Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Ketjun otsikkohan on "Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja." Ei korjautetaan ;)

EDIT:

Vikakoodi liian suuresta paine-erosta -> tutkitaan anturi -> huomataan rikkinäinen letku -> vaihdetaan se.

Mutta kun ei kiinnosta kuin inistä että paska auto.
 
Motonetissa vikakoodien luku 9 euroa ja laajempi järjestelmätestaus 19 euroa.

Joo ja hyvällä tuurilla nekin rahat voisi vaikka heittää kaivoon samoin lopputuloksin.

Justiinsa kävi tällä viikolla yksi volkkari pihassa, moottorihäiriön merkkivalo siellä paloi. Motomaattiin työnnetyillä rahoilla ei ollut vikakoodia irronnut ainakaan tästä autosta (neloskoppainen diesel-golf) mutta VCDS asiallisesti kertoi syypään olevan EGR-venttiilissä.

Mun mielestä melkoista kusetusta nuo motomaatit. Kyllä ne varmasti monesta autosta monia vikakoodeja kaivaa, mutta eipä sieltä rahojaan takaisin saa vaikka tulisikin tyhjä arpa.
 
Tulipas yllätyksenä että 13 vuotta vanhaan autoon on lopetettu pakuputkien valmistus.. kyseessä Opel Vectra GTX 2.0 Turbo, jossa ns. väliputki vuotaa, varaosaputken hinta 99€, mutta saatavuus tuntuu olevan olematon, alkuperäinen putki Saksasta tilattuna noin 440€..:darra:
 
Tuo on ihme mafiatouhua, että auton vikakoodeja ei näe kuin merkkihuollossa.
Miksi auto ei voi kuskille kertoa mikä sitä vaivaa?
Olisi helpompi reagoida jos auto sanoisi suoraan, että polttoainesuodatin on tukossa tai hehku sökönä.
Työkoneet sanoo suoraan mikä niitä vaivaa, ohjekirjasta löytyy tarkemmat selitykset ja netistä löytyy melkein kaikki. Jos sekään ei auta, niin soittaa huoltoon.
Käsittämättömän hankalaksi on tehty auton huoltaminen ja kunnon huolehtiminen.
 
Tuo on ihme mafiatouhua, että auton vikakoodeja ei näe kuin merkkihuollossa.
Miksi auto ei voi kuskille kertoa mikä sitä vaivaa?
Olisi helpompi reagoida jos auto sanoisi suoraan, että polttoainesuodatin on tukossa tai hehku sökönä.
Työkoneet sanoo suoraan mikä niitä vaivaa, ohjekirjasta löytyy tarkemmat selitykset ja netistä löytyy melkein kaikki. Jos sekään ei auta, niin soittaa huoltoon.
Käsittämättömän hankalaksi on tehty auton huoltaminen ja kunnon huolehtiminen.

Siis miten niin ei näy kuin merkkihuollossa? Valtaosaan alle 15v vanhoissa autoissa onnistuu vikakoodin luku n. viiden euron OBD2 adapteeilla suoraan kännykällä. Jos ei riitä niin sitten joku Autocom, Star tai muu merkkikohtainen viritelmä, nekään ei harrastajalle enää kalliita ole.
 
Siis miten niin ei näy kuin merkkihuollossa? Valtaosaan alle 15v vanhoissa autoissa onnistuu vikakoodin luku n. viiden euron OBD2 adapteeilla suoraan kännykällä. Jos ei riitä niin sitten joku Autocom, Star tai muu merkkikohtainen viritelmä, nekään ei harrastajalle enää kalliita ole.

Jokuhan tuossa aikaisemmin sanoi, että motonetissä ei saatu koodia luetuksi?
Juu staaria muunmuassa meinasin, kun ei sitä monesta huollostakaan löydy.
 
Missäs -01 T4 transportterin jarrun pääsylinterin ilmausproppu on? Jossain polkimen luona?
 
Lähes kaikkien autojen merkkikohtaiset lukijat saa netistä piraattina ostettua niin ei tarvitse sitä 15v vanhaa autoa viedä merkkihuoltoon.
 
Noh, alle tonnilla, joskus n. 600€:llä, saa Starin jolla tekee kaiken mitä huoltoliikekkin tekisi, siis jos vain vehjettä osaa käyttää. Onnistuu Airmaticin säädöt yms.
Mielestäni se on aivan kelpo hinta värkistä, jos harrastelee Mersuja. Itselleni voisin helposti tuollaisen hankkia, mutta harrastan vanhempia Mersuja joissa tuota ei tarvita.

Itellä oli joskus S210 jota käytin nyrkkipajalla koska tiesin että on viimeinen niin uusi Mersu, joten en ostanut itselleni Staria. Heitti vikatilaan melkein joka reissulla. Ei pajalla sitten mikään onnistunut koska "tos vehkees kestää nii kauan käynnistää, tuu joku toinen päivä". Enpä mennyt.
 
Jotenkin käsittämätöntä, että vuonna 2017 kun pankin tallelokerollekin pitää varata aika, niin auton vikakoodit pitää mennä katsastamaan merkkihuoltoon.
Luulisi siinä nyt säästyvän kaikkien aikaa, kun voisi itse lukea vikakoodin ja varailla huollon sen mukaan.
Moottorihäiriövalo kun palaa, niin vika voi olla ilmansuodattimesta syöttöpumppuun.
Jos itse tuon näkisi kotona, ja soittaisi huoltoon että tämmönen vika, niin osaisivat tilata osat valmiiksi ja varata tarvittavan ajan.
Nyt joudut käymään 2 krt huollossa kun eka huomataankin että on vähä isompi vika, niin tilaillaan eka osat ja varataan uutta aikaa.
 
Jotenkin käsittämätöntä, että vuonna 2017 kun pankin tallelokerollekin pitää varata aika, niin auton vikakoodit pitää mennä katsastamaan merkkihuoltoon.
Luulisi siinä nyt säästyvän kaikkien aikaa, kun voisi itse lukea vikakoodin ja varailla huollon sen mukaan.
Moottorihäiriövalo kun palaa, niin vika voi olla ilmansuodattimesta syöttöpumppuun.
Jos itse tuon näkisi kotona, ja soittaisi huoltoon että tämmönen vika, niin osaisivat tilata osat valmiiksi ja varata tarvittavan ajan.
Nyt joudut käymään 2 krt huollossa kun eka huomataankin että on vähä isompi vika, niin tilaillaan eka osat ja varataan uutta aikaa.
Tuossahan se syy tulikin. :tup:
Aika arpojia nykyiset mekaanikot ovat, varsinkin kun selvitetään vikoja vaihtamalla osia, jotka saattaa vielä rikkoontua jos vika toisaalla.
Tuntuu ettei ne mittaritkaan osaa kovin kummoisia, lopuiksi.

Onko noilla testereillä mahdollista ronkkia ja muokata auton järjetelmiä?
Vinkkiä voisi antaa testeriin jolla onnistuisi ainakin mahdollisimman tarkat tiedot, mutta pitäisi olla kohtuu halpa. :darra:
Autona Volvo S40 I -korinen.


Myös Kotkan suunnalta jos joku tietää jonkun tyypin joka tekisi vähän huokeammalla remppaa kuin "oikeat" korjaamot niin voi laittaa YV:tä...:vihellys:
 
Tuossahan se syy tulikin. :tup:
Aika arpojia nykyiset mekaanikot ovat, varsinkin kun selvitetään vikoja vaihtamalla osia, jotka saattaa vielä rikkoontua jos vika toisaalla.
Tuntuu ettei ne mittaritkaan osaa kovin kummoisia, lopuiksi.

Onko noilla testereillä mahdollista ronkkia ja muokata auton järjetelmiä?
Vinkkiä voisi antaa testeriin jolla onnistuisi ainakin mahdollisimman tarkat tiedot, mutta pitäisi olla kohtuu halpa. :darra:
Autona Volvo S40 I -korinen.
Bensa vai diesel? Mulla oli 01 diesel, siihen ei mitkään yleismallin lukijat käy. Renaultin kone. Kokeilin eVillen kaapelia:
Vikakoodikaapeli Volvolle
Tajuton säätö softan kanssa eikä se siltikään toiminut. Päivämäärän vaihtoa ja muuta schaissea. En suosittele!
Bensaan käy varmaan ihan normi OBD lukija.
 
Ei noissa auton systeemeissä sellaista älyä ole, että aukottomasti voi sanoa mikä sieltä on rikki. Esim. tuossa vanhassa C5:n rämässä syylärin flektin etuvastuksen kärähtäminen (á 20 €) aiheuttaa vikokoodin, mikä viittaa johonkin moottorin 1-pytyssä olevaan vikaan. Mikä lie "if x, y, z => error xxx" logiikka siellä sitten taustalla.
 
Bensa vai diesel? Mulla oli 01 diesel, siihen ei mitkään yleismallin lukijat käy. Renaultin kone. Kokeilin eVillen kaapelia:
Vikakoodikaapeli Volvolle
Tajuton säätö softan kanssa eikä se siltikään toiminut. Päivämäärän vaihtoa ja muuta schaissea. En suosittele!
Bensaan käy varmaan ihan normi OBD lukija.
Bensahan tuo.

Saa olla myös johdollinen, käytössä löytyy läppärit -XP -win7 -win10.
 
Ei noissa auton systeemeissä sellaista älyä ole, että aukottomasti voi sanoa mikä sieltä on rikki. Esim. tuossa vanhassa C5:n rämässä syylärin flektin etuvastuksen kärähtäminen (á 20 €) aiheuttaa vikokoodin, mikä viittaa johonkin moottorin 1-pytyssä olevaan vikaan. Mikä lie "if x, y, z => error xxx" logiikka siellä sitten taustalla.

On ne mahdollista saada luettavaan muotoon, jos olisi halua. Mutta halutaan työllistää huoltoa ja saada asiakasta rahastettua auton hankinnan jälkeenkin.
 
On ne mahdollista saada luettavaan muotoon, jos olisi halua. Mutta halutaan työllistää huoltoa ja saada asiakasta rahastettua auton hankinnan jälkeenkin.
Eihän tämä ollut se mun pointti. Vaan se, että ihan sama mitä vikakoodia se pukkaa, niin vika voi olla jossain ihan muualla. Sitä varten sen rasvanäpin pitää auto tarkistaa ennen varaosien hankkimista. Ei autoa voi tunkea niin täyteen sensoreita, että kaikki selviää diagnostiikalla. Oikeastihan te tässä kritisoitte sitä, että varaosia ei enää kustannussyistä pidetä suoraan hyllyssä jolloin korjauksen voisi tehdä samantien. Toinen ongelma on varmaan se, että osa rasvanäpeistä alkaa olla tyhmempiä kuin se korjattava auto.
 
Eihän tämä ollut se mun pointti. Vaan se, että ihan sama mitä vikakoodia se pukkaa, niin vika voi olla jossain ihan muualla. Sitä varten sen rasvanäpin pitää auto tarkistaa ennen varaosien hankkimista. Ei autoa voi tunkea niin täyteen sensoreita, että kaikki selviää diagnostiikalla. Oikeastihan te tässä kritisoitte sitä, että varaosia ei enää kustannussyistä pidetä suoraan hyllyssä jolloin korjauksen voisi tehdä samantien. Toinen ongelma on varmaan se, että osa rasvanäpeistä alkaa olla tyhmempiä kuin se korjattava auto.

Aika usein autot osaa kohtuutarkasti sanoa mikä siinä on vialla. Nyt se ei kerro mitään.
Ja huoltoon soittamalla tuollaiset edellä mainitut asiat selkeisi, mutta eutopuolella se ei ole niin yleistä.

Ja itse tarvitsen autoa päivittäin, joten huoltoon vieminen vaatii aina erillistä suunnittelua vara-auton ja aikataulutuksen suhteen.
Sitten, kun autoa pitää viedä kaksi kertaa samasta viasta, niin onhan se nyt vaivalloista kun voisi esim itse soittaa ja kertoa mikä on vialla.
 
Star ei kyllä minkään harrastelijan hinnoissa ole. Piraatteja saa halvalla, mutta ei niillä sitten loppupelissä juuri mitään tee.

Miten niin ei tee? Hyvin on piraatti-STARin kanssa tehty kaikenlaista vikadiagnoosia ja sopeutusta mersuille. Toki piraatit laahaa aina aavistuksen perässä, joten ihan juuri pakasta vedettyyn mersuun se piraatti ei varmaan pelittäisi mutta sellaisessa nyt on muutenkin vielä takuu voimassa.

Vanhempien (vm 1996 - 2012) kanssa on hyvin pärjätty ja takuulla säästetty laitteen hinta jo takaisin verrattuna merkkihuollon armoille jättäytymiseen.
 
On, mutta vastaus kun koittaa ostaa:

Juu tuolla lukeekin:

Ylimitoitetun rahdin kuljetusta Suomeen ei suoriteta!

On siinäkin olevinaan logistinen ongelma kun ei yhtä pakoputkea saada suomeen mutta ruotsiin toimittaisivat :hammer:

Ei sitten satu asumaan länsinaapurissa ketään tuttua joka voisi sinne tilata ja postitella tänne? :D
 
Aika usein autot osaa kohtuutarkasti sanoa mikä siinä on vialla. Nyt se ei kerro mitään.
Ja huoltoon soittamalla tuollaiset edellä mainitut asiat selkeisi, mutta eutopuolella se ei ole niin yleistä.

Ja itse tarvitsen autoa päivittäin, joten huoltoon vieminen vaatii aina erillistä suunnittelua vara-auton ja aikataulutuksen suhteen.
Sitten, kun autoa pitää viedä kaksi kertaa samasta viasta, niin onhan se nyt vaivalloista kun voisi esim itse soittaa ja kertoa mikä on vialla.
Sinä nyt toki ajattelet asiaan omasta näkökulmastasi, mutta mietipä hetki sen huoltoliikkeen vinkkelistä. "Aika usein" ja "kohtuutarkasti" voi tarkoittaa tonnien eroa siinä, mitä sinne pitää vaihtaa. Kyllä se aina pitää ensin katsoa mikä oikeasti on rikki. Siitähän se riemu vasta asiakkaalla repeis, kun vikakoodin perusteella tilattuja osia tai vähintään niiden rahteja alettais laskuttamaan vaikka osia ei tarvittu.

C5:n kanssa mulla on vikakoodit yms. oppaat käytössä ja siltikin saa arpoa. Esim. ilmastointijärjestelmässä oli vuoto. Toki vikakoodit olisi pystyneet kertomaan, että eipä ole painetta, mutta siinä se. Konepelti ja google auki tilanne selvisi aika nopeasti, että lauhdutin poks. Sen jälkeen syylärin flekti kiukutteli em. vikakoodilla. Yhtä etuvastusta ja relettä + crc:tä myöhemmin toimii taas.

Suosittelen käyttämään autokorjaamoa, joka tarjoaa ilmaisen vara-auton. Vakuutuksiinkin tällaisia on mahdollista saada.
 
Juu tuolla lukeekin:

Ylimitoitetun rahdin kuljetusta Suomeen ei suoriteta!

On siinäkin olevinaan logistinen ongelma kun ei yhtä pakoputkea saada suomeen mutta ruotsiin toimittaisivat :hammer:

Ei sitten satu asumaan länsinaapurissa ketään tuttua joka voisi sinne tilata ja postitella tänne? :D
Oishan tuolla toki, mutta se lienee viimeinen vaihtoehto, ellei mistään saa suoralla toimituksella. On se ihme kun ei noin yleistä varaosaa ole saatavilla.:rage:
 
Sinä nyt toki ajattelet asiaan omasta näkökulmastasi, mutta mietipä hetki sen huoltoliikkeen vinkkelistä. "Aika usein" ja "kohtuutarkasti" voi tarkoittaa tonnien eroa siinä, mitä sinne pitää vaihtaa. Kyllä se aina pitää ensin katsoa mikä oikeasti on rikki. Siitähän se riemu vasta asiakkaalla repeis, kun vikakoodin perusteella tilattuja osia tai vähintään niiden rahteja alettais laskuttamaan vaikka osia ei tarvittu.

C5:n kanssa mulla on vikakoodit yms. oppaat käytössä ja siltikin saa arpoa. Esim. ilmastointijärjestelmässä oli vuoto. Toki vikakoodit olisi pystyneet kertomaan, että eipä ole painetta, mutta siinä se. Konepelti ja google auki tilanne selvisi aika nopeasti, että lauhdutin poks. Sen jälkeen syylärin flekti kiukutteli em. vikakoodilla. Yhtä etuvastusta ja relettä + crc:tä myöhemmin toimii taas.

Suosittelen käyttämään autokorjaamoa, joka tarjoaa ilmaisen vara-auton. Vakuutuksiinkin tällaisia on mahdollista saada.

Puhun nyt työkoneiden näkökulmasta. Ne osaa kertoa hyvin tarkasti ilman mitään Obd -lukioita mikä niitä vaivaa ja tilaa osat ja huollot sen perusteella. Ei ole mitään syytä miksi tämä ei voisi toimia myös autopuolella - muu kuin haluttomuus.

Eikai vakuutus normihuoltoihin anna vaihtoautoa, vaan sellaisiin vikoihin minkä korjauksem vakuutus maksaa?
Itsellä tuollainen vakuutus on ja olen sitä käyttänyt tuulilasin vaihdatteassani. En ole tarkemmin perehtynyt.
 
Siinähän se ois, mutta postit suht kovat 58€. Täytyy kai tuosta tilata jos ei muualta löydä.:kahvi: Kiitos.:kippis:

Edit: Ei jaksanut jäädä etsimään lähempää, joten tilasin. Loppusumma 165€, mutta pääseepähän helpommalla. Hitsaamalla ois selvinnyt kenties pari vuotta, mutta vaihto ois ollut joka tapauksessa pian edessä ja sitten saatavuus kenties nykyistäkin huonompi.
 
Siinähän se ois, mutta postit suht kovat 58€. Täytyy kai tuosta tilata jos ei muualta löydä.:kahvi: Kiitos.:kippis:

No problem, helpompi se on maksaa kuin ruotsin kautta tilailla kuitenkin :D

Puhun nyt työkoneiden näkökulmasta. Ne osaa kertoa hyvin tarkasti ilman mitään Obd -lukioita mikä niitä vaivaa ja tilaa osat ja huollot sen perusteella. Ei ole mitään syytä miksi tämä ei voisi toimia myös autopuolella - muu kuin haluttomuus.

Juu työkoneet on aikaansa edellä näissä hommissa, ja pitää ollakin jotta ne saadaan takaisin töihin mahdollisimman nopeasti.

Tuossa mulla yksi kuormaaja vuodelta 1992 jo hetken huudellut et ilmanputsari tukossa, en vaan ole vielä saanut aikaiseksi vaihtaa kun se sitä huutelee vain täyskaasulla :D
 
Puhun nyt työkoneiden näkökulmasta. Ne osaa kertoa hyvin tarkasti ilman mitään Obd -lukioita mikä niitä vaivaa ja tilaa osat ja huollot sen perusteella. Ei ole mitään syytä miksi tämä ei voisi toimia myös autopuolella - muu kuin haluttomuus.
Montako kertaa keskivertoauton hinnan verran se sun huoltokonees maksaa? Ja paljonko tuollaisia on liikenteessä? On ihan eri asia miinoittaa "yksittäiskappaleet" sensoreilla kuin sarjatuotantovärkeissä.

e: Ja kuten Gize tuossa totesi, työkoneissa oleellisinta on saada kone nopeasti kuntoon, huoltokustannus on sivuseikka.

Eikai vakuutus normihuoltoihin anna vaihtoautoa, vaan sellaisiin vikoihin minkä korjauksem vakuutus maksaa? Itsellä tuollainen vakuutus on ja olen sitä käyttänyt tuulilasin vaihdatteassani. En ole tarkemmin perehtynyt.
Viimeksi kun vertailin, niin jonkun yhtiön vakuutuksessa oli normaalit huollotkin mukana. Toki siinä sitten hintaa oli sen verran, että samalla rahalla makselee normihuoltojen vara-autot.

e2: Tämä vakuutus saattoi kyllä olla jonkun autoliikeen spesiaalikin...
 
Viimeksi muokattu:
No problem, helpompi se on maksaa kuin ruotsin kautta tilailla kuitenkin :D
Editoin aiempaa viestiä! ;)
Edit: Ei jaksanut jäädä etsimään lähempää, joten tilasin. Loppusumma 165€, mutta pääseepähän helpommalla. Hitsaamalla ois selvinnyt kenties pari vuotta, mutta vaihto ois ollut joka tapauksessa pian edessä ja sitten saatavuus kenties nykyistäkin huonompi.

Eli kiitos sinulle, jospa tuo olisi passeli, ainakin juuri tuo oma malli mainitaan yhteensopivuuslistassa.:cigar2: Muuta valittamista katsastuksessa ei ollutkaan ja kyllä tuolla 210 hepalla pääsee vielä monta vuotta.:tup:
 
Eilen tuli vaihdettua kaverin passattiin tuulettimen viskokytkimen laakeri, joka rohisi jo pahankuuloisesti. Puskuria piti vähän ottaa ulospäin, jotta tuuletin ja visko mahtuivat tulemaan ulos ja laakeria mahtui operoimaan. Homma itsessään oli melko yksinkertainen, mutta aikaavievä. Kuvia operaatiosta ei tullut otettua, mutta laakerin ollessa tiukasti prässätty pesäänsä, piti se prässätä sieltä ulos. Apuna tähän käytettiin M10x140 pulttia, kourallista pieniä M10 aluslevyjä ja muutamaa suurempaa aluslevyä sekä putkenpätkää, joka oli hieman suurempi kuin laakeri. Laakerin edestä otettiin pois seekerirengas, pultti ja kassa aluslevyjä pujotettiin laakerin takaa läpi, etupuolelle laitettiin putki ja suurempi prikka, jonka jälkeen alettiin kiertää mutteria kiinni. Laakeri tullessa ulospäin lisättiin välillä prikkoja laakerin taakse ja kierrettiin lisää. Vanha laakeri pois ja uusi laakeri sisään käänteisessä järjestyksessä. Laakeripesä ei ollut takaa ulkopuolelta suorassa, joten sinne täytyi tehdä pieni kiila, jotta laakeri meni suoraan sisälle. Laakeripesän taakse kiila, pari suurta aluslevyä ja laakerin eteen laakerin ulkokehän kokoinen hylsy jolla laakeria puristettiin takaisin pesään. Lopuksi seekeri takaisin paikoilleen.
 
Siinähän se ois, mutta postit suht kovat 58€. Täytyy kai tuosta tilata jos ei muualta löydä.:kahvi: Kiitos.:kippis:

Edit: Ei jaksanut jäädä etsimään lähempää, joten tilasin. Loppusumma 165€, mutta pääseepähän helpommalla. Hitsaamalla ois selvinnyt kenties pari vuotta, mutta vaihto ois ollut joka tapauksessa pian edessä ja sitten saatavuus kenties nykyistäkin huonompi.
Tässä kohtaa hieman myöhäistä kun tilaus on jo tehty, mutta noin yleisesti ottaen briteistä ei kannata tilata mitään, koska kanaali nostaa kuljetushintoja ihan älyttömästi. Yleensä saman osan löytää mistä tahansa päin Eurooppaa huomattavasti halvemmalla kuljetuksella.

Ebay on vaan siitä paska, että se tuppaa randomisti sulkemaan pois tiettyjen kielialueiden kauppoja/ilmoituksia ja brittejä ei voi yksinään sulkea ulos hakutuloksista, kun menevät vielä EU-alueen sisään. Lisäksi se välillä tarjoaa jotain briteissä olevaa tuotetta ilmaisella toimituksella, mutta se koskeekin sitten vain brittien sisäisiä postituksia. :facepalm:
 
Tässä kohtaa hieman myöhäistä kun tilaus on jo tehty, mutta noin yleisesti ottaen briteistä ei kannata tilata mitään, koska kanaali nostaa kuljetushintoja ihan älyttömästi. Yleensä saman osan löytää mistä tahansa päin Eurooppaa huomattavasti halvemmalla kuljetuksella.
Näköjään, Saksasta postikulut 21€..
FENNO Mittelrohr NEU Opel Vectra C + GTS 2.0 16V Turbo + Anbauteile Abgasrohr
E: Putki 31€ ja postit 16€ :eek: @Asmola Onkohan oikea??
OPEL VECTRA C 2.0 175PS 2003- Mittelrohr Auspuff
 
Saksan hinta 20 euroa brittiä kalliimpi eli aika +-0 tässä tapauksessa menee. Hyvä niin...
 
Eipä nuo tarvikeputket ainakaan C5:een Mätänetissä paljoa maksaneet, joten miksei...

e: Näyttäis kuvissa olevan eri putkia ainakin kannakkeiden osalta.
 
Eipä nuo tarvikeputket ainakaan C5:een Mätänetissä paljoa maksaneet, joten miksei...
Tarvikeputki ois ollu 99€ Motonetissa (jota ei ole enää saatavilla) joka vastaa brittien hintaa, joten sen takia ihmettelen tuota saksan 31€ hintaa.
 
Eli kiitos sinulle, jospa tuo olisi passeli, ainakin juuri tuo oma malli mainitaan yhteensopivuuslistassa.:cigar2: Muuta valittamista katsastuksessa ei ollutkaan ja kyllä tuolla 210 hepalla pääsee vielä monta vuotta.:tup:

Pitäisi olla jos se ekan linkin tuote oli, sieltä otin sen Opelin osanumeron jonka kautta päädyin sinulle linkkaamaani tuotteeseen :)

Voiko tuo alempi pitää paikkaansa?:eek: Hinta herättää runsaasti epäilyä.:btooth:

Jos se kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, niin kyllä se niin yleensä onkin :D Miten on sitten kestoikäkin tuollaisessa "halpamallissa" jos se perille joskus tulee, ruostuu alle vuodessa poikki kuitenkin :D

Tosin poikkeuksiakin on, lotto vetämään :rolleyes:
 
Pitäisi olla jos se ekan linkin tuote oli, sieltä otin sen Opelin osanumeron jonka kautta päädyin sinulle linkkaamaani tuotteeseen :)



Jos se kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, niin kyllä se niin yleensä onkin :D Miten on sitten kestoikäkin tuollaisessa "halpamallissa" jos se perille joskus tulee, ruostuu alle vuodessa poikki kuitenkin :D

Tosin poikkeuksiakin on, lotto vetämään :rolleyes:
Noh, pidän tuon brittitilauksen sillä oletuksella, että tuo toinen on joko foliosta tehty putki, tai täysin väärä osa.:rofl: Tosin tuolla hinnalla tekisi mieli tilata ja laittaa kiertoon jos tulee oikea osa.:vihellys:
 
Voiko tuo alempi pitää paikkaansa?:eek: Hinta herättää runsaasti epäilyä.:btooth:

Eipä nuo tarvikeputket ainakaan C5:een Mätänetissä paljoa maksaneet, joten miksei...

e: Näyttäis kuvissa olevan eri putkia ainakin kannakkeiden osalta.

Pitäisi olla jos se ekan linkin tuote oli, sieltä otin sen Opelin osanumeron jonka kautta päädyin sinulle linkkaamaani tuotteeseen :)

Jos se kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, niin kyllä se niin yleensä onkin :D Miten on sitten kestoikäkin tuollaisessa "halpamallissa" jos se perille joskus tulee, ruostuu alle vuodessa poikki kuitenkin :D

Tosin poikkeuksiakin on, lotto vetämään :rolleyes:

Hinta pistää tosiaan miettimään.. Voi olla ettei kannata kokeilla. Tosin jos se sopii niin olisipa iso säästö :D
 
Mä tilasin omaan ZJ jeeppiin pakoputken saksasta, ku suomesta möivät eioota. Noh satasen makso posteineen. No olihan se vähä sinneppäin, mutta ei sitä paikalleen saanu ilman rälläkkää ja miggiä..
Mutkat väärissä kohdissa ja kiinnikkeet kans..
Kyllähän se nyt on 3v kestäny..
 
Montako kertaa keskivertoauton hinnan verran se sun huoltokonees maksaa? Ja paljonko tuollaisia on liikenteessä? On ihan eri asia miinoittaa "yksittäiskappaleet" sensoreilla kuin sarjatuotantovärkeissä.

e: Ja kuten Gize tuossa totesi, työkoneissa oleellisinta on saada kone nopeasti kuntoon, huoltokustannus on sivuseikka.

Viimeksi kun vertailin, niin jonkun yhtiön vakuutuksessa oli normaalit huollotkin mukana. Toki siinä sitten hintaa oli sen verran, että samalla rahalla makselee normihuoltojen vara-autot.

e2: Tämä vakuutus saattoi kyllä olla jonkun autoliikeen spesiaalikin...

Juu toki työkoneet on tässä tilanteessa eri asemassa kuin autot, mutta eihän se nyt autoilijaa vahingoita jos edes jotain tietoa saisi autolta.
Ainakin itseä kiinnostaisi jos moottorin merkkivalo syttyisi palamaan, että onko se tukkiutunut polttoainesuodatin tai turbon toiminta.
Kyllähän se auto nämä tietää, koska tuollaiset moottorin toiminnat on kuitenkin "kriittisiä".
Jos vika merkkaa johonkin polttoaineen syöttöjärjestelmään tms tietäisi itse perus renkaiden vaihtajana nostas kädet pystyyn ja viedä huoltoon.
Kun taas suodattimien vaihtaminen voisi kotopajassa onnistua.
 
Mut ei tuo lisäinfo (jonka nykyäänkin lukijalla saa luettua) auta yhtään siihen, että asentajan täytyy kuitenkin hyvin usein vilkaista pellin alle, että mikä siellä oikeasti on rikki ennen varaosien tilaamista. En kyllä enää tiedä onko sun ongelma ne 2 käyntikertaa korjaamolla vai se, että joudut maksamaan "helpoista" hommista, jotka vois tehdä ehkä itsekin. Jälkimmäiseen auttaa sen lukijan hommaaminen.
 
Mut ei tuo lisäinfo (jonka nykyäänkin lukijalla saa luettua) auta yhtään siihen, että asentajan täytyy kuitenkin hyvin usein vilkaista pellin alle, että mikä siellä oikeasti on rikki ennen varaosien tilaamista. En kyllä enää tiedä onko sun ongelma ne 2 käyntikertaa korjaamolla vai se, että joudut maksamaan "helpoista" hommista, jotka vois tehdä ehkä itsekin. Jälkimmäiseen auttaa sen lukijan hommaaminen.

Minun ongelmani on juuri toi 2 käyntikertaa.
Staria en ole vielä hommannut, mutta ehkä joskus..
 
Minun ongelmani on juuri toi 2 käyntikertaa.
Staria en ole vielä hommannut, mutta ehkä joskus..

Ajatko kuitenkin mersulla? Vaihda bemariin, inpan jne. saa helpommin :D

Ei vaan, jos mercedes on omaan käteen niin :tup: ja varmaan harrastajat lukee, (kun vaan oikean kanavan löydät), samalla tapaa kuin btcf-foorumin porukka bemareita, edullisesti ja joustavasti ja mikä tärkeintä niin niitä koodeja ei vaan lueta, vaan tulkitaan ja voidaan ajaa livedataa, ohjelmoida samalla jne.

Eli ongelman ilmestyessä ensin yhteys pikkurahalla harrastajalle, koodiluku ja vasta sitten katsot osaatko itse tehdä vai nostatko kädet pystyyn, ja viet merkkiliikettäkin ehkä viisaampana korjaukseen, samalla kerrot vikakoodit, epäilyt missä vika ja mitkä oireet (livedatasta näkee mukavasti kaikkea vaikkei mbn starista mitään kokemusta itsellä ole).
 
Tulipa tänään korjailtua omasta vaggineesta bensatankin lukitusmekanismi. Bensaluukun avausnappi ei ole muutamaan vuoteen vuoteen toiminut, mutta en ole jaksanut asiaan tarkemmin perehtyä, kun ei ole sen suuremmin haitannut. Tänään kuitenkin yleismittarilla tarkastelin avausnapin toimintaa ja huomasin sen toimivaksi. Kontin puolelta löytyvä lukitusmekanismi ei taas reagoinut nappulaan. Mötikkä irti ja kotelo auki.

u1sMy34Nrhx1suVFaQPm-1m74uflFskjb1pD-5Gloj8

BacKfjrIXoxEU5f1T6dovhfG5NN5OjjecxyqAMddf4Y

Kotelon sisällä oleva sähkömoottori käynnistyy ja vetää valkean muovimännän sisään, jolloin luukku vapautuu. Jousi taas haluaa työntää mäntää ulospäin. Koko paketti oli jumittunut suppuun, jolloin nappia painamalla mitään ei tapahtunu. Osat kasaan, vähän herkistelyä ja takaisin kiinni. Lukitus toimii nyt moitteettomasti.
 
Ajatko kuitenkin mersulla? Vaihda bemariin, inpan jne. saa helpommin :D

Ei vaan, jos mercedes on omaan käteen niin :tup: ja varmaan harrastajat lukee, (kun vaan oikean kanavan löydät), samalla tapaa kuin btcf-foorumin porukka bemareita, edullisesti ja joustavasti ja mikä tärkeintä niin niitä koodeja ei vaan lueta, vaan tulkitaan ja voidaan ajaa livedataa, ohjelmoida samalla jne.

Eli ongelman ilmestyessä ensin yhteys pikkurahalla harrastajalle, koodiluku ja vasta sitten katsot osaatko itse tehdä vai nostatko kädet pystyyn, ja viet merkkiliikettäkin ehkä viisaampana korjaukseen, samalla kerrot vikakoodit, epäilyt missä vika ja mitkä oireet (livedatasta näkee mukavasti kaikkea vaikkei mbn starista mitään kokemusta itsellä ole).

No itse asiassa kaikki tähän astiset viat on oireiden perusteella löytynyt alan foorumeilta jne.
Eivät ole vaan huollossa uskoneet, kun olen sanonut mikä on vialla ja mitä pitää vaihtaa.
Olenkin nykyään vienyt auton osineen huoltoon, ja käskenyt vaihtaa ne sinne.
On toiminut parhaiten ja on saanut auton kuntoon 'yhdellä huoltokäynnillä'. :tup:
 
Mersut ovat siitä erikoisia että vanhemmissa, kuten myös w210 korisissa käytetään sitä 21 napaista pyöreää liitintä jota ei joka pajasta löydykään.
Ja sit diagnoosit kolmannen ospuolen laitteilla on sitä että ensin mittaristoon startin jälkeen jää hehkuvalo palamaan ja mittari kertoo että hehkutulppa on rikki mutta ei kerro mikä niistä, Mersun * (star) osaa kyllä kertoa.

Itse harkinnut pidemmän aikaa hankkivani omaa S210 varten *, ihan kiinnostuksen vuoksi tutkia paremmin tuon sielunelämää. 660tkm ajetulla kun alkaa teini iän vaivat vaivaamaan välillä ettei tarvitsisi alvariinsa soitella pajoihin koodien selvittelyä.

Netistä löytää kopioita tottakai hintaan 600-1000 hintahaitarilla ja joissa on suurimmassa osassa uusimmat päivitykset (2017.xx) sisältäen läppärin, multiplexerin ja kaapelit. Ja itse nimenomaan katsonut tätä langatonta multiplexerin ja läppärin välistä yhteydellistä C4 versiota.

Käytettyä kun lähtisi suomesta ostamaan on hinta sama kun tilatessa uusi mutta vanhemmalla versiolla.

Hinta on silti sen verran suolainen että olen muutamalta ystävältä kysynyt että jos vaikka kahteen pekkaan lähtisi ostamaan joten kulut saisi jaettua. Ja voihan tuosta aina ottaa omiaan takaisin muilta kun parilla kympillä suorittaa vikadiagnostiikkaa muille :cigar2:

Tulipa taas tekstiä :D

Lisätään tähän vaikka vielä että oma mb 2.7 turbo Diesel kuulostaa kuin miltäkin käyntivikaiselta kasikoneelta polttoaineen paineensäätimen reistailessa. Uusisin tiivisteet tuohon neljä kuukautta takaperin mutta polttoainejärjestelmän osat olivat kuivina tuossa 3 viikkoa startin ollessa rikki.
Uusisiko nuo 3 o-rengasta kerran viellä
 
pari kysymystä 2001 T4 transportterista
Millä vehkeellä saa luettua vikakoodit
millä vehkeellä ne saa nollattua
saako turvatyynyn vikakoodin joka sytty siitä et rassasin pari päivää akkua irti ja takas nollattua jotenki.
 
VCDS hoitaa volkkarit. Jos ei raaski itselle ostaa (+300€) niin VAG foorumeilta löytyy harrastajia ympäri maan jotka pikku korvausta vastaan tuon hoitaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 413
Viestejä
4 488 232
Jäsenet
74 236
Uusin jäsen
Bandito

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom