- Liittynyt
- 18.12.2016
- Viestejä
- 1 196
Siis mun oma kantapään kautta opittu kokemus on se, että kierteet korkkaa jos laittaa pehmeämpää. En ehtinyt käydä sitten Vantaalla, mutta riksun Etrasta löytyi sentäs 12.9 kovaa kamaa, mitä sitten laitoin.
Niinhän minä kirjoitinkin, se 8.8 siis venyy (kierteet paskaks) kun 10,9 tai 12.9 vielä kiristyy, mutta sitten kun kiristys/venymisvara toppaa (mikä lujemmilla pulteilla on pienempi) niin ne napsahtavat aika helposti poikki. 12.9 voi siis olla johonkin paikkaan myös liian luja. Nyt siis kun vaihdoit 10.9->12.9 niin se katkeaa helpommin tärinästä koska se ei veny kuten pehmeämpi 10.9.
5.8 ja 8.8 pulteillekin on siis oma paikkansa, mikä ei tietysti ole auton alustanosissa, mutta on paikkoja jossa ne kestävät lujempia pultteja paremmin venymisen takia.
Höpöhöpö juu, lueppa mitä kirjoitin vielä uudestaan ja sano mikä muka meni metsään eläkä jaksa linkkailla wikipediasettiä?? Ei tosin ollut selkein viestini sen myönnän