Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Onko öljyä tarpeeksi ja onko se oikeaa öljyä, sitten sen anturin voi myös vaihtaa...
 
Mikähän oman mossen jarruihin tuli kun ne katos osittain, niin että se kyllä jarruttaa jonkin verran, mutta jarrupaine ei pysy vaan polin alkaa painumaan lattiaan? Potilas on Toyota Avensis 2.0 TD vm. 2000.

Onneksi oli hiljanen vauhti eikä muita omalla kaistalla kun risteykseen tultaessa aloin jarruttamaan ja polin painui vaan hitaasti lattiaan...
 
Mikähän oman mossen jarruihin tuli kun ne katos osittain, niin että se kyllä jarruttaa jonkin verran, mutta jarrupaine ei pysy vaan polin alkaa painumaan lattiaan? Potilas on Toyota Avensis 2.0 TD vm. 2000.

Onneksi oli hiljanen vauhti eikä muita omalla kaistalla kun risteykseen tultaessa aloin jarruttamaan ja polin painui vaan hitaasti lattiaan...

Vahva veikkaus katkenneelle jarruputkelle.

Teoriassa voi kaiketi myös pääsylinterin tiivisteet vuotaa?
 
Ok. Kiitos tiedoista! Pitää raahata romu korjaamolle ja vaihdattaa toi pääsylinteri.
 
Ok. Kiitos tiedoista! Pitää raahata romu korjaamolle ja vaihdattaa toi pääsylinteri.

No katso nyt ensin ettei jarrunestettä ole hävinnyt. Jos pääsylinterin tiivisteet vuotaa, niin ei kaiketi nestettä häviä, vaan siirtyy vain väärällä puolelle tiivisteitä. Mut jos putki rikki tai jokin jarrusatulan mäntä vuotaa, niin pitäs jarrunestettä hävitä.
 
Mulla kävi toissa syksynä niin että jarrupoljin painui hiljalleen pohjaan ja jarrunestettä hävisi. Korjaamolla asentajat tutki ja totesi että jarruputki ruostunut puhki. Auto on vm1999 Megane.
Molemmat takajarruputket vaihdettiin ja sen jälkeen on jarrut toimineet.

Ton ikäisessa Meganerellussa on jarruputket takana ongelma. Pääsee tiesuola vaikuttamaan aika pahasti
 
Kannatti näköjään tutkia vielä tuota jarrunesteen katoamista, että tapahtuuko sitä. Ja tapahtuuhan sitä kun nyt kävin polkemassa jarrua muutaman kerran, niin nyt menee poljin pohjaan suoraan.

Eli jarruputket on se ongelma? Lätäkkö oli kuskin puolella takarenkaan etupuolella, siellä ei ilmeisesti mitään jarrupääsylinteriä ole :D?
 
Kannatti näköjään tutkia vielä tuota jarrunesteen katoamista, että tapahtuuko sitä. Ja tapahtuuhan sitä kun nyt kävin polkemassa jarrua muutaman kerran, niin nyt menee poljin pohjaan suoraan.

Eli jarruputket on se ongelma? Lätäkkö oli kuskin puolella takarenkaan etupuolella, siellä ei ilmeisesti mitään jarrupääsylinteriä ole :D?
Pyydä kaveri viereen katsomaan niin tarkka vuotokohta selviää, kun poljet jarrua. Jarrupääsylinteri löytyy konepellin alta.
 
Kannatti näköjään tutkia vielä tuota jarrunesteen katoamista, että tapahtuuko sitä. Ja tapahtuuhan sitä kun nyt kävin polkemassa jarrua muutaman kerran, niin nyt menee poljin pohjaan suoraan.

Eli jarruputket on se ongelma? Lätäkkö oli kuskin puolella takarenkaan etupuolella, siellä ei ilmeisesti mitään jarrupääsylinteriä ole :D?
Jos meinaat autoa pitää, niin vaihda/vaihdata kaikki jarruputket taakse.
 
Onko täällä ranskalaisiin vihkiytynyttä kanssa?

Megane2 K4M760 -padalla vilkuttelee öljynpainevaloa satunnaisesti. Onko näissä esim. imusihdin tukkeutuminen yleistä / meneekö öljypumppuja? Kilsoja n. 190tkm.

Paineet meinasin huomenna mittailla, uudella tunnistimella olen varautunut.

Noita moottoreita olen jonkun verran nähnyt eikä oikeaa öljynpaineongelmaa ole tullut vastaan. Yhdessä poltti myös valoa, mutta paineet oli ok ja kaiketi anturin vaihdon jälkeen ei ole ollut ongelmaa.
 
Hyvään saumaan tuli kesäromusta venttiililukkojen ja jousilautasen vaihto, oli tekeytyneet aika ohueksi. :eek: Vasemmalla ehjä pari verrokkina.
14792279.jpg
 
Itsellä vähän isompi korjaus ollut... Ei ollut ihan päivän homma...
Kaikki mahdollinen korjattu/uusittu

https://www.theniceman.com/coppermine/thumbnails.php?album=1


serveri on minun oma joka hyrrää tuolla vaatehuoneessa, olen itse luonnut SSL varmenteen että HTTPS: toimii eli en ole ostanut kaupallista versiota.
Lisätiedoista voi lisätä poikkeuksen niin ei kysele enempää enään.

//OT Hanki ilmanen Let's Encryptin varmenne, niin ei tuu varotuksia.

Tää io-tech -sivusto käyttää myös LE:n certtiä. Itselläkin on kolmelle eri servulle hankittuna toi:
bbs_certti.jpg
 
Avensiksen (-13 T27) toinen xenon on pari kertaa sammunut kesken ajon. Ajon jälkeen kun laittaa virrat pois ja takaisin päälle niin toimii normaalisti. Veteleeköhän poltin viimeisiään vai onko joku kosketushäiriö? Värisävyssä ei mielestäni ole tapahtunut muutoksia viime aikoina.
 
Avensiksen (-13 T27) toinen xenon on pari kertaa sammunut kesken ajon. Ajon jälkeen kun laittaa virrat pois ja takaisin päälle niin toimii normaalisti. Veteleeköhän poltin viimeisiään vai onko joku kosketushäiriö? Värisävyssä ei mielestäni ole tapahtunut muutoksia viime aikoina.
Poltin todennäköisesti. Noin ne täällä ainakin on oireillut. Väri vaihtuu vasta siinä vaiheessa, kun polttimen tunnit rupeaa olemaan täysiä ja huomaat kyllä sen selvästi, kun väri on violetti/punertava mitä. Kumpikin poltin kannattaa vaihtaa samalla kertaa.
 
Mikähän oman mossen jarruihin tuli kun ne katos osittain, niin että se kyllä jarruttaa jonkin verran, mutta jarrupaine ei pysy vaan polin alkaa painumaan lattiaan? Potilas on Toyota Avensis 2.0 TD vm. 2000.

Onneksi oli hiljanen vauhti eikä muita omalla kaistalla kun risteykseen tultaessa aloin jarruttamaan ja polin painui vaan hitaasti lattiaan...

Nyt on vasemman puolen jarruputket vaihdettu ja joku kehoitti vaihtamaan molemmat puolet samaanaikaan. Ihan hyvä vinkki kun nyt on oikealta puoleltakin osittain vaihdettu kun sielläkin oli vuoto, jonka vuoksi korjaamon oli pakko fiksata seki, että jarrujen ilmaus onnistuu :grumpy:.

Ja eikä siinä vielä kaikki: Kun ne nosti auton ylös sieltä oli tippunu iskarin laippa? lattialle, joten sekin on nyt korjauslistalla (listalla kun ei ollut rahaa korjauttaa sitä heti kuten ei myöskään vaihtaa koko oikean puoleista jarruputkea...). Vituttaa olla köyhä!

Ristus mitä meteliä kuuluu nyt perästä kun erehtyy ajamaan jollakin epätasaisella alueella, mutta onneks niitä ei näin talvella "paljoa" löydy.... VI**U!!!

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Nyt on vasemman puolen jarruputket vaihdettu ja joku kehoitti vaihtamaan molemmat puolet samaanaikaan. Ihan hyvä vinkki kun nyt on oikealta puoleltakin osittain vaihdettu kun sielläkin oli vuoto, jonka vuoksi korjaamon oli pakko fiksata seki, että jarrujen ilmaus onnistuu :grumpy:.


Ja eikä siinä vielä kaikki: Kun ne nosti auton ylös sieltä oli tippunu iskarin laippa? lattialle, joten sekin on nyt korjauslistalla (listalla kun ei ollut rahaa korjauttaa sitä heti kuten ei myöskään vaihtaa koko oikean puoleista jarruputkea...). Vituttaa olla köyhä!

Ristus mitä meteliä kuuluu nyt perästä kun erehtyy ajamaan jollakin epätasaisella alueella, mutta onneks niitä ei näin talvella "paljoa" löydy.... VI**U!!!

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.



Kuulostaa kauhian tutulta :( meil o Avensis 03vm 2.0 bensa, Katsuri hylkäsi ihan aiheesta taka oikea alatukivarren oli reikä ja muutenkin pehmeä. Noh se tuli vaihdettua kävin jälki näytillä sain leiman lähdin iloisin mielin ajamaan kotio. Ajoin 10km pyörät ei enää kääntyneet vaikka rattia pyöritti vauhtia n.100km/h hiljentelin ja tien sivuun ihmettelee et mikäs nyt tuli:confused: ohjaus palautui ajoin korjaamolle nosturissa totesivat hammastanko entinen :rage:
Samalla katsottiin alatukivarret,alapallot ja koiranluut noh tukivarret ihan pehmenneet ruosteesta eikös neki siitä samalla. Osihin meni kk aikana 1200€ ja työtä 800€ vaikka teki osan omassa tallissa mitä pystyi. :(
 
Kuulostaa kauhian tutulta :( meil o Avensis 03vm 2.0 bensa, Katsuri hylkäsi ihan aiheesta taka oikea alatukivarren oli reikä ja muutenkin pehmeä. Noh se tuli vaihdettua kävin jälki näytillä sain leiman lähdin iloisin mielin ajamaan kotio. Ajoin 10km pyörät ei enää kääntyneet vaikka rattia pyöritti vauhtia n.100km/h hiljentelin ja tien sivuun ihmettelee et mikäs nyt tuli:confused: ohjaus palautui ajoin korjaamolle nosturissa totesivat hammastanko entinen :rage:
Samalla katsottiin alatukivarret,alapallot ja koiranluut noh tukivarret ihan pehmenneet ruosteesta eikös neki siitä samalla. Osihin meni kk aikana 1200€ ja työtä 800€ vaikka teki osan omassa tallissa mitä pystyi. :(

Hammastanko, alatukivarret, pallot, koiranluut 1200€?? Työ 800€ vaikka itsekin teit remppaa? :nb::eek::confused2:

Marmoritiskin osia? :think:
 
Kuulostaa kauhian tutulta :( meil o Avensis 03vm 2.0 bensa, Katsuri hylkäsi ihan aiheesta taka oikea alatukivarren oli reikä ja muutenkin pehmeä. Noh se tuli vaihdettua kävin jälki näytillä sain leiman lähdin iloisin mielin ajamaan kotio. Ajoin 10km pyörät ei enää kääntyneet vaikka rattia pyöritti vauhtia n.100km/h hiljentelin ja tien sivuun ihmettelee et mikäs nyt tuli:confused: ohjaus palautui ajoin korjaamolle nosturissa totesivat hammastanko entinen :rage:
Samalla katsottiin alatukivarret,alapallot ja koiranluut noh tukivarret ihan pehmenneet ruosteesta eikös neki siitä samalla. Osihin meni kk aikana 1200€ ja työtä 800€ vaikka teki osan omassa tallissa mitä pystyi. :(

Keleen ruoste pilaa muuten hyvät autot :(...
 
Mihinkään niiden Japanilaisten autojen "maine" ole hävinnyt ruostumisen osalta. Samalla tavalla ne on mädäntyneet siellä -70 luvulla.

Juu saa nähdä kuinka paljon toi oma ToiOta vielä kestää korin osalta, ennenku siitä tulee Flintstones Special :).
 
Hammastanko, alatukivarret, pallot, koiranluut 1200€?? Työ 800€ vaikka itsekin teit remppaa? :nb::eek::confused2:

Marmoritiskin osia? :think:

Sparetosta, autodocilta ja yks pusla marmorilta kun ei muualta saanu.

Screenshot_20200131-191506.jpg
Screenshot_20200131-191114.jpg


Ja Autodocilta takaoikea alatukivarsi 300€ suomessa halvin oli 500€ siihen se etummainen nivel 120€ marmorilta. Jotain muitakin osia hankittiin ei enää muista.
 
Sparetosta, autodocilta ja yks pusla marmorilta kun ei muualta saanu.

Screenshot_20200131-191506.jpg
Screenshot_20200131-191114.jpg


Ja Autodocilta takaoikea alatukivarsi 300€ suomessa halvin oli 500€ siihen se etummainen nivel 120€ marmorilta. Jotain muitakin osia hankittiin ei enää muista.

No onhan tuossa jo vähän muutakin palikkaa, mutta enpä valita ainakaan bemarin tukivarsien hinnoista enää :lol:
 
Nyt on vasemman puolen jarruputket vaihdettu ja joku kehoitti vaihtamaan molemmat puolet samaanaikaan. Ihan hyvä vinkki kun nyt on oikealta puoleltakin osittain vaihdettu kun sielläkin oli vuoto, jonka vuoksi korjaamon oli pakko fiksata seki, että jarrujen ilmaus onnistuu :grumpy:.

Ja eikä siinä vielä kaikki: Kun ne nosti auton ylös sieltä oli tippunu iskarin laippa? lattialle, joten sekin on nyt korjauslistalla (listalla kun ei ollut rahaa korjauttaa sitä heti kuten ei myöskään vaihtaa koko oikean puoleista jarruputkea...). Vituttaa olla köyhä!

Ristus mitä meteliä kuuluu nyt perästä kun erehtyy ajamaan jollakin epätasaisella alueella, mutta onneks niitä ei näin talvella "paljoa" löydy.... VI**U!!!

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Kannattaa vaihtaa molemmat taka-iskarit (ehkä koko paketti eli iskarit, jouset, yläpään kumit/lautanen tms. koiranluut) ja tilaat osat autodoc, spareto, aeromotors, mikä noista tulee edukkaimmaksi.

Köyhänä autoilu on kivaa :cigar2:
Nimim. Yhden kuukauden aikana C5:n takapäähän n.600€ :darra:
 
Yläpään laakerien kanssa ongelmaa tääläkin. 9-5 Saab.

Vaihdoin laakerit uuteen ja kiristin mutterin takaisin pyssyllä (Ryobin akullinen). Kuitenkin välillä jousi plonksahtelee ajaessa sopivasti kuoppaan tms. Onko tuo mutteri voinut mennä liian tiukalle tms, vai mikä helvetti tässä mättää?

Meillä on noita saappeja 2kpl ja molempiin vaihdoin, molemmissa samaa ongelmaa rempan jälkeen.:(
 
Yläpään laakerien kanssa ongelmaa tääläkin. 9-5 Saab.

Vaihdoin laakerit uuteen ja kiristin mutterin takaisin pyssyllä (Ryobin akullinen). Kuitenkin välillä jousi plonksahtelee ajaessa sopivasti kuoppaan tms. Onko tuo mutteri voinut mennä liian tiukalle tms, vai mikä helvetti tässä mättää?

Meillä on noita saappeja 2kpl ja molempiin vaihdoin, molemmissa samaa ongelmaa rempan jälkeen.:(
Minusta tuo kuulostaa enemmän nivel (koiranluu, alapallo,raidepää)/alatukivarren puslien vialta.
 
Minusta tuo kuulostaa enemmän nivel (koiranluu, alapallo,raidepää)/alatukivarren puslien vialta.
Kyllä se laakereista tulee, se on moneen kertaan kuunneltu ja tunnusteltu.

Tällä tavalla voit tarkistaa että toimiiko joustintuen laakerointi oikein.

Joustintuen laakeroinnin ollessa rikki kuuluu klonksahduksia kun rattia kääntelee puolelta toiselle ääripäihin.
Tällöin jousi ei tasaisesti pääse pyörimään laakeroinnin varassa.
Asian voi tarkistaa nostamalla auton etupää ylös ja apumies pyörittää rattia ja toinen henkilö katsoo samalla jousta että pyöriikö se muljahdellen ja klonksahtaen.

Jos taas kolinaa kuuluu kuoppiin ajaessa, ei vika mielestäni ole joustintuen laakeroinnissa vaan esim koiranluut.
Juu paikallaan kääntäessäkin välillä rutisee, ajaessa joskus kääntäessä kuuluu samainen ääni.

Äänen lähde on tiedossa, mietin vaan mitä teen väärin noiden asennuksessa kun mokomat ei ole edelleenkään hiljaa.

Koko muu alusta onkin uutta palaa niin tarvitse miettiä mikä rutisee. :)
 
Kyllä se laakereista tulee, se on moneen kertaan kuunneltu ja tunnusteltu.

Juu paikallaan kääntäessäkin välillä rutisee, ajaessa joskus kääntäessä kuuluu samainen ääni.

Äänen lähde on tiedossa, mietin vaan mitä teen väärin noiden asennuksessa kun mokomat ei ole edelleenkään hiljaa.

Koko muu alusta onkin uutta palaa niin tarvitse miettiä mikä rutisee. :)

Onko se kasattu varmastin oikein ja minkä merkkiset nuo hilut on?
 
Nissan Almera. Kuulostaa ihan vetonivelen runksutukselta, mutta jos ääni kuuluu (ja tuntuu) enemmän vasemmalle käännettäessä, onko todennäköisempää,
että ongelma on oikealla vai vasemmalla puolella?
 
Nissan Almera. Kuulostaa ihan vetonivelen runksutukselta, mutta jos ääni kuuluu (ja tuntuu) enemmän vasemmalle käännettäessä, onko todennäköisempää,
että ongelma on oikealla vai vasemmalla puolella?

Yleensä se on se missä on suojakumi hajalla. En lähtisi veikkauksen perusteella vaihtamaan.
 
Saattaa olla myös sisemmät. Itsellä on omassa autossa ties kuinka pitkään vetarin sisempi äänellyt oikealla, mutta hyvin kestäny.

Hyvä tietää, ettei ole tavatonta, että sisempikin nivel voi Almerassa mennä.
Pitää vielä könytä auton alle tarkemmin tutkimaan niitä kumeja.
 
Nissanit ovat tunnettuja siitä että vetonivelet paukkuu. Sisemmät nivelet harvemmin kuluvat. Silloin kun on paljon ajettu niin saattavat sisemmätkin olla vaihtokunnossa. Minulla meni avensiksesta vasen sisempi nivel rikki kun oli 600tkm ajettu. Silloin kun minä harrastin 90-luvun nissaneita niin minulla oli aina yksi vetonivel jemmassa.
 
Silloin kun sisemmät nivelet ovat lopussa niin se tuntuu yleensä nypytyksenä kaasupolkimessa.

No kun vaihdettiin tuossa kuljettajan puolelle pyöränlaakeri, niin siinä kuuneltiin. Laakeri ei pitäny ääntä kun ajossa ja kuljettajan puolelle jouduttiin vaihtamaan koko vetari, kun tuosta tuli nivelestä rasvat pihalle. Oikealla vaihdettiin ylivedettävä kumi ja vaan korjaamo ilmoitti, että sisemmäinen nivel vähän ääntelee.
 
Onko se kasattu varmastin oikein ja minkä merkkiset nuo hilut on?
SKF laakeri. Miten voi kasata väärin? Laakeri menee sinne yksinpäin, paskat poistettu siitä jousen pääle tulevalta lautaselta jolle laakeri asetetaan. Myös itse se iskarin yläpää on tottakai uusi. Jousi tulee oikein sinne stopperiin asti alalautaselle.
 
V50 volvossa alkanut tuo kaksoismassa ääntämään eli vaihtoon menossa. Onko kukaan tilannut koko pakettia ulkomailta? Näytti ainakin ebayssä olevan myynnissä.
 
Alunperin ajatus oli että kokeilen että kuinka ylätukivarsien yhdyspultti lähtee liikkeelle (ns vittuilupultti). Olin jo varannut paineilmavasaraa ja muuta hollille uuden pultin lisäksi. Hämmästys oli suuri kun se pultti tuli pois sormilla vetämällä, siinä jo ajattelin että näinkö helposti se menee. Tekasen pois ja kerkenä käymään kaupassa ja saunassa ja mitä vielä. Teoriassa nivelen vaihto on tunnin homma tuon pultin jälkeen hitaasti tehdenkin vaan eihän se sit niin mennyt :D

Uskoakseni syy tuohon nivelen irtoamattomuuteen oli vääränlainen jousisokka vetarin päässä, se oli ihmeellisen muotoinen ja ohuempaa lankaa kuin SKF nivelen mukana tullut joka nippa nappa sopi uraan ja joka toimikin kuten kuten piti. Tuohon olisi voinut tehdä ulosvetäjän tai painaa nivelen pois prässillä mutta noinkohan olisi sokan urasta jäänyt jäljelle mitään.

passat1.jpg passat2.jpg passat3.jpg

Tuossa eilisen illan askareet siihen asti että huomasin että uusi nivel on inasen isompi kuin mikä siellä oli.

Noh löysin oikean ja sain auton kasaan ja homma sitä myöten taputeltu, mitä nyt kun kuskin puoli ei enää kuulosta sepelimyllyltä niin nyt kuulee hyvin kuin hanttarin puolen nivel naputtaa peruuttaessa.

Hohhoijaa, naputelkoot! :D
Play stupid games; win stupid prizes


Ja tämähän meni sitten oikein hienosti loppuun saakka. Olen itse ollut aina sitä mieltä että vetokeppihommat pitää tehdä koko vetoakseli pöydällä jolloin voi oikeasti varmistua siitä että kaikki menee oikein.

Viikonloppuna lähdin käymään lumitöissä mökillä 80km päässä kotosalta ja pääsin nippa nappa mökkitien päähän ja rupesin kääntämään autoa niin eiköhän tämä kuskin puolen vetari päätä muljahtaa nivelestä ulos ja matkanteko loppuu tarkalleen naapurin liittymään auto poikittain tielle :D

Soitin apua paikalle työkalujen kanssa ja kaivoin koko vetoakselin pois autosta pienessä lumimyräkässä ja vein harrastepajalle rassattavaksi. Seuraavana päivänä keppi takasin autoon ja ajamalla pois vielä suuremmassa lumimyräkässä.


E.jpg B.jpeg A.jpeg D.jpg C.jpeg

Mikä siinä sitten meni perseelleen? Laitoin epähuomiossa osan 2 väärinpäin siinä sorapihalla vittuunnuksissani ährätessä ja se aiheutti sen että nivel ei mennyt aivan tarpeeksi pitkälle (prikan viiste nivelen viisteen sisään) boorille jotta lukkorengas olisi laajentunut ja lukinnut nivelen paikoilleen. Boori oli sen verran tahmea ettei siitä pystynyt keppi autossa kiinni sanomaan että oliko se lukittunut vai ei, ei ollut tilaa vetää tarpeeksi kovasti.

Oli taas vähän pohjolan talli hommaa, mökillä ei ollu tarpeeksi työkaluja että olisi saanut napapultin auki. Ja vaati melkoisesti väkivaltaa moskalla ja messinki tampilla että sai käännettyä tuon nivelen sisäosan takaisin suoraan kun se oli kääntynyt irrotessaan poikittain. Aivan uusi ja tiukka nivel niin eihän se meinaa liikkua millään.

Uudet rasvat, uusi lukkorengas, pultit, kumi ja klemmarit ja on se ny jo toista päivää pysyny kasassa!
 
Viimeksi muokattu:
En ala :D Lainasin pikkuveljen A4 B8 Äudia, oman Volvon ollessa umpijäässä. Hetken ajelun jälkeen huomaan xenonien osoittavan suoralla tiellä kohti taivasta ja vastaantulijat välkyttelee valoja. Koetin ruuvata umpioiden päällä olevasta säätöruuvista valoja alaspäin, mutta eihän siitä mitään tapahtunut.

Google osasi konsultoida, että valojen kalibrointiin ja säätöön tarvitsee VAG-COM -kaapelin, joka oli tarkoitus hommata jo vuosi sitten. Kaapeli tilaukseen ja toiveissa on, ettei tarvitse alkaa jumppaamaan alustaan uusia tasoantureita.

Eihän tässä muuten mitään, tarvikkeet maksaa pikkuveli, mutta itse pääsee ruuvaamaan kun toinen ei osaa. Aiemman lainauskerran myötä sai jo remontoida etujarrut, kun oli sattumalta kuluneet loppuun.

Aikaa pitäisi tuollekin vain löytää. Kunhan se oma laiva sulaa, niin pääsee siihenkin vaihtamaan hapertuneita muoviletkuja ja puslia kourallisen. Ajatuksissa on käynyt muutto Helsinkiin ja julkiseen liikenteeseen siirtyminen.
 
En ala :D Lainasin pikkuveljen A4 B8 Äudia, oman Volvon ollessa umpijäässä. Hetken ajelun jälkeen huomaan xenonien osoittavan suoralla tiellä kohti taivasta ja vastaantulijat välkyttelee valoja. Koetin ruuvata umpioiden päällä olevasta säätöruuvista valoja alaspäin, mutta eihän siitä mitään tapahtunut.

Google osasi konsultoida, että valojen kalibrointiin ja säätöön tarvitsee VAG-COM -kaapelin, joka oli tarkoitus hommata jo vuosi sitten. Kaapeli tilaukseen ja toiveissa on, ettei tarvitse alkaa jumppaamaan alustaan uusia tasoantureita.

Eihän tässä muuten mitään, tarvikkeet maksaa pikkuveli, mutta itse pääsee ruuvaamaan kun toinen ei osaa. Aiemman lainauskerran myötä sai jo remontoida etujarrut, kun oli sattumalta kuluneet loppuun.

Aikaa pitäisi tuollekin vain löytää. Kunhan se oma laiva sulaa, niin pääsee siihenkin vaihtamaan hapertuneita muoviletkuja ja puslia kourallisen. Ajatuksissa on käynyt muutto Helsinkiin ja julkiseen liikenteeseen siirtyminen.
Ei tuon ikäisessä tarvi kaapelia valojen säätöön. Säädät vaan oikeasta ruuvista niistä kolmesta niin kyllä valot alas menee. Jos vaikuttaa ettei säädy niin valon kiinnityksessä häikkää, kannattaa tarkistaa siinä tapauksessa.
 
V50 volvossa alkanut tuo kaksoismassa ääntämään eli vaihtoon menossa. Onko kukaan tilannut koko pakettia ulkomailta? Näytti ainakin ebayssä olevan myynnissä.

Katsoppas löytyykö tuolta sopivaa, oli ainakin Toyotan 2.2D:hen ja Volkkarin 1.9 TDi:hin muutaman kympin halvempi hakea koko paketti tuolta kuin tilata saksan Ebaysta.
Jos ei löydy tai hinta on liian suolainen, niin sitten vaan ebay.de laulamaan.
 
Google osasi konsultoida, että valojen kalibrointiin ja säätöön tarvitsee VAG-COM -kaapelin, joka oli tarkoitus hommata jo vuosi sitten. Kaapeli tilaukseen ja toiveissa on, ettei tarvitse alkaa jumppaamaan alustaan uusia tasoantureita.
Eiköhän se vika sieltä tasoantureista kuitenkin löydy... Jos oikeasti valot näyttää kohti taivasta ja vastaantulijat vilkuttelee, niin ei ole mikään säätökysymys enää. Jos vaan toinen, niin sitten voi olla valossakin se vika mutta jos molemmat niin tasoantureita veikkaisin.

Testeri on toki oivallinen apuväline vianhaussa, katsoo mitä ne tasoanturit näyttää niin tietää mihin päähän alkaa vaihtamaan.

Jos umpion ruuvista kääntämällä ei valo liikkunut yhtään alaspäin, niin käänsit väärää ruuvia.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 983
Viestejä
4 876 926
Jäsenet
78 739
Uusin jäsen
FENRIR666

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom