Suunnittelun kukkaset

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 984
Sehän vikuroi työnnettynä ihan pirusti. Ethän sä ny peräkärryäkään työnnä autolla..
Niitä on ainakin kahta mallia, toista ku yrittää työntää niin se mutkittelee ja heittelee voltteja, toinen jopa tottelee vaikka ei loogisin tapa kuljettaa olekaan.
 

MkH

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
432
Google Play Music ja sen vaihtuminen YouTube Musiciksi. Olen käyttänyt tuota Google Play Music -palvelua musiikkistriimaukseen muutaman vuoden, mutta nyt vuoden vaihteessa se yhdistyy YouTube Musiciksi. Palvelua olen käyttänyt Google-tililläni (siinä ei taida olla vaihtoehtojakaan). YouTubessa taas minulla on ollut käytössä ikivanha käyttäjätili palvelun alkuajoilta, joka yhdistettiin taannoin Google-tilin alakäyttäjäksi. Minulla on muutamia syitä, miksi haluan käyttää YouTubea tuolla alkuperäisellä tilillä (mm. kanavatilaukset, suosikkivideot, suositukset, erillinen käyttäjänimi).

Play Music kehotti kuitenkin vaihtamaan tuohon YouTube Musiciin, joten tein vaihdon (Play Musicia on silti yhä mahdollista käyttää vuoden loppuun). Siitä seurasi ongelma, että joutuisin YouTube Musicia käyttäessä aina vaihtamaan käyttäjää Google-tilistä YouTube-alakäyttäjään riippuen siitä, haluanko kuunnella musiikkia tai katsoa videoita. Se ei tietenkään käy päinsä. Asiasta teki vielä mielenkiintoisemman se, että äsken kun kuuntelin pöytäkoneen kautta musiikkia Play Musicilla ja naputin läppäriä sängyssä, avasin läppärillä YouTubesta puolivahingossa jonkin musiikkivideon ja se katkaisi soiton toiselta koneelta ilmoituksella, että musiikkia voi soittaa vain yhdellä laitteella, vaikka läppärillä oli käytössä se YouTube-tili, jolla ei Play Musicia voi käyttää.

Eli en voi käyttää maksullista palvelua tuolla YouTube -alakäyttäjällä, mutta ilmaispalvelun käyttäminen sillä kuitenkin estää maksullisen palvelun käyttämisen päätilillä samaan aikaan.

Ei se kai auta muutakuin ottaa Spotify takaisin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 343
Google Play Music ja sen vaihtuminen YouTube Musiciksi. Olen käyttänyt tuota Google Play Music -palvelua musiikkistriimaukseen muutaman vuoden, mutta nyt vuoden vaihteessa se yhdistyy YouTube Musiciksi. Palvelua olen käyttänyt Google-tililläni (siinä ei taida olla vaihtoehtojakaan). YouTubessa taas minulla on ollut käytössä ikivanha käyttäjätili palvelun alkuajoilta, joka yhdistettiin taannoin Google-tilin alakäyttäjäksi. Minulla on muutamia syitä, miksi haluan käyttää YouTubea tuolla alkuperäisellä tilillä (mm. kanavatilaukset, suosikkivideot, suositukset, erillinen käyttäjänimi).

Play Music kehotti kuitenkin vaihtamaan tuohon YouTube Musiciin, joten tein vaihdon (Play Musicia on silti yhä mahdollista käyttää vuoden loppuun). Siitä seurasi ongelma, että joutuisin YouTube Musicia käyttäessä aina vaihtamaan käyttäjää Google-tilistä YouTube-alakäyttäjään riippuen siitä, haluanko kuunnella musiikkia tai katsoa videoita. Se ei tietenkään käy päinsä. Asiasta teki vielä mielenkiintoisemman se, että äsken kun kuuntelin pöytäkoneen kautta musiikkia Play Musicilla ja naputin läppäriä sängyssä, avasin läppärillä YouTubesta puolivahingossa jonkin musiikkivideon ja se katkaisi soiton toiselta koneelta ilmoituksella, että musiikkia voi soittaa vain yhdellä laitteella, vaikka läppärillä oli käytössä se YouTube-tili, jolla ei Play Musicia voi käyttää.

Eli en voi käyttää maksullista palvelua tuolla YouTube -alakäyttäjällä, mutta ilmaispalvelun käyttäminen sillä kuitenkin estää maksullisen palvelun käyttämisen päätilillä samaan aikaan.

Ei se kai auta muutakuin ottaa Spotify takaisin.
Täällä hieman vastaava ongelma, mutta kyseessä Xbox Live. Joskus muinoin tein @live.fi-tilin pelaamista varten, jota käytti sitten myös veljeni. Toisen @live.fi-tilin tein outlookille ja officelle. Nyt olisi paljon kätevämpi, jos nämä tilit olisivat yhdessä, mutta eihän tuo onnistu. Tai onnistuu ehkä Xbox 360 käyttöliittymän kanssa pienellä riskillä, että molemmat tilit nollataan...
Käytännössä siis olen kirjautuneena outlookiin toisella tilillä ja jos haluan hallinnoida xbox-juttuja, pitää kirjautua ulos ja kirjautua sisään toisilla tunnuksilla. Ja kohta taas uudestaan. Olen ongelmaa koittanut kiertää kahdella eri selaimella.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Maustepurkkien täyttöpussit. Meillä on ollut about 10 vuotta samanlaisia ja samankokoisia Meiran maustepurkkeja, ja uskoisin purkin koon ollut varsin vakio ties miten pitkään. Täyttöpusseja ei vaan saada sopivan kokoisiksi, ja pussissa myytävien mausteiden määrä purkin kokoon nähden vaihtelee aivan satunnaisesti.

Optimaalinen määrä maustetta pussissa olisi purkin koko - 10 %, jolloin saisi kaadettua koko pussin purkkiin, vaikka maustetta olisi vielä hieman jäljellä. Nyt esimerkiksi pizzamausteseospussi on tasan saman painoinen kuin purkki (32 g), eikä sitä ilmavana yrttirouheena meinaa saada mahtumaan edes täysin tyhjään purkkiin. Sitten taas esimerkiksi paprikajauheessa purkki on 34 grammaa ja pussi vain 24 grammaa. Jää n. kolmasosa tyhjäksi.

Myönnän, että ärsyyntymisessäni asiasta on pieniä OCD-piirteitä, mutta ei se nyt voi olla liian vaikeaa pakata tehtaalla sopivaa määrää maustetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 089
Mausteethan ovat kalliita, varmaan haetaan sitä sopivaa hintapistettä hyllyn reunaan säätämällä määrää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Se voi olla tietysti yksi syy, mutta se ei selitä liian isoja pusseja.
No jaa. Mulla on erikokoisia maustepurkkeja, ja kaupan tarjonnasta riippuen mukaan tarttuu erikokoisia pusseja. Tilanne voi olla että joku purkki jää vajaaksi, ja toisiin ei mahdu kaikki, eikä toki tarvikkaan. Joitain juttuja en edes löydä kaupasta koska olen uusavuton...
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 302
mahtuu.jpg

Siinäpä tilaa käydä istunnolla. Eikä ole edes taloyhtiön ainoa. Prkl, kun nuo pesuhuoneet pitää tehdä mahdollisimman pieneksi.
Kuvassa oleva WC-istuinkin on toinen varsinainen kukkanen, varsinkin laadunvarmistukseltaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Optimaalinen määrä maustetta pussissa olisi purkin koko - 10 %, jolloin saisi kaadettua koko pussin purkkiin, vaikka maustetta olisi vielä hieman jäljellä.
Mausteethan ovat kalliita, varmaan haetaan sitä sopivaa hintapistettä hyllyn reunaan säätämällä määrää.
Ongelma on vähäinen, mutta todellinen. Selityskin lienee osittain tässä.

Minäkin olen vähän pakko-oireburgeri ja lisään tähän tavallaan osittaiseksi selitykseksi vielä yhden huolen. Joitakin mausteitahan kuluu aika hitaasti - ainakin minulla jopa siinä määrin hitaasti että jos ylläpidän laajaakin valikoimaa, jotkin laadut menevät vanhaksi kun niitä on käytetty vasta muutamia kertoja, mutta tämä lienee ääritapaus. Kuitenkin jotkin tuotteet eivät kulu loppuun vuodessa tai parissa.

Joka tapauksessa sekin voi olla ongelma, jos täyttää aina uutta, kun vanhaa on jäljellä 10% tai vaikka 40%. Mikäli on oikeasti ikääntyvä tuote eikä purkin tyhjentymisväli ole kovin lyhyt, niin minä kyllä heittäisin loput jämät roskiin ja täyttäisin tyhjän ja ehkä jopa pestyn purkin kokonaan tuoreesta täyttöpussista. Näin ollen pussin ja purkin sisältö saisi olla mielellään täsmälleen sama - eikä sen purkin tarvitse ensitäytöllä olla ihan suuta myöten ahdettu.

Tietenkin osa valmistajien ja pakkaajien ajatusta voi olla se, ettei täyttöpusseja ole varsinaisesti tarkoitettu edes samalle asiakasryhmälle, joka ostaa ko. merkin brändättyjä lasipurkkeja. Merkittävä osa ihmisistä ostaa aina lasipurkkeja tuntematta koko täyttöpakkauksen konseptia, tai sitten halvimman tuotteen oli se purkissa tai pussissa. Tietty osa taas ostaa aina pussitavaraa ja käyttää omia purnukoitaan niille. Vain osa ostaa purkkeja riviin tietäen, mitä lajia jo on ja ostaa pusseja täyttääkseen niitä. Ei mauste ole mitään pesuainetta.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Joka tapauksessa sekin voi olla ongelma, jos täyttää aina uutta, kun vanhaa on jäljellä 10% tai vaikka 40%. Mikäli on oikeasti ikääntyvä tuote eikä purkin tyhjentymisväli ole kovin lyhyt, niin minä kyllä heittäisin loput jämät roskiin ja täyttäisin tyhjän ja ehkä jopa pestyn purkin kokonaan tuoreesta täyttöpussista. Näin ollen pussin ja purkin sisältö saisi olla mielellään täsmälleen sama - eikä sen purkin tarvitse ensitäytöllä olla ihan suuta myöten ahdettu.
Tuon olen ratkaissut kaatamalla rippeet purkista kannelle, kaatamalla uudet mausteet pohjalle ja vanhat päälle. Kyllähän ne tietysti sekoittuvat siellä heti kun purkkia kallistaa, mutta eipä ainakaan jää useammaksi kierrokseksi samat mausteet pohjalle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Siinäpä tilaa käydä istunnolla. Eikä ole edes taloyhtiön ainoa. Prkl, kun nuo pesuhuoneet pitää tehdä mahdollisimman pieneksi.
On se kyllä melkoista perseilyä. Vastapainona invapiruettivessoille. Miksei voi tehdä saniteettitiloja fiksusti niin että joku normaali ihminen selvinpäin ostaisi asunnon? Saatana. Viritykset ovat kuin jossain pahimmissa rintamamiestaloissa, joita on joskus tullut katsottua projektiksi ja käännyttyä pois.
Kuvassa oleva WC-istuinkin on toinen varsinainen kukkanen, varsinkin laadunvarmistukseltaan.
Vaikka en tietoisesti pyttyä tunnista, lihasmuistista tosiaan tulee tietty fiilis. Ei taida huuhtoa kunnolla ja jumimatta nappia, ellei oikein asioikseen keskity joka kerta painamaan ison huuhtelun toimintona molemmat napit apinan raivolla? Jos silloinkaan.
Usein noita on käännetty pieneen kulmaan, niin mahtuu aika hyvin.
Joo, ja kun kalusteetkin mitoitetaan tämän mukaan, "helpottaa" mukavasti wc-istuimen seuraavaa vaihtoa. :rofl:
Ei muuta, mutta miksi helvetissä noihin ei voi asentaa sitä varusteena myytävää suihkuverhopalikkaa? Tollaisenaan suihkussakäynti roiskii koko vessan lattian läpimäräksi, kiva siinä suihkun jälkeen käydä jonkun muun tekemässä vaikka iltatoimiansa.
Tuo on lifestylebloggaajien ja muiden lumihiutaleiden toisten silmiin syövyttämä meemipakotettu trendi. Kun ihanissa homehotelleissakin on tuollaiset, niin pitäähän se kotiinkin saada. Käytännöllisyydellä voi pyyhkiä perseen, ketä niinku kiinnostaa kun asunto on ikeanäyttely? Täytyy olla eksplusiivista luksusta. Samaan paskioon tietenkin halvin sadesuihku, pari tekokasvia ja puujäljitelmää. Sopii hyvin sen saman laatoituksen kanssa, joka on kaikilla muillakin. Ainakin kuvissa näyttää kivalta, kunhan muistaa siivota joka päivä.
ja kun aiheeseen päästiin, niin missä ihmeessä myytäis 90 asteen kulmaan laitettavaa suihkuverhotankoa, joka on pelkällä kattokiinnityksellä?
En muuten tiedä, mutta olen kyllä nähnyt noita useamman mökeillä - asunnoissahan on muodissa lasiseinä tai lasiovet.

Siis pienellä kaarella oleva 90 asteen kulmaverhokisko, alumiiniprofiilia johon menee pienet nipsut, kiinnitys pelkkään kattoon. Pitänee kysellä josko joku muistaisi. Mutta eikös tuo ole sovellettavissa mihin tahansa, jos kisko on tarpeeksi universaalia. Tarpeeksi monta kiinnitystä sisältäpäin kiskon läpi ja seinäkiinnike on tarpeeton. Ei tarvitse asentaa ihan kiinni kattomateriaaliin, vaan voi soveltaa haluamansa näköisiä putken pätkiä holkeiksi, vaikka sellaisia ei tulisi mukana. Tarkemmin ajatellen muuten epäilen, että ne pirut ovat ihan itse soveltaneet ja vaan jättäneet seinäkiinnitykset pois.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 669


Siinäpä tilaa käydä istunnolla. Eikä ole edes taloyhtiön ainoa. Prkl, kun nuo pesuhuoneet pitää tehdä mahdollisimman pieneksi.
Kuvassa oleva WC-istuinkin on toinen varsinainen kukkanen, varsinkin laadunvarmistukseltaan.
Tässä olisi kyllä kiva kysyä arkkitehdilta, että mitenkäs se pääsuunnittelija on mielestään onnistunut kalustesijoittelussa...
On kyllä harmillista tämä rakennusalalla oleva suunnitteludilemma, että nollat taulussa lyödään symboleja suunnitelmiin tai kopioidaan pohjat jostain edellisestä projektista. Ja heti seuraavassa lauseessa paukutellaan henkseleitä, kun ollaan niin vi**n ammattilaisia. Olen itse talotekniikkapuolella suunnittelijana niin tiedän mistä puhun.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 968
Ostin halvalla puntarin, jossa on myös kehonkoostumusmittari. Tiedän, että noissa halvoissa puntareissa rasvaprosentin mittaukset näyttävät ihan mitä sattuu, mutta ostin kuitenkin. Pääsee vähän leikkimään mittauksilla, eikä tuo ollut tavallisia puntareita kalliimpi.

Paino ja muut mittaukset tehdään niin, että paljaat jalat laitetaan noiden metalliantureiden päälle. Ilmeisesti kellään testaajalla ei ollut 46 kokoista jalkaa. Itse kun laitan jalat oikealle paikalle, varpaat menevät väkisin noiden hipaisupainikkeiden päälle ja koko puntari menee siitä luonnollisesti aivan sekaisin ja lähtee selaamaan profiileja ja toimintoja, eikä mittaamisesta tule mitään. Ei mitään järkeä. Olisivat laittaneet nuo painikkeet jonnekin muualle tai edes tehnyt niistä kunnon painonappeja.

WhatsApp Image 2020-10-07 at 14.00.24.jpeg
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 775
Onhan se nopeaa ja vaivatonta kun ei tarvi itse pumpata. Sitten jos on vielä seinämalli niin ei pöytätilaa vie ja pöydän puhtaanapito helpompaa. Sitten se vasta helppoa on jos vielä on sellaunen tunnistimella oleva hanakin.
Pumppumalleista tuppaa tulemaan aina liikaa saippuaa. Meillä ainakin lasten käytössä sai vähän väliä täyttää. Myös kun likaisilla käsillä noita pulloja räpelsivät (minä myös), niin pullot oli aina yltäpäältä liassa ja saippuassa. Nyt on annostelijat puhtaita. Ja tietty keittössä on kätevä, kuten ketjussa mainittukin. Meillä tiskiainetta tollaisessa keittiössä ja alle kun näyttää harjaa, niin saa lurauksen pesuainetta ja voi jonkun kipposen tai kupposen nopeaan tiskata.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
245
Ostin halvalla puntarin, jossa on myös kehonkoostumusmittari. Tiedän, että noissa halvoissa puntareissa rasvaprosentin mittaukset näyttävät ihan mitä sattuu, mutta ostin kuitenkin. Pääsee vähän leikkimään mittauksilla, eikä tuo ollut tavallisia puntareita kalliimpi.

Paino ja muut mittaukset tehdään niin, että paljaat jalat laitetaan noiden metalliantureiden päälle. Ilmeisesti kellään testaajalla ei ollut 46 kokoista jalkaa. Itse kun laitan jalat oikealle paikalle, varpaat menevät väkisin noiden hipaisupainikkeiden päälle ja koko puntari menee siitä luonnollisesti aivan sekaisin ja lähtee selaamaan profiileja ja toimintoja, eikä mittaamisesta tule mitään. Ei mitään järkeä. Olisivat laittaneet nuo painikkeet jonnekin muualle tai edes tehnyt niistä kunnon painonappeja.

Mulla on Beurer BG 17 vaaka jossa tuota ongelmaa ei ole. Painikkeet ovat näytön "yläpuolella", reunan alla. Siinä niitä on lähinnä hankala painaa, mutta harvemmin tulee noita lisäominaisuuksia käytettyä.
Báscula digital Beurer BG 17 plateada | Mercado Libre
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 302
Usein noita on käännetty pieneen kulmaan, niin mahtuu aika hyvin.
No joo, jos viemäri olisi hyvästä teknisestä syystä liian lähellä seinää ja nk. toissijaisessa paskiossa niin silloin. Muuten näyttää v***** rumalle.

Mutta ai että, toi saatanan lasiseinä suihkussa. Mikä helvetti sen pointti on? Täyttää mahdollisimman halvalla sähköturvallisuusmääräykset varmaan?

Ei muuta, mutta miksi helvetissä noihin ei voi asentaa sitä varusteena myytävää suihkuverhopalikkaa? Tollaisenaan suihkussakäynti roiskii koko vessan lattian läpimäräksi, kiva siinä suihkun jälkeen käydä jonkun muun tekemässä vaikka iltatoimiansa.

Mulla vastaava nykyisessä ja tulevassa kämpässä. Helvetin kallis asunto ja sit ekana hommana saat hakea ikeasta vitosella suihkuverhotangon ja pätkän verhoa että voit käyttää suihkua. Hilariushiiri.jpg.

edit: ja kun aiheeseen päästiin, niin missä ihmeessä myytäis 90 asteen kulmaan laitettavaa suihkuverhotankoa, joka on pelkällä kattokiinnityksellä? Miksi helkkarissa nämä pitää aina väkisten ampua kaakeleiden läpi kun katto on lähes aina puutavaraa jolloin asennus on helppo ja nopea. Raah.
Tuo on lifestylebloggaajien ja muiden lumihiutaleiden toisten silmiin syövyttämä meemipakotettu trendi. Kun ihanissa homehotelleissakin on tuollaiset, niin pitäähän se kotiinkin saada. Käytännöllisyydellä voi pyyhkiä perseen, ketä niinku kiinnostaa kun asunto on ikeanäyttely? Täytyy olla eksplusiivista luksusta. Samaan paskioon tietenkin halvin sadesuihku, pari tekokasvia ja puujäljitelmää. Sopii hyvin sen saman laatoituksen kanssa, joka on kaikilla muillakin. Ainakin kuvissa näyttää kivalta, kunhan muistaa siivota joka päivä.

En muuten tiedä, mutta olen kyllä nähnyt noita useamman mökeillä - asunnoissahan on muodissa lasiseinä tai lasiovet.

Siis pienellä kaarella oleva 90 asteen kulmaverhokisko, alumiiniprofiilia johon menee pienet nipsut, kiinnitys pelkkään kattoon. Pitänee kysellä josko joku muistaisi. Mutta eikös tuo ole sovellettavissa mihin tahansa, jos kisko on tarpeeksi universaalia. Tarpeeksi monta kiinnitystä sisältäpäin kiskon läpi ja seinäkiinnike on tarpeeton. Ei tarvitse asentaa ihan kiinni kattomateriaaliin, vaan voi soveltaa haluamansa näköisiä putken pätkiä holkeiksi, vaikka sellaisia ei tulisi mukana. Tarkemmin ajatellen muuten epäilen, että ne pirut ovat ihan itse soveltaneet ja vaan jättäneet seinäkiinnitykset pois.
Noi suihkuverhot vasta onkin yksi vitun kukkanen. Pitäisi poltaa kaikki niitä tekevät tehtaat. Ihan sama miten on niin aina on koko kylppärin lattia märkä tai sitten se hiton verho tulee ahdistelemaan ja haluaa liimautua suhkuttelijaan kiinni.
Verhokiskon kiinnitys seinään johtuu luultavasti siitä että tulee aika rimpula jos kiinnitetään vain kattoon koska kattohan voi olla mitä vaan 2200-4000 väliltä.
Tosin ei tuommoinen seinänpätkäkään mikään käytännölinen ole, noh ei kastu wc-istuin.
Semmoinen 2 ovinen on parempi mutta oikeasti nekin on ihan paskoja.
Tietenkin noi lasiovet/seinät näyttää hirveiltä 6kk käytön jälkeen jos niitä ei ole aina hinkkaamassa puhtaaksi.

Vaikka en tietoisesti pyttyä tunnista, lihasmuistista tosiaan tulee tietty fiilis. Ei taida huuhtoa kunnolla ja jumimatta nappia, ellei oikein asioikseen keskity joka kerta painamaan ison huuhtelun toimintona molemmat napit apinan raivolla? Jos silloinkaan.
Lähdetään siitä että noin 30% tulee tehtaalta huonosti koottuna, kiinnitysruuvit löysällä, säiliön tiiviste huonosti välissä, uimuriventtiillii jumittaa auki, painonappii jää joskus pohjaan/ei palauta, vesimäärän rajoitin asennettu huonosti. Joskus on ollut tyhjennysyhde huonosti, jokunen kerta keramiikkamuruja tiivisteiden välissä.
Noh, mitä odottaakkaan alle satasen puolalaisesta laatutuotteesta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
968
En tiedä onko täällä ketjussa jo jossain vaiheessa käyty läpi mutta Nintendo Switch ja sen USB-latausportti. Tarkemmin tuon portin sijoittaminen tuonne konsolin pohjaan.
Hienoa kun tehty mukana kulkeva konsoli jota mainoksissa yms porukka pelaa pitämällä sitä pöydällä jne, ja sitä onkin ihan mukava pelata niin että pitää sitä konsolia pöydällä. Mutta sitten jos sitä haluasi ladata samalla kun pelaa niin eipä onnistu koska se latausportti on siellä pohjassa. Eihän se sillon pysy pystyssä pöydällä kun USB-johto tulee sielä pohjasta. En tiedä kuka hitto tuon on suunitellut, mutta ei ole kyllä ihan loppuun asti mietitty homma.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 984
En tiedä onko täällä ketjussa jo jossain vaiheessa käyty läpi mutta Nintendo Switch ja sen USB-latausportti. Tarkemmin tuon portin sijoittaminen tuonne konsolin pohjaan.
Hienoa kun tehty mukana kulkeva konsoli jota mainoksissa yms porukka pelaa pitämällä sitä pöydällä jne, ja sitä onkin ihan mukava pelata niin että pitää sitä konsolia pöydällä. Mutta sitten jos sitä haluasi ladata samalla kun pelaa niin eipä onnistu koska se latausportti on siellä pohjassa. Eihän se sillon pysy pystyssä pöydällä kun USB-johto tulee sielä pohjasta. En tiedä kuka hitto tuon on suunitellut, mutta ei ole kyllä ihan loppuun asti mietitty homma.
en vähättele ongelmaa mutta kulma-adapterilla tai -johdolla voinee ainakin vähentää ongelmaa
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
245
En tiedä onko täällä ketjussa jo jossain vaiheessa käyty läpi mutta Nintendo Switch ja sen USB-latausportti. Tarkemmin tuon portin sijoittaminen tuonne konsolin pohjaan.
Hienoa kun tehty mukana kulkeva konsoli jota mainoksissa yms porukka pelaa pitämällä sitä pöydällä jne, ja sitä onkin ihan mukava pelata niin että pitää sitä konsolia pöydällä. Mutta sitten jos sitä haluasi ladata samalla kun pelaa niin eipä onnistu koska se latausportti on siellä pohjassa. Eihän se sillon pysy pystyssä pöydällä kun USB-johto tulee sielä pohjasta. En tiedä kuka hitto tuon on suunitellut, mutta ei ole kyllä ihan loppuun asti mietitty homma.
Pöytätelinelatureita on saatavilla: Adjustable Charging Stand for Nintendo Switch

Amazon.com: Nintendo Switch Adjustable Charging Stand - Switch: Video Games
 

tunke

NOSTO
Liittynyt
19.04.2017
Viestejä
420
Nuo Nintendo switch:n pöytälaturit tai kulmamallin kaapelithan vain vahvistaa sen asian, että latausportin paikka on suunnittelun kukkanen.
Paitsi tietenkin jos halutaan tarkoituksella tehdä ongelma joka ratkaistaan erikseen myytävällä lisäosalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 660
Meiän pikkuvessa oli melkoinen suunnittelun kukkanen ennen remonttia.
Toi on helvetin pieni koppi ja sitten pytty on laitettu niin päin että koppiin ahtaudutaan sivuttain ja niin että polvet melkein osuu vastaseinään. Onneks tuska on vielä maksimoitu niin että vessan patteri (puuttuu kuvasta) on sijoittettu suoraan pytyn eteen niin että sen lisäks että se on helvetin ahdas kolo niin varmasti myös polvet palaa kun nojaa patteriin.
IMG_20200415_162513.jpg

Tosin alkuperäisissä piirustuksissa vessa on ollut suurempi ja tuo patteriseinä kauempana, mutta koska on haluttu suurentaa vastapuolella olevaa tuulikaappia niin on pihistetty vessasta eikä tajuttu että tulee niin ahdas.

No ei muuta kuin vessa palasiks ja viemärin siirto ja pytty toisinpäin niin alkaa muistuttaa jo ihan oikeaa vessaa. Patteripistoketta ei lähetty siirtämä, mutta patteri kyllä siirrettiin vähän fiksummin. Pitää vaan piuha vielä piilottaa.
2020-09-23 16.27.58.jpg



E: Niin joo ja tottakai ton kopin alkuoperäiset sähköt meni niin että vessan ainoa pistoke ei toiminut jos valot ei ollut päällä.. Sekin hoidettiin kuntoon rempassa ja nyt on lisäpistokkeet jossa aina virta ja peilikaapilla ja kattolampulla oma katkaisija. Ja toki kattoon laitettiin HUE plafondi niin saa automaattisen yövalon liiketunnistimella niin on kyllä vitun jepa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 660
Varsin yleinen ja typerä tapa on pakottaa linkki avautumaan uuteen välilehteen. Jos haluan linkin avautuvaksi uuteen välilehteen, niin päätän sen mieluummin itse.
Mä oon juur päinvastaista mieltä. Linkin avaaminen nykyiseen ikkunaan on järjetöntä. Monissa jutuissa on linkki johonkin lähteeseen tai muuhun ja kun klikkaat sitä niin avaa nykyisen sivun päälle ja lukeminen jää kesken. Sitten kun painat takaisin nappia niin palataan edelliselle sivulle. Ja sivun alkuun. Sitten taas saa skrollata mihin jäi.
Aina oletuksena pitäis olla linkit uuteen välilehteen on mun mielipide.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
245
Varsin yleinen ja typerä tapa on pakottaa linkki avautumaan uuteen välilehteen. Jos haluan linkin avautuvaksi uuteen välilehteen, niin päätän sen mieluummin itse.
Ja toisinaan on myös toisinpäin. Olikohan esim. Iltalehden uutislaatikko joillain sivustoilla
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Mä oon juur päinvastaista mieltä. Linkin avaaminen nykyiseen ikkunaan on järjetöntä. Monissa jutuissa on linkki johonkin lähteeseen tai muuhun ja kun klikkaat sitä niin avaa nykyisen sivun päälle ja lukeminen jää kesken. Sitten kun painat takaisin nappia niin palataan edelliselle sivulle. Ja sivun alkuun. Sitten taas saa skrollata mihin jäi.
Aina oletuksena pitäis olla linkit uuteen välilehteen on mun mielipide.
Linkin avaaminen nykyisen sivun päälle on ihan ok. Itse klikkaan vasemmalla napilla jos haluan linkin aukeavan nykyisen tilalle ja keskinapilla jos haluan uuteen välilehteen. Joskus vaan vasen klikki ärsyttävästi avaa uuden välilehden tai jopa uuden ikkunan tai sitten keskinappi ja oikea nappi on estetty joten linkkiä ei saa ilman kikkailua uuteen välilehteen.

Haluaisin ihan itse päättää aukeaako linkki samaan välilehteen, uuteen välilehteen vai uuteen ikkunaan. Valitettavasti tuo on monilla sivuilla rikottu/estetty ja se ärsyttää suunnattomasti.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Mä oon juur päinvastaista mieltä. Linkin avaaminen nykyiseen ikkunaan on järjetöntä.
Varsin yleinen ja typerä tapa on pakottaa linkki avautumaan uuteen välilehteen. Jos haluan linkin avautuvaksi uuteen välilehteen, niin päätän sen mieluummin itse.
Haluaisin ihan itse päättää aukeaako linkki samaan välilehteen, uuteen välilehteen vai uuteen ikkunaan. Valitettavasti tuo on monilla sivuilla rikottu/estetty ja se ärsyttää suunnattomasti.
Juu, joku tekee muiden puolesta päätöksiä, tässkin ketjussa jo monta toivetta.

Selaimessa pitäisi olla vipu millä valita miten oletuksena linkit avataa, ja siteen ns kakkoseleellä jos haluaa yksittäin toimia toisin.

Ja siis halua linkkien avautuvan tastavälilehteen, mutta tuskin kuitenkaan oletuksena, eli taitaa enemmistö klikkauksista olla kuitekin ihan etenemistä. Vaikka tälläkin foorumilla paljo avaan linkkejä uuteen taustavälilheteen niin tuskin kuitenkaan enemmistönä, ne vaan tekee tietoisesti.

Hyvin tehdyissä sivuissa on toki linkin perässä kuvake jolla avataan uuteen ikkunaan (välilehteen/taustavälilehteen), vaivatonta, oli sitten hiiri, näppis, tökkittävänäyttö jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 660
Juu, joku tekee muiden puolesta päätöksiä, tässkin ketjussa jo monta toivetta.

Selaimessa pitäisi olla vipu millä valita miten oletuksena linkit avataa, ja siteen ns kakkoseleellä jos haluaa yksittäin toimia toisin.

Ja siis halua linkkien avautuvan tastavälilehteen, mutta tuskin kuitenkaan oletuksena, eli taitaa enemmistö klikkauksista olla kuitekin ihan etenemistä. Vaikka tälläkin foorumilla paljo avaan linkkejä uuteen taustavälilheteen niin tuskin kuitenkaan enemmistönä, ne vaan tekee tietoisesti.

Hyvin tehdyissä sivuissa on toki linkin perässä kuvake jolla avataan uuteen ikkunaan (välilehteen/taustavälilehteen), vaivatonta, oli sitten hiiri, näppis, tökkittävänäyttö jne.
Ittellä kun on Firefox käytössä niin tulee kaikki linkit avattua vaistomaisesti hiiren keskinapilla omaan tabiin, mutta esmes kirjastossa vituttaa kun saa hakutulokset ja haluias avaa ne omiin välilehtiinsä niin ei onnistu vaan se avaa aina nykyisen päälle. Sitten kun siitä tulee takas niin tietenkään se ei mene takaisin hakutuloksiin vaan kirjaston etusivulle ja taas kun haluu katsoa ne muut vaihtoehdot niin pitää tehdä haku uudelleen..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Ittellä kun on Firefox käytössä niin tulee kaikki linkit avattua vaistomaisesti hiiren keskinapilla omaan tabiin, mutta esmes kirjastossa vituttaa kun saa hakutulokset ja haluias avaa ne omiin välilehtiinsä niin ei onnistu vaan se avaa aina nykyisen päälle. Sitten kun siitä tulee takas niin tietenkään se ei mene takaisin hakutuloksiin vaan kirjaston etusivulle ja taas kun haluu katsoa ne muut vaihtoehdot niin pitää tehdä haku uudelleen..
Miksei onnistu kirjastossa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Käytettävä selain ei välttämättä tue. Tai sitten joutuu avaamaan jollain hiirenoikeaavaaomaanvälilehteen jutuilla.
Mikä selain siellä sitten oikein on? Kyllähän kaikki valtavirtaselaimet (IE, Edge, Firefox, Chrome) varmaan toistakymmentä vuotta on ctrl+left clickillä tai keskinapilla avannut linkit uuteen välilehteen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 660
Mikä selain siellä sitten oikein on? Kyllähän kaikki valtavirtaselaimet (IE, Edge, Firefox, Chrome) varmaan toistakymmentä vuotta on ctrl+left clickillä tai keskinapilla avannut linkit uuteen välilehteen?
Jaa-a, empä tiiä. Mä oon jo varmaan 10v tottunu klikkaan hiiren keskinappia enkä tiiä muista loitsuista mitään.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 174
Ei hitto, äijät mullisti mun maailman. WTF, oon aina vaan avannut linkit hiiren oikea ja avaa uuteen välilehteen.
En oo ollu tietoinen tuosta hiiren keskinappitoiminnosta.
Täähän on kätevä toiminto :thumbsup:
What is this sorcery :jd:
 
Liittynyt
10.02.2018
Viestejä
436
Mä oon juur päinvastaista mieltä. Linkin avaaminen nykyiseen ikkunaan on järjetöntä. Monissa jutuissa on linkki johonkin lähteeseen tai muuhun ja kun klikkaat sitä niin avaa nykyisen sivun päälle ja lukeminen jää kesken. Sitten kun painat takaisin nappia niin palataan edelliselle sivulle. Ja sivun alkuun. Sitten taas saa skrollata mihin jäi.
Aina oletuksena pitäis olla linkit uuteen välilehteen on mun mielipide.
Ero on siinä, että jos linkkiä ei pakoteta aukeamaan uuteen välilehteen, niin jokainen saa itse valita miten sen haluaa avata. Jos taas pakottaa, niin sitten ei jää vaihtoehtoja.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
312
Ei hitto, äijät mullisti mun maailman. WTF, oon aina vaan avannut linkit hiiren oikea ja avaa uuteen välilehteen.
En oo ollu tietoinen tuosta hiiren keskinappitoiminnosta.
Täähän on kätevä toiminto :thumbsup:
Myöskin ctrl+hiiren vasen nappi tekee saman. Ite tottunut läppärillä tohon yhdistelmään.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
1 024
Miksi useilla autovalmistajilla on ongelmia toteuttaa toimiva ajovaloautomatiikka?
Käytännössä kaikki japanin/korean suunnalla suunnitellut autot ajavat perä pimeänä sateessa, sumussa, lumipyryssä ja hämärässä, säkkipimeässä vasta syttyy takavalot.
Ei luulisi olevan vaikeaa kopioida toimiva automatiikka joltain muulta valmistajalta, on kuitenkin useita merkkejä joissa takavalot toimivat automatiikan kanssa suhteellisen hyvin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Tai siitä että Pohjola on niin marginaalinen markkina että turha tehdä erillistä järjestelyä tänne tuleviin autoihin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 157
Varmasti kaikki tekniikat on patentoitu, joten sellaisen "kopioiminen" tulee kalliiksi.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
1 024
Tai siitä että Pohjola on niin marginaalinen markkina että turha tehdä erillistä järjestelyä tänne tuleviin autoihin
Vesisade ja/tai hämärä on maailmanlaajuinen ilmiö.
Aamuhämärässä vesisateella motarilla 70km/h ajava Kia/Toyota on aina yhtä mukava yllätys. Ihmeen vähän kuitenkin sattuu peräänajoja ottaen huomioon kuinka paljon noita tuolla liikkuu.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
En tiedä onko täällä ketjussa jo jossain vaiheessa käyty läpi mutta Nintendo Switch ja sen USB-latausportti. Tarkemmin tuon portin sijoittaminen tuonne konsolin pohjaan.
Hienoa kun tehty mukana kulkeva konsoli jota mainoksissa yms porukka pelaa pitämällä sitä pöydällä jne, ja sitä onkin ihan mukava pelata niin että pitää sitä konsolia pöydällä. Mutta sitten jos sitä haluasi ladata samalla kun pelaa niin eipä onnistu koska se latausportti on siellä pohjassa. Eihän se sillon pysy pystyssä pöydällä kun USB-johto tulee sielä pohjasta. En tiedä kuka hitto tuon on suunitellut, mutta ei ole kyllä ihan loppuun asti mietitty homma.
Tuostapa tulikin mieleen tämä applen hiiri.. virta loppuu, nii sit odotellaan lataamista ennenkuin uudelleen käytetään :D Toi on varmasti korjattu jo perinteisemmällä edessäolevalla latausliittimellä, mut tässä mallissa oli näin. Onhan noi muutenki suunnittelun kukkasia. Nättejä, mut totaallisen surkeita käyttää. Eipä hiirtä edes tule kaivattua mbp:lla, paitsi jos liittää näyttöön. Sillloin näppis+hiiri on tarpeen.
27021686_10156043051453890_8833881814546986617_o.jpg
 
Liittynyt
21.03.2018
Viestejä
97
Tuli ostettua tuommoinen 6 tuuman usb pöytätuuletin, missä myös akku.
Puhaltimessa on jatkuva käyttö ja ajastin 2h, 4h, 6h ja 8h.
Vilkaisin myös Kiellettyä Kirjallisuutta eli ohjekirjaa, siellä lukee:
"Huomautus: Käytä yhtäjaksoisesti korkeintaan 4 tuntia, sillä jatkuva pitkäaikainen käyttö voi aiheuttaa vakavan ylikuumenemisen"
Kiinalaisissa käyttöohjeissa on näitä varman päälle pelaamisia. Meillä on jokin Tokmannin myymä kaasugrilli, jonka ohjeet kieltävät pitämästä päällä yhtäaikaa yli 50% polttimista, koska se voi aiheuttaa lämmön tiivistymistä. Siispä kolmesta polttimesta saa käyttää yhtä. :rofl:

Tytär totesi, että eikös tuo lämmön tiivistyminen ole ikään kuin grillin tarkoitus.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
461
Miksi useilla autovalmistajilla on ongelmia toteuttaa toimiva ajovaloautomatiikka?
Käytännössä kaikki japanin/korean suunnalla suunnitellut autot ajavat perä pimeänä sateessa, sumussa, lumipyryssä ja hämärässä, säkkipimeässä vasta syttyy takavalot.
Ei luulisi olevan vaikeaa kopioida toimiva automatiikka joltain muulta valmistajalta, on kuitenkin useita merkkejä joissa takavalot toimivat automatiikan kanssa suhteellisen hyvin.
Ihmettelen tätä samaa etenkin kun nykyään monet takavaloista muotoillaan kaikenlisäksi hienoiksi ledeineen niin miksi ne ei sitten ole päällä ajossa.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 339
Useiden jääkaappien oven suljetun asennon tunnistin aktivoituu liian aikaisin. Tämän huomaa siitä, että valon sammumisen pystyy helposti näkemään, kun ovi laitetaan kiinni.

Seurauksena tästä on se, että liian kauan auki pidetystä ovesta kertova varoitusääni on monesti hyödytön, koska vahingossa auki jäänyt ovi on melkein poikkeuksetta vain hiukan raollaan, jolloin varoitusääntä ei usein edes tule.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Vesisade ja/tai hämärä on maailmanlaajuinen ilmiö.
Aamuhämärässä vesisateella motarilla 70km/h ajava Kia/Toyota on aina yhtä mukava yllätys. Ihmeen vähän kuitenkin sattuu peräänajoja ottaen huomioon kuinka paljon noita tuolla liikkuu.
No jaa, aika paljon on eri maissa tullut ajeltua ja vaikka hämärää onkin - on vähän eriasia ajella vaikka jossain Italiassa hämärällä kuin Suomessa. Keksinet itsekin varmaan N eroavaisuutta maiden välillä keliolosuhteissa.
 
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
620
Ihmettelen tätä samaa etenkin kun nykyään monet takavaloista muotoillaan kaikenlisäksi hienoiksi ledeineen niin miksi ne ei sitten ole päällä ajossa.
Eihän siitä ole kovin kauan, kun Suomessa oli aina ajaessa pakko pitää etu- ja takavalot päällä. Kaikissa valoautomatiikalla varustetuissa autoissa (eli lähes kaikissa uudehkoissa autoissa) oli silloin etu- ja takavalot aina päällä. Itse asiassa siinä missä etuvalot sai aina parkeille, takavaloja ei yleensä saanut pimeäksi virtojen ollessa päällä, vaikka yritti. Muistaakseni EU kielsi takavalojen pitämisen aina päällä (siis kielsi lainsäädännön joka velvoittaa niiden aina päällä pitämiseen ja/tai kielsi automatiikan joka estää takavalojen sammuttamisen, en tiedä tarkalleen), perusteluna varmaankin polttoaineensäästö, vaikka elettiin jo aikakautta, jolloin ledit oli korvaamassa hehkulamppuja takavaloissa.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
1 024
No jaa, aika paljon on eri maissa tullut ajeltua ja vaikka hämärää onkin - on vähän eriasia ajella vaikka jossain Italiassa hämärällä kuin Suomessa. Keksinet itsekin varmaan N eroavaisuutta maiden välillä keliolosuhteissa.
Tottakai keliolosuhteissa on eroa.
Se ei silti poista sitä tosiasiaa että myös esim. Italiassa on pimeää, samoin Japanissa.
Onko Italian pimeä niin erilainen ettei valoja tarvita?
 
Liittynyt
10.02.2018
Viestejä
436
Eihän siitä ole kovin kauan, kun Suomessa oli aina ajaessa pakko pitää etu- ja takavalot päällä.
Suomessa on edelleen käytettävä aina ajo- tai huomiovaloja. Takavaloissa tällaista pakkoa ei tietääkseni ole ollut ikinä ja nykymuotoinen laki on ollut olemassa jo yli 20 vuotta.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 410
Viestejä
4 160 102
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom