Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tämä virta/sleep/standby/jne napin ujuttaminen näppäimistöön on kyllä aivan älytön aivopieru. Jotenkin käsittäisin jos olisi jäänyt lyhyeksi muodiksi ja kuollut pois, mutta ilmeisesti aina löytyy uusia sisustussuunnittelijan hahmottelemia läppäreitä.virtapainike jonka vieressä Delete nappi
Joo ja tässä on vielä erikseen F1 joka laittaisi standby tilaan mikä siis tapahtuu myös virtapainikkeesta, eli F1, virtapainike ja näytön sulkeminen tekee saman, sitten löytyy vielä erikseen näyttö pois päältä nappi F5Tämä virta/sleep/standby/jne napin ujuttaminen näppäimistöön on kyllä aivan älytön aivopieru. Jotenkin käsittäisin jos olisi jäänyt lyhyeksi muodiksi ja kuollut pois, mutta ilmeisesti aina löytyy uusia sisustussuunnittelijan hahmottelemia läppäreitä.
mutta nykyään tuntuu että käyttöliittymät suunnitellaan järjestään niin, että kaikki olennainen on piilossa ja niitä pitää kaivella monen mutkan takaa.
Tämä on huomattu, voi perseensuti sentään. Aikasemmin käsipäätteelle kirjautuessa pääsit softan kuvaketta painamalla suoraan tilaan missä syötät käyttäjätunnuksen ja salasanan. Nyt siinä samassa softassa aukeaa ensin ruutu mihin syötät käyttäjätunnuksen, etenemään et pääse ennen kun painat kosketusnäppäimistön entteriä... josta pääset sitten painamaan kentän alla olevaa "kirjaudu" painiketta, mikä vie vanhan systeemin kirjautumisruutuun missä syötät salasanan, ainiin tässä ruudussa komeilee myös ylemmässä kentässä se käyttäjätunnus minkä syötit aikaisemmalla näkymällä, ja sitä tunnusta voi muokata tässä kohtaa jos tarvisTästä spinn-offit tänne muualle. Mutta tähän on helppo samaistua. Isotkin laite & ohjelmistotalot koodaavat käyttöliittymiään uusiksi kahden vuoden välein.
Tunnistimella toimivissa hanoissa usein myös se ongelma että käsiä täytyy pestäessä pitää niin korkealla että se vesi roiskuu altaan reunan yli. Muuten lakkaa vesi tulemasta.
Tunnistimella toimivissa hanoissa usein myös se ongelma että käsiä täytyy pestäessä pitää niin korkealla että se vesi roiskuu altaan reunan yli. Muuten lakkaa vesi tulemasta.
Laita pakkaseen.Tuli taas katseltua noita puoli-valmiita leipä yms. hyllyä. Ja heräsi kysymys onko muutama sauma lisää liikaa pyydetty. Eli se yhden kotelon koko olisi vaikka 2 sämpylää 6 sijaan... Näin sinkkuna nuo ovat aika rajuja määriä tehdä keralla. Noh toisaalta olivat nuo päiväykset myös aika lyhyitä joten ehkä niissä ei ole etua seisottaa...
Kattilat, joiden metalliset korvat ovat ontoksi taitettua levyä.
Korvan tyvessä on pieni sauma, josta vesi pääsee helposti korvan sisään, mutta kokonaan kuivuminen kestää yli vuorokauden. Kun muut astiat ovat rutikuivia, niin kattila kusee lattialle ottaessasi sen tiskikoneesta pois.
meillä on tämmöinen höyrytyskattila jonka idea on ett siinä keitetään kokoajan täysiä. tuo metallinuppi on melko lähellä sitä kiehuvan veden lämpöäJatketan kattiloilla.
Meillä on yksi kattila , jonka kannessa on hieno "kultainen" nostonuppi keskellä. Ainoa ongelma on se, että se on metallia ja suoraan kiinni itse kannessa. Kattilan suunnittelijalta on tannut jäädä fysiikan tunnit väliin kun ei ole tajunnut että se metallinen nostonuppi johtaa länpöä ja nuppi kuumenee pirusti jos sillä keittää vaikka perusnoita tai kanamunia. On meinaan kätevä kattila kun kansi pitää nostaa patalapulla.
Juuri tämä. Joka kerta kun kattilan ottaa koneesta, on se nostettava astiapyyhkeen kanssa. Lisäksi näyttäisi tuo oma ongelmatapaus olevan sellainen, että vain toinen korva valuttaa ja en tietysti ikinä tiedä, kumpi se on.Kattilat, joiden metalliset korvat ovat ontoksi taitettua levyä.
Korvan tyvessä on pieni sauma, josta vesi pääsee helposti korvan sisään, mutta kokonaan kuivuminen kestää yli vuorokauden. Kun muut astiat ovat rutikuivia, niin kattila kusee lattialle ottaessasi sen tiskikoneesta pois.
Tämä on alkanut kyllä vituttamaan omissa kattiloissa ja jatkossa kattilaostoksilla tulee kyllä katsottua sellainen malli mihin ei vesi keräänny tiskikoneessa.
Samaan sarjaan kuuluu myös kulhot joiden reunus on käännetty niin paljon yli, että moudostaa ylösalaisin käännettynä kaukalon mihin myöskin jää vesi lillumaan.
Juuri tämä. Joka kerta kun kattilan ottaa koneesta, on se nostettava astiapyyhkeen kanssa. Lisäksi näyttäisi tuo oma ongelmatapaus olevan sellainen, että vain toinen korva valuttaa ja en tietysti ikinä tiedä, kumpi se on.
Tuo kulhon laidan onhelmakin olisi ratkaistavissa, meillä on useampikin "taikinakulho" jossa laita "puuttuu" yhdestä kohti joten tiskikoneen vedet valuvat pois. Muualta laita on pari senttiä korkea joten siitä saa hyvän otteen.Näissä on suunniteltu se että leipoessa siitä saa pidettyä hyvin kiinni kun vaikka vatkaa ja kulhoa on HUOMATTAVASTI helpompi käsitellä yhdellä kädellä kuin suorareunaista salaattikulhoa. Eli väittäisin että kulho on suunniteltu käytettävyys edellä eikä sitä kuinka hyvin se toimii tiskikoneessa.
Meillä on aikalailla saman näköinen kattila mutta siinä on kannen nupin ja lasin välissä parin-kolmen millin muovikiekko (ehkä puoli senttiä nuppia leveämpi) joka mukavasti estää tuon nupin kuumentumisen. Jossain aikaisemmassa kattilassa oli muuten samanlainen kansi mutta siinä ei ollut tuota muovikiekkoa välillä vaan joku alle millin kumilärpäke, ja se kannen nuppi kyllä kuumeni melkoisesti käytössä. Eli ei olisi taas iso homma valmistajan korjata tuota fiksummaksi, sopiva rinkula tuohon väliin niin auttaisi kummasti.meillä on tämmöinen höyrytyskattila jonka idea on ett siinä keitetään kokoajan täysiä. tuo metallinuppi on melko lähellä sitä kiehuvan veden lämpöä
![]()
Lisäksi tässä on sekä kannessa että korvissa vesiongelmat, tuo pitä aina käydä heti psun loputtua känätämssä oikein päin koska muuyten nuo korvat on täynnä vettä, sekä tuo kannen nuppi on liki vesitiivis, eli tarkoittaa että sinne pääsee vettä mutta se ei pääse pois. On tosi söpöä kun siellä on tiskin jälkeen harmaata pesun aikaista vettä.
Lisäksi ihan yleisesti rautaruuvien käyttö kansissa. Kuinka paljon ne ruostumattomat ruuvit nostais sitä kattilan hintaa?
Meillä on niinkin yksinkertainen kikka kotona käytössä kuin pesun jälkeen kattilat ja pannut käännetään kyljelteen ja annetaan kuivua koneessa seuraavaan päivään. Ei jää vesijäämiä.Kattilat, joiden metalliset korvat ovat ontoksi taitettua levyä.
Korvan tyvessä on pieni sauma, josta vesi pääsee helposti korvan sisään, mutta kokonaan kuivuminen kestää yli vuorokauden. Kun muut astiat ovat rutikuivia, niin kattila kusee lattialle ottaessasi sen tiskikoneesta pois.
Yritän hahmottaa aikaikkunaa. Eli arvaankon oikein, astianpesukone pyrähtää ohjelman läpi iltasella, niin että valmis ennen nukumaanmenoa, jolloin tyhjennetään kone kattiloita lukuunottamatta ja ne jätetään yöksi kylkiasentoon, aamulla sitten pois, ja aloitetaan koneen ns täyttö.Meillä on niinkin yksinkertainen kikka kotona käytössä kuin pesun jälkeen kattilat ja pannut käännetään kyljelteen ja annetaan kuivua koneessa seuraavaan päivään. Ei jää vesijäämiä.
Meillä ainakin tulee tiskiä joka päivä useaan otteeseen, eikä niitä haluta kerätä tiskipöydälle, joten ei oikein ole mahdollista seisottaa astioita koneessa vuorokautta. Ja vaikka seisottaisikin, niin pahimmissa astioissa ne onkalot eivät kuivu vuorokaudessakaan.Meillä on niinkin yksinkertainen kikka kotona käytössä kuin pesun jälkeen kattilat ja pannut käännetään kyljelteen ja annetaan kuivua koneessa seuraavaan päivään. Ei jää vesijäämiä.
Sama Boschin logolla ja veden kertymisen lisäksi pissii kahvit pitkin pöytää kupin sijaan satunnaisen säännöllisesti. Kannulla on kaksi funktiota ja molemmat perseestä.Meillä on siemensin kahvinkeitin, jossa kuvan mukainen termoskannu. Jostain aukosta kerää vettä/kahvia kahvan sisuksiin (tod.näk. tuosta kannen nivelen liitoksesta) ja sitä ei saa sieltä kokonaan pois. Akrobaattisesti pesun jälkeen käännellen osa poistuu tummana kahvina ja osa jää lymyilemään![]()
![]()
Kaatunut nosturi aiheutti rajun liikennesuman Helsingin keskustassa – Hakaniemen silta on nyt avattu
Hakaniemen silta oli suljettuna nosturin nosto-operaation vuoksi lähes koko aamupäivän. Liikenneruuhkaa muodostui aamulla Itäväylällä Kulosaareen asti.yle.fi
Kolme kaistaa laitetaan yhteen työmatkaliikenteen aikana ja ei kerrota siitä kenellekään. Ja pistetään autot vielä kiertämään useammat valot Hakaniemessä ja Kaisaniemessä.![]()
Sama Boschin logolla ja veden kertymisen lisäksi pissii kahvit pitkin pöytää kupin sijaan satunnaisen säännöllisesti. Kannulla on kaksi funktiota ja molemmat perseestä.
Tää on kyllä erikoista kun yleensä nimenomaan päinvastoin ohjeistus että käyttöönotto lankaverkossa.Ison firman uutta läppäriä ei olisi saanut käyttöönottaa, kun Ethernet-piuha on kiinni vaan ensimmäisellä käyttökerralla pitäisi olla langattomassa verkossa. Nyt kone on solmussa.
No, tähänkin tuli getting started -ohjelappunen koneen mukana, mutta a) kuka niitä lukee ja b) miksi siinä ei eksplisiittisesti kielletty, että älä laita piuhan päähän ja c) miten asialla voi edes olla merkitystä? Käsittämätöntä kuraa.
Itseäni ihmetyttää, että ihminen on säilönyt juotavaa astioihin jo vuosituhansia ja juoma on niistä sitten kaadettu kuppeihin, mukeihin, suuhun tai milloin mihinkin. Miten voi olla, että vuosituhantinen kehitys ei ole johtanut uittamattomaan kaatonokkaan. Meiltä kotoa esimerkiksi tulee heti mieleen kolme kaadinta, joissa nokka uittaa. Ensimmäinen on posliininen Arabian mehukannu, toinen on lasinen teen haudutuspannu "presso?" ja kolmas on tippalukollisen Moccamasterin kannu. En sano mittään, mutta outoa on.Sama Boschin logolla ja veden kertymisen lisäksi pissii kahvit pitkin pöytää kupin sijaan satunnaisen säännöllisesti. Kannulla on kaksi funktiota ja molemmat perseestä.
a), tuollainen urbaani legenta kiertää, mutta epäilen että joku terkkari jonossa selannut jotain vanhaa japaninkielistä .Ison firman uutta läppäriä ei olisi saanut käyttöönottaa, kun Ethernet-piuha on kiinni vaan ensimmäisellä käyttökerralla pitäisi olla langattomassa verkossa. Nyt kone on solmussa.
No, tähänkin tuli getting started -ohjelappunen koneen mukana, mutta a) kuka niitä lukee ja b) miksi siinä ei eksplisiittisesti kielletty, että älä laita piuhan päähän ja c) miten asialla voi edes olla merkitystä? Käsittämätöntä kuraa.
Itsekin olen välillä miettinyt tuota. Miten voi edelleen olla esimerkiksi sellaisia kahvinkeittimen kannuja jotka pissivät minne sattuu ellei kaada erittäin hitaasti ja varovaisesti. Aika pitkälti olen päätynyt siihen lopputulokseen että syyn on pakko olla designissä, tuotteiden suunnittelijat vaan eivät ilmeisesti tykkää käytännöllisistä ja toimivista muodoista tms. Tai sitten ehkä jossain kahvinkeitinfirmassa on sellaisia puuhelmiskeittarihipstereitä jotka eivät juo eivätkä ole ikinä juoneetkaan kahvia niin eivät kertakaikkiaan ymmärrä tuota ongelmaa.Itseäni ihmetyttää, että ihminen on säilönyt juotavaa astioihin jo vuosituhansia ja juoma on niistä sitten kaadettu kuppeihin, mukeihin, suuhun tai milloin mihinkin. Miten voi olla, että vuosituhantinen kehitys ei ole johtanut uittamattomaan kaatonokkaan. Meiltä kotoa esimerkiksi tulee heti mieleen kolme kaadinta, joissa nokka uittaa. Ensimmäinen on posliininen Arabian mehukannu, toinen on lasinen teen haudutuspannu "presso?" ja kolmas on tippalukollisen Moccamasterin kannu. En sano mittään, mutta outoa on.
Tällainen kädettömyys ja ammattiylpeyden puute on yleinen ilmiö ja siksi meillä onkin tämä ketju. Luulisihan sitä helposti, että esimerkiksi auton oven saranoita, lukkomekanismia tai kahvoja ei voi tehdä huonoiksi koska hyviä on osattu niin kauan, mutta ehei. Tai ettei missään uudessa läppärissä olisi power-nappi näppäimistössä koska on ux-suunnittelun perusasioita ettei niin voi tehdä, mutta ehei.Itseäni ihmetyttää, että ihminen on säilönyt juotavaa astioihin jo vuosituhansia ja juoma on niistä sitten kaadettu kuppeihin, mukeihin, suuhun tai milloin mihinkin. Miten voi olla, että vuosituhantinen kehitys ei ole johtanut uittamattomaan kaatonokkaan. Meiltä kotoa esimerkiksi tulee heti mieleen kolme kaadinta, joissa nokka uittaa. Ensimmäinen on posliininen Arabian mehukannu, toinen on lasinen teen haudutuspannu "presso?" ja kolmas on tippalukollisen Moccamasterin kannu. En sano mittään, mutta outoa on.
Hesarin sivuilla oli jo ennen kahta juttua asiasta.
kuten myös ilta Sanomien. Ja fintraffikin liilennetiedotteissa.
Liikennetilanne
liikennetilanne.fintraffic.fi
![]()
Hakaniemi | Hakaniemen silta saatiin avattua – Kaatuneen nosturin nostotyö ruuhkautti pahoin liikennettä Helsingissä
Hakaniemen sillalle kaatuneen nosturin nosto-operaatio ruuhkautti liikennettä laajalti Helsingissä.www.hs.fi
![]()
Hakaniemen silta Helsingissä on suljettu liikenteeltä raskaan ajoneuvon nostotyön vuoksi
Siltatyömaalla kaatui maanantaina iltapäivällä nosturi.www.is.fi
Ja sitten toisaalta tulee se toinen puoli että pakotetaan suunnittelijat tekemään paskaa. Tuon huomaa esim meillä duunissa hyvin, yksikin suunnittelija aina yrittää esittää asiakkaalle jotain kätevää ja järkevää mutta sitten asiakas supeaa vinkumaan kun on niin kallis ja sitten kun suunnitellaan halvempi ratkaisu ja toteutetaan se, tulee asiakkaalta vinkumista kun toteutus on hankala käyttää tai muuten huono. Sitten noita on välillä isolla rahalla tehty uusiksi sen alkuperäisen ajatuksen pohjalta kun se vähän kalliimpi olikin pirun paljon parempi.Tällainen kädettömyys ja ammattiylpeyden puute on yleinen ilmiö ja siksi meillä onkin tämä ketju. Luulisihan sitä helposti, että esimerkiksi auton oven saranoita, lukkomekanismia tai kahvoja ei voi tehdä huonoiksi koska hyviä on osattu niin kauan, mutta ehei. Tai ettei missään uudessa läppärissä olisi power-nappi näppäimistössä koska on ux-suunnittelun perusasioita ettei niin voi tehdä, mutta ehei.
Raha, mikä ihana asia.Ja sitten toisaalta tulee se toinen puoli että pakotetaan suunnittelijat tekemään paskaa. Tuon huomaa esim meillä duunissa hyvin, yksikin suunnittelija aina yrittää esittää asiakkaalle jotain kätevää ja järkevää mutta sitten asiakas supeaa vinkumaan kun on niin kallis ja sitten kun suunnitellaan halvempi ratkaisu ja toteutetaan se, tulee asiakkaalta vinkumista kun toteutus on hankala käyttää tai muuten huono. Sitten noita on välillä isolla rahalla tehty uusiksi sen alkuperäisen ajatuksen pohjalta kun se vähän kalliimpi olikin pirun paljon parempi.
On se kyllä jännä, että pistorasioita ja valaisimia(valmiuksia) on melkein aina liian vähän kun jotain tiloja yrittää oikeasti käyttää ihan kevyestikin. Se tuntuu melkein maagiselta totuudelta. Tietysti näin käy ihan asiakkaan itse suunnittelemissakin projekteissa, mutta syy on sama. Ammattitaidottomuus, nuukuus, kusipäisyys, liian kovat luulot, näköalattomuus ja silkka tyhmyys.Pääurakoitsija alkoi ulisemaan että ihan liikaa kaikkia ikäviä pistorasioita ja valojen paikkoja ja käski poistaan about puolet.
Olisi varmaan auttanut, jos juttu olisi ollut ennen kahta EILEN.
Kun kadut on tukossa kahdeksalta aamulla, niin juttu kahdelta iltäpäivällä auttaa paljon, mutta If auttaa enemmän?
Siis ko. viestihän on kirjoitettu eilen aamupäivästä? Sit ku klikkaa linkattuja juttuja, nii voi todeta niiden kirjoitetun 13.8 1.40. 40 minuuttia sen jälkeen ku tiedottettiin tien suljetun. Ehkä sen on aateltu ensin hoidettavan nopeemmin pois tieltä, mut lopulta todettu, että ei perkele pitää se tie sulkea sit kuitenki.Olisi varmaan auttanut, jos juttu olisi ollut ennen kahta EILEN.
Kun kadut on tukossa kahdeksalta aamulla, niin juttu kahdelta iltäpäivällä auttaa paljon, mutta If auttaa enemmän?
Itseäni ihmetyttää, että ihminen on säilönyt juotavaa astioihin jo vuosituhansia ja juoma on niistä sitten kaadettu kuppeihin, mukeihin, suuhun tai milloin mihinkin. Miten voi olla, että vuosituhantinen kehitys ei ole johtanut uittamattomaan kaatonokkaan. Meiltä kotoa esimerkiksi tulee heti mieleen kolme kaadinta, joissa nokka uittaa. Ensimmäinen on posliininen Arabian mehukannu, toinen on lasinen teen haudutuspannu "presso?" ja kolmas on tippalukollisen Moccamasterin kannu. En sano mittään, mutta outoa on.
Onko sinulla tapana joka päivä ennen töihin lähtöä tarkastella eri paikoista onko esteitä työmatkalla? Eihän tuota tee hullukaan.Tai olisivat vaikka viikkoa aikaisemmin ilmoittaneet. Ongelma vaan taisi olla että kukaan ei tiennyt että nosturi kaatuu ja sen nostamiseen tarvitaan kolme muuta nosturia ja siinä menee huomattavasti kauemmin kuin oletettiin. Miksi eivät ihmiset aamulla ottaneet itse selvää ennen liikkeelle läjtöä että onko liikenne esteitä työmatkalla? kaikki pitäisi valmiina pureskeltuna tarjoilla. Oma-aloitteisuus kadonnut ihmisiltä.
mutta joo, ongelma siis oli se että nyt ei osattu nähdä tarpeeksi selkeästi tulevaisuuteen.
edit: linkki lisätty.
![]()
Liikenne | Kruunusillat kertoo, miksi kaatunutta nosturia nostettiin keskellä aamuruuhkia
Selvitystyö turman syistä aloitettiin tiistaina, kun nosturi oli saatu pystyyn.www.hs.fi
nosto siis aloitettiin klo 22, klo 1:43 tulivat uutiset että tässä kestääkin oletettua kauemmin.
On se kyllä jännä, että pistorasioita ja valaisimia(valmiuksia) on melkein aina liian vähän kun jotain tiloja yrittää oikeasti käyttää ihan kevyestikin. ....
Boomerit kunteelee radiota, ja käyttävät riittävän tukevaa navia, nuoremmat navia ja podcasteja.Onko sinulla tapana joka päivä ennen töihin lähtöä tarkastella eri paikoista onko esteitä työmatkalla? Eihän tuota tee hullukaan.
Veikkaan, että aika pieni osa autoilijoista käyttää navia tutulla työmatkalla. Eiköhän sitä käytetä silloin, kun tarvitsee matkustaa johonkin vähemmän tuttuun paikkaan. Ja Suomen autokannan tuntien suurin osa naveista ei ole älykkäitä, että osaisi nuo tiedot hakea netistä. Ja aika pienen porukan juttuja nämä podcastit. Pitää poistua omasta kuplasta ja ymmärtää millaisia autoja ja porukkaa tuolla on.Boomerit kunteelee radiota, ja käyttävät riittävän tukevaa navia, nuoremmat navia ja podcasteja.
Jokait niitä, tai pian AIn yleistyessä kaikkialle, on naveja jotka pihasta lähtiessä tervehtii: "Huomenta.. tota, en haluais häiritä, mut kuljet yleensä tätä reittiä ja tällä hetkellä siellä on tiet tukossa, mitä jos mentäis tätä toista reittiä?"Veikkaan, että aika pieni osa autoilijoista käyttää navia tutulla työmatkalla. Eiköhän sitä käytetä silloin, kun tarvitsee matkustaa johonkin vähemmän tuttuun paikkaan. Ja Suomen autokannan tuntien suurin osa naveista ei ole älykkäitä, että osaisi nuo tiedot hakea netistä.
No, sori, yritin tiivistää, olen huono. ja ääripäillä miten se sujuisi.Veikkaan, että aika pieni osa autoilijoista käyttää navia tutulla työmatkalla. Eiköhän sitä käytetä silloin, kun tarvitsee matkustaa johonkin vähemmän tuttuun paikkaan. Ja Suomen autokannan tuntien suurin osa naveista ei ole älykkäitä, että osaisi nuo tiedot hakea netistä. Ja aika pienen porukan juttuja nämä podcastit. Pitää poistua omasta kuplasta ja ymmärtää millaisia autoja ja porukkaa tuolla on.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.