Kyllähän Amerikka todellakin on hyvää tehnyt ja pysäytti mm. kommunismin. Mutta jäljet Irakissa ovat olleet aika tyrmääviä. Saddamin aikana siellä oli sentään menossa jokin roti, mutta näin myöhemmin kartan, mihin oli kerätty tiedot yli 200 aseellisesta eri joukkiosta tai ryhmittymästä. Noissa rikkaruohoissa on melkoinen juuriminen, eikä se onnistu muuta kuin joltain Saddamin kaltaiselta hahmolta, eikä se juuriminen tietenkään ole sitten sievää katsottavaa. Sama se on Libyassakin. Kuka voi rehellisesti sanoa, että siellä ovat nyt asiat paremmin kuin ennen? Minusta Gaddafin syrjäyttämisen syy oli puhtaasi hänen liika panafrikkalaisuutensa. Lue: ne eivät siis saa itse yrittää omia olojaan edes parantaa. Pitää pysyä vain alusmaana, jota riistetään ja ryöstetään lähinnä lännen toimesta. Käytännön keinoina työkalu pakissa ovat olleet myötämielisten diktaattoreiden valtaan nostamiset. Shaahi Iranissa, Saddam myöhemmin Irakissa. Lännen käsialaa he alunperin olivat.
Neukkulan "ystävät" taas olivat niiden valloittamia alusmaita, joihin nostettiin valtaan kommunisti hallinnot. Kukaan ei ole koskaan vapaaehtoisesti tuohon liittoon pyrkinyt eikä osallistunut. Mutta nyt tilanne on jo sellainen, että niiden ainoa mahdollisuus edes selviytyä omien luonnonrikkauksiensa päällä ja niiden haltijana on pysyä liitossa keskenään, ja sitä liittoa Putin yrittää pitää pystyssä ja puolustaa. Minä taas kyllä ymmärrän, kuka tuota liittoa yrittää purkaa ja hajottaa ulkoapäin. Mutta eihän sitä näe, jos sitä ei edes halua nähdä. Eivät Venäjän sotilastukikohdat mitään Amerikkaa piiritä, kyllä se tilanne on aivan toisin päin. Ja sen käsittää jos käsittää, mitä se tarkoittaa.
Onhan Tampereellakin tiedotusopin professori, joka väitti, että koska neuvostoliitosta tuli tänne enemmän kirjallisuutta, kun täältä meni sinne, niin neuvostoliitto oli jotenkin "avoimempi" yhteiskunta, kun me täällä. Heh heh... nuo opit kyllä yhä edelleen tunnistaa näistä nykyisistä toimittajista. Kaikki asiat voidaan aina katsoa siitä suunnasta mistä itseä huvittaa, mutta kannattaa joskus kokeilla sitä, että sitä näkökulmaa ihan piruuttaan vain muuttaa, ottaa tuon vaikka ihan älyllisenä harjoituksena itse itselleen.
Minusta näyttää nyt siltä, että Syyria haittaa lännen kaavailemia kaasuputki busineksia, ja siitä syystä se maa tullaan nyt panemaan täysin matalaksi. Eteläisempiä kaasukenttiä lännen bulvaanina hallinnoivat sunnit (=Saudien kuningashuone) ovat luultavasti sanoneet, että kaasua tulee, kunhan saastaiset shiiat ja muut alaviitti koirat eivät siitä pääse hyötymään pennin vertaa. Syyria saa siis maana ja kansana mennä. Shiialainen Iran kääntynee tämän jälkeen Kiinan suuntaan oman öljykauppansa kanssa. Eipä sillä ole mitään muutakaan suuntaa, mihin edes kääntyä. Kyllä se minusta siltä näyttää, että arabimaailmassa sunnit ovat pääsemässä niskan päälle, ja iran on jäämässä yksinään. Ne muut shiilais valtiothan on jo oikeastaan tuhottu. Ks. Shiiojen puolikuu:
Shia crescent - Wikipedia
Ei ole kohta muuta jäljellä valtiona kuin Iran. Mutta en minä näistä asioista mitään varsinaisesta tiedä, kunhan vain havainnoin.
Minä en niin riidanhaluisia arabeja sääli, niiden ikävä uskonto on tehnyt ne vaarallisiksi meille muille. Mutta se on havahduttanut, että nyt länsi on jo raijannut naton "tiedotus" -keskuksen keskelle Suomea, niiden suuri sotalaiva ajelee pitkin itämerta, ja niiden hävittäjiä on jo meidän omalla taivaallamme "harjoittelemassa"... tilanteessa, missä ryssät ja muut putinislandian asukkaat siis EIVÄT ole tänne asevoimin tulossa... eivät ole olleet tulossa enää pitkään aikaan. En minä olisi omasta mielestäni mistään kotoisin oleva mies, jos nämä asiat jäisivät minulta jotenkin havaitsematta ja ymmärtämättä, mitä ne todella tarkoittavat. Helvetin huonoja asioita meille ne tarkoittavat.
T -.-
Syyria tulee nyt tuhoutumaan maana lähes täysin. Länsi vie öljyn tai kaasun, ja me saamme jälleen kerran ne pakolaiset tänne elätettäväksemme. Niin että vihdoinkin myös meistä tulee velkaisia ja köyhiä. Tyhjästä luotua luottoa tuodaan tuohon maan rajalle vaikka kottikärryillä kärräten, että ottakaa, ottakaa. Ja me tyhmät otamme. Kaakattavat kanat täällä puhuvat jostain auttamisesta ja globalisaation ihanuudesta tajuamatta ollenkaan, missä tässä maailmassa todellisuudessa mennään. Pahat vanhat miehet pyörittävät tätä maailmaa yhä edelleen, ja haluavat itselleen aivan kaiken. Kansallisvaltion rajat ovat ainoa asia, mitkä meitä noilta edes vähän suojaavat. Ja juuri siitä syystä ne halutaan pyyhkiä pois.