Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Äiti soitteli ettei auto lähde käyntiin, nytkö se Euroglobe tuli tiensä päähän. Noh kesti se ainakin takuun tuplaten. Kiinnostaa kyllä kympillä lähtee ropaamaa mitään näin joulun alla :beye:
Helppo kikka tarkistaa kampuran asentoanturi: starttaa ja katso näyttääkö kierroslukumittari mitään. Jos ei niin anturi on pimeä.

Näin ainakin vanhemmissa kärryissä.
 
Helppo kikka tarkistaa kampuran asentoanturi: starttaa ja katso näyttääkö kierroslukumittari mitään. Jos ei niin anturi on pimeä.

Näin ainakin vanhemmissa kärryissä.
Omasta vanhasta kärrystä oli virranjakaja rikki ja vika ilmeni juuri kuvaamallasi tavalla.
 
Jossain jakajissa on nokka-akselin asentotunnistin samassa. Samaa asiaa siis kattelee kuin kampuran asento-tunnistin. Joissain autoissa on molemmat, joissain vain nokalla ja joissain vain kampuralla.
 
Äiti soitteli ettei auto lähde käyntiin, nytkö se Euroglobe tuli tiensä päähän. Noh kesti se ainakin takuun tuplaten. Kiinnostaa kyllä kympillä lähtee ropaamaa mitään näin joulun alla :beye:
No yllättävän kauan kestänyt.. Startax siirtyi euroglobesta vartaan kun ne ei kaikilla kestänyt vuottakaan.
 
Hyvin alko reissu. Kotoa tankille ja ohhoh, korkki jäässä. Ei muuta kun lukkosulaa pesä täyteen, ei vaikutusta. Takas kotiin ja sisätilanlämppärillä lukko sulaks ja auki. Täytyy varmaan porata reikä lukkopesän perälle että vesi valuu pois

Öljyät sen kunolla, nuo lukkosulat vie ne viimeisetkin öljyt, niin nyt ainakin jäätyy varmasti uudestaan.
 
Kia Ceed 2010 ohjaustehostin kävi pitämään semmosta vinkunaa vasemmalle kääntäes, esmes liikenneympyräs, paikallaan saat leipoa rattia laidasta laitaan, eikä äännä... Ajoa tuo ei haittaa, mutta ärsyttää, kun ei tiedä onko se laukeamassa, vai mikä on. Kyseessä siis sähkönen tehostin. Ei oo ennen ääntä pidelly, eikä nytkään suuremmin ääntele, pitää radio sammuttaa että äänen kuulee (toistan vielä, ettei ole ennen ääntä pitänyt, ennen ku joku tulee vastaamaan, et sähkönen tehostin pitää aina vinkunaa.)... Perhanan kallis on osa, jos tehostin menee uusiks... No en oo sitä vaihtamassa, ennen ku muitaki oireita tulee, esmes esp käy vilkkumaan...Kellään kokemusta moisesta? Jotain nettivideoita oli äänistä, mut ne käsitteli klonksahtelua joka oliki sit ihan eri juttu.
 
Joudun c5:een ostaa uudet etujarrusylinterit, ei auttanut käsijarrun toimivuuteen tuo sylinterien huolto eli jarrut jumittaa käkkärinkäytön jälkeen.. Vaijeri liikkuu hyvin eli ei ole suojaputket ruosteessa... perkeleenperkele.
 
Hyvin alko reissu. Kotoa tankille ja ohhoh, korkki jäässä. Ei muuta kun lukkosulaa pesä täyteen, ei vaikutusta. Takas kotiin ja sisätilanlämppärillä lukko sulaks ja auki. Täytyy varmaan porata reikä lukkopesän perälle että vesi valuu pois

Heität sinne lukkopesään CRC:n aseöljyä. On minulla toiminut aina parhaiten. :geek:
 
Omassa 07 ceed on juuri tuommoinen mekaaninen kynsi,taitaa 10 olla vielä samaa korimallia.
 
Joudun c5:een ostaa uudet etujarrusylinterit, ei auttanut käsijarrun toimivuuteen tuo sylinterien huolto eli jarrut jumittaa käkkärinkäytön jälkeen.. Vaijeri liikkuu hyvin eli ei ole suojaputket ruosteessa... perkeleenperkele.

Siis satulat?
Autoilu on välillä uusien osien vaihtoa, tuskin tuli yllätyksenä.
 
"Omassa 07 ceed on juuri tuommoinen mekaaninen kynsi,taitaa 10 olla vielä samaa korimallia."... Tuo juttu tarttee kattoa. Ääni on semmosta vinkunaa tai sanoisko siritystä...Toi kynsi juttu vois hyvinkin olla. Mikään laakeri tai vetari se ei mun uskoakseni ole, ne oireilee vähän toisella tapaa... Tossa pihalla vetelin ympyrää ja kyl esmes vetari olis ilmassu ittensä ratti tapissa ja eteen ja taaksepäin mentäes... Joku ku keksis viel mistä sais Ceedin korjausoppaan... Ne sitä panttaa ku kruunun jalokiviä ;)
 
Kiitti linkistä. Parempi toi on, mitä ite oon löytäny...Ainoo korjausopas jonka sain ladattua tähän mennes oli muuten ihan hyvä, mut oli vennään kielinen :D siitä voinu oikeestaan ku kuvia kattoa ;) Koskahan ne julkasee sen Haynesin korjausoppaan suomeks Ceediin?... Opas on kyllä olemassa, mut jaetaan vaan maahantuoajan korjaamoille... kummallista toimintaa...Hyundain opaski auttaa joskus, ku kuitenki tekniikka melko sama...
 
Ekaa kertaa vaihdoin ite Diesel autoon moottoriöljyt. Oli ihan pikimustaa ja samaan tapaan sotkevaa kuin tuo egr sonta. Ei ole bensavehkeissä koskaan tuollaista ollut. Lienee normaalihkoa? Volvo xc70 d5 2004
 
Riippuu ilmeisesti ajomäärästä miten mustaa öljy on. Onhan öljy nopeasti mustaa dieselissä, mutta eroa on onko ajettu vaikka 20 tkm vai 30 tkm / 35 tkm samoilla öljyillä.

Niin ja öljyn kuuluukin olla mustaa, koska öljy kerää moottorin epäpuhtauksia itseensä.
 
Riippuu ilmeisesti ajomäärästä miten mustaa öljy on. Onhan öljy nopeasti mustaa dieselissä, mutta eroa on onko ajettu vaikka 20 tkm vai 30 tkm / 35 tkm samoilla öljyillä.

Niin ja öljyn kuuluukin olla mustaa, koska öljy kerää moottorin epäpuhtauksia itseensä.

Noin 17 tkm oli noilla menty. Joo kyllä ne tummat on monessa bensavehkeessäkin, tässä vaan hämmästytti että ihan pikimustaa ja tuo musta väri tarttui kuin maali. Voi tietty olla että on pitkään vaihdettu vain yläkautta imemällä ja nyt tuli se alimmainen muljukin pihalle kun propusta päästi.
 
Dieselmoottori tosiaan nokeaa sen öljyn nopeasti. Niin ja varmaan mahdollista että öljypohjan pohjalta on tullut vielä vanhempaa ja likaisempaa öljyä.

Ihan mustaa se on 20 tkm vaihtovälillä ja varmasti aikaisemminkin. Tuota öljyä laitoin viimeksi. Mobil 1 ESP Formula 5W-30 4l | Motonet Oy
 
Olisin enemmän huolissani mikäli turbodieselin öljy ei olisi mustaa :D
Pidän itse vaihtovälinä 10tkm molemmissa omissani ja aina yhtä likaista puuhaa.

Seuraava operaatio olisi vaihtaa ohjaustehostimen öljyt tuohon S211 vekottimeen.
Jostain syystä nestetaso liian korkealla, en ole omistaja aikanani edes kurkannut tuonne ja nyt alkanut ulvomaan. neste on musta/ruskeaa joten taitanut ottaa kondensiota itseensä.
 
Perkeleen traktori ja kesä polttoöljy. Jäänestoa sekä talvilaatua tankkiin, kosaanilla kuumaksi ja vitunmoinen ilmaaminen.
 
2005 Audi A6 2.4 (manuaali) ei anna sytysvirtaa ollenkaan kun kääntää avaimesta, eikä mittaristoon tule valoja. Jumissa nyt kaupan pihassa kun seisontajarruakaan ei saa pois päältä. Luin jostain että vika voi olla ohjauspylväässä, ja sen vaihto voi olla lähemmäs 2000 €. Ohjauspylväästä löytyy jotain elektroniikkaa jotka vaihtamalla voisi korjaantua, olisiko kenelläkään kokemusta tästä viasta?
 
Tjaa... Oli sitten akut tyhjentyny Sprintteristä. Perjantaina ajoa 300 km ja lauantaina 100 km. Siitä seisoi parkissa tähän päivään asti ja ei lähteny enään edes eberi käyntiin. Vajaa 70 h ja 200 Ah akkua melkein tyhjänä, ettei nyt ihan pientä kulutusta ole ollut. Pitäs jaksaa huomenna mitata paljon vie virtaa parkissa vai onko pari vuotta vanhat akut vaan tullu tiensä päähän...

Niin ja tosiaan, onkohan tuossa minkälaista järjeä latauksessa kun välillä lataa 14.1 V ja välillä 13.4 V. Väylän kautta ECU juttelee kyllä laturille, mutta millähän logiikalla se sitä ohjailee...
 
Siltähän se nyt kuulostaa, että säädin ei oikein tiedä mitä antaisi. Ties mitä antanut tuolla reissuilla.

Avensiksesta meni säädin niin tyhjäkäynnillä ei latausta lainkaan, 3000rpm ~ 18v.
 
Seuraava operaatio olisi vaihtaa ohjaustehostimen öljyt tuohon S211 vekottimeen.
Jostain syystä nestetaso liian korkealla, en ole omistaja aikanani edes kurkannut tuonne ja nyt alkanut ulvomaan. neste on musta/ruskeaa joten taitanut ottaa kondensiota itseensä.
Niin tuli ölpät vaihdettua tehostimeen.

Tehostimen säiliöstä paluuputki irti ja letkun pää pulloon ja kaveri starttailemaan muutamaksi sekunniksi kerrallaan jotta sai täytettyä tankin taas ja uutta putkistoon.
Nyt on hiljainen jälleen :cool:
 
Äidin saapista pitäisi selvittää mihin tuota nestettä katoaa... putket kuulemma uusittu hiljattain. Hommaa ei taaskaan ilmeisesti tehty kunnolla ekalla kerralla.
 
Niin tuli ölpät vaihdettua tehostimeen.

Tehostimen säiliöstä paluuputki irti ja letkun pää pulloon ja kaveri starttailemaan muutamaksi sekunniksi kerrallaan jotta sai täytettyä tankin taas ja uutta putkistoon.
Nyt on hiljainen jälleen :cool:
No olihan se jonkun aikaan kunnes alkoi taas ääntämään. Pitänee siis kokeilla vaihtaa toisenlaiset öljyt tuonne sisään :confused:
 
Kyllä mä jätän noi lisäaineet sikseen :p

Toisen väristä litkua sisään vaikka huomenissa samalla kun kalex
No tuo nyt on ainoa mikä hieman kuluneeseen pumppuun auttaa, eikä mikään oljymerkin vaihto. Ellei sulla nyt ollu siellä täysin väärät öljyt. Tuolla RVS käsittelyllä ollut nyt yhden auton pumppu hiljaa jo kaksi vuotta.
 
No tuo nyt on ainoa mikä hieman kuluneeseen pumppuun auttaa, eikä mikään oljymerkin vaihto. Ellei sulla nyt ollu siellä täysin väärät öljyt. Tuolla RVS käsittelyllä ollut nyt yhden auton pumppu hiljaa jo kaksi vuotta.
Tässä tapauksessa siis uskon että väärät öljyt sisällä nimenomaan.
Vaihdoin tehostimeen öljyt juuri ennen uudenvuoden aattoa eikä mitään käsitystä minkä väristä aikaisempi neste ollut
 
Tässä tapauksessa siis uskon että väärät öljyt sisällä nimenomaan.
Vaihdoin tehostimeen öljyt juuri ennen uudenvuoden aattoa eikä mitään käsitystä minkä väristä aikaisempi neste ollut
Otit vain purkin hyllystä :confused:

Eikö oikean öljyn löydä vaikka Motonetin varaosista, tai googlella. Parhaimmassa tapauksessa väärillä öljyillä turpoaa tiivisteet piloille ja tulee vähän kalliimpi remontti.
 
Otit vain purkin hyllystä :confused:

Eikö oikean öljyn löydä vaikka Motonetin varaosista, tai googlella. Parhaimmassa tapauksessa väärillä öljyillä turpoaa tiivisteet piloille ja tulee vähän kalliimpi remontti.
Purkki tuli otettua motonetin hyllystä sillä perusteella mitä kaupan vihossa luki.
Otan siis seuraavan vaihtoehdon seuraavalla kerralla :D

E. nyt kun otin ja tarkastin öljyn luokituksen niin kyllä tuon pitäisi päteä :btooth:
Mit vit hmm... Heti käynistettäessä tuo on hetken hiljainen jonka jälkeen pikku hiljaa alkaa kravitoimaan.

Olisikohan tuolla kuitenkin joku suodatin mitä ei vain näjy joka olisi tukossa

E2. Räjäytyskuvien mukaan tuolla ei ohjaustehostimelle suodatinta ole.
 
Viimeksi muokattu:
Purkki tuli otettua motonetin hyllystä sillä perusteella mitä kaupan vihossa luki.
Otan siis seuraavan vaihtoehdon seuraavalla kerralla :D
Mikäs se auto on ja mitä sinne kaadoit? Ei kai nyt ylitsepääsemätöntä voi olla tarkistaa onko väärät, ennen kuin turhaan ostaa uusia ja turhaa työtä.
 
S211 Mersu? Pentosin CHF 11s taitaa olla se pumpun originaali. Motonetissa ollut ainakin Febin vastaavaa. Vihreää väriltään. Löytyy myös esim. Liquid Molyn valikoimasta.

Tuo pumppu mihin RVS auttoi, on juurikin sama pumppu.
edit. kuvakin löytyi
825762d1394287912-correct-power-steering-fluid-09-e350-pentosin-chf-11s-.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Siinä säiliössä on yleensä kiinteä suodatin, mutta jos se ei kylmänä kavitoi, niin en kyllä usko että suodatin on tukossa.(lämpimänä öljy ohuempaa) Voihan sen säiliön irroittaa ja koittaa huuhdella.

Pumppuun löytyy myös korjaus sarjaa tiivisteineen, mutta muistaakseni ei saa mersun tiskiltä, vaan pitää ostaa jostain muualta kun oli joku bemarin valmistama pumppu tai jotain. Sen verran aikaa kun vaihdoin, ettei enää muista. Veholta myyvät vain uutta pumppua.
 
Veikkaisin kanssa että niin paljon paskaa tehostimessa, että uusi öljy oli hetken puhdasta ja nyt se on paskaantunut uudelleen...
 
Nyt olis kaarasta kytkin leviämässä ihan lähiaikoina, koska pitää järkyttävää meteliä käytettäessä. Kytkin ei luista, joten oletan painelaakerin olevan kulunut/kohta paskana. Pitäsi korjailla varmaan ennen kuin vie lopullisesti hajotessaan mukanaan muitakin osia.

Kuinkas iso homma tuo kytkinremontti on? aka. onnistuuko ilman kummempaa tietämystä? Työkalut pysyy käsissä, ohjekirja löytyy ja jarru-&alustaremonttia on autoon tullut tehtyä, mutta konetta en koskaan ole availlut tai nostanut ulos. Moottori on poikittain, joten kytkimeen voisi päästä käsiksi konetta irrottamatta pudottamalla laatikon alakautta. Auto vm. 2005 C4 VTS

Varmaan samalla kannataisi vaihtaa kytkinlevytkin, jos tuon paketin avaa?
 
Nyt olis kaarasta kytkin leviämässä ihan lähiaikoina, koska pitää järkyttävää meteliä käytettäessä. Kytkin ei luista, joten oletan painelaakerin olevan kulunut/kohta paskana. Pitäsi korjailla varmaan ennen kuin vie lopullisesti hajotessaan mukanaan muitakin osia.

Kuinkas iso homma tuo kytkinremontti on? aka. onnistuuko ilman kummempaa tietämystä? Työkalut pysyy käsissä, ohjekirja löytyy ja jarru-&alustaremonttia on autoon tullut tehtyä, mutta konetta en koskaan ole availlut tai nostanut ulos. Moottori on poikittain, joten kytkimeen voisi päästä käsiksi konetta irrottamatta pudottamalla laatikon alakautta. Auto vm. 2005 C4 VTS

Varmaan samalla kannataisi vaihtaa kytkinlevytkin, jos tuon paketin avaa?

Alakautta laatikko tulee kyllä pois, se miten paljon joutuu purkamaan riippuu autosta ja koneesta. Ei tuossa nyt mitään erikoista tietämystä tarvita jos kytkinasetelma on vielä perinteinen, eikä itsestään säätyvä.
 
Perjantaina alkuillasta jäi kaara tienpäälle vauhdeista ja ei enää lähtenyt käyntiin. Kaupan parkissa ihmettelin nakuttavaa ääntä, siitä pääsin noin 500 metriä eteen päin. Hinausautolla korjaamolle. Nyt pajalta ilmoittivat, että jotkin paineet alhaalla ja alkavat etsiä vikaa mottorin suunnalta purkamalla. Taitaa tulla kallis remppa...

BMW 116i, 2012, 101 tkm ajettu.
 
Moottoein öljynpaineet menny --> naknak nokilta kannesta koska njet voitelua --> leiponut joku laakeri alakerrasta tai muualta kiinni--> kone vaihtoon --> paaliin tollanen..?
 
Uudempaa vai vanhempaa koppaa? Vanhemman korin N43 koneessa on noita öljynkierron ongelmia ollut, uudemman N13 koneesta en oo niinkään kuullut vastaavia?
Paska homma joka tapauksessa, toivottavasti tehdas tulee jollain tapaa vastaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
254 597
Viestejä
4 423 555
Jäsenet
73 406
Uusin jäsen
Kani96

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom