Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olen aina ihmetellyt, miksi uunissa yleensä on valo?
Että näkis sinne uuniin?Olen aina ihmetellyt, miksi uunissa yleensä on valo?
Aika usein pystyy jotain päättelemään ulkonäöstä, ja ei sitä ole kiva sokkona uunista poiskaan ottaa.Harvemmin ruuan ulkonäöstä pystyn päättelemään kypsyyden, tavallisesti kello tai paistomittari ilmoittaa ruuan olevan valmis.
Harvemmin ruuan ulkonäöstä pystyn päättelemään kypsyyden, tavallisesti kello tai paistomittari ilmoittaa ruuan olevan valmis.
Niin, ja miksi siinä on ikkuna? Tai miksi autossa on ratti? Kyllähän uuniruoan kypsennyksen edistymistä lähes poikkeuksetta arvioidaan ainoastaan ulkonäön tai lämpömittarin avulla. Kello on pelkästään apukeino.Olen aina ihmetellyt, miksi uunissa yleensä on valo?
No, nimenomaan. Eikös se olisi aika hyvä idea energiataloudellisesti poistaa se ikkuna.No, kukin tyylillään.
Totta kai uunissa täytyy olla valo. Mikrossa se sen sijaan ei ole lainkaan oleellinen. Ps. fikkari on ärsyttävä sana.
Harvemmin ruuan ulkonäöstä pystyn päättelemään kypsyyden, tavallisesti kello tai paistomittari ilmoittaa ruuan olevan valmis.
Päinvastoin, teen kaiken ruoan, ehkäpä juuri sen tuoman kokemuksen myötä sapuskoita ei tarvitse vahdata, kello riittääSä et vissiin kokkaa teidän perheessä?![]()
Päinvastoin, teen kaiken ruoan, ehkäpä juuri sen tuoman kokemuksen myötä sapuskoita ei tarvitse vahdata, kello riittää![]()
Hän on kokkausuransa alkupuolella oppinut kuinka paistolämpötila ja paistoaika korreloi paistettavan asian ulkonäön kanssa ja siitä syystä osaa nykyään paistaa ruuat sokkona. Vähemmän rutinoituneille kokkaajille uunin lasiluukku ja valo ovat tarpeellisia.no onpa erikoista että paljon vähemmän kokkaavat pystyvät näköaistin perusteella päättelemään paljon, mutta sinä et pysty vaikka kokkaat koko ajan. en osaa auttaa.
Mikron lasiovi ja käytönaikainen valo taas ovatkin huomattavasti turhemmat, koska mikron kupu vesihöyryineen estää ruuan näkemisen lämmityksen aikana.
Älä viitsi trollailla täällä. Jopa huippukokit, ruuanlauton ammattilaiset, katsoo miltä ruoka näyttää, kun he sitä kypsentävät. Tottakai ajastin mukana myös.Päinvastoin, teen kaiken ruoan, ehkäpä juuri sen tuoman kokemuksen myötä sapuskoita ei tarvitse vahdata, kello riittää![]()
Älä viitsi trollailla täällä. Jopa huippukokit, ruuanlauton ammattilaiset, katsoo miltä ruoka näyttää, kun he sitä kypsentävät. Tottakai ajastin mukana myös.
Ei se siitä kannattavaksi tule. Ruuan ulkonäkö ei mikrossa lämmittäessä yleensä juuri muutu valmistumisen koittaessa eli hyötyä ei ole.Kannattaa hommata parempi kupu tai mikro, mistä enimmät höyryt pääsee haihtumaan.
Ei se siitä kannattavaksi tule. Ruuan ulkonäkö ei mikrossa lämmittäessä yleensä juuri muutu valmistumisen koittaessa eli hyötyä ei ole.
Oikein. Huomaa "yleensä".Väärin, juuston sulamisaste..
Minulla on tiskikoneessakin lamppu. Sen hyöty on aika rajallinen. Uunissa ja mikrossa haluan kyllä nähdä mitä tapahtuu.
Luulisi olevan, jos valo palaa luukun ollessa suljettu.Mutta onko tiskikoneessa ikkuna että voi arvioida tiskauksen valmistumista?
Mutta palaako se?Luulisi olevan, jos valo palaa luukun ollessa suljettu.
En tiedä palaako, ikkuna puuttuu tosiaan. Mutta on siinä myör projektori joka näyttää jäljellä olevan pesuajan lattiapinnassa.
En tiedä palaako, ikkuna puuttuu tosiaan. Mutta on siinä myör projektori joka näyttää jäljellä olevan pesuajan lattiapinnassa.
Tai ihan vain kurkkaa luukun reunasta, yleensä ihan helppo homma vääntää parisenttia rakoa.Poraat reiän siihen kanteen ja kone käyntiin että saadaan selvyys tähän palamisasiaan.. Streamia odotellessa.
Niissä on akku/paristovarmennus eli ne toimii vaikka sähköt katkaisee. Ne piippailee myös silloin jos paristot on lopussa.Heh, talossa kuuluu jatkuvasti palovaroittimien piippaus. Asunnoissa (oletan että muilla on samalla tavalla kuin omassa kämpässä) on verkkovirtaan kytketyt varoittimet asennettu keittiöissä metrin päähän hellasta/uunista ja itelläkin toi paska pärähtänyt pirisemään monta kertaa kun uunissa paistanut jotain. Nykyään nyppään sulakekaapista varoittimesta virrat pois, kun teen ruokaa. Samalla tosin sammuu kylmälaitteet. On kyllä taas yks älynväläys tämäkin asennus.
Jaaha hyvä tietää. Taidan repiä koko paskan irti katosta.Niissä on akku/paristovarmennus eli ne toimii vaikka sähköt katkaisee. Ne piippailee myös silloin jos paristot on lopussa.
Oletko varma? Itse en näistä tiedä, mutta olettaisin varmistuspariston olevan liki ikuinen, kun verkkovirta hoitaa hommat ja paristo on vain varalla.Niissä on akku/paristovarmennus eli ne toimii vaikka sähköt katkaisee. Ne piippailee myös silloin jos paristot on lopussa.
Täälläkin on tuollaiset ja yhteen on joutunut pariston vaihtamaan, talolla taisi olla ikää silloin vajaat 2 vuotta kun alkoi piippailemaan. 2 muuta on kyllä vieläkin alkuperäisparistolla voimissaan. Mulla oli kanssa samanlainen oletus, mutta kun se helkkarin kova 40 sekunnin välein tapahtuva piiputus alkoi niin ajatus muuttuiOletko varma? Itse en näistä tiedä, mutta olettaisin varmistuspariston olevan liki ikuinen, kun verkkovirta hoitaa hommat ja paristo on vain varalla.
Juu tuossa yllä jo todettiinki, ettei oo ikuisia. Aina muutaman vuoden välein joutuu vaihtamaanOletko varma? Itse en näistä tiedä, mutta olettaisin varmistuspariston olevan liki ikuinen, kun verkkovirta hoitaa hommat ja paristo on vain varalla.
Johonkin se paristo siltikin kuluu vaikka sähköissä onkin kiinni. Yhteen olen jo vaihtanut patterit ja se piipitys on sen verran ärsyttävää aina tietyn ajan välein ettei sitä jaksa kuunnella. Alkuun kesti tajuta mistä se ääni tuli.Oletko varma? Itse en näistä tiedä, mutta olettaisin varmistuspariston olevan liki ikuinen, kun verkkovirta hoitaa hommat ja paristo on vain varalla.
Oletko varma? Itse en näistä tiedä, mutta olettaisin varmistuspariston olevan liki ikuinen, kun verkkovirta hoitaa hommat ja paristo on vain varalla.
Mää työntämässä paistomittaria pizzaan tai korvapuustiin. Tai kellottamassa eri suuruisten ruoka-annosten valmistumista sekuntikellolla.Harvemmin ruuan ulkonäöstä pystyn päättelemään kypsyyden, tavallisesti kello tai paistomittari ilmoittaa ruuan olevan valmis.
Mää työntämässä paistomittaria pizzaan tai korvapuustiin. Tai kellottamassa eri suuruisten ruoka-annosten valmistumista sekuntikellolla.![]()
Niissä on sisäänrakennettu litiumparisto, joka kestää sen 10 vuotta, joka on myös palovaroittimen käyttöikä.Kaikissa noissa verkkovirtapalohälyissä ei ole edes vaihdettavaa paristoa, vaan koko roska menee vaihtoon. Näitä tuli oli ilmeisesti markkinoilla vähän sen jälkeen kun säädökset alkoivat velvoittaa tuon tyylisiin hälyttimiin.