- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 762
Pikkuhommiahan nuo on, toki nehän ne eniten yleensä vituttelee
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä se marmoriltakin kannattaa kysäistä, nimimerkillä roiskeläpät taakse marmorilla 59€ muualta tarvikkeena 69€. Toki löytyy esimerkkiä toiseenkin suuntaan, anturi 269€ ja tarvikkeena 105€.
Jep, eikä pelkät tarvikeosat - moni varaosa ollut marmorilla edullisempi tai saman hintainen kuin varaosaliikkeissä. Että ei se marmori automaattisesti kalliimpi ole, ainakaan enää nykypäivänä.
Katsastusmies tunnin ropattuaan sitten löysi vikaa. Jousi poikki ja alapallonivel väljä. Kirjoitteli vielä sitten käsin lappuun, että koiranluu suattais olla vaihtoa vaille. Onneks on kuukausi aikaa touhuta tämän perkeleen kanssa.
Niillä on näköjään liikaa asiakkaita häirittemässä työpäivää ja haluavat eroon joistakin.Hämeen autokatsastus, Tampere. Kyllä siihen aikaa saa menemään, kun ikkunoita ja turvavöitä veivaa kuin esinahkaa. Oli myös tarpeellista testata jarrut ja iskarit kahdesti. Oikeastaan kaikki tehtiin moneen kertaan. En suosittele.
Hämeen autokatsastus, Tampere. Kyllä siihen aikaa saa menemään, kun ikkunoita ja turvavöitä veivaa kuin esinahkaa. Oli myös tarpeellista testata jarrut ja iskarit kahdesti. Oikeastaan kaikki tehtiin moneen kertaan. En suosittele.
Niillä on näköjään liikaa asiakkaita häirittemässä työpäivää ja haluavat eroon joistakin.
Mikähän vittu siinä on, että merkkiliikkeet ei saa aikaiseksi verkkokauppaa osille. Vetäisi varmasti myynti 100x paremmin, kun voisi vähän verrata hintoja. Ei hirveästi kiinnosta lähteä tiskille tunniksi jonottamaan tai roikkua puhelujonossa puolta tuntia ja lopulta jättää soittopyynnön, johon ei ikinä vastata. Muutaman kerran lähettänyt sähköpostiakin, ilman mitään vastausta. Mieluummin orkkisosat tilaan megazipistä tms. kuin käytän aikaa marmorille jonottamiseen.
Sitähän voi paikalliset äänestää jaloillaan.... autoillaan niin ei ole kuin pölyttynyt halli jäljellä....Niillä on näköjään liikaa asiakkaita häirittemässä työpäivää ja haluavat eroon joistakin.
Kohta tulevat pakkaset ja renkaidenvaihdatusbuumi ja samalla alkaa varoittelu käynnistyskaapelien tuhoavasta vaikutuksesta "herkkään elektroniikkaan".
Onneksi meikällä on niin vanhoja autoja että pystyy ANTAMAAN ja OTTAMAAN virtaa....Kyllä näitä surullisen paljon tulee korjaamolle. Ollaan niin saatanan kokenutta autoilijaa että "älä sinä poju tule kokeneempias neuvomaan" ja ihmetellään että mistäs tuakin säksähdys tuli ja miksei se enää starttaa? Viisaimmat laittanu apukaapelin pcm:n kylkeen kun sehän on peltiä niin kivasti maadottuu.
Osaisiko joku auttaa sellaisessa kun Volvon VVT rallattelee aika iloisesti ja vähän aikaa tarviis ajella vielä, että voiko miten huoletta jättää VVT-säätöventtiilin kytkemättä?
Tietysti check engine valo palaa heti taulussa, mutta se ei haittaa, jos ei ole koneelle vaaraa ajaa ilman VVT:tä.
Näin muistelin, mutta en enää löytänyt viitteitä mitä olin katsonut joskus...Ei siitä ole vaaraa, kulutus nousee ja teho laskee, ei muuta. Näin ainakin rellun vastaavassa.
Näin muistelin, mutta en enää löytänyt viitteitä mitä olin katsonut joskus...
Pikkuisen sylettää nuo hinnat..
Tuossa tietysti se riski kun heitetään tiukempaa öljyä ettei se pääse joka sopukkaan mihin suunniteltu. Paineet varmasti kasvaa kun on tiukempaa kamaa mutta virtaus vastaavasti pienenee. Tämän takia itse yleensä käytän valmistajan suosittelemaa tai korkeintaan luokan verran tiukempaa kamaa, jos sillä ei selviä niin sitten jossain on vikaa.Rellulla oli ongelmana kylmäkäynnistys missä ei ollut heti alussa öljynpainetta ja kun lukitus ei ollut lukittanut (se lukitustappi kului väärän materiaalin takia) VVT-pyörää paikoilleen niin kauhea kalkatus joka loppui 1-2s. helpotusta sai kun vaihtoi 5w-40 öljyt 10w-40 öljyihin.
Itse ajossa ja muuten se toimi ihan normaalisti, ongelma oli vain kylmäkäynnistys.
Osaiskos joku tietävämpi sanoa, mikä mahtaisi vanhassa -89 316i BMW:ssä olla tällä kertaa vialla kun heti startin jälkeen tyhjäkäynnillä kone sammuu ja muutenkin tyhjäkäynti on aika vaikean kuuloista. Kuulostaa traktorilta ja suht voimakas bensiinin haju tulee välillä sisälle. Alakierroksilla mennään kengurumaisesti pomppien eteenpäin, mutta yli 2000 kierroksilla käynti on oikein sulavaa ja tehot tuntuvat olevan tallella.
Imusarja tarkistettu ettei vuoda ja ilmamäärämittarikin tuntui olevan ihan kunnossa kun sitä tutkiskelin. Tää automekaanikon ura on melko alussa eikä oikein tule mieleen että mikä siellä vikaa aiheuttaa. Lambda-anturia tai pa-suodatinta itse epäilen syypääksi, voiko noista jompikumpi aiheuttaa kyseistä ongelmaa?
Muutoin hyvään settiin että ilmamassamittarin voi myös testata ottamalla johdon irti, jos toimii paremmin/samalla tavalla irtioton jälkeen niin vika on siinä.Ilmäärästä/massastahan ei silmällä vikaa näe.
Käykö lämmittyään paremmin? Lämpöanturi voi tehä kaikenlaista hauskaa.
Bensa jos oikeen haisee niin enemmän tuo minun mieleen toisi syttypuolen ku bensapuolen, ellei se sitten vuoda bensaa jostain.
Miten tarkistit imusarjan?
Lambada on helppo testata, nykäse johto irti ja kato mitä tapahtuu.
Käykö kuitenkin siis kaikilla? Jos et ole varma, nyki tulpanjohtoja kone käynnissä yksi kerrallaan irti ja kato muuttuuko käynti. Jos ei, niin siinähän se.
Onko kuitenkin sinun aikana käynyt kunnolla?
Kaverilla oli joku tuon aikanen bmw, siinä oli joku ihme lämpöhässäkkä venttiili joka jumiessaan tappo tyhjäkäynnin. Tarkemmin en nyt siitä muista. Muistaakseni hetkellisesti korjasi lukkopihdeillä jotain letkua sopivasti kiinni puristaen.
Lisätään nyt vielä, että jos kun tuossa on vielä sytty jakajalla, niin siinä on kans yksi hyvä vikapaikka..
Itse nyt kattelisin ensin löytyykö siitä vuotoa/käykö kaikilla/ tulpanjohdot yms ja jos ei selkeää vikapaikkaa löydä niin vaihtaen: tulpat, virranjakajan kansi, tulpan johdot, lämpötilaanturit, pasuodin(menee jo huollosta vaihtaessa..), ilmamäärä/massa, lambada.. Sitten jos ei noilla parane niin ihmetellä lisää
Ei aina. Tuolla diagnosoitiin ilmamassamittarivika volvoon ja oikeasti katti oli tukossa.Muutoin hyvään settiin että ilmamassamittarin voi myös testata ottamalla johdon irti, jos toimii paremmin/samalla tavalla irtioton jälkeen niin vika on siinä.
Muutoin hyvään settiin että ilmamassamittarin voi myös testata ottamalla johdon irti, jos toimii paremmin/samalla tavalla irtioton jälkeen niin vika on siinä.
Kiitoksia oudolle naapurille todella kattavasta puuhalistasta, onpahan viikolle tekemistä kun tuota alkaa käydä läpi. Lähdin epäilemään syytä oireille että kone saisi liigaa bensaa, että alakierroksilla tukehtuisi/hukkuisi siihen ja tästä tulisi hajut ja huono käynti. Mutta olen todellakin ihan noviisi autojen suhteen. Lähinnä pakon sanelemana pitänyt alkaa perehtyä auton anatomiaan kun tuota on saanut kokoajan olla viemässä korjaamolle ja alkaa setelit loppua lompakosta. Kilometrejä ei ole vielä edes 150tuhatta mutta mm. kaikki kumi- ja muoviosat on pitänyt vaihtaa
Auto tosiaan käy lämpinänä paremmin, mutta silti melko huonosti tyhjäkäynnillä. Imusarjan haitariputkea testailin kääntelemällä, puristelemalla ja suihkimalla crc:tä; ei vaikutusta käyntiin. Ilmamassamittarin johdon kun ottaa käynnissä pois, niin sammuu välittömästi.
Jos kierroksilla käy hyvin, niin voipi vika löytyä suuttimista. Polttoainesuodatin oireilisi enemmän kierroksilla, jos se tukossa olisi. Sytytysennakot kannattaa myös tarkistaa.
Kyseessä syylärin flektin sulake. Mutta juu merkkiliike saa huomenna kutsuaJoku latauksen sulake? Ei saata noita kyllä löytyä jokaisesta tarvikeliikkeestä. Ebay, romis tai merkkiliike on hyviä paikkoja katsella.
Ongelmana on -07 vuosimallin mk4 2,0l bensa-mondeon tyhjäkäynti/kaasun "lagaaminen". Oireena oli alunperin se, että kun painoin kaasua, kesti noin puoli sekuntia ennenkuin mitään tapahtui. Autossa on sähköinen kaasumekanismi, ei vaijeria. Ensin ajattelin että se on auton ominaisuus kun se oli sellainen jo kun auton ostin, eikä se häirinnyt mitenkään merkittävästi. Kysäisin sitten ohimennen paikallisesti ford liikkeestä asiasta ja huoltomies kävi polkaisemassa kaasua ja totesi ettei ole normaali. Sen jälkeen puhdistettiin kaasuläppäkoneisto ja toimivuus parani ehkä hieman, mutta ei mielestäni ratkaissut ongelmaa. Huollon jälkeen autosta tyhjeni jostain syystä akku, silläaikaa kun sillä ei ajettu pariin päivään. Latasin akun ja mittasin sen, sekä laturin ja ne ovat kunnossa. Tyhjenemisen seurauksena ECU ilmeisesti unohtaa tietyt asiat ja siitä lähtien on ollut tämä nykyinen ongelma. Latauksen jälkeen käytin autoa tyhjäkäynnillä lämpimäksi, tosin ilmastointi ym. olivat päällä testatakseni laturin toiminnan.
Kun auton käynnistää kylmällä koneella kierrokset käyvät noin 1,5k kohdalla ja tippuvat noin 1,2k. Jos erehdyt koskemaan kaasupolkimeen kierrokset jäävät seilaamaan siihen kohtaan missä kaasun irroitat, esim. jos lähdet liikeelle ja vaihdat ykköseltä kakkoselle, kierrokset eivät lähde laskemaan kun irrotat kaasun ja painat kytkimen vaihtaaksesi vaihdetta. Tämä tapahtuu yleensä kerran ja sen jälkeen auto toimii normaalisti.
Raitkaisuna olen käyttänyt auton lämpimäksi ennenkuin lähden liikkeelle, mutta olisi kiva tietää mistä tämmöinen johtuu. Oma arvaus osuu tuon kaasun asentotunnistimeen joka ei nyt jostain syystä enää osaa ymmärtää milloin kaasua painetaan ja milloin ei. Onko kellään vastaavasta kokemuksia?
Onhan se, täytyy tarkistaa miltä tuo näyttää. Kiitos vinkistä!Onko toi 2l tuossa mk4 vielä Duratec kone?
Elämäni kallein sulake oli hintaan 6 euroa ja 47 senttiä laakkosella 1kpl 40A pienestä neliölaatikosta -.-Kyseessä syylärin flektin sulake. Mutta juu merkkiliike saa huomenna kutsua
Mitä mieltä yleisö on noista moottorin pesuaineista jotka kaadetaan juuri ennen moottoriöljyn vaihtoa koneeseen, annetaan käydä vartti - puolituntia ja valutetaan ulos
Ei oo ilmeisesti vaihdettu jakopään yhteydessä vai onko eri hihnalla? Jos sen vaihtaa jakopään kanssa niin todella harvoin se vaihtovälillä antautuu. Ei tietenkään nyt auta mitään mutta jatkossa vinkiksi.Vesipumppu tuossa eilen antautui. Ei ihan mahdottomia vuoda, n. 100 km pystyy ajelemaan ja sitten saa taas lisätä nestettä. Uuden pumpun kävin jo hakemassa, mutta vähän kahden vaiheilla tässä jaksaako alkaa itse räpeltämään. Muutakin tekemistä kyllä keksii näin viikonloppulle. Ihan hyvin kyllä kesti pumppu. Alkuperäinen vielä paikallaan ja karvan alle 250 tkm mittarissa.
Entäs jos ajaa ketjujakopäisellä autolla, jossa jakopääremppa tehdään luokkaa 400+tkm välein tai ei ollenkaan?Ei oo ilmeisesti vaihdettu jakopään yhteydessä vai onko eri hihnalla? Jos sen vaihtaa jakopään kanssa niin todella harvoin se vaihtovälillä antautuu. Ei tietenkään nyt auta mitään mutta jatkossa vinkiksi.
Itte pitkään ajelin "autoilla" missä oli vesipumppu erillään jakopäästä ja, IMHO, se on se hyvä ratkaisu.Entäs jos ajaa ketjujakopäisellä autolla, jossa jakopääremppa tehdään luokkaa 400+tkm välein tai ei ollenkaan?
Se on oma lukunsa se sittenEntäs jos ajaa ketjujakopäisellä autolla, jossa jakopääremppa tehdään luokkaa 400+tkm välein tai ei ollenkaan?
Onhan se, mutta ei sekään sulje sitä pois että vesipumpun voi vaihtaa samalla kuin jakopään. Tai jos jakopäällä on lyhyt vaihtoväli (esim 60 tkm) niin vaihtaa pumpun vaikka joku toinen kerta.Itte pitkään ajelin "autoilla" missä oli vesipumppu erillään jakopäästä ja, IMHO, se on se hyvä ratkaisu.
Vaan miten? Olen törmännyt paljon autoihin joissa se vaihdetaan vaikeasti konehuoneen puolelta.erittäin ärsyttävä ratkaisu monissa kulkineissa on se ettei noita polttimoita vaihdetakkaan helposti konehuoneen puolelta.
Ei oo ilmeisesti vaihdettu jakopään yhteydessä vai onko eri hihnalla? Jos sen vaihtaa jakopään kanssa niin todella harvoin se vaihtovälillä antautuu. Ei tietenkään nyt auta mitään mutta jatkossa vinkiksi.
Vaan miten? Olen törmännyt paljon autoihin joissa se vaihdetaan vaikeasti konehuoneen puolelta.
Ja V70 sitä ei niin vaan irrotetakaan. Lampun vaidon edessä on toisella puolella ilmanputsari ja toisella puolen joku säiliö. Käsi mahtuu siihen väliin, mutta silmät ei.Esmes.. Volvon C30,S40, V50 autoissa koko ajovaloumpion voi irroittaa pikaklipseistään ja käydä vaihtamassa niiden sisään polttimot vaikka kotisohvalla istuen
Esmes.. Volvon C30,S40, V50 autoissa koko ajovaloumpion voi irroittaa pikaklipseistään ja käydä vaihtamassa niiden sisään polttimot vaikka kotisohvalla istuen
Joskus se kotisohva vaan on liian kaukana ja polttimot olis kiva vaihtaa tienpäälläkin. Silloin arvostan sitä että ne saa vaihdettua ilman vitutusta ja auton purkamista.Ihan normihommaa monessa autossa, voisi olla minun puolestani vaikka kaikissa.
Olen ajanut yli puoli miljoonaa kilometriä ja koskaan ei ole ollut tarvetta tien päällä vaihtaa,vaikka olen aina vaihtanut suosituksien vastaisesti vain palaneen polttimon.Joskus se kotisohva vaan on liian kaukana ja polttimot olis kiva vaihtaa tienpäälläkin. Silloin arvostan sitä että ne saa vaihdettua ilman vitutusta ja auton purkamista.
E: esim S80 mk1, Saab 900 & 9000 jnejnejne.. polttimot vaihtuu kivasti konehuoneen puolelta ilman äheltämistä.
Itsellä on pimenny sillon tällön ja en yleensä viitti ajaa "yks silmäisenä" jos on pimeää.Olen ajanut yli puoli miljoonaa kilometriä ja koskaan ei ole ollut tarvetta tien päällä vaihtaa,vaikka olen aina vaihtanut suosituksien vastaisesti vain palaneen polttimon.
Valitettavasti uudemmissa autoissa alkaa olemaan sen verran ahdasta konehuoneen puolella, että ei sinne normaalin ihmisen kädet mahdu. Tietenkin tuommoisissa vanhemmissa tilaa on enemmän, mitä luettelit. Omassa i30:ssä pitää ottaa umpio myöskin irti. Ekaksi kirosin koko hommaa, mutta loppujen lopuksi kolmen pultin irroitus ja koko umpio onkin kädessä. Ei paljoa kädet ole naarmuilla eikä polttimon pidikkeet tipu jonnekin konehuoneen mustan aukon ikuiseen kadotukseen.Joskus se kotisohva vaan on liian kaukana ja polttimot olis kiva vaihtaa tienpäälläkin. Silloin arvostan sitä että ne saa vaihdettua ilman vitutusta ja auton purkamista.
E: esim S80 mk1, Saab 900 & 9000 jnejnejne.. polttimot vaihtuu kivasti konehuoneen puolelta ilman äheltämistä.
Valitettavasti uudemmissa autoissa alkaa olemaan sen verran ahdasta konehuoneen puolella, että ei sinne normaalin ihmisen kädet mahdu. Tietenkin tuommoisissa vanhemmissa tilaa on enemmän, mitä luettelit. Omassa i30:ssä pitää ottaa umpio myöskin irti. Ekaksi kirosin koko hommaa, mutta loppujen lopuksi kolmen pultin irroitus ja koko umpio onkin kädessä. Ei paljoa kädet ole naarmuilla eikä polttimon pidikkeet tipu jonnekin konehuoneen mustan aukon ikuiseen kadotukseen.
En tiedä, mitä faceliftiä tarkoitat. Ainaki ekassa mallisarjassa 2007-2012 tuo menee noin. Seuraavasta en sit tiedä.Ilmeisesti sulla on pre-facelift, siinä se meneekin just kuten kerroit. Mutta facelift mallissa aletaankin jo purkamaan maskia ja mitä kaikkea hemmettiä ennenkuin se umpio on kädessä. Kerran vaihdoin ja siinä sai pari kertaa soittaa tutulle joka noita huoltaa työkseen, jotta mitäs seuraavaksi irrotan...
Mutta tosiaan, kun oppii sen tekniikan ja kädet ei ole luokkaa lapio, niin polttimot voi vaihtaa hynyyn tai kiiaan mitään purkamatta.
Ihan näistä uusimmista en osaa sanoa mitään.