Google Play Music ja sen vaihtuminen YouTube Musiciksi. Olen käyttänyt tuota Google Play Music -palvelua musiikkistriimaukseen muutaman vuoden, mutta nyt vuoden vaihteessa se yhdistyy YouTube Musiciksi. Palvelua olen käyttänyt Google-tililläni (siinä ei taida olla vaihtoehtojakaan). YouTubessa taas minulla on ollut käytössä ikivanha käyttäjätili palvelun alkuajoilta, joka yhdistettiin taannoin Google-tilin alakäyttäjäksi. Minulla on muutamia syitä, miksi haluan käyttää YouTubea tuolla alkuperäisellä tilillä (mm. kanavatilaukset, suosikkivideot, suositukset, erillinen käyttäjänimi).
Play Music kehotti kuitenkin vaihtamaan tuohon YouTube Musiciin, joten tein vaihdon (Play Musicia on silti yhä mahdollista käyttää vuoden loppuun). Siitä seurasi ongelma, että joutuisin YouTube Musicia käyttäessä aina vaihtamaan käyttäjää Google-tilistä YouTube-alakäyttäjään riippuen siitä, haluanko kuunnella musiikkia tai katsoa videoita. Se ei tietenkään käy päinsä. Asiasta teki vielä mielenkiintoisemman se, että äsken kun kuuntelin pöytäkoneen kautta musiikkia Play Musicilla ja naputin läppäriä sängyssä, avasin läppärillä YouTubesta puolivahingossa jonkin musiikkivideon ja se katkaisi soiton toiselta koneelta ilmoituksella, että musiikkia voi soittaa vain yhdellä laitteella, vaikka läppärillä oli käytössä se YouTube-tili, jolla ei Play Musicia voi käyttää.
Eli en voi käyttää maksullista palvelua tuolla YouTube -alakäyttäjällä, mutta ilmaispalvelun käyttäminen sillä kuitenkin estää maksullisen palvelun käyttämisen päätilillä samaan aikaan.
Ei se kai auta muutakuin ottaa Spotify takaisin.