Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Voi elämän kevät. Vara-autoon eli Hyundai Ponyyn olen rapannut laturia. Mitsun tekniikka ja myös laturi.
Taustaa: Autossa vinkui laturi aina joskus. Kiristin remmiä ja laturi alkoi käryämään. Otin laturin pöydälle ja purin sen, hiilet olivat ihan loppu. Liukurenkaat hyvässsä kunnossa.
Ensin vaihtoin lataussäätimen ja hiilet. No, auto latasi 15 - 18 voltin välillä tämän operaation jälkeen. Tasasuuntaussilta oli myös kärsinyt ja sieltä oli jo lähtenyt pieniä palasia irti. Nyt vaihdoin tasasuuntaussillan ja nyt lataa jo tyhjäkäynnillä 17 - 18 volttia. Lisäksi laturi kuumenee todella paljon jo tyhjäkäynnillä.
Kai se pitää koko laturi vaihtaa seuraavaksi :mad: Päällisin puolin laturissa ei ole vikaa.
Laturi on tämän näköinen, hihnapyörä on erilainen.
Onko jännitteensäädin vaihdettu vielä uudelleen? Ei olisi ensimmäinen maanantaikappale. Takuusta varmaan uusi jos ei säädä kerran.
 
Itse vaihtaisin kokonaan ennen uuden laturin hankintaa, taitaa kuitenkin edullisempi olla.
Juu onhan se, pitää kuitenkin miettiä mitä tekee. Ihmeeltä tuntuisi että kaksi säädintä paskana, ja ei nuokaan ilmaisia ole. Uusi laturi about satkun, säädin 25 euroa.
 
Kikka 1: käännä pyörät jompaankumpaan reunaan tappiin asti, ohjaustehostin ei saa kiertoa niin muu järjestelmä ilmaantuu paremmin. Jousitusta kannattaa jumpata ylös-alas pyörät tapissa.

kikka 2: Jos ei tunnu ilmaantuvan pitää pumppua juottaa menoletkusta, tähän ohjeet citikka foorumeilta.

Se ylimääräinen pallo on jousituksen pääpallo, jos siinä on mutteri on sitä huollettu eli lisätty painetta. Tuota ilmausnippaa ei saa roplata!
Nyt sain Citroen Xantiaan jarrut toimimaan. Vähän oli säätämistä, kun ei vain oikein osannut ilmeisesti :) 6 litraa meni öljyä ja sitten se rikkoontuneen letkun korjaaminen.

Yritin vielä kytkeä jarruventiilin jarruputkia eri päin, mutta olin ne alunperinkin laittanut oikein päin. Ilmaus onnistui noin: Jousitus ylimpään asentoon. Tunkkasin etupyörät ylös. Auto käynnissä. Käänsin ratin toiseen reunaan. Vieläkään ei tainnut tulla öljyä jarruista, mutta kun nostin kierrokset 3000 rpm, niin sitten alkoi öljy virrata ja jarrut heräsi eloon. Jee.

Vielä perä laahaa alhaalla. En tiedä sitten pitääkö takajarrut ilmata vielä uudelleen, vai onko takapään korkeudensäätö vain jotenkin hajalla? Takapään tanko näytti olevan jollain rautalanka patentilla kiinni, voisi olla siitä kohtaa ehkä rikki. Tanko pitäisi ilmeisesti olla jossain kupissa, mutta nyt ei oikein ole. Mökkiasennossa peräkin kyllä nousee, mutta ajokorkeudella perä laahaa aivan liian alhaalla. Täytyy kai netistä lueskella että miten se korkeuden säätö pitäisi edes toimia. Ennen kumminkin korkeus on ollut normaali. Nyt vain korkeutta on säädetty ylös alas, kun jarruja on yritetty saada kuntoon.

En muuten muistanutkaan kokeilla tuota että "Jousitusta kannattaa jumpata ylös-alas pyörät tapissa." Mutta ratin kyllä käänsin aivan tappiin, jarru pohjassa ja nostin kierroksia vaan reilusti lyhyeksi aikaa. Citikassahan ei tarvitse polkea jarrupoljinta, kun jarrut toimii hydrauliikalla ilmeisesti. Ehkä takapyörän voisi tunkata ilmaan ja kokeilla että toimiiko myös takajarrut. Etujarrut pureekin nyt erittäin hyvin uusilla öljyillä ja ilmattuna :)
 
Nyt menee taas Xantia oikealla korkeudella. Perän korkeuden linnunluu oli vain irronnut paikaltaan. Laitoin lisää paksua rautalankaa linnunluun ympärille, jos nyt pysyisi paikoillaan. Ilmeisesti joku muutaman euron hintainen muoviosa siellä on joka ei kestä. Osa oli siellä taka-akselin kohdilla ja etupäässä ei näyttänyt olevan mitään vikaa.

Väänsin siis sitä säätöhäkkyrää avaimella ja perä alkoi nousta oikeaan korkeuteen. Sitten vain rautalankaa ympärille, että linnunluu pysyisi siinä oikealla paikallaan. Nyt siis toimii jarrut ja joisitus. Saa nähkä mikä paikka seuraavaksi rikkoontuu :) Vasta 350 tkm ajettu kun saman ikäisellä Peugeot 406 -00 on ajettu 175 tkm enemmän. HDi moottorithan noissa kestää tosi hyvin. Citikkaankaan ei ole vielä mennyt paljoa rahaa, ostohinta 425 € + LHM öljyä hydrauliikkaan 6 litraa 48 €.
linnunluu - Google-haku
 
Nyt menee taas Xantia oikealla korkeudella. Perän korkeuden linnunluu oli vain irronnut paikaltaan. Laitoin lisää paksua rautalankaa linnunluun ympärille, jos nyt pysyisi paikoillaan. Ilmeisesti joku muutaman euron hintainen muoviosa siellä on joka ei kestä. Osa oli siellä taka-akselin kohdilla ja etupäässä ei näyttänyt olevan mitään vikaa.

Väänsin siis sitä säätöhäkkyrää avaimella ja perä alkoi nousta oikeaan korkeuteen. Sitten vain rautalankaa ympärille, että linnunluu pysyisi siinä oikealla paikallaan. Nyt siis toimii jarrut ja joisitus. Saa nähkä mikä paikka seuraavaksi rikkoontuu :) Vasta 350 tkm ajettu kun saman ikäisellä Peugeot 406 -00 on ajettu 175 tkm enemmän. HDi moottorithan noissa kestää tosi hyvin. Citikkaankaan ei ole vielä mennyt paljoa rahaa, ostohinta 425 € + LHM öljyä hydrauliikkaan 6 litraa 48 €.
linnunluu - Google-haku

Vois kuvitella, et joku hiukan käsistään kätevä tekis tuosta linnunluusta messinkisen.. tai koneistamalla teräksisen?=D
 
Vois kuvitella, et joku hiukan käsistään kätevä tekis tuosta linnunluusta messinkisen.. tai koneistamalla teräksisen?=D
Joo :) Linnunluu oli kyllä ehjä, mutta kuula ei ollut enää ollenkaan tuossa linnunluun kupissa. Säädin siis perän korkeuden sopivaksi ja sitten pujotin rautalangan tuon linnunluun ja pallon ympäri. Siinä oli jo valmiiksi ohutta rautalankaa laitettu, mutta oli väärällä kohtaa.

Koko säätö on varmaan umpi ruosteessa ja en tohtinut koskea siihen ollenkaan. Ennen korjausta toimi alin ja kaksi ylintä korkeutta ja nyt toimii myös ajokorkeus.
 
Voi elämän kevät. Vara-autoon eli Hyundai Ponyyn olen rapannut laturia. Mitsun tekniikka ja myös laturi.
Taustaa: Autossa vinkui laturi aina joskus. Kiristin remmiä ja laturi alkoi käryämään. Otin laturin pöydälle ja purin sen, hiilet olivat ihan loppu. Liukurenkaat hyvässsä kunnossa.
Ensin vaihtoin lataussäätimen ja hiilet. No, auto latasi 15 - 18 voltin välillä tämän operaation jälkeen. Tasasuuntaussilta oli myös kärsinyt ja sieltä oli jo lähtenyt pieniä palasia irti. Nyt vaihdoin tasasuuntaussillan ja nyt lataa jo tyhjäkäynnillä 17 - 18 volttia. Lisäksi laturi kuumenee todella paljon jo tyhjäkäynnillä.
Kai se pitää koko laturi vaihtaa seuraavaksi :mad: Päällisin puolin laturissa ei ole vikaa.
Laturi on tämän näköinen, hihnapyörä on erilainen.
yd7XYXY.jpg

Nyt toimii :cool: Hain uuden made in England säätimen. Ilmeisesti rikkinäinen diodisilta rikkoi uuden säätimen, uusi säädin oli jo rikki tai uusi säädin + rikkinäinen diodisilta ei toiminut oikein.
 
Siis uudella säätimellä jännite edelleen 15V? Onhan se vitusti liikaa, jos se jatkuvasti sillä jännitteellä lataa.
Mitä vittua tuo ruuvi tuolla navan välissä tekee, vaihda nyt uusi kenkä siihen, jos ei muuten kiristy o_O
Saa kelvata, ei nyt nouse kierrosten mukaan. Halpismittarikin saattaa näyttää vähän sinne päin.
Hyvin tuo ruuvi toimii, ei sitä kannata vaihtaa :D No vakavasti puhuen vaihto ei ole ihan helppo kun tuossa navassa on pari sulakettakin kiinni. Lisäksi tuo akku ei ole auton oma niin jos joskus ostaa uuden tuohon tarkoitetun niin sitten kenkä saattaa olla liian pieni.
 
Nyt siis toimii jarrut ja joisitus. Saa nähkä mikä paikka seuraavaksi rikkoontuu :) Vasta 350 tkm ajettu

Toivottavasti ei hajoa mitään... Hydrauliikan kuntoa voit arvioida mm. millä välillä pumppu nakuttaa painetta järjestelmään, nopeastiko auto nousee ja laskeeko perä jarrua painellessa. Vertailukohtia löytyy noilta sitikka foorumeilta.

Jos jotain pikkuosaa tai isompaakin tarvitset niin suosittelen tsekkaamaan sitronen.fi, osan lisäksi saat asennusvinkkejä ja vertaistukea:D.
 
Sitronen oli mahtavan suuri apu sitikanomistajille jo ja etenkin silloin kun olimme vasta keksineet internetin eikä siellä vielä ollut "mitään"... Aivan loistavaa palvelua, suosittelen 100-prosenttisesti.
 
Siis uudella säätimellä jännite edelleen 15V? Onhan se vitusti liikaa, jos se jatkuvasti sillä jännitteellä lataa.
Mitä vittua tuo ruuvi tuolla navan välissä tekee, vaihda nyt uusi kenkä siihen, jos ei muuten kiristy o_O

Vitusti liikaa? Huimat 0.4 volttia. Nimellisesti 12 voltin akun latausjännitteen kuuluu olla 12.7-14.6 voltin välillä. Ja tuokin ylitys johtuu luultavasti mittarista.
 
Akun kannalta paras, kun pysyy alle 14v, mutta halpa paska mittari voi ylijännitteen selittää.

En kyllä ihan täysin allekirjoita tuota, että olisi akun kannalta paras, jos jännite pysyy alle 14v. Ei tahdo tuolla jännitteellä akku latautua täyteen, jos ajaa muutakin kuin pelkkää matka-ajoa. Jossain standby käytössä kuten UPS jännite pitää olla alle 14v, mutta auton akku pitäisi aina saada ladattua täyteen. Lyijyakku ei tykkää vajaana säilyttämisestä. Ongelma korostuu talvella kun virtaa tarvitaan enemmän ja toisaalta akun lataaminen vaatii korkeamman jännitteen. Älykkäillä latureilla varustetuissa autoissa kovalla pakkasella vajaan akun latausjännite nousee yli 15v. Auton akku on harvoin täyteen ladattua kun nykyisissä autoissa virtaa kuluttaa niin monet laitteet jo ennen auton käynnistämistä ja sammuttamisen jälkeen (saattovalot, avaimeton lukitus ym.)
 
Harvemmin nuo yleismittarit omien kokemusten mukaan väärin näyttää. 15e mittari näytti 0.01V tarkkuudella samoja lukemia kui Fluke.
 
Harvemmin nuo yleismittarit omien kokemusten mukaan väärin näyttää. 15e mittari näytti 0.01V tarkkuudella samoja lukemia kui Fluke.
Lähinnä noissa taitaa toleranssit kasvaa iän myötä. Fluke kuitenkin säilyttää hyvin kun on laatu komponentit, sitten taas halvempi saattaa jo vuoden iässä alkaa näyttää ihan omiaan.
 
Luisupulkan keulaa laiteltu nippuun, ensi viikolla maaleja hakemaan, sitten Megasquirtin ja E85 kamojen pariin.

CEHNgz9.jpg
 
Aloin sitten irroittelemaan moottorijäähyn tuuletinta ajatuksella, että otanpa irti joutessani ja nakkaan sitten uuden tilalle. Mokoman muovihärpäkkeen ylemmät kiinnikkeet (alla kuvassa kaksi tattia ylhäällä) ovat jossain vaiheessa murtuneet ja tuuletin pääsee heilumaan konehuoneessa miten sattuu, huolimatta nippusidekorjauksesta.

9M2VVR9.jpg



Uusi käytetty tuuletin kehyksineen on tosiaan odottanut asennusta jo kuukauden päivät. Aika ahdastahan tuo on irroitella, mutta ohjeiden mukaan pitäisi lähteä suhteellisen nätisti.

No ei.

4dbaDuI.jpg


Tuo kuvassa vasemmanpuoleinen (2) kiinnityskiila tuntuu hitsautuneen kiinni paikalleen. Oikeanpuolemainen heiluu taas ihan vapaasti paikallaan. Hienosti tuulettimen rikkinäinen kehys antaa vielä sen verran periksi, että systeemiä ei voi nostaa tarpeeksi korkealle ylöspäin, vaan jäähyn letkut tulevat tielle. Aivan parasta suunnittelua. :tup:

Noh, kunhan sade lakkaa niin leikkaan palasiksi koko hökötyksen.
 
Omaan koslaani asensin bilteman isoimman flektin syylärin taakse, eli moottorin puolelle mutta eihän tuossa riitä jäähdytysteho ilmastoinnille riittävästi.
Tarvitsee asentaa etupuolelle toinen mutta että laitanko samanlaisen biltsun tuulettimen vai varastossa ylimääräisenä olevan MV6 omegan tuulettimet. pohdittavaa
 
Lainaan tätä ketjua mopon ongelmista kyselemiseen. Eli siis kyseessä olisi tollanen 2t moposkootteri. Ongelmana on, että "booaa" kun vääntää kaasua. Käsittääkseni tuohan johtuu siitä että kone ei saa bensaa tarpeeksi. Booaus alkaa noin puolella kaasulla. Kaasarin neulan säätämisellä tai suuttimen suurentamisella ei ole vaikutusta ongelmaan. Kaasari on putsattu moneen kertaan ja imukaulan kunto tarkastettu. Tyhjäkäynnillä kone käy nätisti. Mistä seuraavaksi kannattaisi lähteä etsimään vikaa?
Ostamassani kesämopossa Hyosung Rally skootterissa ei saatu millään kuvailemaasi vikaa korjattua. :shifty:
Aiempi omistaja? oli vääntänyt säätöruuvit vituiksi, ostin uuden tarvikekaasarin jotain reilu 30€ ja nyt kulkee paremmin kuin uutena tai ainakin hiton lujaa.... :tup:
Kai sitä oli aiemmin viritetty....? :vihellys:
 
Omaan koslaani asensin bilteman isoimman flektin syylärin taakse, eli moottorin puolelle mutta eihän tuossa riitä jäähdytysteho ilmastoinnille riittävästi.
Tarvitsee asentaa etupuolelle toinen mutta että laitanko samanlaisen biltsun tuulettimen vai varastossa ylimääräisenä olevan MV6 omegan tuulettimet. pohdittavaa
Tekisi kyllä mieli ostaa joku tarvikeosa alkuperäisen sijaan jo ihan sen takia, että voi olla helpompi asentaa. Sain lopultakin tuon rikkinäisen irti, mutta varaosan saaminen paikalleen lienee hankalampi urakka. Ongelma ei ole itse tuuletin,vaan tuulettimen kehikko joka on kaikkiin suuntiin ylimittainen käytettävissä olevaan työtilaan nähden. Tiellä vain pakosarja, jäähdyttimet letkut ja ilmanoton letku ylhäällä, keskellä vesipumppu ja vähän joka puolelle meneviä johtoja. :dead:

Edit: Ei viitsi tehdä kolmatta viestiä samasta aiheesta, joten editoidaanpa tätä.

Jäähy on nyt vaihdettu ja ei voi kuin ihmetellä tuota insinöörityön taidonnäytettä. Asentamisessa ei lopulta ollut yhtään pelivaraa. Sain pohjan muovitapit paikalleen ainoastaan irroittamalla yläpäässä olevat vaimennuskumit kokonaan ja sitten vääntämällä/nostamalla alatapit paikoilleen ruuvarilla.

Vaihto-operaatiota olisi kummasti helpottanut jo semmoinen yksinkertainen muutos, että vaimennuskumit olisivat alhaalla. Tällöin osan voi painaa paikalleen, sen sijaan, että sitä täytyy puskea ylöspäin auton alapuolelta (jolloin vaimennuskumit ja tapit jotka eivät ole mitenkään kiinni missään, lähtevät helposti irti ylhäältä, kun olet auton alla ja joudut liikuttelemaan osaa sivuttain :shifty: ). Toinen vaihtoehto olisi, että kehys kiinnitetään paikalleen esim semmoisille ihmelaitteilla, kuin ruuveilla tai pulteilla.. :confused2:
 
Viimeksi muokattu:
2002 vuosimallin C5:n radio käyttäytyy vähän hassusti. Antenni oli aluksi paskana ja vaihdoin koko kattohöskän vahvistimineen. Nyt radio kuuluu suht hyvin, mutta kaikki kanavat 0,15 MHz alakanttiin. Eli siis vaikka 92.6 MHz kuuluu parhaiten 92.45 MHz:n kohdalla. Radion automaattihaku ei pelaa. Koska antenni oli varaosa vanhasta purkuautosta, kokeilin myös omalla alkuperäisellä antennivahvistimella. Käyttäytyy ihan samoin. Taitaa vika olla radion päässä? Onko joku mahdollisesti korjannut tuollaista, että mikä palikka radiosta menee? Budjetti siinä määrin nollassa asian suhteen, että en lähde säätämään 100 euron vaihtopurkuosien kanssa (v**** mikä hinta 10+ vuotta vanhasta radiosta).
 
Laitetaas tännekin postia, mikäli joku sattuisi jatkossa tarvitsemaan apua saman ongelman kanssa. Itse en siis aio autoani korjata, kun ei ole kunnon paikkaa/innostusta/taitoa korjausta tehdä, vaan huomenna auto lähtee hinurin kyydissä pajalle, ellei sitten ihmeitä tapahdu ja se sattuisi aamulla käynnistymään.

Kyseessä siis Peugeot 206 SW (vm. 06) 1.4 HDI koneella. Eilen oli hieman alkuoireita, kun auton käynnistäminen vaikutti hieman takkuisemmalta kuin aiemmin. Tänään, kun piti lähteä kotipihasta se starttasi kerran ja hyytyi melkein heti. Sen jälkeen startatessa ei lähde enään käyntiin. Kiinalainen halpa OBD 2 tikku ja Torque Lite puhelimella antoi vikakoodin P1586 ja se vaikuttaisi vahvasti EGR:n suuntaan tai sen sähköihin. Hommaa olen illan aikana googletellut monta tuntia ja monella on ollut ongelmia tukkiutuneen/juuttuneen EGR-venttiilin kanssa. Hieman ristiriitaista tietoa on netissä kuitenkin siitä, että voiko se aiheuttaa tällaisen tilanteen, ettei auto käynnistyisi laisinkaan. Moni oli myöskin EGR-ongelmien ilmettyä tukkinut koko venttiilin alumiininpalalla tms. ja väittivät ajon parantuneen, mutta sitten oli myöskin ihmisiä, jotka varoittivat kyseisen toimenpiteen lyhentävän turbon elinikää.

Oli miten oli, sen verran autot aiheuttaneet kesän aikana harmia, että saavat ammattilaiset hoitaa ja laittelen tänne sitten lopputulemaa, kun auto on taas kunnossa. Sillä välin saa kyllä kommentoida, mikäli jollakin samanlaisia ongelmia on ollut.
 
varoittivat kyseisen toimenpiteen lyhentävän turbon elinikää
:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl: joopajooniimpäniinaivanvarmasti

Sillähän ei sitten ole mitään tekemistä turbon kanssa. Usein EGR;ään ohjataan pakokaasuja yhdestä sylinteristä eikä kaikista kerrallaan joka osaltaan vähentää turbon pakopainetta mutta silti ei käy järkeen. käynnistykseen en myöskään usko tuon haittaavan.
 
Jeps, no itse en kyseisestä venttiilistä tiedä yhtään mitään, sellaista vain jostain googlen syövereistä lueskelin. Eipä oma vika-analyysi muutenkaan osunut oikeaan, ainakaan vielä. Vaikuttaisi enemmän ongelmalta polttoaineen saannissa. Saivat sen korjaamolla kyllä käyntiin, mutta vaivalloisesti ja joudutaan tutkimaan vielä lisää.
 
Jaaha, Mondeoon syttyi moottorin vikavalo mutta käy ja kukkuu normaalisti.

Huoh.. taas soittamaan huoltoon. Vittu kohta työnnän suohon saatana. :mad:
 
Jaaha, Mondeoon syttyi moottorin vikavalo mutta käy ja kukkuu normaalisti.
Huoh.. taas soittamaan huoltoon. Vittu kohta työnnän suohon saatana. :mad:

Useamman Fordin omistaneena suosittelen jotain edullista OBD bluetooth mokkulaa + Forscan ohjelmaa What's new
Sillä saa ulos dataa muistakin moduuleista kuin pelkästään ECUsta.

Eräs bensa-focus sytytti yhden kerran vikavalon pelkästään yhden sylinterin hetkellisestä sytytyshäiriöstä, eikä nollauksen jälkeen ilmaantunut kertaakaan uudestaan.
 
Lämppärin moottori lopetti pyörimisen niin purin moottorin. Kommutaattori kulunut puhki. Uusi moottori merkkipurkaamossa vaatimattomat 458€:sdarra:

Täytyypi lähteä purkaamolle pyörimään.
 
Lämppärin moottori lopetti pyörimisen niin purin moottorin. Kommutaattori kulunut puhki. Uusi moottori merkkipurkaamossa vaatimattomat 458€:sdarra:

Täytyypi lähteä purkaamolle pyörimään.
Mee nyt kuitenkin sinne normaalille purkaamolle ja maksa se 100€ 500€ sijasta?
 
Mee nyt kuitenkin sinne normaalille purkaamolle ja maksa se 100€ 500€ sijasta?
Joo 500€ hinta oli siis merkkiliikkeen marmoritiskiltä :) Kävin romikselta kyselemässä mutta ei ollut käypästä. Tilasin ebaysta sitten tarvikemoottorin vajaalla satkulla.
 
Mopo sammui kesken lyhyen ajon. Aloin tutkia vikaa ja huomasin ilmanputsarin irronneen. Irroitin ja putsailin kaasarin, ei edes yritä käynnistyä. Uusi tulppa, ei auta. Myöskään bensan ruiskuttaminen tulpanreijästä ei saanut konetta heräämään. Mistäs seuraavaksi kannattaisi vikaa lähteä etsimään?
 
Mopo sammui kesken lyhyen ajon. Aloin tutkia vikaa ja huomasin ilmanputsarin irronneen. Irroitin ja putsailin kaasarin, ei edes yritä käynnistyä. Uusi tulppa, ei auta. Myöskään bensan ruiskuttaminen tulpanreijästä ei saanut konetta heräämään. Mistäs seuraavaksi kannattaisi vikaa lähteä etsimään?
Kannattaa ensiksi tarkastaa antaako tulppa kipinää. Jos saa kipinän niin kokeile tulppa irti tulpanreiästä onko puristuksia. Jos puristuksia niin ei saa ilmaa tai bensaa.
 
Jaaha, Mondeoon syttyi moottorin vikavalo mutta käy ja kukkuu normaalisti.

Huoh.. taas soittamaan huoltoon. Vittu kohta työnnän suohon saatana. :mad:

Ihan oikeasti, eletään vuotta 2017 ja vikakoodin luvusta ei kannata huoltoon soittaa. Omassa ex. mondeossa sytytteli silloin tällöin vikavaloa ja minuutin vikakoodinluvulla ykkös lambda paskana, toimi normaalisti muuten mutta bensa maistui. 60€ ja ebaystä uusi bosch lambda, pari tuntia ja vaihdettu ja vika poissa.

Toki soita huoltoon ja maksa vikakoodinluvusta 80€
 
Ihan oikeasti, eletään vuotta 2017 ja vikakoodin luvusta ei kannata huoltoon soittaa. Omassa ex. mondeossa sytytteli silloin tällöin vikavaloa ja minuutin vikakoodinluvulla ykkös lambda paskana, toimi normaalisti muuten mutta bensa maistui. 60€ ja ebaystä uusi bosch lambda, pari tuntia ja vaihdettu ja vika poissa.

Toki soita huoltoon ja maksa vikakoodinluvusta 80€
Bensavehkeissä ehkä näin. Eipä onnistu dieseleistä niin helposti. Missähän lie kulkee raja, mutta 2000 luvun korvilla olevat dieselit ei paljon OBD vehkeillä aukea.
 
Ai että Craisu vanhus kehrää taas komiasti. Ny alko woima pakottaa takarenkaita ku craisu sai uudet kärjet ja konkan, näillä mennään seuraavat 20tkm.. Kallistaki tää on ku maksohan ne jopa 15€. :D

Vanhat kärjet oli aika huonossa hapessa, joten ei ihme että hieman rytkytti. Hieman tuossa jakajan akselissa on näköjään väljää (alk.peräinen jakaja vuodelta -66), mut jospa se menis vielä monta vuotta. Ei tällä niin paljoa kilsoja kesässä tule.. :)
 
Ihan oikeasti, eletään vuotta 2017 ja vikakoodin luvusta ei kannata huoltoon soittaa. Omassa ex. mondeossa sytytteli silloin tällöin vikavaloa ja minuutin vikakoodinluvulla ykkös lambda paskana, toimi normaalisti muuten mutta bensa maistui. 60€ ja ebaystä uusi bosch lambda, pari tuntia ja vaihdettu ja vika poissa.

Toki soita huoltoon ja maksa vikakoodinluvusta 80€

Jöö. Kerrotko sitten myös miten olisin sillä OBD-lukijalla paikantanut vian DPF:n paine-eroanturin rikkinäiseen letkuun jossa oli sormen mentävä reikä?
Juuri soittivat huollosta.

Mua kun ei tosiaan kiinnosta tippaakaan ropata näiden vehkeiden kanssa. Jos se menee rikki, annan rahaa että se korjataan, simple as that.
 
Mua kun ei tosiaan kiinnosta tippaakaan ropata näiden vehkeiden kanssa. Jos se menee rikki, annan rahaa että se korjataan, simple as that.
Ketjun otsikkohan on "Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja." Ei korjautetaan ;)

EDIT:
Kerrotko sitten myös miten olisin sillä OBD-lukijalla paikantanut vian DPF:n paine-eroanturin rikkinäiseen letkuun jossa oli sormen mentävä reikä?
Vikakoodi liian suuresta paine-erosta -> tutkitaan anturi -> huomataan rikkinäinen letku -> vaihdetaan se.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 413
Viestejä
4 488 232
Jäsenet
74 236
Uusin jäsen
Bandito

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom