Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Etupyörän laakeri vaihdettu Chrysleriin. On tuo kätevä vanhoissa jenkeissä kun ei tarvitse prässiä laakerin vaihtamiseen. Nuo kolme pulttia kun avaa niin laakeri lähtee irti lievällä väkivallalla. Paljon parempi systeemi kuin eurooppalaisissa tai japseissa.
Vanha laakeri.jpg
On noita pulttinapoja ihan saksalaisissakin...
 
Jep, eka kerran itellä tuli tässä chrysyssä vastaan :tup: Kotimekaanikolle paljon kätevämpi kuin pakettilaakerin vaihto.
 
Ne on käteviä siihen asti kun irtoavat kohtuudella.

Tullut nähtyä aivan saatanan lujasti kiinni ruostuneita pulttinapoja. Siis pultit kyllä aukeaa mutta ohjausmuoto on ruostunut kiinni olka-akseliin.
 
En ajatellut itse korjata, vaan jätin asentajan huomaan, mutta pitää silti johonkin päästä kiroilemaan. Maanantaina oli K1:llä katsastus, eikä löytynyt mitään huomautettavaa. Eilen ajoin kumppuista soratietä ja auto alkoi yhtäkkiä kuulostamaan tuning-bemarilta. Vein pajalle - onneksi ole lauantaina auki - ja pakoputken kiinnitys auton alla - olisko ollut katalysaattoriin - oli umpiruosteessa ja kaksi pulttia oli vaan napsahtanut paskaksi. Hyvin katsastettu, saatana. :angry:
On se kumma kun ei katsurilla/mekaanikolla koskaan ole sitä röntgenkatsetta ja kristallipalloa...pitäis olla!

Ei vaan pitäs muistaa, että ihmisiä ne katsuritkin on ja jos joku pakoputken pultti ei sillä hetkellä ole poikki, niin mistä se katsuri sen tietää että viikon päästä on. (Eikä sillä tässä tapauksessa edes kats. arvosteluperusteiden mukaan ole oikeutta kuin korkeintaan mainita asiasta)

Kääntäen niin klassikko tilanne, kun auto tulee korjaamolle määräaikaishuoltoon ja samalla mainitaan muutamista vioista: "Ei voi olla mitään vikoja, kun just xxx aikaa sitten katsastin!" ....niimpä, sovitaan ettei sitten ole.

Ettei menis ihan offiksi niin kerpeles kun sylettää: Loma alko just ja päätin vielä loman alkuun heti vaihtaa takertelevat kääntölaakerit etutolppiin, ettei tartte sitten reissun päällä painia asian kans. Ei muutaku tolpat irti, auki ja nippuun ja....uudet luikurit ei pyöri painon alla senkään vertaa ja jouset soi ja paukkuu kuin känninen ämpärirumpali.
Vittu, eikun uudelleen auki ja koska vklp ja reissuun lähtö seuraavana aamuna niin vanhat takas...jotka ilmeisesti mutkasta roskiksen pohjalla säikähti sen verran ettei enää takertele...:facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
On se kumma kun ei katsurilla/mekaanikolla koskaan ole sitä röntgenkatsetta ja kristallipalloa...pitäis olla!

Ei vaan pitäs muistaa, että ihmisiä ne katsuritkin on ja jos joku pakoputken pultti ei sillä hetkellä ole poikki, niin mistä se katsuri sen tietää että viikon päästä on. (Eikä sillä tässä tapauksessa edes kats. arvosteluperusteiden mukaan ole oikeutta kuin korkeintaan mainita asiasta)
Se pultti oli siis täysin esillä, ja ulkonäön perusteella nähtävissä, että ruostetta on. Jos näköhavainnon olisi varmistanut tökkäämällä pultin päätä, tai vaikka vähän ravistamalla putkea, se olisi murentunut sormiin, kuten se teki silmieni edessä autoa pajalla tutkittaessa. Ei tarvinnut ruuvata pois, vaan lähti vetämällä. Pakoputkiston puutteellinen kiinnitys irtoamisvaaralla on hylkäysperuste.
 
Eihän katsastus ole mikään kuntotarkastus, vaan jos putki on kiinni ja kuulostaa normaalilta, niin se on katsastuksen näkökulmasta asiallinen. Katsastuksessa menisi 10-15min sijaan tunti per auto, ja maksaisi satasen, jos jotain ruosteisia pultteja alettaisiin syynäämään tarkemmin.
 
Katsastukseen edelleen kuuluu pakoputkiston kiinnityksen tarkastus, ja tuo oli aivan tosissaan sellaisessa kunnossa, että se olisi todennäköisesti irronnut katsastajan käteen, jos olisi viitsinyt tarkistaa. Mutta toki internet-ihmiset tietävät tilanteen paremmin kuin minä.

/ot
 
Katsastukseen edelleen kuuluu pakoputkiston kiinnityksen tarkastus, ja tuo oli aivan tosissaan sellaisessa kunnossa, että se olisi todennäköisesti irronnut katsastajan käteen, jos olisi viitsinyt tarkistaa. Mutta toki internet-ihmiset tietävät tilanteen paremmin kuin minä.

/ot
Kai kävit sinne konttorille mainitsemasta asiasta? Harmillinen homma mutta katsastuksessa on melko monta muutakin asiaa niin ei se ihme ole jos sieltä joskus joku asia jää huomaamatta. Kerran itse huomautin että laitatko papereihin sen katkenneen koiranluun niin muistan vaihtaa :)
 
Kai kävit sinne konttorille mainitsemasta asiasta? Harmillinen homma mutta katsastuksessa on melko monta muutakin asiaa niin ei se ihme ole jos sieltä joskus joku asia jää huomaamatta. Kerran itse huomautin että laitatko papereihin sen katkenneen koiranluun niin muistan vaihtaa :)
Tein kirjallisen reklamaation. Katsastuspaperissa ei muuten ollut myöskään tuloksia päästötestistä. Kyselin reklamaatiossa, onko sitäkään suoritettu ollenkaan. Laskutettu kyllä on.
 
Tein kirjallisen reklamaation. Katsastuspaperissa ei muuten ollut myöskään tuloksia päästötestistä. Kyselin reklamaatiossa, onko sitäkään suoritettu ollenkaan. Laskutettu kyllä on.

Minkä ikäinen auto? 10v ja vanhemmat (bensa/hybridi), niin tehdään oikea päästötesti. Sitä tuoreemmassa "päästötesti" on vikakoodien luku. Sama 2016 jälkeen valmistetuissa dieseleissä.

 
Se pultti oli siis täysin esillä, ja ulkonäön perusteella nähtävissä, että ruostetta on. Jos näköhavainnon olisi varmistanut tökkäämällä pultin päätä, tai vaikka vähän ravistamalla putkea, se olisi murentunut sormiin, kuten se teki silmieni edessä autoa pajalla tutkittaessa. Ei tarvinnut ruuvata pois, vaan lähti vetämällä. Pakoputkiston puutteellinen kiinnitys irtoamisvaaralla on hylkäysperuste.
Jos tietäisit montako ruosteista pulttia ja pakoputkea katsurikin näkee jo päivässä, niin tuskin on silmämääräisesti näyttänyt mitenkään erikoiselta. Jos on vielä sattunut nykimään putkea eri kohdasta niin minkäs teet. Ei katsastus ole eikä ole tarkoituskaan olla koko ajoneuvon kattava perusteellinen kuntotarkastus...

Ja pakokaasumittauksen tulosta ei tosiaan ole, koska ei tehty tuollaiseen menopeliin. Enempi mua ihmetyttää, että mistä vehkeestä ruostuu putket ja pultit poikki viidessä vuodessa?
 
Etupyörän laakeri vaihdettu Chrysleriin. On tuo kätevä vanhoissa jenkeissä kun ei tarvitse prässiä laakerin vaihtamiseen. Nuo kolme pulttia kun avaa niin laakeri lähtee irti lievällä väkivallalla. Paljon parempi systeemi kuin eurooppalaisissa tai japseissa.
Vanha laakeri.jpg
Vielä kätevämpää on esim 90 luvun etuvetojenkeissä kun ne pultit aukeaa ulkopuolelta navan reikien läpi. Senkun ruuvailee pultit pois ja moskasee navan irti, ei tarvitse muuta navan takana äheltää kuin absn liitin.
 
Minkä ikäinen auto? 10v ja vanhemmat (bensa/hybridi), niin tehdään oikea päästötesti. Sitä tuoreemmassa "päästötesti" on vikakoodien luku. Sama 2016 jälkeen valmistetuissa dieseleissä.

Eipä ne tuota 2006 TDI:täkään ole vuosiin pakokaasutesteriin kiinni laittaneet. Viimeksi tiistaina lukivat vain koodit ja menoksi.

Plussa-katsastuksessa pari viime kertaa…
 
Eipä ne tuota 2006 TDI:täkään ole vuosiin pakokaasutesteriin kiinni laittaneet. Viimeksi tiistaina lukivat vain koodit ja menoksi.

Plussa-katsastuksessa pari viime kertaa…

Eihän tuon ikäisestä dieselistä kuulu lukea koodeja, vaan mitata vain savutus. :hmm: Vai onko nämä säännöt nyt viime aikoina muuttuneet?
 
Kyllä ainakin 2008 Disco 3:sta otettiin pakokaasutesti tämän vuoden helmikuussa.

Onko tuo diesel? Dieselissä tuon ikäisestä mitataan savutus, eli k-arvo, toki voihan sitä päästötestiksikin kutsua. Esim. tämän mukaan dieselille tehdään vain savutusmittaus 1.9.2016 asti, sen jälkeen pelkkä OBD-testi. Bensalle tehdään sitten varsinainen päästötesti.
 
Onko tuo diesel? Dieselissä tuon ikäisestä mitataan savutus, eli k-arvo, toki voihan sitä päästötestiksikin kutsua. Esim. tämän mukaan dieselille tehdään vain savutusmittaus 1.9.2016 asti, sen jälkeen pelkkä OBD-testi. Bensalle tehdään sitten varsinainen päästötesti.

On, savutusmittaushan se on.
 
Vasta 528tkm ajettu ja kässähti suutin tai suuttimien johtosarja.

1626725644247.png


Oli aika jännä ajaa 3 pyttysenä vikatilassa ison peräkärryn kanssa. Vähän hiinä ja tässä pääseekö mäkiä ylös :D
 
Emäntä ajeli Skodan kyljen lommolle, korjausarvio 4 500€. Samallaisia Octavioita myynnissä noin ~4000€ 300t ajettuna. Kuinkas tuo korvaus/korjaus tuosta etenee Lähitapiolassa vakuutus. Emännältä en jaksa kysyä
 
Viimeksi muokattu:
Emäntä ajeli Skodan kyljen lommolle, korjausarvio 4 500€. Samallaisia Octavioita myynnissä noin ~4000€ 300t ajettuna. Kuinkas tuo korvaus/korjaus tuosta etenee Lähitapiolassa vakuutus. Emännältä en jaksa kysyä
Ota nyt ihan ensimmäisenä asiakaspalveluun yhteyttä ja tee vahinkoilmoitus. Ne kyllä osaa vastata kaikkeen.
 
Emäntä ajeli Skodan kyljen lommolle, korjausarvio 4 500€. Samallaisia Octavioita myynnissä noin ~4000€ 300t ajettuna. Kuinkas tuo korvaus/korjaus tuosta etenee Lähitapiolassa vakuutus. Emännältä en jaksa kysyä
Tee vahinkoilmo ja siitäpä se aukeaa. Lunariinhan se menee, eli auton arvo nettiauton mukaan miinus omavastuu ja auto romikselle. Toinen vaihtoehto kertakorvaus kaavalla: auton arvo - omavastuu - romuarvo, jolloin auto jää käyttöön. Vakuutuksia siinä ei sen jälkeen enää kannata pitää, ei korvaa mitään törmäysvaurioita enää ellei autoa korjattu välissä...
 
Tee vahinkoilmo ja siitäpä se aukeaa. Lunariinhan se menee, eli auton arvo nettiauton mukaan miinus omavastuu ja auto romikselle. Toinen vaihtoehto kertakorvaus kaavalla: auton arvo - omavastuu - romuarvo, jolloin auto jää käyttöön. Vakuutuksia siinä ei sen jälkeen enää kannata pitää, ei korvaa mitään törmäysvaurioita enää ellei autoa korjattu välissä...
Kiitos, tämä oli selkeästi ilmaistu. Tosiaan täyskasko löytyy(hyvästä syystä) ja ilmoitus tehtynä. Odottelen vakuutusyhtiön päätöstä, korjaamo toimittaa tuon arvion sinne.
 
Vasta 528tkm ajettu ja kässähti suutin tai suuttimien johtosarja.

1626725644247.png


Oli aika jännä ajaa 3 pyttysenä vikatilassa ison peräkärryn kanssa. Vähän hiinä ja tässä pääseekö mäkiä ylös :D
Kuten arvata melkein saattoi niin 1. pytyn pumppusuuttimen liitin oli rikki. Muoviosa halki ja pinnit löysiä ja kartassa. Lainasin ensiapuna toisesta PD koneesta käytetyn ehjän liittimen rungon ja rassasin pinnit puhtaaksi sekä hieman kiristin niitä.

Nyt rokkaa taas. Syssyllä sitten menee vaihtoon vähän muutakin.
 
Sanokaas vanhat osaajat, onko tuossa kuvassa nyt efektiivisesti kiinni 0, 1 vai 2 konkkaa. Kummastakaan ei lähde kuin yksi johto, joista toinen menee tuonne virranjakajan päällä olevaan liittimeen ja toinen tuonne kutistesukan sisään.

Kärjellisen virranjakajan konkkia siis molemmat, vaan kiinnitys on vähintäänkin outo. Ilmeisesti vaihdettu uusi konkka mutta jätetty vanha varalle roikkumaan. Alfamer ei auta, kun näyttää kuvissaan vain konkkia, joista lähtee 2 johtoa ja noista kummastakin vain yksi.

konkat.jpg
 
Sanokaas vanhat osaajat, onko tuossa kuvassa nyt efektiivisesti kiinni 0, 1 vai 2 konkkaa. Kummastakaan ei lähde kuin yksi johto, joista toinen menee tuonne virranjakajan päällä olevaan liittimeen ja toinen tuonne kutistesukan sisään.

Kärjellisen virranjakajan konkkia siis molemmat, vaan kiinnitys on vähintäänkin outo. Ilmeisesti vaihdettu uusi konkka mutta jätetty vanha varalle roikkumaan. Alfamer ei auta, kun näyttää kuvissaan vain konkkia, joista lähtee 2 johtoa ja noista kummastakin vain yksi.

konkat.jpg
Toimiikohan noiden konkkien runko maadoituksena?
 
Toimiikohan noiden konkkien runko maadoituksena?

Juuri näin, voit siis ajatella tuon konkan "korvan" toisena johtona. Ja kyllä nuo molemmat näyttäisi olevan kytketty kärkiin ja sitten puolan miinukseen. Kouluajoista on liikaa aikaa, joten en muista mitä tuollainen kytkentä tekee kondensaattorin arvoille, joku muu voi ehkä selventää?
 
Kävin kahden vuoden seisonnan jälkeen katsastamassa meidän vara-auton eli -94:n Hyundai Ponyn. Siinä oli jo aiemmin ongelmaa oikean puolen käsijarrun kanssa ettei se palauta. No nyt sitten tuli ihan hylsy kun ei käsijarru toimi juuri ollenkaan. Tänään sitten taas tutkin sitä. En p*kele saa sitä toimimaan. Kaikki on uutta: Vaijeri, sylinteri, kengät, rumpu. Silti ei palauta kunnolla. Toimii hienosti jos sisältä kädellä tökkää linkun oikeaan asentoon. Samaan aikaan laitettu vasen puoli pelaa kuin unelma. En keksi muuta kuin että tilaan toisen merkkisen vaijerin siihen, jos se sillä tokenisi.

Toinen hylsykin tuli katsastuksesta aiemmin tällä viikolla :D Citroën C5:sta laittelen myyntikuntoon. Hylsy tuli vasemmasta takajarrusta, ei ota kunnolla. Viisi vuotta sitten vaihdoin takajarrusatulat enkä ole niihin sen jälkeen koskenut. Ostin palat ja satulan tiivistesarjat ja ajattelin vaihtaa ne kummallekin puolelle. Pitoautoon vaihtaisin satulan mutta ei 500 euron autoon kannata ostaa satasen satulaa.
Tulin sitten toisiin aatoksiin kun sain vasemman puolen laitettua, koska oikea toimii niin en koske siihen. Vasen puoli oli aivan karseassa kunnossa!
Satula ennen putsausta.jpg

Ihan kohtalainen siitä kuitenkin tuli ja jarrutkin tuntuvat toimivan.
Valmis.jpg

Satulan ja kiinnikkeen väli ei vielä ollut pahasti hapettunut. Laitoin kuitenkin keraamista tahnaa väliin jos se hieman hidastaisi korroosiota. PSA insinöörien loistavia ideoita laittaa alumiinia ja valurautaa vastakkain :vihellys:
Keraaminen tahna.jpg

Jarruputki ei tietenkään auennut suosiolla vaan se piti väkisellä siirtoleukapihdeillä avata. Pitää se kuitenkin, sori seuraava omistaja :D Tuo putken pätkä on helppo ja halpa tosin vaihtaa, olen sen itsekin kerran vaihtanut.
Paikallaan.jpg
 
Mondeon mittaristo pitäs irrottaa....android radion yhteistyö auton kanssa näköjään johtuu mittariston kosketushäikästä samoin kun toimimattomat ratin ajotietokoneen napit. Sen tietää että toimiiko vai ei jos mittariston näytössä näkyy radioasema kellon alapuolella, jos ei näy niin ei toimi....pikkusen kopauttamalla mittaristoo se toimii. Vissiin kylmäjuotos jossain.
Olin jo ostamassa purkuautosta samanlaista mittaristoo mut myyjä kuvaili vian niin täysin samat kun mulla eli välillä pätkii virtaa ja infonäytön oikee puoli sekoilee. Taitaa olla tyypillistä noille mutta en löytäny mistään mitään vastaavaa tai ohjetta miten korjata.
 
Kävin kahden vuoden seisonnan jälkeen katsastamassa meidän vara-auton eli -94:n Hyundai Ponyn. Siinä oli jo aiemmin ongelmaa oikean puolen käsijarrun kanssa ettei se palauta. No nyt sitten tuli ihan hylsy kun ei käsijarru toimi juuri ollenkaan. Tänään sitten taas tutkin sitä. En p*kele saa sitä toimimaan. Kaikki on uutta: Vaijeri, sylinteri, kengät, rumpu. Silti ei palauta kunnolla. Toimii hienosti jos sisältä kädellä tökkää linkun oikeaan asentoon. Samaan aikaan laitettu vasen puoli pelaa kuin unelma. En keksi muuta kuin että tilaan toisen merkkisen vaijerin siihen, jos se sillä tokenisi.

Toinen hylsykin tuli katsastuksesta aiemmin tällä viikolla :D Citroën C5:sta laittelen myyntikuntoon. Hylsy tuli vasemmasta takajarrusta, ei ota kunnolla. Viisi vuotta sitten vaihdoin takajarrusatulat enkä ole niihin sen jälkeen koskenut. Ostin palat ja satulan tiivistesarjat ja ajattelin vaihtaa ne kummallekin puolelle. Pitoautoon vaihtaisin satulan mutta ei 500 euron autoon kannata ostaa satasen satulaa.
Tulin sitten toisiin aatoksiin kun sain vasemman puolen laitettua, koska oikea toimii niin en koske siihen. Vasen puoli oli aivan karseassa kunnossa!
Satula ennen putsausta.jpg

Ihan kohtalainen siitä kuitenkin tuli ja jarrutkin tuntuvat toimivan.
Valmis.jpg

Satulan ja kiinnikkeen väli ei vielä ollut pahasti hapettunut. Laitoin kuitenkin keraamista tahnaa väliin jos se hieman hidastaisi korroosiota. PSA insinöörien loistavia ideoita laittaa alumiinia ja valurautaa vastakkain :vihellys:
Keraaminen tahna.jpg

Jarruputki ei tietenkään auennut suosiolla vaan se piti väkisellä siirtoleukapihdeillä avata. Pitää se kuitenkin, sori seuraava omistaja :D Tuo putken pätkä on helppo ja halpa tosin vaihtaa, olen sen itsekin kerran vaihtanut.
Paikallaan.jpg

Noin paskoihin levyihin uudet palat. Huh huh.
 
Mondeon mittaristo pitäs irrottaa....android radion yhteistyö auton kanssa näköjään johtuu mittariston kosketushäikästä samoin kun toimimattomat ratin ajotietokoneen napit. Sen tietää että toimiiko vai ei jos mittariston näytössä näkyy radioasema kellon alapuolella, jos ei näy niin ei toimi....pikkusen kopauttamalla mittaristoo se toimii. Vissiin kylmäjuotos jossain.
Olin jo ostamassa purkuautosta samanlaista mittaristoo mut myyjä kuvaili vian niin täysin samat kun mulla eli välillä pätkii virtaa ja infonäytön oikee puoli sekoilee. Taitaa olla tyypillistä noille mutta en löytäny mistään mitään vastaavaa tai ohjetta miten korjata.

Kannattaa kysellä esim elehuollolta oisiko heille tyypillinen vika. Onhan noita mittariston korjaamoja muitakin. Taidat puhua siitä mittaristosta, jossa on siinä keskellä pieni lcd-näyttö, olikohan mk3 malleissa?
Aikanaan kirosin kun convers+ näyttöihin ei edes android-radiota saanut toimimaan yhteistyössä
 
Taas syö miestä. Audi käy ehkä viidellä sylinterillä ja vikakoodilista on mahtavaa luettavaa.

Address 01: Engine (AUK) Labels:. 06E-910-559-BKH.clb
Part No SW: 4F1 910 559 HW: 4F1 907 559
Component: 3.2l V6 FSI 0040
Revision: --H15--- Serial number:
Coding: 01050003190F0920
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 6889BA449E7FBF17617-803C

4 Faults Found:
18502 - Intake Manifold Tuning Valve (Bank 1)
P2070 - 000 - Stuck Open - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Reset counter: 165
Mileage: 359486 km
Time Indication: 0
Date: 2021.06.19
Time: 13:24:32

Freeze Frame:
RPM: 704 /min
Mass Air / Rev.: 283.4 mg/str
Temperature: 91.5°C
Idle
Absolute Pres.: 750.1 mbar
Speed: 7.0 km/h

16689 - Cylinder 5
P0305 - 000 - Misfire Detected - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 15
Reset counter: 193
Mileage: 359806 km
Time Indication: 0
Date: 2021.07.10
Time: 10:46:22

Freeze Frame:
RPM: 2144 /min
Mass Air / Rev.: 474.2 mg/str
Temperature: 85.5°C
Part Throttle
Load: 76.5 %
Speed: 24.0 km/h

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)
P0116 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 200
Mileage: 359887 km
Time Indication: 0
Date: 2021.07.16
Time: 16:11:42

Freeze Frame:
RPM: 640 /min
Mass Air / Rev.: 185.3 mg/str
Temperature: 100.5°C
Idle
Voltage: 12.65 V
Speed: 0.0 km/h

19502 - Starter Relay 1
P3046 - 000 - Electr. Malfunction in Circuit (Relay Stuck / Does not Switch)
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 204
Mileage: 359913 km
Time Indication: 0
Date: 2021.07.21
Time: 13:58:39

Freeze Frame:
RPM: 640 /min
Mass Air / Rev.: 294.3 mg/str
Temperature: 58.5°C
Start
Voltage: 11.32 V
Speed: 0.0 km/h

Readiness: 0000 0000
 
Muut koodit vanhempia. Tää on uusin. Katso kilsat ja päiväys. Koodi on aiheesta : startin rele jumissa. Rele ei kytkeydy. Tuntematta yhtään audin koodistoa, olisko niin että starttimoottorin solenoidin suunnalla vika..ehkä aika uusia koko startti, jos eivät oo platinasta tehtyjä. Tmv käynnistys moottorin ongelma toi näyttäisi olevan.

Juu, onhan siellä kesäkuussa joku ykköslohkon imusarjan läppä vittuillut. Sitten oli vitos pytty kärsinyt sytytyskatkoista osakaasulla taajamassa ja paikallaan ollessa pari viikkoa sitten jäähdytysneste on ollut 100C' asteista soppaa.

Mutta tämä on siis uusin;
19502 - Starter Relay 1
P3046 - 000 - Electr. Malfunction in Circuit (Relay Stuck / Does not Switch)
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 204
Mileage: 359913 km
Time Indication: 0
Date: 2021.07.21
Time: 13:58:39

Freeze Frame:
RPM: 640 /min
Mass Air / Rev.: 294.3 mg/str
Temperature: 58.5°C
Start
Voltage: 11.32 V
Speed: 0.0 km/h
 
No ongelma tällä hetkellä on se, et käy viidellä. Tulee myös vilkkuva moottorin vikavalo em. toiminnan myötä. Pitää ostaa/lainata jostain puristuspainemittari ekaks. Jos ei oo paineita sylinterissä, niin sitten saa mennä myyntiin jollain hintaa mitä tuosta ehkä saa.
 
Startatessa käy ihan nätisti kyllä kuudella, mut kun on ajanut n. 100-200m, alkaa tuo em. 5:llä käyminen.
 
Eli lämpö on sille pahasta, vois olla ihan suutin tai puola mikä vikoo. Suutin jää auki/vuotaa, tai puolasta ei mene kipinä läpi. Toki jumittuneet männänrenkaat vois päästää kans paineet ohi, mutta mielestäni sitten pitäs näkyä huohotusta sotkuna siellä sun täällä.
 
Eli lämpö on sille pahasta, vois olla ihan suutin tai puola mikä vikoo. Suutin jää auki/vuotaa, tai puolasta ei mene kipinä läpi. Toki jumittuneet männänrenkaat vois päästää kans paineet ohi, mutta mielestäni sitten pitäs näkyä huohotusta sotkuna siellä sun täällä.

No kaikki puolat ja tulpat on uusittu 2v sitten. Noiden FSI koneiden ongelmahan on nimenomaan EGR joka syöttää paskat imusarjaan mutta sitä kautta ei poltto-ainetta syötetä. Joten suuttimet menee tukkoon jne.
 
No kaikki puolat ja tulpat on uusittu 2v sitten. Noiden FSI koneiden ongelmahan on nimenomaan EGR joka syöttää paskat imusarjaan mutta sitä kautta ei poltto-ainetta syötetä. Joten suuttimet menee tukkoon jne.

Nopeastihan tuon kuitenkin kokeilee, josko puolassa vika.
 
Startatessa saattaa käydä "melkein" kuudella, ECU tunnistaa sytytyskatkoja 5. pystyssä ja kytkee kokonaan tuon pois käytöstä? Vaihda puola / suutin / tulppa toisesta pytystä, puristukset toki paljastaa heti jos mekaanista vikaa.
 
Joo, noi puristukset nyt aattelin ekaks mitata. Samaan syssyyn imusarja pois ja alkaa tutkimaan paremmin noita alipaineletkuja. Toki pitää ensin eliminoida mahdollisuus siihen, et tulppa on öljyssä joka tehokkaasti tekis sytkäkatkoja.
 
AUK imusarjan läppiä ohjaava solenoidi ja sen käyttötanko kannattaa tarkistaa, voi olla väljää mekanismissa.
 
Puuh :cigarbeye: Vaikuttaa siltä, et auri seisoo mutsin autotallissa pitkään :D
 
Koiranluut pitäs vaihtaa viikonloppuna , varmaan mutterit aukee nätisti,kun ovat vuodesta 2006 ollut suolakylvyssä :syes:
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 537
Viestejä
4 510 749
Jäsenet
74 416
Uusin jäsen
yeeyeeyee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom