuottaa nimenomaan sen voiman mitä vastaan nuo iskevät koneet tekee työtä. Iskevä konehan avaa mutterin akselin päästä vaikka akseli leijuisi ilmassa.ei auta hitausmomentit sun muut...
löytyy kunnon kompura ja pulttipyssy.
(teollisuuskompura ja ammattilaistason ilmapyssy)
silloin kun iskari on niin sökö että sen voi irtiollessa painaa ilman vastusta alas niin ainut mikä vartta vähän pitelee on tiivisteet...
Autoja en ole niin paljoa ropannut mutta moottoripyöriä enemmän. Niissäkin joissain ollut samaa vikaa ettei millää pulttipyssyllä kyllä lähde iskarit auki kun pyörivä massa on se 100 g alumiiniputki missä on kierteet päässä ja pultti ollut 30 vuotta siinä. Useimmissa on kyllä lähteny varsinkin jos on "säännöllisesti" avattu.Kosamiitti on kyllä ihan totuuden jäljillä tässä. Viitisentoista vuotta työkseni noita ropasin ja kyllä niitä iskareita jotka ei pulttipyssyllä auennut tuli nähtyä enemmän kuin kolme.
Tiesuola ja Suomen vaihtuvat keliolosuhteet jumittaa kyllä melko tehokkaasti noita muttereita.
Autoja en ole niin paljoa ropannut mutta moottoripyöriä enemmän. Niissäkin joissain ollut samaa vikaa ettei millää pulttipyssyllä kyllä lähde iskarit auki kun pyörivä massa on se 100 g alumiiniputki missä on kierteet päässä ja pultti ollut 30 vuotta siinä. Useimmissa on kyllä lähteny varsinkin jos on "säännöllisesti" avattu.
Olenkohan väärässä, jos sanon että alan standardit eivät tunne pultin käsitettä ollenkaan vaan pelkästään ruuvin ja mutterin. Puhekielessä luulisi jokaisen erottavan pultin ja mutterinIskarin pultti, juuh jo toisen kerran se taitaa olla mutteri Jos nyt ei erota mutteria pultista...
Veikkaan että suurin ongelma tässä on siinä, ettei jokaisella auton ropaajalla ole käytössä sitä pulttikonetta (pultti, heh)Onhan näitä täälläkin ropattu sen 25vuotta ja en kyllä muista ainuttakaan iskarin yläpäätä normi mutterilla mikä ei olis pulttikoneella irti lähtenyt, enkä kyllä varresta pihdeillä puristele. Ollut varmaan hyvä tuuri tai muilla huono tuuri. Ainoot vittumaiset mitä on vastaan tullut on iskarit mitkä vetää sisään, jos ei oo mitään varren lukitukseen sopivia työkaluja.
No mutta tässä tapauksessahan olevinaan oli pulttikone olemassa. Toki on olemassa "pulttikoneita" ja sitten pulttikoneita, kerran olen jotain halpahallin konetta kokeillut ja sillä ei kyllä tehnyt mitään. Koneet kaipaa myös voitelua jotta ne toimii oletetulla tavalla.Veikkaan että suurin ongelma tässä on siinä, ettei jokaisella auton ropaajalla ole käytössä sitä pulttikonetta (pultti, heh)
No sitten, en lukenut aihetta kunnolla läpi.No mutta tässä tapauksessahan olevinaan oli pulttikone olemassa. Toki on olemassa "pulttikoneita" ja sitten pulttikoneita, kerran olen jotain halpahallin konetta kokeillut ja sillä ei kyllä tehnyt mitään. Koneet kaipaa myös voitelua jotta ne toimii oletetulla tavalla.
Täysin mahdollista. Kannattaa nyt tosin ensin tutkia missä vika on. Tietysti jos rahanpolte on suuri, niin voi summis vaihdella osia niin paljon kuin tykkää.
Vetonivel vammat (ulompi) kuuluu yleensä aika reippaastin kääntäessä vetopäällä, riippuen nivelen kunnosta.
On noita laakereita mennyt jo 30tkm ikäisiä. Maanantaikappale jos sattuu niin ei mahda mitään, vaihtoon menee.
Tosin helposti kuuntelee väärään päähänkin. Auto ilmaan ja käsi jousella pyörittelemään.
No niin, siirrynpä tästä sitten tuonne kabinetin puolelle juhlimaan triidivoittoani.
Yllättävää, että täällä joskus saa keskustella asioista ilman jatkuvia bannauksia.
Eli et edes älynnyt kokeilla iskevällä vääntimellä.
Katos kun siinä varressa on hitausmomenttia sen verran, että isku avaa sen mutterin helposti.
No, ensi kerralla tiedät.
...ja silti sössit helpon homman, etkä tiedä asioiden oikeita nimiä.
Hazet on kehuttu eikä ole pahan hintainenTässä kun on keskusteltu näistä mutterinvääntimistä, niin minkälainen kannattaisi ostaa kotikäyttöön? Viimeksi Passatin ulomman vetonivelen vaihto meinasi tyssätä siihen, että kuusiokolokannalla oleva naparuuvi oli niin tiukassa, että rengas pyöri mukana jatkovarrella vääntäessä.
Paineilmatoimisia mutterinvääntimiä näyttää löytyvän myös lyhyellä rungolla ja niissäkin ilmoitetut vääntölukemat näyttäisivät olevan 600-700Nm. Tekisikö tällaisella Bahcon BPC813 vääntimellä mitään, vai olisiko heti parempi ostaa yli 1000Nm vääntävä? Pidempirunkoisessa Bahcossa olisi 1112Nm vääntöä, ainakin mainosprosyyreissa.