-Liesituulettimista tuli mieleen, ei ehkä suunittelua, vaan toteutusta:
2000-luvulla valmistunut kerrostalo, pääsin muuttamaan upouuteen taloon. Hiukan oli huono imuri liedessä. Itse asiassa siinä oli vain luukku, ja munakello ruksutteli ja luukku meni hiljalleen kiinnipäin.
9 vuotta sitä katseltuani päätin vaihtaa siihen (luvattomasti) oikean tuulettimen, jotta rasva tosiaaan poistuisi. Ajatelin että koska asun ylimmässä, luvattomasta toimestani on tuskin muile haittaa, eli ettei se käry mene muihin huoneistoihin. Nin tai näin, olin kuitenkin muuttamassa vuoden päästä sieltä pois ja vaihdoin sen originaalitoosan siihen takaisin, ettei tule sanomista.
Hämmästys oli aika suuri, kun havaitsin, että poistoputki oli täysin puhdas, 9 vuotta ns. poistoa ja yksi vuosi moottoripainetta, eikä sormiin tartu yhtään rasvaa. Eli:
ainakin minun asuntoni poistoputki oli tukittu! Sitä en tiedä oliko muilla asunnoilla sama ongelma.
Oli kämpässä muutakin outoa: patterit aina vain viileitä. Kysyin asiaa isännöinnistä ja he oletitvat että "rakentajat luulktavasti pudotellet putkiin betonia joten virtaus siksi huono". ;-D
Ikkunan karmin alta myös veti oudosti ja nyppäsin listan irti, siinä oli puolentoista sormen mentävä väli! Siihen sentään reagoitiin ja joku hyypiö oli käynyt vaahtoamassa...