Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Mitenkäs herrasväki on täällä irrottanut kampiakselin hihnapyörän pultin? Potilaana Saab 9-5, moni turvautunut kuulemma pyssyyn, mutta mietin jos lähtisi kunnon hakkauksella ja kiroilulla ihan hylsyllä ja varrella?
 
Pulttipyssyllä, tai sitten vitonen silmään, jarrua ja vääntöä.
E: Tai siis isoin vaihde.
 
Jostain Volvosta aikanaan irrotin ihan sillä että avain sopivasti hollille runkopalkkia tms vasten ja sitten lyhyt pyöräytys startilla, lähti erittäin vaivattomasti.

En kyllä tiedä pyörivätkö kaikki koneet samaan suuntaan tai onko jossain vasenkätinen kierre, joten kannattaa ensin vähän perehtyä ennenkuin junttaa sen tällä konstilla vielä tiukemmalle.
 
Mitenkäs herrasväki on täällä irrottanut kampiakselin hihnapyörän pultin? Potilaana Saab 9-5, moni turvautunut kuulemma pyssyyn, mutta mietin jos lähtisi kunnon hakkauksella ja kiroilulla ihan hylsyllä ja varrella?

Yhteen e39siin jouduin tekemään työkalun 10mm latasta kiinnipitoa varten ja sai vääntää parin metrin varrella auki, oli todella tiukassa. Iso kompura + pyssy ei sanonut mitään vaikka varmaan puoli tuntia hakattiin ensin silläkin. 3 tuntia taisi yhteensä mennä projektissa, jälkikäteen kiroiltiin että olisi pitänyt heti tehdä se työkalu :D
 
VCDS hoitaa volkkarit. Jos ei raaski itselle ostaa (+300€) niin VAG foorumeilta löytyy harrastajia ympäri maan jotka pikku korvausta vastaan tuon hoitaa.

Täältä löytyy, jos jollain on tarve lukea/nollata vikakoodit tai muuttaa koodauksia. PK-seudulla.
 
Niin olis kai voinu mainita, että mullakin VCDS on jos joku Kotkan alueella on avun tarpeessa.
 
Ja ennen kuin menet lekomaan sen kampiakselin pultin aivan kippuraksi, niin reilusti irroitusöljyä tai muuta vastaavaa liuotinta pultille. Jo pelkkä Motonetin kylmäspray on todettu todella hyväksi tuotteeksi.
 
Kiitoksia neuvoista :D kait se täytyy joku päivä lähteä tuon kimppuun kunhan kehittää ensin uuden hihnapyörän jostakin.

Tuo leka ei käynytkään vielä mielessä, voisi ihan lenkkiavaimella koittaa kun saisi sen pysymään paikallaan jotenkin.
 
Kiitoksia neuvoista :D kait se täytyy joku päivä lähteä tuon kimppuun kunhan kehittää ensin uuden hihnapyörän jostakin.

Tuo leka ei käynytkään vielä mielessä, voisi ihan lenkkiavaimella koittaa kun saisi sen pysymään paikallaan jotenkin.

Jos se Saappi on automaatti, onnistuu vauhtipyörän lukitus helposti, jos vaan saat keulaa sen verran ylös että pääset sinne alle. Laatikon ja moottorin välissä on pieni pellinpala kiinni vauhtipyörän suojana kahdella pikkupultilla (ei ole tiukassa). Irrotat sen, jonka jälkeen irrotat yhden vauhtipyörän kiinnityspultin. Sen jälkeen sopiva pellinpala kiinni tuohon pultin ja sen suojapellin kierteisiin. Tässä jonkun kuva aiheesta: flywheel-lock.jpg Saattaisi tuon kehän saada kiilattua ilman mitään peltiäkin jollain meisselillä, jos vaan saa kiilan sopivasti pysymään paikallaan tippumatta.

Jos sulla kerran on tarkoitus saada se hihanpyörä vielä paikalleenkin, joudut kuitenkin lukitsemaan vauhtipyörän, muuten et saa riittävää momenttia millään. (no pulttipysyllä onnistunee ilman lukitusta, mutta tuossakin se momentti jää vähän herran haltuun riippuen pyssyn ominaisuuksista).

Jos se on manuaali, niin eikös sen nyt saa auki ihan vain laittamalla vaihde silmään ja polkemalla jarrua?
 
Viimeksi muokattu:
Jos se Saappi on automaatti, onnistuu vauhtipyörän lukitus helposti, jos vaan saat keulaa sen verran ylös että pääset sinne alle. Laatikon ja moottorin välissä on pieni pellinpala kiinni vauhtipyörän suojana kahdella pikkupultilla (ei ole tiukassa). Irrotat sen, jonka jälkeen irrotat yhden vauhtipyörän kiinnityspultin. Sen jälkeen sopiva pellinpala kiinni tuohon pultin ja sen suojapellin kierteisiin. Tässä jonkun kuva aiheesta: flywheel-lock.jpg Saattaisi tuon kehän saada kiilattua ilman mitään peltiäkin jollain meisselillä, jos vaan saa kiilan sopivasti pysymään paikallaan tippumatta.

Jos sulla kerran on tarkoitus saada se hihanpyörä vielä paikalleenkin, joudut kuitenkin lukitsemaan vauhtipyörän, muuten et saa riittävää momenttia millään. (no pulttipysyllä onnistunee ilman lukitusta, mutta tuossakin se momentti jää vähän herran haltuun riippuen pyssyn ominaisuuksista).

Jos se on manuaali, niin eikös sen nyt saa auki ihan vain laittamalla vaihde silmään ja polkemalla jarrua?
Joo manuaali kyseessä ja vaihdekikalla tästä ajattelin lähteä liikkeelle. 175nm taisi olla momentti mihin kuuluu vetästä, en sitten tiedä miten tarkkaa on jos vetäisi käsivaralta niin tiukalle kuin menee...
 
Joo manuaali kyseessä ja vaihdekikalla tästä ajattelin lähteä liikkeelle. 175nm taisi olla momentti mihin kuuluu vetästä, en sitten tiedä miten tarkkaa on jos vetäisi käsivaralta niin tiukalle kuin menee...
Tuo ei ole kovin tiukka, renkaan pultit laitan yleensä 120 - 130 nm. Eli luulisi vaihdekikalla avautuvan. E: Olettaen että se on aikoinaan oikeaan momenttiin laitettu ;) E2: Suosittelen ostamaan momenttiavaimen jos ei vielä ole. Itselläni on about kolmen kympin momenttiavain Lidlistä ja hyvin on toiminut. Nykyään tulee tosiaan renkaan pultitkin sillä kiristettyä.
E3: Tossa esim IKH:n viiden vuoden takuulla 34,90:
MOMENTTIAVAINSARJA 450MM 28-210NM
 
Ruostekorjaukset varsinkin muille. Volvon pellit niinku foliota, mahtava hitsata.
Vielä vähän kesken, mutta ihan hjyvä.

20170725_170425.jpg
IMG-20170727-WA0001.jpeg
IMG-20170731-WA0002.jpeg
 
Täytyypä tänne hieman avautua: En suosittele kellekään olla missään tekemisissä liikkeen carsystems.pl kanssa. Ostin heiltä bluetooth sarjan Golffiin joka lupaa mm. A2DP ja rSAP valmiuden. Mitään noita luvattuja ominaisuuksia ei kuitenkaan lopullisessa tuotteessa ollut ja otinpa reippaana myyjään yhteyttä. Kolmesta yrityksestä yhteen vastattiin, sekin loppui kuin seinään kun ilmoitin, että haluaisin palauttaa tuotteen. Ilmoitin tämän jälkeen välittömästi pankkiin, että kiistän maksun luottokortilla koska tuote ei ole sellainen kuin olin tilannut. Tästäpä sitten myyjä hyvää hyvyyttään muisti minua laittamalla puolen toista kuukauden tauon jälkeen sähköpostia ja kertoen minun olevan luottokorttihuijari. Lähetin hänellä takaisin sitten sähköpostia, että onhan tässä ollut jo toista kuukautta aikaa vastata johon ytimekkäästi tuli: Palauta tuote senkin huijari. Vastasin että tässähän olen jo kahden kuukauden verran yrittänyt mutta kun ei vastata. Noh, odotan nyt luottokorttireklamaation päätöstä ja katsotaan sitten. Ihan naurettavaa kaupankäyntiä kyseisessä kaupassa, siinä vaiheessa saat huomiota kun heiltä katoaa rahat tililtä.
 
Hondasta lähtee kampiakselin pultti parhaiten näin:

maxresdefault.jpg
Nyt onkin tukevat välineet. Jostakin tommosesta minäkin kerkesin jo haaveilemaan/kiroilemaan.

Menin tänään itseluottamusta uhkuen auton tykö, pyörä pois. Veli kapiiniin suorittamaan jarrumiehen virkaa. Perus 27mm lenkkiavain kiinni pulttiin ja 2" varrella naputteli niin johan nasahti auki. :) Vähän oli kyllä liiankin helppoa. Nyt tarvii enää hakea hihnapyörä jostakin. Heittelen vanhasta kuvat kun kerkiän.
 
Nauru loppui lyhyeeen kun erehdyin selvittämään, miten femman rikkoutunut kuskinpuolen lämmönsäätöläpän akseli korjataan: 1999 SAAB 9.5

Onkos ruotsalaisilla aivoja ollenkaan kun ne rakentaa? Tehdä nyt akseli muovista ja sitten työntää se kys. paikkaan. :rage:

Kysymys: Voiko kylmäaineet poistaa johonkin ämpäriin vai pitääkö tyhjätä liikkeessä? Vittu...
 
Kysymys: Voiko kylmäaineet poistaa johonkin ämpäriin vai pitääkö tyhjätä liikkeessä? Vittu...

Se on paineenalaista, jos saat ämpäriin sen saalistettua niin :tup:. Liikkeeseen joudut menemään ihan ympäristörikkomuksen pelossa.
 
Lisäksi se kylmäaine ei käsittääkseni ole kovin terveellistä, joten suosittelen käymään tyhjäyttämässä. Uskoisin että saat samalla neuvoteltua diilin ilmastointihuollosta kahteen osaan, eli sitten kun haluat täyttää niin tuskin ottavat uudestaan siitä hintaa. Tai ties vaikka tyhjäävätkin ilmaiseksi ei ole kokemusta. Euromasterilla taisi olla tarjous 49 vai 59€, ei mielestäni paha raha kun sen täytön joudut kuitenkin maksamaan, päästit ne sitten ilmaan tai otat talteen :)
 
Usein noihin ilmastointitäyttötarjouksiin kuuluu vain joku tietty määrä ainetta josta ylimenevästä joutuu maksamaan lisää. Itsellekin tuollainen tarjous maksoi lopulta jotain 80€ kun saabiin menee kylmäainetta jotain 900 grammaa.
 
Lisäksi se kylmäaine ei käsittääkseni ole kovin terveellistä, joten suosittelen käymään tyhjäyttämässä. Uskoisin että saat samalla neuvoteltua diilin ilmastointihuollosta kahteen osaan, eli sitten kun haluat täyttää niin tuskin ottavat uudestaan siitä hintaa. Tai ties vaikka tyhjäävätkin ilmaiseksi ei ole kokemusta. Euromasterilla taisi olla tarjous 49 vai 59€, ei mielestäni paha raha kun sen täytön joudut kuitenkin maksamaan, päästit ne sitten ilmaan tai otat talteen :)
Hintaan sisältyy yleensä joku 450g ilmastointiainetta jonka on tarkoitus kattaa pieni vaje järjestelmässä. Henk. koht. en tosin tiedä miten paljon koko järjestelmä vetää.
 
Ei se myrkyllistä ole, mutta syrjäyttää hapen, joten missään pienessä autotallissa ovet kiinni sitä ei kannata tehdä.

Sanoin että se ei ole kovin terveellistä, tosin mikä autossa/koneessa oleva litku nyt olisikaan :rofl:

Täällähän siitä oli jo keskusteltukin niille joita kiinnostaa: Mistä paineILMA purkki? :tup:

turboahdin sanoi:
Hiilidioksidin, ammoniakin, butaanin ja propaanin lisäksi kaikki käytössä olevat kylmäaineet on haitallisia ja niistä on hankala luopua, kun ei kaikiiin kohteisiin ole järkevää vaihtoehtoa.

R134a:n GWP (Global Warming Potential) arvo on 1300, kun CO2:lla se on 1.

Tuolla hieman eri aineista: http://www.skll.fi/yhdistys/www/att.php?type=2&id=37

Blurris sanoi:
R-134a on tuon aineen ASHRAE kylmäainetunnus. Sillä voi haeskella tietoa terveysvaikutuksista. Suht turvallinen kylmäaine, ei pahimmasta päästä. Mutta eihän noita miksikään terveyskaasuiksi ole tarkoitettu. Suht turvallinen tulessakin koska ei sisällä klooria eikä tuota fosgeeniä. Hajoamistuotteet tulipalossa ilmeisesti suht harmittomia?

Isommissa määrissä vaikuttaa keskushermostoon ja voi jopa tappaa, käsittääkseni muutenkin kuin vain hapen syrjäyttäjänä.

R-134a on ollut mm. autoissa käytössä laajalti. Nyt EU viisaudessaan kielsi sen ja se korvautunee R-1234yf:llä, joka on palava kylmäaine. Lisäksi R-1234yf hajoaa tulipalossa tappaviksi yhdisteiksi kun lämpötila ylittää 500 C. Tyypillinen kylmäaineannos autoissa lienee 500-600 grammaa R-1234yf:ää, mikä tuottaa 200 grammaa vetyfluoridia. 1 gramma vetyfluoridia riittää tappamaan ihmisen. Toinen hajoamistuote on karbonyylifluoridi, joka on fosgeenin tapainen molekyyli mutta kloorin tilalla on fluori. karbonyylifluoridin toinen harvinaisempi nimi onkin fluorofosgeeni. Myrkyllisyys on ppm tasoa eli montaa henkäystä ei tarvita ja se on kanttu vei.

Daimler Loses A Round With EU Over R134a Refrigerant, Full EU Commission Meets
 
Jälleen Fordi kiukkuaa. Alkanut tyhjäkäynti vaeltamaan, joskus nykii kiihdyttäessä ja pidempään tyhjäkäynnilä ollessa kabiiniin puskee dieselin käry. Egr vaihtui talvella joten vika ei tod.näk siinä.

Vahva epäillys suuttimien suuntaan mutta kotikonstein ei hirveästi vikaa selvitellä. Siis pajalle ja rahan menoa ei voi estää...
 
Viikossa kotio ei paha :tup:

Heti viikonloppuna sovitteleen, kiroillaan täällä sitten yhdessä kun ei sovi mitenkään päin :smoke::rofl:
Täytyy sovitella töitä koko viikonloppu.:darra: Mutta laitan varmasti infoa miten sopii.:tup:
 
Olipas kerrankin mukava asioida katsastuskonttorilla, kävin kilvittämässä vaimon tuontisaabin ja koko hommassa meni bout 5 minuuttia...

Päästöjä mitatessa huomautti vain että paljonko ohjelmoinnissa lisättiin heposia kun päästötestissä huomasi että käy auto viinalla :kippis:
 
Nauru loppui lyhyeeen kun erehdyin selvittämään, miten femman rikkoutunut kuskinpuolen lämmönsäätöläpän akseli korjataan: 1999 SAAB 9.5

Onkos ruotsalaisilla aivoja ollenkaan kun ne rakentaa? Tehdä nyt akseli muovista ja sitten työntää se kys. paikkaan. :rage:

Kysymys: Voiko kylmäaineet poistaa johonkin ämpäriin vai pitääkö tyhjätä liikkeessä? Vittu...
En nyt jaksa perehtyä aiheeseen, mutta noita vivustojen murtumia saa aika usein korjattua valmiilla korjauspaloilla ilman koko systeemin purkamista. Tietty jos akseli on sopivasta paikkaa katki, ei välttämätä onnistu.
tässä esim: https://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-98-10/heating-and-ventilation/repair-kit/104701.html
 
Volvon ruostekorjaukset jatkuu. Kuskinpuoli aika rapean oloinen, vähän sain siistittyä ja fosforihapot jylläämään. Ens viikolla jatkuu..
20170804_155624.jpg
20170804_182942.jpg
 
Volvon ruostekorjaukset jatkuu. Kuskinpuoli aika rapean oloinen, vähän sain siistittyä ja fosforihapot jylläämään. Ens viikolla jatkuu..
20170804_155624.jpg
20170804_182942.jpg

Minkälainen Volvo? Ihan mielenkiinnosta kun pistin yhden vollen kiertoon kun alkoi kukkimaan, ei ollut vielä siinä pisteessä että olisi tarvinnut kovin isoa korjausta mutta mutta..
 
Minkälainen Volvo? Ihan mielenkiinnosta kun pistin yhden vollen kiertoon kun alkoi kukkimaan, ei ollut vielä siinä pisteessä että olisi tarvinnut kovin isoa korjausta mutta mutta..

S40 vuosimallista en tiedä jotain 2004-2010.
 
Octaviasta jäähdytys nestettä katoaa (vuotaa) jonnekkin. Ei ole kansipahvi, eikä kerää painetta sinne normaalia enempää. Tämä nykyinen autojen laatu :(
 
Ei varmaan tyhjäkäynnillä tiputtele mistään? Kannattaa viedä vaikka johonkin pajalle ja pyytää paineistamaan sen järjestelmän. Duuniautosta löyty letkusta pieni reikä joka ei tiputtanut kun vasta ajossa riittävillä paineilla.
 
Ei varmaan tyhjäkäynnillä tiputtele mistään? Kannattaa viedä vaikka johonkin pajalle ja pyytää paineistamaan sen järjestelmän. Duuniautosta löyty letkusta pieni reikä joka ei tiputtanut kun vasta ajossa riittävillä paineilla.
Ei tiputa ei. Voi olla, että menee tehdas takuuseen vm 2014 ajettu 61tkm ja huollettu toukokuussa määräaikais huollossa. On vaan se vähti viedä lähimpään skoda huoltoon 50km päähän ja järjestellä kaikki kyydit ja töistä poissaolot ja ja tiedätte varmaan.
 
Ei tiputa ei. Voi olla, että menee tehdas takuuseen vm 2014 ajettu 61tkm ja huollettu toukokuussa määräaikais huollossa. On vaan se vähti viedä lähimpään skoda huoltoon 50km päähän ja järjestellä kaikki kyydit ja töistä poissaolot ja ja tiedätte varmaan.

No tottakai menee takuuseen, en itse ainakaan muuta hyväksyisi. Ja kannattaa sijaisautoa myös kysellä liikkeen/maahantuojan piikkiin.
 
Pitää vissiin Craisu- vanhuksen säätäminen lopettaa pikkuhiljaa ku alkaa kohta pelkillä bensahöyryillä liikkumaan. :D

Satuin nääs tuossa männäviikolla hoksimaan että kaasarissa ollu näköjään jatkuvasti ryyppy hieman päällä. Eipä se ihme sitte oo että hieman välillä bensa katkuaa kopissa kyläpyörityksessä. No pikkasen säätöhommia että lähtee kuumanakin ryyppy pois ja ekalla koeajolla hieman oli huuli pyöreenä ku kulkupuoli parantu vähintään tuplasti.. o_O

Siinä pähkäiltyäni tajusin että se osittain päällä ollu ryyppy esti (mekaanisesti) 4-kurkkusen kaasarin toisiokurkkujen aukeamisen kokonaan. Eli meikä on koko kesän ajellu ihan tyytyväisenä pelkillä ensiökurkuilla. :facepalm::rofl:
No harvoimpa ne toisiokurkut mun ajotyylillä edes aukeavat ku tulee yleensä lotkoteltua lähinnä tientukkona..

Nyt kuulostas olevan ihan hyvä räyhänhenki pellin alla ku laittaa lapun kerralla lattiaan.. :)

Käytiin sitte heittää testimielessä 175km maaseutu ajelua, semmosta 80-85 km/h vauhtia, eli hyvin sievästi ajeltiin. Reissun jälkeen uudestaan tankki täyteen ja eihän sinne prkl menny ku 22,3 litraa.. => kulutus ois niinku ~12,7 L/100km. Hmm, tuohan on aika hyvin vm.-66 autolle jossa 6,3L V8, painoa 2tonnia ja aerodynamiikka (onko sitä?!) :D

Mukavasti alkaa olla toimintasädettä 95 litran tankilla. :cool:
 
Octaviasta jäähdytys nestettä katoaa (vuotaa) jonnekkin. Ei ole kansipahvi, eikä kerää painetta sinne normaalia enempää. Tämä nykyinen autojen laatu :(

Nokivasara? Jos on, EGR-lauhduttimesta voisi vuotaa sinne pakopuolelle jäähdytysnesteet. :think:
 
Perä piti mielenkiintoista ääntä:rofl::

Uskomattominta tuossa oli se, että ajaessa ei huomannut mitään. ihmettelin vaan, kun perä oli niin pirun kuuma ajon jälkeen.
No, ei hävitty mitään, lukkoperä tuonne oli jokatapauksessa menossa.:cigar2:
 
Eilen vaihtui skylineen konehuoneen bensaletkut, kun vanhat alkoivat kusta bensaa. Samalla vaihtui bensansuodatin. Vanha olikin alapuolelta melko ruosteessa. Samalla piti vaihtaa ilmastoinnin kompuralta lähtevä putki täytössä esiintyneen vuodon takia, mutta putkea irroitettaesaa huomasinkin että tiiviste o-rengashan sieltä vaan kompuran vaihdon jäljiltä puuttuu.. onneks oli varasatsi tiivisteitä.
 
Nokivasara? Jos on, EGR-lauhduttimesta voisi vuotaa sinne pakopuolelle jäähdytysnesteet. :think:
Sekin kävi mielessä, että jospa nesteet katoaa sinne, mutta egr kadottaa sen höyrystyvän nesteen tjsp. Putkistosta siis tulee täysin läpinäkyvää ei yhtään valkoista.
 
Eilen vaihtui skylineen konehuoneen bensaletkut, kun vanhat alkoivat kusta bensaa. Samalla vaihtui bensansuodatin. Vanha olikin alapuolelta melko ruosteessa. Samalla piti vaihtaa ilmastoinnin kompuralta lähtevä putki täytössä esiintyneen vuodon takia, mutta putkea irroitettaesaa huomasinkin että tiiviste o-rengashan sieltä vaan kompuran vaihdon jäljiltä puuttuu.. onneks oli varasatsi tiivisteitä.

Tankkaatko 95e10? Voi olla osasyy bensaletkujen hapertumiseen :think:

No, rahallisesti varmaan se ja sama, jos tankkaa halvempaa ainetta niin säästöllä saa uudet bensaletkut hankittua :)
 
Tankkaatko 95e10? Voi olla osasyy bensaletkujen hapertumiseen :think:

No, rahallisesti varmaan se ja sama, jos tankkaa halvempaa ainetta niin säästöllä saa uudet bensaletkut hankittua :)
Ihan 98 tankkaan, edellisistä en tiedä. Nyt laitoin etanolin kestävät letkut
 
Motonetissä 8mm sis.halkaisijan gatesin bensaletku oli 6,90€/m. Pari vkkoa sitte ostin. Eikä ollu niitä kangas päällysteisiä paskaletkuja.
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs letkuja sinne laitoit?

Kaikenlaisia letkuja onm markkinoilla ja ei oikein laadukasta letkua tunnu tänäpäivänän löytyvän, ja useimmat alkaa pykimään jo alle vuodessa. Joku Gatesin? letku motonetissä kuulemma kestää, mutta maksaa vissiin parikymppiä metri.

Diesel letkuna on tullut käytettyä IKH:n silikoniletkuja, jotka ei maksa, kuin euron metri. Toisaalla väitettiin, että silikoniletkuja ei saa polttoaineelle käyttää, kun liukenee, mutta ikh:n myyjä väitti, että kyllä kestää. On ne nyt minullakin useamman vuoden ollut ja hyvänä pysynyt. Painetta eivät kyllä juurikaan kestä, kun ei ole mitään kudoksia.
Gatesin letkua laitoin. Kuulema kestää ja sem verran vaivalloinen operaatio että kerralla kuntoon.
 
S40 vuosimallista en tiedä jotain 2004-2010.

No just, sentään noinkin "tuore" auto, ja tuossa kunnossa. Hyvä tietää jos jotain V70 taas haaveilee jossain kohtaa.

Josta tulikin mieleen. Kaverilla -99 T5 V70. Auto on seissy paikoillaan vähintään vuoden yhden mystisen vian takia. Asiaa ei helpota ollenkaan se että vaihdekeppi on P asennossa, eikä liikahda siitä mihinkään suuntaan. Ei olis montaa metriä matkaa työntää sitä talliin, mutta eihän se liikahda tuosta senttiäkään. Itsellä kun ollut samanlainen paitsi TDi, en kyllä keksinyt mikä saa tuollaisen jumituksen aikaan. Ideoita kenelläkään?
 
Sen automaatinhan saa aina tavalla tai toisella vapautettua tuosta p-asennosta vapaalle. Yleensä auton ohjekirjassa tuo on kerrottu miten se tehdään. Helpoimmillaan kepin vieressä on pieni luukku mikä avataan ja siitä vaihteen saa vapautettua.
 
No just, sentään noinkin "tuore" auto, ja tuossa kunnossa. Hyvä tietää jos jotain V70 taas haaveilee jossain kohtaa.

Josta tulikin mieleen. Kaverilla -99 T5 V70. Auto on seissy paikoillaan vähintään vuoden yhden mystisen vian takia. Asiaa ei helpota ollenkaan se että vaihdekeppi on P asennossa, eikä liikahda siitä mihinkään suuntaan. Ei olis montaa metriä matkaa työntää sitä talliin, mutta eihän se liikahda tuosta senttiäkään. Itsellä kun ollut samanlainen paitsi TDi, en kyllä keksinyt mikä saa tuollaisen jumituksen aikaan. Ideoita kenelläkään?

Tarvitseeko ko. mallissa painaa jarrua / painoitko jarrua kun keppiä siirtää?

Jos tarvitsee niin heitetään ko. jarruanturi kristallipallosta :D

Mites se kepin nappi, kai sekin voi vioittua, tosin sen varmaan huomaisi?
 
Tarvitseeko ko. mallissa painaa jarrua / painoitko jarrua kun keppiä siirtää?

Jos tarvitsee niin heitetään ko. jarruanturi kristallipallosta :D

Mites se kepin nappi, kai sekin voi vioittua, tosin sen varmaan huomaisi?

Jarruhommaa en edes muista, tuollakin autolla tullut ajettua, ja itsellä ollut samanlainen tomaatti. Viimeks kokeilin kyllä jarrulla ja ilman. Kepin napissa ei tuntunut mitään erikoista, eli sen jättäisin pois vikalistalta.

Sen automaatinhan saa aina tavalla tai toisella vapautettua tuosta p-asennosta vapaalle. Yleensä auton ohjekirjassa tuo on kerrottu miten se tehdään. Helpoimmillaan kepin vieressä on pieni luukku mikä avataan ja siitä vaihteen saa vapautettua.

Eihänä tässä mitään ohjekirjoja lueskella sentään:D Luukkua tuossa ei ole, mitä omaani muistelen. Mutta purkamallahan ne muovit siitä ympäriltä lähtee.

Täytyy vinkata kaveria että kattoo siitä ohjekirjasta - jos on - että miten vapautuu, muuten sitten meisseli käteen ja töihin.

Hitto kun kehtaisi niin ottaisin kuvan siitä vollesta, kunnon metsäautolöytö, sammaloituu hyvää vauhtia. Viime kesänä vaihtanut paikkaa omin voimin. Sitä ennen seissyt toisessa paikassa. Tuo vaihdejuttu alkaa kohta olemaan pieniin murheista tuolla kohtelulla...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 603
Viestejä
4 501 847
Jäsenet
74 234
Uusin jäsen
Theun

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom