- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 2 484
Samaa mietin. Ainakin T6 Transporterissa ihan yleinen vaiva.Kiviä jousilautasessa ja etujarrusatulan sisuksissa? @Meesteri
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Samaa mietin. Ainakin T6 Transporterissa ihan yleinen vaiva.Kiviä jousilautasessa ja etujarrusatulan sisuksissa? @Meesteri
Jousilautasen voi varmaankin ihan vaan painepesurilla koittaa putsata? Kattelen samalla jarrut läpi, että onko paskaa sinne kiilantuneena.Kiviä jousilautasessa ja etujarrusatulan sisuksissa? @Meesteri
Kattele samalla ettei iskain yläpää ole osinaJousilautasen voi varmaankin ihan vaan painepesurilla koittaa putsata? Kattelen samalla jarrut läpi, että onko paskaa sinne kiilantuneena.
Tuskin se 12 tkm jälkeen hajalla onKattele samalla ettei iskain yläpää ole osina
Meneeköhän takuun piikkiin, jos käy liikkeessä vinkumassa? Itellä ei ole kummoiset nostolaitteet, niin helpommalla pääsisi.Anopilla on Opel Corsassa (E malli) ollut uudesta asti herkässä lennähtää kiviä tosiaan jousilautaselle ja kuulostaa vähintään siltä, että jousi tai jokin tukivarsi on poikki, kun ajaa hidasteisiin/kääntää rattia tai auto kallistuu sille puolelle jossa kivi on. Sen löytäminen vaati valitetavasti auton keulan noston ylös ja rengas pois, että pääsi näkemään lautaselle. Tokihan tämä on jarrujen kanssakin tehtävä näin että näkee sinne satulan ja ikeen väliin. En ole saanut painepesurilla "randomilla" suihkien näitä ikinä pois. Useimmiten on vaatinut mekaanisen poiston / pääsyn perille että saa poistettua.
Takuunalainen auto, mars marmorilleMikä voisi uudehkoa -21 12tkm ajettua Skoda Kamiqqia vaivata?
-Apukuskin puolella kolisee/narskuu kun ajelee hidasteista/paskakuntoisella tiellä. Vasemmalle käännettäessä kuuluu voimakkaammin. Itse en osaa sanoa tuleeko ulkopuolelta vai esim. ovipaneelien takaa.
-Jousitus ääntelehtii luonnottoman paljon kun ottaa/päästää matkustajia. Myös jarrut narskuu tällöin (uudenkarheuttaanko?).
Kolinat ja jousituksen ääntely alkoi pari viikkoa sitten. Itse ajellut autolla oston jälkeen n. 2tkm. Onko vikana Vaggilaisuus? Valmistajan/myyjäliikkeen takuuta vielä vuosi jäljellä.
Auto nosturille ja katsoa mistä se ääni tulee. Todennäköisesti noin uudessa joku runtannut jotain hajalle.Mikä voisi uudehkoa -21 12tkm ajettua Skoda Kamiqqia vaivata?
-Apukuskin puolella kolisee/narskuu kun ajelee hidasteista/paskakuntoisella tiellä. Vasemmalle käännettäessä kuuluu voimakkaammin. Itse en osaa sanoa tuleeko ulkopuolelta vai esim. ovipaneelien takaa.
-Jousitus ääntelehtii luonnottoman paljon kun ottaa/päästää matkustajia. Myös jarrut narskuu tällöin (uudenkarheuttaanko?).
Kolinat ja jousituksen ääntely alkoi pari viikkoa sitten. Itse ajellut autolla oston jälkeen n. 2tkm. Onko vikana Vaggilaisuus? Valmistajan/myyjäliikkeen takuuta vielä vuosi jäljellä.
2007 3.3 Bensa Kia Sorento nuukahti mökiltä tullessa, kun poika yllytti ajamaan "täysiä". Polkaisin kiihdytysessä polkimen lattiaan, muta repivän kiihtyvyyden sijaan meno hyytyikin täysin. Täysi- tai melkein täysikaasun käyttö saa päälle limp moden, jolla auto liikkuu 40km/h tasamaalla. Sain vian uusittua useamman kerran isommalla kaasulla. Toimii hienosti normaalissa ajossa, mutta ison kaasun käyttö saaa tuon aikaan. Toimii taas vikakoodien nollauksen jälkeen. Tämmöiset koodit antaa:
P2106
Throttle Actuator Control System Forced Limited Power
P1295
Electronic Throttle Control System Malfunction Power Management
P2135
Throttle/Pedal Position Sensor/Switch A / B Voltage Correlation
Järkeilin itse että, koska kaasupolkimesta ei tule vikakoodeja tyhjäkäynnillä tai moottori sammuksissa sytytysvirta päällä, vaikka kuinka polkisi, olisi kaasupolkimen anturi kunnossa. Sen sijaan kaasuläpän runsaampi aukeaminen sytyttää moottorivalon. Meneekö metsään, jos vaihdan kaasuläpän asentoanturin tai koko kaasuläppäkotelon?
Tästä jumpasta jäi Köyhän Ihmisen Autoon sellainen ominaisuus, että vaihde päällä "tyhjäkäynti" on aikaisempaa isompi. Vaihde vapaalla tyhjäkäynti on sama kuin ennenkin jumppaa. Tästä johtuen moottorijarru on selvästi aikaisempaa heikompi. Pitäisikö uuden kaasuläppäkotelon takia moottorin ohjaus jotenkin sopeuttaa tai opettaa uudelle kaasuläppäkotelolle? Tekevätkö moista yleisesti monimerkkikorjaamot vai tarvisiko viedä oikein merkkihuoltoon?Kerrotaan tähän, että Torista löytyi uusi alkuperäinen läppärunko, jonka tilasin ja vaihdoin. Köyhän Ihmisen Auto tuli kuntoon.
Piuhassa nuo yleensä säädetään, toki eculla pitäisi olla automaattinen sopeuttamistoiminto mikä sit ehkä korjaa tyhjäkäynnin joskus. Asennusvirhe myös mahdollinen, imuvuotoa yms.Tästä jumpasta jäi Köyhän Ihmisen Autoon sellainen ominaisuus, että vaihde päällä "tyhjäkäynti" on aikaisempaa isompi. Vaihde vapaalla tyhjäkäynti on sama kuin ennenkin jumppaa. Tästä johtuen moottorijarru on selvästi aikaisempaa heikompi. Pitäisikö uuden kaasuläppäkotelon takia moottorin ohjaus jotenkin sopeuttaa tai opettaa uudelle kaasuläppäkotelolle? Tekevätkö moista yleisesti monimerkkikorjaamot vai tarvisiko viedä oikein merkkihuoltoon?
2.0 dti opel anto kovemmin kiihdytetäessä vikakoodin ilmamassamittarista niin purin tänään ja ihmettelin että eikö tossa kuulus olla toi vastuslanka? 2.3 bensamersun vastaava on tossa alempana kuvassa
![]()
Maantievauhdissa, kunauto rullaa ihan pintakaasulla, jolloin momenttia ei siirry taka-akselin ja vaihdelaatikon välillä, kuuluu hiljainen ujellus. Ääni loppuu, kun kaasun päästää (takapyörät pyörittävät vaihdelaatikkoa) tai kaasua lisää (vaihdelaatikko pyörittää taka-akselia). Ääni on ilmennyt kahdella eri vaihdelaatikolla. Voiko ääni tulla jostain muusta kuin perästä? Jos tulee perästä, millaisia kokemusperusteisesti toimivia aineita sen hiljentämiseen on saatavilla? RVS-ketjuun joku antoi vinkin Liqui Moly:n lisäaineesta, mutta en löytänyt sitä paikallisista markeiteista.
Normaalisti jousitus ei pidä mitään ääntä. Äärimmäisissä joustoliikkeissä jonkintyyppisiä narahduksia voi kuulua. Matkustajia kyytiin ottaessa ja natisevaa(kolisevaa) kuivan pallonivelen ääntä ei kuulu kuulua kuin hetekassa.Mikä voisi uudehkoa -21 12tkm ajettua Skoda Kamiqqia vaivata?
-Apukuskin puolella kolisee/narskuu kun ajelee hidasteista/paskakuntoisella tiellä. Vasemmalle käännettäessä kuuluu voimakkaammin. Itse en osaa sanoa tuleeko ulkopuolelta vai esim. ovipaneelien takaa.
-Jousitus ääntelehtii luonnottoman paljon kun ottaa/päästää matkustajia. Myös jarrut narskuu tällöin (uudenkarheuttaanko?).
Kolinat ja jousituksen ääntely alkoi pari viikkoa sitten. Itse ajellut autolla oston jälkeen n. 2tkm. Onko vikana Vaggilaisuus? Valmistajan/myyjäliikkeen takuuta vielä vuosi jäljellä.
Onkos porukalla kokemusta ruosteitte pois otosta puhaltamalla? Mietin että saisikohan soodapuhaltimella otettua, sehän ei vahingoita lasia yms pintoja kuulemma.. mutta riittääkö teho ottamha ruosteet jos sitä jonku verra o? Vai pitääkö ottaa laikalla mieluummin / porakoneeseen se ihme metallipyörylä?
Esim. traktorin konepelti / ohjaamo tälläsessä. En löytänyt traktoreille ommaa ketjua, mutta autoonkin tuota soveltaisin jos soodapuhalluksella sua vua otettua..
Auto menossa imusarjan puhdistukseen parin viikon päästä. Suosittelivat hakemaan jotain polttoaineen lisäainetta ennen sitä joka poistaisi karstaa. Onks tää hyvä? STP Ultra 5 in1 Bensiinijärjestelmän puhdistaja 400 ml | Motonet Oy
Peugeot 3008 THP 156 vm. 2015, Ei mitään hajua mistä sitä karstaa on tarkotus poistaa, kehottivat vaan tuon tekemään ennen sitä puhdistustaMikä auto? Mistä sitä karstaa meinaat poistaa, jos siis imusarja on jo (menossa) irti rassausta varten. Palotilasta?
Vanhan kansan konsti on hangata mäntysuopaa vuotokohtaan, sen pitäisi kaiketi kovettua bensan vaikutuksesta tjms.Bensatankin pohjassa reikä syystä X, jonka joku on tukkinut tiivisteellä ja ruuvilla. Tiiviste pettänyt, ruuvin läpi vuotaa bensaa (maahan tippuu tippa kerrallaan).
Osaisitteko suositella jotain tököttiä, joka kovettuisi vaikka bensa siihen koskettaisikin? Laittaisi siis jotain siihen ruuvin päälle ja ympärille paremmaksi tiivisteeksi (tällainen laiska ratkaisu).
Bensatankin pohjassa reikä syystä X, jonka joku on tukkinut tiivisteellä ja ruuvilla. Tiiviste pettänyt, ruuvin läpi vuotaa bensaa (maahan tippuu tippa kerrallaan).
Osaisitteko suositella jotain tököttiä, joka kovettuisi vaikka bensa siihen koskettaisikin? Laittaisi siis jotain siihen ruuvin päälle ja ympärille paremmaksi tiivisteeksi (tällainen laiska ratkaisu).
Peugeot 3008 THP 156 vm. 2015, Ei mitään hajua mistä sitä karstaa on tarkotus poistaa, kehottivat vaan tuon tekemään ennen sitä puhdistusta![]()
Tarkoitin sitä, että jos se on menossa puhdistukseen ja osa otetaan irti, on se litkuttaminen aika turhaa etukäteen. Palotilaa on joskus puhdistettu aika raa'alla konstilla jostain halpiksesta, imupuolelle vähän vesisuikua koneen käydessä. Puhdasta tulee, mutta ei kannata kokeilla ihan joka vehkeeseen, tuossa on myös riskinsä.
Onkos porukalla kokemusta ruosteitte pois otosta puhaltamalla? Mietin että saisikohan soodapuhaltimella otettua, sehän ei vahingoita lasia yms pintoja kuulemma.. mutta riittääkö teho ottamha ruosteet jos sitä jonku verra o? Vai pitääkö ottaa laikalla mieluummin / porakoneeseen se ihme metallipyörylä?
Esim. traktorin konepelti / ohjaamo tälläsessä. En löytänyt traktoreille ommaa ketjua, mutta autoonkin tuota soveltaisin jos soodapuhalluksella sua vua otettua..
![]()
Onko joku törmännyt vinyylin kuviointimuotteihin? Nehän maksavat jenkkilässä $5-10 mutta lähetyskulujen takia ei innosta tilata, kun valitsevat kirjatun, vakuutetun, pikakuljetuksen yms. all-inclusive. että haluavat jopa satasia pienestä kirjeestä.
Ajattelin testata kuluneeseen rattiin, mutta epäonnistumisen riski on iso, niin sekin alentaa intoa maksaa suuria.
Mihin pyritään linjauksella "riko sinä, niin minä maksan"?S60 Volvo 2005 2.4 bensa. Pääasiassa teinin käytössä, miten sinne kalloon saisi sen ymmärryksen että se ei ole mikään lelu ja ei ole vara joka vuosi ostaa uutta toimivaa ja minulla ei aika(taito, mielenkiinto,välineet) riitä sen jatkuvaan huoltoon. Eipä se tällä kertaa välttämättä ole kuskin vika että 17v autossa alkuperäinen ohjaustehostimen pumppu päästi öljyt pihalle. Onneksi löytyi Volvo harrastelija jolla välineet ja osankin kohtuu edullisesti vaihdettavaksi. Kuinka paljon tuohon kehtaa aikaa ja osia käyttää, jos se hajotetaan tuolla rälläyksellä ja sikailemalla.
Onneksi on hinauspalvelu vakuutuksen piikkiin. Vasta viikkoa aikasemmin oli katukivetys rikkonut toisen puolen renkaat.
Kalvon ns. Takapuolella kuuluukin olla reikä. Jos sieltä vuotaa, niin kalvo on rikki.Bensapumppu vuotaa startin päälle, kai se perkele pitää irti ottaa, kun ei muutenkaan näe. Ei siis vuoda letkuista.
Mitä vittua, pumpun pohjassa on reikä.
![]()
Kalvo näytti kyllä ehjältä, mutta miten se sitten silti kusee... Jos sitä vähemmällä vitutuksella ja paremmalla ajatuksella huomaisi paremmin. Tosiaan itse reikä ei ole syy, kun kaikki polttoaine kulkee kalvon yläpuolella.Kalvon ns. Takapuolella kuuluukin olla reikä. Jos sieltä vuotaa, niin kalvo on rikki.
Kai se on se että opiskelee ammatin ilman että tarvitsee huolehtia rahan riittämisestä. Hieman tuossa jo keskustelua käytiin, että auto on tarvetta varten ja pitää lopettaa ylinmääräiset ajot jos auto ei kestä. Itse eläisin mieluummin ilman autoa, mutta jotain kompromisseja pitää tehdä.Mihin pyritään linjauksella "riko sinä, niin minä maksan"?
Mulle tuli mieleen sellainen vaihtoehto, että kuskin oveen menevässä johtosarjassa on jokin piuha poikki. Voisit kokeilla niin, että pidät ko. ikkunan painiketta painettuna (ylöspäin tietty ja sähköt päällä) ja samalla hitaasti liikutat ovea sen koko liikeradan matkan, tarkkaillen liikahtaako ikkuna jossain tietyssä asennossa.voisiko onnistua vähemmällä työllä?
Täytyy tuota huomenna kokeilla. Ei siis nouse ikkunat kuskin oven säätimestä eikä omista säätimistään.
Sen verran purat ovipahvia että pääsee mekanismiin käsiksi. Vaijeri auki ja laudanpätkä väliin.Vm. 2004 Honda Civic sedanista on toinen takalasi jumittunut siten, että ikkuna jää ehkä 4 cm auki. Olen yrittänyt työntää sitä kiinni, mutta ei onnistu. Lasit toimivat sähköllä ja näyttää olevan niin, että etulasit molemmat toimivat mutta takana ovat mykkiä. Koitin vaihdella sulakkeita päittäin, mutta takalasit eivät inahtaneetkaan. Vika siis jossain muualla. Epäilen kuitenkin, että kyse sähköistä eikä esim. siitä, että olisi lasinnostimen moottori rikki, koska molemmat takalasit lopettivat toiminnan. Onko neuvoja, täytyykö ovi purkaa, jotta lasia pääsee työntämään alhaalta kiinni päin vai voisiko onnistua vähemmällä työllä? Vetäsin raon väliaikaisesti teipillä kiinni, että ei sentään vesi tai joku elukka menisi sisään. Paras tietysti olisi, jos saisi ikkunat toimimaan, mutta sekin olisi hyvä, jos tuon saisi edes kiinni. Kyseessä kakkosauto, jolla ajetaan vuodessa ehkä pari tuhatta kilsaa, niin ei kehtaisi paljoa rahaa tämän korjaamiseen laittaa.
Tätä samaa taktiikkaa oli käytetty edellisen omistajan toimesta mun vanhassa mersussaSen verran purat ovipahvia että pääsee mekanismiin käsiksi. Vaijeri auki ja laudanpätkä väliin.
Civicci on Britanniassa tehty. Euro osaamista. Aidot hondat tehdään Japanissa.
Nyt voi sanoa mersusta, että on löytö, jos kerran oven alareunasta on niin paljon jäljellä, että lautapönkkä pysyy...Tätä samaa taktiikkaa oli käytetty edellisen omistajan toimesta mun vanhassa mersussaOn muuten seuraavalle omistajalle hieman yllättävä löytö.
Olisikohan kuljettajan oven kytkinpaneeli hajonnut. Se on sellaisessa paikassa, että vuosien varrella sinne on voinut helposti päästä kosteutta, kun ovea availlaan vesi/lumisateessa.Vm. 2004 Honda Civic sedanista on toinen takalasi jumittunut siten, että ikkuna jää ehkä 4 cm auki. Olen yrittänyt työntää sitä kiinni, mutta ei onnistu. Lasit toimivat sähköllä ja näyttää olevan niin, että etulasit molemmat toimivat mutta takana ovat mykkiä. Koitin vaihdella sulakkeita päittäin, mutta takalasit eivät inahtaneetkaan. Vika siis jossain muualla. Epäilen kuitenkin, että kyse sähköistä eikä esim. siitä, että olisi lasinnostimen moottori rikki, koska molemmat takalasit lopettivat toiminnan. Onko neuvoja, täytyykö ovi purkaa, jotta lasia pääsee työntämään alhaalta kiinni päin vai voisiko onnistua vähemmällä työllä? Vetäsin raon väliaikaisesti teipillä kiinni, että ei sentään vesi tai joku elukka menisi sisään. Paras tietysti olisi, jos saisi ikkunat toimimaan, mutta sekin olisi hyvä, jos tuon saisi edes kiinni. Kyseessä kakkosauto, jolla ajetaan vuodessa ehkä pari tuhatta kilsaa, niin ei kehtaisi paljoa rahaa tämän korjaamiseen laittaa.
Jos on erillispuolilla, niin vaihtaisin niiden paikkaa. Jos vika muuttaa eri sylinteriin on puola särki.Ford Focus -05 1.6 bensa alkoi nykiä perkeleesti jos yhtään painaa enempää kaasupoljinta. Ei kärsi edes puoleenväliin asti laittaa, niin rupee nykimään. Nykiminen alkoi ihan yhtäkkiä kesken ajon 200km päästä kotoa kun laitoin kaasun pohjaan ohituskaistalle kiihdyttäessä. Samalla välkähti pari kertaa moottorin vikavalo, joka sammui kun nostin jalan kaasulta ja myös nykiminen loppui. Eipä lähettykään ohiPintakaasulla ajellen pääsin 70-80km/h jurnuttaen kotiin ongelmitta, mutta heti kun antaa lisää kaasua niin alkaa voimakas nykiminen.
Kotipihassa luin vikakoodit ja yksi löytyikin muistista, P0302 Cylinder #2 misfire detected.
Varmaan lähettävä testaamaan, että vaihtaa ekana tuon 2. sylinterin sytytystulpan, johan noilla tulpilla on 50tkm ajettu. Miten päin tota moottorin järjestystä luetaan? Jos katsotaan auton etupuolelta päin, niin onko pelkääjän puolen eli vasemman reunan sylinteri 1. ja kuskin puoleinen sylinteri 4.? Eli tällöin 2. sylinteri olisi toinen vasemmalta.
Jos on erillispuolilla, niin vaihtaisin niiden paikkaa. Jos vika muuttaa eri sylinteriin on puola särki.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.