Tuo on ihan TrustArc / TRUSTe ominaisuus.
eli suunnittelun kukkanen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuo on ihan TrustArc / TRUSTe ominaisuus.
Ehkä enemmän asshole design mutta ymmärrän pointineli suunnittelun kukkanen
Aika monen muunkin ajurin / ohjelman / laitteen kanssa sama juttu, asetukset nollautuu, tai jos lupaillaan että asetukset pysyy niin kuitenkin joku asetus muuttuu. Ja vaikka onkin backup-mahdollisuus niin välttämättä uudempi versio ei kelpuuta vanhemmalla versiolla tehtyä backuppia.MSI:n emon äänipiiriajurit (Realtek).
Joka helvetin kerta kun ne päivittää niin kaikki asetukset ja säädöt menee nollille. Kivahan se on 5.1 syteemissä joka vitun kerta säätää joka täppä ja nappa ja asetus ja liukusäädin uudelleen. Eikä ole edes mitään backuptoimintoakaan.
Minkä takia edes päivittelet noita? Ei niitä tarvitse päivitellä. Kerran asentaa ja antaa olla.MSI:n emon äänipiiriajurit (Realtek).
Joka helvetin kerta kun ne päivittää niin kaikki asetukset ja säädöt menee nollille. Kivahan se on 5.1 syteemissä joka vitun kerta säätää joka täppä ja nappa ja asetus ja liukusäädin uudelleen. Eikä ole edes mitään backuptoimintoakaan.
No miks yleensäkkään päivitetään mitään?Minkä takia edes päivittelet noita? Ei niitä tarvitse päivitellä. Kerran asentaa ja antaa olla.
Tietoturva on hyva syy. En kylla muista etta koskaan olisi kaynyt niin etta jo toiva systeemi paranisi paivityksesta.No miks yleensäkkään päivitetään mitään?
Varmaan olisi ollut hyvä lainata @Sally_Spectra viestiä... Siinä oli sitä narinaa selvästä asiasta.Tietoturva on hyva syy. En kylla muista etta koskaan olisi kaynyt niin etta jo toiva systeemi paranisi paivityksesta.
Ei ollut kyse yleisestä ajurien päivittämisestä vaan äänipiirin ajureiden päivittämisestä. Äänipiirin ajureideiden päivittelystä et saa mitään etua.No miks yleensäkkään päivitetään mitään?
Tossa on mukana Nahimicin equ ja virtualisoinnit joihin tulee ominaisuuksia ja bugikorjauksia.Ei ollut kyse yleisestä ajurien päivittämisestä vaan äänipiirin ajureiden päivittämisestä. Äänipiirin ajureideiden päivittelystä et saa mitään etua.
Sulla kyllä riittää näitä asiantuntijalausuntoja ja ihmettelyitä.Ei ollut kyse yleisestä ajurien päivittämisestä vaan äänipiirin ajureiden päivittämisestä. Äänipiirin ajureideiden päivittelystä et saa mitään etua.
Itse olen sen kokenut niin että siihen megalonomaaniseen ajuripakettiin on leivottu uusia ajureita uudelle raudalle. Vanhan raudan ajurin versio numero ehkä päivittyy mutta sama ajuri siellä kuitenkin pyörii.Jos siitä ei olisi mitään hyötyä, niin mitäpä luulet että miksi päivityksiä edes tehdään ja julkaistaan?
Joo, näin sen täytyy olla. Älkää päivittäkö mitään. Mikään ei muutu, eikä mikään parane. Turhaa työtä ja ajanhaaskausta. Tietoturva ja uudet ominaisuudet ovat vain salaliittoteoria. Miksi tästä huijauksesta ei puhuta enemmän?Itse olen sen kokenut niin että siihen megalonomaaniseen ajuripakettiin on leivottu uusia ajureita uudelle raudalle. Vanhan raudan ajurin versio numero ehkä päivittyy mutta sama ajuri siellä kuitenkin pyörii.
Tuo ajuripakettien koko alkaa kanssa olemaan melkoinen suunnittelun kukkanen, alkaa olla gigatavuluokassa kohta nuo ajuripaketit. Mukana tulee toki kauhea kasa paskaa, kuten jotain turhia softia jotka about pakotetaan asentamaan samalla jne.Itse olen sen kokenut niin että siihen megalonomaaniseen ajuripakettiin on leivottu uusia ajureita uudelle raudalle. Vanhan raudan ajurin versio numero ehkä päivittyy mutta sama ajuri siellä kuitenkin pyörii.
älä nyt hikeenny jos jotkut eivät näe syytä päivittää ajureita koska kokevat ettei se tuota heille iloa. Henkilökohtaisesti en ole varmaan 10 vuoteen päivittänyt ajureita erikseen.Joo, näin sen täytyy olla. Älkää päivittäkö mitään. Mikään ei muutu, eikä mikään parane. Turhaa työtä ja ajanhaaskausta. Tietoturva ja uudet ominaisuudet ovat vain salaliittoteoria. Miksi tästä huijauksesta ei puhuta enemmän?![]()
Eikö maailma ole jo hiukan nytkähtänyt latausmanagereihin jotka sitten lataavat oikeat ajurit skannattuaan PC:Tuo ajuripakettien koko alkaa kanssa olemaan melkoinen suunnittelun kukkanen, alkaa olla gigatavuluokassa kohta nuo ajuripaketit. Mukana tulee toki kauhea kasa paskaa, kuten jotain turhia softia jotka about pakotetaan asentamaan samalla jne.
Minulle on ihan sama ymmärrätkö sinä tai Sally mistä on kyse, mutta en välitä siitä, että kerrotaan omasta kuplasta katottuna faktana, ettei päivityksestä ole mitään hyötyä. Äänikortin "ajuri" ei ole ollut vuosikausiin pelkästään rautatasoa ohjaava dll-kirjasto, vaan hyvin usein se on monipuolinen ohjelmistokokonaisuus. Osa softasta voi olla turhaa, mutta päivitystarvetta se ei poista.älä nyt hikeenny jos jotkut eivät näe syytä päivittää ajureita koska kokevat ettei se tuota heille iloa. Henkilökohtaisesti en ole varmaan 10 vuoteen päivittänyt ajureita erikseen.
No eipä se ole. Vaikka jotain virityksiä on olemassa, niin "hiukan" on sekin liioittelua suuremmissa kokonaisuuksissa. Yrityskoneet ja niiden bloattisoftaviritykset sitten erikseen.Eikö maailma ole jo hiukan nytkähtänyt latausmanagereihin jotka sitten lataavat oikeat ajurit skannattuaan PC:
Heh, ettei olisi jotain Martelan tuotoksia?Tuolin käsinojassa on kaksi nappia joista sen asentoa voi säätää, toinen mahdollistaa eteen/taakse säädön sekä kierron ja toinen säädön sivusuunnassa. Ensimmäinen nappi on upotettu niin että se on tasan käsinojan reunan kanssa, mutta jälkimmäinen on jostain syystä muutaman sentin ulkoneva ja aina kun kurottaa jotain sivulta niin kylki painaa nappia ja käsinoja valahtaa ulospäin ääriasentoonsa.
Minulle on ihan sama ymmärrätkö sinä tai Sally mistä on kyse, mutta en välitä siitä,
vaan hyvin usein se on monipuolinen ohjelmistokokonaisuus.
..
ja niiden bloattisoftaviritykset sitten erikseen.
Itsellä myös MSI:n emo ja Realtek äänipiiri. Itse äänentoisto on kytketty optisella erilliseen Sound Blaster Z -äänikorttiin, mutta tuo emon Realtek ajaa SimHub softan kanssa simuvehkeiden buttkickeriä. Ja aina kun tuo Realtek päivittyy, niin SimHub:sta nollaa buttkickerille valitun äänilähteen. Ei ole kerta eikä kaksi kun olen ajamaan lähtiessä huomannut että eipäs penkki tärisekään. Pieni juttu mutta ärsyttää siltiMSI:n emon äänipiiriajurit (Realtek).
Mulla on analogiset 5.1 systeemitä kytketty niin saa joka kerta laittaa stereo->5.1 ja jokaisen kaiuttimen tasot ja etäisyydet uudelleen.Itsellä myös MSI:n emo ja Realtek äänipiiri. Itse äänentoisto on kytketty optisella erilliseen Sound Blaster Z -äänikorttiin, mutta tuo emon Realtek ajaa SimHub softan kanssa simuvehkeiden buttkickeriä. Ja aina kun tuo Realtek päivittyy, niin SimHub:sta nollaa buttkickerille valitun äänilähteen. Ei ole kerta eikä kaksi kun olen ajamaan lähtiessä huomannut että eipäs penkki tärisekään. Pieni juttu mutta ärsyttää silti![]()
Tietoturva paranee ja käytettävyys kohenee, mutta suurimman osan ajasta ei käyttäjä edes huomaa mitään eroa aiempan. Päivittäminen astuu kuvaan usein vasta siinä vaiheessa, kun on ongelmia ja jokin ei toimi.No miks yleensäkkään päivitetään mitään?
Näinhän se on. Lopputuloksena ransomware yleistyy ja väki kiukuttelee miten Windows hidastuu käytössä.Tietoturva paranee ja käytettävyys kohenee, mutta suurimman osan ajasta ei käyttäjä edes huomaa mitään eroa aiempan. Päivittäminen astuu kuvaan usein vasta siinä vaiheessa, kun on ongelmia ja jokin ei toimi.
Ja sekin vähän riippuu siitä, mitä päivitetään. Windowsin päivitykset ja tietoturvapäivitykset ym. asennan tottakai, mutta en esim. päivittele BIOSia jatkuvasti ellei sille ole erityistä tarvetta. Samoin joku tulostimen tai peliohjaimen ajuri, kuka niitä jaksaa joka viikko olla päivittämässä?
Ne päivitetän sitten, kun tulostin ei toimikaan.![]()
Jeps. Eikös jossain Razerin hiirissä ollut jokin aika sitten juttu että Razerin softan asennus sai suoraan täydet admin-oikeudet kyselemättä mitään. Hyvä lovi iskeä väliin jotenkin.Näinhän se on. Lopputuloksena ransomware yleistyy ja väki kiukuttelee miten Windows hidastuu käytössä.
Onhan näitä, esim HP:n ääniajuripaketissa oli jäänyt vissiin testausvaiheesta keyloggeri päälle Audio Driver in HP Laptops Acts as Keylogger, Fix Available (bitdefender.com)Jeps. Eikös jossain Razerin hiirissä ollut jokin aika sitten juttu että Razerin softan asennus sai suoraan täydet admin-oikeudet kyselemättä mitään. Hyvä lovi iskeä väliin jotenkin.
Mikä tässä oli se suunnittelun kukkanen? Siis muu kuin salasanat ruutuvihkossa ja palautusmeiliksi itse määritelty se sama jonka tunnuksesta on kyse?Windows halusi päivittää jotain, no päivitä ja sammuta...
Aamulla odotti yllätys kun piti antaa sähköpostin salasana. Enhän mä sitä muista kun en ikinä kirjaudu ulos, on sentään ruutuvihossa varuiksi muisten salisten kanssa. Ei kelvannut salasana vaikka monta kertaa kokeilin.
Sitten "unohditko salasanan" - joo kyllä vaan niin painetaan tuosta nappulasta ja uusi salasana on lähetetty sähköpostiin
Tulihan se puhelimeen, vaan jospa ei olisi siellä samaa spostia vaan joku toinen. Siitä huolimatta win päästi kirjautumaan sisään ilman mitään salasanan vaihtoa. Pin koodiahan tuo vaan kyselee normaalisti.
Mikä tässä oli se suunnittelun kukkanen? Siis muu kuin salasanat ruutuvihkossa ja palautusmeiliksi itse määritelty se sama jonka tunnuksesta on kyse?
Se resetointilinkki tulee sinne osoitteeseen minkä käyttäjä on sinne palveluun itse määritellyt. Ei se ole sen järjestelmän suunnittelun kukkanen, jos joku ei ymmärrä ettei sinne kannata sitä samaa laittaa."Unohdin salasanan" - ja sitten se pitää pyytää siihen meiliin mihin ei välttämättä pääse? Salasana siis oli ja on oikein. Selitin varmaan jotenkin hankalasti, mutta eipä tuo ole ennen tuollaista kysellyt, ja silti päästi sisään.
Windows halusi päivittää jotain, no päivitä ja sammuta...
Aamulla odotti yllätys kun piti antaa sähköpostin salasana. Enhän mä sitä muista kun en ikinä kirjaudu ulos, on sentään ruutuvihossa varuiksi muisten salisten kanssa. Ei kelvannut salasana vaikka monta kertaa kokeilin.
Sitten "unohditko salasanan" - joo kyllä vaan niin painetaan tuosta nappulasta ja uusi salasana on lähetetty sähköpostiin![]()
Sitten "unohditko salasanan" - joo kyllä vaan niin painetaan tuosta nappulasta ja uusi salasana on lähetetty sähköpostiin![]()
"Unohdin salasanan" - ja sitten se pitää pyytää siihen meiliin mihin ei välttämättä pääse? Salasana siis oli ja on oikein. Selitin varmaan jotenkin hankalasti, mutta eipä tuo ole ennen tuollaista kysellyt, ja silti päästi sisään.
Tämä kommentti luo mielikuvia että kuviot on aika sekaisin ja kirjautumis ongelma johtuu siitä että yritit windowssin salasanaan sähköpostisalasanaksi.Siitä huolimatta win päästi kirjautumaan sisään ilman mitään salasanan vaihtoa.
Voi olla mahdollisesti käytössä Hotmail/Live sähköposti eli Microsoft-tili joka on samalla tunnus Windowsiin.Siis tulee mieleen tilanteet missä käyttäjällä on joku sähköpostitili, ja sillä tilillä käyttäjättunnus on sähköpostiosoite, ja tätä sähköpostiosoitetta on käytetty lukuisten muiden tilien käyttäjätunnuksena, koska mainittiin windossiin kirjautuminen, niin mahdollisesti myös microsoftitilin käyttäjätunnuksena sama sähköpostiosoite.
Tulee mieleen myös että kirjauduttu johonkin palveluun jossa on sama käyttäjätunnus (saman näköinen) kuin windowssin microsoft tilillä, ja siihen sitten syötetty sähköpostitilin salasanaan, mikä luonnollisestikkaan ei ole kelvannut.
Voi olla,, tuli aiemmin mieleen että sillä microsoftin tilin käyttäjätunnus on jokin gmail osoite, tai joku muu.Voi olla mahdollisesti käytössä Hotmail/Live sähköposti eli Microsoft-tili joka on samalla tunnus Windowsiin.
Tämä "käyttäjätunnus = sähköpostiosoite" on kyllä vammasin juttu 2010-luvulla. Koita siinä nyt sitten selvittää eläkeikäiselle äidillesi että "Joo, sulla on se sun outlook-sähköpostiosoite googletilinä puhelimessa mutta se ei ole sen sähköposti vaan sähköposti toimii outlookin kautta".
Tai sitten kun sama sähköpostiosoite on käyttäjätunnuksena monessa eri paikassa, mutta tietty eri salasanoilla.... Huoh.
No siis kivempi olis, että käyttäjätunnus ois nönnööö kuin nönnööö@outlook.com. Samalla tavalla kuin se sähköpostin nönnööö on se käyttäjätunnus outlook-sähköpostiin.Meinaat, että se olisi jotenkin vähemmän epäselvää arpoa ja selvittää mummon käyttäjätunnuksia palvelusta toiseen?
Jeps... Kumpaa salasanaa lottoat että yrittää syöttää kun pitäisi google-tilille kirjautua? nönnööö@outlook.com salasanaa vai nönnöö@outlook.com nimisen käyttäjän googletilin salasanaa?Mummo on varmasti työntämässä sähköpostin salasanaa joka paikkaan, jossa kirjaudutaan käyttäjätunnuksella.
No siis kivempi olis, että käyttäjätunnus ois nönnööö kuin nönnööö@outlook.com. Samalla tavalla kuin se sähköpostin nönnööö on se käyttäjätunnus outlook-sähköpostiin.
Tässä kai ongelma on se että sama käyttäjätunnus on useissa eri paikoissa, jolloin käyttäjä nimenomaan menee sekaisin siitä salasana parista.Lähinnä hain tässä sitä, että samaa käyttäjätunnusta ei välttämättä voi käyttää jokaisessa palvelussa. Esimerkiksi "ritva48" saattaa olla jo jonkun muun käytössä palvelussa X, vaikka se olisi ollut äitisi käytössä palveluissa Z ja Y. Tuokin aiheuttanee sitten mahdollisesti hämminkiä.
Iän myötä tulevat haasteet/sairaudet voivat jossain vaiheessa lisätä sähläystä. Mutta noin yleistäen haasteiden kanssa painitaan eskarista vanhainkotiin.Joka tapauksessa näissä kaikissa vaihtoehdoissa on haasteensa, mikäli henkilö on tosiaan iäkkäämpi eikä välttämättä osaa soveltaa asioita tietotekniikan saralla.
Tässä kai ongelma on se että sama käyttäjätunnus on useissa eri paikoissa, jolloin käyttäjä nimenomaan menee sekaisin siitä salasana parista.
Lisähaittana se että käyttäjät käyttää käyttää vieläherkemmin samaa salasanaa eri palveluissa.
Toki sähköpostikäyttäjätunnuksessa on etunsakkin.
Ritva esimerkkiäsi voisi virittää niin että jos käyttäjätunnuksen voi itse valita, niin lisää niihin osan mistä selviää mikä palvelu, jolloin voi käyttää sitä tuttua runkoa, mutta erottaa myös palvelut, ehkä jonkun kalastelu yrityksenkin.
Jos palvelu vaatii käyttäjätunnukseksi toimivan sähköpostiosoitteen, niin tekee sen aliaksilla, joissain sähköpostipalveluissa on aliaksia vaivaton luoda (esim gmail)
Sitten kun nuo saa firmassa käyttöön niin korkkaillaan IT-tiimin kanssa shampanjaa. Ja sitten kans, kun viimeinenkin tulostin poistuu rakennuksestaOnneksi on vahvasti integroitu Single Sign-On ja Windows Hello for Business tulossa myös![]()
Ja sitten kans, kun viimeinenkin tulostin poistuu rakennuksesta![]()
Samppanjaashampanjaa
I stand correctedSamppanjaa