Suunnittelun kukkaset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Ostin käkkäräisen sikapäiviltä Samsungin näytön (79€). Todella ärsyttävästi näytön etupaneelissa ei ole virtanappia, vaan ainut hallintatatti löytyy näytön takaa, josta saa valikon esiin ja sieltä vasta virrat pois. Pajanäytöksi piti viedä,kun alkoi tuon näprääminen vituttamaan. Edellisessä Samsungin näytössä sentään oli hipaisukytkin edessä, joka on todella kätevä.

Samsung S22F350FHU 21.5" FullHD näyttö | Karkkainen.com verkkokauppa

Jälleen kerran oppi, ettei pitäisi heräteostoksia tehdä ilman perehtymistä.

Oma monta kertaa kalliimpi Samsung on samanlainen, olen ratkaissut ongelman siten että annan olla virrat päällä yötä päivää, näyttöhän kyllä menee johonkin lepotilaan ettei vie edes juuri virtaa. Jos tuo vähäinen käyttö huolettaa niin kuten yllä mainittiin kytkimellinen jatkojohto jolla kätevästi kaikki pimeäksi kerralla jos konetta ei välttämättä päivittäin käytetä.
 
Honda Jazzissa meni akunvaihdolla radio tilaan jossa pyytää turvakoodia.
Sitä ei tietty saa jos ei käy fyysisesti marmoritiskillä.
(En tiedä kuuluuko ko. malliin car pass korttia, jos kuuluu niin se on hävinnyt)

Hommassa ei muuten ole ihmeellistä mutta kun tuo soitin on mallia "integroitu" niin sitä siis mahdoton varastaa.
Mikä tuon koodin funktio siis on?
Itselle ei mene jakeluun...
 
Oma monta kertaa kalliimpi Samsung on samanlainen, olen ratkaissut ongelman siten että annan olla virrat päällä yötä päivää, näyttöhän kyllä menee johonkin lepotilaan ettei vie edes juuri virtaa. Jos tuo vähäinen käyttö huolettaa niin kuten yllä mainittiin kytkimellinen jatkojohto jolla kätevästi kaikki pimeäksi kerralla jos konetta ei välttämättä päivittäin käytetä.
Minulla on töissä kaksi Lenovon näyttöä, jotka eivät mene virransäästötilaan ilmeisesti koskaan, jos niille vain tulee jokin signaali. Vaan jos signaalia ei tule, ne menevät virransäästötilaan, jossa koko näyttö ei reagoi enää mihinkään. Jos näytössä on yli yksi liitin kiinni, se ei myöskään osaa vaihtaa automaattisesti väylää, josta kuvaa olisi tarjolla. Jos nyt siis on esimerkiksi DP ja VGA kiinni näytössä, näyttö on DP-tilassa ja sieltä ei tule kuvaa, ei ole mitään keinoa vaihtaa tilaa VGA:ksi. Automaattinen inputin valinta ei toimi edes yhdellä johdolla, jos kuvaa ei ole tarjolla silloin kun näytön käynnistää. Täytyy siis ensin sulkea näyttö, sitten käynnistää pc ja sitten pistää näyttöön virrat. Käsittämättömiä värkkejä.
 
Honda Jazzissa meni akunvaihdolla radio tilaan jossa pyytää turvakoodia.
Sitä ei tietty saa jos ei käy fyysisesti marmoritiskillä.
(En tiedä kuuluuko ko. malliin car pass korttia, jos kuuluu niin se on hävinnyt)

Hommassa ei muuten ole ihmeellistä mutta kun tuo soitin on mallia "integroitu" niin sitä siis mahdoton varastaa.
Mikä tuon koodin funktio siis on?
Itselle ei mene jakeluun...

Noi kaikki ecut (moottorinohjaus, ilmastointi, parkkitutkat, kaikki) koodataan samalla koodilla ja jos ne koodit ei täsmää niin ecut ei toimi.
 
Noi kaikki ecut (moottorinohjaus, ilmastointi, parkkitutkat, kaikki) koodataan samalla koodilla ja jos ne koodit ei täsmää niin ecut ei toimi.
Mä en siltikään ymmärrä miks radion pitää sitä koodia kysyä?
Nyt kun ei ole sörkitty mitään obdsta vaan vaihdettu vain akku, niin kaikki muu toimii pl. soitin.
 
Kai sen nyt toiseen samanlaiseen autoon voi asentaa? Jotkut liikkeet ottaa tuosta koodinkaivelusta hyvät rahat. Joskus aikoinaan Citroenin perus 1-din mankkaan olisi muistaakseni satasen koodi maksanut, niin tuli halvemmaksi hommata uusi soitin.
No joo toiseen Jazziin kyllä purkamalla puolet kojelautaa.
 
Mä en siltikään ymmärrä miks radion pitää sitä koodia kysyä?
Nyt kun ei ole sörkitty mitään obdsta vaan vaihdettu vain akku, niin kaikki muu toimii pl. soitin.

Se ei toimi kun se ei voi synkkaantua sen pääecun kanssa, opelissa ainakin noin ja joissain bemareissa piti akunvaihdosta kertoa tietokoneelle tai jotain arvoja tuli väärin.

E: maahantuojalta varmaankin saa sen koodin
 
Se ei toimi kun se ei voi synkkaantua sen pääecun kanssa, opelissa ainakin noin ja joissain bemareissa piti akunvaihdosta kertoa tietokoneelle tai jotain arvoja tuli väärin.

E: maahantuojalta varmaankin saa sen koodin
Joo bemareissa akun koko pitää päivittää tai ei lataa oikein, mut ei tollasessa Jazzin kikkareessa...

Joo marmoritiskiltä saa koodin, katotaan mitä kustantaa.
 
@Turbolaturi

Hienossa paikassa tosiaan virtapainike, mutta saatko suljettua näytön jos pidät hallintatatin nappia pohjassa muutaman sekunnin ajan?

Itse varmaan hommaisin virtakytkimellä olevan jatkojohdon ja sulkisin sitä kautta näytön sekä muut ATK vermeet yhdellä kertaa.
Eihän se ratkaise ongelmaa. Itse käytän näytön katkaisijaa ihan siitä syystä, että haluan sammuttaa näytön. Jos haluan sammuttaa koko työaseman, ajan alas itse koneen jolloin lähes jokainen normaali näyttö pimenee samalla tai hyvin pian. Jos se riittää, en näe tarvetta runkata näytön standby-nappia.

Itse toki käytän aina kokonaisen pöytäkonelaitteiston yhteydessä releistettyä ns. master-slave-roikkaa. Kun PSU:n kuormitus laskee alle rajan, katkeaa virta kaikkiin muihin välittömästi työasemaan liittyviin laitteisiin. Edellinen tarkoittaa lähinnä näyttöjä, kaiuttimia ja niihin rinnastettavaa rojua. Tietenkään mitään tulostimia, NASeja, pöytälamppuja yms. ei kytketä näin vaan suoraan pistorasiaan ja/tai ne saadaan haluttaessa pimeäksi toisen normaalin roikan kytkimellä.

Toki itse valitus on aiheellinen. Minuakin vituttaa jo ihan tarpeeksi hieman yleisempikin ratkaisu, eli kaikki napit jossain sivussa tai takana näkymättömissä. Helvetin kiva kun yrittää painaa menua, ja näyttö sammuu(reboot kestää jopa 10 sekuntia). Tai toisinpäin ei osu ensin standby-nappiin vaan johonkin muuhun, mikä on pienempi ongelma. Jos ne napit eivät ole näkyvissä, niissä pitäisi vähintään olla hyvä kosketustuntuma.
 
Hienoa mutua taas monta viestillistä.....
Radio-koodilla ei ole mitään tekemistä minkään auton järjestelmien kanssa synkkautumisen kanssa, se on vain ja ainoastaan varkaudenesto toimi. Ja sillä radiokoodilla avataan vain radion lukitus, ei yhtään mitään muuta.

Muista ohjainlaitteista vain ajonesto vaatii koodausta toimiakseen. Ajonesto voi olla rakennettuna moottorinohjainlaitteeseen, sähköjärjestelmien keskusohjainlaitteeseen tai voi olla ihan oma erillinen ohjainlaitteensa.
Joissain tapauksissa vaaditaan järjestelmäasetuksien kirjoittamista, kun vaihdetaan ohjainlaitteita, jotta vaihdettu ohjainlaite ymmärtää millaiseen kokoonpanoon se on asennettu, mutta ko operaatio on rastiruutuun klikkailua testerillä tai vanhan ohjainlaitteen asetukset tallennetaan testerin muistiin ja ajetaan uuteen ohjainlaitteeseen.

Akun vaihdon (ja joissain tapauksissa akun tyypin) kertominen testerillä autolle taas liittyy vain latauksen hallintaan, kun pyritään maksimoimaan polttoainetaloutta lataamalla akkua vain tarpeen mukaan.
 
Hienoa mutua taas monta viestillistä.....
Radio-koodilla ei ole mitään tekemistä minkään auton järjestelmien kanssa synkkautumisen kanssa, se on vain ja ainoastaan varkaudenesto toimi. Ja sillä radiokoodilla avataan vain radion lukitus, ei yhtään mitään muuta.

Onhan tuo autoon integroidun autostereoiden suojaaminen pin-koodilla perkeleellinen keksintö nykyaikana kun niitä tuskin ketään kiinnostaa varastaa nykyaikana.

1990-luvun alkuvuosina autostereoiden varastaminen oli suosittua kansanhuvia Suomessa. Autoradio CD-vaihtajalla taisi maksaa siihen aikaan jonkun 2000 markkaa joka oli siihen maailmanaikaan iso raha Suomessa.
 
Onhan tuo autoon integroidun autostereoiden suojaaminen pin-koodilla perkeleellinen keksintö nykyaikana kun niitä tuskin ketään kiinnostaa varastaa nykyaikana.
Kyllähän maailmalla vaan varastetaan kaikkea mitä suinkin autoista irti saadaan, ei radiot ole siinä mikään poikkeus, rahanarvoista tavaraa ovat.

Se on kyllä typerää, jos sitä koodia kysellään akun vaihtamisen takia... esimerkiksi volkkarikonserni on jo toistakymmentä vuotta osannut tehdä (tai siis tilata alihankkijalta) radioita, jotka kysyvät koodia vasta jos ne asennetaan eri autoon kuin missä ne ovat alunperin olleet.
 
Onko todella mallikohtaisille poropietarisoittimille niin kova himmeä kysyntä, että niiden varastamista kannattaa yrittää estää käytönestotoimenpitein? Eihän sellainen laite ole mitenkään rinnastettavissa perinteisiin yleismallisiin autostereoihin tai edes vanteisiin renkaineen vaan lähinnä johonkin muuhun varaosaan. Enemmän pelkäisin, että auton sisätilasta varastetaan vaikka ratti, penkkejä tai muita turvatyynyllisiä moduleita.
 
Niinhän noita turvatyynyjäkin varastetaan, miksei sitten soittimia vietäisi? Se on usein suhteellisen helposti irrotettava ja uusi vastaava on varaosana kallis, jolloin sillä on myös rahallista arvoa.

Kuvittelisin, että varkaat vievät kaikkia osia jotka saa riittävän helposti irti ja joilla on edes kohtalainen arvo.
 
Totta ihmeessä noita kaikkia varastetaan ja jopa kokonaisia autoja varastetaan maailmalla suuriakin määriä, jotta näitä osia voidaan kerätä talteen pidempikin lista ennen hylsyn jättämistä jonnekin.

Molemmissa näissä tapauksissa toiminta on selvästi ammattimaisempaa kuin vanhan muodin mukaisesti narkkarin napatessa mankka autosta joko rikkomalla ikkuna, ohittamalla lukitus tai jopa huolimattoman pysähdyksen aikana kuskin noustessa käymään kikkarilla auto käynnissä.

En pidä poropietarimankan varkaudenestokoodia täysin älyttömänä "suunnittelun kukkasena" mutta hiukan kyseenalaistan.
 
Onhan tuo autoon integroidun autostereoiden suojaaminen pin-koodilla perkeleellinen keksintö nykyaikana kun niitä tuskin ketään kiinnostaa varastaa nykyaikana.

1990-luvun alkuvuosina autostereoiden varastaminen oli suosittua kansanhuvia Suomessa. Autoradio CD-vaihtajalla taisi maksaa siihen aikaan jonkun 2000 markkaa joka oli siihen maailmanaikaan iso raha Suomessa.
Tolloin taisi myös olla sekin että nuorten jätkien autojen poppivehkeet makso joku 2-3krt enemmän kuin se auto.:D:kahvi:
 
Kyllähän maailmalla vaan varastetaan kaikkea mitä suinkin autoista irti saadaan, ei radiot ole siinä mikään poikkeus, rahanarvoista tavaraa ovat.

Se on kyllä typerää, jos sitä koodia kysellään akun vaihtamisen takia... esimerkiksi volkkarikonserni on jo toistakymmentä vuotta osannut tehdä (tai siis tilata alihankkijalta) radioita, jotka kysyvät koodia vasta jos ne asennetaan eri autoon kuin missä ne ovat alunperin olleet.
Eipä tuo ole normaali tilanne, että kyselee. Jotain ”lauennut” vahingossa.

e: Ongelmitta siis vaihtanut pariin Jazziin akut. Uusimmasta mallista ei ole kokemusta.
 
Onko todella mallikohtaisille poropietarisoittimille niin kova himmeä kysyntä, että niiden varastamista kannattaa yrittää estää käytönestotoimenpitein? Eihän sellainen laite ole mitenkään rinnastettavissa perinteisiin yleismallisiin autostereoihin tai edes vanteisiin renkaineen vaan lähinnä johonkin muuhun varaosaan. Enemmän pelkäisin, että auton sisätilasta varastetaan vaikka ratti, penkkejä tai muita turvatyynyllisiä moduleita.

Vaikea uskoa että jostain normi-corollasta varastettaisiin jotain integroituja radioita.

Sen sijaan auton omistajalle pin-koodit aiheuttavat ongelmaa kun akun saattaa joutua irrottomaan huollossa tai vaihtamaan sen muuten ja sen jälkeen pitäisi jostakin PIN-koodi kaivaa radiolle. Varsinkaan jos autoa ei ole uutena ostanut niin eihän sitä koodia välttämättä löydy mistään.
 
Ja yleensähän se koodi on jossain ollut auton ostaessa, mutta ihmiset on hyviä niitä hävittämään..
 
Jossai autossa se oli semmoinen postimerkin kokoinen paperinpala pantuna auton kansion sisään muiden paperien joukkoon :btooth:

Mikään ei toki ole estänyt sitä kirjoittamasta esim. huoltokirjaan ihan itse kynällä, säilyy paremmin. Toki rahastustahan se marmorilla on jos kovin monta rahaa siitä haluavat että kattovat koodin. Kympin kaks nyt ymmärtää.
 
Tuskin moni edes tajuaa, että moisella koodilla on jotain merkitystä.

Sehän taas on sitten "tyhmät ihmiset" tjsp ketjun kamaa, ei suunnittelun kukkasten :D

No, näin nykysuomesta käsin katsottuna toki ovat turhan oloisia integroiduissa soittimissa mutta syynsä siihenkin on miksi niitä niissä radioissa on. Ja se ei ole se että marmorilla halutaan rahastaa. Vaikka ei marmorit siitä toki harmissaankaan ole.
 
Applen tuotteet. Tehdään kertakäyttöistä sutta ja sekundaa, eikä vastuuta oteta suunnittelun kukkasista. Tämmöistä paskaa ihmiset vielä kehtaa ostaa kerta toisensa jälkeen :btooth:




Linusillakin oli joku aika sitten tekemätön paikka applen kanssa. Maksat viisi tonnia koneesta, jota ei voi valtuutetussa huollossa korjata ja epävirallisestikin lähes tekemätön paikka, kun osia ei oikein mistään saa.

 
Aika hassu tuommoinen pieni kolo.

kph.jpg
 
Njoo, tosin olisi semiepäkäytännölisessä paikassa pitää shamppoota "takanurkka". Suihku tuosta vasemmalle. Jotain mopin varsia tuossa myös voisi pitää pystyssä :)
Toisessa kohteessa tuommoiset oikastiin (tosin siellä oli vähän kapeempi kolo). Tuo kolo johtuu siis tekniikkaelementistä joka on normaali seinäelementtiä paksumpi.
 
Onko edes laillista, että radiokoodin saamisesta tietoonsa pitää maksaa erikseen? Siis pitäähän auton omistajan nyt luonnollisesti saada tuollaiset tiedot ilmaiseksi auton mukana, että voi tehdä autoonsa perushuollot kuten akun vaihdon.
 
Ööö no miksi sulla ei ole sitä koodia? Ja keneltä yrität sitä rahalla saada?
 
Ööö no miksi sulla ei ole sitä koodia? Ja keneltä yrität sitä rahalla saada?

Uuden auton mukana tulee se koodi erillisellä lapulla tms. Sitten kun menee vaihtoon, niin siinä kohtaa se on ehkä hävinnyt, seuraavalla sitä ei sitten ole kun pitää vaikka se akku vaihtaa. Marmoritiskillähän siitä rahaa halutaan - rahan takia.
 
Uuden auton mukana tulee se koodi erillisellä lapulla tms. Sitten kun menee vaihtoon, niin siinä kohtaa se on ehkä hävinnyt, seuraavalla sitä ei sitten ole kun pitää vaikka se akku vaihtaa. Marmoritiskillähän siitä rahaa halutaan - rahan takia.

Tämä on minulle tuttu kuvio ja olen täysin sitä mieltä, että marmori tottakai työstään veloittaa.

Mutta kun tuota viestiä lukee että "Siis pitäähän auton omistajan nyt luonnollisesti saada tuollaiset tiedot ilmaiseksi auton mukana" niin koetin vähän lisätietoja kysellä, miksei ole saanut ja yrittääkö nyt auton hänelle myynyttä saada maksamaan koodin vai arvosteleeko marmorin toimintaa.
 
Meille asennettiin jonkun aikaa sitten työpaikalle uusi valaistus. Tuon seurauksena tilat, joita käytetään vähemmän, laitettiin liikkeentunnistimille. Käytävät, raput, varastot ja vessat.

Ongelmana tuossa on, että wc-tilojen liikkeentunnistimet ovat siellä koppien ulkopuolella.
Itse en ole ihminen joku jää huussiin lukemaan akkaria tai kotiliettä mutta edes minä en kerkeä käydä pissalla ennen kuin pimeys laskeutuu. Siinä sitten etsit käsikopelolla vessapaperi-telinettä tai kaivat puhelimen taskulamppua esiin.
 
Meille asennettiin jonkun aikaa sitten työpaikalle uusi valaistus. Tuon seurauksena tilat, joita käytetään vähemmän, laitettiin liikkeentunnistimille. Käytävät, raput, varastot ja vessat.

Ongelmana tuossa on, että wc-tilojen liikkeentunnistimet ovat siellä koppien ulkopuolella.
Itse en ole ihminen joku jää huussiin lukemaan akkaria tai kotiliettä mutta edes minä en kerkeä käydä pissalla ennen kuin pimeys laskeutuu. Siinä sitten etsit käsikopelolla vessapaperi-telinettä tai kaivat puhelimen taskulamppua esiin.

Loistavaa suunnittelua. Jos pitä ovea auki ja heiluttelee sitä välillä, tai jos koppi on ylhäältä auki, niin joku keppi missä on lippu tms päässä, ja heiluttelee sitä siinä samalla, tai välillä. Jos haluaa viritellä niin vaikka tennispallosta, narusta joku heiluri liiketunnistimen eteen, ja aina kun veskiin menee - niin heilauttaa pallon liikkeelle, kai se muutaman minuutin jaksaa heilua siinä ja pitää valoja päällä.
Otsalamppu, myrskylyhty tai muu mikä ei sido käsiä voisi olla hyvä juttu.
 
Tai sitten työnantaja vaan reklamoi urakoitsijalle joka lisää tunnistimet wc koppeihin ja sitten työnantaja miettii kuka maksaa lisätyön: urakoitsija,suunnittelija vai työnantaja ihan itse.
 
Yksinkertaisesti ongelma korjautuu sillä, että sitä valon päälläolo aikaa lisätään sinne vessaan. Ei sen kummempi ongelma. Aika vain nyt liian lyhyeksi laitettu.
 
Yksinkertaisesti ongelma korjautuu sillä, että sitä valon päälläolo aikaa lisätään sinne vessaan. Ei sen kummempi ongelma. Aika vain nyt liian lyhyeksi laitettu.
Sillä voi vähentää ongelmia, mutta eihän tuo nyt voi turvallisuussyistäkään jäädä tuollaiseksi.
 
Sillä voi vähentää ongelmia, mutta eihän tuo nyt voi turvallisuussyistäkään jäädä tuollaiseksi.

Itsekin olen tälläisiin vessoihin törmännyt. Näissä on ehtinyt käydä kusella, mutta paskalla ei. Enkä nyt tarkoita mitään maratooni sessiota.
 
Itellä sama homma, eihän siinä voi muuta kuin njauraa remakasti. Pimeässä pyyhkii ensin perseen ja kännykän valossa luovii ulos kunnes valot syttyy vessaan, jo valaistun käytävän puolella.
 
Jännä juttu miten paljon suunnittelun kukkaset osuu tonne kylpyhuone/vessa linjalle. Minä lisään tänne suunnittelun kukkasiin Autodeskin Autocadin joka pysynyt vuodesta 2008 samanlaisena yhden säikeen ja ytimen paskeena näihin päiviin ja sama vika Revitissä. Hidasta touhua on. Mitä siellä autodeskillä on laitteiden kehittyessä tehty 10v? -Laskutettu vaan niin saatanasti mutta ohjelma on samaa paskaa, nappuloiden paikat vaihtuu vuodesta toiseen muuta kehitystä ei näy.
 
Jännä juttu miten paljon suunnittelun kukkaset osuu tonne kylpyhuone/vessa linjalle. Minä lisään tänne suunnittelun kukkasiin Autodeskin Autocadin joka pysynyt vuodesta 2008 samanlaisena yhden säikeen ja ytimen paskeena näihin päiviin ja sama vika Revitissä. Hidasta touhua on. Mitä siellä autodeskillä on laitteiden kehittyessä tehty 10v? -Laskutettu vaan niin saatanasti mutta ohjelma on samaa paskaa, nappuloiden paikat vaihtuu vuodesta toiseen muuta kehitystä ei näy.
Eikös tuossa Autocad 2008 ollut jo NVIDIA:n rautakiihdytys?

Mut joo, onhan tuossa paljon kukkasia aina ja ikuisesti. Niin paljon historian painolastia mukana.
 
Tuo Autocadin suosio jaksaa ihmetyttää vuodesta toiseen. Lisenssien hinnat aivan jäätäviä ja nousee vuosi vuodelta. Maksat tuhansia euroja vuoden lisenssistä, kun kilpailijan tuotteen saa muutamilla satasilla, joka tekee aivan samat asiat. Meidän firmassakin piti lisenssien määrää karsia ja sen sai ainoastaan ne ketkä sitä jatkuvasti käyttää. Jostain syystä vaihtoehtoisia ei edes mietitä, kun Autocad sen olla pitää. Sen mitä olen käyttäjien valitusta kuunnellut, niin se tekninen tukikin on yhtä tyhjän kanssa. Vastauksia saa odottaa, eikä välttämättä edes saa.
 
Onhan autocadistakin se halvempi LT versio jos ei tarvi 3D-ominaisuuksia. Itseä enemmän häiritsee Revitin kehitys kun se pitää käytännössä joka vuosi päivittää uusimpaan versioon versiotuen vuoksi. Uudemmalla versiolla tehtyä tiedostoa ei saa vanhemmalla auki, eikä voi myöskään vanhempaan muotoon tallentaa. Autocadissa sentään sama dwg-formaatti pysyy yleensä useamman vuoden kunnes siihen tulee joku isompi muutos ja senkin jälkeen pystyy silti aina tallentamaan vanhempaan muotoon.
 
Tuohan se on ärsyttävää. Olet kymmeniä vuosia käyttänyt jotain sovellusta esim mastercam. Yhtäkkiä sitten muutetaan kaikki eri paikkaan niin on siinä opettelu taas vittu että vituttaa. Kai ne tekee sillä rahaa kun saadaan taas pitää koulutuksia firmoille.
 
Yksinkertaisesti ongelma korjautuu sillä, että sitä valon päälläolo aikaa lisätään sinne vessaan. Ei sen kummempi ongelma. Aika vain nyt liian lyhyeksi laitettu.
Itse tuollaiseen törmännyt, mutta urakoitsijalle asiasta huomauttaessa ongelmaksi muodostui halpa tunnistin, jota ei voinut säätää. Tuossa oli wc:n etutilassa tunnistimet, mutta umpinaisessa kopissa liian kauan nautiskellessa valot sammui.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
No kyllähän tuossa se ongelma on idiootti suunnittelija, ei tunnistin.
 
Vaikea uskoa että jostain normi-corollasta varastettaisiin jotain integroituja radioita.

Sen sijaan auton omistajalle pin-koodit aiheuttavat ongelmaa kun akun saattaa joutua irrottomaan huollossa tai vaihtamaan sen muuten ja sen jälkeen pitäisi jostakin PIN-koodi kaivaa radiolle. Varsinkaan jos autoa ei ole uutena ostanut niin eihän sitä koodia välttämättä löydy mistään.
Mulla varastettiin muutama vuosi sitten Italiassa vuokra-autosta (Peugeot Partner) integroitu radio... n. 400e maksoi Europcarin laittama uus (oli kolmannen osapuolen vakuutus, eli sain laskun ja se piti maksaa ekaksi). Että kyllä noita varastetaan..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 101
Viestejä
4 484 152
Jäsenet
74 172
Uusin jäsen
Käppänä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom