DädiFinn
Слава Україно!
Ite napsautan sulakkeen alas aina kun en käytä liettä. Lapsilukosta ei oo hyötyä kun tuo välissä istuu nappien päällä.Nämä on hankalia myös kissojen kanssa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ite napsautan sulakkeen alas aina kun en käytä liettä. Lapsilukosta ei oo hyötyä kun tuo välissä istuu nappien päällä.Nämä on hankalia myös kissojen kanssa
Tuossa näkyy olevan meillä pelkkä peitelevy, mutta Googlella löytyi tuo varaosana. Jaa-a, voikohan sen rullan työntää tuohon tyhjään paikkaan noin vain kiinni ja sitten alkaa toimia?
Instrument Light Illumination Rheostat Dimmer Switch for 07-11 i30/i30cw/Estate | eBay
Fit with 07 08 09 10 11 12 Hyundai i30 Estate. Fit with 07 08 09 10 11 12 Hyundai i30. Fit with 07 08 09 10 11 12 Hyundai i30 CW. Fit with 09 10 11 12 Hyundai Elantra Touring. We want you to satisfy 100% with your order.www.ebay.com
Mitäpä veikkaat kauanko tollanen pysyy liedellä?Laitatte siihen lieden päälle vaikka ruokailutabletin tai mikä onkaan. Sellainen muovinen lätyskä joka on tarkoitettu lautasen alle. Tai mikä vaan muu vastaava.
Aika kauan, jos se on tarpeeksi iso ja sellainen hyvin pintaan kitkan takia "kiinnittyvä". Lisäksi tietenkin voi tehdä lapsen lieden päällä istumiselle jotain, jos se on sinulla ongelma.Mitäpä veikkaat kauanko tollanen pysyy liedellä?
Kissasta oli puhe. Sulakkeen käyttö toimii hyvin, joten ei tarvetta tuollaiselle.Aika kauan, jos se on tarpeeksi iso ja sellainen hyvin pintaan kitkan takia "kiinnittyvä". Lisäksi tietenkin voi tehdä lapsen lieden päällä istumiselle jotain, jos se on sinulla ongelma.
Tämä. Jos matot ei pysy lattiassa, niin ei tuossakaan mikään pysy.Kissasta oli puhe. Sulakkeen käyttö toimii hyvin, joten ei tarvetta tuollaiselle.
Ihan noin mielenkiinnosta että mitä se kissa tekee hellalla tai yleensäkkään missään pöydillä?
Outlook for Androidissa on oma kalenteri, joka näyttää suoraan sen sun postilaatikon kalenterin tilanteen. Ei siis pitäisi olla minkäänlaisia synkronointiongelmia sen kanssa. Minulla ainakaan ei ole ollut sen kanssa muitakaan ongelmia ja se on muutenkin mainio sovellus.Ylipäätään nuo kalenterisynkronoinnit ja niiden ilmoitukset alkavat olemaan koko ajan enemmän ja enemmän rikki kun eri laitteet (puhelin, tietokone, kello, ...) käsittelevät noita pikkuisen eri tavalla ja jokainen eri kalenteri myös käpistelee hieman eri tavalla. Ennen itselläkin kaikki toimi kivasti mutta kun tuossa jokunen kuukausi sitten firma päätti että kännykällä firman postia ei sitten lueta muulla kuin Outlookilla ja teki jotain että ainakaan puhelimen oma, 100 kertaa parempi sähköpostiohjelma ei enää toimi. Ennen sähköpostit ja kalenterit synkronoituivat kivasti, nyt kalenteri toimii miten sattuu jne.
Tuo Outlook for Android on kyllä aika syvältä, tosin muutamassa viime päivityksessä on sentään menty vähän parempaan suuntaan.
Ihan mielenkiinnosta miten estäisit kissaa menemästä pöydälle/liedelle? Kissat harvemmin juuri tottelevat.Ihan noin mielenkiinnosta että mitä se kissa tekee hellalla tai yleensäkkään missään pöydillä?
Miten estät kissaa hyppimästä pöydille, kun se on yksin kämpässä?Ihan noin mielenkiinnosta että mitä se kissa tekee hellalla tai yleensäkkään missään pöydillä?
Juu, Outlookin kanssa ei ole synkronointiongelmia jos käyttää Outlookia sähköpostiin ja kalenteriin. Sähköposti onkin nykyään jo ihan ok, ei mikään paras mahdollinen mutta kyllä sillä toimeen tulee. Jos postissa on monta liitetiedostoa niin ne näkyy vähän tyhmästi tuossa Android-Outlookissa.Outlook for Androidissa on oma kalenteri, joka näyttää suoraan sen sun postilaatikon kalenterin tilanteen. Ei siis pitäisi olla minkäänlaisia synkronointiongelmia sen kanssa. Minulla ainakaan ei ole ollut sen kanssa muitakaan ongelmia ja se on muutenkin mainio sovellus.
Koetin Kalevilta kysyä asiasta. Se vain siristeli mulle silmiään ja hurisi. En saanu järkevää vastaustaIhan noin mielenkiinnosta että mitä se kissa tekee hellalla tai yleensäkkään missään pöydillä?
Jos pitää sisällä sellaisia kissoja jotka hyppii pöydillä (se ihan isännä tahto), niin seuraava kysymys, mitä ne tekee keittiössä.Ihan mielenkiinnosta miten estäisit kissaa menemästä pöydälle/liedelle? Kissat harvemmin juuri tottelevat.
Keltä Kalevilta ? Puoliso, isä ?Koetin Kalevilta kysyä asiasta. Se vain siristeli mulle silmiään ja hurisi. En saanu järkevää vastausta
Kalevi on siis kissa. Ja meillä on tuon takia induktioliesi joka sammuu jos siinä ei ole mitään (metallista) päällä.Jos pitää sisällä sellaisia kissoja jotka hyppii pöydillä (se ihan isännä tahto), niin seuraava kysymys, mitä ne tekee keittiössä.
Joka asiaa ei tarvi sääntelyllä ohjeistaa, mutta jos tykkää pitää kissoja keittiön liesitasolla, niin toivottavasti kyse on omakotitalosta ja toivottavasti erikseen vakuutettu tuoltavarallata ja toivottavasti perhe on pieni ja muut jäsenet sen omasta tahdosta vapaaehtoisesti hyväksyy.
Keltä Kalevilta ?
Kalevi on siis kissa. Ja meillä on tuon takia induktioliesi joka sammuu jos siinä ei ole mitään (metallista) päällä.
Koetin Kalevilta kysyä asiasta. Se vain siristeli mulle silmiään ja hurisi. En saanu järkevää vastausta
Induktioliedi on toki hyvä valinta.Ja meillä on tuon takia induktioliesi joka sammuu jos siinä ei ole mitään (metallista) päällä.
Mikrossa nappulat on paremmat. Painat kerran ja ruoka lämpenee 1min.Vääntönuppi on kyllä aivan ylivoimainen: äänenvoimakkuus (tv, stereot, auto jne.) , mikro, ilmastointi, liesi&uuni...
Josta päästäänkin sujuvasti siihen, että mistä saa mikroja, jotka eivät piippaile joka helkutin painalluksella ja toimintojen alussa ja lopussa niin että naapuritkin kuulevat? Meinasin jo että puran nykyisen mikron ja katkaisen piuhat siltä piipperiltä, mutta sen verran harvoin tulee käytettyä, että ei ihan vielä ole kipukynnys ylittynyt.Mikrossa nappulat on paremmat. Painat kerran ja ruoka lämpenee 1min.
Häh? Väännät nuppia ja ruoka lämpenee sen ajan minkä haluat.Mikrossa nappulat on paremmat. Painat kerran ja ruoka lämpenee 1min.
Riippuu mikrosta. Meillä on Electroluxin mikrossa nappi, jolla laite käynnistyy ja lämmittää minuutin. Toisella painalluksella tulee minuutti lisää jne. Rullasta voi sitten säätää enemmän ja tarkemmin, mutta pääasiassa tuolla yhdellä napilla pärjää.Häh? Väännät nuppia ja ruoka lämpenee sen ajan minkä haluat.
Meillä on mikrossa nuppi, jolla laite käynnistyy ja lämmittää halutun ajan. Toista säätöä/painallusta ei tarvitse, ellei muuta mieltään kesken lämmitystä. Pääasiassa tuolla yhdellä nupilla pärjää.Riippuu mikrosta. Meillä on Electroluxin mikrossa nappi, jolla laite käynnistyy ja lämmittää minuutin. Toisella painalluksella tulee minuutti lisää jne. Rullasta voi sitten säätää enemmän ja tarkemmin, mutta pääasiassa tuolla yhdellä napilla pärjää.
Kyllä mun edesmennyt katti ainakin aika nopeasti tajusi mihin ei saa mennä (keittiön tasot) ja mihin saa (käytännössä kaikki muut paikat), kun sen joka kerta nappasi heti pois väärästä paikasta ja ilmaisi että moinen toiminta ei ole hyväksyttyä. Ei se sinne jonkun ajan päästä enää edes yrittänyt.Ihan mielenkiinnosta miten estäisit kissaa menemästä pöydälle/liedelle? Kissat harvemmin juuri tottelevat.
Minun mielestä nappulat ovat parempia ja nopeampi käyttää.Häh? Väännät nuppia ja ruoka lämpenee sen ajan minkä haluat.
Samaa mieltä. Vain yksi painallus tarvitaan. Itse tykkään 30 sekunttia per painallus optiosta. Vaikka näin laittaisi 2 min niin silti nopeampi kuin joku säätönuppi. Lisäksi napit kestää lähes ikuisesti mutta säätönupit hajoaa helposti.Minun mielestä nappulat ovat parempia ja nopeampi käyttää.
Meillä on mikrossa molemmat. 30s/painallus voi naputella päällelaittonappulasta tai vääntää kelloon 5sek pykälin aikaa (minuuttiin asti ja siitä eteenpäin 15s) ja sit napauttaa päälle.Minun mielestä nappulat ovat parempia ja nopeampi käyttää.
Kyllä."Vain yksi painallus tarvitaan"
Eli siis napin painaminen on nopeampaa kuin nupin vääntäminen?
Sama meillä. Tein usein niin, että kun tiesin parhaan tuloksen tulevan 20s täydellä teholla, niin yksi painallus napista ja nupista kaksi klikkiä pois. Erillistä start painallusta ei tarvitaMeillä on mikrossa molemmat. 30s/painallus voi naputella päällelaittonappulasta tai vääntää kelloon 5sek pykälin aikaa (minuuttiin asti ja siitä eteenpäin 15s) ja sit napauttaa päälle.
Ei tuossakaan erillistä päälle laittoa jos pikana napauttaa vaikka sen 30s ja sit hienosäätää nupista.Sama meillä. Tein usein niin, että kun tiesin parhaan tuloksen tulevan 20s täydellä teholla, niin yksi painallus napista ja nupista kaksi klikkiä pois. Erillistä start painallusta ei tarvita
Tuo tapaus, jossa mikron valmistajan valitsema inkrementti on riittävän lähellä haluttua lämmitys aikaa, on nappulamalli nopeampi.Kyllä.
Mihin tarvitaan mikroa joka on sekunnin tarkka?Nuo mekaaniset ajastimet tuntuu järjestäen olevan hyvin epätarkkoja. Todella hankala saada pyörimään tasan 20s.
Mitä mikrolta haluan:
- Pika-toiminto eli yhdestä napista vaikka 30s kelloon aikaa valitulla teholla.
- Mekaaninen valitsin teholle.
- Ei mitään ylimääräisiä kalaohjelmia eikä muutakaan. Onko joku oikeasti käyttänyt?
- Luukku aukeaa kahvasta, ei (mekaanisesta) napista painamalla. Ei saa olla liian jämäkkä, ettei koko mikro lähde mukana. Nykyisessä mikrossa luukku aukeaa digitaalisesta napista ja luukku pamahtaa auki kovaan ääneen. Ei kiva käydä yöllä lämmittämässä purtavaa.
- Digitaalinen ajastinnuppi ja näyttö ajalle.
Nämä miinukset huomaa käytössä:
- Ikävät piippausäänet.
- Merkinnät kuluvat pois ja ei tiedä kuin kokeilemalla nappien tarkoitusta ja tehon määrää.
- Ajastinnuppi ei toimi kuin ajatus, vaan jättää rekisteröimättä liian nopeasti vääntämällä.
Itse en ole ikinä tarvinnut mihinkään alle 30 sekunnin steppejä. Aina tykitän täysillä teholla ja juurikin 30 s per painallus.Mihin tarvitaan mikroa joka on sekunnin tarkka?
Oma kissa sen verran itsepäinen ettei opi. Ei sitä muutenkaan voi valvoa silloin kun itse on pois kotoa. Riittänee tästä offtopicista.Kyllä mun edesmennyt katti ainakin aika nopeasti tajusi mihin ei saa mennä (keittiön tasot) ja mihin saa (käytännössä kaikki muut paikat), kun sen joka kerta nappasi heti pois väärästä paikasta ja ilmaisi että moinen toiminta ei ole hyväksyttyä. Ei se sinne jonkun ajan päästä enää edes yrittänyt.
Mulla oli joskus hipaisukytkimillä toimiva yleiskaukosäädin. Ei enää koskaan. Täysin turha yrittää painaa mitään ellei tuijota sitä kapulaa kokoajan ja helvetisti vahinkopainalluksia kun pyörii sohvalla tai nostaa pöydältä.Hipaisukytkimen väärissä paikoissa on kyllä saatanasta. Kerran erehdyin semmoisen mankan ostamaan autoon, niin sitä ei kyllä ajossa pystynyt käyttämään ollenkaan. Vähintään puolet painallukista meni ohi, kun toleranssit oli niin pienet.
Nykyisessä sähköuunissa on kierrettävät nupit, mutta jostain hemmetin syystä on muutama lisätoiminto, joista yksi on uunin lukitus pantu yliherkille hipaisukytkimille, jotka reagoi paidan helman hipaisuunkin On kyllä hieno tunne, kun on jonkun lootan nakannut uuniin ja tulee tunnin päästä sitä nälissään katsomaan, niin huomaa, että uunissa on se helvetin lukko päällä ja ruoka kylmää
Käytännön esimerkkinä vauvan parin desin valmispuuro otettaessa huoneenlämmöstä. 30s on liikaa ja 20s täydellinen. Ei mikään äärettömän tärkeä ominaisuus, mutta helpottaa ainakin tuon verran arjessa.Mihin tarvitaan mikroa joka on sekunnin tarkka?
Niinno, itse kun teen jotain mikä vaatii alle 30s, esim voin sulatus niin seison siinä mikron vieressä sen aikaa ja tarkistelen tietyin välein. Sitten jos jotain pitää olla yli 30s niin silloin ei voi olla aika niin justiinsa.Käytännön esimerkkinä vauvan parin desin valmispuuro otettaessa huoneenlämmöstä. 30s on liikaa ja 20s täydellinen. Ei mikään äärettömän tärkeä ominaisuus, mutta helpottaa ainakin tuon verran arjessa.
Korvikemaidon lämmittäminen 37-asteiseksi, kin puhutaan esm 40ml määrästä. Siinä ei analogivehkeellä olisi pärjännyt. Itse asiassa olisin kaivannut jopa sekunnin kymmenysten tarkkuutta.Käytännön esimerkkinä vauvan parin desin valmispuuro otettaessa huoneenlämmöstä. 30s on liikaa ja 20s täydellinen. Ei mikään äärettömän tärkeä ominaisuus, mutta helpottaa ainakin tuon verran arjessa.
Nämä ovat kyllä typeriä. Veikkaan että niitä lisätään mikroihin ihan vaan tuomaan jotain premium-fiilistä ja että voidaan myydä kalliimpia malleja.- Ei mitään ylimääräisiä kalaohjelmia eikä muutakaan. Onko joku oikeasti käyttänyt?
Kalenteri onkin sitten suurempi riesa, Outlookissa kun ei ole widgettiä kuukausinäkymälle jota itse eniten kalenterissa käytän eikä aina haluaisi avata outlookia ja tökätä kalenterikuvaketta ihan vaan kurkatakseen onko 2-3vk päästä joku päivä vapaa tms. Tosin, nyt etätyöaikana ei tuolle ole ihan niin paljon tarvetta kun on tietokoneen lähettyvillä lähes koko ajan.
Tuli kaukosäätimistä mieleen pieni juttu joka häiritsee. Elisa Viihteen digiboksin kaukosäätimessä ei ole mute -nappia. Joutuu pitää äänenvoimakkuus nappia alaspäin pohjassa, että saa äänet pois.