Suunnittelun kukkaset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Minä olen havainnut, että jos havaitsee jotain epäloogisia tai huonosti toteutettuja toimintoja asiakaspalvelussa tai jossakin muualla, niin ne on syytä tuoda esille ensinnäkin siksi, jotta joku toinen välttyisi vastaavalta jatkossa ja toisekseen jotta se alkuperäinen ongelma tulisi korjattua jossakin vaiheessa toimivammaksi, kun siitä on annettu palautetta ja siitä käydään keskustelua.
Näin on. Lisäksi sen takia, että sikäli kun ymmärtävät puhetta tai osaavat lukea, eivät pidä asiakasta idioottina, vaan huomaavat että tuli mokattua tai toimittiin ohjeistuksen tasolla päin vittua. Näin on käynyt useasti, ja voi olla että eivät ole tajunneet. Olen kuitenkin yrittänyt. Viimeksi tänään. Ei siinä pahasti voi itseään munata kunhan on kohtelias, vaikka tietysti saattavat nauraa autistille. :rofl: Kun eihän nykyään millään oo mitään välii ja mä oon niiq täällä vaa töis.
 
Myöntäjä on poliisi eli viranomainen. Tämä "ajokortti ei ole henkilöllisyystodistus" ei ole mitään muuta kuin byrokraattista perseilyä ja kansan kyykytystä.
Minua huvitti jo aikanaan se että poliisin myöntämä ajokortti ei kelpaa poliisilaitoksella henkilöllisyyden todistamiseen vaikka silloin vielä monessa paikassa kelpasikin.
 
OIkeastaan tuossa pankkikeississä ainoa suunnittelun kukkanen oli, että sinne pankkiin pääsi sulkemisajan jälkeen. Kiesus mikä setti :D
Hehe ehkä joo mutta edes sekään ei ollut se oikea "ongelma". Proseduurit on erilaisia riippuen siitä onko pankki auki vai kiinni. Tietenkin kassatäti olisi tämän voinut selittää mutta varmaan siellä Kautium ei osannut kommunikoida selkeästi, jotta kassatäti olisi ymmärtänyt mikä hänellä oli ongelma. Parempi siis mennä pankin auki ollessa tallettamaan niin voi talletella niin paljon kuin haluaa ja ei edes pin koodeja tarvitse muistaa. Joku juliste siihen konttorin oveen olisi varmaan hyvä, jossa kerrotaan mitä klo X jälkeen vaaditaan ja voi tehdä, niin ensikertalaiset saavat infon heti. Ainoa ongelma tuossa oli siis Kautiumin "ongelma", muutenhan tuo oli erinomaista palvelua, että edes jotain pystyi tehdä pankin sulkeuduttua.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa tuossa mieleen katsoa kirjaston e-kirjojen tarjontaa, mutta onko tosiaan niin, että kirjastot ei ole kyennyt 2020 luvulla sivujaan tekemään siten, että voisi rekisteröityä asiakkaaksi verkossa ja alkaa kirjoja lainaamaan ilman, että on paikan päällä käynyt kortin hakemassa? Kortti kyllä on, mutta ei ole varmaan yli 10v sitä käytettyä, joten ei ole tallessakaan.

Kirjastotkin yleensä aina sijoitetu mahdollisimman hankalaan sijaintiin keskustaan, jonne ei autoa saa lähimaillekaan ja varsinkaan maksutta.

Vai onko jossain päin tämä paremmin toteutettu, minne voisi tilin avata?
 
Käsisahoissa materiaalin minimointi on viety liian pitkälle. Terä menettää stabiiliutensa ja nurjahtaa aivan turhan helposti.
 
Tulipa tuossa mieleen katsoa kirjaston e-kirjojen tarjontaa, mutta onko tosiaan niin, että kirjastot ei ole kyennyt 2020 luvulla sivujaan tekemään siten, että voisi rekisteröityä asiakkaaksi verkossa ja alkaa kirjoja lainaamaan ilman, että on paikan päällä käynyt kortin hakemassa? Kortti kyllä on, mutta ei ole varmaan yli 10v sitä käytettyä, joten ei ole tallessakaan.

Kirjastotkin yleensä aina sijoitetu mahdollisimman hankalaan sijaintiin keskustaan, jonne ei autoa saa lähimaillekaan ja varsinkaan maksutta.

Vai onko jossain päin tämä paremmin toteutettu, minne voisi tilin avata?
Tuo taitaa olla kirjastokohtaista, eli joissakin onnistuu ja toisissa ei. Jos on jo kortti olemassa, niin luulisi sen saavan käyttöön ilman paikan päällä käymistä, mutta YMMV. Ei siis varsinainen suunnittelukukkanen, vaan pikemminkin päivitystä kaipaavaa tekniikkaa.

Minulla on lukijassa toista sataa e-kirjaa https://www.ellibslibrary.com -palvelun kautta omalla tunnuksella/kortilla lainattuna (fyysinen kortti lienee jossakin laatikon pohjalla). Calibrella on poistettu lainatuista kirjoista suojaus ja siirretty lukijaan. Fyysisessä kirjastossa en ole käynyt varmaan 15 vuoteen muuten kuin muksujen kanssa lainaamassa heille jotain omilla korteillaan.
 
Viimeksi muokattu:
Bahco kyseessä. Mutta kai nekin on kiinakuraa nykyään.
Niinhän se ikävä kyllä on. Bahcolla on käsittääkseni myös laadukkaampia työkaluja, mutta koska massat välittävät enemmän hinnasta kuin laadusta, niin hyllyyn tuotetaan Bahcon logoilla myös sitä halpiskuraa.
 
Ostin uuden tabletin (Samsung Galaxy Tab A7), jossa on mainiosti toimiva kasvojentunnistus. Suunnittelukukkanen tässä on se, että ominaisuus lähtee automaattisesti "tietoturvasyistä" pois päältä jos tablettia ei käytä 4 tuntiin, eikä tähän näytä voivan olla mahdollisuutta vaikuttaa tabletin asetuksista. Lopputuloksena tuolla ei siis tee yhtään mitään ja joka kerta tablettia käytettäessä pitää piirtää kömpelösti se Androidin turvakuvio.

Korjatkaa jos olen väärässä ja tuon saakin korjattua, mutta pahalta vaikuttaa.
 
Suunnittelukukkanen tässä on se, että ominaisuus lähtee automaattisesti "tietoturvasyistä" pois päältä jos tablettia ei käytä 4 tuntiin

No tuo kyllä kuulostaa oikeinkin typerältä, mikähän ajatusketju on moisen saanut aikaan insinöörin päässä.
 
Käsisahoissa materiaalin minimointi on viety liian pitkälle. Terä menettää stabiiliutensa ja nurjahtaa aivan turhan helposti.
Bahco kyseessä. Mutta kai nekin on kiinakuraa nykyään.
Tosiaan Bahco harrastemerkki nykyään, mutta kyllä sen käsisahoja vielä näkee työkäytössä, onko nyt joku tietty alelaarimalli kyseessä, vai joku jonkin pitäs olla kunnollinen ?

No tuo kyllä kuulostaa oikeinkin typerältä, mikähän ajatusketju on moisen saanut aikaan insinöörin päässä.
Turvallisuus juttuja, laajemminkin käytössä.(siis tämä jos Android laite käyttämättä tietyn ajan)
Ja vaikka käyttäisi laitetta tiheään niin silt voidaan kysellä pääsykoodia määräajoin. Tässä kai turvallisuuden rinnalla ajatus että pysyy mielessä.
 
Viimeksi muokattu:
No tuo kyllä kuulostaa oikeinkin typerältä, mikähän ajatusketju on moisen saanut aikaan insinöörin päässä.
En tiedä, mutta näin siinä näytöllä lukee tuon ajan jälkeen, eikä mistään valikosta löydy mitään millä tuota voisi muuttaa.

Olisikohan ajateltu jotain sellaista, että jos laitetta ei käytä 4 tuntiin, niin omistajan täytyy olla nukkumassa ja väärinkäytöksen vaara kasvaa, joten vaaditaan PIN. Ehdottomasti tuohon pitäisi voida itse vaikuttaa, samalla tavalla kuin laitteesta voi ottaa suojauksen kokonaan pois käytöstä.
 
Ostin uuden tabletin (Samsung Galaxy Tab A7), jossa on mainiosti toimiva kasvojentunnistus. Suunnittelukukkanen tässä on se, että ominaisuus lähtee automaattisesti "tietoturvasyistä" pois päältä jos tablettia ei käytä 4 tuntiin, eikä tähän näytä voivan olla mahdollisuutta vaikuttaa tabletin asetuksista. Lopputuloksena tuolla ei siis tee yhtään mitään ja joka kerta tablettia käytettäessä pitää piirtää kömpelösti se Androidin turvakuvio.

Korjatkaa jos olen väärässä ja tuon saakin korjattua, mutta pahalta vaikuttaa.
No tuo kyllä kuulostaa oikeinkin typerältä, mikähän ajatusketju on moisen saanut aikaan insinöörin päässä.
Kasvotunniste liian helppo kiertää. Tuolla estetään se et joku ei pölli sun tabua, näytä facen profiilikuvaa ja lukko auki
 
Kasvotunniste liian helppo kiertää. Tuolla estetään se et joku ei pölli sun tabua, näytä facen profiilikuvaa ja lukko auki
Miten se tuolla 4h rajoituksella estetään? Ihan saatanan typerä ominaisuus, joka pitäisi vähintään olla itse otettavissa pois päältä, jos käyttäjä niin haluaa. Tällaisenaan pitää jättää koko suojaus pois, kun ei sitä kuviota jaksa piirrellä. Kyse on kuitenkin monesti laitteesta, jota käytetetään vain kotona ja tuolla kasvotunnistuksella estetään lähinnä perheenjäsenten tahattomat käytöt.
 
Niin, eli paska kompromissi, jonka toteutus on jätetty puolitiehen. Kirjaimellisesti tämän ketjun asioita.

Olis sen kasvotunnistuksen poiskinvoinut jättää. Mutta tablettikäyttäjissä on aktiivisempia käyttäjiä , joille siitä hyötyä siinä missä puhelimissakin.
Samsungilla on joskus tiuekempia tekniikoita (iiris), mutta nopeus oli vähän hitaampi + tarkempi asemointi, käyttäjät halusi nopeutta ja helpoutta.

Jos tabletti on käytössä jossa se harvoin herätetään, ja sen jälkeen käytetään putkeen ilman kasvotunnistuksen tarvetta, niin turhahan tuo, jos vielä lukitusnapin painamisessa pitkä lukitusviive, niin voihan se kytkä pois tarpeettomana kokonaan riskeeraamasta väärinkäytksiä.

4h on toki kompromissi ajatus se että jos laite hukanteillä ja pahis löytää, niin todennäköisyys saada se auki kasvaa jos aikaa pidennetään. Lisäksi taitaa olla se pidempi aika jolloin aina kysytään vaikka tuo 4h ei olisi ylittynyt. Jos hyökkääjä tekee ensin kotiläksyt ja hänellä mahdollisuus laite saada käytön jälkeen haluun, niin ei tietenkään auta, mutta jälkimmäinen hyökkäys harvinaisempi ja jos se riski, niin tuskin edes käytetään heikkoja tunnistatutumisia.

Ja sitten ihan mielipiteenä, kannata luotettavaa silmä/kasvu tunnistusta, käytettävyyden nimissä voisi olla rinnakkain, ja pidemmän, esim 4h tauon jälkeen sitten tarkempi tunnistus. Yksittäisen toiveet ei ole muuttaneet tilannetta.


Tableteissa on sitten ihan omiakin "kukkasia" mm joiden sovellusten/palveluiden osalta voi hylkimistä koska laite on tunnistetaan tabletiksi.
 
Omissa androidvehkeissä, Galaxy S10 ja S20 Ultra, on Smart lock (sijaintiin ja/tai muihin lähellä oleviin laitteisiin perustuva automaagi) ja naamantunnistus käytössä, aina noi luurit käteen ottaessa on auki ennenko ehtii edes miettiä asiaa.
 
Omissa androidvehkeissä, Galaxy S10 ja S20 Ultra, on Smart lock (sijaintiin ja/tai muihin lähellä oleviin laitteisiin perustuva automaagi) ja naamantunnistus käytössä, aina noi luurit käteen ottaessa on auki ennenko ehtii edes miettiä asiaa.
Meniko oikeeseen ketjuun, kuulostaa suunnittelun kehut jutulta ? :-)

Jos tuota aiemmin ketjussa haukutta 4h juttu peilaa, niin sinua se ei ilmeisesti haittaa, no taitaa olla vähän toisenlainen / vilkkaampi käyttökin.
 
Omissa androidvehkeissä, Galaxy S10 ja S20 Ultra, on Smart lock (sijaintiin ja/tai muihin lähellä oleviin laitteisiin perustuva automaagi) ja naamantunnistus käytössä, aina noi luurit käteen ottaessa on auki ennenko ehtii edes miettiä asiaa.
Tuo toiseen laitteeseen perustuva tunnistus ei kotona perheen kanssa oikein toimi, kun se toinen laite tuppaa kuitenkan olemaan aina jossakin lähistöllä ja siten tabletti aukeaa vaikka ei itse sitä olisikaan käyttämässä.
 
Meniko oikeeseen ketjuun, kuulostaa suunnittelun kehut jutulta ? :)

Jos tuota aiemmin ketjussa haukutta 4h juttu peilaa, niin sinua se ei ilmeisesti haittaa, no taitaa olla vähän toisenlainen / vilkkaampi käyttökin.

Ei voi ku kehuu.. :whistling: Eikun siis joo, jotain oli tarkoitus jurikin siihen 4h hommeliin kirjoitella mut nähtävästi katkes ajatus kesken ni lopputulos tämä. :cool2:
 
Tosiaan Bahco harrastemerkki nykyään, mutta kyllä sen käsisahoja vielä näkee työkäytössä, onko nyt joku tietty alelaarimalli kyseessä, vai joku jonkin pitäs olla kunnollinen ?
Bahco on muistikuvani mukaan monen muun merkin tapaan nykyään sellainen, johon voi ostaa tiettyyn rajattuun tuoteryhmään tai markkina-alueeseen tai muuten rajatusti oikeudet jos haluaa (vähän yksinkertaistaen ja hatusta vetäen)saada huonoja ruuvimeisseleitä myytyä keskihintaisina.
 
^Empä tuosta ole kuulut, ostavatko siis lisenssin tehdä esim. niitä ruvareita Bahcolta ja sitten tekevät ne omalla "laadullaan"?
Sen tiesin/olen huomanntu että Bahcoa löytyy ainakin kahta tasoa, sitä harrastetasoa mitä myydään esim. motonetissä (kai nekin ihan ok peruskäyttöön jne) ja sitten "ammattilaisversiota". Ei se ammattilaisversiokaan taida sitä "vanhan" bahcon tasoa olla, mutta on se minusta selvästi ylöspäin siitä harrastekamasta (ihan jo työkalujen muotoilun puolesta).
 
^Empä tuosta ole kuulut, ostavatko siis lisenssin tehdä esim. niitä ruvareita Bahcolta ja sitten tekevät ne omalla "laadullaan"?
Sen tiesin/olen huomanntu että Bahcoa löytyy ainakin kahta tasoa, sitä harrastetasoa mitä myydään esim. motonetissä (kai nekin ihan ok peruskäyttöön jne) ja sitten "ammattilaisversiota". Ei se ammattilaisversiokaan taida sitä "vanhan" bahcon tasoa olla, mutta on se minusta selvästi ylöspäin siitä harrastekamasta (ihan jo työkalujen muotoilun puolesta).
Bahcon omistaa snap on. Enemmänkin se laatu on kiinni siitä missä ne on valmistettuja ja ruuvimeisseleissä ei ole kyllä mitään vikaa mitä tekevät. Räikät ja lenkkiavaimet myös hyviä. Tietenkin jos ostaa sitä halvinta made in china niin laatu ei välttämättä mitään kummoista ole
 
Kiintoavaimet saaneet huonoa palautetta, oikeastaan niin huonoa että ensisijaisesti parempi välttää.

Jos on hyviä versioita, niin miten ne tunnistaa ?
Tuo on mulla jatkuvassa työkäytössä Bahco 1RM Räikkälenkkisarja 8-19 mm | Motonet Oy ja samoin nuo Bahco 111M/SH5 kiintolenkkisarja 8-19 mm 5 osaa | Motonet Oy enkä keksi mitä vikaa niissä olisi. En ole kuullut, että kukaan noita vielä rikki täällä olisi saanut. Kannattaa katsoa missä ne on valmistettuja ja tehdä sillä perusteella valintoja. Jos ne on made in china ei kannata kovia odotuksia asettaa.

Bahcolta löytyy edelleenkin made in sweden työkaluja ne on toki todella hintavia.
 
Aikanaan Bahcolla oli myynnissä Wurth:n kautta niin sanotut ikitakuutyökalut.
Ruuvarit, lenkit yms.
Eli, jos hajos romu vaan liikkeen tiskille ja uusi tilalle, ei ollut mitään "miksi hajos " kyselyä ja vaihto määrä ei ollut rajoitettu.
Tosin hintakin oli melko suolainen, mut ihan van uteliaisuudesta, onko ko. kategoriaa vielä olemassa.
 
Aikanaan Bahcolla oli myynnissä Wurth:n kautta niin sanotut ikitakuutyökalut.
Ruuvarit, lenkit yms.
Eli, jos hajos romu vaan liikkeen tiskille ja uusi tilalle, ei ollut mitään "miksi hajos " kyselyä ja vaihto määrä ei ollut rajoitettu.
Tosin hintakin oli melko suolainen, mut ihan van uteliaisuudesta, onko ko. kategoriaa vielä olemassa.
Pääsääntöisesti nykyään Wurthin omia ruuvareita, joissa on kyllä hiljainen takuu mikäli kärki katkea mutta ruuvarilla, joka on rungollaan S-mallinen on turha mennä uutta kinumaan.
Lisäksi löytyy Wihan sähköruuvareita.

Bahcolla on kyllä laadukkaat isot putkipihdit mutta pienemmät siirtoleukapihdit on taas onnettomia. Knipexit vie niissä voiton selkeästi.
 
Ainakin kun viimeksi Wurthin työkaluja katselin niin olivat aika pitkälti vain uudelleenbrändättyjä muilta merkeiltä, pihtejä ainakin oli ihan suoraan Knipexiltä mutta leimattu vaan Wurthin merkillä.
 
Powerin verkkokauppa kysyy ensin postinumeron. Osoitetta syötettäessä se on sitten kaivanut missä kaupungissa tai kunnassa kyseinen postinumero on, ja laittaa sen postitoimipaikan tilalle. Ainakaan minun tapauksessani osoitteeni postitoimipaikka ei ole sama kuin kaupungin nimi. Sitä ei edes pysty käsin korjaamaan. Kyllä paketti varmaan silti perille tulee, mutta väärin se on kuitenkin.
 
Powerin verkkokauppa kysyy ensin postinumeron. Osoitetta syötettäessä se on sitten kaivanut missä kaupungissa tai kunnassa kyseinen postinumero on, ja laittaa sen postitoimipaikan tilalle. Ainakaan minun tapauksessani osoitteeni postitoimipaikka ei ole sama kuin kaupungin nimi. Sitä ei edes pysty käsin korjaamaan. Kyllä paketti varmaan silti perille tulee, mutta väärin se on kuitenkin.
se koko teksti on vain kirjoitusvirheitä varten. Jos kirjoitat siihen 90100 Rovaniemi niin ne oulussa ihmettelee että olikohan typo ja laittavat rolloon käsilajittelusta
 
Gigantin outlet valikoimaa ei voi rajata myymäläkohtaisesti. Tuotteet on kuitenkin noudettava kyseisestä myymälästä. Melko turhaa selata valikoimaa, kun tuote saattaa sijaita toisella puolen Suomea. Powerista voi rajata tuotteet onneksi myymäläkohtaisesti.
 
Gigantin outlet valikoimaa ei voi rajata myymäläkohtaisesti. Tuotteet on kuitenkin noudettava kyseisestä myymälästä. Melko turhaa selata valikoimaa, kun tuote saattaa sijaita toisella puolen Suomea. Powerista voi rajata tuotteet onneksi myymäläkohtaisesti.

Valitse ensin sivun ylälaidasta oma myymäläsi ja tämän jälkeen voit rajata outletin ”Lajittele haku” kohdasta näyttämään vain valitussa myymälässä tai lähimmissä myymälöissä saatavilla olevat tuotteet.
 
Powerin verkkokauppa kysyy ensin postinumeron. Osoitetta syötettäessä se on sitten kaivanut missä kaupungissa tai kunnassa kyseinen postinumero on, ja laittaa sen postitoimipaikan tilalle. Ainakaan minun tapauksessani osoitteeni postitoimipaikka ei ole sama kuin kaupungin nimi. Sitä ei edes pysty käsin korjaamaan. Kyllä paketti varmaan silti perille tulee, mutta väärin se on kuitenkin.
Vain postinumero ratkaisee.
 
Omissa androidvehkeissä, Galaxy S10 ja S20 Ultra, on Smart lock (sijaintiin ja/tai muihin lähellä oleviin laitteisiin perustuva automaagi) ja naamantunnistus käytössä, aina noi luurit käteen ottaessa on auki ennenko ehtii edes miettiä asiaa.
Tuo smart lock on itselle käyttökelvoton, koska sitä ei jostain syystä.voi määritellä.tiettyyn wifi-verkkoon. Se riittäisi itselle oikein hyvin.
 
Powerin verkkokauppa kysyy ensin postinumeron. Osoitetta syötettäessä se on sitten kaivanut missä kaupungissa tai kunnassa kyseinen postinumero on, ja laittaa sen postitoimipaikan tilalle. Ainakaan minun tapauksessani osoitteeni postitoimipaikka ei ole sama kuin kaupungin nimi. Sitä ei edes pysty käsin korjaamaan. Kyllä paketti varmaan silti perille tulee, mutta väärin se on kuitenkin.
Tähän samaan etäisesti liittyen Kodin Terran verkkosivusto vaati vielä vähän aikaa sitten valitsemaan kömpelöstä valikosta lähimmän myymälän, jotta pääsi selailemaan tuotteita. Vaikka googlen kautta olisi päätynyt halutun tuotteen sivulle, niin silti ensin piti valita se myymälä modal-lootasta, joka kellui väkisin siinä tuotteen tietojen päällä ja jos valitsi myymälän jossa tuotetta ei ollut tarjolla, katosivat ne kertaalleen löydetyt tuotetiedot taivaan tuuliin, eikä mistään edes nähnyt että missä sitä tuotetta olisi ollut tarjolla.

Ovat tuon sittemmin palautteen myötä korjanneet niin, että siellä on nyt valinta "ei, en halua valita lähintä myymälää", mutta tuo oli niin hirveän huonoa käyttöliittymäsuunnittelua, että oli pakko mainita.
 
Tähän samaan etäisesti liittyen Kodin Terran verkkosivusto vaati vielä vähän aikaa sitten valitsemaan kömpelöstä valikosta lähimmän myymälän, jotta pääsi selailemaan tuotteita. Vaikka googlen kautta olisi päätynyt halutun tuotteen sivulle, niin silti ensin piti valita se myymälä modal-lootasta, joka kellui väkisin siinä tuotteen tietojen päällä ja jos valitsi myymälän jossa tuotetta ei ollut tarjolla, katosivat ne kertaalleen löydetyt tuotetiedot taivaan tuuliin, eikä mistään edes nähnyt että missä sitä tuotetta olisi ollut tarjolla.
Samantyylinen toiminta oli ainakin vielä pari vuotta sitten K-Raudalla ja Rautiallakin, oli todella ärsyttävää kun pitkällisen googletuksen jälkeen löysi haluamansa tuotteen ja sitten sivuille mennessä kaupan pakkovalinnan jälkeen tuote oli taas kadonnut jonnekin jos sitä ei valitussa kaupassa ollutkaan.
 
Samantyylinen toiminta oli ainakin vielä pari vuotta sitten K-Raudalla ja Rautiallakin, oli todella ärsyttävää kun pitkällisen googletuksen jälkeen löysi haluamansa tuotteen ja sitten sivuille mennessä kaupan pakkovalinnan jälkeen tuote oli taas kadonnut jonnekin jos sitä ei valitussa kaupassa ollutkaan.
Käytettväyys ongelma ehdottomasti, huono linkki jos ei ohjaa oikeaan myymällään.

Keskon kohdalla muistettava että se kipuilee tukun ja kauppiaiden, omistus ja valtakuvioiden kanssa.

Kauppias ei tykkää jos keskuliike myy kauppiaan ohi, tai verkkokauppa ohjaakin asiakkaan kilpalijan kauppaan.

Systeemin kehittäjien pitää vakuttaa kauppias että vielä pahempi on se että asiakaat vuotavat vielä etäämmälle, kilpailijan leiriin.
 
Käytettväyys ongelma ehdottomasti, huono linkki jos ei ohjaa oikeaan myymällään.

Keskon kohdalla muistettava että se kipuilee tukun ja kauppiaiden, omistus ja valtakuvioiden kanssa.

Kauppias ei tykkää jos keskuliike myy kauppiaan ohi, tai verkkokauppa ohjaakin asiakkaan kilpalijan kauppaan.

Systeemin kehittäjien pitää vakuttaa kauppias että vielä pahempi on se että asiakaat vuotavat vielä etäämmälle, kilpailijan leiriin.
Erittäin suuri vaara että asiakkaat menevät muualle. Itse etsin kolmisen vuotta sitten aitaan materiaaleja, mutta k-raudan sivuilla oli tyyliin viikkotarjoukset ja maininta että myyvät puutarha, kodinsisustus ja remontointitavaraa. Bauhausin sivuilta löytyi mitä niillä oli ja missä myymälässä. Menin Bauhausiin. Tilanne voi olla tosta parantunut (ei ole kiinnostanut kokeilla heidän sivujaan) tai myös pahentunut nykyisen maailman tilanteen mukaan. Itse en mene mihinkään kauppaan ilman selvää suunnitelmaa mitä ostan, jos ylipäätään kauppaan on pakko mennä.
 
Käytettväyys ongelma ehdottomasti, huono linkki jos ei ohjaa oikeaan myymällään.
Linkki on muuten ok, mutta googlella löydetty linkki ei voi mitenkään ohjata oikeaan myymälään.

Lisäksi ainakaan minä en anna koskaan palveluille lupaa käyttää sijaintia, joten nämä automaattipaikannukset ovat typeriä siinäkin mielessä. Siellä palvelussa pitäisi olla painike sitä varten, eikä olettaa että kaikki hyväksyvät suoraan kaiken paskan mitä kysellään.
 
Erittäin suuri vaara että asiakkaat menevät muualle. Itse etsin kolmisen vuotta sitten aitaan materiaaleja, mutta k-raudan sivuilla oli tyyliin viikkotarjoukset ja maininta että myyvät puutarha, kodinsisustus ja remontointitavaraa. Bauhausin sivuilta löytyi mitä niillä oli ja missä myymälässä. Menin Bauhausiin. Tilanne voi olla tosta parantunut (ei ole kiinnostanut kokeilla heidän sivujaan) tai myös pahentunut nykyisen maailman tilanteen mukaan. Itse en mene mihinkään kauppaan ilman selvää suunnitelmaa mitä ostan, jos ylipäätään kauppaan on pakko mennä.

En tiedä onko puutavarassa (jota oletettavasti tarvitsee aitaa varten) tai muussa bulkissa ollut tuolloin jotain eroa muihin tuotteisiin nähden, mutta ainakin mä olen jo monta vuotta pystynyt tarkistamaan K-raudan verkkokaupasta tuotteiden verkkokauppa- ja myymäläsaatavuudet sekä hinnat myymäläkohtaisesti. Monta kertaa tarkistellut löytyykö jotain tarjoustuotetta lähimmistä myymälöistä tai jostain järkevän matkan päästä, ja bulkkitavaroistakin ainakin jonkin aikaa on voinut tarkistaa mistä myymälästä saa suoraan varastosta hiekkasäkit muksun hiekkalaatikkoa varten tai tarvitsemani puulistat saunan seinään.

Näköjään nykyään voi puutavarastakin - ja ilmeisesti kaikista muistakin tuotteista - rajata näkymään vain suoraan valitusta myymälästä saatavilla olevat tuotteet.
 
Näköjään nykyään voi puutavarastakin - ja ilmeisesti kaikista muistakin tuotteista - rajata näkymään vain suoraan valitusta myymälästä saatavilla olevat tuotteet.
Ainakin Joensuun k rauta sano ettei ne tiiä onko heillä jos saldo näyttää kymmeniä. Hävikkiä ei kirjata kunnolla ja se loppu saattaa olla vaikka 50 kohdalla. Tää tuli vastaan ku leca harkkoja hain.

Sain sit luvan ettiä ite ja löysin lavan missä sekasin kolmea eri harkkoa yhen hallin takaa
 
Linkki on muuten ok, mutta googlella löydetty linkki ei voi mitenkään ohjata oikeaan myymälään.
Jos Googlen robotille tarjoillaan harhauttavaa tietoa, niin se on sivuston ylläpitäjän vedätys.

Tarkoitin että
Jos Google on jonkin rautakaupan sivun skannannut ja sieltä tuotteen löytänyt, ja jos sillä Googlen löytämällä URLilla menee sivulle, eikä sitä tuotetta ole, tai menee ihan jonkin toisen myymälän sivulle, niin ei se linkki ihan nappiin ole mennyt.

Joo tuota sontaa on muuallakkin, mutta ärsyttää jos ei edes omat kirjanmerkit toimi, saati että jakaisi toiselle linkillä että tässä. (joissain sivuilla on erikseen namiska mistä voi generoida toimivan linkin, parempi kuin ei mitään, mutta kankeaa)
 
Eilenillalla ilokseni huomasin että K-Rauta ei enää heitä tuota "Valitse myymälä" -lätkää sivun päälle vaan päästää sivulle katsomaan tuotetta ja sieltä voi sitten ihan itse omatoimisesti valita halutun myymälän jos haluaa eli kerrankin joku sivu on päivittynyt parempaan suuntaan. En tiedä koska tuo muutos on tapahtunut, mutta joskus viimeisen parin vuoden sisällä joka tapauksessa, pari vuotta sitten kun teki kämpässä remppaa niin tuohon törmäsi koko ajan.

Eilen tosin tuli ilmi erään verkkokaupan kanssa toinen ilmiö jota monissa verkkokaupoissa on, liittyy myös esim tuohon googlella verkkokaupan sivuille saapumiseen. Kun olet oikean tuotteen sivuilla ja päätät kirjautua sisään tilataksesi tuotteen niin kirjautumisen jälkeen paiskataan etusivulle eikä takaisin siihen tuotesivulle. Onneksi tuo ei vaivaa ihan kaikkia kauppoja mutta liian montaa siltikin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 455
Viestejä
4 512 710
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom