Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vanhan Lagunan avain, jos siihen laittaa avaimenperän niin avaimella ei ainakaan autoa käynnistetä. Uudemmissa onkin toisessa päässä tuo avaimenperän kolo.
Jotenkin tulee mieleen, ettei tuota reikää ole tarkoitettu avaimenperälle. Olisiko siinä vaikka mekanismi, joka estää avaimen ulos vetämisen ennen kuin vaihde on vapaalla tai pysäköintiasennossa, vastaavasti kuin perinteisen metalliavaimen kanssa?Toi on kyllä tyyli suoritus .
Samaa mieltä, joko avain tai sitten vaan joku kortti jolle riittää että se on ylipäänsä autossa mukana.Ylipäänsä tuollainen avainkortti on vähän suunnittelun kukkanen. Jos kortin joutuu johonkin aukkoon työntämään, niin sama se sitten on, jos olisi mekaaninen avain ja joutuisi starttia vääntämään.
Vanhan Lagunan avain, jos siihen laittaa avaimenperän niin avaimella ei ainakaan autoa käynnistetä.
Uudemmissa onkin toisessa päässä tuo avaimenperän kolo.
Mutta se uusin malli Renaultin avainkortista sitten onkin taas suunnittelun kukkanen. Se meinaa muistuttaa enemmän korttipakkaa (ainakin sentin paksu) eikä se mihinkään lompakkoon mahdu. Ja siinähän ei tietenkään ole reijän reikää josta sen saisi ripustettua mihinäkään. Eli tarvii hommata jokin erillinen pussukka/holderi.Tuo kolo on sitä varten että kortti lukittuu autoon, uusissa sitä ei tarvita kun kortin luku on erilainen ja omassa otan kerran vuodessa lompakosta pois että saa huoltoilmoituksen nollattua.
Paras keksintö toi kortti, ei vie tilaa ja menee lompakkoon jolloin taskuissa ei pyöri kymmentä eri avain, lompakko tms. nippua ja aina joku kateissa.
http://i.imgur.com/ur3yBgx.jpg
Olen kovasti eri mieltä. Jo neljännesvuosisadan mekaaninen ohjauslukko on ollut lähes turha ja vain potentiaalinen vian lähde. Niinsanottu avainkortti on vain avain, jossa se pääasiallinen komponentti eli lähiluettava siru on jätetty ainoaksi ja hylätty turha kuluva mekaaninen redundantti järjestelmä. Toki kaikkein pahinta syöpää on asentaa sijalle sähkömekaaninen itsemurhapommi, joten sikäli olen myös väärässä.Samaa mieltä, joko avain tai sitten vaan joku kortti jolle riittää että se on ylipäänsä autossa mukana.
Tuota en lainkaan ymmärrä. Ei auton avain kuulu lompakkoon eikä nippuun muiden avainten kanssa. Se on ihan erillinen objekti, ja tätä ongelmaa ei ratkaista muuten kuin luopumalla kokonaan fyysisestä avaimesta. Siinäkin on omat ongelmansa.Tuo kolo on sitä varten että kortti lukittuu autoon, uusissa sitä ei tarvita kun kortin luku on erilainen ja omassa otan kerran vuodessa lompakosta pois että saa huoltoilmoituksen nollattua.
Paras keksintö toi kortti, ei vie tilaa ja menee lompakkoon jolloin taskuissa ei pyöri kymmentä eri avain, lompakko tms. nippua ja aina joku kateissa.
http://i.imgur.com/ur3yBgx.jpg
Siis miten paksu tuo oikein on? Näyttää ainakin kuvassa niin paksulta, ettei ikinä mahtuisi kyllä mun lompakkoon.Tuo kolo on sitä varten että kortti lukittuu autoon, uusissa sitä ei tarvita kun kortin luku on erilainen ja omassa otan kerran vuodessa lompakosta pois että saa huoltoilmoituksen nollattua.
Paras keksintö toi kortti, ei vie tilaa ja menee lompakkoon jolloin taskuissa ei pyöri kymmentä eri avain, lompakko tms. nippua ja aina joku kateissa.
http://i.imgur.com/ur3yBgx.jpg
Siis miten paksu tuo oikein on? Näyttää ainakin kuvassa niin paksulta, ettei ikinä mahtuisi kyllä mun lompakkoon.
Tuota en lainkaan ymmärrä. Ei auton avain kuulu lompakkoon eikä nippuun muiden avainten kanssa. Se on ihan erillinen objekti
Mutta jos olet lenkillä taritsetko auton avaimen? Entä jos se avain on siellä lenkillä sulla mukana ja joku muu on lähössä sillä? Meillä on appivanhempien, puolison ja sen veljen kanssa ihan lennosta vaihtuvat autot sekä naapurilla lapset ja vanhemmat tuntuu vaihtavan autoja ristiin jatkuvasti (paitsi audiin ei koske ku äiti, kaikilla muilla on mersut).Aikalailla kaikki mun tuntemat ihmiset ainakin pitää auton avaimet samassa nipussa muiden avainten kanssa. Joissain tapauksissa se "nippu" ei tosin ole kuin koti ja auton avain, mutta kuitenkin. Miksi ihmeessä se auton avain olisi jossain erikseen, kun ainakin omalla kohdalla 100% kerroista kun tarvitsen auton avainta tarvitsen myös kotiavaimen, joten mun mielestä se avainnippu on sille kaikkein loogisin paikka...
Mutta jos olet lenkillä taritsetko auton avaimen? Entä jos se avain on siellä lenkillä sulla mukana ja joku muu on lähössä sillä? Meillä on appivanhempien, puolison ja sen veljen kanssa ihan lennosta vaihtuvat autot sekä naapurilla lapset ja vanhemmat tuntuu vaihtavan autoja ristiin jatkuvasti (paitsi audiin ei koske ku äiti, kaikilla muilla on mersut).
TL:DR: Käyttötapoja on useita ja yksi tyyli ei sovi jokaiseen.
Sille on joku nimikin, kun kolot tms. ryppäänä ällöttää.
Trypofobia. Ei kannata kyllä googlata kuvia tuolla sanalla, jos kokee yhtään asiasta kärsivänsä.
Mistä päästäänkin siihen, että jonkun automallin takavalot herättää just noita tunteita. Kiva katsella liikennevaloissa. Toi kammo ei ole kauhean harvinainen.
Sepä se.Eli luontokin tavallaan pukkaa suunnittelun kukkasia (hehheh) joita sitten jotkut ranskalaiset automuotoilijat punkkupäissään käyttää "hyvinä" ideoina. Oisko joku Peugeotin uudempi malli, jossa niitä valopisteitä on siellä takavaloissa ns. ryppäänä?
Ihmisillä on niin erilaisia tilanteita, että yksi käytäntö ei sovi kaikille.Mulla on auton kakkosavaimet kotona laatikossa, missä on myös kolmannet kotiavaimet ja prätkän avaimet. Meillä on puolison kanssa molemmilla omat autot joten kukaan ei tarvitse mun avaimia jos olen poissa ja jos tarvitsee niin ottakoot kakkosavaimet.
Toki asiasta voi tehdä ongelman kuten täällä on yleensä tapana.
En suosittele trypofoobikolle myöskään uudempaa passatia.Sepä se.
Kuva?En suosittele trypofoobikolle myöskään uudempaa passatia.
Toki tapoja on monia kaikkeen, aina vähintään oikea ja väärä.Aikalailla kaikki mun tuntemat ihmiset ainakin pitää auton avaimet samassa nipussa muiden avainten kanssa. Joissain tapauksissa se "nippu" ei tosin ole kuin koti ja auton avain, mutta kuitenkin. Miksi ihmeessä se auton avain olisi jossain erikseen, kun ainakin omalla kohdalla 100% kerroista kun tarvitsen auton avainta tarvitsen myös kotiavaimen, joten mun mielestä se avainnippu on sille kaikkein loogisin paikka...
Ihmiset haluavat halpoja ja kevyitä pyöriä. Kyllä se tavaran valmistaja vastaa aina kysyntään. Eli jossain määrin tässäkin on kyse markkinoiden ohjaamasta tuotteen laadusta.Aissstana. Olipa sammakko Helkamalta pomppinut julkisuuteen;
"Helkaman sivuille ilmestyi viime syksynä tiedote (siirryt toiseen palveluun), jonka mukaan se on havainnut vuosina 2009–2012 alumiinista valmistettujen Jopo3-pyörien rungoissa satunnaisia murtumia johtuen pyörän väärästä käyttötavasta."
Sama kiteytettynä; Käytit sitä pyörää väärin, oma vika.
Eii jumaleissön mikä linjaus. Olen keulinut, kyytsännyt, hyppinyt jne Raketti merkkisellä polkupyörällä joka oli valmistettu Suolahdessa ennen kuin siellä alettiin tehdä Valmet merkkistä traktoria... Repikää siitä Helkamalla. Teidän tuote on vaan lähtökohtaisesti liian heppoinen.
Ihmiset haluavat halpoja ja kevyitä pyöriä.
Yhdeksänkerroksinen talo (+ 2 kellarikerrosta), jossa sisäänkäynnit ovat kerroksissa 1 ja -2k. Ongelmana on hissin logiikan suunnittelu. Hississä on vain 1 tilausnappi/kerros ja ensimmäisessä kerroksessa oletussuunnaksi on asetettu alaspäin.
Eli jos tilaat hissin 1. kerroksessa ja samaan aikaan joku lähteen kellarista ylös, hissi ei pysähdy ottamaan sinua kyytiin. Sen sijaan jos joku on tulossa ylhäältä kellariin, niin hissi pysähtyy ykköseen ottamaan sinut kyytiin. Aina välillä käy niin, että odottelet hissiä ja kohdalle pysähtyy täysi hissi menossa alas ja siihen ei tietenkään voi hypätä kyytiin ja sitten joku menee ylöspäin ohi yksin ja taas tulee täysi hissi alas. Portaat alaspäin on tietenkin erillisessä käytävässä lukitun oven takana, niin ei pääse helposti alempaan kerrokseen hissiä odottamaan.
Itsehän pitäisin loogisempana oletussuuntana suuntaa "ylös" ensimmäisessä kerroksessa, siellä ylempänä on kuitenkin 8 asuinkerrosta (32 asuntoa). Ensimmäisessä kerroksessa on 2 asuntoa, joista toki välillä lähdetään hissillä alas. En kyllä tajua millaisella matematiikalla todennäköisemmäksi kulkusuunnaksi on saatu alas. Tietysti jos on otettu huomioon vain 1. kerroksen asukkaiden tarpeet, eikä ole huomioitu ollenkaan sitä, että samassa kerroksessa on myös sisäänkäynti, jota käyttävät myös kerrosten 2-9 asukkaat, niin sittenhän tuo hissin toiminta on täysin loogista.
Hitto. mun ykskerroksisessa omakotitalossa on kolme sisäänkäyntiä 1. kerroksessa. maan alla ei yhtään ja välikatollekki vain yks.Onkohan siinä joku oletuslogiikka päällä kun harvoin sisäänkäynti on 1 kerroksessa?
Hitto. mun ykskerroksisessa omakotitalossa on kolme sisäänkäyntiä 1. kerroksessa. maan alla ei yhtään ja välikatollekki vain yks.
Hitto. Onhan tuo nyt harvinaisempi vaikka ei ennenkuulumaton järjestys. Yleensä siinä ekassa kerroksessa kun hissiin menee, on nappuloiden tai näytön tai kylttien mukaan kerroksessa P tai 0. Kerros 1 on yhtä siitä ylemmäs.Hitto. mun ykskerroksisessa omakotitalossa on kolme sisäänkäyntiä 1. kerroksessa. maan alla ei yhtään ja välikatollekki vain yks.
Suomessa 1. kerros voi olla katutaso, tai sitten katutason yläpuolinen 1. kerros.
Riippuu vähän. Meillä on katutason kerros merkintänä P ja sitten katutasosta seuraava ylöspäin on kerros 1. Kerroksessa P ei ole asuntoja vaan yhteisiä tiloja, en sitten tiedä jos olisi asuntojakin niin olisiko tuo sitten 1.Mutulla heitän, se 1krs. on suomessa se katutaso? Muualla ulkomailla eka kerros on se "toka".
Kerrosta 0/P ei ole, on - 2k, - 1k ja 1-9. Katutasoa ei sinällään ole, vaan talo on poikittain mäkisen kadun varrella ja kadulta pääsee pihoille jotka ovat tasoilla - 2k ja 1 ja molemmilla tasoilla on sisäänkäynnit. Kumpikaan sisäänkäynneistä ei ole toista virallisempi ns. etuovi.Hitto. Onhan tuo nyt harvinaisempi vaikka ei ennenkuulumaton järjestys. Yleensä siinä ekassa kerroksessa kun hissiin menee, on nappuloiden tai näytön tai kylttien mukaan kerroksessa P tai 0. Kerros 1 on yhtä siitä ylemmäs.
Käsitin tässä arvellun, että hissiin on tilattu ja asennettu normaalin käytännön vastainen paneeli tai on käynyt muuten aivopieru. Tosin dilemman kuvailukin oli aika outo. Kerrosten 1 ja -2 välillehän jää 0 ja -1, mitä en usko nyt tarkoitetun. Olisiko nyt niin, että ulko-ovet on kerroksissa 1 ja -1 eikä tavallisemmin 1 ja 0. Tätä ei sitten joku ole osannut ymmärtää ja logiikka on säädetty kuten 1 olisi normaali asuinkerros vaikka tässä tapauksessa ei ole.
Yleensä Suomessa 1. kerros on katutason yläpuolella ja pääasiallinen kulkuovi kerroksessa 0 tai P. Ei kuitenkaan mitenkään vakiintuneesti, vaan 1. voi olla myös katutaso tms. uloskäynnin kerros.Mutulla heitän, se 1krs. on suomessa se katutaso? Muualla ulkomailla eka kerros on se "toka".
Suomalaisten rakennusten kerrosmerkinnät on kyllä yksi suunnittelun kukkanen itsessään, monissa maissahan nämä on standardoitu, Suomessa 1. kerros voi olla katutaso, tai sitten katutason yläpuolinen 1. kerros.
Storey - Wikipedia