Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikähän oman mossen jarruihin tuli kun ne katos osittain, niin että se kyllä jarruttaa jonkin verran, mutta jarrupaine ei pysy vaan polin alkaa painumaan lattiaan? Potilas on Toyota Avensis 2.0 TD vm. 2000.
Onneksi oli hiljanen vauhti eikä muita omalla kaistalla kun risteykseen tultaessa aloin jarruttamaan ja polin painui vaan hitaasti lattiaan...
Vahva veikkaus katkenneelle jarruputkelle.
Itekki veikkaisin vuotavaa tiivistettä. Jos ois putki halkipoikki niin menisi suoraan poljin lattiaan.Teoriassa voi kaiketi myös pääsylinterin tiivisteet vuotaa?
Ok. Kiitos tiedoista! Pitää raahata romu korjaamolle ja vaihdattaa toi pääsylinteri.
Mulla kävi toissa syksynä niin että jarrupoljin painui hiljalleen pohjaan ja jarrunestettä hävisi. Korjaamolla asentajat tutki ja totesi että jarruputki ruostunut puhki. Auto on vm1999 Megane.
Molemmat takajarruputket vaihdettiin ja sen jälkeen on jarrut toimineet.
Pyydä kaveri viereen katsomaan niin tarkka vuotokohta selviää, kun poljet jarrua. Jarrupääsylinteri löytyy konepellin alta.Kannatti näköjään tutkia vielä tuota jarrunesteen katoamista, että tapahtuuko sitä. Ja tapahtuuhan sitä kun nyt kävin polkemassa jarrua muutaman kerran, niin nyt menee poljin pohjaan suoraan.
Eli jarruputket on se ongelma? Lätäkkö oli kuskin puolella takarenkaan etupuolella, siellä ei ilmeisesti mitään jarrupääsylinteriä ole?
Jos meinaat autoa pitää, niin vaihda/vaihdata kaikki jarruputket taakse.Kannatti näköjään tutkia vielä tuota jarrunesteen katoamista, että tapahtuuko sitä. Ja tapahtuuhan sitä kun nyt kävin polkemassa jarrua muutaman kerran, niin nyt menee poljin pohjaan suoraan.
Eli jarruputket on se ongelma? Lätäkkö oli kuskin puolella takarenkaan etupuolella, siellä ei ilmeisesti mitään jarrupääsylinteriä ole?
Jos meinaat autoa pitää, niin vaihda/vaihdata kaikki jarruputket taakse.
Onko täällä ranskalaisiin vihkiytynyttä kanssa?
Megane2 K4M760 -padalla vilkuttelee öljynpainevaloa satunnaisesti. Onko näissä esim. imusihdin tukkeutuminen yleistä / meneekö öljypumppuja? Kilsoja n. 190tkm.
Paineet meinasin huomenna mittailla, uudella tunnistimella olen varautunut.
Itsellä vähän isompi korjaus ollut... Ei ollut ihan päivän homma...
Kaikki mahdollinen korjattu/uusittu
https://www.theniceman.com/coppermine/thumbnails.php?album=1
serveri on minun oma joka hyrrää tuolla vaatehuoneessa, olen itse luonnut SSL varmenteen että HTTPS: toimii eli en ole ostanut kaupallista versiota.
Lisätiedoista voi lisätä poikkeuksen niin ei kysele enempää enään.
Poltin todennäköisesti. Noin ne täällä ainakin on oireillut. Väri vaihtuu vasta siinä vaiheessa, kun polttimen tunnit rupeaa olemaan täysiä ja huomaat kyllä sen selvästi, kun väri on violetti/punertava mitä. Kumpikin poltin kannattaa vaihtaa samalla kertaa.Avensiksen (-13 T27) toinen xenon on pari kertaa sammunut kesken ajon. Ajon jälkeen kun laittaa virrat pois ja takaisin päälle niin toimii normaalisti. Veteleeköhän poltin viimeisiään vai onko joku kosketushäiriö? Värisävyssä ei mielestäni ole tapahtunut muutoksia viime aikoina.
100€ tuossakin vähintään ylihintaa.Audi TTn (Vm. 2008) käytin moottoriöljyn, öljynsuodattimen ja sytytystulppien vaihdossa. 295e koko lysti![]()
Mikähän oman mossen jarruihin tuli kun ne katos osittain, niin että se kyllä jarruttaa jonkin verran, mutta jarrupaine ei pysy vaan polin alkaa painumaan lattiaan? Potilas on Toyota Avensis 2.0 TD vm. 2000.
Onneksi oli hiljanen vauhti eikä muita omalla kaistalla kun risteykseen tultaessa aloin jarruttamaan ja polin painui vaan hitaasti lattiaan...
Nyt on vasemman puolen jarruputket vaihdettu ja joku kehoitti vaihtamaan molemmat puolet samaanaikaan. Ihan hyvä vinkki kun nyt on oikealta puoleltakin osittain vaihdettu kun sielläkin oli vuoto, jonka vuoksi korjaamon oli pakko fiksata seki, että jarrujen ilmaus onnistuu.
Ja eikä siinä vielä kaikki: Kun ne nosti auton ylös sieltä oli tippunu iskarin laippa? lattialle, joten sekin on nyt korjauslistalla (listalla kun ei ollut rahaa korjauttaa sitä heti kuten ei myöskään vaihtaa koko oikean puoleista jarruputkea...). Vituttaa olla köyhä!
Ristus mitä meteliä kuuluu nyt perästä kun erehtyy ajamaan jollakin epätasaisella alueella, mutta onneks niitä ei näin talvella "paljoa" löydy.... VI**U!!!
Kuulostaa kauhian tutultameil o Avensis 03vm 2.0 bensa, Katsuri hylkäsi ihan aiheesta taka oikea alatukivarren oli reikä ja muutenkin pehmeä. Noh se tuli vaihdettua kävin jälki näytillä sain leiman lähdin iloisin mielin ajamaan kotio. Ajoin 10km pyörät ei enää kääntyneet vaikka rattia pyöritti vauhtia n.100km/h hiljentelin ja tien sivuun ihmettelee et mikäs nyt tuli
ohjaus palautui ajoin korjaamolle nosturissa totesivat hammastanko entinen
Samalla katsottiin alatukivarret,alapallot ja koiranluut noh tukivarret ihan pehmenneet ruosteesta eikös neki siitä samalla. Osihin meni kk aikana 1200€ ja työtä 800€ vaikka teki osan omassa tallissa mitä pystyi.![]()
Kuulostaa kauhian tutultameil o Avensis 03vm 2.0 bensa, Katsuri hylkäsi ihan aiheesta taka oikea alatukivarren oli reikä ja muutenkin pehmeä. Noh se tuli vaihdettua kävin jälki näytillä sain leiman lähdin iloisin mielin ajamaan kotio. Ajoin 10km pyörät ei enää kääntyneet vaikka rattia pyöritti vauhtia n.100km/h hiljentelin ja tien sivuun ihmettelee et mikäs nyt tuli
ohjaus palautui ajoin korjaamolle nosturissa totesivat hammastanko entinen
Samalla katsottiin alatukivarret,alapallot ja koiranluut noh tukivarret ihan pehmenneet ruosteesta eikös neki siitä samalla. Osihin meni kk aikana 1200€ ja työtä 800€ vaikka teki osan omassa tallissa mitä pystyi.![]()
Keleen ruoste pilaa muuten hyvät autot...
Mihinkään niiden Japanilaisten autojen "maine" ole hävinnyt ruostumisen osalta. Samalla tavalla ne on mädäntyneet siellä -70 luvulla.
Hammastanko, alatukivarret, pallot, koiranluut 1200€?? Työ 800€ vaikka itsekin teit remppaa?
Marmoritiskin osia?![]()
Sparetosta, autodocilta ja yks pusla marmorilta kun ei muualta saanu.
![]()
![]()
Ja Autodocilta takaoikea alatukivarsi 300€ suomessa halvin oli 500€ siihen se etummainen nivel 120€ marmorilta. Jotain muitakin osia hankittiin ei enää muista.
Nyt on vasemman puolen jarruputket vaihdettu ja joku kehoitti vaihtamaan molemmat puolet samaanaikaan. Ihan hyvä vinkki kun nyt on oikealta puoleltakin osittain vaihdettu kun sielläkin oli vuoto, jonka vuoksi korjaamon oli pakko fiksata seki, että jarrujen ilmaus onnistuu.
Ja eikä siinä vielä kaikki: Kun ne nosti auton ylös sieltä oli tippunu iskarin laippa? lattialle, joten sekin on nyt korjauslistalla (listalla kun ei ollut rahaa korjauttaa sitä heti kuten ei myöskään vaihtaa koko oikean puoleista jarruputkea...). Vituttaa olla köyhä!
Ristus mitä meteliä kuuluu nyt perästä kun erehtyy ajamaan jollakin epätasaisella alueella, mutta onneks niitä ei näin talvella "paljoa" löydy.... VI**U!!!
Minusta tuo kuulostaa enemmän nivel (koiranluu, alapallo,raidepää)/alatukivarren puslien vialta.Yläpään laakerien kanssa ongelmaa tääläkin. 9-5 Saab.
Vaihdoin laakerit uuteen ja kiristin mutterin takaisin pyssyllä (Ryobin akullinen). Kuitenkin välillä jousi plonksahtelee ajaessa sopivasti kuoppaan tms. Onko tuo mutteri voinut mennä liian tiukalle tms, vai mikä helvetti tässä mättää?
Meillä on noita saappeja 2kpl ja molempiin vaihdoin, molemmissa samaa ongelmaa rempan jälkeen.![]()
Kyllä se laakereista tulee, se on moneen kertaan kuunneltu ja tunnusteltu.Minusta tuo kuulostaa enemmän nivel (koiranluu, alapallo,raidepää)/alatukivarren puslien vialta.
Juu paikallaan kääntäessäkin välillä rutisee, ajaessa joskus kääntäessä kuuluu samainen ääni.Tällä tavalla voit tarkistaa että toimiiko joustintuen laakerointi oikein.
Joustintuen laakeroinnin ollessa rikki kuuluu klonksahduksia kun rattia kääntelee puolelta toiselle ääripäihin.
Tällöin jousi ei tasaisesti pääse pyörimään laakeroinnin varassa.
Asian voi tarkistaa nostamalla auton etupää ylös ja apumies pyörittää rattia ja toinen henkilö katsoo samalla jousta että pyöriikö se muljahdellen ja klonksahtaen.
Jos taas kolinaa kuuluu kuoppiin ajaessa, ei vika mielestäni ole joustintuen laakeroinnissa vaan esim koiranluut.
Kyllä se laakereista tulee, se on moneen kertaan kuunneltu ja tunnusteltu.
Juu paikallaan kääntäessäkin välillä rutisee, ajaessa joskus kääntäessä kuuluu samainen ääni.
Äänen lähde on tiedossa, mietin vaan mitä teen väärin noiden asennuksessa kun mokomat ei ole edelleenkään hiljaa.
Koko muu alusta onkin uutta palaa niin tarvitse miettiä mikä rutisee.![]()
Nissan Almera. Kuulostaa ihan vetonivelen runksutukselta, mutta jos ääni kuuluu (ja tuntuu) enemmän vasemmalle käännettäessä, onko todennäköisempää,
että ongelma on oikealla vai vasemmalla puolella?
Yleensä se on se missä on suojakumi hajalla. En lähtisi veikkauksen perusteella vaihtamaan.
Ei ole ainakaan uloimmat suojakumit rikki. Saa veikata.![]()
Saattaa olla myös sisemmät. Itsellä on omassa autossa ties kuinka pitkään vetarin sisempi äänellyt oikealla, mutta hyvin kestäny.
Saattaa olla myös sisemmät. Itsellä on omassa autossa ties kuinka pitkään vetarin sisempi äänellyt oikealla, mutta hyvin kestäny.
Silloin kun sisemmät nivelet ovat lopussa niin se tuntuu yleensä nypytyksenä kaasupolkimessa.
Silloin kun sisemmät nivelet ovat lopussa niin se tuntuu yleensä nypytyksenä kaasupolkimessa.
SKF laakeri. Miten voi kasata väärin? Laakeri menee sinne yksinpäin, paskat poistettu siitä jousen pääle tulevalta lautaselta jolle laakeri asetetaan. Myös itse se iskarin yläpää on tottakai uusi. Jousi tulee oikein sinne stopperiin asti alalautaselle.Onko se kasattu varmastin oikein ja minkä merkkiset nuo hilut on?
Play stupid games; win stupid prizesAlunperin ajatus oli että kokeilen että kuinka ylätukivarsien yhdyspultti lähtee liikkeelle (ns vittuilupultti). Olin jo varannut paineilmavasaraa ja muuta hollille uuden pultin lisäksi. Hämmästys oli suuri kun se pultti tuli pois sormilla vetämällä, siinä jo ajattelin että näinkö helposti se menee. Tekasen pois ja kerkenä käymään kaupassa ja saunassa ja mitä vielä. Teoriassa nivelen vaihto on tunnin homma tuon pultin jälkeen hitaasti tehdenkin vaan eihän se sit niin mennyt
Uskoakseni syy tuohon nivelen irtoamattomuuteen oli vääränlainen jousisokka vetarin päässä, se oli ihmeellisen muotoinen ja ohuempaa lankaa kuin SKF nivelen mukana tullut joka nippa nappa sopi uraan ja joka toimikin kuten kuten piti. Tuohon olisi voinut tehdä ulosvetäjän tai painaa nivelen pois prässillä mutta noinkohan olisi sokan urasta jäänyt jäljelle mitään.
![]()
![]()
Tuossa eilisen illan askareet siihen asti että huomasin että uusi nivel on inasen isompi kuin mikä siellä oli.
Noh löysin oikean ja sain auton kasaan ja homma sitä myöten taputeltu, mitä nyt kun kuskin puoli ei enää kuulosta sepelimyllyltä niin nyt kuulee hyvin kuin hanttarin puolen nivel naputtaa peruuttaessa.
Hohhoijaa, naputelkoot!![]()
Ei tuon ikäisessä tarvi kaapelia valojen säätöön. Säädät vaan oikeasta ruuvista niistä kolmesta niin kyllä valot alas menee. Jos vaikuttaa ettei säädy niin valon kiinnityksessä häikkää, kannattaa tarkistaa siinä tapauksessa.En alaLainasin pikkuveljen A4 B8 Äudia, oman Volvon ollessa umpijäässä. Hetken ajelun jälkeen huomaan xenonien osoittavan suoralla tiellä kohti taivasta ja vastaantulijat välkyttelee valoja. Koetin ruuvata umpioiden päällä olevasta säätöruuvista valoja alaspäin, mutta eihän siitä mitään tapahtunut.
Google osasi konsultoida, että valojen kalibrointiin ja säätöön tarvitsee VAG-COM -kaapelin, joka oli tarkoitus hommata jo vuosi sitten. Kaapeli tilaukseen ja toiveissa on, ettei tarvitse alkaa jumppaamaan alustaan uusia tasoantureita.
Eihän tässä muuten mitään, tarvikkeet maksaa pikkuveli, mutta itse pääsee ruuvaamaan kun toinen ei osaa. Aiemman lainauskerran myötä sai jo remontoida etujarrut, kun oli sattumalta kuluneet loppuun.
Aikaa pitäisi tuollekin vain löytää. Kunhan se oma laiva sulaa, niin pääsee siihenkin vaihtamaan hapertuneita muoviletkuja ja puslia kourallisen. Ajatuksissa on käynyt muutto Helsinkiin ja julkiseen liikenteeseen siirtyminen.
V50 volvossa alkanut tuo kaksoismassa ääntämään eli vaihtoon menossa. Onko kukaan tilannut koko pakettia ulkomailta? Näytti ainakin ebayssä olevan myynnissä.
Eiköhän se vika sieltä tasoantureista kuitenkin löydy... Jos oikeasti valot näyttää kohti taivasta ja vastaantulijat vilkuttelee, niin ei ole mikään säätökysymys enää. Jos vaan toinen, niin sitten voi olla valossakin se vika mutta jos molemmat niin tasoantureita veikkaisin.Google osasi konsultoida, että valojen kalibrointiin ja säätöön tarvitsee VAG-COM -kaapelin, joka oli tarkoitus hommata jo vuosi sitten. Kaapeli tilaukseen ja toiveissa on, ettei tarvitse alkaa jumppaamaan alustaan uusia tasoantureita.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.