Suunnittelun kukkaset

Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 079
Öööh, eihän kukaan pääse sinun tietoihisi. Kaikki ne avaimet olivat siinä yhdessä ja samassa nipussa, jonka sinä otit vastaan (eli se puhelin, jossa oli vanhan käyttäjän tunnus ja sinne tallentuneena myös ne hänen salasanat jne). Jos puhelin olisi normaalin käytännön mukaisesti resetoitu välissä (tai jos siinä olisi ollut edes tunnuskoodi suojaamassa), ei olisi mitään ongelmaa.
Oletko varma ettei google synkannut minun salasanoja tuolle toiselle käyttäjälle? Jos tämä käytetty puhelin on se syy että minä näen hänen salasanat, niin mikä estää sen siirron toisin päin?

Eli näen nämä salasanat mistä tahansa chrome selaimesta johon kirjaudun google tililläni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Googlella on ainakin aiemmin ollut jotain todella hämärää tuossa miten se käsittelee useampaan tiliin kirjautumista. Joskus aikanaan piti selvittää tilannetta, jossa minun googlehakuhistoriani välittyi tutulleni reaaliajassa. Taustalla oli tilanne, jossa tutun luuri oli hukassa, jolloin annoin hänen kirjautua omalle google-tililleen minun puhelimeni selaimessa, jotta voi sitten tilin kautta laittaa luurinsa hälyttämään. Luuri löytyi ja tuon jälkeen tutun tililtä kirjauduttiin ulos, ja luonnollisesti kirjauduin itse takaisin sisään. Riippumatta siitä, että tutun tililtä oli kirjauduttu ulos, ja olin takaisin kirjautuneena omalle tililleni, kaikki google-hakuhistoria tuolta laitteelta välittyi tuttuni google-tilille ja näkyi aiemmissa hauissa, mistä sitten jossain vaiheessa tajusi kysellä että onkohan nää minun hakuja vai mitä hittoa.

Tuon linkityksen purkaminen osoittautui lähes mahdottomaksi, ja lopullinen ratkaisu taisi olla tehdä tehdasresetti tuolle luurille miltä olin päästänyt toisen kirjautumaan sisään omalle tililleen. En ihmettelisi jos tässä on kyse jostakin samankaltaisesta. Tuosta samasta aiheesta löytyy hakemalla jotain foorumikeskusteluja jo lähemmäs kymmenen vuoden takaa, eikä tilanne taida olla vieläkään korjattu. Tarinan opetus on se, että älkää ikinä antako kenenkään kirjautua teidän laitteellenne heidän googletilillään.

Oma juttunsa tosin sitten on se, että miksi kukaan käyttäisi toiselta käyttäjältä saatua/ostettua puhelinta tekemättä siihen välissä tehdasresettiä. Erityisesti siitä eteenpäin kun huomaa että siellä on toisen käyttäjän tilejä myöden kaikki tallessa...
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 673
Oletko varma ettei google synkannut minun salasanoja tuolle toiselle käyttäjälle? Jos tämä käytetty puhelin on se syy että minä näen hänen salasanat, niin mikä estää sen siirron toisin päin?

Eli näen nämä salasanat mistä tahansa chrome selaimesta johon kirjaudun google tililläni.
Ei, en ole varma. En ole koskaan moista edes kokeillut, kun tuntuu niin käsittämättömältä typeryydeltä ottaa käyttöön toisen henkilön tiliä käyttävä puhelin ja liittää sinne oma tili sekaan. Eiköhän sen oman tilin linkityksen saa kuitenkin tarkistettua ja purettua jostakin Google-tilin asetusten kautta.

Tuon linkityksen purkaminen osoittautui lähes mahdottomaksi, ja lopullinen ratkaisu taisi olla tehdä tehdasresetti tuolle luurille miltä olin päästänyt toisen kirjautumaan sisään omalle tililleen. En ihmettelisi jos tässä on kyse jostakin samankaltaisesta. Tuosta samasta aiheesta löytyy hakemalla jotain foorumikeskusteluja jo lähemmäs kymmenen vuoden takaa, eikä tilanne taida olla vieläkään korjattu. Tarinan opetus on se, että älkää ikinä antako kenenkään kirjautua teidän laitteellenne heidän googletilillään.
Kyllä se toinen tili olisi melko varmasti löytynyt sieltä puhelimeen liitetyistä tileistä ja sen olisi sieltä voinut poistaa. Mutta joo, ei kannata antaa luuria muiden käyttöön ja sillä siisti. Jos on pakko hetkellisesti päästä kirjautumaan, niin sitten korkeintaan selaimen yksityisessä tilassa,. joka ei toki sekään välttämättä takaa täyttä suojaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 406
Mulla taas google-tilit herjailevat vähän väliä että oma laite olisi vieras jos hetkeen ei ole jotain tiliä käyttänyt toisella laitteella. Tuohon kyselyyn kun vastaa että "en tiedä mikä laite tuo oli" niin google kyllä välittömästi estää sen laitteen käytön kyseisen tilin kanssa. Noita sallittuja laitteita pystyy käydä poistelemassa sieltä google-tilin asetuksissa.

Mulla on yksi laite joka normaalisti on Elisan verkossa mutta jos kyseinen nettiyhteys on alhaalla niin se siirtyy automaattisesti DNA:n verkkoon. Tuosta taas aiheutuu hankalia asioita kun tuossa laitteessa on google-tili joka lähettelee sähköpostiraportteaja omaan sähköpostiini. Jos raportin lähetys osuu tuohon katkokseen eli laite on DNA:n verkossa niin yleensä mulle tulee tuosta tilistä ilmoitus että tuntematon laite yritti kirjautua eikä raportti tule perille ennenkuin itse manuaalisesti annan luvan tuolle.

En sitten tiedä toimiiko google jotenkin eri tavalla tuossa tilanteessa vai onko kyseessä jonkun toisen tilin linkitys tai joku muu mystinen synkronointi.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 230
Niin, itse olen ajatellut että korkeintaan näkee sen toisen sähköpostit jos on tommone tili jäänny roikkumaan, mutta että kaikki maholliset salasanat siirtyy mukana, niin on aika paksua, eikä voi mistään tietoturvasta puhua.

Ja huolestuttavaa on se onko noi synkattu myös niin että nyt minun salasanat näkyvät noille muille
Ootko jo käyny esim täältä katseleen, näkyykö mitään omituista?Laitelista google-tilillä

edit: lisäksi tietty: Tietoturva - Google-tili
 
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 079
Ei, en ole varma. En ole koskaan moista edes kokeillut, kun tuntuu niin käsittämättömältä typeryydeltä ottaa käyttöön toisen henkilön tiliä käyttävä puhelin ja liittää sinne oma tili sekaan. Eiköhän sen oman tilin linkityksen saa kuitenkin tarkistettua ja purettua jostakin Google-tilin asetusten kautta.
Aivan, tosiaan. Samalla logiikalla yhtä käsittämättömän typerää on nostaa rahaa pankkiautomaatista josta joku muu on juuri nostanut omalla kortillaan rahaa.

Samapa se, minun mielestäni toi on iso ongelma jota varmaan todella harva tietää varoa. Mutta en epäile etteikö elämänsä tietotekniikalle pyhittänyt pitäisi asiaa itsestäänselvyytenä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 673
Aivan, tosiaan. Samalla logiikalla yhtä käsittämättömän typerää on nostaa rahaa pankkiautomaatista josta joku muu on juuri nostanut omalla kortillaan rahaa.

Samapa se, minun mielestäni toi on iso ongelma jota varmaan todella harva tietää varoa. Mutta en epäile etteikö elämänsä tietotekniikalle pyhittänyt pitäisi asiaa itsestäänselvyytenä.
Huono vertaus. Pankkiautomaattia käytetään omalla henkilökohtaisella kortilla ja PIN-luvulla. Et sinä luovuta niitäkään muille, ainakaan toivottavasti.

Ei tämä keskustelu tänne kuulu, vaan pikemminkin tyhmät ihmiset -ketjuun. Enkä nyt tarkoita solvata tuolla sinua, mutta se nyt vain sattuu olemaan tuon sopivamman ketjun nimi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Huono vertaus. Pankkiautomaattia käytetään omalla henkilökohtaisella kortilla ja PIN-luvulla. Et sinä luovuta niitäkään muille, ainakaan toivottavasti.

Ei tämä keskustelu tänne kuulu, vaan pikemminkin tyhmät ihmiset -ketjuun. Enkä nyt tarkoita solvata tuolla sinua, mutta se nyt vain sattuu olemaan tuon sopivamman ketjun nimi.
Ei, kyllä noissa Googlen tiliperseilyissä on myös kyse joko suunnittelun kukkasista, tai sitten ihan vaan järkyttävästä bugista. Se että laitteelle A on kirjauduttu tileillä 1 ja 2, ei saisi aiheuttaa tilannetta missä laitteelle B välittyy tilin 2 henkilökohtaisia tietoja jos laitteelle B on kirjauduttu vain tilillä 1, eikä koskaan tilillä 2.
 
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 079
Ei, kyllä noissa Googlen tiliperseilyissä on myös kyse joko suunnittelun kukkasista, tai sitten ihan vaan järkyttävästä bugista. Se että laitteelle A on kirjauduttu tileillä 1 ja 2, ei saisi aiheuttaa tilannetta missä laitteelle B välittyy tilin 2 henkilökohtaisia tietoja jos laitteelle B on kirjauduttu vain tilillä 1, eikä koskaan tilillä 2.
Tässä on ainakin laitteet 1, 2, 3 & 4
Käyttäjät A, B, C, D

Laite 1 = A
Laite 2 = A, B
Laite 3 = A, C
Laite 4 = B, D

Laite 1:llä näen käyttäjien A, B, C ja D salasanoja sekä sivustot niihin. Löytyy osuuspankkia, nordnettiä ja netflixit. Gmail salasanoja ei näy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Tässä on ainakin laitteet 1, 2, 3 & 4
Käyttäjät A, B, C, D

Laite 1 = A
Laite 2 = A, B
Laite 3 = A, C
Laite 4 = B, D

Laite 1:llä näen käyttäjien A, B, C ja D salasanoja sekä sivustot niihin. Löytyy osuuspankkia, nordnettiä ja netflixit. Gmail salasanoja ei näy.
Puhuin nyt Google-tileistä. Ne A, B, C ja D:n tunnukset on niitä henkilökohtaisia tietoja joita ei saisi näkyä. Ja ne nyt ilmeisesti tulee sieltä sen yhden omituisesti linkkautuvan Google-tilin kautta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 974
Bahcon kärkisarja, voi :facepalm:

No itseä saa syyttää ettei heti kokeillut tuota. Tuossa siis tuo istukka, tai millä nimellä meneekään, liikkuu vain ulospäin eikä totutusti sisäänpäin kun kärkeä vaihtaa. Kenen mielestä tuo on parempi noin tai sitten olen ikäni käyttänyt sarjoja missä tuo liikkuu väärin :bored:

7314150325788.jpg

Tämmönen siis kyseessä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
415
Bahcon kärkisarja, voi :facepalm:

No itseä saa syyttää ettei heti kokeillut tuota. Tuossa siis tuo istukka, tai millä nimellä meneekään, liikkuu vain ulospäin eikä totutusti sisäänpäin kun kärkeä vaihtaa. Kenen mielestä tuo on parempi noin tai sitten olen ikäni käyttänyt sarjoja missä tuo liikkuu väärin :bored:



Tämmönen siis kyseessä.
Noita on molemmin päin tullut vastaan.
Ainakin omasta mielestä tuo ulospäin työntyvä on jopa kätevämpi, kun kärkeä vaihtaa jne.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 787
Bahcon kärkisarja, voi :facepalm:

No itseä saa syyttää ettei heti kokeillut tuota. Tuossa siis tuo istukka, tai millä nimellä meneekään, liikkuu vain ulospäin eikä totutusti sisäänpäin kun kärkeä vaihtaa. Kenen mielestä tuo on parempi noin tai sitten olen ikäni käyttänyt sarjoja missä tuo liikkuu väärin :bored:



Tämmönen siis kyseessä.
Joo, vähän oudolta toi enshätään tuntuu siihen perinteiseen sisäänpäin menevään tottuneelta, mut tuolle on toki syynsä.. Esim. vaikkapa syvennyksessä olevan ruuvin kiertäminen ei aiheuta kärjen irtoamista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
Toi google ja nimenomaan tässä tapauksessa kaikista noista hienoista palveluista gmail on kyllä melkoinen kukkanen.
Mulla on ollut huuhaapostina varmaan ~15 vuotta tai lähes alusta asti osoite muotoa etunimisukunimi jne ja täysin nimikaimalla joka kerkesi lähtötelineistä nopeammin maaliin on etunimi.sukunimi jne. No, tyhmempi luulisi, että noissa on eroa, mutta kun ei. Olen eka kertaa raportoinut kyseisestä ongelmasta varmaan vuonna 2005/2006 tai jotain sinne päin, niin ei vaan ole kuntoon saatu, ihme homma. On lentolipuista alkaen ollut mulla postissa ja vastaanottaja on ollut ihan oikein, eli piste. välissä, mutta syystä tai toisesta tullut minulle ja ei ole ollut toisessa postissa ollenkaan. Eikä siinä, että postit kulkee miten sattuu, siihenhän on totuttu tuon perinteisen osin jo aika hyvin, mutta jopa kirjautuminen kusee ja pahasti. Olen aina tasaisin väliajoin kokeillut, että vieläkö pääsen kirjautumaan omilla salasanoilla tuolle etunimi.sukunimi tilille ja edellisen kokeilun pvm on 12.1.2020 ja tadaa sisällä ollaan. Tuon jälkeen en ole enää jaksanut vaivautua. 8. heinäkuuta, eli ~kolme viikkoa sitten sain viimeisimmän postin, robotti-imurin saapumisilmoitus, joka ei luonnollisesti minulle kuulunut ja vastaaottajalla piste. nimien välissä.

Eipä tuosta enää nykyään varsinaisesti oikeastaan haittaa ole, kun on nimikaiman yhteystiedot tallessa puhelinnumeroineen, mutta tuskin toista kertaa käy niin hyvä tuuri, että mahdolliset äkkilähtöliput on mulla käsissä ja matkustajat on kentällä odottelemassa gmailiin lippuja. Totta kai vilkaisen postit mitä sinne tulee, mutta enää en jaksa stressata mistään kokouskutsuista, mutta tuonkin saapumisilmoituksen välitin toiseen postiin.

Onneksi omalta osin tajusin jo todella varhaisessa vaiheessa, että kyseinen palvelu ei todellakaan ole minulle, kun ei edes tuollaisia pikkuasioita osata tehdä, eikä huvita korjata.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Toi google ja nimenomaan tässä tapauksessa kaikista noista hienoista palveluista gmail on kyllä melkoinen kukkanen.
Mulla on ollut huuhaapostina varmaan ~15 vuotta tai lähes alusta asti osoite muotoa etunimisukunimi jne ja täysin nimikaimalla joka kerkesi lähtötelineistä nopeammin maaliin on etunimi.sukunimi jne. No, tyhmempi luulisi, että noissa on eroa, mutta kun ei. Olen eka kertaa raportoinut kyseisestä ongelmasta varmaan vuonna 2005/2006 tai jotain sinne päin, niin ei vaan ole kuntoon saatu, ihme homma. On lentolipuista alkaen ollut mulla postissa ja vastaanottaja on ollut ihan oikein, eli piste. välissä, mutta syystä tai toisesta tullut minulle ja ei ole ollut toisessa postissa ollenkaan. Eikä siinä, että postit kulkee miten sattuu, siihenhän on totuttu tuon perinteisen osin jo aika hyvin, mutta jopa kirjautuminen kusee ja pahasti. Olen aina tasaisin väliajoin kokeillut, että vieläkö pääsen kirjautumaan omilla salasanoilla tuolle etunimi.sukunimi tilille ja edellisen kokeilun pvm on 12.1.2020 ja tadaa sisällä ollaan. Tuon jälkeen en ole enää jaksanut vaivautua. 8. heinäkuuta, eli ~kolme viikkoa sitten sain viimeisimmän postin, robotti-imurin saapumisilmoitus, joka ei luonnollisesti minulle kuulunut ja vastaaottajalla piste. nimien välissä.

Eipä tuosta enää nykyään varsinaisesti oikeastaan haittaa ole, kun on nimikaiman yhteystiedot tallessa puhelinnumeroineen, mutta tuskin toista kertaa käy niin hyvä tuuri, että mahdolliset äkkilähtöliput on mulla käsissä ja matkustajat on kentällä odottelemassa gmailiin lippuja. Totta kai vilkaisen postit mitä sinne tulee, mutta enää en jaksa stressata mistään kokouskutsuista, mutta tuonkin saapumisilmoituksen välitin toiseen postiin.

Onneksi omalta osin tajusin jo todella varhaisessa vaiheessa, että kyseinen palvelu ei todellakaan ole minulle, kun ei edes tuollaisia pikkuasioita osata tehdä, eikä huvita korjata.
Tuo nyt taas ei edes ole vika vaan ominaisuus. Ei siellä ole mitään korjattavaa. Se että joku töhöilee ja antaa väärän mailiosoitteen on ihan sen töhöilijän oma ongelma. Teillä ei myöskään voi olla kahta tiliä kuvaamallasi tavalla.

Asia löytyy myös ihan dokumentoituna Googlen itsensä toimesta:
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 876
Toi google ja nimenomaan tässä tapauksessa kaikista noista hienoista palveluista gmail on kyllä melkoinen kukkanen.
Mulla on ollut huuhaapostina varmaan ~15 vuotta tai lähes alusta asti osoite muotoa etunimisukunimi jne ja täysin nimikaimalla joka kerkesi lähtötelineistä nopeammin maaliin on etunimi.sukunimi jne. No, tyhmempi luulisi, että noissa on eroa, mutta kun ei.
Kyllä tuossa on tosiaan varsinainen suunnittelun kukkanen jos kertomasi pitää paikkaansa. Olisi kiinnostavaa tietää, millä arvalla edes arpovat sen, mihin postit menevät ja miten erottelevat nuo tilit.
Pisteillähän ei tosiaan ole merkitystä gmailissa, sen voi laittaa mihin kohtaan tahansa ja aina toimii. Vastaavasti tiliä ei enää saa luotua samalla nimellä vaikka siirtäisi pisteen paikkaa miten.

Toki kuvastaa kiinnostusta ratkaista ongelmat jos joku bugi on mahdollistanut aikanaan samanlaisten tilien luonnin eikä asiaa ole vaivauduttu korjaamaan.

Tuo nyt taas ei edes ole vika vaan ominaisuus. Ei siellä ole mitään korjattavaa. Se että joku töhöilee ja antaa väärän mailiosoitteen on ihan sen töhöilijän oma ongelma.
Kyllä se nyt varsin perustavaa laatua oleva vika on, jos saa luotua tilin samalla nimellä.
Kuten jo edellä, google ei sitä pistettä huomioi niissä mailiosotteissa mitenkään.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 162
kun ei edes tuollaisia pikkuasioita osata tehdä, eikä huvita korjata
It’s not a flaw, it’s a feature.

Siis gmailissahan ihan virallisesti välipisteet ei merkkaa mitään, ainakaan nykyään. Tiedä sitten onko joskus ammoisina aikoina pystynyt tuolla tavalla varaamaan osoitteita, mutta nykyään jos joku varaa etunimi.sukunimi@gmail.com osoitteen niin se on googlen systeemissä etunimisukunimi@gmail.com ja samalla määränpää myös kaikille pisteitä sisältäville variaatioille siitä kyseisestä osoitteesta.

Olen ollut siinä käsityksessä että se on ollut aina näin, mutta jos tunnet henkilön joka on pystynyt pisteellisen version varaamaan ja sulla on piateetön versio niin ehkä se on joskus ollut mahdollista.

Mutta ei tosiaan ihme jos hommat kusee kun googlen aysteemit varmaan suurimmalti osin käsittää noi samaksi osoitteeksi…

 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 876
Mutta kun ei saa luotua.
Ei saa enää. Mutta jos @Chaos kertoma pitää paikkansa niin joskus on saanut luotua ja sitten on keksitty "piste ei merkitse mitään" eikä ole vaivauduttu korjaamaan ongelmaa.
En kyllä muista itsekään, että tuo "piste ei merkitse" olisi ollut ikuisesti tiedossa oleva ja dokumentoitu ominaisuus.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 673
Toi google ja nimenomaan tässä tapauksessa kaikista noista hienoista palveluista gmail on kyllä melkoinen kukkanen.
Mulla on ollut huuhaapostina varmaan ~15 vuotta tai lähes alusta asti osoite muotoa etunimisukunimi jne ja täysin nimikaimalla joka kerkesi lähtötelineistä nopeammin maaliin on etunimi.sukunimi jne. No, tyhmempi luulisi, että noissa on eroa, mutta kun ei. Olen eka kertaa raportoinut kyseisestä ongelmasta varmaan vuonna 2005/2006 tai jotain sinne päin, niin ei vaan ole kuntoon saatu, ihme homma. On lentolipuista alkaen ollut mulla postissa ja vastaanottaja on ollut ihan oikein, eli piste. välissä, mutta syystä tai toisesta tullut minulle ja ei ole ollut toisessa postissa ollenkaan. Eikä siinä, että postit kulkee miten sattuu, siihenhän on totuttu tuon perinteisen osin jo aika hyvin, mutta jopa kirjautuminen kusee ja pahasti. Olen aina tasaisin väliajoin kokeillut, että vieläkö pääsen kirjautumaan omilla salasanoilla tuolle etunimi.sukunimi tilille ja edellisen kokeilun pvm on 12.1.2020 ja tadaa sisällä ollaan. Tuon jälkeen en ole enää jaksanut vaivautua. 8. heinäkuuta, eli ~kolme viikkoa sitten sain viimeisimmän postin, robotti-imurin saapumisilmoitus, joka ei luonnollisesti minulle kuulunut ja vastaaottajalla piste. nimien välissä.

Eipä tuosta enää nykyään varsinaisesti oikeastaan haittaa ole, kun on nimikaiman yhteystiedot tallessa puhelinnumeroineen, mutta tuskin toista kertaa käy niin hyvä tuuri, että mahdolliset äkkilähtöliput on mulla käsissä ja matkustajat on kentällä odottelemassa gmailiin lippuja. Totta kai vilkaisen postit mitä sinne tulee, mutta enää en jaksa stressata mistään kokouskutsuista, mutta tuonkin saapumisilmoituksen välitin toiseen postiin.

Onneksi omalta osin tajusin jo todella varhaisessa vaiheessa, että kyseinen palvelu ei todellakaan ole minulle, kun ei edes tuollaisia pikkuasioita osata tehdä, eikä huvita korjata.
Puhut paskaa. Välimerkkejä ei huomioida tarkoituksellisesti ja siksi ei myöskään ole mahdollista luoda gmailin kahta eri tiliä, joissa olisi välissä pelkkä piste erottimena. Se ei onnistu nyt, eikä ole onnistunut koskaan aiemminkaan.

Esim. nämä ovat samoja tilejä:
tyhmaihminen@gmail.com
tyhmä.ihminen@gmail.com
t.yh.ma.ihm.ine.n@gmail.com

Lisäksi osoitteen perään voi laittaa + -merkin, jonka jälkeen koko loppuosa sivuutetaan kokonaan. Tuota on kätevä käyttää mm. erilaisten postilistojen kohdalla ja tehdä suodatuksia jne.

Eli esim. osoitteeseen tyhmaihminen+jokuspammilista@gmail.com lähetetyt viestit päätyvät edellisten tavoin tyhmaihminen@gmail.com -nimisen tunnuksen postilaatikkoon.

Näin se on ollut Googlella tosiaan aina. Sekaannuksia aiheutuu, jos ei tiedä näitä ja kuvittelee jotain muuta, tai typottaa osoitteen lähetysvaiheessa tms.
 
Viimeksi muokattu:

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 787
Toi google ja nimenomaan tässä tapauksessa kaikista noista hienoista palveluista gmail on kyllä melkoinen kukkanen.
Mulla on ollut huuhaapostina varmaan ~15 vuotta tai lähes alusta asti osoite muotoa etunimisukunimi jne ja täysin nimikaimalla joka kerkesi lähtötelineistä nopeammin maaliin on etunimi.sukunimi jne. No, tyhmempi luulisi, että noissa on eroa, mutta kun ei. Olen eka kertaa raportoinut kyseisestä ongelmasta varmaan vuonna 2005/2006 tai jotain sinne päin, niin ei vaan ole kuntoon saatu, ihme homma. On lentolipuista alkaen ollut mulla postissa ja vastaanottaja on ollut ihan oikein, eli piste. välissä, mutta syystä tai toisesta tullut minulle ja ei ole ollut toisessa postissa ollenkaan. Eikä siinä, että postit kulkee miten sattuu, siihenhän on totuttu tuon perinteisen osin jo aika hyvin, mutta jopa kirjautuminen kusee ja pahasti. Olen aina tasaisin väliajoin kokeillut, että vieläkö pääsen kirjautumaan omilla salasanoilla tuolle etunimi.sukunimi tilille ja edellisen kokeilun pvm on 12.1.2020 ja tadaa sisällä ollaan. Tuon jälkeen en ole enää jaksanut vaivautua. 8. heinäkuuta, eli ~kolme viikkoa sitten sain viimeisimmän postin, robotti-imurin saapumisilmoitus, joka ei luonnollisesti minulle kuulunut ja vastaaottajalla piste. nimien välissä.

Eipä tuosta enää nykyään varsinaisesti oikeastaan haittaa ole, kun on nimikaiman yhteystiedot tallessa puhelinnumeroineen, mutta tuskin toista kertaa käy niin hyvä tuuri, että mahdolliset äkkilähtöliput on mulla käsissä ja matkustajat on kentällä odottelemassa gmailiin lippuja. Totta kai vilkaisen postit mitä sinne tulee, mutta enää en jaksa stressata mistään kokouskutsuista, mutta tuonkin saapumisilmoituksen välitin toiseen postiin.

Onneksi omalta osin tajusin jo todella varhaisessa vaiheessa, että kyseinen palvelu ei todellakaan ole minulle, kun ei edes tuollaisia pikkuasioita osata tehdä, eikä huvita korjata.

Jaahas, täähän nyt on varmaan tiedossa kuitenkin, ei oo ihan uus juttu..

Pisteillä ei ole merkitystä Gmail-osoitteissa
Jos joku lähettää sinulle sähköpostia ja lisää vahingossa pisteitä sähköpostiosoitteeseesi, saat silti kyseisen viestin. Jos sähköpostiosoitteesi on esimerkiksi mattimalli@gmail.com, omistat myös kaikki osoitteen pisteitä sisältävät versiot:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Ei saa enää. Mutta jos @Chaos kertoma pitää paikkansa niin joskus on saanut luotua ja sitten on keksitty "piste ei merkitse mitään" eikä ole vaivauduttu korjaamaan ongelmaa.
En kyllä muista itsekään, että tuo "piste ei merkitse" olisi ollut ikuisesti tiedossa oleva ja dokumentoitu ominaisuus.
Tuolla väitetään että ominaisuus on ollut alusta saakka: dots dont matter. Since when? I have had a "dotted" account 4years. Will some else get my mail now - Gmail Community
 

jad

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 214
Ja tämähän on myös erittäin kätevä ominaisuus, ei mikään suunnittelun kukkanen. Eri palveluhin rekisteröityessä voi käyttää aina erilaista variaatiota noiden pisteiden ansiosta. Sitten kun alkaa spämmiä ja muuta roskapaskaa tulemaan, niin vastaanottajaosoitteesta selviää mikä paikka on vuotanut/myynyt yhteystietosi eteenpäin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Ja tämähän on myös erittäin kätevä ominaisuus, ei mikään suunnittelun kukkanen. Eri palveluhin rekisteröityessä voi käyttää aina erilaista variaatiota noiden pisteiden ansiosta. Sitten kun alkaa spämmiä ja muuta roskapaskaa tulemaan, niin vastaanottajaosoitteesta selviää mikä paikka on vuotanut/myynyt yhteystietosi eteenpäin.
Vinkki, siellä on tuohon tarkoitukseen parempikin suunnittelun kukkanen, nimittäin +.

Tuon toiminta kuvattu esim. täällä:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
449
Jaahas, täähän nyt on varmaan tiedossa kuitenkin, ei oo ihan uus juttu..

Pisteillä ei ole merkitystä Gmail-osoitteissa
Jos joku lähettää sinulle sähköpostia ja lisää vahingossa pisteitä sähköpostiosoitteeseesi, saat silti kyseisen viestin. Jos sähköpostiosoitteesi on esimerkiksi mattimalli@gmail.com, omistat myös kaikki osoitteen pisteitä sisältävät versiot:
Sama koskee myös plusmerkkiä ja sen jälkeen olevaa tekstiä, eli se jätetään huomiotta.

Täten myös matti.malli+teksti@gmail.com kuuluu samaan osoitteeseen. Mikä on kätevää kun antaa osoitteen eri paikkoihin, esim. matti.malli+dna@gmail.com ja pistää osoitteen sitten banniin, kun DNA myy osoitteesi mainoskäyttöön.
 

jad

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 214
Vinkki, siellä on tuohon tarkoitukseen parempikin suunnittelun kukkanen, nimittäin +.

Tuon toiminta kuvattu esim. täällä:
Tuossa plussassa on se ongelma, että on ihan liian paljon palveluja, jotka eivät hyväksy sähköpostiosoitetta, joissa esiintyy plus- merkki. Sen takia tämä pisteversio on huomattavasti parempi.

Edit: Tuo + notaatio on tuettuna muillakin sähköpostipalvelimilla, ei pelkästään googlella, niinpä tämä saattaa olla spämmipiireissä sellainen asia, joka osataan siivota pois. Toki eihän siihen mitään järjen jättiläistä vaadita, että osaa siivota myös gmail.com osoitteista pisteet pois ennen kun alkaa spämmimään.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 876
Hyvinkin mahdollista. Eikä tietoa tuollaisesta toki tule heti edes mieleen etsiä. Itselläkin tili oli hyvän aikaa ennenkuin tiedostin saman. Tosin mainitsemasi +jotain on toki vielä parempi jos vaan palveluun kelpaa, kaikkiin ei.

Mutta silti jää jäljelle kaksi vaihtoehtoa. Joko @Chaos valehtelee tai aivan alussa on ollut bugi rekisteröitymisessä. Tuskin kerrottu ihan hatusta on vedetty joten miksipä ei bugi olisi mahdollinen. Ei siellä alussa samalla nimellä rekisteröintejä kuitenkaan aivan määrättömän paljoa ole varmasti edes yritetty tehdä.
 
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 079
No jo on kumma että useampi ihminen kertoo kuinka paskasti joku asia on suunniteltu niin fanipojat
A) eivät usko että näin on tapahtunut
B) kutsuvat sitä ominaisuudeksi
C) kertovat että vika on käyttäjässä

Se että tuotteessa on vika niin ei ole vaihtoehto.
 
  • Tykkää
Reactions: GJ
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
No jo on kumma että useampi ihminen kertoo kuinka paskasti joku asia on suunniteltu niin fanipojat
A) eivät usko että näin on tapahtunut
B) kutsuvat sitä ominaisuudeksi
C) kertovat että vika on käyttäjässä

Se että tuotteessa on vika niin ei ole vaihtoehto.
Jaa että useampi kertoo? Yksi kertoi. Ja useat vastasivat että hyvin on suunniteltu ja ominaisuus on jopa ihan käytössä.

Ei sillä etteikö Googlekin siis ulos tuuttaisi silkkaa paskaa, kuten jo aiemmin täällä omaa kokemusta jaoin, mutta tää on vaan ollut about aina tiedossa oleva ominaisuus niin vähän ihmetyttää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
Puhut paskaa. Välimerkkejä ei huomioida tarkoituksellisesti ja siksi ei myöskään ole mahdollista luoda gmailin kahta eri tiliä, joissa olisi välissä pelkkä piste erottimena. Se ei onnistu nyt, eikä ole onnistunut koskaan aiemminkaan.

Esim. nämä ovat samoja tilejä:
tyhmaihminen@gmail.com
tyhmä.ihminen@gmail.com
t.yh.ma.ihm.ine.n@gmail.com

Lisäksi osoitteen perään voi laittaa + -merkin, jonka jälkeen koko loppuosa sivuutetaan kokonaan. Tuota on kätevä käyttää mm. erilaisten postilistojen kohdalla ja tehdä suodatuksia jne.

Eli esim. osoitteeseen tyhmaihminen+jokuspammilista@gmail.com lähetetyt viestit päätyvät edellisten tavoin tyhmaihminen@gmail.com -nimisen tunnuksen postilaatikkoon.

Näin se on ollut Googlella tosiaan aina. Sekaannuksia aiheutuu, jos ei tiedä näitä ja kuvittelee jotain muuta, tai typottaa osoitteen lähetysvaiheessa tms.
No voi vittu, näin se vaan on. Kaksi eri ihmistä kahdella eri tilillä ja erottimena ainoastaan etunimen ja sukunimen välissä piste eli .

Edit: niin ja luonnollisesti minulla on tuolla pisteettömässä postissa varmaan satoja posteja kaikkiaan mitkä on pisteellä erotettuun postiin lähetetty ja ne on pisteettömässä postissa. Ja kuten sanoin, ne eivät todellakaan ole minulle vaan sinne toiseen postiin missä on se piste välissä. En tiedä miten oikein tämän pystyisin tähän oikein fiksusti todistelemaan, mutta esim. noista tallessa olevista lentolipuista kyllä näkee sen tilaajan syntymäajan ja silloisen passinnumeron, jotka luonnollisesti eroavat omistani(sekään ei varmasti tänne riitä), mutta niitä nyt en tänne laita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 079
Jaa että useampi kertoo? Yksi kertoi. Ja useat vastasivat että hyvin on suunniteltu ja ominaisuus on jopa ihan käytössä.

Ei sillä etteikö Googlekin siis ulos tuuttaisi silkkaa paskaa, kuten jo aiemmin täällä omaa kokemusta jaoin, mutta tää on vaan ollut about aina tiedossa oleva ominaisuus niin vähän ihmetyttää.
Tänään olet sinäkin googlen hakuhistorian näyttäytymisestä kaverille, kirjoittanut.

Tarkoitin siis että vaikka useampi kertoo huonoja kokemuksia googlen käyttäytymisestä niin sitä ei uskota, se on ominaisuus tai vika on käyttäjässä. Mutta myöntää ei voi että paskasti tehty.
 

navigaattori

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
268
Olisiko tuo ongelma syntynyt, kun on gmail ja muita google palveluita yhdistetty saman tunnuksen taakse?
 

jad

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 214
No voi vittu, näin se vaan on. Kaksi eri ihmistä kahdella eri tilillä ja erottimena ainoastaan etunimen ja sukunimen välissä piste eli .

Edit: niin ja luonnollisesti minulla on tuolla pisteettömässä postissa varmaan satoja posteja kaikkiaan mitkä on pisteellä erotettuun postiin lähetetty ja ne on pisteettömässä postissa. Ja kuten sanoin, ne eivät todellakaan ole minulle vaan sinne toiseen postiin missä on se piste välissä. En tiedä miten oikein tämän pystyisin tähän oikein fiksusti todistelemaan, mutta esim. noista tallessa olevista lentolipuista kyllä näkee sen tilaajan syntymäajan ja silloisen passinnumeron, jotka luonnollisesti eroavat omistani(sekään ei varmasti tänne riitä), mutta niitä nyt en tänne laita.
Se sinun etusukunimikaima on vaan idiootti. Todennäköisesti sillä on oikeasti käytössä joku etunimi.sukunimi.x@gmail.com osoite käytössä ja nakuttaa eri paikkoihin tuota sun osoitetta. Tai peräti hotmail tai joku ihan muu osoite.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 818
Eiköhän se sieltä tuhkan seasta höyrysty pitkän aikaa ja tuo helposti oman mausteensa grillattaviin. Näistä syistä minä aina pengon pohjiakin hieman, kun ei yhtään tiedä mitä ylläreitä on sinne haudattu.
Meinaatko tosissaan että joku nuotioon laskettu kusi oikeasti vaikuttaisi yhtään mihinkään seuraavan nuotion yhteydessä? :D saat laskea sinne melkein mitä tahansa nestettä, nuotiossa kyllä häviää iloisesrubkaikki haitat.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 876
Meinaatko tosissaan että joku nuotioon laskettu kusi oikeasti vaikuttaisi yhtään mihinkään seuraavan nuotion yhteydessä? :D saat laskea sinne melkein mitä tahansa nestettä, nuotiossa kyllä häviää iloisesrubkaikki haitat.
Mitä väliä, vaikuttaako? Kyllä omasta mielestäni aikuisessa ihmisessä on joku suunnittelun kukkanen jos saa jotain perverssejä hyvän olon tunteita kusemalla nuotioon ja miettimällä seuraava makkaran paistajaa.
Ja kun tosiaan näitä kuseskelijoita on niin mitähän muuta siellä nuotiossa on? Vastaisuudessa siis pakko kaivaa nuotion pohja puhtaaksi ihan varoiksi koska ehkä käytännön pilana siellä voi olla pari haulikon patruunaa tms?
 

navigaattori

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
268
Meinaatko tosissaan että joku nuotioon laskettu kusi oikeasti vaikuttaisi yhtään mihinkään seuraavan nuotion yhteydessä? :D saat laskea sinne melkein mitä tahansa nestettä, nuotiossa kyllä häviää iloisesrubkaikki haitat.
jos ei sinua kusen aromi makkarassa haittaa, niin eihän siinä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
Se sinun etusukunimikaima on vaan idiootti. Todennäköisesti sillä on oikeasti käytössä joku etunimi.sukunimi.x@gmail.com osoite käytössä ja nakuttaa eri paikkoihin tuota sun osoitetta. Tai peräti hotmail tai joku ihan muu osoite.
Sen tiedän, että minä olin se myöhäinen ja en saanut luotua enää pisteellistä tiliä, kun se oli jo varattu ja tein silloin aikoinaan ajattelematta tuon pistettömän. Ja ihan normaalisti pystyin lähettämään hänelle postia tuohon pisteelliseen postiin ja yllättäen ne meni perille ihan oikeaan osoitteeseen, eikä pomppannut takaisin omaan inboxiin. Tätäkään en ole kokeillut enää aikoihin, että miten toimii nykyään.

En tiedä mistä johtuu, mutta ainakaan vastapelurin mukaan hänellä ei ole yhtään minun postia, tosin vuosiin en ole tuonne enää mitää oikeaa postia odottanutkaan ja mainoksista yms. xxx-posteista en tiedä, enkä niitä ole jäänyt kaipaamaan.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 673
No voi vittu, näin se vaan on. Kaksi eri ihmistä kahdella eri tilillä ja erottimena ainoastaan etunimen ja sukunimen välissä piste eli .

Edit: niin ja luonnollisesti minulla on tuolla pisteettömässä postissa varmaan satoja posteja kaikkiaan mitkä on pisteellä erotettuun postiin lähetetty ja ne on pisteettömässä postissa. Ja kuten sanoin, ne eivät todellakaan ole minulle vaan sinne toiseen postiin missä on se piste välissä. En tiedä miten oikein tämän pystyisin tähän oikein fiksusti todistelemaan, mutta esim. noista tallessa olevista lentolipuista kyllä näkee sen tilaajan syntymäajan ja silloisen passinnumeron, jotka luonnollisesti eroavat omistani(sekään ei varmasti tänne riitä), mutta niitä nyt en tänne laita.
Se että joku lähettää viestejä väärään postilaatikkoon väärällä osoitteella, ei tarkoita että kahdella henkilöllä olisi oikeasti samat osoitteet ja ne ristissä siellä palveluntarjoajan päässä. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun joku väittää tällaista.

En väitä että valehtelet, mutta väitän, että kumpikaan teistä ei tiedä mitä puhuu.

Tarkoitin siis että vaikka useampi kertoo huonoja kokemuksia googlen käyttäytymisestä niin sitä ei uskota, se on ominaisuus tai vika on käyttäjässä. Mutta myöntää ei voi että paskasti tehty.
Jos joku asia on paskasti tehty, niin tottakai sen voi myöntää. Nyt ei vaan ole kyse siitä, vaan ominaisuudesta, jonka toimintaa ja hyötyjä ei ymmärretä. Tuo googlen tapa sivuuttaa osoitteen välissä olevat pisteet ja + -merkin jälkeinen osa kokonaan on aivan loistava apuväline.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 876
Se että joku lähettää viestejä väärään postilaatikkoon väärällä osoitteella, ei tarkoita että kahdella henkilöllä olisi oikeasti samat osoitteet ja ne ristissä siellä palveluntarjoajan päässä. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun joku väittää tällaista.

En väitä että valehtelet, mutta väitän, että kumpikaan teistä ei tiedä mitä puhuu.
Kyllä nyt menee aika paksuksi. Yksi henkilö voi erehtyä mutta kaksi ei kyllä kovinkaan hyvin. Tuossahan kerrottiin sen toisen henkilön olevan tiedossa joten voi olettaa asiasta keskustellun. Eli joko todella erikoista tai valetta. En vain tiedä, mitä hyötyä olisi valehdella tuollaisesta.

Yhden henkilön tekemänä näitä taas riittää ties mistä syystä. Pariin gmailiin paukkuu jatkuvasti spammin lisäksi selvästi tilattua kamaa. Parhaat vakuutusta, pankkia tms eikä omasta mielestäni ole minkäänlaista erehtymisen vaaraa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 673
Kyllä nyt menee aika paksuksi. Yksi henkilö voi erehtyä mutta kaksi ei kyllä kovinkaan hyvin. Tuossahan kerrottiin sen toisen henkilön olevan tiedossa joten voi olettaa asiasta keskustellun. Eli joko todella erikoista tai valetta. En vain tiedä, mitä hyötyä olisi valehdella tuollaisesta.

Yhden henkilön tekemänä näitä taas riittää ties mistä syystä. Pariin gmailiin paukkuu jatkuvasti spammin lisäksi selvästi tilattua kamaa. Parhaat vakuutusta, pankkia tms eikä omasta mielestäni ole minkäänlaista erehtymisen vaaraa.
Vastaavia on setvitty vuosien varrella ties kuinka monta kertaa eri foorumeilla. Joka ikinen kerta syy on ollut siinä että

a.) typotetaan osoite
b.) ei ymmärretä, että ne pisteet osoitteen välissä eivät vaikuta
c.) keskustellaan asiasta rikkinäisen puhelimen välityksellä ilman viestien todellisia headereita, joista voisi selvästi osoittaa mistä on kyse
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 406
Mullakin on useampikin kokonimikaima jotka sohlailevat sähköpostiosoitteensa kanssa. Yksi niistä jo vihdoin oppi antamaan oikean osoitteen eri palveluihin sun muihin kun sain sen toisen sähköpostiosoitteen ongittua selville ja otettua yhteyttä. Pari sankaria vieläkin välillä laittavat minun gmail-osoitteen joihinkin verkkokauppoihin, luoton kyselyihin, lentolippuihin sun muihin eikä noille ole sellaista yhetystietoa vielä tullut että olisi voinut suoraan palautetta antaa.

Välillä on tullut aika mielenkiintoisia posteja, muunmuassa autotarjouksia ja joidenkin laitteiden etähallintatunnuksia sähköpostiin. Lentoyhtiön ja autoliikkeen asiakaspalvelun kautta olen kyllä pistänyt palautetta että heidän asiakas on antanut väärän sähköpostin heille. Tosin, nyt ei ole yhdenkään noiden sähköposteja eksynyt mun osoitteeseen varmaan puoleen vuoteen, olisivatkohan viimeinkin oppineet.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 673
Mullakin on useampikin kokonimikaima jotka sohlailevat sähköpostiosoitteensa kanssa. Yksi niistä jo vihdoin oppi antamaan oikean osoitteen eri palveluihin sun muihin kun sain sen toisen sähköpostiosoitteen ongittua selville ja otettua yhteyttä. Pari sankaria vieläkin välillä laittavat minun gmail-osoitteen joihinkin verkkokauppoihin, luoton kyselyihin, lentolippuihin sun muihin eikä noille ole sellaista yhetystietoa vielä tullut että olisi voinut suoraan palautetta antaa.

Välillä on tullut aika mielenkiintoisia posteja, muunmuassa autotarjouksia ja joidenkin laitteiden etähallintatunnuksia sähköpostiin. Lentoyhtiön ja autoliikkeen asiakaspalvelun kautta olen kyllä pistänyt palautetta että heidän asiakas on antanut väärän sähköpostin heille. Tosin, nyt ei ole yhdenkään noiden sähköposteja eksynyt mun osoitteeseen varmaan puoleen vuoteen, olisivatkohan viimeinkin oppineet.
Ei, kyllä siinä nyt täytyy olla kyse siitä, että palveluntarjoajalla on vaan huono järjestelmä. Ei voi olla niin, että ihminen menisi tuolla tavalla erehtymään. :D
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 006
Puolisolla on ongelma aina joskus kun sillä on pelkkä sukunimi gmailissa sanotaan että olsi vaikka autio@gmail.com sitten on olemassa joku antti autio jonka gmail on aautio@gmail.com. Tätä eivät sitten firmat tai hän itse osaa kirjoittaa oikein ja puolisolleni on tullut esimerkiksi viransijaisuuspyyntöjä toiselle puolen suomea
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 132
Puolisolla on ongelma aina joskus kun sillä on pelkkä sukunimi gmailissa sanotaan että olsi vaikka autio@gmail.com sitten on olemassa joku antti autio jonka gmail on aautio@gmail.com. Tätä eivät sitten firmat tai hän itse osaa kirjoittaa oikein ja puolisolleni on tullut esimerkiksi viransijaisuuspyyntöjä toiselle puolen suomea
Mikäs siinä, vähän seikkailua. Verokortti esiin ja sinne :)
 

jad

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 214
Wikin mukaan gmail beta julkaistiin yleisölle 1.4.2004 ja vuoteen 2007 asti tilin sai luotua vain inviten kautta. Minulla on 16.9.2004 luotu spämmilaatikko, jonka osoite on variaatio matti.meikalaisen amerikka-versiosta. Alusta asti tälle tilille on tullut mitä ihmeellisempiä rekisteröintimeilejä ja muuta hauskaa, juurikin näistä pisteiden ignoroinnista johtuen.
Tälläkin hetkellä saan Miamista jonkun kuljetusliikkeen autossa olevasta GPS seurantalaitteesta viikottain raportin, missä auto on ajellut ja paljonko kilometrejä ja idle- aikaa kertynyt :D Yhdessä välissä tästä samasta autosta tuli päivittäin linkit, mistä näki suoraan kartalla millaista reittiä oli ajellut ja millä nopeudella milläkin katuosuudella.

Tämä nyt enää hirveesti asiaan liity, mutta onpahan omakohtaista kokemusta vuodesta 2004 lähtien siitä, että pisteet on ignoroitu gmail-osoitteissa koko tämän ajan.
 

jad

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 214
Googleaiheessa kun ollaan, niin tässä on todellinen suunnittelun kukkanen. Luulisi, että google olisi jonkun poikkeuksen rakentanut, että googlen itsensä lähettämät sähköpostit eivät ikinä päätyisi roskapostiin :)
1627934544246.png
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 230
Itsellekkin tullut muutaman kerran noita nimikaiman posteja. Viimeksi tänään tuli allekirjoitettavaksi vuokrasoppari sigma-palvelussa :D Toki ilmoitin heti vuokranantajalle, että väärä henkilö.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 673
Googleaiheessa kun ollaan, niin tässä on todellinen suunnittelun kukkanen. Luulisi, että google olisi jonkun poikkeuksen rakentanut, että googlen itsensä lähettämät sähköpostit eivät ikinä päätyisi roskapostiin :)
Teknisesti se olisi varmasti mahdollista, mutta ovat halunneet puolueettomuuden nimissä laittaa kaikkien viestien käsittelyn samanlaiseksi. Eli jos muun automaattisen päättelyn lisäksi tarpeeksi monta käyttäjää ilmoittaa tietystä viestistä/lähettäjästä että sisältö on spammia, niin sitten vastaavat viestit ovat spammia muillakin ja päinvastoin.

Käyttäjä voi kuitenkin aina lisätä itselleen säännön, jolla tietyt viestit sallitaan ohi suodatuksen suoraan inboksiin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 136
Viestejä
4 196 799
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom