Jos tuo puhelinkaapeli menee putkessa, niin kyllä sen kuidun voi vetää sitäkin kautta (jos on putkessa ja seinän läpivienneissä tilaa).Mulle on myös lähiaikoina tulossa tuo kuitu, ja mietin tässä että mullahan menee jo 4xSML telekaapilta tuonne pihalla olevalle puhelinpylväälle saakka (siis puhelinkaapeli jossa mukana tuo 4xSML) niin kai sen tulevan kuidun voisi hitsata tuohon olemassaolevan jatkoksi, ettei tarvisi kaivaa koko pihaa ja kivijalan vierustaa auki?
Minulle oli Elisa aikanaan kaivanut puhelinaapelin maahan niin, että se oli peitetty pelkällä salaojaputkella. Putki oli maan paineesta mennyt lyttyyn, joten eihän sieltä mikään enää mennyt läpi (meni jokunen tunti hukkaan kun urakoitsija kaivoi puhelintolpan viereen kuoppaa ja yritti saada vetovaieria läpi).
Sitten, minulla oli seinän läpivientikin niin tiukka, että ei mahtunut kuitu kulkemaan puhelinkaapelin kanssa rinnan. Ratkaisuksi vedin puhelinkaapelin pihalle terassin kivijalan viereen ja hautasin maahan. Kuitu meni samasta aukosta sen sijasta sisälle.
En usko, että tuota kuparia tulee enää ikävä (ei se muutenkaan ole ollut vuosikausiin käytössä).
edit. tässä vielä marraskuinen kuva läpiviennistä