Poppamies
Que pasa, ese?
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 1 840
Yksi budjetoinnin kankeus. Jos kaikkea varattua rahaa ei laiteta projektiin, kukaan ei hyödy mitään mutta toimittaja saa vähemmän.
Toinen ratkaisujen kankeus. Esimerkiksi Senaattikiinteistöt tekee niin viimeisen päälle, että seinistä tulee aivan järkyttävän hintaisia. Esim poliisin raha menee kiinteistöihin.
Kolmas vastuut. Jos asia X palvelisi muita kuin minun organisaatiota, emme voi sitä samalla ratkaisulla saattaa muiden saataville koska vastuut.
Neljäs roolit: Jos teen asian X virastolle A, niin en voi tehdä sitä virastolle B, koska olen töissä virastossa A. Vaikka siis tein sen jo ja osaan sen niin virasto B on omillaan ja aloittaa alusta.
Viides: Tiedon jako ja sen validointi muille, esimerkkinä turvallisuusselvitykset: SUPO:n rahasampo on tehdä eri tasoiset turselit valtavalle määrälle ihmisiä siivoojista virkamiehiin. Ja arvasitte oikein, turseli tehtynä organisaatiolle A ei käy organisaatiolle B, C D tai E. Ne eivät ole edes täysin määrämuotoisia, joten työn määrä on... riittävä.
Kuudes: hankintojen vaikeus. Pitää olla huippu ammattilaiset tekemässä hankintoja ja silti lopputulos voi olla että saadaan muuta kuin halutaan. Nämä Hyvinkään jumppakepit vain pahentaa tilannetta, perseillään ja kustaan kaikkien muroihin kun pitää TAAS tehdä asiat vaikeammaksi.
Yksi konkreettinen ehdotus: jos virkamies/nainen on suorittanut asian X, hänen "CV" täyttyy tuolla asialla. Tämän jälkeen mikä tahansa virasto, keskus, ministeriö, laitos voi "tilata" tällaisen henkilön tekemään heille tällaisen määrämuotoisena keikkana.
Esimerkkinä: hankinta, integraatiot, konsultaatio määrämuotoisesta tai hallittavasta kokonaisuudesta yms...
Toinen ratkaisujen kankeus. Esimerkiksi Senaattikiinteistöt tekee niin viimeisen päälle, että seinistä tulee aivan järkyttävän hintaisia. Esim poliisin raha menee kiinteistöihin.
Kolmas vastuut. Jos asia X palvelisi muita kuin minun organisaatiota, emme voi sitä samalla ratkaisulla saattaa muiden saataville koska vastuut.
Neljäs roolit: Jos teen asian X virastolle A, niin en voi tehdä sitä virastolle B, koska olen töissä virastossa A. Vaikka siis tein sen jo ja osaan sen niin virasto B on omillaan ja aloittaa alusta.
Viides: Tiedon jako ja sen validointi muille, esimerkkinä turvallisuusselvitykset: SUPO:n rahasampo on tehdä eri tasoiset turselit valtavalle määrälle ihmisiä siivoojista virkamiehiin. Ja arvasitte oikein, turseli tehtynä organisaatiolle A ei käy organisaatiolle B, C D tai E. Ne eivät ole edes täysin määrämuotoisia, joten työn määrä on... riittävä.
Kuudes: hankintojen vaikeus. Pitää olla huippu ammattilaiset tekemässä hankintoja ja silti lopputulos voi olla että saadaan muuta kuin halutaan. Nämä Hyvinkään jumppakepit vain pahentaa tilannetta, perseillään ja kustaan kaikkien muroihin kun pitää TAAS tehdä asiat vaikeammaksi.
Yksi konkreettinen ehdotus: jos virkamies/nainen on suorittanut asian X, hänen "CV" täyttyy tuolla asialla. Tämän jälkeen mikä tahansa virasto, keskus, ministeriö, laitos voi "tilata" tällaisen henkilön tekemään heille tällaisen määrämuotoisena keikkana.
Esimerkkinä: hankinta, integraatiot, konsultaatio määrämuotoisesta tai hallittavasta kokonaisuudesta yms...
Viimeksi muokattu: