- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 419
Osittain tuostakin syystä myin oman 03' vastaavan pois tässä äskettäin Tuli monta kertaa purettua keula vastaavaan kuntoon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Osittain tuostakin syystä myin oman 03' vastaavan pois tässä äskettäin Tuli monta kertaa purettua keula vastaavaan kuntoon.
Mjoo, ja nyt himottais vähintään yhtä mukava kapistus huollettavana, eli Audi A6 3.2 V6 Quattro Siinähän joutuu koko moottorin irrottelee kans jos pitää jakopää tehdä uusiks..
Kiitän vastauksesta, pitää tarkistaa töiden jälkeen tuo jäähytysnesteen määrä. Toivotaan että vain termostaatti, se ei näytä maksavankaan paljon mitäänHävittääkö jäähdytysnestettä? Itsellä tullut pari autoa vastaan joissa lämmöt heitteli, syy molemissa rikkoutunut kansipaffi. Mutta voi olla myös niinkin yksinkertainen vika kuin rikkoutunut termostaatti, se kannattais ekaksi vaihtaa.
En minä noista korimalleista tiedä, mut jotain 04' vuotista katsoin, ja siinä tosiaan jakoketju on motin ja laatikon välissä.Minkäkoppaisessa Audissa näin pitää tehdä? Vanhoissa C5 Audeissa purataan keula huoltasentoon, jolloin tilaa onkin reilusti. Aikaa tietysti menee. Onko uudemmissa menty huollettavuudessa noin rankasti taaksepäin?
Minkäkoppaisessa Audissa näin pitää tehdä? Vanhoissa C5 Audeissa purataan keula huoltasentoon, jolloin tilaa onkin reilusti. Aikaa tietysti menee. Onko uudemmissa menty huollettavuudessa noin rankasti taaksepäin?
Joo ja se öljytikku ylös jos on kosteutta siellä (valkoista smetanaa/vaahtoa) niin pahvi vainaa hyvin todnäk.Kiitän vastauksesta, pitää tarkistaa töiden jälkeen tuo jäähytysnesteen määrä. Toivotaan että vain termostaatti, se ei näytä maksavankaan paljon mitään
Peugeot 207 1.6 HDI koneella huohottaa melko paljon ja moottorista kuuluu sellainen tsuh tsuh -ääni. Kuulostaa siltä kuin yksi sylinteri vuotaisi ja vuotoääni tihenee kun nostaa kierroksia. Auto alkoi myös haista vanhalta traktorilta eli pakokaasun ja öljyn käryn sekoitukselta. Tehossa, käynnissä tai polttoaineen kulutuksessa en ole huomannut eroa. Mikähän voisi olla vialla?
Edit: voisi olla vuotava ruiskutussuutin eli lähtee pajalle ensi viikolla.
Ihan kiitettävää, että löytyy ihmisiä jotka vaivautuvat tutkimaan asiat kunnolla.Olimpa tuossa kaverina diagnosoimassa Audi A3 2.0 TFSI (Moottorikoodi AXX) autoa jossa oli semmoinen hauska vika että G247 polttoaine suurpainepiirin anturi antoi vikakoodia millon mistäkin, joskus polttoaineen paineista ja joskus sitten circuit malfunction. Autoon oli vaihdettu sitten suurpainepuolelle about kaikki kuluvat osat anturia myöten ilman apua. Samaten kaasuläppä päästeli välillä ihmeellisiä ääniä ja sopeutus onnistui joskus ja joskus ei. Auto saattoi joskus käynnistyä mutta todella vaivoin eikä pysy käynnissä eikä voima riitä juurikaan liikkumiseen.
Merkkihuoltokaan ei tästä vikaa löytänyt, sanoivat vain että tuon suurpainepiirin paineanturin johdotus on kunnossa.
Noh, itse sitten vähän ECUn sielunelämää ymmärtävänä tiesin että noissa 5V anturituloissa on ECUn sisäinen ylösveto 5 V linjaan joten kun anturin irroittaa niin signaalikarvassa pitäisi olla 5 V jännite (tällä 5V jännitteellä tulee vikakoodi "Open or shorted to positive rail"). Tässä tapauksessa siellä oli 2,3 V ja kun painoi kaasua niin jännite oli melkein 11 V.
Melko nopeasti tuomitsin silti johtosarjaviaksi vaikka merkkihuolto oli toista mieltä ja kiskoin kaasuläppäkoteloon menevät liittimet irti. Sieltähän se sitten löytyikin aika nopeasti ihan resistanssialueella tökkimällä yleismittarin kanssa. G247 signaalijohdin oli hiertynyt kaasuläpän moottorin johtoihin ja vähän moottorin johtosarjaa heiluttelemalla resistanssi hyppi 2 ohmin ja äärettömän välillä.
Johtosarjat purkamalla löytyi sitten tämmöistä:
Saatiin auto käymään ilman moottorin vikakoodeja kunnes se sitten hetken päästä alkoi käydä kuten kubotan diesel puutarhatraktori. Multiple random misfire ja cylinder 2 misfire.
Diagnosoitiin nopeasti kipinän puutteeksi ja tästä ekasta hommasta viisastuneena kaveri sitten purki myös sytytyspuolien johtosarjan.
Tässä vaiheessa alkoi jo vähän masentaa.
Ei kymmentä vuotta vanha Das auto
@Nervous lämpöanturi tekee ainakin patonkimaan vehkeissä vaikka mitä jännää vikaantuessaan. En tiedä miten japseissa, mutta helppohan tuo on tarkastaa.
Noista käyntivioista tuli mieleeni oma vanha VR6-golffini (-95). Ajoittaisen n. 4-5 sylinterillä käymisen vuoksi vein paikalliseen autosähköliikkeeseen tutkittavaksi. 400€ laskua ja korjattuina vikoina: alipainevuoto korjattu sekä kampiakselin asennontunnistimen maapiuhan hapettuma korjattu. Auto toimi hetken hyvin (ehkä päivän tms.) ja sen jälkeen alkuperäinen vajaalla käyminen palautui. Auto jäi sittemmin seisomaan ja siirtyi sen jälkeen veljelleni. Isäni sitten lähti kans tutkimaan ku piti broidille biili saada ajoon, ja kippaskappas, yks kolmesta puolesta antoi eri vastuksen kuin kaksi muuta, joten eikun uusi puolapaketti kehiin ja on siitä lähtien pelittänyt. Meni kyllä luotto em. autosähköliikkeeseen joka maineensa puolesta on kyllä paras mikä tässä tuppukylässä on...
Palikan myötä selvis miksi ilmastointi satunnaisesti ei pelitä kun HV magneetikytkimen johto oli osittain irti.
Ei ole obd vaan sama kuin vag-com/vcds. Liitin toki on obd kanssa sama. Audi A8 D2 mihin laitoin ei ole obd fyysisestä liittimestä huolimatta ja siten elm pohjaisilla ei saa mitään ulos.
Tuos autossa olisi myös ilmastoinnin viat selvitettävissä suoraan sen omilta näytöiltä nappäinyhdistelmillä.
Valkea smetana/vaahto puuttui, joten termostaatti vaihtoon. Viikonlopun aikana vaihdettu, mutta pudottaa edelleen hetkeksi lämpöjä 70 tai 80 asteeseen ja kipuaa hetkessä takaisin 90. Aikaisemmin lämmöt putosi pidemmäksi aikaa. Pitänee se kansipahvi silti varmistaa ja tutkailla asiaa..Joo ja se öljytikku ylös jos on kosteutta siellä (valkoista smetanaa/vaahtoa) niin pahvi vainaa hyvin todnäk.
Saatiin auto käymään ilman moottorin vikakoodeja kunnes se sitten hetken päästä alkoi käydä kuten kubotan diesel puutarhatraktori. Multiple random misfire ja cylinder 2 misfire.
Diagnosoitiin nopeasti kipinän puutteeksi ja tästä ekasta hommasta viisastuneena kaveri sitten purki myös sytytyspuolien johtosarjan.
Tässä vaiheessa alkoi jo vähän masentaa.
Ei kymmentä vuotta vanha Das auto
VMP. Ei voi ymmärtää.
Tietää ainakin, etten tule koskaan noihin "uudempiin" Das autoihin sekaantumaan, jos en ilmaiseksi saa. No olihan noita ovien johtosarjan hapertumisia vanhemmissakin, mutta tuo vaatisi jo kokonaan uuden ja edes normaalista johdosta tehdyn johtosarjan, että voisi luotettavaksi sanoa.
Normaalin johdon eriste kestää oikein niputettuna vähintään 30 vuotta, mutta tuleehan se halvemmaksi johdottaa paskimmalla kiinajohdolla.
Merkkihuollossakin näköjään päteviä sällejä töissä tai sitten tietävät, että mallissa x ja y rapistuu johtosarjat, eivätkä jaksa alkaa niitä selvittelemään, koska liian työlästä ja epävarmaa.
Ainakin mahdolliselle seuraavalle omistajalle kiva pommi.
Tosin rikkaammissa maissa autot paalataan jo tuossa iässä, joten eihän tuommoiset pikkuviat siellä haittaa.
Laitetaan nyt tännekkin, ennenkuin soitan hinaajan
E90 330i 2007, 2½kkn yhteiselon jälkeen BMW jätti ensimmäisen kerran.
Start engineä painamalla ei tapahdu yhtikäs mitään. Jos oikein kuuntelee kuuluu kojelaudan sisältä *klik* hetken hiljaisuus ja toinen *klik*
start enginen sulakkeet oli kasassa, joskin hieman kuin lämpöä ottaneet.
Ei edes yritä käynnistyä, tuskin on akusta kiinni, valot palaa kirkkaana ja muutenkin kaikki muu näyttäisi toimivan.
Liittyyköhän tuo kun on ollut muutama outo sähkövika, kerran tai pari Idrive ei ollenkaan käynnistynyt auton mukana, kerran se taisi bootata itsensä yhtäkkiä. Diskanteistakin kuului yksi kerta vain toinen puoli, uudelleenkäynnistys auttoi tähän.
Jos nyt oikein muistan teki tuollaisen tempun mitä alussa mainitsin muutama viikko sitten, sitten kyllä toiminut tähän päivään asti ihan ok.
Monesti on kyllä vähän epäröinyt startata, vähän kuin yskien, ja pientä tärinää myös havaittavissa aamuisin, tuskin liittynee tähän.
Kuulostaa vähän ehkä siltä, et jotain on tosi pahasti kärähtänyt siellä.. kenties juurikin johtosarjassa joitain piuhojen eristyksiä hajonnut ja oikoseen...
Pikagooglaus: 4kpl 2 ennen ja 2 jälkeen catin. Google anto myös kauppoja ku etti golfin tiedot + lambdaNyt olis kyssäri.
Pitäs omaan -00 Golf IV V6 4Motioniin hommata kaikki lambda-anturit. Näitä ilmeisesti on 3 tai neljä? Eli, onko jollain parempaa tietoa montako näitä on, ja mistä kannattais ostella? Mielellään ei marmorilta
edit. ja kaikki siksi, että vag-com näyttää kahden olevan pimeänä..
Nyt olis kyssäri.
Pitäs omaan -00 Golf IV V6 4Motioniin hommata kaikki lambda-anturit. Näitä ilmeisesti on 3 tai neljä? Eli, onko jollain parempaa tietoa montako näitä on, ja mistä kannattais ostella? Mielellään ei marmorilta
edit. ja kaikki siksi, että vag-com näyttää kahden olevan pimeänä..
Edit: Hidas
Neljähän niitä, jos tuo on sama vehje:
http://uk-mkivs.net/topic/153908-diagram-on-full-4motion-oem-exhaust-and-full-milltek-r32-exhaust/
Itse kyllä kävisin ensin liittimet läpi. Ei nuo niin halpoja antureita kumminkaan ole. Tai jos halvan ostaa, niin tuurilla jo kolmas saattaa toimia/kestää, mutta tarkkuus voi olla vähän niin jä näin.
Ja liittimien läpikäyminen.. effort, ei kinosta Ajattelin hommata vaan neljä uutta Boschin lambdaa ja viedä ne paikalliselle nyrkkipajalle vaihdettavaksi
Autolla oli kuitenkin ostaessa ajattu 174k, nyt mittarissa 230k eikä ole lambdoja uusittu. Eli uskaltaisin arvailla, et ei ole vaihdettu ennenkään...
Kuten tuossa vähän aikaisemmassa postauksessani totesin, kaveri on autosähkön ns. ammattilainen ja totesi suorilta, et turha laittaa mitään muuta ku boschin lambdoja. Tarvikkeet vaan maksaa hiukan vähemmän ja kestävä yleensä vain murto-osan siitä ajasta mitä boschin vermeet...
Täsmälleen näin.Kaveri oli tampereella eräässä yksityisessä autosähköliikkeessä duunissa ja osaa kyllä asiansa. Monet johtosarjavialliset autot korjannut, kun on jopa merkkiliikkeistä palautettu kun ei vikaa löydy. Väittäisin, et suurin osa näistä "vikaa ei vaan löydy" -tapauksista johtuu vain siitä, et siellä on niitä tampioita jotka veti jollain copy-pastella autosähköpuolen läpi...
Täsmälleen näin.
Johtosarjavikoja metsästäessä _täytyy_ ymmärtää ihan piirikorttitasolla kuinka ECUn ja antureiden tulot ja lähdöt toimii jotta siitä pääsee kärrylle. Mitä olen ihan valmistajien omia vianhakuohjeita katsonut niin aivan liian yksinkertaistetusti esitetty useat asiat. Tietenkin arpomalla osien kanssa se vika usein lopulta löytyy mutta elektroniikasta enemmän ymmärtävä toimii tehokkaammin.
Joo tässäkin oli sitä ilmassa vahvasti. Pörhöltä soittivat kaverille että "nyt ollaan melko varmoja että vika on moottorinohjaimessa, tilantaako sellainen?"No tää "vaihdetaan uusia osia kunnes vika korjaantuu"-mentaliteetti yleensä vaivaa merkkihuoltoja, ja monesti myöskin muitakin huoltamoita... Ja SE on kallista huoltamista
Joo tässäkin oli sitä ilmassa vahvasti. Pörhöltä soittivat kaverille että "nyt ollaan melko varmoja että vika on moottorinohjaimessa, tilantaako sellainen?"
Siinä kohtaa kaveri huusi että SEIS, STOP, HALT! ja haki autonsa pois
Olikos tuo vielä niin että joutuu alakautta vaihtamaan?Torstaita odotellessa, pääsee ja saa (=joutuu) vaihtamaan w211 320cdi r6 laturin, ja sitä tilaahan ei sitten ole.
Operaatio oikein
Ei se mikääm ihme ongelma ole nuo öljyyn liittyvät anturat. Tarpeeksi tilaa, että saat lenkkiavaimen sinne, öljyt ulos, anturi irti (kierrä oikeaan suuntaan) ja uus tilalle. Niin ja öljyt sisään.
Jumalauta kun alkaa chevy corsican kanssa mennä hermo. Auto ampuu putkeen minkä kerkiää, käy viidellä välillä kuudella. Parilla tulpalla ei tunnu olevan isoa merkitystä käyntiin, mutta lampulla kun kahtoo niin kipunaa tulee. Käynnistys vitun vaikeaa ja käy vajaalla ensin. Syttymodyuli ja puolat vaihettu. Tulpat ja johdot seuraavaksi. Mitähän sitten jos noilla ei korjaannu?
En tiedä onko bensa vai diesel mutta alle 200€ saat ebaystaVälillä positiivisempaakin elämystä. Citroen C5 (2002, 1.8l bensa) vilkutellut vuoden verran P0340 koodia vailla sen ihmeempää vaikutusta käyttöön, mitä nyt välillä meinaa hyytyä, jos kylmänä polkaisee kaasua reippaasti. Koodi viittasi nokka-akselin asennontunnistimeen, joten kävin sellaisen paikallisesta hakemassa, löytyi vielä suoraan hyllystä. Moottorin päältä maski auki, oikeasta laidasta yksi kuusiokolo auki, anturi vekeen ja uusi tilalle. Koodi poissa ja kone käy hyvin Jos ihan tarkkoja ollaan, niin saattoi se vanha anturi livetä sormista koneen ja matkustamon palopellin väliseen kuiluun, oli mukava onkia pois
Vielä tarttis pakoputki rempata, ei varmaan paikkauspelleilyt kauan pysy, kun putki 1/2 poikki katin ja taaimmaisen labdan välistä. Tuota tuskin saa kunnolla hitsattua kasaan ja toisella puolen kattia oleva jousto-osakin on puolivainaa. Uus katti ehjine putkineen 400 € Sit varmaan hajottaa vielä lambdat vaihdossa á 100 e/kpl
Lukeehan tuossa selkeästi että 1.8 bensa?En tiedä onko bensa vai diesel mutta alle 200€ saat ebaysta
diesel: KATALYSATOR KAT CITROEN C5 2.0 HDI DIESELKAT 2001-2002 | eBay tai KATALYSATOR DIESELKAT CITROEN C5 I (DC,DE) 2.0 HDi AB BAUJAHR 08.2002 | eBay
bensa: KATALYSATOR CITROEN C5 I (DC_,DE_) 1.8/2.0 16V BIS BAUJAHR 08.2002 | eBay tai KATALYSATOR CITROEN C5 1,8 2,0 16V 08.2002-2004 | eBay