Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Mutta se epäilyttää, voiko olla joku muu vika kuin puola?
Voi olla.

Esim:
Tulppa
Puolan johtosarja
Polttoainesuutin
Polttoainesuuttimen johtosarja
Tai vaikka venttiili tai männänrengas, mutta näiden luulisi oireilevan satunnaisesti jo aiemmin.

Ristiin vaihtamalla selviää, missä vika ei ole.
 
Vaihda kakkosen ja kolmosen puola ristiin, jos vika siirtyy on se vika puolassa
Oli niin hyvä neuvo että piti näin tallentaa. Kerran itselle käynyt oli vaihtopuola joten sillä selvisi.

Kun iridiumit ihan oikeasti saattaa kestää sen +100tkm niin en kyllä näe yhtään mitään järkeä vaihtaa paskempia jatkuvasti uusiin :beye:
Mainostavat jopa kestävän 100 000 mailia (160000km)

Itsellä (Huollossa taitavat vaihtaaa 60000Km ja oliko vielä 3vuotta?)
Denso Iridium ITV20TT HL
-Onkos kenelläkään tietoa mistä noita Suomesta saa tarvikkeena tai mikä on vastaava muu malli/ merkki?
 
T27 Avensiksen kääntyvässä xenonissa temppuilee kuskin puolen pitkä valo. Jos pitkät ovat päällä ja valot kääntyvät, niin valo vaihtuu lyhyeksi kun se osoittaa sivulle. Suoraan ajaessa ongelmaa ei normaalisti ole. Nyt tuli katsastuksessa korjauskehotus kun pitkää ei saanut päälle ollenkaan. Umpion sisällä olevat johdot ovat todennäköisesti huonosti kiinni liittimessä ja hyvällä tuurilla valon saa korjattua kun sen ottaa käteen. Kelit eivät vain ole oikein autokatoksessa remontoinnin puolella (puskurin toinen pää pitää irroittaa), joten mitä arvelette, meneekö tuo katsastuksesta läpi jos otan napista kääntyvät valot pois päältä (mittaristossa palaa näin tehtynä afs off merkkivalo), tällöin pitkä valo toimii täysin normaalisti. Uusi umpio on käsittääkseni luokkaa 800€, joten mielellään yrittäisin ensin sen korjausta.
 
Mutta se epäilyttää, voiko olla joku muu vika kuin puola?
Olen kyllä tehnyt remontteja autooni mutta yleensä kesällä.
Mulla on ilmeisesti ongelmia sormien verenkierrossa kun hanskat kädessäkin talvella menee joskus sormi tunnottomaksi.
Tämä on vähän hankala homma talvella tehdä auton korjaustöitä 20 asteen pakkasessa.

Edit. Hitto, pitää kokeilla itse korjata. Sen puolen vaihto on helppoa.
Vaihda tulppa/kaikki tulpat samalla kun puola. Ei mene hukkaan.
 
- Edelleen kiinnostaisi tietää mitä Fordin huoltomanuaali tosta kertoo Duratek 1.6 VCT 2011

Asiaa sivuten, tein jokin aika sitten Zetec-E moottoriin hihnan vaihdon ja Fordin ohjekin on vielä tallella. Vaikka Zetec-E on Duratekkiä vanhempi, niin noissa on jotain samaa. Mielenkiintoinen havainto, että kaikki muut momentit olivat kerrottu, paitsi kampiakselin. Ohjeessa ei edes mainittu mitään kampiakselin lukitusta/erikoistyökalua.

ZetecE.jpg

Kampiakselin pultti oli inhottava kiristää, kun moottori pääsi pyörimään. Itse väänsin käsin ~40 Nm ja pulttipyssyllä näppituntumalla loput. Ensikertalaiselle en suosittele, koska vaatii hyvän tuntuman, että saa sinne 100 Nm luokkaan (noin sama kuin pyörän mutterit). Ja tämä ilman kampiakselin tai nokka-akselien lukitusta, koska jako ei ollut sekaisin ja nokka-akselin pyöriä ei tarvinnut avata. Niissähän on vain kitkasovite

Noin olen ennenkin tehnyt ja pultti on pysynyt kiinni. Koska apulaitepyörä ja ratas ovat kiilalla lukittu kampiakseliin, niin ehkä pultin kireys ei ole ohjeessa ilmoittamisen arvoinen, ts. yleismomentti. Jos on epävarma, niin pulttiin voi lisätä heikkoa kierrelukitetta.
 
Viimeksi muokattu:
Vaihda tulppa/kaikki tulpat samalla kun puola. Ei mene hukkaan.
Ostin uuden tulpan ja puolan 3. sylinteriin. Nyt toimii kaikki pytyt ja käynti on tasainen. Säästyi korjaamokäynniltä.
Pieni ongelma oli siinä liittimessä, joka tulee puolaan. Siinä oli sellainen irrallinen pieni klipsu jonka kanssa sai olla tarkkana ettei tipu palotilaan.
 
Asiaa sivuten, tein jokin aika sitten Zetec-E moottoriin hihnan vaihdon ja Fordin ohjekin on vielä tallella. Vaikka Zetec-E on Duratekkiä vanhempi, niin noissa on jotain samaa. Mielenkiintoinen havainto, että kaikki muut momentit olivat kerrottu, paitsi kampiakselin. Ohjeessa ei edes mainittu mitään kampiakselin lukitusta/erikoistyökalua.

ZetecE.jpg

Kampiakselin pultti oli inhottava kiristää, kun moottori pääsi pyörimään. Itse väänsin käsin ~40 Nm ja pulttipyssyllä näppituntumalla loput. Ensikertalaiselle en suosittele, koska vaatii hyvän tuntuman, että saa sinne 100 Nm luokkaan (noin sama kuin pyörän mutterit). Ja tämä ilman kampiakselin tai nokka-akselien lukitusta, koska jako ei ollut sekaisin ja nokka-akselin pyöriä ei tarvinnut avata. Niissähän on vain kitkasovite

Noin olen ennenkin tehnyt ja pultti on pysynyt kiinni. Koska apulaitepyörä ja ratas ovat kiilalla lukittu kampiakseliin, niin ehkä pultin kireys ei ole ohjeessa ilmoittamisen arvoinen, ts. yleismomentti. Jos on epävarma, niin pulttiin voi lisätä heikkoa kierrelukitetta.
Minustakin koneet ovat aika samanlaiset Focus 1.6 bensa1998-2004 ohjekirjassa ton kammen pultti 40Nm + 90 astetta. Fiesta VCT 1.6 ti bensa
ohjeet näyttäs olevan 100Nm + 90 astetta + vielä?10-20s kuluttua 10 astetta jossain taisi olla 15 asetta?
Fordin tehdasmanuaalin ohjeita, joita asentajat käyttävät en ole nähnyt.

Jos irrottaa ton hihnapyörän on riski, että jako menee sekaisin. Koska toi hammasratas (liukuu vapaasti akselilla, sulla ei jos siinä akselissa on se kiila) kampiakselin päässä mahdollistaa kampiakselin pyörimisen vaikka toi ratas ei pyöri. Siksi siinä pitää/pitäisi käyttää kampiakselin lukitustyökalua.

Monet uskoo, että 100Nm riittää lukitsemaan ton hammasrattaan ja urahinnapyörä(t) ja akselin. Jolloin noi lukitukset voi ottaa pois ja kiristää toi
loppu 90asetta+?astetta (kiristyshän tapahtuu akselin suunnassa). Koska silloin toi hinna pitäisi kampiakselin ja nokkien pyörimisen samana.
Sitten pidetään vastaan erikoistyökalulla (tai itse tehdyllä) kun kiristetään tota 90 astetta +? astetta.
Toiset taas, että vauhtipyörä pitää lukita erikoistyökalulla. => Fordin ohjeet kiinnostaisi nähdä.

Itse en uskaltaisi kiristää pelkän tunkin ja puun varassa öljypohjan päällä olevaa konetta. Jostain näin ohjeen, että erikoistyökaluilla tuetaan toi irrottu moottorin kannakeestaan yläpuolelta riippumaan koneen päälle asetettuun tankoon.
=> ilman noita ,kunnolla tuen ton öljypohjastaan, jotta kone ei putoa vaikka tunkki pettäisi.
 
Ostaa kerralla iridium tulpat niin kestää...
Ei. Saabiin vain NGK BCPR7ES-11 tulpat. Noi on Saab speksannut sopiviksi. Saabin moottorinohjaus kun haistelee tulppien kautta palotapahtumaa muutenkin, mm. nakutuksen tunnistus toimii siten. Sinne ei parane lyödä mitään muuta tulppaa jos ei halua sekoittaa systeemejä.
 
Kuvasta veikkaisin 1/2UNF kierrettä.
Ulkohalkaisija on 12.7mm kierteen päältä.
Nousu 20 kierrettä tuumalle, eli 1.27mm.

Toinen vaihtoehto on 1/2UNC 12.7mm kierteen päältä . Nousu 13 kierrettä tuumalle, eli 1.954mm.
 

Liitteet

  • Näyttökuva 2023-2-26 kello 20.43.33.png
    Näyttökuva 2023-2-26 kello 20.43.33.png
    218,3 KB · Luettu: 90
Tässä kuvassa näkyy hyvin eli tuohon reikään pultti ja lukitsee paikoilleen tuosta alapallon varren urasta.

Mutteri toisessa päässä? Sittenhän sinnä voi laittaa yleismallin 10.9 m14 mutterit/pultit. Ellei toi reikä sit oikeesti ole 13mm, mikä olisi kyllä aika outo mitta.
 
Voihan se olla, että alkuperäinen pultti on jokin maaginen. Nykyään myyvät M14 sinne tilalle esim. Mutteriksi useat tarjoaa M14x1,5 joka tukis teoriaa että 14mm sinne heittämällä. Youtubessa availevat 21mm ja 16mm avaimilla tuota pulttia.
 
Voihan se olla, että alkuperäinen pultti on jokin maaginen. Nykyään myyvät M14 sinne tilalle esim. Mutteriksi useat tarjoaa M14x1,5 joka tukis teoriaa että 14mm sinne heittämällä. Youtubessa availevat 21mm ja 16mm avaimilla tuota pulttia.
Avainkoot täsmää ainakin omaani. Mutta kokeillaan kun ehditään. Ilmoittelen tänne miten kävi.
 
Voihan se olla, että alkuperäinen pultti on jokin maaginen. Nykyään myyvät M14 sinne tilalle esim. Mutteriksi useat tarjoaa M14x1,5 joka tukis teoriaa että 14mm sinne heittämällä. Youtubessa availevat 21mm ja 16mm avaimilla tuota pulttia.
Ja näinhän se tosiaan oli että M14 meni heittämällä. Tuo alkuperäinen pultti näyttäisi olevan keskeltä (kierteettömältä osuudelta) 13mm mutta kierre M14. Siihenkun vielä tyhmänä mittasin paskana olevan kierteen päältä niin sain siitäkin sen 13mm joka sitten sotki koko homman.
 
Noniin, nyt on sitten Lexuksesta parkkitutka rikki. Ei ole kuukauteen toiminut, herjannu vaan että 'clean sensors' mutta kun auto on ollut todella paskainen niin ajattelin että pesulla korjaantuu mutta ei.

Edit: no nyt se on malfunction putsausyritysten jälkeen. Ollaan ilman.
 
Viimeksi muokattu:
Noin viikko sitten ykköskoppainen Citroën C5 päätti ilmoittaa että "ABS FAULT". Eipä siinä mitään, yllättävän vähän tässä onkin vikoja viime aikoina ollut. Ajattelin että luen vikakoodit kun ehdin ja jaksan. Sitten kun se hetki koitti ja tökkäsin halpis OBD palikan kiinni porttiin niin eiköhän ollut koko ODB portti pimeänä! Google auki ja törmäsin vinkkiin että tarkista lampunpesimien sulake(?!?). Totta kai se olisi pitänyt tajuta että ranskalaiset suunnittelevat portin näin. Ilokseni huomasin että sulake on kuin onkin palanut! Toisesta autosta löysin sopivan sulakkeen ja laitoin paikalleen. Vaan eipä mitään, portti on edelleen mykkä! Noh, ajoaikaa on elokuulle joten kiire ei sinänsä ole. Ehkäpä tuota jossain välissä voi tutkia lisää, vaihtoehdot ovat itsellä vähän vähissä jo. Ajovalon pesimiä en hoksannut tarkistaa josko ne olisi alkaneet toimimaan! Tosin en ole huomannut niiden toiminnan lakkaamistakaan :hmm:
 
Ajovalon pesimiä en hoksannut tarkistaa josko ne olisi alkaneet toimimaan! Tosin en ole huomannut niiden toiminnan lakkaamistakaan :hmm:

Ja ajovalonpesintä tai uutta sulaketta ei kannata tarkistaa, jos siellä on oikeasti jotain hajalla ja poltti uudenkin sulakkeen? Harvoin sulakkeet ilman vikaa hajoavat.
Itse kävisin muutkin sulakkeet läpi tai kysyisin merkkihuollosta, mikäli lampunpesimen sulake ei ole satavarma tieto.
 
Ja ajovalonpesintä tai uutta sulaketta ei kannata tarkistaa, jos siellä on oikeasti jotain hajalla ja poltti uudenkin sulakkeen? Harvoin sulakkeet ilman vikaa hajoavat.
Itse kävisin muutkin sulakkeet läpi tai kysyisin merkkihuollosta, mikäli lampunpesimen sulake ei ole satavarma tieto.
Tarkistin kaikki sulakkeet ja uusi sulake ei palanut heti mutta portti ei toiminut heti sulakkeen vaihdon jälkeen. En ole nyt pariin päivään tarkistanut asiaa, voi se olla uudelleen palanut.
Merkkihuollosta voisin kysäistä jos neuvoisivat mutta korjaamolle tuota ei enää kannata viedä kun arvo lasketaan satasissa.
 
mutta korjaamolle tuota ei enää kannata viedä kun arvo lasketaan satasissa.
En ymmärrä tuota logiikkaa. Voitko sitten ostaa tilalle jostain muutaman satasen auton, jossa ei ole ja johon ei tule vikoja? Entä onko 100k€:n autoon 1000€:n remontti jotenkin halvempi kuin 500€:n autoon 500€:n remontti?
 
En ymmärrä tuota logiikkaa. Voitko sitten ostaa tilalle jostain muutaman satasen auton, jossa ei ole ja johon ei tule vikoja? Entä onko 100k€:n autoon 1000€:n remontti jotenkin halvempi kuin 500€:n autoon 500€:n remontti?
Vanhoissa autoissa käyttöarvo voi olla huomattavasti myyntiarvoa suurempi. On noita joskus hyvin huollettuun vanhaan autoon tehty yli myyntihinnan olevia remontteja ihan siksi että auton historia on kunnolla tiedossa.
 
En ymmärrä tuota logiikkaa. Voitko sitten ostaa tilalle jostain muutaman satasen auton, jossa ei ole ja johon ei tule vikoja? Entä onko 100k€:n autoon 1000€:n remontti jotenkin halvempi kuin 500€:n autoon 500€:n remontti?
Auton vaihto on muutenkin ajankohtainen eikä tätä kannata edes yrittää myydä. Autolla on enää käyttöarvoa. Jokainen euro jonka tähän laittaa menee käytännössä hukkaan kun käyttöikää ei käytännössä ole jäljellä. Kyllä tällaiset 20 vuotiaat vanhukset joutavat jo pois liikenteestä.
 
Just taannoin ostin 20-vuotiaan youngtimerin kahdella tonnilla, ja remppasin heti kärkeen kolmella. Vielä olisi saman verran rempattavaa edessä päin. Arvelisin sillä käyttöikää olevan jäljellä vielä toiset 20 vuotta ja 300 000 kilometriä, joten tietystihän tuo muuttuu ennemmin museokuriositeetiksi ja rapistuu pikkuhiljaa jonkun loppukäyttäjän hallussa, kuin käytetään koskaan loppuun.

Jos samaan rahaan olisi otettu rivistä "joku 10v skoda", se olisi ollut teknisesti yhtä luotettava, ominaisuuksiltaan paljon paskempi, ja lopulta tavarana tuollainen ei-kenenkään-arvostama tonnin pommi jota "ei kannata korjata". Mieluummin maksan tekniikasta kuin hengettömän auton arvonalenemasta, ja käytän samoja tavaroita vuosikymmenestä toiseen, kuin ostan uusia.
 
Eikä tuollaiseen citikkaan ilman lexiaa ja sopivaa kaapelia pääse edes sisään lukemaan muita kuin moottorin tietoja. Kannattaa käydä muutkin sulakkeet läpi. Yhdessä tuon aikaisessa pösössä oli hälyttimen sulakkeen takana obd:n virrat. EIkä sitä ohjekirjassa mitenkään mainittu, ja ko. autossa ei edes hälytintä ollut.
 
Se kuuluisa Focuksen jarruputki, jonka kestoa juuri pari päivää aiemmin olin kehunut täälläkin, päätti sitten aloittaa vuotamisen etuvasemmalta. Tällä kertaa kävi niin, että autolla hyvin harvoin ajava omistaja vei sen aiemminkin käyttämäänsä korjaamoon (firmalla hyvät arviot Googlessa isolla otannalla) ja uusitutti vain tämän kulman. (Missä nyt ei ole mitään järkeä, mutta kuulemma eivät olleet suositelleet lisätöinä muita...) Laskua tuli työstä runsas kolmesataa ja osista viitisenkymppiä, yhteensä melkein 400€ siis...

Vaan nyt on sitten uusi vika: manuaalisilla kiertokytkimillä olevat ilmastoinnin säädöt on rikottu. Puhallusnopeuden valinta toimii, samoin lämpötilan valinta, mutta jalkoihin/naamalle/tuulilasiin jne. kytkin ei enää toimikaan, vaan puhallus on jumittunut tuulilasiin... Kytkin itsessään pyörii normaalin oloisesti tuulilasin ja tuulilasiin-jalkoihin -valintojen välillä, mutta jaloissa ei kyllä tunnu puhallusta eikä kytkin käänny enää vasemmalle muihin tiloihin.

Itse tiedän kokemuksesta, että kytkin on kylmänä jäykkä ja silloin on parasta laskea lämpöä puhaltaminen läpi viitisen minuuttia ennen kuin yrittää ko. kytkintä kääntää. Näin olen aina toiminut ja aina aiemmin on toiminut. Joku sen on rikkonut, enkä kyllä mitenkään jaksa uskoa, että kukaan ammattimekaanikko vääntäisi sellaisella voimalla (harjoittelijoista ei toki varmaksi voi sanoa, jos sellainen on ollut mukana esim. ilmaamassa jarruja ja päättänyt laittaa vähän lämpöä jalkoihinsa?). Omistajasta voin sen sijaan hyvin uskoa, että kytkin joko kääntyy tai itkee ja kääntyy.

Talvi alkaa olla lopuillaan, mutta kovalla pakkasella olisi kyllä ihan kiva saada puhallusta myös jalkoihin ja kesällä naamalle. Eli mikä nyt eteen? Mikä on luultavasti hajalla ja miten se korjataan? Alla netistä otettu kuva Focuksen säädöistä, ja keskinappi pyörii siis kahden oikeanpuoleisen säädön välillä ja puhallus tulee vain tuulilasiin.

1677693732635.png
 
Noin viikko sitten ykköskoppainen Citroën C5 päätti ilmoittaa että "ABS FAULT". Eipä siinä mitään, yllättävän vähän tässä onkin vikoja viime aikoina ollut. Ajattelin että luen vikakoodit kun ehdin ja jaksan. Sitten kun se hetki koitti ja tökkäsin halpis OBD palikan kiinni porttiin niin eiköhän ollut koko ODB portti pimeänä! Google auki ja törmäsin vinkkiin että tarkista lampunpesimien sulake(?!?). Totta kai se olisi pitänyt tajuta että ranskalaiset suunnittelevat portin näin. Ilokseni huomasin että sulake on kuin onkin palanut! Toisesta autosta löysin sopivan sulakkeen ja laitoin paikalleen. Vaan eipä mitään, portti on edelleen mykkä! Noh, ajoaikaa on elokuulle joten kiire ei sinänsä ole. Ehkäpä tuota jossain välissä voi tutkia lisää, vaihtoehdot ovat itsellä vähän vähissä jo. Ajovalon pesimiä en hoksannut tarkistaa josko ne olisi alkaneet toimimaan! Tosin en ole huomannut niiden toiminnan lakkaamistakaan :hmm:
Mulla vastaava romu lähti heittämään sään mukaan abs faulttia, syyksi paljastui tyyppivika pääsylinteri. Palikka löytyy helposti konehuoneen sulakeboksin alta. Mulla vika oli tuossa mustassa elektroniikkapalikassa, jonka sai irti jarruputkia irroitttamatta. ODB portista mulla lähti irti keskellä ollut keltainen ohjuri, joka piti huolen, että pistoke mene oikeinpäin. Taitaa muutenkin olla aika kärsinyt kapistus. Hyvällä tuurilla tuo ABS vika tulee sinullakin kelin mukaan ja sitten sopivana päivänä vaan katsastamaan :D
1677694565040.png
 
Se kuuluisa Focuksen jarruputki, jonka kestoa juuri pari päivää aiemmin olin kehunut täälläkin, päätti sitten aloittaa vuotamisen etuvasemmalta. Tällä kertaa kävi niin, että autolla hyvin harvoin ajava omistaja vei sen aiemminkin käyttämäänsä korjaamoon (firmalla hyvät arviot Googlessa isolla otannalla) ja uusitutti vain tämän kulman. (Missä nyt ei ole mitään järkeä, mutta kuulemma eivät olleet suositelleet lisätöinä muita...) Laskua tuli työstä runsas kolmesataa ja osista viitisenkymppiä, yhteensä melkein 400€ siis...

Vaan nyt on sitten uusi vika: manuaalisilla kiertokytkimillä olevat ilmastoinnin säädöt on rikottu. Puhallusnopeuden valinta toimii, samoin lämpötilan valinta, mutta jalkoihin/naamalle/tuulilasiin jne. kytkin ei enää toimikaan, vaan puhallus on jumittunut tuulilasiin... Kytkin itsessään pyörii normaalin oloisesti tuulilasin ja tuulilasiin-jalkoihin -valintojen välillä, mutta jaloissa ei kyllä tunnu puhallusta eikä kytkin käänny enää vasemmalle muihin tiloihin.

Itse tiedän kokemuksesta, että kytkin on kylmänä jäykkä ja silloin on parasta laskea lämpöä puhaltaminen läpi viitisen minuuttia ennen kuin yrittää ko. kytkintä kääntää. Näin olen aina toiminut ja aina aiemmin on toiminut. Joku sen on rikkonut, enkä kyllä mitenkään jaksa uskoa, että kukaan ammattimekaanikko vääntäisi sellaisella voimalla (harjoittelijoista ei toki varmaksi voi sanoa, jos sellainen on ollut mukana esim. ilmaamassa jarruja ja päättänyt laittaa vähän lämpöä jalkoihinsa?). Omistajasta voin sen sijaan hyvin uskoa, että kytkin joko kääntyy tai itkee ja kääntyy.

Talvi alkaa olla lopuillaan, mutta kovalla pakkasella olisi kyllä ihan kiva saada puhallusta myös jalkoihin ja kesällä naamalle. Eli mikä nyt eteen? Mikä on luultavasti hajalla ja miten se korjataan? Alla netistä otettu kuva Focuksen säädöistä, ja keskinappi pyörii siis kahden oikeanpuoleisen säädön välillä ja puhallus tulee vain tuulilasiin.

1677693732635.png
Ettei ois sama homma kuin ekassa Mondeossa itsellä. Isomman remontin jälkeen oli konehuoneesta yksi alipaineletku jäänyt irti. Sen takaisin tökkäämällä säätö alkoi toimimaan. Siinä se oli otollisesti konehuoneessa tulipellin ja koneen välissä ja voisi teoriassa lähteä irti jarruputkea vaihtaessa. Tosin oisko Focuksessa säätö alipaineella :hmm:
 
Ettei ois sama homma kuin ekassa Mondeossa itsellä. Isomman remontin jälkeen oli konehuoneesta yksi alipaineletku jäänyt irti. Sen takaisin tökkäämällä säätö alkoi toimimaan. Siinä se oli otollisesti konehuoneessa tulipellin ja koneen välissä ja voisi teoriassa lähteä irti jarruputkea vaihtaessa. Tosin oisko Focuksessa säätö alipaineella :hmm:

Katsoin videon. Ei siitä kytkimen takaa lähde kuin johdot, eli oletettavasti kytkin on hajalla, kun ei enää suostu kääntymään enemmän vasemmalle? Nyt sitten vain metsästämään jostakin työkalua, jolla mankan saa nostettua pois paikaltaan ja autopurkamosta uutta kytkintä tai koko säätöpaneelia.
 
Katsoin videon. Ei siitä kytkimen takaa lähde kuin johdot, eli oletettavasti kytkin on hajalla, kun ei enää suostu kääntymään enemmän vasemmalle? Nyt sitten vain metsästämään jostakin työkalua, jolla mankan saa nostettua pois paikaltaan ja autopurkamosta uutta kytkintä tai koko säätöpaneelia.
1677696798809.png

Eikö nuo ole just alipaineputkia?
E: ehkä ei? Mutta johdoiksi paksun näköisiä? Keskellekin näyttäisi tulevan näitä paksumpia?
 
1677696798809.png

Eikö nuo ole just alipaineputkia?
E: ehkä ei? Mutta johdoiksi paksun näköisiä? Keskellekin näyttäisi tulevan näitä paksumpia?

Taidat olla oikeassa. Mutta miksi keskelle tulee myös sähköt, polttimoitako varten?

Täytyy kurkata huomenna sinne konehuoneen puolelle, näkyykö irtoletkuja.
 
Tossa videolla vaihtoi koko säätösysteemin, ei tuo nyt ihan pahimmasta päästä näyttäisi olevan :tup:

Väärä vuosimalli (editoin aiempaa viestiä).

Edit: Wikipedian mukaan tehtiin ykköskoppaista Pohjois-Amerikassa vuoteen 2007. Mutta esim. ilmastointiventtiilit on kyllä eri tavalla matkustamossa, joten liekö sitten muitakin eroja mahdollisesti.
 
Väärä vuosimalli (editoin aiempaa viestiä).

Edit: Wikipedian mukaan tehtiin ykköskoppaista Pohjois-Amerikassa vuoteen 2007. Mutta esim. ilmastointiventtiilit on kyllä eri tavalla matkustamossa, joten liekö sitten muitakin eroja mahdollisesti.
Oisko tuosta apua?
" It's a 2001 1.6 Zetec "
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 348
Viestejä
4 492 360
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
Polkupoika

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom