- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 14 188
Mistä tuleekin mieleen, että keskustelut chatbottien kanssa ovat välillä olleet kuin kuolleen hevosen suuhun katsomista.Tuosta valittaminen on melkoista lahjahevosen potkimista, kun ei kyse ole siitä, että sitä olisi suunniteltu huonosti, vaan pikemminkin juuri siitä, ettei sitä ole osattu sillä ajanhetkellä toteuttaa paremmin.

Ymmärrän kyllä esittämäsi pointin. Kuitenkin osaratkaisuja löytyy jo sillä, että valitaan lokalisaatiota eri tekijöiden perusteella jne. Tivaamalla voi toki saada sekä parempia että huonompia vastauksia, mutta usein ihan tarkentamaan pyytäminen auttaa(miksi ihmeessä). Lisäksi voi saada passiivis-aggressiivista voimankäyttötilanteen käskytystä muistuttavaa huonoa asiakaspalvelua jos chatbotti tulkitsee että kysymys oli humoristinen. Kyllä tässä on myös suunnittelun kukkasia mukana eikä kulloistakin hetkellistä potentiaalia täysin hyödynnetä. Kysymys ei ole pelkästään tekoälyn rajoitteista sen alkaessa sepittää tai öyhöttää vaan myös huonosta implementaatiosta, joka voi olla juurikin suunnittelun kukkanen.