Suunnittelun kukkaset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Se on kyllä kukkanen, että kun on ostanut MS 365 -pakettiin käyttöoikeutta kertaostoksena, niin softa ei sillä käyttöoikeudella toimi jos ne on ladannut App Storesta, vaan samat kikkareet pitää ladata Microsoftin sivulta. Luulisi että se nyt jumaliste olisi ihan sama mistä ne lataa.
 
Se on kyllä kukkanen, että kun on ostanut MS 365 -pakettiin käyttöoikeutta kertaostoksena, niin softa ei sillä käyttöoikeudella toimi jos ne on ladannut App Storesta, vaan samat kikkareet pitää ladata Microsoftin sivulta. Luulisi että se nyt jumaliste olisi ihan sama mistä ne lataa.
Onko tämä uusikin juttu ?

Mihin se kaatuu, ilmeisesti samalla tilillä ladattu ? ja kyse työpöytä versiosta.
 
Onko tämä uusikin juttu ?

Mihin se kaatuu, ilmeisesti samalla tilillä ladattu ? ja kyse työpöytä versiosta.
En osaa sanoa onko uusi juttu, mutta nyt tuli vastaan kun ekaa kertaa yritin käynnistää Exceliä uuden koneen käyttöönoton jälkeen. Olin ladannut softat koneen käyttöönoton yhteydessä Applen omasta kaupasta eikä MS-tilillä nyt pystynyt kirjautumaan niihin. Ilmoitteli vaan että kun on ostettu kertaostoksena (Amazonin BF-tarjous) käyttöaikaa MS 365:een, ei tiliä saa ohjelmissa käyttöön muuten kuin lataamalla ne samat softat MS:n omilta sivuilta ja asentamalla siitä asennuspaketista. Siitä oli joku tukisivukin, josta ei muuta selvinnyt kun että näin se vaan menee jonkun tekosyyn takia, ja ratkaisu asiaan on asennettujen ohjelmien poistaminen ja uudelleenlataus sieltä MS:n sivuilta. Ilmeisesti ongelmaa ei olisi, jos olisi kuukausimaksullinen tilaus.
 
En osaa sanoa onko uusi juttu, mutta nyt tuli vastaan kun ekaa kertaa yritin käynnistää Exceliä uuden koneen käyttöönoton jälkeen. Olin ladannut softat koneen käyttöönoton yhteydessä Applen omasta kaupasta eikä MS-tilillä nyt pystynyt kirjautumaan niihin. Ilmoitteli vaan että kun on ostettu kertaostoksena (Amazonin BF-tarjous) käyttöaikaa MS 365:een, ei tiliä saa ohjelmissa käyttöön muuten kuin lataamalla ne samat softat MS:n omilta sivuilta ja asentamalla siitä asennuspaketista. Siitä oli joku tukisivukin, josta ei muuta selvinnyt kun että näin se vaan menee jonkun tekosyyn takia, ja ratkaisu asiaan on asennettujen ohjelmien poistaminen ja uudelleenlataus sieltä MS:n sivuilta. Ilmeisesti ongelmaa ei olisi, jos olisi kuukausimaksullinen tilaus.
Voisiko liittyä johonkin Applen ottamaan siivuun jos on heidän kautta asennettu, ja tätä kierretään tuolla MS:n sivuilta asentamalla, kun lisenssi on Amazonin kautta.
 
Suksiboksien lukitus. Meillä on ollut Thulen ja Hapron useampia eri malleja ja kaikissa on sama ongelma hieman erilaisena -->

Luukku sulkeutuu täyteen pakattuna suunnilleen yhtä hyvin kuin halkaistua kananmunan kuorta yrittäisi sovittaa yhteen ja sitten kun pitäisi vielä laittaa salvat lukkoon, niin se vasta herkkää kosketusta vaatiikin, kun pitää vääntää, kääntää, painaa ja hieroa boksia eri kohdista ainakin kahden henkilön toimesta, jotta pääsee sisälle lukon sielunmaisemaan ja vääntämään lopulta siitä hennosta linnunluusta valmistetusta avaimesta salvan kiinni, vaikka silmämääräisesti mikään ei ota kannen sisällä vastaan mihinkään sillä tavalla, että se voisi vaikuttaa lukon toimintaan. En käsitä miten tuota ei muka pysty toteuttamaan paremmin!?
Kaikesta muusta samaa mieltä, mutta ainakaan omassa Thulen boksissa ei käännetä avaimesta lukkoon, vaan siitä isommasta osasta mihin avain työnnetään. Siitä saa vapaasti kääntää niin kovaa kuin tykkää pelkäämättä että avain katkeaa.
 
Tulipa tuossa päivän uutisotsikoita selaillessa vastaan joku uusi Nordean ja OP:n maksutapasysteemi. Artikkelia lukiessa tuli mieleen että onko tuossa joku suunnittelun aivopieru, eikö artikkelissa kerrottu kaikkea vai enkö vaan ymmärrä.

Verkkokauppamaksuissa käyttäjä syöttää verkkokauppaan maksuvaiheessa puhelinnumeronsa, jolloin maksupyyntö tulee hyväksyttäväksi asiakkaan käyttämään Siirto-yhteensopivaan sovellukseen.

Lisäksi kauppiasosapuoli voi jatkossa lähettää e-laskun asiakkaalle pelkällä puhelinnumerolla. Tämän kerrotaan onnistuvan myös yksittäisten laskujen kohdalla.
Eli lähinnä tuo että kauppias voi lähettää laskun pelkällä puhelinnumerolla vähän jäi kaivelemaan. Eikös tuo periaatteessa mahdollista että joku epärehellinen kauppias voisi lähetellä laskuja random-puhelinnumeroihin? Tuon alkuosan lause vielä käy järkeen että puhelinnumeronsa antamalla tulee maksupyyntö hyväksyttäväksi mutta tuo loppuosa ei puhu mistään erillisestä hyväksymisestä. Osa ihmisistä kun ei esim jotain verkkopankkiin tulleita laskuja niin kovin tarkkaan katsele vaan hyväksyy ne jos ne vähänkin vaikuttavat asiallisilta.

lähde: Suomalaisten e-lasku muuttuu nyt helpommaksi
 
Eli lähinnä tuo että kauppias voi lähettää laskun pelkällä puhelinnumerolla vähän jäi kaivelemaan. Eikös tuo periaatteessa mahdollista että joku epärehellinen kauppias voisi lähetellä laskuja random-puhelinnumeroihin?
Kai tuo periaatteessa ainakin olisi mahdollista, vaikea sanoa varmaksi kun ei ole vielä järjestelmää nähnyt saati käyttänyt. Mutta sekä kauppias että ostaja on palevlussa vahvasti tunnistettuina, minkä luulisi riskiä vähentävän.
 
No, viime kerralla sitten olikin tuollainen tilanne että oli yli 20 ihmistä jonossa. Jos olisin tiennyt tuon ennen vuoronumeron ottamista, olisin voinut käydä hoitamassa muut asiat
Ei se numeron ottaminen velvoita mihinkään. Jos on liian pitkä jono, niin pistät siihen laitteen päälle lapun, niin seuraava ottaa sen siitä ja palaat itse myöhemmin hakemaan uuden lapun.
Se mistä olisi oikeasti hyötyä olisi arvioidun jonotusajan näyttö. Eiköhän tuollaisen joku tekoäly oppis aika hyvin arvioimaan. Noista vuoronumeroista kun on vaikea lopulta edes arvioida kauan joutuu jonottamaan.
 
Tulipa tuossa päivän uutisotsikoita selaillessa vastaan joku uusi Nordean ja OP:n maksutapasysteemi. Artikkelia lukiessa tuli mieleen että onko tuossa joku suunnittelun aivopieru, eikö artikkelissa kerrottu kaikkea vai enkö vaan ymmärrä.


Eli lähinnä tuo että kauppias voi lähettää laskun pelkällä puhelinnumerolla vähän jäi kaivelemaan. Eikös tuo periaatteessa mahdollista että joku epärehellinen kauppias voisi lähetellä laskuja random-puhelinnumeroihin? Tuon alkuosan lause vielä käy järkeen että puhelinnumeronsa antamalla tulee maksupyyntö hyväksyttäväksi mutta tuo loppuosa ei puhu mistään erillisestä hyväksymisestä. Osa ihmisistä kun ei esim jotain verkkopankkiin tulleita laskuja niin kovin tarkkaan katsele vaan hyväksyy ne jos ne vähänkin vaikuttavat asiallisilta.

lähde: Suomalaisten e-lasku muuttuu nyt helpommaksi
Voihan laskun lähettää puhelinnumerolla Mobilepayssakin ("pyydä rahaa"). Ei tuo vaikuttaisi eroavan siitä muuten kuin että jatkossa Siirron kautta voi ilmeisesti lähettää varsinaisen laskun. Vastuu on maksun hyväksyjällä.

Tuota en oikein uutisoinnista ymmärtänyt että miksi siinä puhutaan uudesta toiminnan aloittavasta yrityksestä? Siirto on avattu 2017. Minäkin olen käyttänyt Siirtoa ensimmäisen kerran varmaan joskus 5-6v sitten. Uutta on käsittääkseni vain tuo mahdollisuus lähettää lasku.
 
Viimeksi muokattu:
Ei se numeron ottaminen velvoita mihinkään. Jos on liian pitkä jono, niin pistät siihen laitteen päälle lapun, niin seuraava ottaa sen siitä ja palaat itse myöhemmin hakemaan uuden lapun.
Se mistä olisi oikeasti hyötyä olisi arvioidun jonotusajan näyttö. Eiköhän tuollaisen joku tekoäly oppis aika hyvin arvioimaan. Noista vuoronumeroista kun on vaikea lopulta edes arvioida kauan joutuu jonottamaan.
Jouduin asioimaan S-Pankissa ilman ajanvarausta. Siellä otettiin lappu ja luettiin siitä QR-koodi. Sivusto näytti sitten montako on edelläni jonossa. Ehti hyvin kiertää ostokset ja käydä kahvilla, kun ei tarvinnut kytätä taulua.
 
Tuota en oikein uutisoinnista ymmärtänyt että miksi siinä puhutaan uudesta toiminnan aloittavasta yrityksestä? Siirto on avattu 2017. Minäkin olen käyttänyt Siirtoa ensimmäisen kerran varmaan joskus 5-6v sitten. Uutta on käsittääkseni vain tuo mahdollisuus lähettää lasku.
Siirto Brand on sen sijaan perustettu 2019 ja tässä nyt ilmeisesti "aktivoidaan" se. Siirto-palveluhan on pitkälti Automatian tuotos (nimikin on "Siirto." vertaa "Otto.") ja pankit myivät Automatian pois 2020. Jotain tuollaista siellä varmaan on takana.
 
Siirto Brand on sen sijaan perustettu 2019 ja tässä nyt ilmeisesti "aktivoidaan" se. Siirto-palveluhan on pitkälti Automatian tuotos (nimikin on "Siirto." vertaa "Otto.") ja pankit myivät Automatian pois 2020. Jotain tuollaista siellä varmaan on takana.
Afterdawnissa oli näköjään jotain uutisointa tästä muutoksesta. Ei tuostakaan ihan auennut, että kuka ostaa ja mitä ja että miksi tämä yrityskauppa ylipäätään oli tarpeen palvelutarjonnan lisäämiseksi, mutta samapa se minulle.

 
Jouduin asioimaan S-Pankissa ilman ajanvarausta. Siellä otettiin lappu ja luettiin siitä QR-koodi. Sivusto näytti sitten montako on edelläni jonossa. Ehti hyvin kiertää ostokset ja käydä kahvilla, kun ei tarvinnut kytätä taulua.
Mua joku vaari alko joskus läksyttämään ettei noin saa tehdä, kun otin vuoronumeron motonetin varaosatiskille. Kävin sillä välin hoitamassa muut ostokset ja tulin takaisin muutama numero ennen vuoroani.

Kysyinkin että kerrotko yhdenkin syyn miksi EN tekisi näin, niin pappa ei osannut vastata muuta kuin että jos ollaan jonossa niin silloin jonotetaan. Sanoin sitten että no mitä varten nämä numerot sitten on, eikö sitten vain voida seistä jonossa muutenkin. Seurasi jotain epämääristä sönkötystä useasta varaosatiskistä ja myyjästä.

Hohhoijakkaa taas.
 
Tulipa tuossa päivän uutisotsikoita selaillessa vastaan joku uusi Nordean ja OP:n maksutapasysteemi. Artikkelia lukiessa tuli mieleen että onko tuossa joku suunnittelun aivopieru, eikö artikkelissa kerrottu kaikkea vai enkö vaan ymmärrä.


Eli lähinnä tuo että kauppias voi lähettää laskun pelkällä puhelinnumerolla vähän jäi kaivelemaan. Eikös tuo periaatteessa mahdollista että joku epärehellinen kauppias voisi lähetellä laskuja random-puhelinnumeroihin? Tuon alkuosan lause vielä käy järkeen että puhelinnumeronsa antamalla tulee maksupyyntö hyväksyttäväksi mutta tuo loppuosa ei puhu mistään erillisestä hyväksymisestä. Osa ihmisistä kun ei esim jotain verkkopankkiin tulleita laskuja niin kovin tarkkaan katsele vaan hyväksyy ne jos ne vähänkin vaikuttavat asiallisilta.

lähde: Suomalaisten e-lasku muuttuu nyt helpommaksi

Mielikuva että tukisi e-laskuja, eli se on se lisäarvo. Sinne ihan random heput ole kiinni.
Ja aika näyttää miten se polku menee, eli jos yhden laskun maksaa, niin saako sitä kautta pyyttää e-laskulla, voiko hakea laskuttajaa ja pyytää en tuonne. Eli tavallaan voisi yhden maksun laittaa puhelinnumerolla jolla sitten eteenpäin voisi olla jossain ihan hyödyllistä



Afterdawnissa oli näköjään jotain uutisointa tästä muutoksesta. Ei tuostakaan ihan auennut, että kuka ostaa ja mitä ja että miksi tämä yrityskauppa ylipäätään oli tarpeen palvelutarjonnan lisäämiseksi, mutta samapa se minulle.


OP kimppa Mobilpay kanssa tyssättiin, eli estettiin pääsy siihen Danske Mobilepay Vippis fuusioon.

S-pankki Siirossa mukana, mutta pian perään siirty Mobilepayn kelkkaan ja hyppäsi Siirrosta pois. (jos en ihan väärin muista)

Eli vähän tälläistä kansallista valvontaa ettei synny kilpailurajoittavia juttuja, mistä sitten seurannut se että kansalliset toimijat eivät pärjää ulkolaisialle, jotka sitten vie koko markkinan.

Välillä lisäksi pakkoavattu pankkien rajapintoja.
 
UPS:n verkkosivut ja paketin toimitustavan vaihto. Sen verran pieni paketti tulossa kotiin, että mieluummin kävisen sen hakemassa kauppareissulla, kuin odotan koko päivän kotona että milloin sattuu lähetti tuomaan. Viimeksi, ehkä 4 vuotta sitten, toimitustavan ja -paikan vaihto onnistui sähköpostiin tullutta tilausnumeroa klikkaamalla, sitten vaan listasta toimipiste.

Nykyään pitää rekisteröityä. Ensin kysytään nimi, sähköposti, käyttäjätunnus ja muut tiedot, toisella sivulla varmistetaan että käyttöehdot on luettu. Sitten kun klikkaa ok, niin tulee ilmoitus että käyttäjätunnus on jo käytössä. Koko homma alusta uusiksi.

Tuonkun saa tehtyä, niin pääsee tarkastelemaan toimitusta. Arvioitu toimituspäivä torstai 3.4., yritänpä vaihtaa sen lähicittariin toimitettavaksi. Kas vain, toimituspäiväksi vaihtuu tiistai 4.3. ja viimeinen hakupäivä tiistai 11.3., jossain kohti unohtunut erilaisten päivämäärämuotojen tarkastukset ja konversiot.

Otetaan riski kuitenkin, valitaan kohde ja täytetään tiedot. Puhelinnumero pakollinen, syötän muodossa +358.. kun rekisteröitymisvaiheessakin siinä muodossa kysyttiin. Ei mitään virheilmoitusta, mutta jää lataamaan minuutiksi, ja keskeytän. Uudestaan sama yritys, nyt laitan puhelinumeron ilman maatunnusta, menee eteenpäin. Sivu alalaidassa vahvista, taas jää lataamaan. Minuutin siinä odottelen ja keskeytän, tulkoot sitten paketti kotiin. Jos en ole paikalla, niin kai se sen sitten jonnekin toimipisteeseen vie. Toivottavasti. Ja sellaiseen, minne pääsee järkevästi autolla lähelle pysäköimään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 315
Viestejä
4 752 885
Jäsenet
77 293
Uusin jäsen
ValG

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom