Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Mukavaa katsella kun vaihteeksi joku muu kuin minä tekee noita helma operaatioita :)
Niin on vekotin helikoptereineen noussut hieman nenästä ylöspäin olevaan kohtaan noiden hitsi hommien jälkeen. Pari talvea sitten tein kanssa oman auton helman täysin uusiksi, ei mitään osaa vaan koko helman edestä taakse. Ei enään kiitos.
Jep, ei oo kaikista mukavinta hommaa.
Täällä jotain kuvia lopputuloksesta:
 
Pitäisi Pumastakin muutamaa ruostekuplaa korjailla, ennen kuin pääsevät kovin pahoiksi. Ovat vaan ikävän näkyvillä paikoilla, niin soveltuvan kolikolin löytäminen voi vähän tuottaa ongelmaa. :btooth:
 
Pitäisi Pumastakin muutamaa ruostekuplaa korjailla, ennen kuin pääsevät kovin pahoiksi. Ovat vaan ikävän näkyvillä paikoilla, niin soveltuvan kolikolin löytäminen voi vähän tuottaa ongelmaa. :btooth:
Värikoodilla jostai paikallisesta automaali liikkeestä ?
 
Pitää käydä paikallisessa automaalipuljussa kyselemässä, kunhan säät antavat myöden. Kuitenkin tarkennuksena tuosta, että tekevätkö siis ihan spray-purkkiin maalit valmiiksi? Ruiskua ei tosiaan ole, kuten ei kompressoriakaan joten pelkällä maalilla ei vielä pääse pitkälle.
 
Pitää käydä paikallisessa automaalipuljussa kyselemässä, kunhan säät antavat myöden. Kuitenkin tarkennuksena tuosta, että tekevätkö siis ihan spray-purkkiin maalit valmiiksi? Ruiskua ei tosiaan ole, kuten ei kompressoriakaan joten pelkällä maalilla ei vielä pääse pitkälle.
Kyllä sekottavat kilokoli pulloo haluamasi värit :) automaalaamois on niitä väriskannereitaki millä saavat just oikeen värin jos ei tiedossa oikeata/muuttunut paljon.
 
Kyllä nuo oikeat ruiskut ja kompurat jää vielä tässä vaihessa kauppaan, vaikka varmasti olisivat pitkällä aikavälillä parempi. Alkuperäinen Fordin maalikoodi on onneksi tiedossa. Ajattelin pitää auton mahdollisimman siistissä kunnossa, niin menee ainakin nopeammin kaupaksi, jos tuon joutuu vaihtamaan rahaksi.
 
Mukavaa katsella kun vaihteeksi joku muu kuin minä tekee noita helma operaatioita :)
Niin on vekotin helikoptereineen noussut hieman nenästä ylöspäin olevaan kohtaan noiden hitsi hommien jälkeen. Pari talvea sitten tein kanssa oman auton helman täysin uusiksi, ei mitään osaa vaan koko helman edestä taakse. Ei enään kiitos.

Asiaan; ostin tosiaan hetki sitten 2003 vm. E-sarjalaisen mercedeksen farkkuna. Eli korimallia W211. Nooh nyt on saannut tutustua sen sielunelämään ja sähköongelmiin.
Auton akku ohjainlaite (BSG) ilmoittaa järjestelmässä olevan 11.5V taikka hieman alle vaikka akunnavoista mitatessa kuitenkin on 13 volttia. Taikka sitten konehuoneesta mitatessa mutta anyway...
Sama ohjainlaite väittää että akku purkaantuu 140A tahdilla, ja nopealla matikalla tuon mukaan akun pitäisi olla tyhjä kolmessa vartissa 95Ah akulla :eek:

Metsästämään lisää tietoa tuosta ->
Olethan tietoinen että W211 prefacessa on kaksi akkua? Pikkuakun tarkistukseen siis ;)
 
Voe kyrpä, civic 2002 1.4 vaihteisto alkanu oireilemaan, vetopäällä pysyy vaihde hyvin silmässä mutta moottorijarruttaessa/kaasun päästäessä hyppää välillä pois. Mitäs veikkaatte viaksi? laatikko entinen? joku pusla väljä?

Vaihteisto/moottorintuenta väljä.
Olipas hyvässä kunnossa tuet :D yksi revennyt kahtia ja toinen vääntynyt aivan vinoon, vaihdoin myös 2 muuta mutta ne eivät ollee niin pahasti haljalla kuin nuo kaksi(vähän kumi revennyt)
IMG_20170908_192256[1].jpg IMG_20170909_155745[1].jpg
 
Olethan tietoinen että W211 prefacessa on kaksi akkua? Pikkuakun tarkistukseen siis ;)
Asia tiedostettu, tuo pikku-akkuhan on vain ja ainoastaan SBC jarruille ja muutoin järjestelmän vara-akku jännitteen ollessa todella alhainen ajossa.

Epäilykseni menevät takasamille taikka akkuohjaimelle. Maanantaina piuhaa kiinni ja tutkimaan
 
Asia tiedostettu, tuo pikku-akkuhan on vain ja ainoastaan SBC jarruille ja muutoin järjestelmän vara-akku jännitteen ollessa todella alhainen ajossa.

Epäilykseni menevät takasamille taikka akkuohjaimelle. Maanantaina piuhaa kiinni ja tutkimaan
Joo niinhän se on. Aika monenlaista sähkövikaa noista on kuitenkin korjattu ihan jo jommankumman tai molempien akkujen vaihdolla. Mutta testeri tosiaan kertoo aika hyvin mistä lähteä vikaa etsimään, toivotaan ettei mitään isompaa vikaa :tup:
 
Joo niinhän se on. Aika monenlaista sähkövikaa noista on kuitenkin korjattu ihan jo jommankumman tai molempien akkujen vaihdolla. Mutta testeri tosiaan kertoo aika hyvin mistä lähteä vikaa etsimään, toivotaan ettei mitään isompaa vikaa :tup:
Kun ei kerro :rofl::rofl::rofl:
Toki tulee omattua mersun oma diagnostiikka mb star* mutta käyttötunnit ovat niin vähäisiä vasta että olo on kuin pienellä pojalla eskarissa joka vasta tutustuu aakkosiin.

Viimeviikko meni kelinpuolesta roskiin, ei kiinnosta autossa istua läppäri sylissä tutkimassa joten maanantaina taas pääsen tutun hallille ehtooksi sateensuojiin.
Huomenna lisää aiheesta jos vaikka olisi selvinnyt jotain :tup:

Muille; teknisesti autossa ei mitään vikaa, järjestelmän luulessa olevan alijännite tuo on kytkenyt jokaisen matkujastan mukavuustoiminnon pois käytöstä säilyttääkseen tietyn jännitetason autossa, näin ollen ei toimi sisävalot, penkinlämmittimet, tupakinsytytin, ilmastoinnin flekti max 33%, sähköinen lisälämmitin. Siinäpä nuo suurimmat
 
Kyllä tästä vielä hyvä(?) tulee..vastaavia paikkoja enää 3-4. Sama määrä korjattuna jo.
pakun_korroosio.jpg
Tarkkasilmäisimmät saattavat tuosta vielä hahmottaa puolikkaita runkonumeroita.
 
Kyllä tästä vielä hyvä(?) tulee..vastaavia paikkoja enää 3-4. Sama määrä korjattuna jo.
pakun_korroosio.jpg
Tarkkasilmäisimmät saattavat tuosta vielä hahmottaa puolikkaita runkonumeroita.
Huhhuh! Onko tuo Mazda :D Nuo aallot näyttävät tutuilta ja niitä on kiva hitsata :p
 
Mercedes tuo on, W638. Hyvä auto ajaa, mutta vähän korroosiolle altis. Ihmettelen kyllä miten katsastusmies antoi kuukauden ajoaikaa vaikka ensin varisti ämpärillisen kantavista osista hallin lattialle.
Nuo espanjan ihmeet on kyllä ihan käsittämättömiä mätimään. Tsemppiä hitsaushommiin!
 
Kävin kuitenkin taas ajan vähyyden vuoksi sulakkeet kertaalleen läpi viellä uudestaan nyppäsemällä ne irti tällä kertaa.
Löysin pari sulaketta jotka olivat aivan syöpynyt ja toinen murenikin kolmeen osaan nostaessani sen irti liittimestä. Ilme oli priceless.

Uudet sulakkeet paikalleen ja vola mukavuudet toimi loppuehtoon kotiin asti.

Tänään tuli myös vaihdettua isin väyrys farkun takaluukun kaasu iskarit ja löydettyä pari reikää takimmaisesta pyöräkotelosta. Isi oli iloinen löydöksestä tietenkin.
Torstaina ihmetellä ko. parkkiantureita kun eivät toimi, epäilys on että johdot olisi väärinpäin tutkissa maalarin toimesta.
 
Parkkiantureissa on kyllä yleensä semmoinen liitin ettei sitä väärinpäin pysty laittamaan ellei sitten kyse ole jostain jälkiasennus antureista missä liitin voi olla ihan mitä tahansa.
 
Parkkiantureissa on kyllä yleensä semmoinen liitin ettei sitä väärinpäin pysty laittamaan ellei sitten kyse ole jostain jälkiasennus antureista missä liitin voi olla ihan mitä tahansa.
Tätä samaa myös mietin että ei se voi oikeastaan olla niin... mutta taustaahan on tuo että kun auto kävi maalarilla vuosi takaperin on siitä asti takapään anturit ollut täysin mykät.
Tai oikeastaan tietokone piippaa heti välittömästi ja näyttää punaista ruutua vaikka perä olisi täysin avoin. Täytyy tuota torstaina ihmetellä lisää
 
Tätä samaa myös mietin että ei se voi oikeastaan olla niin... mutta taustaahan on tuo että kun auto kävi maalarilla vuosi takaperin on siitä asti takapään anturit ollut täysin mykät.
Tai oikeastaan tietokone piippaa heti välittömästi ja näyttää punaista ruutua vaikka perä olisi täysin avoin. Täytyy tuota torstaina ihmetellä lisää

Kuulostaa siltä, että anturi/anturit rikki. Takapää piippaa jos yksikin antureista on viallinen. Itselläni esimerkiksi on juurikin tämä ongelma ja en viitsi ruveta vaihtamaan, kun anturit maksavat luokkaa 200 euroa kappale.
 
Kuulostaa siltä, että anturi/anturit rikki. Takapää piippaa jos yksikin antureista on viallinen. Itselläni esimerkiksi on juurikin tämä ongelma ja en viitsi ruveta vaihtamaan, kun anturit maksavat luokkaa 200 euroa kappale.
ebaysta 6 kappaleen setti, takapäähän tosin menee 4 kappaletta maksaa 46 euroa :rofl::rofl:
 
Eihän tuollainen kaikuluotain nyt voi niin pal maksaa millään jos kaupastakin saa mittaus tarkoitukseen olevan laserinkin alta sataseen :D
 
Voihan se hondan oma maksaa vaikka mitä. Audilla oli muistaakseni joskus aikoinaan joku imusarja läpillä joista katkesi muoviset tangot ja audihan ei niitä erikseen myy. Imusarjalla tais olla toista tonnia hintaa. Ebaystä taisi löytyä tankoja n. 15e, korjattuja imusarjoja satasilla..
 
Eihän tuollainen kaikuluotain nyt voi niin pal maksaa millään jos kaupastakin saa mittaus tarkoitukseen olevan laserinkin alta sataseen :D
Edit, Ja tosiaan niin valmistajan omat hinnat varsinkin premium autoissa voi ollla aivan mitä sattuu lukuja mihin kämmenen osiin näppäimet ovatkaan osuneet.
Voisin samalla kysäistä tutka antureiden hintaa tuohon isin väyryseen samalla kun käyn muutenkin kl varaosissa tänään kääntymässä.
väitän kappalehinnan olevan 30€

Edit. Sehän meni hienosti, vastasin juuri omaan viestiini vaikka piti muokata vain :rofl:
:rofl::kahvi:
 
Edit, Ja tosiaan niin valmistajan omat hinnat varsinkin premium autoissa voi ollla aivan mitä sattuu lukuja mihin kämmenen osiin näppäimet ovatkaan osuneet.
Voisin samalla kysäistä tutka antureiden hintaa tuohon isin väyryseen samalla kun käyn muutenkin kl varaosissa tänään kääntymässä.
väitän kappalehinnan olevan 30€

Edit. Sehän meni hienosti, vastasin juuri omaan viestiini vaikka piti muokata vain :rofl:
:rofl::kahvi:
Ecoline 39€:
Parkkitutkan anturi W210 00-,164,203,211 -06 ECOLINE - KL-Varaosat
 
Aika tuuheita hintoja noista osista marmorilla huudellaan. Esim. Volvon AW55:een olis maksanu (shift-)solenoidit 220€/kpl ja ebaysta 130€ kanttuun rahteineen ja tulleineen koko viiden solenoidin setti. Niin ja ei kuulemma kannata vaihtaa noita solenoideja, vaihda koko vaihtopöytä kun se maksaa 2500€+asennus.
 
Ihmisistä on tullut laiskoja ja kädettömiä huoltamaan arvokasta omaisuuttaan. Onkohan monella edes omia työkaluja. Tähän tietysti ovat ne kannustaneet jotka tällä tienaavat ja hyvin ovat onnistuneet.
Kohta tulevat pakkaset ja renkaidenvaihdatusbuumi ja samalla alkaa varoittelu käynnistyskaapelien tuhoavasta vaikutuksesta "herkkään elektroniikkaan".
 
Ihmisistä on tullut laiskoja ja kädettömiä huoltamaan arvokasta omaisuuttaan. Onkohan monella edes omia työkaluja. Tähän tietysti ovat ne kannustaneet jotka tällä tienaavat ja hyvin ovat onnistuneet.
Kohta tulevat pakkaset ja renkaidenvaihdatusbuumi ja samalla alkaa varoittelu käynnistyskaapelien tuhoavasta vaikutuksesta "herkkään elektroniikkaan".
Asumismuoto vaikuttaa myös tähän. Itse tekisin osan huolloista kotona jos olisi autotalli tai katos ettei tarvitse vesisateessa tehdä, mutta kun ei ole niin vien pajalle.
 
Kyllä sitä niin pulassa olisi ilman valoisaa ja lämmintä hallia työkaluineen. Junnuna tuli ihan riittävästi maattua parkkipaikoilla noiden paskojen kimpussa.
 
Niin, isompia remontteja on parkkipaikalla huono tehdä, jotain jarru/alustajumppaa vielä tekee ja öljyt vaihtelee mutta isompaa sitten ei. Tai voi toki tehdä, olen minäkin pakkoraossa ulkosalla pakkasessa ottanut audin keulan huoltoasentoon ja värkkäillyt jakorempan siihen, mutta kaukana mukavasta se oli kyllä. Rahaa jos ois ollu yhtään niin ois pajalle lähtenyt samontein.
 
On niitä niinkin hölmöjä ihmisiä vaikka kuinka paljon, ei ne marmorit muuten eläis
 
Et kai sa nyt saatana ole niin hölmö että menet marmorilta kyselemään, kun niitä saa tilaamalla lähes ilmatteeksi?
Kyllä se marmoriltakin kannattaa kysäistä, nimimerkillä roiskeläpät taakse marmorilla 59€ muualta tarvikkeena 69€. Toki löytyy esimerkkiä toiseenkin suuntaan, anturi 269€ ja tarvikkeena 105€. :)
 
Et kai sa nyt saatana ole niin hölmö että menet marmorilta kyselemään, kun niitä saa tilaamalla lähes ilmatteeksi?

Kerro toki mistä alkuperäisiä antureita saa halpaan hintaan? Ja haluan alkuperäisiä enkä mitään kopioita. Ja missään vaiheessahan en ole ilmoittanut niitä ostaneeni itse. Hintaa olen kysynyt ja se oli tuo. Eivät täälläkään mitään halpoja ole Genuine Honda Parts | Honda Cars | Honda Motorcycles | Honda Power Products | Lings Honda Parts
 
Joo kaksoismassa vauhtipyörä Foordilla 1000€, Sachs saksasta 450€, posteineen.:cigar2:

Takanapa missä laakeri 280€ foordilla, Ebay 60€ posteineen ja kesti 100tkm.
 
Ei jaksaisi kokoajan olla niitä vaihtamassa. Mistä sitä tietää mitä nuo 10 euron anturit sisältävät tai mistä sitä tietää toimiiko ne edes? Aliexpress noita esimerkiksi olisi täynnä.
Niin ja marmoritiskiltä ostetut motorcraft alatukivarret kesti 20tkm ja vajaa 2vuotta. Aina sillä ekstrahinnalla ei saa sen parempaa laatua. Aikasempi tarvike kesti kyllä huomattavasti pidempään.
 
Ei jaksaisi kokoajan olla niitä vaihtamassa. Mistä sitä tietää mitä nuo 10 euron anturit sisältävät tai mistä sitä tietää toimiiko ne edes? Aliexpress noita esimerkiksi olisi täynnä.

No osta neljä samalla, säästät 150€ ja sulla on varalla jos hajoaa?

Sama kun prätkään takavalo (ledinauha) olisi maksanut 200€, tein itse telineen johon ledinauha tulee kiinni ja makso 20€ millä sai 4kpl ledivaloja! Yksi jo hajosi heti viikon jälkeen toukokuussa mutta 10min ja uusi vaihdettu joka kestänyt nyt sitten sen koko tämän loppu kesän joten jos tällä vauhdilla hajoaa niin kattellaan muutaman vuoden kuluttua.;)
 
Motorcraft on Fordin alkuperäisvaraosamerkki, eli pitäisi olla ihan samaa laatua, kuin mitkä löytyvät autosta tehtaalta lähtiessä.
 
Oli vanhasta Audista yksi pytty pimeänä ja syyksi paljastui viallinen tulpanjohto. Koko setti kuparijohtoja olisi maksanut ~160e niin tyydyin vaihtamaan tuon yhden pelkästään. Huomasin, että myös yhdessä toisessa johdossa oli hapettumaa ja 6.3ohm vastusta 6ohmin sijaan. Tuo hapettuma ei kai suuremmin haittaa mutta taitaa tarkoittaa sitä, että johto ei ole tiivis ja voi päästä kosteutta sisään jolloin varmaan kannattaa myös vaihtaa? Muut johdot näyttivät liittimestään kuin uusilta vaikka ikää noilla taitaa aika paljon olla eli tiiviitä ovat olleet.

Sen verran vanha auto ettei kauheammin ole haluja "turhia" korjauksia tehdä :cigar2:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 598
Viestejä
4 501 757
Jäsenet
74 234
Uusin jäsen
Theun

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom