Suunnittelun kukkaset

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
583
Kerran tuttava sanoi että onnistui vaihtamaan facebookissa syntymäajakseen jälkikäteen liian myöhäisen jolloin tili meni lukkoon koska iäksi luettiin alle 13v. Ei jaksanut taistella tiliä takaisin vaan perusti uuden. Tästä on jo hetki aikaa enkä tiedä onko enää mahdollista mokata samalla tavalla.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
461
Lasken suunnittelun kukkaseksi jos täytyy auton turvavyölle tehdä erikseen kiinnityspaikka penkit kaadettuna ettei jää penkkejä nostaessa tuon lukitussalvan väliin. Toisella puolella oli turvavyö tuosta kohtaa jo hiukan kulunut. Tässä esimerkissä W176 A-sarjalainen MB. Yleensä autoissa tuo on toteutettu niin että vyötä ei tarvitse erikseen nostaa pois penkin selkänojan alta.
 

Liitteet

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 552
Lasken suunnittelun kukkaseksi jos täytyy auton turvavyölle tehdä erikseen kiinnityspaikka penkit kaadettuna ettei jää penkkejä nostaessa tuon lukitussalvan väliin. Toisella puolella oli turvavyö tuosta kohtaa jo hiukan kulunut. Tässä esimerkissä W176 A-sarjalainen MB. Yleensä autoissa tuo on toteutettu niin että vyötä ei tarvitse erikseen nostaa pois penkin selkänojan alta.
Mä olen pitänyt jotenkin noita sellaisena, et mikäli ei ole muutenkaan käyttöä takaturvavöille, niin noi voi pistää siihen kiinni eikä ne "tule eteen" kun pistää takapenkeille tavaraa tms.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
450
Lasken suunnittelun kukkaseksi jos täytyy auton turvavyölle tehdä erikseen kiinnityspaikka penkit kaadettuna ettei jää penkkejä nostaessa tuon lukitussalvan väliin. Toisella puolella oli turvavyö tuosta kohtaa jo hiukan kulunut. Tässä esimerkissä W176 A-sarjalainen MB. Yleensä autoissa tuo on toteutettu niin että vyötä ei tarvitse erikseen nostaa pois penkin selkänojan alta.
Tossahan saa isomman aukon kamoille, kun penkki kaatuu aivan kokonaan sivua myöten? Onko toi nyt mikään valituksen arvoinen juttu?
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 010
Mä olen pitänyt jotenkin noita sellaisena, et mikäli ei ole muutenkaan käyttöä takaturvavöille, niin noi voi pistää siihen kiinni eikä ne "tule eteen" kun pistää takapenkeille tavaraa tms.
Tästä tuli mieleen 2020 hybridicorollassa oleva takapenkin turvavyömuistutus. Se huutaa 8 kilon ostoskassista että laita turvavyö, mutta ei korokeistuimella istuvasta 25 kilosesta lapsesta koska korokeistuin jakaa painon pääasiassa reunapehmusteille ja anturi ilmeisesti pohjassa.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 379
Tästä tuli mieleen 2020 hybridicorollassa oleva takapenkin turvavyömuistutus. Se huutaa 8 kilon ostoskassista että laita turvavyö, mutta ei korokeistuimella istuvasta 25 kilosesta lapsesta koska korokeistuin jakaa painon pääasiassa reunapehmusteille ja anturi ilmeisesti pohjassa.
2014 Qashqaissa tulee ehkä minuutin mittainen ilmoitus näyttöön, että takapenkillä yksikään turvavyö ei ole kytketty, vaikkei siellä kukaan olisikaan. Ei ehkä niin ärsyttävä, mutta aika turha joka kerta tuosta ilmoittaa.
 
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
119
2014 Qashqaissa tulee ehkä minuutin mittainen ilmoitus näyttöön, että takapenkillä yksikään turvavyö ei ole kytketty, vaikkei siellä kukaan olisikaan. Ei ehkä niin ärsyttävä, mutta aika turha joka kerta tuosta ilmoittaa.
Fordissa se valittaa välillä kanssa kun lapsi lähtenyt korokeistuimesta että laita turvavyökiinni ja jos ajaa nopeampaa kuin 20 kilsaa tunnissa niin tulee iso varotus ratin näyttöön äänimerkin kera jota ei voi ohittaa ja estää myös täten kaiken mittariston seuraamisen kunnes vika on korjattu. Täytyy pysähtyä ja nostaa korokeistuin ja takaisin laittaa.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 552
Itse tykkään, että tulee vaan sivulle näyttöön kuva takapenkeistä ja punaisella se, josta "on turvavyö irti" ilman mitään hiton piippauksia. Ei häiritse lukua. Ne on kyllä ärsyttäviä, jotka ei edes hiljene vaan huutaa niin pitkään, kunnes on käyty törkkäämässä kiinni. Miissä tämä on oikein ihanaa kun on valoa, ääntä ja jatke otsassa.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Itse tykkään, että tulee vaan sivulle näyttöön kuva takapenkeistä ja punaisella se, josta "on turvavyö irti" ilman mitään hiton piippauksia. Ei häiritse lukua. Ne on kyllä ärsyttäviä, jotka ei edes hiljene vaan huutaa niin pitkään, kunnes on käyty törkkäämässä kiinni. Miissä tämä on oikein ihanaa kun on valoa, ääntä ja jatke otsassa.
Joo, "vanhoina hyvinä aikoina" tehtiinkin tollasia, mutta nykyään NCAP:ssa vaaditaan äänekästä koska turvallisuus...

3.4 - Seat belt reminder assessment
...
3.4.1.1 - Signal
All seatbelt reminder systems shall be audio-visual, where there must be a clear and obvious link between the audible and visual signals. As soon as the audible part of the seatbelt reminder signal starts, the visual signal needs to flash and be synchronised (not necessarily at the same frequency, but an integer multiple of each other, e.g. two flashes with every chime) with the audible part. Any visual signal must be clearly visible to the driver, without the need for the head to be moved from the normal driving position (e.g. instrument panel, head-up display, rear-view mirror, centre console). Any final audible signal must be "Loud and Clear" for the driver.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 240
Joo, "vanhoina hyvinä aikoina" tehtiinkin tollasia, mutta nykyään NCAP:ssa vaaditaan äänekästä koska turvallisuus...
Jep. Nämähän intrusiiviset kilkattimet itse asiassa vaarantavat turvallisuutta fiksuilla ihmisillä aiheuttaen stressiä - jo ilman pahimpia virhetoimintoja. En toki väitä etteivät ne keskimäärin auttaisi, koska jotkut eivät muuten vaan välitä ja saadaan ehdollistettua ja jotkut ovat niin hönöjä etteivät muuten muista mitään. Silti ne ovat perseestä eikä niitä pitäisi olla.

Ihan jo pelkästään aiheeton vilkkuva punainen merkkivalo mittaristossa turruttaa huomaamasta tärkeitä varoituksia. Tällaisia ilmenee, vaikka turvalaitteiden käytössä ei olisi puutteita, ja kun mukaan pakkaan tulee kuuloaistin huumaaminen, vereni kiehuu. Siinä vaiheessa kun tärkeää - jopa turvallisuudelle kriittistä - dataa piilotetaan ostoskassin takia, ollaan ylitetty kaiken järjen raja.

Nämä ovat silti onnistuneita tärkeimmässä tarkoituksessaan. Valmistaja saa parempia arvioita ja täten turvataan rahallista hyötyä.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Nämähän intrusiiviset kilkattimet itse asiassa vaarantavat turvallisuutta fiksuilla ihmisillä aiheuttaen stressiä - jo ilman pahimpia virhetoimintoja.
Mun auto tuuppaa tasaisen epätasaisin väliajoin soittimen ruudulle auton käynnistämisen jälkeen ilmoituksen jossa kehotetaan olemaan katsomatta näyttöä ajon aikana.

Koska tapanani ei ole katsella näyttöä ajon aikana, huomaan tämän ilmoituksen yleensä vasta kun olen jo lähtenyt liikkeelle, jolloin mun pitää liikenteen seuraamisen sijasta kääntää katseeni ruudulle saadakseni painettua ainoastaan kosketusnäytössä olevaa kuittauspainiketta, koska tuota ilmoitusta ei voi kuitata ratin/viiksen painikkeesta kuten yleensä kaikki muut ilmoitukset tai ajotietokoneen valinnat voi... Huomionarvoista myös on, että tuo "turvallisuusilmoitus" peittää alleen kaiken muun ruudulla näkyvän, mukaanlukien tutkien etäisyysnäytöt, mikä voi olla kiusallista jos vaikka pitää peruuttaa ruudusta pois.

Ihan 10+ tästä turvallisuusominaisuudesta :poop:
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 348
Muistelisin, että joskus vielä kun mobiilinettiliittymiä tarjottiin tietokoneeseen kytkettyjen "mokkuloiden" kanssa, niin Windowsin päivittäminen oli joskus haasteellista. Nimittäin jos päivitys oli sellainen, että sitä alettiin ladata vasta käyttöjärjestelmän sammuttamisen yhteydessä, niin homma ei onnistunut laisinkaan, koska Windows ehti sammuttaa mokkulan prosessin ja siten myös nettiyhteys katosi. :D
 

poskiholisti

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
788
Muistelisin, että joskus vielä kun mobiilinettiliittymiä tarjottiin tietokoneeseen kytkettyjen "mokkuloiden" kanssa, niin Windowsin päivittäminen oli joskus haasteellista. Nimittäin jos päivitys oli sellainen, että sitä alettiin ladata vasta käyttöjärjestelmän sammuttamisen yhteydessä, niin homma ei onnistunut laisinkaan, koska Windows ehti sammuttaa mokkulan prosessin ja siten myös nettiyhteys katosi. :D
Eikai Windowsin päivityksiä ole koskaan varsinaisesti ladattu verkkoyhteyden yli sammuttamisen yhteydessä vaan nimenomaan asennettu jo koneelle ladatut päivitykset?
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 348
Eikai Windowsin päivityksiä ole koskaan varsinaisesti ladattu verkkoyhteyden yli sammuttamisen yhteydessä vaan nimenomaan asennettu jo koneelle ladatut päivitykset?
No en mene vannomaan, mutta muistelisin, että mokkulan kanssa Win 7 jäi usein jumiin sammuttamisen yhteydessä. Ruudulle jäi viesti "Ladataan päivitystä, 0 %" tai jotain vastaavaa.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
515
No en mene vannomaan, mutta muistelisin, että mokkulan kanssa Win 7 jäi usein jumiin sammuttamisen yhteydessä. Ruudulle jäi viesti "Ladataan päivitystä, 0 %" tai jotain vastaavaa.
Tämäkin saattoi olla suunnittelun kukkanen, tai ainakin toteutuksen. Joissain tapauksissa "lataaminen" ei tarkoittanutkaan lataamista, vaan asentamista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
413
Prisman "valmis" pitsat kätevä muoviastia jossa lämittää... Ei kuitenkaan grilli tai kiertoilma. Sopivasti sulamispiste valitulle muoville juuri kypsennyslämpötilan yläpuolella... Eli normiuunissa jo suli...
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 699
Prisman "valmis" pitsat kätevä muoviastia jossa lämittää... Ei kuitenkaan grilli tai kiertoilma. Sopivasti sulamispiste valitulle muoville juuri kypsennyslämpötilan yläpuolella... Eli normiuunissa jo suli...
Mitä siinä paketin lämmitysohjeessa luki?
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Prisman "valmis" pitsat kätevä muoviastia jossa lämittää... Ei kuitenkaan grilli tai kiertoilma. Sopivasti sulamispiste valitulle muoville juuri kypsennyslämpötilan yläpuolella... Eli normiuunissa jo suli...
En ole kanssa tuollaisesta uunissa lämmitettävästä muovista kuullut mutta miten se suli jos lämpötila oli alle sulamispisteen? Mikä tuote kyseessä?
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 893
Täh? Mikä juttu tää on? Ikinä ole tullu mieleen mitään muovia uuniin laittavani, vaikka vois kestääkkin?
Pizzan osalta en tiedä, mutta kyllä tällaiset muovit ovat ihan normaaleja nykyään.
Mitä itse olen katsellut, ainakin jotain kanatuotteita ja olikohan valmista lihamureketta tms saa muoviastiassa, jonka voi suoraan tunkea uuniin, kunhan repii suojakalvon päältä pois.
Löytyy myös erilaisia pulled-tuotteita tms, joista vain etiketti pois ja koko muovipakkaus uuniin.

Varmasti noita on enemmänkin, em tuotteita olen itse huomannut olevan olemassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
413
Mitä siinä paketin lämmitysohjeessa luki?
220C 8 min. Olisikohan tuo ollut jotain 225C+ hiukan ja 10 min... Katselin että saa hiukan enemmän ottaa väriä... Noh, jos vielä ostan tuollaisen kalliin tekeleen niin menee ihan pitsaraudan päälle...
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 893
"Muovipakkaus uuniin" kuulostaa minun korvaan jonkin muun kuin tämän ketjun aiheelta. :D
Olisit lukenut edellä postaamani.

Mutta noista muistamistani pari esimerkkiä linkkeinä:

Näyttää olevan muuten Atriaa nuo kaikki. Tuskin kuitenkaan ainutlaatuinen innovaatio.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Olisit lukenut edellä postaamani.
Luin kyllä, mutta minun pointti oli ja on edelleen että jos väkisin haluaa tunkea muovirasian uuniin ja jotain menee perseelleen, niin kyse on käyttäjän virheestä, vaikka pakkauksen ohjeessa kuinka kerrottaisiin että se kestää jonkin verran myös uunissa kuumentamista.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 893
Luin kyllä, mutta minun pointti oli ja on edelleen että jos väkisin haluaa tunkea muovirasian uuniin ja jotain menee perseelleen, niin kyse on käyttäjän virheestä, vaikka pakkauksen ohjeessa kuinka kerrottaisiin että se kestää jonkin verran myös uunissa kuumentamista.
Melko erikoinen väite omasta mielestäni. Kyllä niiden valmistajan antamien ohjeiden mukainen käyttö on oltava ok tai muutoin kyseessä on vähintäänkin tähän ketjuun kuuluva asia. Siis jos puhutaan tuotteesta, jossa annetaan suoraan lämpötilat.

Mutta voisitko linkittää esimerkin jostain tuotteesta, jossa kerrotaan "kestää jonkin verran" tms ilman mitään selkeää ohjeistusta tai muuta? Kuuluisi jälleen tähän ketjuun.

Vai lähdetäänkö linjalle, jossa valmistajan kertoman mukaisesti toimiessä pieleen meno on automaattisesti käyttäjän vika?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Melko erikoinen väite omasta mielestäni. Kyllä niiden valmistajan antamien ohjeiden mukainen käyttö on oltava ok tai muutoin kyseessä on vähintäänkin tähän ketjuun kuuluva asia. Siis jos puhutaan tuotteesta, jossa annetaan suoraan lämpötilat.

Mutta voisitko linkittää esimerkin jostain tuotteesta, jossa kerrotaan "kestää jonkin verran" tms ilman mitään selkeää ohjeistusta tai muuta? Kuuluisi jälleen tähän ketjuun.

Vai lähdetäänkö linjalle, jossa valmistajan kertoman mukaisesti toimiessä pieleen meno on automaattisesti käyttäjän vika?
Se "jonkin verran lämpöä" oli siinä siksi, koska harvassa uunissa on mitään tarkkaa lämpötilan säätöä, saati että se pitäisi kovinkaan hyvin paikkaansa eri puolilla uunia.

Mutta ei kai siinä, jatkakaa muovipakettien lämmittelyä ihan vapaasti, minä tykkään käyttää keraamisia/metallisia astioita ja vältellä muovin makua muutenkin.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 893
Se "jonkin verran lämpöä" oli siinä siksi, koska harvassa uunissa on mitään tarkkaa lämpötilan säätöä, saati että se pitäisi kovinkaan hyvin paikkaansa eri puolilla uunia.

Mutta ei kai siinä, jatkakaa muovipakettien lämmittelyä ihan vapaasti, minä tykkään käyttää erilaisia astioita ja vältellä muovin makua muutenkin.
Kyllähän niitä maalitolppia voi siirtää monella tavoin ja esitit juuri oikein hyvän esimerkin.

Kyse ei ole siitä, käyttääkö niitä muovisia vaiko ei. Kyse on valmistajan ilmoittamasta ja kyllä, siinä on aivan pakko olla marginaalia riittävästi tai kyseessä on todellinen suunnittelun kukkanen. Ja samalla kyllä todellinen riski. Ilmoitetun tulee pitää paikkansa tuollaisissa, siinä kaikki.

Se taas on aivan eri ketjun aihe, käyttääkö joku niitä muovisia vai eikö. Ehkä voit jatkaa sitä keskustelua muussa ketjussa?
Ja jos taas joku tunkee normaaleja muovipakkauksia uuniin, niistä voi keskustella darwin-ketjussa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Kyllähän niitä maalitolppia voi siirtää monella tavoin ja esitit juuri oikein hyvän esimerkin.

Kyse ei ole siitä, käyttääkö niitä muovisia vaiko ei. Kyse on valmistajan ilmoittamasta ja kyllä, siinä on aivan pakko olla marginaalia riittävästi tai kyseessä on todellinen suunnittelun kukkanen. Ja samalla kyllä todellinen riski. Ilmoitetun tulee pitää paikkansa tuollaisissa, siinä kaikki.

Se taas on aivan eri ketjun aihe, käyttääkö joku niitä muovisia vai eikö. Ehkä voit jatkaa sitä keskustelua muussa ketjussa?
Ja jos taas joku tunkee normaaleja muovipakkauksia uuniin, niistä voi keskustella darwin-ketjussa.
Ekaros kertoi aloituksessa että "Prisman "valmis" pitsat kätevä muoviastia jossa lämittää... Ei kuitenkaan grilli tai kiertoilma. Sopivasti sulamispiste valitulle muoville juuri kypsennyslämpötilan yläpuolella... Eli normiuunissa jo suli... "

Jos tuo pitää paikkaansa, niin sitten kyseessä on tosiaan suunnittelu/valmistusvirhe. Vielä puuttuu vaan se varmistus, että mistä pakkauksesta oli kyse, millaisilla tiedoilla ja missä lämpötilassa uuni on todellisuudessa ollut. Jos sen pitsan olisi siirtänyt normaalille pellille tai keraamiselle lautaselle, ei ongelmaa todennäköisesti olisi ilmennyt, vaikka lämpötila olisikin ylittänyt sen muovipakkauksen ohjearvon (+turvamarginaalin), kuten epäilen tässä nyt käyneen.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Ainoat muoviastiassa muovisen kääreen sijaan myytävät valmispitsat ovat Riitan Herkun Metripizza ja Senttipizza. Ensiksi mainitun pakkaus (tai edes itse pitsa) ei mahdu uuniin, ja jälkimmäisten pakkauksessa lukee selkeästi "ilman pakkausta". Voi olla, että Metripizzan ohjeissakin lukee niin, mutten saanut tarkistettua asiaa.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 606
Ainoat muoviastiassa muovisen kääreen sijaan myytävät valmispitsat ovat Riitan Herkun Metripizza ja Senttipizza. Ensiksi mainitun pakkaus (tai edes itse pitsa) ei mahdu uuniin, ja jälkimmäisten pakkauksessa lukee selkeästi "ilman pakkausta". Voi olla, että Metripizzan ohjeissakin lukee niin, mutten saanut tarkistettua asiaa.
Kummasta tykkäät enemmän?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 410
Ainoat muoviastiassa muovisen kääreen sijaan myytävät valmispitsat ovat Riitan Herkun Metripizza ja Senttipizza. Ensiksi mainitun pakkaus (tai edes itse pitsa) ei mahdu uuniin, ja jälkimmäisten pakkauksessa lukee selkeästi "ilman pakkausta". Voi olla, että Metripizzan ohjeissakin lukee niin, mutten saanut tarkistettua asiaa.
Ainakin joskus aikanaan kun erehdyin tuollaisen metripizzan (joka on vain puoli metriä) ostamaan niin ohjeena oli ottaa pois pakkauksesta. Tuossakin on kyllä yksi suunnittelun kukkanen kun tuo ei varmaan mahdu mihinkään tavalliseen sähköuuniin kokonaisena.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
220C 8 min. Olisikohan tuo ollut jotain 225C+ hiukan ja 10 min... Katselin että saa hiukan enemmän ottaa väriä... Noh, jos vielä ostan tuollaisen kalliin tekeleen niin menee ihan pitsaraudan päälle...
Kerrotko vaan nyt ihan suoraan, mikä oli tuotteen nimi? Niin voimme kaikki varmistua, mitä siinä pakkauksessa luki? Tai vielä parempi, ota kuva siitä pakkauksesta ja laita tänne.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 187
Jääkaappi jonka oven kätisyyden muutos vaatii paketissa mukana tulleen toisen puolen alasaranan. 7 vuoden jälkeen tuollainen toki hyvin tallessa (ei ole).
Itsellä noi osat on tallessa. Se vaan että tiiasin jääkaapin ja pakastimen kotiin tuotuna ja kätisyys vaihdettuna. Ja pakastimen osalta vakiotoimituksesta olisi puuttunut jokin osa mikä kätisyyden vaihtoon tarvitaan - toimittajalla oli niitä mukana. Olis voinu jyrsiä omaa fiilistä jos olisin itse vaihtoa alkanut tekemään ja huomannut että jotain tästä puuttuu.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
583
Kuluttaja vertaili sähköuunit: Lämpötila heittää pahimmillaan jopa 40 astetta


Menisikö tyhmät ihmiset -ketjuun, jos tätä ei tiedä?
Ei ole loppukäyttäjän ongelma. Ruokavalmistajan tulisi ottaa se huomioon ja tehdä tuotteesta varmakäyttöinen. Jos pitsa ei kypsy ja pakkaus sulaa reunoihin niin jossain on vika.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Meinaa varmaan näitä. Olisi syytä ilmoittaa valmistajalle jos ei pakkaus kestä kuumennusta.
Jep selvä valmistusvirhe, jos kerran ohjeen mukaan uunissa voi kuumentaa mutta sitten sulaakin. Tietenkään valmistaja ei voi tietää, onko se sinun uunisi rikki ja tuuttaa lämpimämpää mutta kyllähän sen muovin sulamislämpötilan pitää olla huomattavasti korkeampi kuin ohjeen lämmityslämpötila.

Itse en kyllä ikinä kuumentaisi mitään muovirasioissa, niistä irtoaa nimittäin kemikaaleja.
 
Liittynyt
29.07.2021
Viestejä
65
Ei ole loppukäyttäjän ongelma. Ruokavalmistajan tulisi ottaa se huomioon ja tehdä tuotteesta varmakäyttöinen. Jos pitsa ei kypsy ja pakkaus sulaa reunoihin niin jossain on vika.
Ehkä tuote on tarkoitettu niille, joilla on parempilaatuinen uuni? Eihän se ole bensanmyyjänkään vika, jos tankkaan sitä niin paskaan autoon, että se syttyy tuleen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 410
Ehkä tuote on tarkoitettu niille, joilla on parempilaatuinen uuni? Eihän se ole bensanmyyjänkään vika, jos tankkaan sitä niin paskaan autoon, että se syttyy tuleen.
Joskus olen jonkun muun muoviastiassa olevan tuotteen uunissa ohjeen mukaan kypsentänyt ja kyllä silloinkin tuntui että ei olisi enää ollut kaukana ettei koko kippo olisi sulanut uuniin, oli aika notkeaksi mennyt se muovivuoka. Ilmeisesti aika tarkalle mitoitettu nuo ohjeet eli on käytetty kuumennukseen kelpaamatonta muovia, kuluttajatuotteissa kuitenkin pitäisi olla mielestäni aika suuri turvamarginaali eli ei pitäisi ainakaan alle 300⁰C lähteä sulamaan. Tietty jos tämä pizzanlämmittäjä on pitänyt aavistuksen ohjeaikaa pidempään ja pari astetta kuumemmalla kuin ohjeessa niin en kyllä yhtään ihmettele että lähtee sulamaan jos on yhtään samanoloista muovia mitä omassa kokemuksessani oli. En kyllä toiste moista muovivuokakeksintöä aio käyttää.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
194
Ettei olis käynyt niin että pakkaus on laitettu kylmään uuniin? Eikös se lämmitysvaiheessa korvenna enemmän niitä vastuksia, jolloin saattaa pakkaus saada ylimääräistä lämpörasitusta.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 010
Ettei olis käynyt niin että pakkaus on laitettu kylmään uuniin? Eikös se lämmitysvaiheessa korvenna enemmän niitä vastuksia, jolloin saattaa pakkaus saada ylimääräistä lämpörasitusta.
uuni on on/off lämmitin
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 240
Tilasin uuden henkilökortin edellisen vanhennuttua. Ajattelin samalla vaivalla uusia passinkin, kun siinä on pari vuotta jäljellä. Minusta yli vuosi pitää aina olla varaa vähintään, muuten mennään liian tiukalle jos johonkin pitäisi mennäkin, jos asia unohtuu hetkeksi, jos taas tulee joku kuukausien jono ja/tai kohdemaan autistit vaativat vaikka kuinka paljon leimaa. En siis pitänyt mitenkään poikkeuksellisena tällaista ajatusta.

Eihän siinä oikeastaan säästä kuin aikaansa, mutta kuitenkin pari euroa tulee alennusta eikä tarvitsisi jokaista dokumenttia varten erikseen käydä passikuvassa.

Ehei, eipä sitten tullut tilattua koska iski joku rehellisyyden ja kunnollisuuden puuska. Palvelu nimittäin tivasi syytä näinkin helvetin ennenaikaiselle hakemukselle, koska nykyinen on vielä niin "kauan" voimassa. Mitä helvettiä? Totta kai olisin voinut valehdella että passi on vahingoittunut tai rikkoa sen samalla omin käsin ja pysyä totuudessa. Johonkin paskalistallehan siinä voisi joutua, joten mennään nyt vaikeimman kautta ja uusitaan muutaman kuukauden päästä erikseen.

Pitäisiköhän laittaa bensa-asemillekin poliisi tarkastamaan tai ainakin tivaamaan, että onhan sinulla alle vartti jäljellä kun nyt jo tankkaat. Jaa ei ole? No miksi sitten tankkaat? :facepalm: Ruokaostoksilla? Näytäppäs poika kuva tyhjästä jääkaapista ja päivän lehdestä, ei sulle muuten myydä makkaraa.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
252
Olisit lukenut edellä postaamani.

Mutta noista muistamistani pari esimerkkiä linkkeinä:

Näyttää olevan muuten Atriaa nuo kaikki. Tuskin kuitenkaan ainutlaatuinen innovaatio.
Lidlin lihamureke, ja sen pakkaus kestävät uunissa valmistamisen. Nimim. Kokemusta omaava.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
12
uuni on on/off lämmitin
Anteeksi OT, mutta nimenomaan tuo on/off, johtaa lämpötilan ylilyöntiin. (siis PID:n puute) Ei kyllä varmaankaan niin paljoa, että ei pakkausvalmistajan turvamarginaalit ylityy.

Itse ylipaistoin joskus kymmenkunta vuotta sitten vuokrakaksiossa joulukinkun. Vitutti ja ihmetytti niin paljon, että otin kotoa paistomittarin duuniin ja tsekkasin sen tarkkuuskalibrointiuunilla; Oikein näytti. Mutta kun mittasin sillä kotona tyhjää uunia, lämpeni se 30 astetta yli 'nupin' osoittaman lämpötilan.... Nyt otan takkini ja käyn.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 138
@Tonnin Seteli aihe sama, vaikka tilanne eri.
Henkilökortti ja passi vanhentunut reilu vuosi sitten (Oletin, ettei ihan hetkeen olla mihinkään menossa. Osui oikeaan) ja aattelin sitten uusia molemmat. Henkilökortti ok, mutta passia varten olisi pitänyt käydä laitoksella sanomassa heipat. Otin sitten pelkän kortin. Huomioitavaksi, että kohta pitää henkilökorttiakin varten antaa sormenjäljet.

Ilmeisesti jos olisi passin tilannut päivää ennwn vanhentumista, niin olisi varmaan sekin hoitunut netin yli.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 240
Anteeksi OT, mutta nimenomaan tuo on/off, johtaa lämpötilan ylilyöntiin. (siis PID:n puute) Ei kyllä varmaankaan niin paljoa, että ei pakkausvalmistajan turvamarginaalit ylityy.

Itse ylipaistoin joskus kymmenkunta vuotta sitten vuokrakaksiossa joulukinkun. Vitutti ja ihmetytti niin paljon, että otin kotoa paistomittarin duuniin ja tsekkasin sen tarkkuuskalibrointiuunilla; Oikein näytti. Mutta kun mittasin sillä kotona tyhjää uunia, lämpeni se 30 astetta yli 'nupin' osoittaman lämpötilan.... Nyt otan takkini ja käyn.
Termostaatin suuri hystereesi ja tästä johtuvat pitkät käyntijaksot ovat kyllä juuri ketjun aiheen mukainen ominaisuus. Siis ihan sentin säästön takia(ja osittain ilman mitään todellista säästöä) on tehty epätarkka ja käytettävyydeltään heikko uuni. Tavallinen kotiuuni olisi mahdollista ihan perinteisellä toteutuksella tehdä huomattavasti normaalia tarkemmaksi. Usein mekaaninen säätönuppikin on merkitty vähän sinnepäin ja tuskin kovin tarkkaan säädetty kohdalleen asteikkonsa puolesta.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 010
Termostaatin suuri hystereesi ja tästä johtuvat pitkät käyntijaksot ovat kyllä juuri ketjun aiheen mukainen ominaisuus. Siis ihan sentin säästön takia(ja osittain ilman mitään todellista säästöä) on tehty epätarkka ja käytettävyydeltään heikko uuni. Tavallinen kotiuuni olisi mahdollista ihan perinteisellä toteutuksella tehdä huomattavasti normaalia tarkemmaksi. Usein mekaaninen säätönuppikin on merkitty vähän sinnepäin ja tuskin kovin tarkkaan säädetty kohdalleen asteikkonsa puolesta.
Meillä on leivinuunia varten uuniin asetettava lämpömittari ja mittasin sähköuunin ihan piruuttani niin kun uunin laittaa 200c niin mittari päätyy 220c kohtaan
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
480
Ehkä tuote on tarkoitettu niille, joilla on parempilaatuinen uuni? Eihän se ole bensanmyyjänkään vika, jos tankkaan sitä niin paskaan autoon, että se syttyy tuleen.
Aika harvassa on ne tarkemmat uunit, varmasti yleistymään päin mutta harvinaisempia edelleen. Ei oo juu bensamyyjän vika, mutta on autovalmistajan vika jos myy auton joka ei toimi markkina-alueen bensalla.

Termostaatin suuri hystereesi ja tästä johtuvat pitkät käyntijaksot ovat kyllä juuri ketjun aiheen mukainen ominaisuus. Siis ihan sentin säästön takia(ja osittain ilman mitään todellista säästöä) on tehty epätarkka ja käytettävyydeltään heikko uuni. Tavallinen kotiuuni olisi mahdollista ihan perinteisellä toteutuksella tehdä huomattavasti normaalia tarkemmaksi. Usein mekaaninen säätönuppikin on merkitty vähän sinnepäin ja tuskin kovin tarkkaan säädetty kohdalleen asteikkonsa puolesta.
Pizzojen valmistajalla pitäisi olla kyllä tiedossa että suurin osa uuneista on just tommosia, heidän mokansa. Kieltää pitäisi kaikki uuniin mukamas laitettava muovipaska, jo se on ideana yksi suunnittelun kukkanen, mitään tarvetta moiseen ei ole, eikä ole edellytyksiä toimivaan tuotteeseenkaan, eikö muutenkin ole pyrkimys pois ylimääräisestä muoviroskasta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 446
Viestejä
4 199 732
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Deut

Hinta.fi

Ylös Bottom